Inapoi |
Ordonanţă de urgenţă nr. 18/2009
din 04/03/2009
privind creşterea performanţei energetice a
blocurilor de locuinţe
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 155 din
12/03/2009
Actul a intrat in vigoare la data de 12 martie 2009
Situaţia extraordinară
prevăzută de art. 115 alin.
(4) din Constituţia Romîniei, republicată, constă în necesitatea
reducerii consumului de energie pentru încălzirea blocurilor de
locuinţe, în condiţiile asigurării şi menţinerii
climatului termic interior în apartamente, prin promovarea de programe
integrate Planului naţional de eficienţă energetică.
Directiva 2006/32/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului din 5 aprilie 2006 privind
eficienţa energetică la utilizatorii finali şi serviciile
energetice şi de abrogare a Directivei 93/76/CEE a Consiliului prevede,
printre altele, ca statele membre să ia toate măsurile pentru
îmbunătăţirea eficienţei energetice la utilizatorii finali
şi stabilirea unei ţinte naţionale de minimum 9% privind
economiile de energie pentru al 9-lea an de aplicare a directivei.
Reducerea consumului de energie
pentru încălzirea blocurilor de locuinţe are ca efecte reducerea
costurilor de întreţinere cu încălzirea, diminuarea efectelor
schimbărilor climatice, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de
seră, creşterea independenţei energetice, prin reducerea
consumului de combustibil utilizat la prepararea agentului termic pentru
încălzire, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al
localităţilor.
Totodată, prin adoptarea de
urgenţă a prezentului act normativ se vor realiza susţinerea
creşterii economice şi contracararea efectelor negative pe care criza
financiară internaţională actuală le poate avea asupra
sectorului energetic şi al construcţiilor, inclusiv prin utilizarea
resurselor energetice naţionale.
Prin aplicarea prevederilor
prezentului act normativ, pe termen scurt şi mediu, se degrevează
bugetul statului de cheltuielile cu combustibilul utilizat, se reduc
cheltuielile cu întreţinerea blocurilor de locuinţe prin reducerea
facturilor cu încălzirea, se asigură susţinerea operatorilor
economici din domeniul construcţiilor şi se creează noi locuri
de muncă.
Neadoptarea de urgenţă a
prezentului act normativ conduce la neîndeplinirea obligaţiilor asumate de
România privind transpunerea Directivei 2006/32/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului din 5 aprilie 2006 privind eficienţa energetică
la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi de abrogare a
Directivei 93/76/CEE a Consiliului, precum şi a Directivei 2002/91/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului privind performanţa
energetică a clădirilor.
În temeiul art. 115 alin.
(4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art.
1. - (1) Prezenta ordonanţă de
urgenţă stabileşte lucrările de intervenţie pentru
izolarea termică a blocurilor de locuinţe construite după
proiecte elaborate în perioada 1950-1990, etapele necesare realizării
lucrărilor, modul de finanţare a acestora, precum şi
obligaţiile şi răspunderile autorităţilor
administraţiei publice şi ale asociaţiilor de proprietari.
(2) Realizarea lucrărilor de intervenţie
stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă are drept scop
creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe,
respectiv reducerea consumurilor energetice pentru încălzirea
apartamentelor, în condiţiile asigurării şi menţinerii
climatului termic interior, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al
localităţilor.
Art. 2. - În sensul prezentei ordonanţe de
urgenţă, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) bloc de locuinţe - clădire - imobilul
format din proprietăţi individuale definite ca apartamente şi
proprietatea comună indiviză. Expresia vizează atât
clădirea în ansamblul său, cât şi părţi ale acesteia -
tronsoane de bloc - separate prin rost;
b) program local multianual privind creşterea
performanţei energetice la blocurile de locuinţe - documentul
fundamentat şi elaborat de autorităţile administraţiei
publice locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor, respectiv ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, pe baza contractelor de mandat
încheiate cu asociaţiile de proprietari, aprobat prin hotărâre a
consiliului local, întocmit în vederea fundamentării alocaţiilor de
la bugetul local şi de la bugetul de stat, denumit în continuare program
local;
c) program naţional multianual privind
creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe -
documentul elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei şi aprobat prin ordin al ministrului, în baza programelor
locale transmise de coordonatorii locali şi a fondurilor alocate din
bugetul de stat în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei, denumit în continuare program naţional; programul
naţional prevede alocaţiile stabilite în aplicarea prevederilor art.
13 lit. a) pentru bugetele locale ale municipiilor, oraşelor şi
comunelor, precum şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
d) coordonatori locali - primarii municipiilor,
oraşelor şi comunelor, precum şi ai sectoarelor municipiului
Bucureşti în a căror responsabilitate revine coordonarea programelor
locale, în calitate de autorităţi contractante.
Art. 3. - Pentru fundamentarea programelor locale,
coordonatorii locali realizează identificarea şi inventarierea
blocurilor de locuinţe prevăzute la art. 1 alin. (1).
CAPITOLUL II
Lucrări de intervenţie
Art.
4. - Lucrările de intervenţie la
anvelopa blocului de locuinţe, stabilite prin prezenta ordonanţă
de urgenţă, sunt:
a) izolarea termică a pereţilor exteriori;
b) înlocuirea ferestrelor şi a uşilor
exterioare existente, inclusiv tâmplăria aferentă accesului în blocul
de locuinţe, cu tâmplărie performantă energetic;
c) termo-hidroizolarea terasei/termoizolarea
planşeului peste ultimul nivel în cazul existentei şarpantei;
d) izolarea termică a planşeului peste subsol,
în cazul în care prin proiectarea blocului sunt prevăzute apartamente la
parter;
e) lucrări de demontare a instalaţiilor
şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa blocului de locuinţe,
precum şi remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de
izolare termică;
f) lucrări de refacere a finisajelor anvelopei.
Art. 5. - Realizarea lucrărilor de intervenţie
prevăzute la art. 4 lit. a)-d) are ca scop creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, astfel încât
consumul anual specific de energie calculat pentru încălzire să
scadă sub 100 kWh/m2 arie utilă, în condiţii de
eficienţă economică.
Art. 6. - Odată cu efectuarea lucrărilor de
intervenţie prevăzute la art. 4 se pot executa şi
următoarele lucrări de intervenţie, justificate din punct de
vedere tehnic în expertiza tehnică şi/sau în auditul energetic:
a) lucrări de reparaţii la elementele de
construcţie care prezintă potenţial pericol de desprindere
şi/sau afectează funcţionalitatea blocului de locuinţe,
inclusiv de refacere în zonele de intervenţie;
b) lucrări de intervenţie la instalaţia
de distribuţie a agentului termic pentru încălzire aferentă
părţilor comune ale blocului de locuinţe.
CAPITOLUL III
Etapele necesare implementării programelor locale
Art.
7. - Etapele necesare implementării
programelor locale sunt următoarele:
a) identificarea şi inventarierea blocurilor de
locuinţe prevăzute la art. 1 alin. (1);
b) înştiinţarea asociaţiilor de
proprietari de către coordonatorii locali privind înscrierea în programul
local;
c) hotărârea adunării generale a
proprietarilor de înscriere în programul local şi semnarea contractului de
mandat;
d) proiectarea lucrărilor de intervenţie;
e) executarea lucrărilor de intervenţie;
f) recepţia la terminarea lucrărilor şi
eliberarea certificatului de performanţă energetică, cu
evidenţierea consumului anual specific de energie calculat pentru
încălzire;
g) recepţia finală, după expirarea
perioadei de garanţie de bună execuţie de 3 ani.
Art. 8. - Asociaţiile de proprietari din blocurile de
locuinţe identificate şi inventariate sunt înştiinţate de
către coordonatorii locali asupra posibilităţii de înscriere în
programul local.
Art. 9. - (1) Odată cu înştiinţarea
prevăzută la art. 8 coordonatorul local transmite şi proiectul
de contract de mandat semnat de acesta, în două exemplare originale, în
vederea semnării de către asociaţia de proprietari.
(2) Contractul de mandat are drept scop mandatarea
coordonatorului local de către asociaţia de proprietari în vederea
stabilirii măsurilor şi acţiunilor ce se impun, în
condiţiile şi cu respectarea prezentei ordonanţe de urgenţă,
pentru creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe.
(3) Prin contractul de mandat se prevăd
obligaţiile părţilor, precum şi alte clauze asupra
cărora părţile convin.
Art. 10. - (1) Asociaţiile de proprietari înştiinţate
se pot înscrie în programul local prin solicitare scrisă înregistrată
la coordonatorul local în a cărui arie de competenţă este
amplasat blocul de locuinţe.
(2) Solicitarea asociaţiei de proprietari
prevăzută la alin. (1) este însoţită de:
a) contractul de mandat semnat;
b) hotărârea privind înscrierea în programul local,
adoptată în adunarea generală cu acordul majorităţii
proprietarilor;
c) lista proprietarilor din imobil.
Art. 11. - (1) În etapa privind proiectarea lucrărilor de
intervenţii, prevăzută la art. 7 lit. d), se realizează:
a) expertiza tehnică, auditul energetic şi
elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie;
b) elaborarea documentaţiei tehnice pentru
autorizarea executării lucrărilor de intervenţie şi
obţinerea autorizaţiei de construire;
c) elaborarea proiectului tehnic şi a detaliilor de
execuţie, precum şi a documentaţiei de achiziţie pentru
contractarea executării lucrărilor de intervenţie.
(2) Expertiza tehnică prevăzută la alin
(1) lit. a) se realizează pentru analiza structurii de
rezistenţă a blocului de locuinţe din punctul de vedere al
asigurării cerinţei esenţiale "rezistenţă
mecanică şi stabilitate", urmărind metoda calitativă
prevăzută de reglementările tehnice în vigoare. În cazul în care
expertiza tehnică prevede necesitatea efectuării unor lucrări de
consolidare/reparaţii care condiţionează executarea
lucrărilor de intervenţie, contractorul proiectării
lucrărilor de intervenţie informează în scris coordonatorul
local în vederea dispunerii de către acesta a măsurilor ce se impun.
(3) Elaborarea documentaţiilor prevăzute la
alin. (1) lit. b) şi c) se realizează după aprobarea
indicatorilor tehnico-economici prin hotărârea consiliului local,
notificarea asociaţiei de proprietari de către coordonatorul local
privind hotărârea consiliului local şi încheierea actului
adiţional la contractul de mandat privind stabilirea şi
individualizarea obligaţiilor de plată pentru executarea
lucrărilor de intervenţie.
CAPITOLUL IV
Finanţarea
Art.
12. - Finanţarea proiectării
lucrărilor de intervenţie prevăzute la art. 4 şi 6 se
asigură din bugetele locale ale unităţilor
administrativ-teritoriale, respectiv ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, în condiţiile legii.
Art. 13. - Finanţarea executării lucrărilor de
intervenţie prevăzute la art. 4 şi 6 se asigură astfel:
a) 50% din alocaţii de la bugetul de stat, în
limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;
b) 30% din fonduri aprobate anual cu această
destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse legal
constituite;
c) 20% din fondul de reparaţii al asociaţiei
de proprietari şi/sau din alte surse legal constituite.
Art. 14. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 13,
autorităţile administraţiei publice locale pot asigura, în
limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie, pe lângă
cota de 30%:
a) preluarea parţială sau integrală a
cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie corespunzătoare
cotei de 20% ce revine asociaţiei de proprietari. Autorităţile
administraţiei publice locale pot hotărî cu privire la măsurile
aplicabile în vederea recuperării sumelor avansate pentru acoperirea cotei
de 20%, pe baza mecanismelor proprii stabilite de acestea;
b) preluarea parţială sau integrală a
cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie corespunzătoare
cotei proprietarului/ proprietarilor din blocul de locuinţe
aflat/aflaţi în imposibilitate de a asigura sumele ce îi/le revin.
(2) Condiţiile de preluare şi criteriile de
selecţie pentru aplicarea prevederilor alin. (1) se stabilesc şi se
aprobă prin hotărâre a consiliului local.
Art. 15. - La termenele prevăzute în Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările ulterioare:
a) autorităţile administraţiei publice
locale stabilesc, în cadrul programelor locale, necesarul de alocaţii de
la bugetul de stat pentru finanţarea cotei-părţi prevăzute
la art. 13 lit. a), aferentă blocurilor de locuinţe care vor
beneficia de lucrări de intervenţie în anul bugetar următor,
şi transmit programele locale Ministerului Dezvoltării Regionale
şi Locuinţei;
b) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei centralizează propunerile primite, în baza cărora
include în proiectul bugetului de stat sumele necesare pentru finanţarea
cotei-părţi prevăzute la art. 13 lit. a).
Art. 16. - În limita resurselor bugetare alocate în acest scop
prin legea bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei:
a) aprobă, prin ordin al ministrului, programul
naţional, prin care alocă bugetelor locale fondurile aferente
cotei-părţi prevăzute la art. 13 lit. a);
b) repartizează şi comunică
autorităţilor administraţiei publice locale fondurile alocate.
Art. 17. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei efectuează lunar plata către coordonatorii locali a
sumelor aferente cotei-părţi prevăzute la art. 13 lit. a),
aferentă lucrărilor de intervenţie executate, pe baza
deconturilor justificative, verificate şi aprobate conform legii.
Art. 18. - Autorităţile administraţiei publice
locale pot hotărî şi preluarea cheltuielilor aferente lucrărilor
de intervenţie, corespunzătoare cotei de 50% ce revine Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, în limita fondurilor
aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale, pentru
blocurile de locuinţe neincluse în programul naţional, prevăzute
la art. 29.
CAPITOLUL V
Obligaţii şi răspunderi
Art.
19. - Consiliul local aprobă, la
propunerea coordonatorilor locali:
a) indicatorii tehnico-economici aferenţi
obiectivelor de investiţii privind creşterea performanţei
energetice a blocurilor de locuinţe;
b) programele locale multianuale privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
Art. 20. - Coordonatorul local:
a) realizează identificarea şi inventarierea
blocurilor de locuinţe prevăzute la art. 1 alin. (1);
b) înştiinţează asociaţiile de
proprietari asupra prevederilor legale privind creşterea performanţei
energetice a blocurilor de locuinţe, precizând condiţiile şi
modalitatea de înscriere în programul local;
c) încheie contractul de mandat cu fiecare
asociaţie de proprietari înştiinţată, pentru implementarea,
pe etape, a programului local;
d) contractează proiectarea lucrărilor de intervenţie;
e) notifică asociaţiei de proprietari
hotărârea consiliului local privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici corespunzători lucrărilor de intervenţie ce
urmează a fi executate;
f) transmite Ministerului Dezvoltării Regionale
şi Locuinţei propunerile cuprinse în programele locale în scopul
includerii blocurilor de locuinţe în programul naţional;
g) încheie act adiţional la contractul de mandat,
cuprinzând datele şi informaţiile prevăzute în notificarea de la
lit. e);
h) contractează executarea lucrărilor de
intervenţie;
i) organizează recepţia la terminarea
lucrărilor şi pune la dispoziţia asociaţiei de proprietari
certificatul de performanţă energetică, cu evidenţierea
consumului anual specific de energie calculat pentru încălzire;
j) organizează recepţia finală după
expirarea perioadei de garanţie de bună execuţie de 3 ani
şi transmite asociaţiei de proprietari documentele care
completează cartea tehnică a construcţiei;
k) constituie, gestionează şi
actualizează baze de date specifice, pe care le pune la dispoziţia
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei în vederea
fundamentării politicilor publice naţionale în domeniu şi
cuantificării economiilor de energie obţinute prin realizarea
lucrărilor de intervenţie;
l) asigură controlul utilizării eficiente a
fondurilor alocate şi al aplicării prevederilor contractuale;
m) informează asociaţiile de proprietari
privind programul local în toate etapele de implementare a acestuia.
Art. 21. - Asociaţia de proprietari:
a) aprobă în adunarea generală a
proprietarilor înscrierea în programul local;
b) semnează contractul de mandat cu coordonatorul
local, prin care îl mandatează pe acesta să stabilească
măsurile şi acţiunile ce se impun, în condiţiile şi cu
respectarea prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru
creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe;
c) constituie fondul de reparaţii pentru asigurarea
finanţării cotei-părţi care îi revine în vederea
executării lucrărilor de intervenţie;
d) participă la recepţia la terminarea
lucrărilor, precum şi la recepţia finală.
Art. 22. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei:
a) centralizează şi prioritizează
propunerile cuprinse în programele locale în scopul includerii blocurilor de
locuinţe în programul naţional, în limita fondurilor alocate;
b) aprobă programul naţional;
c) asigură finanţarea lucrărilor, în cota
prevăzută la art. 13 lit. a), în limita fondurilor alocate anual cu
această destinaţie în bugetul propriu;
d) cuantifică economia de energie rezultată în
urma realizării lucrărilor de intervenţie, prin centralizarea
şi prelucrarea datelor şi informaţiilor specifice furnizate de
coordonatorii locali;
e) aprobă anual, prin ordin al ministrului, care se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, lista auditorilor
energetici atestaţi pentru clădiri
Art. 23. - Pentru finanţarea executării
lucrărilor de intervenţie, coordonatorii locali deschid un cont
separat cu această destinaţie, în numele unităţilor
administrativ-teritoriale, la unităţile teritoriale ale Trezoreriei
Statului, în care vor fi virate sumele aferente alocate de la bugetul local,
bugetul de stat, precum şi sumele aferente cotei-părţi de
participare ce revine fiecărei asociaţii de proprietari.
Art. 24. - Coordonatorii locali care beneficiază de sume
alocate de la bugetul de stat pentru finanţarea executării
lucrărilor de intervenţie la blocurile de locuinţe incluse în
programul naţional sunt obligaţi să pună la dispoziţia
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, la solicitarea
acestuia, toate documentele justificative, răspunzând pentru necesitatea
şi oportunitatea sumelor solicitate, precum şi pentru realitatea,
exactitatea şi legalitatea sumelor cheltuite în scopul pentru care au fost
alocate.
CAPITOLUL VI
Monitorizare şi control
Art.
25. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Locuinţei organizează controlul propriu, prin sondaj, al
documentelor elaborate în etapa de proiectare a lucrărilor de
intervenţie, precum şi al stadiului fizic de execuţie a
lucrărilor de intervenţie.
(2) În realizarea atribuţiei de control propriu
prevăzute la alin. (1), Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei poate contracta servicii specializate şi/sau poate coopta
specialişti persoane fizice din învăţământul universitar,
institute naţionale de cercetare-dezvoltare, precum şi din
administraţia publică.
(3) Cheltuielile ocazionate de activitatea proprie de
control, respectiv plata serviciilor specializate, transportul, diurna şi
cazarea, se suportă din veniturile proprii ale Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, constituite în baza art. 40
din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu
modificările ulterioare.
Art. 26. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei, prin Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în
Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti,
monitorizează performanţa energetică a blocurilor de
locuinţe şi constituie bănci de date specifice.
(2) Cheltuielile pentru realizarea, utilizarea şi
actualizarea bazelor de date prevăzute la alin. (1) se suportă din
veniturile proprii ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei,
constituite în baza art. 40 din Legea nr. 10/1995, cu modificările
ulterioare.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art.
27. - Contractele pentru audit energetic,
proiectarea şi/sau executarea lucrărilor de reabilitare termică,
perfectate şi/sau aflate în curs de realizare la data intrării în
vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se finalizează
potrivit prevederilor legale în vigoare la data semnării acestora.
Art. 28. - În cazul blocurilor de locuinţe ale căror
proiecte tehnice şi detalii de execuţie au fost finalizate până
la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă,
contractarea executării lucrărilor de intervenţie se face în
condiţiile de finanţare prevăzute de prezenta
ordonanţă de urgenţă.
Art. 29. - Blocurile de locuinţe neincluse în programul
naţional în anul în curs rămân în baza de date a coordonatorilor
locali pentru fundamentarea programelor locale şi naţionale în anii
următori.
Art. 30. - În termen de 60 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, coordonatorii locali
finalizează identificarea şi inventarierea blocurilor de
locuinţe realizate după proiecte elaborate în perioada 1950-1990.
Art. 31. - Pentru adoptarea unor soluţii tehnice unitare
şi scurtarea perioadelor de proiectare a lucrărilor de
intervenţie, precum şi de execuţie a lucrărilor de
intervenţie, contractarea acestora se poate organiza şi realiza pe
tipuri de blocuri de locuinţe, în funcţie de: perioada de
proiectare/construire, sistem similar de realizare constructivă a
anvelopei blocurilor de locuinţe, regim de înălţime.
Art. 32. - (1) Certificatul de urbanism şi autorizaţia de
construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie se
eliberează, în regim de urgenţă, cu scutire de taxă, prin
exceptare de la prevederile legale în vigoare.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 1 şi art. 7
alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării
lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, pentru executarea lucrărilor de
intervenţie la părţile comune, autorizaţia de construire se
emite fără prezentarea titlului asupra imobilului, teren şi/sau
construcţie, a extrasului de plan cadastral şi a extrasului de carte
funciară de informare.
Art. 33. - Pentru lucrările de intervenţie
prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă, prin
excepţie de la prevederile legale în vigoare, autorizaţia de
construire se emite fără virarea cotelor de 0,7% şi 0,1%
către Inspectoratul de Stat în Construcţii, precum şi a cotei de
0,5% către Casa Socială a Constructorului din cheltuielile pentru
executarea lucrărilor.
Art. 34. - Contractul de mandat constituie titlu executoriu
pentru sumele avansate de autorităţile administraţiei publice
locale în condiţiile prevederilor art. 14 alin. (1) lit. a) şi
nerecuperate de la asociaţiile de proprietari până la recepţia
finală a lucrărilor de intervenţie executate.
Art. 35. - În termen de 10 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin ordin comun al
ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei, al ministrului
administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor
publice se aprobă norme metodologice de aplicare a acesteia.
Art. 36. - La data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe de urgenţă se abrogă:
a) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002 privind
instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor
blocuri de locuinţe - condominii, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 890 din 9 decembrie 2002, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 211/2003, cu modificările şi
completările ulterioare;
b) Hotărârea Guvernului nr. 1.070/2003 pentru
aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002
privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a
unor clădiri de locuit multietajate, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 661 din 18 septembrie 2003, cu modificările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza: --------------- Ministrul
dezvoltarii regionale si locuintei,
Vasile Blaga Seful
Cancelariei Primului-Ministru, Catalin Ovidiu Baba Viceprim-ministru,
ministrul administratiei si internelor,
Dan Nica Ministrul
finantelor publice, Gheorghe Pogea |
Bucureşti, 4 martie 2009
Inapoi |