Anexa nr. 3 la HCL nr. 72/28.02.2017
REGULAMENT
DE
ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A SERVICIULUI SOCIAL
"Centrul
de zi pentru copii cu dizabilitati"
ART. 1.Definiție
(1) Regulamentul
de organizare și funcționare este un document propriu al Serviciului social
"Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati", aprobat prin
Hotararea Consiliului Local al
Municipiului Targoviste nr. 5/26.01.2016, Anexa 5, în vederea asigurării
funcționării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile
și a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informații privind
condițiile de admitere, serviciile oferite etc.
(2) Prevederile
prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât
și pentru angajații centrului și, după caz, pentru membrii familiei
beneficiarilor, reprezentanții legali/convenționali, vizitatori.
ART.
2.Identificarea serviciului social
Serviciul social
"Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati" , cod serviciu social 8891CZ-C-III, administrat de furnizorul
Directia de Asistenta Sociala a
Municipiului Targoviste, jud Dambovita, acreditat conform Certificatului de acreditare
nr. Seria. AF, Nr. 000994, eliberat la data de
20.05.2014, deține Licența de funcționare provizorie nr.
1615/17.02.2016.
ART.
3.Scopul serviciului social
Scopul
serviciului social "Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati" este
de a asigura servicii sociale de
asistenta si suport, recuperare/reabilitare pentru copii cu
dizabilitati. Centrul desfășoară activități în sfera protecției copiilor cu
dizabilitati, urmărind ca finalitate, promovarea drepturilor copiilor cu
handicap si prevenirea abandonului scolar si a institutionalizarii copiilor.
Centrul asigură beneficiarilor un program de reinserție socială adecvat,
recreativ și de socializare, consiliere, educație sanitară, precum și pentru
creșterea gradului de independență personală.
"Centrul de
zi pentru copii cu dizabilitati" ofera servicii sociale fara cazare, la adresa Municipiul
Targoviste, Str. Ion Ghica, Nr. 2., jud. Dambovita.
"Centrul de zi pentru copii
cu dizabilitati" furnizeaza
servicii sociale fara plata unei
contributii din partea reprezentantilor legali.
Capacitatea serviciului social
este de 124 locuri.
ART.
4.Cadrul legal de înființare,
organizare și funcționare
(1)Serviciul social Centrul de zi pentru
copii cu dizabilitati funcționează cu respectarea prevederilor cadrului general
de organizare și funcționare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr.
292/2011, cu modificările ulterioare, Legea 272/2004 privind protecția și
promovarea drepturilor copilului, cu modificari si completari, Legea nr.
448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,
republicata, precum și ale altor acte normative secundare aplicabile
domeniului.
(2)
Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul nr. 25 din 9 martie 2004 pentru
aprobarea Standartdelor minime obligatorii privind centrele de zi pentru copii
cu dizabilități.
(3)
Serviciul social "Centrul de zi
pentru copii cu dizabilitati" este înființat
prin Hotararea Consiliului Local a Municipiului Targoviste nr.
15/19.01.2006 și funcționează în subordinea
Directiei de Asistenta Sociala.
ART.
5.Principiile care stau la baza
acordării serviciului social
(1) Serviciul
social ,,Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati se organizează și
funcționează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul
național de asistență socială, precum și cu principiile specifice care stau la
baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislația specifică, în
convențiile internaționale ratificate prin lege și în celelalte acte
internaționale în materie la care România este parte, precum și în standardele
minime de calitate aplicabile.
(2) Principiile
specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul
Centrului zi pentru copii cu
dizabilitati sunt următoarele:
a)
respectarea și promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
b)
protejarea și promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce
privește egalitatea de șanse și tratament, participarea egală,
autodeterminarea, autonomia și demnitatea personală și întreprinderea de
acțiuni nediscriminatorii și pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
c)
asigurarea protecției împotriva abuzului și exploatării persoanei beneficiare;
d)
deschiderea către comunitate;
e)
asistarea persoanelor fără capacitate de exercițiu în realizarea și exercitarea
drepturilor lor;
f)
asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol și statut social, prin
încadrarea în unitate a unui personal mixt;
g)
ascultarea opiniei persoanei beneficiare și luarea în considerare a acesteia,
ținându-se cont, după caz, de vârsta și de gradul său de maturitate,
h)
promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
i)
asigurarea unei îngrijiri individualizate și personalizate a persoanei
beneficiare;
j)
preocuparea permanentă pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în
baza potențialului și abilităților persoanei beneficiare de a trăi independent;
k)
încurajarea inițiativelor individuale ale persoanelor beneficiare și a
implicării active a acestora în soluționarea situațiilor de dificultate;
l)
asigurarea unei intervenții profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
m)
asigurarea confidențialității și a eticii profesionale;
n) responsabilizarea
membrilor familiei, reprezentanților legali cu privire la exercitarea
drepturilor și îndeplinirea obligațiilor de întreținere;
o)
primordialitatea responsabilității persoanei, familiei cu privire la
dezvoltarea propriilor capacități de integrare socială și implicarea activă în
soluționarea situațiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment
dat;
p)
colaborarea centrului/unității cu serviciul public de asistență socială.
ART.
6.Beneficiarii serviciilor sociale
Beneficiarii serviciilor sociale acordate în ,,Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati sunt:
- copii cu dizabilitati cu resedinta/domiciliul pe raza judetului Dambovita, cu varsta cuprinsa intre 6 si 18 ani.
Centrul isi desfasoara activitate pe perioada anului scolar, neacordand servicii sociale in perioada vacantelor scolare.
(2)
Condițiile de acces/admitere în centru sunt următoarele
a).
Acte necesare:
-
fotocopii
dupa actul de identitate al copilului si
parintelui/reprezentantului legal (carte identitate /certificat nastere
);
-
fotocopie
dupa documentul care atestă orientarea scolara /încadrarea în grad de handicap
a beneficiarului si Planul de recuperare Anexa a Certificatului de incadrare
in grad de handicap;
-
plan
de servicii intocmit de primaria de domiciliu a
copilului;
-
documente
de la medicul de familie din care sa rezulte ca copilul este apt sa intre in
colectivitate;
-
adeverinta
de elev;
b).Criterii
de eligibilitate:
Pot
beneficia de serviciile sociale ale ,,Centrului
de zi pentru copii cu dizabilitati, copii avand domiciliu/resedinta pe raza judetului Dambovita si care detin
Certificat de orientare scolara/profesionala sau Certificat de incadrare in
grad de handicap.
In situatia in
care solicitarile sunt mai mari decat capacitatea centrului au prioritate:
- copii cu domiciulul in Municipiul Targoviste;
- copii proveniti din familii monoparentale;
- copii cu grad de handicap grav si accentuat;
- copii proveniti din familii marginalizate social.
Selectarea beneficiarilor se face de către ,,Centrul de zi
pentru copii cu dizabilități tinand cont de conditiile de eligibilitate, in
urma analizarii dosarului intocmit de
catre solicitant și in limita locurilor aprobate anual prin buget.
c) Decizia
de admitere/respingere este luată de către Directorul Direcției de Asistenta
Sociala a Municipiului Targoviste, in baza avizului dat de seful centrului, in urma verificarii eligibilitatii beneficiarului
si a documentelor anexate la cererea de admitere.
d) Contractul
de furnizare de servicii este încheiat între reprezentantul legal al copilului și
reprezentantii Direcției de Asistenta Sociala a Municipiului Targoviste.
(3) Condiții de încetare a serviciilor.
- inrautatirea
starii de sanatate a beneficiarului;
- decesul
beneficiarului;
- la implinirea
varstei de 18 ani;
- la expirarea
contractului de furnizare de servicii sociale;
- la cererea
parintilor/ reprezrntantilor legali ai beneficiarului;
- la atingerea
obiectiverlor din PPI.
- daca un copil
absentează nemotivat mai mult de 30 zile. Pentru aceasta abatere măsura va fi
revocata fara posibilitatea reprimirii ulterioare a copilului, după ce in
prealabil familia a fost contactata de către asistentul social si i-a fost
adusa la cunostinta situația;
- daca reprezentantul
legal nu respecta obligatiile prevazute in Contractul de acordare servicii.
La iesirea beneficiarului din centru, personalul intocmeste
Fisa de inchidere caz unde se mentioneza motivul inchiderii si se realizeaza
demersurile necesare in vederea emiterii deciziei de incetare a serviciilor.
Dosarul personal al beneficiarului care cuprinde documentele prezentate la
admitere, fișa de evaluare/reevaluare, planul personalizat de intervenție, fișa
de monitorizare servicii, fisa de inchidere caz si fisele de consiliere ale
personalului de specialitate se arhiveaza, conform prevederilor legale in
vigoare.
(4) Persoanele
beneficiare de servicii sociale furnizate în ,,Centrul de zi pentru copii cu
dizabilitati au următoarele drepturi:
a) să li se
respecte drepturile și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă,
sex, religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;
b) să participe
la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv
la luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;
c) să li se
asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;
d) să li se
asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se mențin
condițiile care au generat situația de dificultate;
e) să fie
protejați de lege atât ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de
exercițiu;
f) să li se
garanteze demnitatea, intimitatea și respectarea vieții intime;
g) să participe
la evaluarea serviciilor sociale primite; h) să li se respecte toate drepturile
speciale în situația în care sunt minori sau persoane cu dizabilități.
(5) Persoanele
beneficiare de servicii sociale furnizate în
Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati au următoarele obligații:
a) să furnizeze
informații corecte cu privire la identitate, situație familială, socială,
medicală și economică;
b) să participe,
în raport cu vârsta, situația de dependență etc. la procesul de furnizare a
serviciilor sociale;
c) să
contribuie, în conformitate cu legislația în vigoare, la plata serviciilor
sociale furnizate, în funcție de tipul serviciului și de situația lor
materială;
d) să comunice orice modificare intervenită în
legătură cu situația lor personală;
e) să respecte prevederile prezentului
regulament.
ART.
7.Activități și funcții
Principalele
funcții ale serviciului social Centrul
de zi pentru copii cu dizabilitati, sunt următoarele:
a) de furnizare a serviciilor sociale de
interes public, prin asigurarea următoarelor activități:
- reprezintă
furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu reprezentantul legal;
- de informare si
consiliere sociala, privind cunoasterea drepturilor persoanelor cu dizabilitati, resocializarea, si evitarea
institutionalizarii acestora.
- de consilere
psihologica;
- activitati
recreative de petrecere a timpului liber atat in incinta centrului (concursuri
de table sah, desen, realizarea de felicitari pentru diverse ocazii, vizionari
filme pe diverse tematici etc.) cat si in afara acestuia (vizite la muzee,
drumetii, vizionarea unor spectacole de teatru, etc.).
- de initierea
primara in folosirea unui calculator;
- consiliere si
orientare profesionala (indrumarea catre Bursa Locurilor de Munca)
- consiliere
privind educatia pentru sanatate (sustinerea lunara a unor discutii cu
beneficiarii Centrului privind igiena corporala si educarea sanitara privind
specificul bolii fiecarui beneficiar),
- transport de la
domiciliul beneficiarului spre sediul centrului si de la centru la domiciliul
beneficiarului pentru beneficiarii centrului care sunt si elevi ai Scolii
speciale Gimnaziale Targoviste;
- o masa calda si
o gustare pentru toti beneficiarii
centrului.
b) de informare a beneficiarilor,
potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului larg despre
domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activități:
- campanii de informare si distribuire a
materialelor informative;
- afisare informatii si evenimente pe site-ul
Directiei de Asistenta Sociala Targoviste;
- elaborarea de rapoarte de activitate.
c) de promovare a drepturilor
beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a
drepturilor omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de
dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din
categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea
următoarelor activități:
- sesiuni de instruire cu personalul angajat;
- afisare
activitati pe site-ul Directiei de Asistenta Sociala Targoviste;
d) de asigurare a calității serviciilor
sociale prin realizarea următoarelor activități:
- elaborarea
instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
- realizarea de evaluări periodice a
serviciilor prestate;
- realizarea de monitorizari periodice.
e) de administrare a resurselor financiare,
materiale și umane ale centrului prin realizarea următoarelor activități:
-
auditare
interna odata la 3 ani;
-
elaborare
raport de activitate anual;
-
participarea
la evenimente si programe comune cu alte servicii sociale din comunitate.
ART.
8.Structura organizatorica, numarul de posturi si categoriile de personal
Serviciul
social Centrul de zi pentru copii cu
dizabilitati funcționează cu un număr de 17 salariati, din care:
a) personal
de conducere: șef de centru 1;
b) personal
de specialitate: 14
c) personal
cu funcții întreținere: 2
d) voluntari: 1.
Personal de
specialitate reprezintă 88% din totalul personalului.
Raportul
angajat/beneficiar asigură prestarea serviciilor în cadrul centrului și se
realizează în funcție de nevoile persoanelor beneficiare.
ART.
9.Personalul de conducere
Atribuțiile personalului de
conducere sunt:
SEF CENTRU ( indicativul COR 134401)-1;
a. asigură
coordonarea, îndrumarea și controlul activităților desfășurate de personalul
serviciului și propune organului competent sancțiuni disciplinare pentru
salariații care nu își îndeplinesc în mod corespunzător atribuțiile, cu
respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale,
codului muncii etc.;
b.
elaborează
rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul
implementării obiectivelor și întocmește informări pe care le prezintă
furnizorului de servicii sociale;
c. propune
participarea personalului de specialitate la programele de instruire și
perfecționare;
d.
colaborează
cu alte centre/alți furnizori de servicii sociale și/sau alte structuri ale
societății civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătățirii
permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calității serviciilor,
precum și pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă
nevoilor persoanelor beneficiare;
e. întocmește
raportul anual de activitate;
f. asigură buna
desfășurare a raporturilor de muncă dintre angajații serviciului/centrului;
g.
propune
furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice și a
numărului de personal;
h.
desfășoară
activități pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;
i. ia în
considerare și analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la
încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl
conduce;,
j. răspunde de
calitatea activităților desfășurate de personalul din cadrul serviciului și
dispune, în limita competenței, măsuri de organizare care să conducă la
îmbunătățirea acestor activități sau, după caz, formulează propuneri în acest
sens;
k.
organizează
activitatea personalului și asigură respectarea timpului de lucru și a
regulamentului de organizare și funcționare;
l. reprezintă
serviciul în relațiile cu furnizorul de servicii sociale și, după caz, cu
autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice și juridice din țară
și din străinătate, precum și în justiție;
m. asigură
comunicarea și colaborarea permanentă cu serviciul public de asistență socială
de la nivelul primăriei și de la nivel județean, cu alte instituții publice
locale și organizații ale societății civile active în comunitate, în folosul
beneficiarilor;
n.
numește
și eliberează din funcție personalul din cadrul serviciului, în condițiile
legii;
o.
întocmește
proiectul bugetului propriu al serviciului și contul de încheiere a
exercițiului bugetar;
p.
asigură
îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoștință atât personalului, cât și
beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare și
funcționare;
asigură
încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;
q.
alte
atribuții prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.
Funcțiile de
conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condițiile legii.
Candidații
pentru ocuparea funcției de conducere trebuie să fie absolvenți cu diplomă de
învățământ superior în domeniul psihologie, asistență socială și sociologie, cu
vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenți cu
diplomă de licență ai învățământului superior în domeniul juridic, medical,
economic și al științelor administrative, cu experiență de minimum 5 ani în
domeniul serviciilor sociale.
Sancționarea
disciplinară sau eliberarea din funcție a conducătorilor instituției se face în
condițiile legii.
ART.
10.Personalul de specialitate
Atribuții ale
personalului de specialitate:
1. psiholog indicativul
(COR 263411)-1;
-
respecta
recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului
adjunct, sefului de centru, conform prevederilor legale de asistență socială;
-
identifica
grupul tinta si beneficiarii serviciului, realizeaza evaluarea nevoilor
acestora;
-
deruleaza
activitati de informare si promovare a serviciilor oferite si stabileste
relatii de colaborare cu comunitatea in conformitate cu standardele minime
obligatorii;
-
participa,
alaturi de ceilalti membrii ai echipei pluridisciplinare, la intocmirea si
implementarea programului de interventie ;
-
asigura
consilierea psihologica a beneficiarilor si realizeaza evaluarea acestora din
punct de vedere psihologic;
-
sprijina
beneficiarul si familia in vederea refacerii/mentinerii/consolidarii relatiilor
cu familia sau comunitatea;
-
identificarea
si dezvoltarea capacitatilor beneficiarului;
-
evaluarea
detaliata a clientului si intocmirea raportului de evaluare;
-
moderator
in cadrul grupurilor de intalnire;
-
diagnosticarea
si dezvoltarea capacitatilor inter-relationale ale beneficiarilor;
-
sprijinirea
familiilor din punct de vedere psihologic;
-
raspunde
de pastrarea confidentialitatii datelor si informatiilor pe care le detine,
respectand prevederile codului etic;
-
are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
-
respecta
normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a
incendiilor;
-
respecta
programul de munca;
-
participa
la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate
de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de
rezolvare a acestora;
-
popularizeaza
si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table,
carti, vizionari tv, discutii.) ;
-
sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul
centrului;
-
participa
la programele de socializare cu persoanele cu dizabilitati din centru;
-
sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii;
2.
Asistenti sociali, indicativul
(COR 263501)-3
-
respecta
recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului
adjunct, sefului de centru conform prevederilor legale de asistență socială;
-
are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
-
colaborează
cu spas-urile in vederea intocmirii planurilor de servicii si PPI ale
beneficiarilor centrului de zi;
-
completeza
impreuna cu beneficiarii de servicii dosarul de admitere in centru;
-
prezinta
serviciile oferite in centru tuturor persoanelor interesate;
-
realizaza
evaluarea cazurilor aparute si intocmeste Fisa de evaluare;
-
monitorizeaza
si reevalueaza situatia copiilor cu dizabilitati;
-
intocmeste
Planul personalizat de interventie si urmareste indeplinirea obiectivelor
propuse in acest plan;
-
dezvolta
aptitudinile sociale ale beneficiarilor pentru o integrare cat mai buna in
cadrul societatii;
-
implica
beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;
-
acorda
sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau
insertia sociala si profesionala;
-
informeaza
potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;
-
asigura
accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice
forma de discriminare;
-
asigura
drepturile si siguranta beneficiarilor la activitatile desfasurate in centru;
-
pastreaza
confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;
-
participa
la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate
de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de
rezolvare a acestora;
-
popularizeaza
si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table,
carti, vizionari tv, discutii.);
-
sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul
centrului;
-
elaborareaza,
impreuna cu personalul centrului, materialele care urmeaza a fi redactate;
-
verifica
permanent starea de functionare a aparaturii din dotare si asigura utilizarea
in bune conditii a acesteia;
-
urmărește
școlarizarea și frecvența elevilor, cercetează cauzele absențelor unor elevi și
ia măsuri corespunzătoare pentru îmbunătățirea frecvenței;
-
analizează
periodic situația la învățătură a elevilor și ia măsuri pentru mobilizarea lor
la îndeplinirea cu succes a îndatoririlor școlare;
-
ține
legătura cu profesorii care predau la grupa pe care o conduce în vederea
coordonării eforturilor pentru obținerea unor rezultate optime în instruirea și
educarea elevilor și pentru evitarea supraîncărcării lor;
-
intocmeste
procesele verbale privind intalnirile echipei pluridisciplinare pentru
dezbaterea implementarii PPI ;
-
ține
legătura cu părinții elevilor, îi informează desprea rezultatele obținute de
elevi la învățătură și le dă îndrumări pentru educarea copiilor în familie;
-
organizeaza
programe de educare a parintilor cunoscute sub denumirea de ~scoli pentru
parinti~,
-
asigura
insotirea copiilor pe timpul transportului de la domiciliu la scoala, tur/retur
conform graficului de lucru si asigura
supravegherea acestora pe perioada programului;
-
efectuarea
de anchete sociale atunci cand acest lucru se impune;
-
respecta
si implementeza standardele minime obligatorii pentru centrul de zi pentru
copii cu dizabilitati,
-
respecta
regulamentul de organizare si functionare, regulamentul de ordine interna si
metodologia de organizare si functionare ale centrului;
-
respecta
normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a
incendiilor;
-
sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
in limita competentelor.
3. Alt personal de specialitate,
indicativul (COR 2632501)-1
-
respecta
recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului
adjunct, sefului de centru, conform prevederilor legale de asistență socială;
-
are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
-
întocmește
planul de acțiune anual privind activitățile de educație fizică;
-
întocmește
fișa individuală pentru fiecare beneficiar al centrului;
-
stabilește,
împreună cu reprenzentantul legal și copilul, programul de activitati fizice a
minorului;
-
monitorizează
evoluția copiilor din punct de vedere al activităților de educație fizică;
-
testează
periodic copii, prin inregistrări de ordin motric, în scopul stabilirii
progresului sau regresului acestora;
-
desfășoară
activități ce favorizează menținerea stării optime de sănătate a copiilor;
-
pargurge
lecții de educație fizică ce au ca scop: formarea atitudinii corecte a
corpului; învățarea, consolidarea și perfecționarea exercițiilor de bază ale
gimnasticii; exerciții de organizare și ordine; exerciții de dezvoltare fizică
generală; însușirea elementelor de bază din jocul sportiv minifotbal;
-
organizează
și participă cu echipa de minifotbal la diferite turnee;
-
verifică
permanent respectarea normelor de sănătate și securitate a muncii în
activitățile cu copii/beneficiarii;
-
verifică
funcționalitatea instalațiilor și aparatelor ce urmează a fi folosite, eliminându-se
orice cauză de producere a unor accidente;
-
verifică
echipamentului sportiv corespunzător al copiilor/beneficiarilor, potrivit
condițiilor materiale și climatice în care se organizează activitatea;
-
asigură
condiții pentru aplicarea operativă a mijloacelor de prim ajutor, în cazul
producerii unor accidente;
-
dispunerea
adecvată, în spațiul de lucru, a materialelor didactice necesare lecției,
astfel încât acestea să nu poată fi utilizate, necontrolat, de
copii/beneficiari;
-
aduce
la cunoștință copiilor/beneficiarilor, programul ce urmează a fi parcurs în
ziua respectivă;
-
verificarea
stării de sănătate a elevilor, trecându-i în repaus pe cei cu simptome
nefavorabile desfășurării activității;
-
asigurarea
permanentă a disciplinei, prevenind ieșirile necontrolate, acordarea, după caz,
a asistenței, sprijinului sau ajutorului, potrivit conținuturilor și nivelului
de instruire;
-
evitarea
programării unor eforturi solicitante în condiții climatice nefavorabile;
-
supravegherea
atentă a situațiilor în care se supraaglomerează spațiul de desfășurare a
activității cu obiecte, materiale și instalații sportive;
-
asigurarea
desfășurării activității numai în spații care pot fi permanent supravegheate;
-
supravegherea
părăsirii spațiului de desfășurare a activității de către copii/beneficiari.
-
completeza
impreuna cu beneficiarii de servicii dosarul de admitere in centru;
-
prezinta
serviciile oferite in centru tuturor persoaneleor interesate;
-
realizaza
evaluarea cazurilor aparute si intocmeste fisa de evaluare;
-
monitorizeaza
si reevalueaza situatia copiilor cu dizabilitati;
-
intocmeste
planul personalizat individualizat si urmareste indeplinirea obiectivelor
propuse in acest plan;
-
implica
beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;
-
acorda
sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau
insertia sociala si profesionala;
-
asigura
accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice
forma de discriminare;
-
asigura
servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
-
pastreaza
confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute;
-
participa
la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate
de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de
rezolvare a acestora;
-
elaborareaza,
impreuna cu personalul centrului, materialele care urmeaza a fi redactate;.
-
prezintă
conducerii centrului lista copiilor/tinerilor care nu participa la activitatile
ppi, în vederea remedierii situației create;
-
intocmeste
procesele verbale privind intalnirile echipei pluridisciplinare pentru
dezbaterea implementarii ppi;
-
realizeza
activitatea de insotire a copiilor pe mijloacele de transport puse la
dispozitie, in situatii deosebite;
-
efectuarea
de anchete sociale atunci cand acest lucru se impune.
-
respecta
regulamentul de organizare si functionare, regulamentul de ordine interna si
metodologia de organizare si functionare ale centrului,
-
respecta
normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a
incendiilor;
-
sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
in limita competentelor.
4.Asistent medical ( indicativul COR 325901)-1;
-
respecta
recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului
adjunct, sefului de centru conform prevederilor legale de asistență socială;
-
are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
-
asistentul
medical este obligat să păstreze confidentialitatea, iar informațiile
referitoare la beneficiari, obținute în urma sau în legătură cu exercitarea
profesiunii sale, nu pot fi împărtășite altei persoane, cu excepția cazurilor
prevăzute în mod expres de lege;
-
participa
la serviciile de socializare, recreere si promovare a drepturilor persoanelor
cu dizabilitati;
-
are
obligația de a lua măsuri de acordare a primului ajutor medical, indiferent de
persoana, locul sau de situația în care se găsește;
-
supravegheaza
si inregistreaza in permanenta datele despre starea beneficiarilor, si
informeaza medicul de familie daca exista modificari in starea de sanatate a
acestuia.
-
respecta
prescriptiile facute de medic pe fisele de tratament si administreaza, la
cerere medicatia prescrisa;
-
intocmeste
evidenta cu datele personale si deficientele persoanelor cu handicap care
participa la activitatile centrului;
-
sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in centru;
-
manifesta
permanent o atitudine plina de solicitudine fata de beneficiari;
-
acorda
prim ajutor in situatii de urgenta si cheama medicul;
-
respecta
si apara drepturile beneficiarilor;
-
se
preocupa in permanenta de actualizarea cunostintelor profesionale prin studiu
individual sau alte forme de educatie continua , conform cerintelor postului;
-
spravegheaza
starea de sanatate a persoanelor aflate in centru semnalând sefului de centru
orice situatie deosebită ivită;
-
respecta
reglementarile normelor de ordine interioara;
-
respecta
normele de protectie a muncii si normele privind prevenirea si stingerea incendiilor;
-
respecta
programul de munca;
-
sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii;
-
indeplineste
si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
5. Educator puericultor (
indicativul COR 234203)-1
-
realizeaza
activitati de ingrijire si de stimulare psihomotorie a copiilor in vederea
cresterii gradului de independenta;
-
realizarea
activitatii care vizeaza dezvoltarea comportamentului socio-afectiv;
-
asigura
formarea si perfectionarea comportamentului verbal;
-
realizeaza
programe care cuprind activitati ce urmaresc cresterea receptivitatii generale
la stimuli, in vederea dezvoltariii capacitatilor si atitudinilor de
dezvoltare.
-
inregistreaza
progresele facute de copil in jurnalul acestuia;
-
colaboreaza
activ cu parintii/reprezentantii legali ai copiilor care frecventeaza centrul.
-
organizeaza
si anima activitatile de timp liber: sportive, culturale, jocuri, etc;
-
respecta,
in interactiunea cu copilul, valorile de baza ale unei relatii de calitate
privind: caldura si afectiune, limite clare si bine precizate, raspuns imediat
la nevoile copilului, disponibilitatea de a raspunde la intrebarile copilului,
respect, deschidere si comunicare, recunoasterea calitatii si reusitelor;
-
colaboreaza
cu psihologul si asistentul medical privind stimularea adecvata a copilului,
pentru o dezvoltare psihomotorie corespunzatoare;
-
constientizeaza
rolul sau in echipa multidisciplinara si dezvolta relatii profesionale, de
colaborare, pe orizontala si pe verticala;
-
participa
la intalnirile organizate de seful de centru in scopul analizarii situatiei
copilului si cunoaste procedurile de colaborare cu responsabbilul de caz si
alti specialisti;
-
prezinta
copilului, clar, in functie de gradul sau de maturitate, care sunt principalele
reguli de organizare a institutiei;
-
mentine
permanent legatura cu scoala, educatorii, invatatorii si profesorii, devenind
un partener in instruirea si educarea copiilor, efectueaza vizite regulate la
scoala pentrua a discuta situatia fiecarui copil;
-
programul
educational este anexa a PPI, unde se urmareste pregatirea temelor scolare si
asigura sprijinul necesar pentru realizarea acestui lucru;
-
participa,
impreuna cu personalul de specialitate din cadrul institutiei, la elaborarea
PPI-nevoile de recreere si socializare, PPI-dezvoltarea deprinderilor de viata
independenta;
-
ajuta
copilul sa dezvolte relatii pozitive cu ceilalti: cu parintii, cu copiii din
institutie si din unitatea de invatamant frecventata, cu personalul din
institutie si alti profesionisti implicati in derularea PPI;
-
incurajeaza
copiii sa-si exprime opiniile cu privire la toate aspectele care-i privesc,
inclusiv ale vietii cotidiene din institutie;
-
respecta,
in interactiunea cu copilul, valorile de baza ale unei relatii parentale de
calitate: caldura si afectiune, limite clare si bine precizate, raspuns imediat
la nevoile copilului, disponibilitatea de a raspunde intrebarilor copilului,
sanctionare educativa, constructiva a comportamentului inacceptabil al
copilului, respect, deschidere si comunicare, recunoasterea calitatilor si a
reusitelor, confidentialitate si incredere reciproca;
-
cunoaste
particularitatile de varsta, diferentele individuale de conduita si istoricul
copiilor de la grupa, astfel incat sa poata stabili o comunicare si o
relationare adecvata cu acestia;
-
abordeaza
relatiile cu copiii sau cu grupul de copii in mod nediscriminator, fara
antipatii si favoritisme; trebuie sa stie sa-si controleze emotiile in fata
copilului; sa observe, sa recunoasca si sa incurajeze toate aspectele pozitive
ale comportamentului copilului; sa nu judece sau sa eticheteze copilul; sa fie
capabil sa negocieze si sa ofere recompense copilului; sa stie cum sa formeze
la copil simtul responsabilitatii, de asumare a consecintelor faptelor sale; sa
transmita copilului prin mesaje verbale si non verbale ca este permanent
alaturi de el; sa fie capabil sa stabileasca limite in relatia cu copilul si
cum sa le faca acceptate de catre acesta;
-
isi
insuseste si respecta legislatia in vigoare cu privire la protectia copilului;
-
actioneaza
pentru a respecta SMO existente, asumandu-si rolurile corespunzatoare;
-
actioneaza
pentru asigurarea unui mediu securizant pentru copil;
-
aduce
la cunostinta conducerii centrului de zi, orice disfunctiuni intalnite care pot
aduce prejudicii sanatatii copiilor din institutie;
-
respecta
normele specifice locului de munca in domeniul securitatii si sanatatii in
munca, respectiv a celor pentru situatii de urgenta; indeplineste orice alte
sarcini derivate din cele de mai sus si/sau incredintate de sefii ierarhici.
6. Lucrator social pentru persoane cu
probleme de dependenta ( indicativul COR 341203)-2;
-
respecta
recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului adjunct,
sefului centru conform prevederilor legale de asistență socială;
-
are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
-
completeza
impreuna cu reprezentantul legal al copiilor dosarul de admitere in centru;
-
prezinta
serviciile oferite in centru tuturor persoaneleor interesate;
-
monitorizeza
cazurile si intocmeste fisa de evaluare/reevaluare;
-
elaborareaza
Planul personalizat de interventie si
urmareste indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;
-
dezvolta
aptitudinile sociale ale beneficiarilor pentru o integrare cat mai buna in
cadrul societatii;
-
implica
beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;
-
acorda
sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa;
-
informeaza
potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;
-
asigura
accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice
forma de discriminare;
-
asigura
drepturile si siguranta beneficiarilor la activitatile desfasurate in centru;
-
pastreaza
confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;
-
participa
la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale copiilor, urmate de informarea
acestora asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare;
-
popularizeaza
si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table,
carti, vizionari tv, discutii.) ;
-
sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul
centrului;
-
urmărește
școlarizarea și frecvența elevilor, cercetează cauzele absențelor unor elevi și
ia măsuri corespunzătoare pentru îmbunătățirea frecvenței;
-
ține
legătura cu profesorii care predau la grupa pe care o conduce în vederea
coordonării eforturilor pentru obținerea unor rezultate optime în instruirea și
educarea elevilor și pentru evitarea supraîncărcării lor;
-
realizeza
activitatea de insotire a copiilor pe mijloacele de transport puse la
dispozitie;
-
efectueaza
zilnic si centralizeza prezenta la grupa;
-
ține
legătura cu părinții elevilor, îi informează desprea rezultatele obținute de
elevi la învățătură și le dă îndrumări pentru educarea copiilor în familie;
-
respecta
normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a
incendiilor;
-
sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii;
7. Alt personal de specialitate/
sociolog (indicativul COR 263501) - 6
Atributii
specifice postului:
-
respecta
recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului
adjunct, sefului de centru conform prevederilor legale de asistență socială;
-
are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
-
colaborează
cu spas-urile in vederea intocmirii planurilor de servicii si PPI ale
beneficiarilor centrului de zi;
-
informeaza
reprezentantul legal al copilului asupra progreselor facute de copil;
-
prezinta
serviciile oferite in centru tuturor persoanelor interesate;
-
monitorizeza
cazurile si intocmeste fisa de evaluare/reevaluare;
-
intocmeste
planul personalizat de interventie si urmareste indeplinirea obiectivelor
propuse in acest plan;
-
dezvolta
aptitudinile sociale ale beneficiarilor pentru o integrare cat mai buna in
cadrul societatii;
-
implica
beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;
-
acorda
sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau
insertia sociala si profesionala;
-
informeaza
potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;
-
asigura
accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice
forma de discriminare;
-
asigura
drepturile si siguranta beneficiarilor la activitatile desfasurate in centru;
-
pastreaza
confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;
-
participa
la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate
de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de
rezolvare a acestora;
-
popularizeaza
si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table,
carti, vizionari tv, discutii.);
-
sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul
centrului;
-
elaborareaza,
impreuna cu personalul centrului, materialele care urmeaza a fi redactate;.
-
verifica
permanent starea de functionare a aparaturii din dotare si asigura utilizarea
in bune conditii a acesteia;
-
urmărește
școlarizarea și frecvența elevilor, cercetează cauzele absențelor unor elevi și
ia măsuri corespunzătoare pentru îmbunătățirea frecvenței;
-
analizează
periodic situația la învățătură a elevilor și ia măsuri pentru mobilizarea lor
la îndeplinirea cu succes a îndatoririlor școlare;
-
ține
legătura cu profesorii care predau la grupa pe care o conduce în vederea
coordonării eforturilor pentru obținerea unor rezultate optime în instruirea și
educarea elevilor și pentru evitarea supraîncărcării lor;
-
intocmeste
procesele verbale privind intalnirile echipei pluridisciplinare pentru
dezbaterea implementarii ppi;
-
tine
legătura cu părinții elevilor, îi informează desprea rezultatele obținute de
elevi la învățătură și le dă îndrumări pentru educarea copiilor în familie;
-
Organizeaza
programe de educare a parintilor cunoscute sub denumirea de ~scoli pentru
parinti~,
-
asigura
insotirea copiilor pe timpul transportului de la domiciliu la scoala, tur/retur
conform graficului de lucru si asigura
supravegherea acestora pe perioada programului.
-
respecta
si implementeza Standardele minime obligatorii pentru Centrul de zi pentru
copii cu dizabilitati,
-
respecta
Regulamentul de Organizare si Functionare, Regulamentul de Ordine Interna si
Metodologia de Organizare si Functionare ale centrului,
-
respecta
normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si stingere a
incendiilor;
-
sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
in limita competentelor.
ART.
11.Personalul de întreținere personal pentru curatenie spatii
Personalul
administrativ asigură activitățile auxiliare serviciului social:
1.
Personal de
curatare spatii: 1 indicativul COR 911201
Atributii
specifice postului :
-
asigură îngrijirea și curățenia
interioară și exterioară a clădirii;
-
respectă regulile disciplinare și de ordine stabilite
de angajator;
-
respectă
normele de protecție a muncii specifice activității;
-
zilnic,
mătură suprafețele interioare și exterioare ale centrului, sterge praful de pe
suprafetele birourilor, matură-aspiră mochetele din încăperi;
-
zilnic,
întreține curațenia în jurul clădirii ( față, lateral, spate) prin adunarea
gunoaielor (hârtiilor, pet-urilor, etc.);
-
de
doua ori pe săptămăna, marți și vineri și ori de câte ori este necesar, spală
(eventual dezinfectează) suprafața de pe jos din interiorul clădirii cu apa și
detergent (sau dezinfectant), astfel încât imediat în urma spălării să nu
ramână un strat gros de apă și prelingeri pe marginea scărilor;
-
o
dată la fiecare lună și ori de câte ori este necesar, șterge praful și spală
exteriorul caloriferelor, balustradei;
-
o
dată la două luni și în mod special în preajma sărbătorilor de Paște și
Crăciun, și ori de cate ori este necesar, spală geamurile și rama acestora;
-
efectuează
aerisirea spațiilor;
-
anunță
în prealabil absentarea de la îndeplinirea atributiilor ce-i revin;
-
nu
desfășoară alte activiăți în scopuri personale, altele decât cele de serviciu,
astfel încât să fie afectată desfășurarea activității în centru;
-
nu-si îndeplineste defectuos sarcinile mai sus
enumerate astfel încât să creeze pagube materiale ce-i pot fi imputate;
-
folosește
cu măsură și răspundere materialele igienico-sanitare, uneltele individuale de
lucru, pierderea lor putandu-i fi imputată;
-
nu
distruge sau nu-și însusește bunuri din proprietatea centrului, fapta ce va
duce la aplicarea legilor in vigoare;
-
respectă
programul de lucru;
-
respectă
normele de protecție a muncii precum și a celor de prevenire a incendiilor sau
a oricăror situații care ar pune în pericol clădirile, instalațiile,
integritatea corporala sau sănătatea unor persoane sau a beneficiarilor;
-
răspunde
de toate obiectele de inventar din cadrul centrului penru perioada în care
realizează curațenia;
-
respectă
desfăsurarea activității conform metodologiei de lucru, fișei postului, și
regulamentului de ordine interioară și procedurilor de lucru;
-
utilizează
echipamentul și bunurile din dotarea centrului în mod corespunzător, doar în
scop profesional și pentru realizarea activităților centrului;
-
depozitează
substante sau obiecte periculoase în locuri sigure unde nu au acces
beneficiarii;
-
respectă
normele specifice locului de muncă în domeniul securității și sănătății în
muncă, respectiv a celor pentru situații de urgență;
-
îndeplinește
și alte sarcini derivate din cele de mai sus și/sau încredințate de către sefii
ierarhici, în limita competențelor.
ART12.Functionar administrativ (
indicativul COR 411001)-1;
Atributii
specifice postului:
-
să
respecte programul de lucru, Codul etic, Regulamentul de ordine interioara și
să vegheze la îndeplinirea Misiunii centrului;
-
executarea
întocmai și la timp a obligațiilor de serviciu;
-
folosirea
integrală și cu maximă eficiență a timpului de lucru pentru îndeplinirea
îndatoririlor de serviciu;
-
respectarea
normelor de protecția muncii și de prevenire a oricăror situații care ar pune
în pericol clădirea, instalațiile unității sau sănătatea unei persoane;
-
inștiințarea
conducerii unității de îndată ce au luat cunoștință de unele nereguli, abateri
sau lipsuri ivite în muncă și să se facă propuneri pentru remedierea acestora;
-
apăra
și păstreaza bunurile in condiții optime;
-
corectitudine
în cadrul relațiilor de serviciu, promovarea de raporturi de întrajutorare cu
toți membrii colectivului și combaterea oricărei manifestări necorespuzătoare;
-
sa
administreze toate resursele care i se ofera;
-
sa
se preocupe de gestionarea bunurilor administrative;
-
sa se preocupe de protejarea patrimoniului
-
sa furnizeze suportul tehnic pentru serviciile
operationale (prelucrare si evidenta documente, alte servicii logistice);
-
sa administreze bunurile din gestiune , in
functie de compartimentul sau departamentul unde este incadrat;
-
sa asigure comunicarea cu alte organizatii
(curierat, relatia cu alte institutii, organizare de actiuni de protocol);
-
sa verifice existenta si valabilitatea
documentelor necesare;
-
sa fie cinstit, loial si disciplinat, dând
dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de
toate persoanele cu care vine in contact;
-
sa respecte cu strictete regulile de protectie
a muncii si p.s.i. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
-
sa acorde ajutor, atât cât este rational
posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
-
sa-si
insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si
masurile de aplicare a acestora;
-
sa
informeze de indata seful ierarhic despre orice deficienta constatata sau
eveniment petrecut;
-
sa
execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu
precizate de persoanele care au acest drept.
-
indeplinește
orice alte sarcini derivate din cele de mai sus și/sau încredințate de
directorul direcției/șeful de centru.
ART.
12.Finanțarea centrului
În estimarea
bugetului de venituri și cheltuieli, furnizorul de servicii sociale, Directia
de Asistenta Sociala a Municipiului Targoviste are în vedere asigurarea
resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puțin la nivelul
standardelor minime de calitate aplicabile.
Finanțarea
cheltuielilor centrului se asigură, în condițiile legii, din bugetul local al
municipiului Targoviste.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
jr. Cătălin Rădulescu jr. Chiru Cătălin Cristea