PROCES
VERBAL
încheiat
în urma şedinţei ordinare a
Consiliului
Local Municipal Târgovişte
din
data de 26.09.2012
Dl
Secretar Chiru Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenţi 20 din
numărul de 21 de consilieri (absent fiind dl. Neculăescu Zotic
Cătălin) declară: Şedinţa este legal constituită
şi îşi poate desfaşura lucrările în conformitate cu
prevederile Legii Administraţiei Publice Locale, nr. 215/2001,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Şedinţa
de astăzi va fi condusă de dl. cons. Stan Daniel Cristian, ales
preşedinte pentru şedinţele lunii septembrie.
Această şedinţă
ordinară a Consiliului Local Municipal Târgovişte a fost
convocată de Primarul Municipiului Târgovişte, dl. jr. Gabriel Florin
Boriga, prin Dispoziţia nr. 4195 din data de 20.09.2012.
La această şedinţă
mai participă directori ai societăţilor din subordinea
Consiliului Local, şefi de servicii din partea Aparatului Propriu precum
şi reprezentanţi ai mass-media locale.
Se
supune la vot procesul - verbal al şedinţei ordinare din data de 29.08.2012.
Se aprobă în unanimitate.
Dl Primar doreşte să precizeze
că hotărârea privind
implementarea guvernanţei corporative la societăţile comerciale
la care municipiul Târgovişte este acţionar unic, majoritar sau la care deţine controlul este ilegală
deoarece prevede achiziţionarea unui serviciu fără a avea
sursă de finanţate. De asemenea mai propune discutarea acesteia
conform ordinei de zi.
Dl Rădulescu afirmă că nici
la ordinea de zi proiectul nu are un buget prevăzut.
Se
supune la vot procesul - verbal al şedinţei extraordinare din data de
04.09.2012. Se aprobă în unanimitate.
Dl
Stan propune ca la momentul în care se ajunge la punctul privind rectificarea
Bugetului de Venituri şi Cheltuieli să fie discutate anterior
proiectele privind acordarea sprijinelor financiare.
Se
supune la vot ordinea de zi cu modificarea propusă. Se aprobă în
unanimitate. Se trece la ordinea de zi.
1. Proiect de hotărâre privind constatarea
încetării de drept a mandatului de consilier municipal al domnului IANCU
AVRAM
Se dă citire proiectului de hotărâre. Dl Secretar
prezintă proiectul de hotărâre. Se dă cuvântul dlui Iancu care
precizează că există un proces pe rol şi că pe 5
octombrie are o înfăţisare în acest proces. De asemenea mai
afirmă că nu a fost respectat statutul partidului.
Dl Stan afirmă că nu există garanţii că
pe data de 5 octombrie situaţia existentă se va rezolva şi
menţionează că aceste probleme se soluţionează conform
jurisdicţiei fiecărui partid. Dl Stan doreşte să ştie
dacă parte în acest proces este şi Consiliul Local. Dl. Secretar
afirmă că procesul este între dl Iancu şi PP-DD, Consiliul Local
nu este parte în proces, nefiind primită citaţie în acest sens. Tot
dl Stan doreşte să ştie care este obiectul dosarului.
Avocatul dlui. Iancu afirmă că şi Consiliul Local
este parte în acest proces, în calitate de pârât şi că proiectele de
hotărâre nu sunt legale având în vedere procesul existent pe rol.
Dl. Cioacă susţine că membrii PDL se vor
abţine cu privire la acest proiect.
Dl Ţuţuianu doreşte să cunoască punctul
de vedere al comisiei juridice. Dl Secretar afirmă că există
viză de legalitate pentru acest proiect.
Dl Iancu menţionează că nu a fost convocat la
comisia de disciplină, ci doar i-a fost retrasă calitatea de membru
al partidului.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu
11 voturi pentru, 1 vot împotrivă - Liţă Ion şi 7
abţineri: Babeu Pavel, Cioacă Nicolae Gabriel, Dumitrescu Claudiu,
Mocanu Livia, Moţoc Honorius, Prisăcaru Ciprian şi Răducanu
Tudorică, proiectul devenind H.C.L.
nr. 251
2. Proiect de hotărâre privind validarea
mandatului de consilier municipal al domnului BOZIERU COSMIN PETRUŢ
Se dă citire proiectului de hotărâre. Dl. Secretar
prezintă materialul. Se ia o pauză pentru întrunirea Comisiei de
Validare. Comisia de validare propune validarea mandatului de consilier al dlui
Bozieru Cosmin cu 3 voturi pentru şi 2 abţineri. Se supune şa
vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 19 voturi pentru, proiectul
devenind H.C.L. nr.
3. Proiect de hotărâre privind constatarea
încetării de drept a mandatului de consilier municipal al domnului
NECULĂESCU ZOTIC CĂTĂLIN
Se dă citire proiectului de hotărâre. Dl Secretar
prezintă materialul. Se supune la vot. Se aprobă cu 18 voturi pentru,
o abţinere - Stan Daniel Cristian şi 1 vot împotrivă -
Liţă Ion, în sală sunt 20 consilieri în funcţie, proiectul
devenind H.C.L. nr. 253. .
4. Proiect de hotărâre privind validarea
mandatului de consilier municipal al domnului DOBÂNDĂ ION
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se ia o
pauză pentru întrunirea Comisiei de Validare. Comisia de validare propune
validarea mandatului de consilier al dlui Dobândă Ion cu 3 voturi pentru
şi 2 abţineri. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 20 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr.
În sală sunt 21
consilieri în funcţie.
5. Proiect de hotărâre privind transformarea
unor funcţii publice din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului
Municipiului Târgovişte
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dnei Neagu Veronica din partea Serviciului Resurse Umane pentru a
prezenta materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă în unanimitate, cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 248.
6. Proiect de hotărâre privind modificarea
statului de funcţii al Aparatului de Specialitate al Primarului
Municipiului Târgovişte
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dnei Neagu Veronica din
partea Serviciului Resurse Umane pentru a prezenta materialul. Se supune la
vot. Se aprobă cu 11 voturi pentru şi 10 voturi împotrivă: Albu
Andrei, Bănescu Rodica, Diaconu Diana, Diculescu Maria, Enache Lucian, Georgescu
Alen, Pătraşcu Eugen, Rădulescu Cătălin, Stan Daniel
şi Ţuţuianu Ioan, proiectul devenind H.C.L. nr. 255.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea
organigramei, a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare
şi funcţionare ale Poliţiei Locale a Municipiului
Târgovişte
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui Dinu, director al
Poliţiei Locale a Municipiului Târgovişte, pentru a prezenta
materialul.
Se dă cuvântul dlui Rădulescu care doreşte
să cunoască motivul pentru care s-a cerut înfiinţarea unei noi
funcţii. Dl Dinu precizează că s-a cerut înfiinţarea mai
multor funcţii, pentru a se monitoriza mai eficient activitatea
desfăşurată de poliţiştii locali.
Dl Rădulescu precizează că în bilanţ sunt
trecute 7000 de misiuni pentru anul 2011 şi doreşte să ştie
dacă a fost personal suficient pentru desfăşurarea acestora. În
primele 6 luni ale anului 2012 nu există acţiuni
desfăşurate în colaborare cu Poliţia Municipiului
Târgovişte. De asemenea mai afirmă că există 34-35 poiliţişti
pe schimb. Tot dl Rădulescu propune înfiinţarea unei comisii care
să analizaze activitatea Poliţiei Locale.
Dl Secretar propune ca toate solicitările consilierilor
să fie facute în scris pentru a se prezenta un răspuns fundamentat.
Dl Enache precizează că departamentul disciplina în
construcţii aparţine de Poliţia Locală şi doreşte
să ştie dacă dnii. Dan Niţescu şi Dan Ionescu au depus
cereri de pensionare.
Dna Bănescu afirmă că la nivelul serviciului
Evidenţa Persoanelor funcţionează şi doi
poliţişti locali. Doreşte să cunoască obiectul activităţii
acestora în prezent, deoarece atribuţiile lor erau de înmânare a
cărţilor de alegător, care nu mai există din luna martie a
anului curent. De asemenea mai afirmă că există şi un
dispecerat al Poliţiei Locale, care nu se regăseşte în
organigramă şi dacă poliţiştii care deţin
armă, au aviz psihologic.
Dl Ţuţuianu doreşte să ştie dacă
Regulamentul de Organizare şi Funcţionare are avizul Comisiei de
Ordine Publică. Dl Dinu afirmă că nu este necesar avizul acestei
comisii ci doar cel al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici şi al Consiliului Local. Dl .Ţuţuianu doreşte
amânarea acestui punct deoarece lipseşte avizul Comisiei Locale de Ordine
Publică.
Dl Stan precizează că în art. 4, alin 7 din Legea nr.
155/2010 a Poliţiei Locale se precizează că avizul Comisiei
Locale de Ordine Publică este consultativ.
Dna Diculescu afirmă că avizul Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici nu este legat şi de
Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Poliţiei Locale.
Dl Pătraşcu precizează că la capitolul III
privind selecţionarea, pregătirea şi numirea personalului
Poliţiei Locale, la art. 8, sunt nominalizate organele ierarhic superioare
ale Poliţiei Locale: Consiliul Local Municipal Târgovişte, Primarul
Municipiului Târgovişte şi Viceprimarul 1, iar Comisia Locală de
Ordine Publică nu este menţionată.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge: 7
voturi pentru, 13 voturi împotrivă: Albu Andrei, Bănescu Rodica, Bozieru
Cosmin, Diaconu Diana, Diculescu Maria, Dobândă Ion, Enache Lucian, Georgescu
Alen, Pătraşcu Eugen, Păunescu Andrei, Rădulescu
Cătălin, Stan Daniel şi Ţuţuianu Ioan. Dl
Liţă nu este în sală.
8. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea creşei nr.
15 în cadrul Direcţiei de Asistenţă
Socială – Serviciul Creşe, aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă
Socială
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dnei Marcela Iordache, pentru a prezenta materialul. Dl
Ţuţuianu afirmă că este necesară înfiinţarea mai
multor creşe, datorită numărului mare de cereri legate de acest
serviciu. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 20
voturi pentru, dl Liţă nu este în sală, proiectul devenind H.C.L. nr. 256.
9. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor
măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru
ocuparea postului de manager al Teatrului Municipal Târgovişte
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dnei Neagu Veronica, din partea Serviciului Resurse Umane pentru a
prezenta materialul.
Se dă cuvântul dnei Diculescu care afirmă că
pentru discutarea acestui punct era necesară şi prezenţă
unui reprezentant al Teatrului Municipal Târgovişte şi
precizează că există un Caiet de obiective incomplet, deoarece
acesta are o parte de resurse umane, o parte economică, dar nu are şi
o parte artistică, în care să fie prezentate activităţile
specifice teatrului.
Dl Secretar afirmă că, după înfiinţarea
Teatrului Municipal Târgovişte în septembrie 2010, Caietul de Obiective a
fost întocmit de o firmă de recrutare a resurselor umane şi a fost
aprobat în Consiliul Local.
Dl Rădulescu solicită amânarea pentru a fi aleasă
o nouă comisie de concurs.
Dl Primar afirmă că nu comisia este vinovată
pentru faptul că la acest concurs nu s-au prezentat persoane care să
poată ocupa postul de director al Teatrului Municipal Târgovişte.
Dl Pătraşcu solicită amânarea acestui punct.
Dl. Moţoc precizează că directorii de
instituţii de cultură răspund greu solicitărilor de a
participa la astfel de consursuri şi mai aminteşte că strategia
comasării activităţilor unor instituţii de cultură
există în mai multe judeţe ale ţării.
Dl Primar precizează că nu pot fi făcute
strategii culturale de către Consiliul Local, ci ele trebuiesc făcute
de managerul teatrului sau de cei ce participa la concursul pentru ocuparea
postului de director al teatrului, aceste strategii urmând a fi aprobate în
Consiliul Local.
Dl Stan afirmă că se doreşte ca în Consiliul
Local să se stabilească componenţa comisiei de concurs.
Dl Secretar aminteşte că această comisie trebuie
să fie constituită din o treime reprezentanţi ai
autorităţii şi două treimi specialişti.
Se supune la vot proiectul
de hotărâre. Se respinge: 8 voturi
pentru şi 13 voturi împotrivă: Albu Andrei, Bănescu Rodica,
Bozieru Cosmin, Diaconu Diana, Diculescu Maria, Dobândă Ion, Enache
Lucian, Georgescu Alen, Pătraşcu Eugen, Păunescu Andrei,
Rădulescu Cătălin, Stan Daniel şi Ţuţuianu Ioan
10. Proiect de hotărâre privind adoptarea unor
măsuri de către Consiliul Local Municipal Târgovişte pentru
implementarea procedurilor prevăzute de O.U.G. nr. 109/2011 privind
guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice
Se dă citire proiectului de hotărâre. Dl Secretar
afirmă că acest proiect trebuie dezbătut deoarece nu a fost
retras de către iniţiator. Tot dl Secretar prezintă materialul.
Dl Ţuţuianu precizează că în proiectul
propus de executiv nu apare sursa de finanţare.
Dl Cioacă afirmă că în cazul propunerii
executivului sursa de finanţare ar trebui sa fie identificată.
Dl Rădulescu afirmă că este vorba despre o comisie care nu
este plătită.
Dna Bănescu susţine că în
luna mai
Dl Secretar afirmă că au fost
numite două persoane în vederea completării numărului de membrii
ai consiliului de administraţie de la 3 la 5 persoane, număr impus
prin O.G. 109/2011.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
respinge: 8 voturi pentru şi 13 voturi împotrivă: Albu Andrei,
Bănescu Rodica, Bozieru Cosmin, Diaconu Diana, Diculescu Maria,
Dobândă Ion, Enache Lucian, Georgescu Alen, Pătraşcu Eugen,
Păunescu Andrei, Rădulescu Cătălin, Stan Daniel şi
Ţuţuianu Ioan.
Dl Stan propune o pauză.
Se reiau lucrările şedinţei.
11. Proiect de hotărâre privind reorganizarea Comisiei Locale de Ordine Publică la nivelul Municipiului Târgovişte.
Se dă citire proiectului de hotărâre. Dl Secretar
aduce lămuriri asupra acestui proiect. Se fac propuneri pentru consilierii
ce vor face parte din Comisia Locală de Ordine Publică: Albu Andrei,
Babeu Pavel, Păunescu Andrei şi Rădulescu Cătălin. Se
va proceda la vot secret. Se ia o pauză pentru redactarea buletinelor de
vot.
Este
anunţată modalitatea votului - tăierea cu o linie
orizontală a persoanelor ce nu vor face parte din comisie. Se trece la
efectuarea votului secret. Se întruneşte Comisia de Validare. Sunt
anunţate rezultatele votului: Albu Andrei - 15 voturi, Babeu Pavel - 8
voturi, Păunescu Andrei - 17 voturi şi Rădulescu
Cătălin - 15 voturi. Componenţa comisiei este următoarea:
Albu Andrei, Păunescu Andrei şi Rădulescu Cătălin. Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă în unanimitate cu 21
voturi pentru, proiectul devenind H.C.L.
nr. 257.
12. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 55/26.02.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe D 5 din str.
Revoluţiei.
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dlui Bălaşa care prezintă materialul.
Dl Rădulescu afirmă că s-au produs
modificări la proiectare fără a se solicita un punct de vedere
al dirigintelui de şantier şi al proiectantului şi de asemenea
au fost prelungite şi contractele.
Dl Stan doreşte să ştie în ce bază au fost prelungite
contractele care trebuiau realizate în cateva luni.
Dl Pătraşcu afirmă că la blocurile discutate
în şedinţa anterioară au fost executate lucrările de
către S.C. Consral S.R.L., dar la cele prezentate în această
şedinţă sunt implicate în executare alte firme. În aceste
condiţii dl consilier propune ca aceste firme să fie verificate de
comisia întocmită pentru analiza blocurilor aflate în lucrări de
modernizare.
Dl Stan aminteşte că în proiectul de hotărâre
trebuie introdusă comisia de analiza şi verificare. Dl Stan
aminteşte componenţa comisiei de analiza şi verificare:
Pătraşcu Eugen, Enache Lucian, Rădulescu Cătălin,
Babeu Pavel, Păunescu Andrei şi Liţă Ion.
Se propune perioada pentru care funcţionează comisia
de analiză şi verificare 27.09.2012 - 15.10.2012
Se supune la vot proiectul de hotărâre cu amendamentele
propuse. Se aprobă în unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 258
13. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 56/26.02.2009 în vederea reactualizării indicatorilor
economici la blocul de locuinţe D 6 din str. Revoluţiei.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 259
14. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 57/26.02.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe D 7 din str.
Revoluţiei.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 260
15. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 70/26.02.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe 47, sc. A din str. Petru
Cercel.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în unanimitate
cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L.
261
16. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 72/26.02.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe 51, sc. A din str.
Lăzărică Petrescu.
Se supune la vot proiectul
de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în unanimitate cu 21
voturi pentru, proiectul devenind H.C.L.
262
17. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 84/26.02.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe 50, sc. A din str.
Căpt. Stănică Ilie.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 263
18. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 124/26.03.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe H 3, sc. C din Bdul. Mircea
cel Bătrân.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 264
19. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 125/26.03.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe H 3, sc. D din Bdul. Mircea
cel Bătrân.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 265
20. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 143/26.03.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe C 10 din str.
Revoluţiei.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 266
21. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 144/26.03.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe C 11 din str.
Revoluţiei.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 267
22. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 145/26.03.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe C 14 din str.
Revoluţiei.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 268
23. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 147/26.03.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe C 16 din str.
Revoluţiei.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 269
24. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 148/26.03.2009 în vederea reactualizării
indicatorilor economici la blocul de locuinţe B 3 din Bdul
Libertăţii.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre cu amendamentele propuse. Se aprobă în
unanimitate cu 21 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. 270
Se discută punctul 29 - Proiect de hotărâre
privind acordarea unui sprijin financiar pentru acţiunea “Prichindei la
şcoală”
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlu Răducanu, pentru a
prezenta materialul.
Dl Pătraşcu precizează că strategia referitoare
la comunităţile de rromi a fost întocmită pentru perioadă
de 10 ani, 2000 - 2010, cu un plan de măsuri pe 4 ani - 2001 - 2004
şi un plan general de măsuri 2006 - 2008 şi consideră
că este necesară perfectarea unei noi strategii a
comunităţilor de rromi pentru perioada actuală.
Dl Prisăcaru precizează că pentru derularea
acestui proiect nu a fost solicitată integral suma de
Dl Rădulescu doreşte să ştie câţi copii
sunt cuprinşi în acest program. Dl Răducanu afirmă că
programul se aplică unui număr de 1000 de copii. Dna Popa
precizează că acest program se derulează prin Asociaţia
Romilor Democraţi.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă: 18
voturi pentru, 1 vot împotrivă - Bănescu Rodica şi 2
abţineri: Georgescu Alen şi Diaconu Diana.
Se discută punctul 30 - Proiect de hotărâre
privind acordarea unui sprijin financiar pentru Proiectul “Speranţa unui
vis”
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul
dlui Melicovici care prezintă proiectul „Speranţa unui vis” în
calitate de iniţiator.
Dl Georgescu propune ca suma de 3555 euro să fie
folosită pentru publicitate
Dl Albu doreşte să ştie dacă dl Melicovici
poate să susţină fizic acest proiect şi dacă a
efectuat analize medicale. Dl Melicovici susţine că starea
sănătăţii este bună şi că îi permite să
efectueze acest traseu.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă: 12
voturi pentru, 3 voturi împotrivă - Albu Andrei, Bănescu Rodica,
Georgescu Alen şi 6 abţineri: Păunescu Andrei, Rădulescu
Cătălin, Ţuţuianu Ioan, Enache Lucian, Diaconu Diana
şi Stan Cristian.
Se discută punctul 31 - Proiect de hotărâre
privind acordarea unui sprijin financiar pentru editarea unei cărţi
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui Niţu - Sef Serviciu
Resurse Umane pentru a prezenta materialul. Dna Bănescu precizează
că în comisia pentru servicii s-a propus suma de 3000 lei.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu
20 de voturi pentru şi o abţinere - Bănescu Rodica.
25. Proiect de hotărâre
privind rectificarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al Consiliului
Local Municipal Târgovişte pentru anul 2012
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dnei Popa, director Direcţia Economică pentru a prezenta
materialul.
Se dă cuvântul dlui. Ţuţuianu care face un
amendament la proiectului de hotărâre. Grupul USL propune următoarele
modificări:
v Majorarea cu
suma de 2.700 mii lei la prevederile bugetare ale Capitolului 81.02 - „Combustibil
şi energie” din care pe titluri de cheltuieli: diminuarea cu suma de 1.000
mii lei a prevederilor bugetare
v Majorarea cu
3.700 mii lei a prevederilor bugetare
v Diminuarea cu
suma de 600 mii lei a prevederilor bugetare la capitolul 54.02 - Alte servicii
publice generale, Subcapitolul Fond de rezervă bugetară la
dispoziţia autorităţilor locale, Titlul Fond de Rezervă;
v Diminuarea cu
1.400 mii lei a prevederilor
v Diminuarea cu
suma de 700 mii lei a prevederilor bugetare la capitolul 70.02 - Locuinţe,
servicii şi dezvoltare publică, Titlul Bunuri şi servicii,
diminuare ce se aplică asupra bugetului Direcţiei de Administrare a
Patrimoniului Public şi Privat (sume destinate achziţiei de obiecte
de inventar, respectiv instalaţii pentru iluminat public festiv).
Se dă cuvântul dlui. Rădulescu care afirmă că
existau prevederi bugetare legate de activitatea S.C. TERMICA S.A. tinând cont
de proiectul „Sisteme de alimentare individuală cu energie termică a
Municipiului Târgovişte prin utilizarea centralelor termice de bloc în
condensaţie”. Dna Popa afirmă că erau prevăzute sume pentru
subvenţii şi pentru proiectul menţionat. Dl Rădulescu
doreşte să ştie dacă nu se vor găsi soluţii
pentru funcţionarea Termica în această iarnă.
Dl Prisăcaru atrage atenţia asupra faptului că o
parte dintre sumele propuse în amendament sunt deja angajate.
Dna Diculescu afirmă că acest proiect de buget în forma
propusă de USL se afla pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare
convocată la iniţiativa consilierilor USL şi propune să fie
discutat acest amendament, deoarece trebuie soluţionată situaţia
Termica.
Dl Georgescu doreşte să ştie dacă în proiectul
prezentat de executiv sunt prevăzute sume destinate achitării
datoriei la gaz a S.C. TERMICA S.A. şi dacă nu sunt prevăzute,
doreşte să ştie cum se va face încălzirea apartamentelor în
iarna ce va urma.
Dl Enache afimă că există un contract pentru întocmirea
P.U.G pentru Municipiul Târgovişte şi că este
prevăzută o suma de 50.000 lei pentru întocmirea acestuia Proiectul a
fost iniţiat în anul 2006 şi doreşte să ştie dacă
acest contract mai este valabil. Dna Popa afirmă că acest contract nu
mai este valabil şi precizează că suma a fost bugetată, dar
nu a fost angajată, deci nu a fost consumată.
Dna Diaconu doreşte să ştie ce reprezintă
achiziţiile de teren pentru drumul de centură. Dna Popa afirmă
că există parcele proprietate privată situate pe drumul de
centură, parcele ce trebuiesc cumpărate.
Dl Pătraşcu afirmă că Centrul Vechi a fost
construit din fonduri europene şi doreşte să ştie la ce
capitol al bugetului sunt cuprinse chiriile încasate pentru Centrul Vechi. De
asemenea mai afirmă că fiind construit pe fonduri europene nu se
putea solicita chirie. Tot dânsul doreşte să ştie cât
reprezintă corecţiile la fondurile europene din bugetul
Primăriei şi dacă pentru investiţia de la piscina Clubului
Sportiv Şcolar Târgovişte s-a desfăşurat licitaţie.
Dna Popa afirmă că investiţia de la piscină s-a terminat de
2 ani şi este dat în exploatare, iar în ceea ce priveşte transferul
de fonduri de la venituri la cheltuieli în cadrul bugetului nu este posibil. Dl
Pătrşcu mai doreşte să ştie cum se poate face rectificarea
pentru sumele prevăzute pentru proiectanţi la proiectele privind
reabilitarea termică, în condiţiile în care la începutul anului
aceste sume nu erau prevăzute în buget. Dna Popa afirmă că în
Bugetul anului 2012 există sume prevăzute pentru expertize, audit,
execuţie şi aminteşte că pe ordinea de zi există un
punct prin care se propune reaşezarea împrumutului de
Dl Rădulescu doreşte să ştie dacă în
bugetul acestui an au fost prevăzute şi materialele luminoase
achiziţionate pentru Paşte sau Crăciun. Dna Popa afirmă
că a fost prevăzută o sumă de aproximativ 900 mii lei în
bugetul Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat
şi precizează că este o achiziţie în curs de derulare. Dl
Ţuţuianu afirmă că această investiţie este
prevăzută în buget, dar indicatorii nu au trecut prin Consiliul
Local.
Dna Diculescu afirmă că în momentul conceperii acestui
amendament s-a avut în vedere şi contul de execuţie la data de
30.06.2012 şi precizează că sunt poziţii la care se pot
face corecţii - capitolul 70.02. - Alte servicii în domeniul
locuinţelor unde gradul de realizare este de 18,03% - capitol de unde se
pot redirecţiona sume către Termica. Dna Popa sfirmă că
datele de la 30.06.2012 nu mai sunt valabile, dar se pot purta discuţii pe
marginea amendamentului făcut.
Dna Popa afirmă că suma de 1.000 mii lei a prevederilor
bugetare
Dl Primar precizează că a fost propus un proiect de
investiţii care a fost respins şi că pentru a rezolva problema
Termica vor trebui stopate toate celelalte investiţii ale Primăriei.
De asemenea mai precizează că sumele de 1.000 mii de lei şi cea
de 2.300 mii lei se pot utiliza pentru redresarea situaţiei Termica, dar
celelalte sume prevăzute în amendament nu se pot utiliza deoarece sunt
angajate. Dl Primar afirmă că există la acest moment o sumă
de 39 miliarde, disponibilă, ce poate fi transferată către
Termica, dar aceşti bani nu sunt suficienţi, necesarul fiind de înca 10
milioane (100 miliarde) pentru a fi achitată datoria.
Dl Rădulescu doreşte să ştie dacă a fost
prevăzută funcţionarea în paralel a S.C. TERMICA S.A şi a
centralelor în condensaţie şi ce se va întâmpla cu ceilalţi
abonaţi care nu ar fi beneficiat de aceste centrale în condensaţie.
Dl Primar afirmă că existau 2 etape care ar fi acoperit 90% din
imobilele din Municipiul Târgovişte.
Dl Stan afirmă că investiţia privind centralele în
condensaţie ar fi intrat în patrimoniul Termica şi tinând cont
că această societate este executată judecătoresc centralele
ar fi putut fi scoase la licitaţie, situaţie în care se rămânea
fără încălzire.
Dl Pătraşcu afirmă că pentru anul 2012 erau
23 de locaţii cuprinse în programul propus de executiv şi
precizează că primele două luni ar fi fost necesare pentru
obţinerea documentelor de avizare. De asemenea afirmă că Termica
mai deţine 7 motoare termice dintre care 4 au reparaţii capitale
şi doreşte să ştie ce se întampla cu acestea în
condiţiile montării noilor centrale. Tot dl Pătraşcu
afirmă că la acest moment există 2435 de apartamente racordate
Dl Primar precizează că s-a încercat menţinerea
Termica prin atragerea de fonduri guvernamentale în valoare de 250 miliarde (25
milioane) şi acordare de subvenţie în valoare de 54% în iarna
trecută pentru abonaţii Termica. De asemenea mai precizează
că problemele Termica durează de foarte mulţi ani şi
că proiectul centralelor termice în condensaţie reprezenta o
soluţie. Aminteşte că în şedinţa anterioară a
propus derularea ambelor proiecte în paralel.
Dl Stan afirmă că sunt preţuri foarte mari pentru
aceste centrale, iar Consiliul Local nu avalizează biletele la ordin. Dl
Primar afirmă că există hotărâri ale Consiliului Local
şi licitaţii pentru acest proiect, iar acestea au creat
obligaţii ce trebuiesc respectate.
Dl Pătraşcu doreşte să ştie dacă în
2010 Primăria avea toate dările plătite către Termica
şi de asemenea afimă că exista o datorie de 110 miliarde (11
milioane) a Primăriei către Termica.
Dl Babeu propune discutarea bugetului şi nu a proiectului
legat de centralele în condensaţie.
Dna Popa aminteşte că se pot disponibiliza 3,9 milioane
lei (39 miliarde lei) pentru a fi majorat capitalul Termica.
Dl Ţuţuianu precizează că această suma
este insuficientă pentru a derula negocierile legate de achitarea datoriei
Termica.
Dl Cioacă precizează că ar fi corect ca proiectele
să se desfăşoare în paralel şi aminteşte că
Preşedintele Consiliului Judeţean şi-a afirmat disponibilitatea
de a ajuta pecuniar în rezolvarea problemei S.C. TERMICA S.A şi propune
să fie solicitat ajutorul Consiliului Judeţean.
Dl Stan propune o pauză.
Se reiau lucrările şedinţei.
Dl Prisăcaru
precizează că ar trebui limitate intervenţiile fiecărui
consilier, fapt ce este permis de Regulamentul de Organizare şi
Funcţionare al Consiliului Local.
Dl Cioacă propune ca aceste amendamente să fie
discutate în cadrul unei comisii formată din reprezentanţii tuturor
partidelor politice, discuţii la care să participe şi
reprezentanţii Termica şi cei ai executivului.
Dl Rădulescu anunţă că Spitalul Judeţean
a solicitat ca Termica să furnizeze căldura în această
iarnă pentru imobilele care ii aparţin.
Dl Cioacă propune întrunirea comisiei în săptămâna
01.10.2012 - 05.10.2012 pentru a exista timpul necesar identificării
surselor necesare acoperirii datoriei Termica.
Dl Primar afirmă că rectificarea propusă de
executiv are 2 componente: majorarea capitolului salarii şi cea de a doua,
plata arieratelor (datorii ale Primăriei cu o perioadă mai mare de 90
zile), arierate ce trebuie să scadă cu 5 % în fiecare lună,
neplata putând să atragă pierderea sumelor obţinute din TVA
şi care reprezintă 40 miliarde lei vechi. Dl Primar propune să
fie adoptată hotărârea privind salariile şi arieratele, iar în
săptămâna stabilită să se discute sitaţia Termica.
Dl Stan propune să se adopte o hotărâre care să
cuprindă propunerile iniţiale ale executivului (salarii şi
arierate) şi să fie adăugată suma care poate fi
disponibilizată pentru a se direcţiona către Termica (39
miliarde - 3,9 milioane lei).
Dl Stan afirmă că se va întruni comisia marţi pe
data de 02.10.2012 la ora 1400 şi precizează că va fi
o comisie formată din 2 consilieri USL, 2 consilieri PDL şi un consilier PP-DD.
Dl Albu solicită în sprijin financiar în valoare de 10.000
lei pentru un eveniment sportiv ce se va desfăşura pe data de
05.10.2012 şi aduce lămuriri legate de acest eveniment.
Se supune la vot proiectul de hotărâre cu amendamentele
aduse la cunostinţa consilierilor locali. Se aprobă: 20 voturi pentru
şi o abţinere - Bănescu Rodica.
26. Proiect de hotărâre
privind modificarea H.C.L. nr. 200/2009 referitoare la aprobarea
contractării unei finanţări rambursabile interne în valoare de
12.883.000 de
Se dă citire proiectului de hotărâre. Dna Popa
prezintă materialul. Se supune la vot. Se aprobă în unanimitate cu 21
voturi pentru.
27. Proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor material de
urgenţă sub forma executarii reparaţiilor la acoperişurile
blocurilor afectate de fenomenele meteorologice înregistrate în data de
09.08.2012
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dlui Alexandru Laurenţiu din partea SVSU, pentru a prezenta
materialul. Dl Secretar precizează că în urma discuţiilor din
comisii şi a solicitării societăţii care a efectuat
lucrările se completează hotărârea cu un articol privind aprobarea
plăţii unui avans în procent de 50% din devizul estimativ.
Dl Stan doreşte să ştie de ce s-a aprobat o
reparaţie de acoperiş la un bloc care iniţial nu avea
acoperiş. Dl Secretar afirmă că la cererile pentru
reparaţii de acoperişuri a mai fost ataşată o cerere de
realizare a unui acoperiş, cerere care a fost prezentată
consilierilor. De asemenea mai precizează că paguba nu s-a produs
deoarece acoperişul nu a fost realizat, fapt ce reiese şi din devizul
lucrărilor prezentat la punctul 28.
Dl. Pătraşcu cere lămuriri despre preţul pe
metru pătrat, afirmând că în raportul de specialitate este înscris un
preţ maxim de 31,81 euro şi că tot în acelaşi raport se
regăseşte şi un alt preţ de 29,98 euro şi de asemenea
cere lămuriri legate de materialele folosite pentru realizarea acestor
reparaţii. Afirmă că în raport mai sunt prevăzute
cheltuieli pentru proiectare şi constatare şi consideră că
firma ce realizează lucrările nu are ca obiectiv decât realizarea lucrărilor.
De asemenea susţine că există blocuri la care deşi
suprafeţele ce trebuiau reparate erau mici s-a refăcut tot
acoperişul şi că la alte blocuri suprafaţa trecută în raport
este foarte mare.
Dl Enache afirmă că sunt prezentate în borderou mai multe
variante de preţuri şi doreşte să cunoască motivul
şi care este varianta ce va fi adoptată. Dl Secretar răspunde
că există varianta în care este refăcut întreg acoperişul
şi cea în care acoperişul se reface parţial.
Dl Stan consideră că borderoul deviz ofertă de la
blocul C 6 nu este corect întocmit şi propune discutarea acestui bloc
într-o altă şedinţă până la care să fie
refăcut borderoul. Dna Bănescu afirmă că lucrarea la blocul
C 6 este efectuată, dar dl. Olaru infirmă acest fapt.
Dna Diculescu doreşte să ştie dacă
preţul de 29,98 este cu TVA sau nu. Dl Olaru afirmă că
preţurile conţin TVA.
Se supune la vot proiectul de hotărâre cu menţiunea
eliminării blocului C 6 şi a precizării că preţul
conţine TVA. Se aprobă: 20 voturi pentru, dl Albu nu este în
sală.
28. Proiect de hotărâre privind aprobarea devizului total al
lucrărilor aprobate prin HCL 184/14.08.2012
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dlui Olaru Director al S.C. Municipal Construct care prezintă
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă în
unanimitate - 21 voturi pentru.
32. Proiect de hotărâre acordarea unor
înlesniri la plata impozitelor şi taxelor locale datorate de o
persoană fizică din Municipiul Târgovişte.
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dlui Crintescu pentru a prezenta materialul. Se supune la vot
proiectul de hotărâre. Se aprobă în unanimitate - 21 voturi pentru.
33. Proiect de hotărâre privind aprobarea
solicitării acordării scrisorii de garanție de
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dnei Paraschivescu din partea Direcţiei Tehnice pentru a prezenta
materialul.
Dl Rădulescu doreşte să ştie câţi
kilometrii de drum vor fi asfaltaţi şi care este preţul
lucrării. Dna. Paraschivescu menţionează că suprafaţa
este de
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă
în unanimitate - 21 voturi pentru.
34. Proiect de hotărâre privind scoaterea din
funcţiune şi casarea unor mijloace fixe aflate în patrimoniul
Direcţiei Grădina Zoologică
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se supune la
vot proiectul de hotărâre. Se aprobă în unanimitate - 21 voturi
pentru.
35. Proiect de hotărâre privind darea în
folosinţă gratuită către Asociaţia Valleriana a unor
imobile aflate în locaţia fostului Spital Mânăstirea Dealu
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dlui Maican, director al Direcţiei de Administrare a
Patrimoniului Public şi Privat care prezintă materialul.
Dl Rădulescu doreşte să ştie de ce acest
proiect nu este susţinut de membrii Asociaţiei Valleriana şi
afirmă că nu este prezentat un plan de investiţii.
Dl Dumitrescu propune să se ţină cont de
această cerere, deoarece se adresează şi persoanelor vârstnice
şi să se ţină cont de investiţia ce urmează a fi
făcută.
Dl Rădulescu consideră că nu este oportun ca
acest spaţiu să fie dat în folosinţă gratuită,
fără a se obţine beneficii.
Dl Pătraşcu afirmă că nu este corect să
se acorde cu titlu gratuit şi propune scoaterea la licitaţie, să
se analizeze şi să se întocmească un Caiet de Sarcini, iar apoi,
dacă este necesar, să se facă un parteneriat public - privat.
Dl Enache aminteşte că Spitalul Mânăstirea Dealu
este pe teritoriul comunei Aninoasa şi precizează că era necesar
un plan de urbanism si de asemenea consideră că Asociaţia
Valleriana trebuia să fie prezentă pentru a susţine
investiţia. În aceste condiţii, dl consilier propune amânarea
până la întocmirea unui plan de urbanism.
Dl Liţă precizează că de mulţi ani
Primăria plăteşte paza pentru această locaţie şi
propune să fie luată în considerare oferta Asociaţiei Valleriana
şi susţine o concesiune pe o perioadă mai scurtă.
Dl Dumitrescu propune amânarea proiectului până la
următoarea şedinţă ordinară, în care să se
prezinte proiectul Asociaţiei Valleriana.
Se supune la vot propunerea de amânare până la
următoarea şedinţă ordinară a Consiliului Local. Se
aprobă: 15 voturi pentru, 1 vot împotrivă - Albu Andrei şi 5
abţineri: Cioacă Nicolae Gabriel, Stan Daniel Cristian, Ţuţuianu
Ioan, Georgescu Alen, Pătrşcu Eugen.
36. Proiect de hotărâre
privind transmiterea în folosinţă gratuită către Biblioteca
I.H.Rădulescu a unei părţi a imobilului proprietate publică
a Municipiului Târgovişte situat în Calea Domnească, nr. 208
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui Maican, director al
Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat care
prezintă materialul.
Dl Enache doreşte să ştie dacă spaţiul
deţinut anterior de Biblioteca „I.H.Rădulescu” avea o
suprafaţă mai mare sau mai mică decât actuala solicitare. Dl Maican
precizează că spaţiul avea o suprafaţă mai mare. Dl
Enache afirmă că nu consideră oportună această
schimbare de locaţie.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge: 10
voturi pentru, 9 voturi împotrivă: Albu Andrei, Bănescu Rodica, Diaconu
Diana, Diculescu Maria, Enache Lucian, Georgescu Alen, Pătraşcu
Eugen, Rădulescu Cătălin, Stan Daniel Cristian şi 2
abţineri: Bozieru Cosmin şi Păunescu Andrei.
37.
Proiect de hotărâre privind
scoaterea la licitaţie publică în vederea
închirierii/concesionării unor bunuri imobile
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui Maican, director al
Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat care
prezintă materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă în unanimitate - 21 voturi pentru.
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui Maican, director al
Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat care
prezintă materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă în unanimitate - 21 voturi pentru.
Se dă citire
proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui Maican, director al
Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat care
prezintă materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă în unanimitate - 21 voturi pentru.
Se
stabileşte ca din comisia de închiriere să facă parte
aceeaşi consilieri ca în şedinţa anterioară: Pătraşcu Eugen, Diaconu Diana, Cioacă
Gabriel. Se supune la vot. Se aprobă în unanimitate.
Dl
Rădulescu propune ca pentru luna octombrie preşedinte de
şedinţă să fie tot dl. Stan Daniel Cristian. Se supune la
vot. Se aprobă în unanimitate.
PREŞEDINTE
DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR MUNICIPIU,
jr. Stan Daniel Cristian jr. Chiru Cătălin Cristea