PROCES VERBAL
încheiat în urma ședinței ordinare a
Consiliului Local Municipal Târgoviște
din data de 26.01.2016
Dl. Chiru Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenți 21 din numărul de 21 de consilieri în funcție, declară: Ședința este legal constituită și își poate desfășura lucrările în conformitate cu prevederile Legii Administrației Publice Locale, nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Această ședință ordinară a
Consiliului Local Municipal Târgoviște a fost convocată p. Primarul
Municipiului Târgoviște de dl. jr. Daniel-Cristian Stan-Viceprimar, prin
Dispoziția nr. 655 din data de 22.01.2016.
La această ședință participă directori ai societăților din subordinea Consiliului Local, șefi de servicii din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului precum și reprezentanți ai mass-media locală.
Ședința de astăzi este condusă de dl. cons. Cosmin Bozieru.
Dl. cons. Prisăcaru propune, în numele grupului Partidului Național Liberal, ca punctul 10 al ordinii de zi să fie supus dicuțiilor înaintea punctului 9. Se supune la vot această propunere. Se aprobă cu 11 voturi pentru și 10 împotrivă: Albu Andrei, Bănescu Rodica, Diculescu Maria, Dobândă Ion, Pătrașcu Eugen, Păunescu Andrei, Bozieru Cosmin, Răducanu Tudorică, Rădulescu Cătălin și Țuțuianu Ioan.
Se supune la vot procesul verbal
al ședinței extraordinare din
data de 09.12.2015. Se aprobă cu 21 voturi pentru.
Se supune
la vot procesul verbal al ședinței ordinare din data de 18.12.2015. Se aprobă cu 21 voturi pentru.
Dl. cons. Enache
solicită ca dl. Secretar să comunice la fiecare punct al ordinii de zi numărul
de voturi necesar aprobării și dacă unii dintre consilieri se află în
situație de incompatibilitate pentru anumite puncte ale ordinii de zi. Dl.
Secretar face precizarea că ordinea de zi este structurată după tipul de
majorități calificate cerute de lege, astfel că pentru primele opt puncte
este necesară majoritatea celor prezenți, de la punctul 9 până la punctul
17 inclusiv, majoritatea consilierilor în funcție, iar de la punctul 18, două
treimi din numărul consilierilor în funcție. În ceea ce privește
regimul incompatibilităților, dl. secretar face precizarea că va
anunța acest lucru în măsura în care consilierul știe că se află
într-o asemenea situație și aduce la cunoștința
secretarului acest lucru.
Se supune la vot
ordinea de zi cu modificarea aprobată. Se aprobă cu 21 voturi pentru.
1.
Proiect de hotărâre privind transformarea unor funcții
contractuale din cadrul Direcției de Administrare a Patrimoniului Public și
Privat
Dl. Dorin Maican,
directorul Direcției de Administrare a Patrimoniului Public și Privat
face prezentarea materialului. Se supune votului proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 21 de voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr.
3.
2. Proiect de hotărâre privind transformarea unei funcții publice vacante din cadrul Aparatului de
Specialitate al Primarului Municipiului Târgoviste,
Direcția Administrație Publică Locală - Compartimentul
Autoritate Tutelară
Dna. Silvia Stanca,
director al Direcției Administrație Publică Locală face prezentarea
materialului. Se supune votului proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 21 de
voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr.
4.
4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
rețelei de unități școlare preuniversitare de pe raza municipiului Târgoviște
pentru anul școlar 2016-2017
Dl. Secretar face prezentarea materialului cu precizarea că nu a fost făcută nici o modificare față de rețeaua școlară aprobată pentru anul școlar 2015-2016. Se supune votului proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 21 de voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 6.
5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului modelului de steag
al municipiului Târgoviște
Dl. Liviu Ionescu, șef Birou Administrativ face prezentarea materialului. Se supune votului proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 21 de voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 7.
6.
Proiect de hotărâre privind completarea Consiliului Clubului Sportiv
Municipal Târgoviște
Dl. Ciprian Iugulescu, președinte al Clubului Sportiv Municipal Târgoviște face prezentarea materialului.
Grupul Partidului Național Liberal propune ca reprezentantul Consiliului Local Municipal Târgoviște în Consiliul Clubului Sportiv Municipal Târgoviște să fie dl. Tică Dan-Alexandru. Grupul Partidului Social Democrat îl propune pe dl. Păunescu Mihai-Andrei.
Se ia o pauză pentru redactarea buletinelor de vot. Se reiau lucrările ședinței. Dl. Secretar face precizarea că întrucât art. 46, alin. 1 din Legea nr. 215/2001 stipulează în mod expres că Nu poate lua parte la deliberare și la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local, iar statul clubului trimite la acest consiliu consultativ care nu este remunerat, nefiind vorba despre un interes patrimonial, dl. cons. Tică Dănuț nu se află în incompatibilitate, poate să participe la vot. Se decide modalitatea de vot: tăierea cu o linie a numelui persoanei pentru care nu se dorește alegerea în cadrul consiliului. Se trece la votul secret.
În urma
centralizării voturilor exprimate, dl. Tică Dan-Alexandru a obținut 10
voturi pentru și 11 voturi împotrivă
și dl. Păunescu Mihai-Andrei a obținut: 11 voturi pentru și 10
voturi împotrivă, dl. Păunescu Mihai-Andrei devenind reprezentantul consiliului
local în cadrul Consiliului Consultativ al Clubului Sportiv Municipal
Târgoviște, proiectul devenind H.C.L.
nr. 8.
7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
regulamentului privind
gestionarea câinilor cu stăpân din municipiul Târgoviște
Dna. Mihai, reprezentant al Direcției de Salubritate face prezentarea materialului.
Dl. cons. Alen Georgescu propune ca la capitolul 2, art. 12, lit.c
să se adauge ca proprietarii de câini să prezinte
câinii pe care îi dețin la cabinetul medical veterinar, clinica medicală
veterinară și circumscripția sanitar-veterinară deoarece în textul
initial se vorbește doar de circumscripția
sanitar-veterinară, urmând ca lit. c să aibă următorul cuprins: c) să prezinte
câinii pe care îi dețin la cabinetul medical veterinar, clinica medicală
veterinară sau circumscripția sanitar-veterinară la ora, data si locul
stabilite de medicul veterinar, pentru efectuarea acțiunilor de depistare,
vaccinare si administrare a unor produse biologice sau medicamente în cadrul
acțiunilor sanitare veterinare dispuse de autoritatea sanitar veterinară;
Dl. cons. Georgescu mai propune ca la capitolul 3, art. 17,
lit. d se se completeze cu sintagma lipsa microcipului și urmând ca lit. d să aibă următorul
cuprins: d) lipsa microcipului și
nedeclararea câinilor de catre persoanele fizice în registrul câinilor cu stăpân se sanctioneaza cu amendă de la 500 lei la 1000
lei
Dna. cons. Mocanu propune eliminarea articolului 19 și includerea textului acestuia în articolul 18 precum și înlocuirea în cadrul art. 17, alin. 1, a sintagmei altfel, cu sintagma astfel.
Se supune la vot proiectul de hotărâre cu
cele trei amendamente menționate anterior. Se aprobă cu 20 voturi pentru, dl. cons. Dumitrescu Claudiu lipsește din
sală, proiectul devenind H.C.L. nr. 9.
8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
regulamentului Serviciului
pentru gestionarea câinilor fără stăpân al municipiului Târgoviște
Dna. Mihai, reprezentant al Direcției de Salubritate face prezentarea materialului.
Dl. cons. Georgescu
propune două amendamente: la capitolul 2,
să se introducă un nou articol cu
următorul conținut:
Amendament 1 15.1 Direcția de Salubritate împreună cu Serviciul pentru gestionarea
câinilor fără stăpân al municipiului Târgoviște are obligația de a
trimite lunar consilierilor municipali un raport care să cuprindă numărul de
câini capturați în luna respectivă, numărul de câini plasați spre
adopție, numărul de câini eutanasiați și numărul de câini existenți în
adăpost la finalul lunii pentru care se face raportarea. Directorul
Direcției de Salubritate și șeful Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân al municipiului Târgoviște
își vor asuma corectitudinea acestor date.
Amendament
2 15.2. Direcția de Salubritate și Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân al municipiului Târgoviște
nu pot face achiziții sau plăți fără autorizarea scrisă a
Direcției Economice din cadrul Primăriei Târgoviște.
Dl. Georgescu susține că în
ședința comisiei de servicii, de ieri, a solicitat o situație pe
anul 2015 cu numărul de câini comunitari cazați în adăpost, lunar, numărul
de câini adoptați, eutanasiați, lista de medicamente
achiziționate, valoarea pe produs și furnizorii, valoarea serviciilor
sanitar-veterinare efectuate detaliate pe fiecare manoperă executată și
furnizorul acestor manopere, cantitatea de hrană achiziționată, numele
brandului, valoarea/sac și furnizorul și capacitatea adăpostului/14
zile, situație care nu a fost transmisă; dl. Georgescu susține că
solicită această situație deoarece, în bugetul direcției pe anul 2016 propus spre aprobare este prevăzută o valoare
de 26 mii lei, hrană câini comunitari, ceea ce ar presupune 1040 de saci de
mâncare/an la un sac de 10 kg cu o valoare de 25 lei, hrană care ar
suficientă pentru 2175 câini cazați lunar în adăpost.
Dl. Enache susține că prin aceste
amendamente nu s-a dorit decât asigurarea transparenței în ceea ce
privește cheltuirea banilor publici.
Dl. primar aduce la cunoștință că suma de 26 mii lei reprezintă
o treime față de alocarea bugetară propusă anul trecut pentru acest
capitol.
Dl. Prisăcaru îl întreabă pe dl. Badea, directorul Direcției de
Salubritate, de ce este această diferență între suma alocată pentru hrană
în bugetul anului 2015 și cea propusă pentru anul 2016. Dl. Badea răspunde
că anul trecut au fost prevăzuți 60 de mii și s-au cheltuit 25 de mii
și de aceea s-a făcut această propunere pentru anul 2016.
Dl. Secretar propune ca din primul amendament al dlui. Georgescu, să fie
eliminat Directorul
Direcției de Salubritate și șeful Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân al municipiului Târgoviște
își vor asuma corectitudinea acestor date, deoarece această faptă este
calificată deja ca sancțiune de legea penală falsul în înscrisuri.
Se supune la vot primul amendament propus de
dl. Georgescu cu precizarea făcută de dl. Secretar. Se respinge cu 10 voturi
pentru: Dumitrescu Claudiu, Enache Lucian, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Tică
Dănuț, Pantea Viorel, Prisăcaru Ciprian, Babeu Pavel, Moțoc Honorius
și Mocanu Livia și 11 împotrivă.
Referitor
la cel de-al doilea amendament, dl. Secretar face precizarea că are o
obiecție referitoare la legalitate, directorul fiind ordonator terțiar
de credite, trebuie să-și asume poziția și răspunde de modul cum
gestionează bugetul, consiliul local este cel care aprobă bugetul și închiderea
exercițiului bugetar, amendamentul ar fi legal în măsura în care se
dorește ca direcția să nu mai aibă personalitate juridică, altfel
este o interferență de competențe; în ceea ce privește întrebarea
dlui. Georgescu privind Clubul Sportiv Municipal, dl. primar susține că se
urmărește modul de angajare al bugetului.
Se supune la vot cel de al doilea amendament
propus de dl. Georgescu. Se respinge cu 9 voturi pentru: Dumitrescu Claudiu,
Enache Lucian, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Tică Dănuț, Prisăcaru
Ciprian, Babeu Pavel, Moțoc Honorius și Mocanu Livia și 12
împotrivă.
Dna.
Mocanu propune eliminarea articolului 48 și includerea
textului acestuia în articolul 47. Se supune la vot acest amendament. Se aprobă
cu 16 voturi pentru și 5 împotrivă: Bănescu Rodica, Dobândă Ion,
Pătrașcu Eugen, Răducanu Tudorică și Țuțuianu Ioan.
Se supune la vot proiectul
de hotărâre cu amendamentul aprobat propus de dna. Mocanu. Se aprobă cu 17
voturi pentru, două voturi împotrivă:
Dumitrescu Claudiu și Enache Lucian și două abțineri: Diaconu Diana și
Georgescu Alen, proiectul devenind H.C.L. nr. 10.
9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și
cheltuieli al municipiului Târgoviște pentru anul 2016
Dna. Daniela Popa, directorul economic face prezentarea materialului.
Dl. cons. Păunescu propune ca la capitolul 67.02- Cultură, recreere, religie din suma de 100.000 lei, 50.000 lei să fie destinați activităților pentru tineri, așa cum impune și Legea nr. 350/2006 și 10.000 lei revistei Eroica.
Dl. Dobândă propune ca de la același capitol, suma de 25.000 lei să fie destinată Crucii Roșii, sub formă de cotizație anuală. Dl. Primar propune ca această sumă să se adauge la suma de 5.000 lei prevăzută ca și cotizație, însumând astfel un cuantum de 30.000 lei/an.
Dl. cons. Prisăcaru propune revocarea hotărârii nr. 284/2015 privind contractarea unui împrumut de la CEC, printr-o modificare a propunerii de buget; propune alocarea unor sume de bani acelor instituții de învățământ care nu au fost incluse în programul de reabilitare; consideră că sunt direcții în subordinea consiliului local care ar trebui să fie mai bine dotate pentru a-și desfășura mai bine activitatea și ar trebui luate măsuri de prevenție în ceea ce privește asistența socială.
În numele grupului Partidului
Național Liberal, dl. Prisăcaru face unele propuneri pentru a nu mai fi
accesat creditul susmenționat:
schelet brad de crăciun 35.000 lei + instalație brad de crăciun 39.000 lei- dna. Popa susține că sumele referitoare la acestea nu au fost achitate;
- stâlpi iluminat Parcul
Chindia și Parcul Mitropoliei -180.000 lei nu consideră oportun a mai
investi acum pentru că urmează un proiect de reabilitare a zonei centrale a
municipiului;
- instalația de
încălzire la Direcția de Salubritate -50.000 lei este suma propusă de executiv,
se propune suma de 30.000 lei;
- 2.815.000 lei au fost propuse de Direcția de Administrare a Patrimoniului Public și Privat pentru amenajarea cu pavele de beton- având în vedere că o parte a trotuarelor au fost asfaltate;
- plombe asfaltice și covorașe asfaltice: 976.000 lei strada Liniștii apare și la plombe și covorașe asfaltice și la covoare asfaltice;
Dna. Daniela Popa face precizarea că
referitor la programul de întreținere și reparații străzi este
prezentat programul maximal al tuturor problemelor identificate de Direcția
de Administrare a Patrimoniului Public și Privat, dar pentru această
categorie de cheltuieli în buget este prevăzută suma de 5.500.000 lei, urmând
ca aceste lucrări să fie realizate în funcție de urgența lor.
- balastare și montare borduri- 14.732.200 lei consideră suma foarte mare;
Dl. primar susține că nu sunt suficienți bani pentru a se echilibra bugetul.
- lucrări diverse
800.000 lei DAPPP;
- recondiționare
locuri joacă - 800.000 lei;
- realizare noi locuri
de joacă(investiții) -800.000 lei;
- indicatoare rutiere
600.000 lei;
- întreținere
iluminat public -360.000 lei;
- medicamente pentru
poliția locală -2000 lei;
- deplasări interne
DAPPP-50.000 lei
-
art.7 la proiectul de hotărâre în luna mai sunt trei evenimente pe 1, 2
și 9 pentru care este prevăzută o sumă de un miliard trei sute. Dl. primar
face precizarea că anul trecut numai pentru Ziua Europei a fost alocată suma de
un miliard și jumătate. Referitor la festivalul Cultura Urbană, dl.
Prisăcaru consideră că suma alocată este foarte mare. Dl. primar susține
că este o eroare în materialul transmis consilierilor, acest festival nu mai
există și susține că retrage punctul referitor la acest festival din
proiectul de hotărâre.
Dl. Prisăcaru face precizarea că la unitățile școlare gradul de creștere este de 80% și la Direcția de Asistență Socială de 113/% și că nu s-a achitat cotizația la ADI Salubritate pe anul 2015 și consideră că nu ar mai trebui achitată pentru că nu-și îndeplinesc atribuțiile. Dl. Prisăcaru susține că nu are de formulat amendamente, ci doar a semnalat că unele sume pot suporta modificări și propune amânarea proiectului de buget pentru a avea loc o întâlnire prealabilă între executiv și consilierii locali și introducerea proiectului de buget pe ordinea de zi a unei ședințe viitoare.
Dl. primar face precizarea că valoarea totală este de 5,5 milioane, cu 100.000 mai mare față de anul trecut, gradul de îndatorare al municipiului Târgoviste este de 9% din 30% admis de lege; împrumutul de la CEC vine și în contextul în care pe programele de finanțare europeană, până în anul 2023, nu se pot finanța astfel de lucrări infrastructură stradală și municipiul trebuie să facă astfel de investiții. Bugetul de venituri și cheltuieli este sub cifrele de anul trecut, aproximativ la toate capitolele, iar în ceea ce privește Direcția de Asistență Socială s-a mărit alocația de hrană, aproape s-a dublat, plus creșterea cu 25% a salariului angajaților, conform legii, acesta fiind motivul pentru care există o creștere la această direcție. Dl. primar consideră că nu se poate face o realocare de venituri pentru a se putea evita creditul pentru străzi.
Dl. cons. Georgescu susține că sunt mai multe cheltuieli care ar putea fi diminuate: există serviciu externalizat pentru curățenie, dar mai sunt prevăzuți 40.000 lei pentru materiale pentru curățenie. Dna. Popa face precizarea că sumele pentru serviciul externalizat, pe care il execută Eco-Sal, prevăd doar manopera, iar suma de 40.000 lei reprezintă materialele de curățenie pentru toate sediile primăriei.
Dl. Georgescu întreabă care va fi gradul de îndatorare al municipiului cu acest credit de la CEC. Dna. Popa răspunde că gradul de îndatorare va ajunge la 17%. Dl. Georgescu întreabă care vor fi consecințele în cazul în care proiectul privind șoseaua de centură nu va finalizat până la 30.07.2016. Dl. primar răspunde că sunt șanse destul de mari ca acest proiect să fie înscris pe lista unor proiecte preferențiale cu termen de finalizare 2019.
Referitor la propunerea dlui. Prisăcaru de amânare a acestui punct de pe ordinea de zi, dl. primar susține că ordinea de zi a ședinței a fost aprobată, iar înainte de a fi supusă votului nu a existat nici o propunere de eliminare de pe ordinea de zi a acestui punct, consideră că la acest moment, mai ales după deliberări, punctul nu poate fi eliminat. Dl. Prisăcaru solicită amânarea punctului și nu scoaterea de pe ordinea de zi. Dl. primar susține că nu există amânarea ca instituție juridică, în cadrul ședințelor de consiliul local
Dl. Enache solicită să se comunice votul comisiei economice pe acest punct. Dl. Secretar răspunde că din cei cinci membri, trei au fost prezenți și au votat pentru.
Dl. primar face precizarea referitor la amendamentul propus de dl. Păunescu, 50.000 lei activități pentru tineri, potrivit legii nr. 350/2006, că există obligația ca la nivelul bugetelor consiliilor locale/județene să existe o alocare bugetară exclusiv cu această destinație, neintrând la sesiunea de proiecte cu finanțare nerambursabilă, pentru că ar intra în concurs cu alte proiecte care nu se adresează exclusiv tinerilor.
Dl. Georgescu întreabă dacă suma de 30.000 lei prevăzută pentru Ziua tineretului nu se adresează tot tinerilor. Dl. Primar răspunde că această sumă de 50.000 lei reprezintă o sumă pe care o pot accesa asociații din zona tinerilor pentru proiecte proprii, pe când suma de 30.000 reprezintă un proiect al administrației publice locale.
Se supune la vot proiectul de hotărâre cu
amendamentele formulate de dl. Păunescu și dl. Dobândă. Se aprobă cu 11 voturi
pentru, 5 voturi împotrivă: Babeu
Pavel, Mocanu Livia, Pantea Viorel, Prisăcaru Ciprian și Tică Dănuț și 5
abțineri: Diaconu Diana, Dumitrescu Claudiu, Enache Lucian, Georgescu Alen și Moțoc
Honorius, proiectul devenind H.C.L. nr. 11.
10.
Proiect de hotărâre privind completarea H.C.L nr. 284/09.11.2015
referitoare la aprobarea contractarii unei finantari rambursabile
interne in valoare de 18.020.000 lei de la CEC BANK S.A. - Sucursala Târgoviște
Dna. Daniela Popa, directorul economic face
prezentarea materialului. Dl. Secretar face mențiunea că față de
proiectul prezentat se mai adugă și aprobarea contractelor accesorii
așa cum a solicitat CEC Bank, astfel : Se aprobă Contractele de
credit și contractele de garanție, respectiv ipotecă imobiliară - cont și
ipoteca asupra creanțelor rezultate din veniturile bugetare ale Municipiului
Târgoviște, conform anexei Contract de credit de investiții, parte integrantă
din propunerea financiară finală între Municipiul Târgoviște și CEC BANK SA -
SUCURSALA TÂRGOVIȘTE și se împuternicește Primarul Municipiului Târgoviște cu
semnarea acestora.
Se supune la vot proiectul
de hotărâre. Se aprobă cu 11 voturi pentru, 8 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Mocanu
Livia, Moțoc Honorius, Pantea Viorel, Prisăcaru Ciprian și Tică Dănuț și 2
abțineri: Dumitrescu Claudiu și Enache Lucian, proiectul
devenind H.C.L. nr. 12.
11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
bugetului de venituri și cheltuieli și a indicatorilor de performanță
economică ai S.C. ECO-SAL 2005 S.A. Târgoviște pentru anul 2016
Contabilul șef, dna. Elena Nastasia face
prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 21 de voturi
pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 13.
12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și
cheltuieli al S.C. Municipal Security S.R.L. pentru anul 2016
Dl.
Tomescu, directorul S.C. Municipal Security SRL, face prezentarea materialului.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 20 de voturi pentru și o
abținere: Dumitrescu Claudiu, proiectul devenind H.C.L. nr. 14.
13.
Proiect de hotărâre privind
stabilirea limitelor mandatului reprezentantului municipiului Târgoviște în
Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor la S.C. MUNICIPAL CONSTRUCT S.A.
Directorul economic face prezentarea materialului.
Dl. cons. Enache dorește să știe ce reprezintă suma de 40.000 lei majorări și penalități. Directorul economic răspunde că este vorba despre dificultăți la plata contribuțiilor către bugetul de stat datorate neîncasării la timp a sumelor cuvenite de la clienți, în special primăria. În ceea ce privește numărul de salariați acesta este de 120, așa cum a fost si anul trecut. Dl. Enache propune ca suma de 40.000 lei majorări și penalități să se adauge la 115.000 lei profit brut. Dna. Popa susține varianta de buget propusă de Municipal Construct.
Dna. Diculescu dorește să știe cât a realizat societatea pe trei trimestre. Dna. director răspunde că bugetul a fost realizat în proporție de 97%. Dna. Diculescu nu consideră firesc că societatea să prevadă în buget pierderi.
Se supune la vot amendamentul dlui. Enache. Se respinge cu 9 voturi pentru: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Enache Lucian, Georgescu Alen, Tică Dănuț, Pantea Viorel, Prisăcaru Ciprian, Moțoc Honorius și Mocanu Livia, o abținere: Dumitrescu Claudiu și 11 voturi împotrivă.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 20 de voturi pentru, o abținere: Dumitrescu Claudiu, proiectul devenind H.C.L. nr. 15.
14. Proiect de hotărâre privind stabilirea limitelor mandatului
reprezentantului Municipiului Târgoviște în Adunarea Generală a Acționarilor la S.C. COMPANIA DE APĂ TÂRGOVIȘTE -
DÂMBOVIȚA S.A.
Dl. Primar aduce la cunoștința
consiliului unele modificări aduse proiectului de hotărâre și anume:
eliminarea articolului 2 din proiectul de hotărâre, eliminarea punctului 3 din
anexa nr. 1 la proiectul de hotărâre și eliminarea anexei 2 la proiectul
de hotărâre, deoarece până la momentul ședinței nu a fost adus avizul
Adunării de Dezvoltare Intercomunitară Apa Dâmbovița.
Dl. cons. Moțoc își manifestă
nemulțumirea față de lipsa reprezentanțiilor companiei la
comisia de specialitate a consiliului local, din care face parte.
Directorul Companiei de Apă, dl. Alexandru
Oprea face prezentarea materialului.
Dl. Alen Georgescu constată din proiectul de buget al companiei creșterea prețului la apa menajeră și apa pentru consum, o creștere de 14%+TVA la vechiul preț din anul 2015, în condițiile TVA-ul a fost redus la 9%, crește valoarea de la 3,49 lei fără TVA/mc la 3,97 lei/mc și creșterea procentului de apă uzată facturată la instituții publice și consumatori casnici, din mediul rural, de la 80 la 85% și în mediul urban, de la 80 la 90%.
Dl. director Oprea susține că prețul rămâne neschimbat 4,33lei/mc inclusiv TVA la apă potabilă și 4,45 lei/mc inclusiv TVA la canalizare și că va avea loc o ajustare a tarifului.
Dl. primar face precizarea că nu consiliul local stabilește tariful Companiei de Apă, ci ADI Apa Dâmbovița cu avizul ANRSC, consiliul local neputând decât să ia act.
Dl. director Oprea afirmă
că societatea ocupă locul 16 la nivelul țării la tariful de apă potabilă
din 47 de operatori și locul 4 la tariful de canal, ca medie, locul 15 la
nivel național.
Dl. cons. Enache solicită dlui. Secretar să enunțe la acest punct cine este în incompatibilitate și îl întreabă pe dl. primar care a fost votul la ședința ADI Apă referitor la acest aspect. Dl. Primar susține că nu a fost prezent la respectiva ședință. Dl. Enache susține că nu este de acord cu creșterea tarifului de către Compania de Apă.
Referitor la afirmațiile dlui. Enache privind prezența unor bacterii în apa de consum de la Pucioasa, dl. cons. Țuțuianu solicită dovada acestor afirmații, afirmând că nu a fost pusă în pericol în pericol sănătatea populației, nefiind livrată apă spre consumator cu bacterii. Dl. cons. Enache susține că își retrage afirmațiile.
Dl. director Oprea face unele precizări referitoare la problema apei de la Pucioasa, concluzionând că din punct de vedere al Companiei de Apă, calitatea apei de la Pucioasa corespunde normelor legale în vigoare, Direcția de Sănătate Publică fiind singura autoritate care poate decide reluarea furnizării și calitatea apei, prezența bacteriei fiind semnalată pentru prima dată în data de 14 ianuarie 2016.
Referitor la întrebarea
dlui. Enache privind incompatibilitatea, dl. Secretar răspunde că nici un
consilier nu se află într-o situație de incompatibilitate.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre așa cum a fost modificat de către
inițiator. Se aprobă cu 11 voturi
pentru, 8 voturi împotrivă: Diaconu Diana, Enache Lucian, Georgescu Alen,
Mocanu Livia, Moțoc Honorius, Pantea Viorel, Prisăcaru Ciprian și Tică Dănuț, 2
abțineri: Babeu Pavel și Dumitrescu Claudiu, proiectul devenind H.C.L. nr.
16.
15. Proiect de hotărâre
privind modificarea HCL nr. 268/21.10.2015 referitoare la aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) și a
indicatorilor tehnico-economici la obiectivul: Reabilitare Grădinița nr.
16 Târgoviște (rest de executat)
Dl.
Dragoș Folea, reprezentantul Direcției Tehnice face prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 19 de voturi pentru, 2 abțineri: Dumitrescu Claudiu și
Moțoc Honorius, proiectul devenind H.C.L. nr. 17.
Dl. Secretar afirmă că
începând cu punctul 16 majoritatea cerută pentru ca proiectele de hotărâre să
fie aprobate este de două treimi, respectiv 14 voturi, rectificând
afirmația inițială că acestă majoritate este necesară începând cu
punctul 18.
16. Proiect de hotărâre
privind modificarea prin act aditional a
Contractului de comodat nr. 510/09.01.2013
privind darea în folosință gratuită către ASOCIAȚIA VALLERIANA a unor imobile
aflate în locația fostului Spital Mânăstirea Dealu
Dna. Mirela Ivașcu, reprezentatul
Asociației Valleriana, face prezentarea proiectului.
Dl. cons. Răducanu declară că susține finalizarea acestui proiect.
Dl. cons. Enache reamintește că în hotărârea inițială se prevedea un termen de finalizare a investiției de doi ani, ulterior prelungindu-se acest termen de finalizare; întreabă totodată dacă autorizația de construcție este actualizată. Reprezentantul asociației răspunde că nu este actualizată. Dl. Enache susține că nu a fost adus anual consiliului nici un raport, așa cum s-a prevăzut, în care să fie prezentat stadiul lucrărilor, nu se știe ce s-a întâmplat cu confecțiile metalice care existau, considerând că nu s-a respectat contractul.
Dl.
Primar susține că pentru această investiție, înainte de comodatul cu Asociația Valleriana a existat o
hotărâre de consiliu în care se prevedea un termen de cinci ani pentru depunerea
proiectului de către o altă asociație, iar în cazul de față este
vorba de un termen de șase ani de finalizare a investiției.
Dl. cons. Dumitrescu declară că susține
finalizarea acestui proiect, justificând această susținere.
Dl. cons. Prisăcaru solicită o scurtă pauză
pentru consultări.
După
reluarea lucrărilor ședinței, dl. cons. Moțoc susține că
rămâne valabil contractul încheiat, indiferent de discuțiile de astăzi
și propune constituirea unei comisii care, în termen de o săptâmână, să întocmească
un raport privind stadiul lucrărilor, având în vedere că există informații
contradictorii privind acest lucru, punct de vedere susținut de dl. cons.
Enache, având în vedere și faptul că autorizația de construcție
nu este actualizată.
Dl. cons. Dumitrescu susține că
respectivul contract rămâne valabil dar nu se pot face modificările despre care
s-a discutat și propune să se aprobe modificarea solicitată, iar
verficările propuse de dl. cons. Moțoc să se facă pe parcursul derulării
lucrărilor, contractul putând înceta la orice moment dacă se constată că nu au
fost respectate clauzele.
Dna.
cons. Mocanu susține că în cadrul actului aditional, la punctul 3.3 se
vorbește atât despre categoria unor bunuri care sunt transmise cu
destinațiile adecvate, cât și despre prelungirea termenul stabilit
prin HCL nr. 54/2014, considerând că nu este corect din punct de vedere al
redactării unui text pe lege, inclusiv eroarea de redactare existentă în textul
punctului 3.3. Dl. Secretar face precizarea că HCL nr. 54/2014 are un singur
obiect: prelungirea termenului.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge cu 12 de voturi pentru și
9 abțineri: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Enache Lucian, Georgescu Alen, Mocanu
Livia, Moțoc Honorius, Pantea Viorel, Prisăcaru Ciprian și Tică Dănuț.
17.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
regulamentului privind organizarea și exploatarea
pajiștilor permanente, proprietatea municipiului Târgoviște
Dl. Tinel Nicolae, șef Serviciu Cadastru face
prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 19 de voturi
pentru și două abțineri: Diaconu Diana și Dumitrescu Claudiu, proiectul
devenind H.C.L. nr. 18.
18.
Proiect de hotărâre privind scoaterea
la licitație publică în vederea vânzării a spațiului cu altă
destinație din imobilul naționalizat, situate în municipiul
Târgoviște, str. Mihai Bravu nr. 36
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 20 de voturi pentru și o abținere: Țuțuinu Ioan, proiectul
devenind H.C.L. nr. 19.
Se fac propuneri pentru comisia de
licitație: Pantea Viorel și Albu Andrei. Se propune votul deschis. Se
aprobă în unanimitate. Se supune votului componența comisiei. Se aprobă cu
20 voturi pentru, dl. Prisăcaru Ciprian lipsește din sală.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 20 de voturi pentru, dl. Prisăcaru
Ciprian lipsește din sală, proiectul devenind H.C.L. nr. 20.
Dl. Secretar face precizarea că noul Cod Civil crează pentru proprietatea publică trei dezmembrăminte speciale: dreptul de concesiune, administrare și folosință gratuită. S-a constatat că terenurile aferente anumitor obiective care sunt de uz și interes public figurau în evidențe în domeniul privat, ori în cartea funciară nu se pot intabula astfel; s-a propus acest proiect de hotărâre pentru a putea fi înscrise în cartea funciară cu drepturile aferente pentru cei care le folosesc.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 17 de voturi pentru, 3 abțineri: Răducanu Tudorică, Stan Daniel
Cristian și Țuțuianu Ioan, dl. Prisăcaru Ciprian
lipsește din sală, proiectul devenind H.C.L. nr. 21.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 20 de voturi pentru, dl. Prisăcaru Ciprian lipsește din sală, proiectul
devenind H.C.L. nr. 22.
22.
Proiect de hotărâre privind scoaterea
la licitație publică în vederea închirierii/concesionării unor bunuri imobile
Dl. Dorin Maican, directorul Direcției de Administrare a Patrimoniului Public și Privat face prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge cu 11 voturi pentru, 6 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Mocanu Livia, Pantea Viorel și Tică Dănuț, 3 abțineri: Dumitrescu Claudiu, Enache Lucian și Moțoc Honorius, dl. Prisăcaru Ciprian lipsește din sală
Dl. Dorin Maican, directorul Direcției de Administrare a Patrimoniului Public și Privat face prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge cu 11 voturi pentru, 6 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Mocanu Livia, Pantea Viorel și Tică Dănuț, 2 abțineri: Enache Lucian și Moțoc Honorius, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 19
voturi pentru, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu
lipsesc din sala de ședință,
proiectul devenind H.C.L. nr. 23.
Se supune la vot
proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 19
voturi pentru, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu
lipsesc din sala de ședință,
proiectul devenind H.C.L nr. 24.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 19 voturi pentru, dnii.
Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de
ședință, proiectul devenind H.C.L.
nr. 25.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, o abținere:
Moțoc Honorius, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu
lipsesc din sala de ședință,
proiectul devenind H.C.L. nr. 26.
Dl. Dorin Maican, directorul Direcției de Administrare a Patrimoniului Public și Privat face prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge cu 11 voturi pentru, 6 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Mocanu Livia, Moțoc Honorius și Tică Dănuț, 2 abțineri: Enache Lucian și Pantea Viorel, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință.
8. Proiect de hotărâre privind scoaterea la licitație publică în vederea concesionării pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire 2 ani și 6 luni, a unui spațiu comercial în suprafață totală de 125,34 mp, situat în Municipiul Târgoviște, str. George Cair, nr. 11 A
Dl. Dorin Maican, directorul Direcției de Administrare a Patrimoniului Public și Privat face prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, o abținere: Diculescu Maria, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință, proiectul devenind H.C.L. nr. 27.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge cu 11 voturi pentru, 5 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Mocanu Livia și Tică Dănuț, 3 abțineri: Enache Lucian, Moțoc Honorius și Pantea Viorel, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință.
10. Proiect de hotărâre privind scoaterea la licitație publică în vederea concesionării pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire 2 ani și 6 luni, a unui spațiu comercial în suprafață de 56,62 mp, situat în Municipiul Târgoviște, Piața 1 Mai
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge cu 9 voturi pentru, 6 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Bănescu Rodica, Diaconu Diana, Georgescu Alen, Mocanu Livia și Tică Dănuț, 4 abțineri: Dobândă Ion, Enache Lucian, Moțoc Honorius și Pantea Viorel, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge cu 6 voturi pentru, 8 voturi împotrivă: Bănescu Rodica, Diculescu Maria, Dobândă Ion, Pătrașcu Eugen, Păunescu Andrei, Răducanu Tudorică, Rădulescu Cătălin și Țuțuianu Ioan, 5 abțineri: Albu Andrei, Babeu Pavel, Mocanu Livia, Moțoc Honorius și Pantea Viorel, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință.
Se fac propuneri pentru comisia de licitație: Diculescu Maria, Babeu Pavel și Georgescu Alen. Se propune votul deschis. Se aprobă cu 19 voturi pentru, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință. Se supune la vot componența comisiei. Se aprobă cu 18 voturi pentru, o abținere: Georgescu Alen, dnii. Prisăcaru Ciprian și Dumitrescu Claudiu lipsesc din sala de ședință.
Se
propune ca președintele pentru ședințele consiliului local din
luna februarie să fie dna. Rodica Bănescu. Se aprobă.
Cu aceasta ședința se declară închisă.
Pentru
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
Cosmin-Petruț Bozieru jr.
Chiru Cătălin Cristea