PROCES VERBAL
încheiat în urma
şedinţei ordinare a
Consiliului
Local Municipal Târgovişte
din data de 22.11.2012
Dl Secretar Chiru
Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenţi 20 din numărul de
21 de consilieri, absent fiind dl. Liţă Ion, declară:
Şedinţa este legal constituită şi îşi poate
desfaşura lucrările în conformitate cu prevederile Legii
Administraţiei Publice Locale, nr. 215/2001, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Şedinţa
de astăzi va fi condusă de dl. cons. Stan Daniel Cristian, ales
preşedinte pentru şedinţele lunii noiembrie.
Această
şedinţă ordinară a Consiliului Local Municipal
Târgovişte a fost convocată de Primarul Municipiului Târgovişte,
dl. jr. Gabriel Florin Boriga, prin Dispoziţia nr. 7241 din data de 16.11.2012.
La
această şedinţă mai participă directori ai
societăţilor din subordinea Consiliului Local, şefi de servicii
din partea Aparatului Propriu precum şi reprezentanţi ai mass-media
locale.
Dl Stan doreşte să prezinte
activităţiile desfăşurate de comisiile de analiză
şi verificare a activităţilor Poliţiei Locale a
Municipiului Târgovişte, S.C. MUNICIPAL SECURITY S.R.L., S.C. MUNICIPAL
CONSTRUCT SA şi ale Clubului Sportiv Municipal Târgovişte, stabilite
în urma şedinţei extraordinare din data de 02.11.2012. Dânsul
afirmă că nu poate fi prezentat un raport legat de activitatea Clubului
Sportiv Municipal Târgovişte deoarece, deşi comisia a fost
prezentă la sediul Clubului Sportiv de două ori şi a lasat
adrese legate de documentele pe care doreşte să le analizeze, aceste
documente nu au fost prezentate. De asemenea, dl Stan afirmă că au
fost încălcate prevederile art. 1 şi cele ale art. 31 din
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Clubului Sportiv
Municipal Târgovişte în care se precizează că activitatea
Clubului Sportiv Municipal Târgovişte este supusă controlului
Consiliului Local. De asemenea mai precizează că sunt încălcate
dispoziţiile Legii Administraţiei Publice Locale, nr. 215/2001
şi cele ale Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Consiliului
Local Municipal Târgovişte. În aceste condiţii dl Stan afirmă
că vor fi sesizate autorităţile competente (Curtea de Conturi,
Direcţia Generală a Finanţelor Publice, Inspectoratul Teritorial
de Muncă), dar şi organele de urmările penală, în vederea obţinerii
informaţiilor solicitate. Tot dl Stan susţine că, datorită
acestei situaţii, grupul consilierilor USL şi cel al PP - DD nu vor
mai aproba fonduri destinate Clubului Sportiv Municipal Târgovişte. Precizează
că în cheltuirea sumei de 1.000.000 euro, finanţare de
Dl Bozieru doreşte să ştie
dacă hotărârea din data de 02.11.2012 a fost comunicată Clubului
Sportiv Municipal Târgovişte. Dl Secretar prezintă dovada transmiterii
actului administrativ.
Dl Enache precizează că în
conformitate cu prevederile art. 35 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare
al Consiliului Local, materialele pentru şedinţele ordinare trebuie
puse la dispoziţia consilierilor cu 5 zile înainte de sedinţă,
manifestându-şi nemulţumirea legată de faptul că acest
termen nu este respectat. În aceste condiţii solicită respectarea
termenelor.
Dl. Bozieru doreşte să
amintească faptul că în urmă cu 30 de zile a depus
Dl Secretar afirmă că persoana
care are iniţiativa întrunirii Consiliului Local propune şi ordinea
de zi şi aminteşte că acestă şedinţă a fost
convocată de Primarul Municipiului Târgovişte, care a propus ordinea
de zi care se află la mape. Tot dânsul mai afirmă că
iniţiativa legislativă a dlui. Bozieru nu a fost însuşită
de dl Primar şi din acest motiv nu se află pe ordinea de zi. A fost
înaintat un referat legat de iniţiativa dlui. consilier Bozieru şi
face dovada trimiterii acestuia la sediul PP - DD.
Dl Bozieru afirmă că proiectul PP
- DD face referire şi la cetăţenii care se încălzesc cu
gaze naturale, lemne şi cărbuni.
Dna Mocanu menţionează că în
Legea Administraţiei Publice Locale este stabilit cui îi revine
iniţiativa convocării şedinţelor ordinare şi a celor
extraordinare şi afirmă că această iniţiativă PP
- DD poate face obiectul unei şedinţe extraordinare ce poate fi
convocată de o treime dintre consilieri.
Dl Stan doreşte să cunoască
situaţia gratuităţilor oferite persoanelor defavorizate,
gratuităţi stabilite printr-o hotărâre a Consiliului Local
şi precizează că acestea ar trebui sa fie în vigoare.
Dl Bozieru dă citire unui nou proiect de
hotărâre privind gradul de implicare a cetăţenilor
organizaţi în asociaţii de proprietari în desfăşurarea unor
investiţii la nivelul zonei în care domiciliază. Precizează
că prin acest proiect dl Primar are obligaţia de a invita cetăţeni
ai municipiului Târgovişte la desfăşurarea
activităţilor legate de infrastructură şi la recepţia
lucrărilor desfăşurate în acest sens.
Dl Stan precizează că un proiect
trebuie supus dezbaterii compartimentelor de specialitate precum şi a
comisiilor de specialitate ale Consiliului Local, ulterior fiind supus
dezbaterii plenului, conform Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare al Consiliului Local.
Este supus la vot procesul - verbal din
data de 22.10.2012. Se aprobă cu 20 de voturi pentru.
Este supus la vot procesul - verbal din
data de 02.11.2012. Se aprobă cu 20 de voturi pentru.
Este supus la vot procesul - verbal din
data de 25.10.2012. Se aprobă cu 20 de voturi pentru.
Se supune la vot ordinea de zi. Se
aprobă cu 17 voturi pentru şi 3 voturi împotrivă: Dobândă
Ion, Bozieru Cosmin şi Păunescu Andrei. Dl Bozieru afirmă
că reprezentanţii PP - DD sunt împotriva ordinei de zi deoarece nu
este supus dezbaţerii proiectul de hotărâre propus de acest grup.
1.
Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a mandatului de
consilier municipal al domnului Liţă Ion
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se supune la vot. Se
aprobă cu 20 de voturi pentru., proiectul devenind HCL 310.
2. Proiect de hotărâre privind completarea HCL nr.
195/2012 referitoare la organizarea comisiei de analiză şi
repartizare a locuinţelor sociale, conform Legii nr. 114/1996
Se dă citire proiectului de hotărâre. Dl Secretar
precizează că, având în vedere că proiectul anterior a fost
aprobat, hotărârea trebuie completată şi cu un membru din partea
PDL, deoarece dl Liţă făcea parte din această comisie. Se
fac propuneri: din partea PDL - Prisăcaru Ciprian, iar din partea PP - DD
- Bozieru Cosmin Petruţ. Dl Stan propune votul deschis. Se aprobă cu
20 de voturi pentru. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 20 de voturi pentru, proiectul devenind HCL 311.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea numirii
dirigintelui de şantier pentru proiectul “Modernizare drumuri de
exploatare agricolă în Municipiul Târgovişte, judeţul
Dâmboviţa”
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui
Bălaşa, director al Direcţiei Tehnice, pentru a prezenta
situaţia existentă. Se supune la vot. Se aprobă cu 16 voturi
pentru şi 3 voturi împotrivă: Dobândă Ion, Bozieru Cosmin şi Păunescu Andrei. Dl Babeu nu este în sală, proiectul devenind HCL 312.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea devizului
total al lucrărilor aprobate prin HCL 271/26.09.2012
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se
dă cuvântul dlui. Olaru care prezintă materialul. Dl Enache
afirmă că a solicitat ca pe devize să fie pusă viza
beneficiarului şi afirmă că nu este respectată Legea nr. 50/1991
privind autorizarea executării lucrărilor
de construcţii, care precizează că orice proiect trebuie
vizat de arhitect.
Dna
Bănescu precizează că la mapa de şedinţă trebuia
ataşat şi procesul - verbal de recepţie al lucrării finalizate
şi doreşte să ştie de ce aceste acoperişuri
figurează ca fiind avariate în urma fenomenelor meteo din data de
09.08.2012, în condiţiile în care imediat după producerea acestor
fenomene doar două asociaţii de proprietari au înştiinţat
în legătură cu pagubele suferite.
Dl
Laurenţiu Alexandru, reprezentant al Serviciului Voluntar pentru
Situaţii de Urgenţă, afirmă că aceste cereri au fost
înregistrate ulterior şi că în acest moment mai există un
număr de 5 astfel de cereri.
Dl
Pătraşcu afirmă că la şedinţa de comisie i-a
solicitat dlui Olaru fotografii care să ateste că acele
acoperişuri au fost avariate în urma fenomenelor meteo. Dl
Pătraşcu mai afirmă că fotografia existentă la
material nu este concludentă şi mai propune verificarea celor cinci
cereri la care a făcut referire reprezentantul S.V.S.U, verificarea în
teren a situaţiei existente la aceste blocuri şi verificarea
lucrarilor să fie făcută de constructor, însoţit de
reprezentanţi ai Consiliului Local.
Dl
Alexandru afirmă că pentru cele cinci cereri nu a fost întocmit un
raport şi nu au fost făcute măsurători.
Dna
Diculescu precizează că orice lucrare finalizată trebuie să
fie însoţită de un proces - verbal de recepţie.
Dl
Stan doreşte să ştie cine face recepţia acestor
lucrări. Dl Olaru precizează că recepţia este
făcută de o comisie numită prin dispoziţia Primarului
şi care este coordonată de Direcţia de Administrare a
Patrimoniului Public şi Privat şi de asemenea mai afirmă că
în comisiile de specialitate s-a cerut ca din comisia de recepţie să
facă parte şi un reprezentant al asociaţiei de locatari. Dl Stan
afirmă că asociaţia de proprietari, ca beneficiar al
lucrărilor executate, trebuie să aibă un reprezentant în comisia
de recepţie.
Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 15 voturi pentru, 3 voturi împotrivă:
Dobândă Ion, Bozieru Cosmin şi Păunescu Andrei şi 2
abţineri: Enache Lucian şi Diaconu Diana Elena, proiectul devenind HCL 313.
5. Proiect
de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de protecţie
socială pentru sprijinirea populaţiei Municipiului Târgovişte
care utilizează energie termică în sistem centralizat, în perioada
sezonului rece 2012 – 2013
Se dă citire proiectului de
hotărâre. Se dă cuvântul dnei. Iordache, director adjunct al
Direcţiei de Asistenţă Socială, pentru a prezenta
materialul.
Dl Secretar afirmă că potrivit
O.U.G nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în
perioada sezonului rece există mai multe tipuri de măsuri. Prima
dintre ele este aceea prin care Consiliul Local suportă diferenţa dintre
preţul de producere al energiei termice şi preţul facturat
populaţiei, efortul financiar fiind de 2.300.000 lei. Tot dânsul
precizează că ajutorul pentru populaţie în anul anterior a fost
de 2.400.000 lei.
Dl Rădulescu doreşte ca
directorul D.A.S. să prezinte cauza sistării abonamentelor gratuite
către populaţie.
Dna
Popa, directorul economic al Primăriei, afirmă că hotărârea
Consiliului Local este în vigoare. Dl. Cioacă doreşte să
ştie dacă există o adresă prin care se solicită
A.I.T.T. sistarea acestor gratuităţi,
Dl Bozieru afirmă că grupul PP -
DD a adresat o interpelare dlui Primar legat de acest subiect. Tot dânsul
propune modificarea titlului proiectului de hotărâre aflat în dezbatere,
urmând ca noul titlu să fie „Proiect de hotărâre privind punerea în aplicare
a art. 8, alin. 7 din O.U.G nr. 70/2011”, deoarece consideră că
ajutorul acordat este impus prin dispoziţiile acestei ordonanţe
şi nu reprezintă un efort financiar al bugetului local.
Dl
Secretar reaminteşte că obligaţia Consiliului Local este de a
asigura un minim de 10% din maximul compensării şi afirmă
că sumele menţionate anterior sunt suportate de la bugetul local. Sumele
provenite de la stat nu sunt contabilizate deoarece nu se reflectă ca efort
financiar în bugetul local.
Dl Stan doreşte să ştie
dacă există resursă financiară pentru suplimentarea acestor
ajutoare şi dacă există posibilitatea idetificării unei
astfel de resurse. Dna Popa afirmă că în bugetul anului 2012 nu
există resurse financiare şi de asemenea precizează că
perioada rămasă până la sfârşitul anului nu este
suficientă pentru a identifica o astfel de sursă. Dl Stan propune ca
în termen de 7 zile de la data şedinţei dna Popa să
întocmească o adresă prin care să precizeze dacă
există resurse financiare pentru suplimentarea acestor
facilităţi şi care este nivelul acestor
disponibilităţi băneşti.
Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 19 voturi pentru şi un vot împotrivă
- Bozieru Cosmin, proiectul devenind
HCL 314.
6. Proiect
de hotărâre privind prelungirea termenului de tragere a
finanţării rambursabile de
Se
dă citire proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dnei Popa
pentru a prezenta materialul. Se supune la vot. Se aprobă cu 17 voturi
pentru, 2 abţineri: Bozieru Cosmin şi Păunescu Andrei, iar dl
Dumitrescu nu este în sală, proiectul
devenind HCL 308.
7. Proiect
de hotărâre privind rectificarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli
al Municipiului Târgovişte pe anul 2012
Se
dă citire proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dnei Popa
pentru a prezenta materialul.
Dl Rădulescu doreşte să
ştie dacă sumele neutilizate - primele de joc - de către Clubul
Sportiv până la finele anului vor fi returnate la bugetul consolidat.
Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 17 voturi pentru şi 3 voturi
împotrivă: Dobândă Ion, Bozieru Cosmin şi Păunescu Andrei, proiectul devenind HCL 309.
Dna Diculescu solicită ca la
următoarea şedinţă să fie prezentat nivelul taxelor
şi impozitelor achitate de către următoarele
societăţi: KAUFLAND, PRAKTIKER, DEDEMAN, XXL şi LIDL. Tot dna
consilier doreşte să se precizeze dacă există procese -
verbale de recepţie pentru aceste construcţii.
8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea P.U.Z. studiat pentru „Introducere
teren în intravilan pentru construire bază sportivă” în Municipiul
Târgovişte, Cartier Priseaca, T 44, P 636/1, beneficiar CHIVU PETRE
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dnei
Leca pentru a prezenta materialul.
Dl Enache doreşte să
ştie cine răspunde la interpelări în absenţa dlui Primar,
deoarece pe data de 05.11.2012 a depus o interpelare legată de P.U.G. Dl
Enache consideră că dacă acest P.U.G. ar fi fost aprobat nu mai
erau necesare astfel de planuri zonale, care presupun o cheltuială pentru
cei care le solicită. Tot dânsul solicită ca la următoarea
şedinţă dna Arhitect să prezinte un punct de vedere legat
de modalitatea finalizării P.U.G. - ului.
Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 16 voturi, 3 voturi împotrivă: Dobândă Ion, Bozieru Cosmin şi
Păunescu Andrei, dl Pătraşcu nu este în sală, proiectul devenind HCL 315.
9. Proiect
de hotărâre privind
aprobarea vânzării unui apartament din fondul locativ de stat către
actualul chiriaş
Se dă
citire proiectului de hotărâre. Se dă cuvântul dlui. Maican,
directorul D.A.P.P.P. care prezintă materialul. Se supune la vot. Se
aprobă cu 17 voturi pentru, 2 voturi împotrivă: Bozieru Cosmin şi Păunescu Andrei, dl
Pătraşcu nu este în sală, proiectul devenind HCL 316.
10. Proiect
de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită
către Universitatea „Valahia” a unei părţi din imobilul - Clădire Internat 2 cu cantină -
proprietatea publică a Municipiului Târgovişte situat în incinta
Seminarului Teologic din Bdul Unirii, nr. 28
Se dă citire proiectului de
hotărâre. Se dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a
prezenta materialul. Se dă cuvântul dlui Secretar, care precizează
că la comisia nr.
Dna Diaconu afirmă că nu este
oportună darea în folosinţă gratuită pentru o perioadă
de 17 ani. De asemenea mai doreşte să ştie dacă există
un punct de vedere al directorului Seminarului Teologic, precum şi al
Inspectoratului Şcolar. Dna consilier mai afirmă că acest
spaţiu poate fi utilizat de celelalte şcoli care au spaţii
insuficiente pentru desfăşurarea activităţilor
şcolare, fapt ce a determinat efectuarea orelor de curs în două
schimburi.
Dl Enache doreşte să ştie
dacă există un criteriu de eligibilitate legat de fondurile europene
de care Universitatea „Valahia” va beneficia. De asemenea mai precizează că
există un Campus Universitar care va putea fi folosit în acest scop.
Dl
Secretar afirmă că acest spaţiu nu este destinat
activităţii de învăţământ, ci va fi utilizat pentru
activităţi conexe, destinaţia fiind de cantină şi
cămin. De asemenea mai precizează că, pentru a putea accesa
fonsuri europene, Universitatea Valahia trebuie să facă dovada
proprietăţii sau folosinţei, pe o perioadă mai lungă
de timp - durata de derulare a proiectului, plus cinci ani, pentru
spaţiile pentru care doresc accesarea fondurilor şi că
numărul elevilor de liceu este în scădere, ceea ce duce la o
lipsă a cererilor de cazare în cămine.
Dl. Moţoc afirmă că această
clădire la care se face referire în proiectul de hotărâre era intr-o
stare de degradare, fiind refăcută de Universitatea Valahia în urma
primului contract de comodat în anul 1997. Tot dânsul mai precizează
că numărul elevilor într-o serie, pentru clasele I - VIII era de
8.000 - 9.000 de elevi, în prezent numărul acestora fiind în scădere -
5.000 de elevi. De asemenea mai precizează că în acest moment
există internatul Liceului nr. 2, destinat elevilor de liceu, care nu este
locuit, unul dintre motive fiind faptul că elevi fac naveta, această
navetă fiind decontată.
Dna
Mocanu precizează că Universitatea Valahia solicită o prelungire
a termenului, pentru a desfăşura în continuare activităţi
în spaţiul luat în comodat în anul 2007. Adce lămuriri legate de
activitatea şi rolul Universităţii Valahia şi dă citire
unor articole din Carta Universităţii Valahia, întocmită pe baza
Legii Educaţiei Naţionale.
Dl
Enache propune un termen de 5 ani pentru prelungirea contractului de comodat.
Dl
Stan solicită un punct de vedere al Inspectoratului Şcolar.
Dl
Prisăcaru doreşte ca Inspectoratul Şcolar să prezinte
şi o situaţie legată de gradul de ocupare al spaţiilor din
cadrul şcolilor din Târgovişte, afirmând că există
spaţii care nu sunt eficientizate, deoarece sunt profesori care
refuză să se deplaseze în alte corpuri destinate
activităţii de învăţământ.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge: 7 voturi pentru, 5
voturi împotrivă: Diaconu Elena, Enache Lucian, Bozieru Cosmin,
Dobândă Ion, Păunescu Andrei şi 7 abţineri: Albu Andrei,
Bănescu Rodica, Georgescu Alen, Pătraşcu Eugen, Rădulescu
Cătălin, Stan Daniel şi Ţuţuianu Ioan, dna Diculescu
nu este în sală.
11. Proiect
de hotărâre privind includerea în domeniul public al Municipiului
Târgovişte a obiectivului „Staţie Epurare Cartier Priseaca” şi
concesionarea acestuia către S.C. Compania de Apă Târgovişte -
Dâmboviţa S.A.
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dlui. Bălaşa, director al Direcţiei Tenice pentru a
prezenta materialul.
Se supune
la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă: 16 voturi pentru, 3 voturi
împotrivă: Bozieru Cosmin, Dobândă Ion şi Păunescu Andrei, dl
Pătraşcu nu este în sală, proiectul devenind HCL 317.
12. Proiect
de hotărâre privind scoaterea la licitaţie publică în vederea
închirierii/concesionării unor bunuri imobile
12.1 Proiect de hotărâre privind scoaterea la
licitaţie publică în vederea închirierii pe o perioadă de 2 ani,
a unui teren în suprafaţă de 9 mp, situat în Municipiul
Târgovişte, str. Radu cel Mare, nr. 12, în curtea şcolii cu clasele
I-VIII
„Radu cel
Mare”, în vederea extinderii spaţiului pentru comercializare produse
alimentare
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Dl Enache afirmă că avizul comisiei este negativ,
motivaţia fiind aceea că spaţiul este destinat comerţului
stradal şi nu doar pentru elevii şcolii.
Dl
Radulescu doreşte să ştie dacă spaţiul este destinat
doar elevilor şcolii „Radu cel Mare”.
Se supune
la vot proiectul de hotărâre. Se respinge: 4 voturi pentru: Albu Andrei,
Prisăcaru Ciprian, Dumitrescu Claudiu, Răducanu Tudorică, 9
voturi împotrivă: Enache Lucian, Diaconu Diana, Bănescu Rodica, Bozieru
Cosmin, Dobândă Ion, Georgescu Alen, Păunescu Andrei, Rădulescu
Cătălin, Stan Daniel şi 6 abţineri: Babeu Pavel, Mocanu
Livia, Moţoc Honorius, Cioacă Gabriel, Diculescu Maria şi
Ţuţuianu Ioan.
Cu aceasta, şedinţa se
declară închisă.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
MUNICIPIU,
jr.
Stan Daniel Cristian jr.
Chiru Cătălin Cristea