PROCES VERBAL
încheiat în urma ședinței extraordinare a
Consiliului Local Municipal Târgoviște
din data de 21.10.2015
Dl.
Chiru Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenți 15 din numărul de 21 de
consilieri în funcție, absenți fiind: Babeu Pavel, Dumitrescu Claudiu,
Georgescu Alen, Pantea Viorel, Prisăcaru Ciprian și Tică Dănuț, declară:
Ședința este legal constituită și își poate desfășura lucrările în conformitate
cu prevederile Legii Administrației Publice Locale, nr. 215/2001, republicată,
cu modificările și completările ulterioare.
Această ședință
extraordinară a Consiliului Local Municipal Târgoviște a fost convocată p.
Primarul Municipiului Târgoviște de dl. jr. Cristian-Daniel Stan-Viceprimar,
prin Dispoziția nr. 3036 din data de 16.10.2015.
La
această ședință participă directori ai societăților din subordinea Consiliului
Local, șefi de servicii din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului
precum și reprezentanți ai mass-media locală.
Ședința de astăzi
este condusă de dl. cons. Ion Dobândă.
Se supune votului
ordinea de zi. Se aprobă cu 15 voturi pentru.
Dl. Primar
dorește să facă câteva precizări referitoare la unele articole apărute în
media.
Referitor la
indicatoarele rutiere, dl. primar susține că nici unul dintre acestea
nu a fost montat fără avizul poliției; săptâmâna trecută
reprezentanți ai poliției, primăriei, constructorului, proiectantului
și un reprezentant al ADR Sud-Muntenia au fost pe teren și au
identificat problemele care există referitoare la aceste indicatoare; numărul
indicatoarelor rutiere existente în diferite locații reprezintă rezultatul
planului privind siguranța circulației, a tuturor instituțiilor
interesate, care și-au dat avizul cu privire la amplasarea lor, ceea ce nu
înseamnă că planurile privind amplasarea lor nu pot fi îmbunătățite.
Referitor la
mobilierul stradal ridicat dintr-o zonă din municipiu, dl. primar prezintă un
proces verbal semnat de locatarii din zona respectivă, prin care se solicită Primăriei,
în mod expres, ridicarea mobilierului stradal, din cauza gălăgiei, consumului
de băuturi alcoolice. Într-o altă zonă din municipiu, în urmă cu câteva luni,
s-a solicitat amplasarea unui foișor, ulterior existând cereri de ridicare
a acestuia, din aceleași motive, hotărându-se ca atunci când majoritatea
locuitorilor dintr-o anumită zonă solicită fie montarea, fie luarea unor
obiecte de mobilier stradal, să se dea curs cererii majorității.
Referitor la
reclamațiile privind zona insalubră din jurul containerelor de gunoi, dl.
primar aduce la cunoștință că Primăria Municicpiului Târgoviște
nu are competență în zona punctelor de colectare, nici pe o rază de 25 de
metri în jurul acestora, responsabilitatea exclusivă revine Societății
Supercom cu care s-au purtat discuții referitoare la îndeplinirea obligațiilor
contractuale, municipiul Târgoviște fiind principalul contribuabil al
serviciului privind salubrizarea în județul Dâmbovița; Supercom are
obligația de a înlocui imediat pubele deteriorate, de a reface
împrejumuirea, de a se asigura în permanență că punctele de colectare
corespund scopului pentru care au fost construite și pentru care
cetățenii plătesc taxa de habitat; dl. primar aduce la
cunoștință că în următoarea ședință a Asociației de
Dezvoltare Intercomunitară-Salubritate va pune la dispoziția personalului
cu atribuții de monitorizare a serviciului, fotografii cu situația
din municipiul Târgoviște.
Referitor la
proiectele în derulare, în municipiu sunt aproape de finalizare două proiecte
pe fonduri europene cu o valoare foarte mare, pe care executivul actual le-a
continuat și se încearcă finalizarea lor pentru ca municipiul să nu
înregistreze prejudicii uriașe, se dorește ca până la final anului să
fie atrase toate sumele aferente acestor proiecte de la Uniunea Europeană. Se
lucrează concomitent la mai multe proiecte din cauza faptului că nu au fost
finalizate la timp, ceea ce a generat acest discomfort, în august 2012
Șoseaua de Centură trebuia finalizată, în octombrie 2014 Complexul de
Natație și la acest moment cele două PIDU-ri.
Dl. primar face unele
precizări referitoare la câinii fără stăpân. Adăpostul actual are o capacitate
de 80 de locuri, indiferent de măsurile care se iau de către autoritatea
publică locală, la momentul în care adăpostul este ocupat la capacitate maximă,
activitatea de prindere a câinilor fără stăpân este întreruptă pe o perioadă de
cel puțin 14 zile lucrătoare. Pe bugetul anului viitor se dorește
amenajarea unui adăpost pentru câini cu o capacitate mult mai mare, la Priboiu,
se va reorganiza Serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân prin mărirea
numărului de lucrători și a dotărilor materiale, astfel încât să se poată
face față fenomenului. În urmă cu patru luni a fost scos la concesiune
Serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân în municipiul Târgoviște,
unde eligibil era numai un ONG, nu a venit nimeni să colaboreze cu Primăria
pentru soluționarea acestor probleme; dl. primar afirmă că acest fenomen
nu va fi niciodată eradicat atâta timp cât din zonele învecinate orașului sunt
aduși în permanență câini; reamintește că există programul de
sterilizare gratuită a câinilor cu stăpân din municipiu, cererea fiind foarte
mică în acest sens.
Dl. primar invită la
discuții pe toți cei care consideră că au soluții în combaterea
acestui fenomen și asigură acordarea sprijinului uman, logistic și
material propunerilor de natură să conducă la eradicarea fenomenului.
Reprezentanții
presei doresc să cunoască motivul pentru care au fost trasate pistele de
biciclete în diferite locații.
Dl. primar răspunde
că pistele de biciclete reprezintă un indicator obligatoriu pentru accesarea
fondurilor europene, iar în cazul în care nu sunt trasate trebuie
restituiți banii primiți, acestea fiind prevăzute în proiectele pe
cele două PIDU-ri în respectivele locații, mai mult decât atât erau
prevăzuți stâlpi care pe lângă faptul că reprezentau un real pericol,
îngreunau și mai mult circulația.
În ceea ce
privește iluminatul public, dl. primar susține că vechii stâlpi de
iluminat au rămas încă lângă cei nou montați datorită faptului că iluminatul
nou nu este de calitatea care s-a dorit, dar deocamdată lucrările nu sunt
finalizate, nu s-au preluat amplasamentele și se încearcă, ulterior
finalizării PIDU-rilor, ca ceea ce nu s-a realizat să fie făcut din bugetul
local.
Dl. cons. Enache susține
că a fost interpelat de reprezentanții presei cu privire la votul electronic
și aduce la cunoștința acestora că votul fiecărui consilier
poate fi afișat în timpul ședinței, dacă înaintea
ședinței se solicită acest lucru sau acesta poate fi consultat de
reprezentanții presei în procesele verbale ale ședințelor, cu
atât mai mult cu cât susține că în presă au apărut informații eronate
referitoare la votul exprimat pentru unele proiecte de hotărâre ce au fost
supuse dezbaterii consiliului.
Președintele de ședință
solicită ca la această ședință să fie afișat votul fiecărui
consilier, după dezbaterea fiecarui punct.
1.
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentatiei de avizare a lucrarilor de interventie și a indicatorilor
tehnico-economici la obiectivul: Reabilitare Grădinița nr. 16
Târgoviște (rest de executat)
Dl. Folea, reprezentantul Direcției Tehnice face prezentarea materialului.
Dl. cons. Țuțuianu dorește să știe, având în vedere că lucrările au fost sistate în anul 2008, dacă a fost făcută o expertiză. Dl. Folea răspunde că a fost realizată o astfel de expertiză, pe baza ei întocmindu-se documentația pentru restul de executat. Se supune la vot proiectul de hotărâre.
Se
aprobă cu 15 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 268.
2. Proiect de hotărâre privind conferirea
titlului de CETĂȚEAN DE ONOARE domnului locotenent Ionuț Alin Marinescu,
pentru merite
deosebite
Dl.
primar face prezentarea materialului. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 14 voturi pentru și un vot împotrivă: Albu Andrei, proiectul
devenind HCL nr. 268.
Cu aceasta ședința
se declară închisă.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
dr. Ion
Dobândă
jr. Chiru Cătălin Cristea
Red. D.I.