PROCES VERBAL
încheiat în urma
şedinţei ordinare a
Consiliului
Local Municipal Târgovişte
din data de 18.12.2012
Dl Secretar Chiru
Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenţi 19 din numărul de 20
de consilieri, Dna. Mocanu Livia nu este în sală şi dl.
Liţă Ion nu mai este membru al Consiliului Local, în urma demisiei din
funcţie şi a hotărârii consiliului local prin care s-a luat act
de aceasta, declară: Şedinţa este legal constituită şi
îşi poate desfaşura lucrările în conformitate cu prevederile
Legii Administraţiei Publice Locale, nr. 215/2001, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Şedinţa
de astăzi va fi condusă de dl. cons. Stan Daniel Cristian, ales
preşedinte pentru şedinţele lunii decembrie.
Această şedinţă
ordinară a Consiliului Local Municipal Târgovişte a fost
convocată de Primarul Municipiului Târgovişte, dl. jr. Gabriel Florin
Boriga, prin Dispoziţia nr. 8400 din data de 13.12.2012.
La această şedinţă mai
participă directori ai societăţilor din subordinea Consiliului
Local, şefi de servicii din partea Aparatului Propriu precum şi
reprezentanţi ai mass-media locale.
Dl Prisăcaru solicită cuvântul
şi prezintă un amendament la proiectul de hotărâre privind
rectificarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al Consiliului Local, prin
care propune acordarea unui sprijin financiar pentru evenimentul „Gala
sportului Dâmboviţean” ce urmează a se desfăşura în data de
27.12.2012. Prezintă proiectul de hotărâre, precizând că este vorba
despre suma de 10.000 lei şi că după studierea materialelor de
şedinţă a considerat că această sumă poate fi
alocată din suma distribuită către Arhiepiscopie, a cărei
valoare este de 100.000 lei. În acest sens propune diminuarea sumei
destinată Arhiepiscopiei cu 10.000 lei, bani ce vor fi
redirecţionaţi pentru evenimentul mai sus menţionat.
Dl Georgescu propune suplimentarea ordinei
de zi cu un punct referitor la acordarea unui sprijin financiar pentru minorul
Bratu Rareş Ioan, ce a suferit o intervenţie chirurgicală pe
creier şi precizează că ajutorul financiar este necesar pentru
un tratament postoperatoriu şi pentru efectuarea unor investigaţii
medicale
Se supune la vot ordinea de zi cu modificările
sus menţionate. Se aprobă cu 19 voturi pentru.
Se supune la vot procesul verbal al
şedinţei ordinare din data de 22.11.2012. Se aprobă cu 19 voturi
pentru.
Se supune la vot procesul verbal al
şedinţei extraordinare din data de 27.11.2012. Se aprobă cu 19
voturi pentru.
1.Proiect
de hotărâre privind validarea
mandatului de consilier municipal al dlui. Pantea Viorel
Se
dă citire proiectului de hotărâre. Dl Secretar prezintă motivul
iniţierii acestui proiect de hotărâre. Dl Stan doreşte să
ştie dacă în afara materialelor prezentate mai există şi
alte materiale care să susţină proiectul de hotărâre. Tot
dânsul afirmă că dl Pantea este la poziţia nr. 12 pe buletinul
de vot, iar la poziţia nr. 11 este dl. Păturică Gheorghe. Dl
Cioacă afirmă că dl Păturică nu mai deţine
calitatea de membru de partid, acest fapt fiind redat în adresa PDL.
Dl
Răducanu aminteşte că Partida Romilor are un acord politic cu Partidul
Democrat Liberal şi doreşte să ştie motivul pentru care
dlui. Păturică i s-a retras sprijinul politic.
Dl
Cioacă precizează că pentru încălcarea anumitor reguli ale
partidului se poate retrage sprijinul politic al unui membru al partidului
respectiv.
Dl
Stan afirmă că au mai existat situaţii similare şi dă
citire unor hotărâri judecătoreşti definitive, în care se
precizează că adresa unui partid prin care se face referire la
încetarea calităţii de membru de partid trebuie să fie
însoţită de documente justificative. În aceste condiţii nu
consideră oportună numirea noului consilier PDL, motivând că nu
există documente justificative care să susţină adresa
partidului.
Dl
Secretar susţine că cele două sentinţe făceau referire
la validarea consilierilor la înfiinţarea Consiliului Local şi
precizează că în cazul celor doi membrii PP-DD s-a procedat la
numirea în funcţia de consilier, funcţie pierdută la momentul
retragerii sprijinului politic din partea partidului. Potrivit Legii partidelor
politice pierderea calităţii de membru de partid este supusă
jurisdicţiei exclusive a partidului.
Se
întruneşte Comisia de validare. Se dă citire procesului - verbal al
acestei comisii, care a hotărât să nu propună
validarea noului consilier PDL, astfel : 2 voturi împotriva validării - Stan
Daniel şi Rădulescu Cătălin,
2 voturi pentru validare - Babeu Pavel şi Prisăcaru Ciprian şi o abţinere
- Păunescu Andrei.
Dl Secretar
afirmă că această Comisie de validare are competenţe doar cu privire
la examinarea legalităţii
alegerii fiecărui consilier şi să propună
consiliului local validarea
sau invalidarea mandatului, şi precizează
că sintagma «a hotărât
să nu propună validarea»
nu se încadrează
în textul legii.
Dl Stan consideră
că încetarea calităţii de membru de partid
trebuie să fie susţinută
de demisia persoanei
respective sau de o măsură
dispusă de respectivul
partid politic pentru o abatere disciplinară.
Se supune
la vot proiectul de
hotărâre. Se respinge: 5 voturi pentru: Babeu Pavel, Cioacă Gabriel, Dumitrescu
Claudiu, Moţoc Honorius şi Prisăcaru Ciprian şi 14
abţineri: Albu Andrei, Bănescu Rodica, Bozieru Cosmin, Diaconu Diana,
Diculescu Maria, Dobândă Ion, Enache Lucian, Georgescu Alen,
Pătraşcu Eugen, Păunescu Andrei, Răducanu Tudorică,
Rădulescu Cătătlin, Stan Daniel şi Ţuţuianu Ioan,
proiectul devenind HCL nr. 323.
2.Proiect de hotărâre privind modificarea
organigramei şi a statului de funcţii ale Direcţiei de
Salubritate
Se dă citire proiectului de
hotărâre. Se dă cuvântul dlui Badea, directorul Direcţiei de
Salubritate care prezintă materialul.
Se supune la vot proiectul
de hotărâre. Se
aprobă:19 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 324.
În sală soseşte şi dna
Mocanu Livia - 20 prezenţi.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea reorganizării şi a
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Poliţiei Locale a Municipiului Târgovişte
Se dă citire proiectului de hotărâre. Se dă
cuvântul dnei Dumitrescu din partea Poliţiei Locale Târgovişte pentru
a prezenta materialul.
Dl Rădulescu precizează că prin reorganizare se
înfiinţează funcţii de şef serviciu şi şef birou pe
care nu le consideră necesare şi care presupun o majorare a
cheltuielilor de personal. Tot dânsul mai precizează că directorul
Poliţiei Locale a afirmat că trebuie să existe un poliţist
local la o mie de locuitori şi afirmă că pentru cei 85.000 de
locuitori ai municipiului, numărul de poliţişti ar trebui
să fie de 85.
Dl Ţuţuianu afirmă că pentru înfiinţarea
unui serviciu este necesară existenţa a două birouri.
Dna Dumintrescu răspunde că este suficientă
existenţa a 7 persoane pentru înfiinţarea unui serviciu.
Dl Pătraşcu afirmă că se
desfiinţează o funcţie de poliţist local şi se
înfiinţează un post de şef serviciu şi aminteşte
că pentru a se putea înfiinţa un astfel de post este necesar să
existe un număr de angajaţi în subordinea acestui şef de
serviciu.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se respinge: 6 voturi
pentru: Babeu
Pavel, Cioacă Gabriel, Dumitrescu Claudiu, Moţoc Honorius, Mocanu
Livia şi Prisăcaru Ciprian, 13 voturi împotrivă: Albu Andrei, Bănescu Rodica, Bozieru Cosmin, Diaconu Diana,
Diculescu Maria, Dobândă Ion, Enache Lucian, Georgescu Alen,
Pătraşcu Eugen, Păunescu Andrei, Rădulescu
Cătătlin, Stan Daniel şi Ţuţuianu Ioan şi 1 abţinere -
Răducanu Tudorică.
4. Proiect de hotărâre privind acordarea sumelor
restante stipulate în Contractul Colectiv de Muncă nr. 150/2007, pentru
personalul din cadrul Poliţiei
Locale a Municipiului Târgovişte
Se dă citire proiectului de
hotărâre. Se prezintă motivul iniţierii acestui proiect de
hotărâre. Dl. Rădulescu afirmă a solicitat adresele către
autoritatea locală, prin care au fost revendicate aceste drepturi.
Dna Diculescu aminteşte că la
mapă există un punct de vedere al Secretarului Municipiului,
Directorului Economic şi a Şefului Biroului Contencios, în care se
precizează că aceste sume restante nu se încadrează în
prevederile legale. De asemenea mai precizează că referatul care
însoţeşte proiectul de hotărâre nu are viza dlui. Primar.
Dl
Rădulescu afirmă că aceste sume restante fac referire la norma
de hrană a poliţiştilor locali şi precizează că
aceste drepturi sunt dezbătute în Senat şi vor face obiectul unor
modificări
Dl Stan
afirmă că efortul financiar este de 915.000 lei/an şi
doreşte să ştie dacă există resurse care să
permită alocarea acestor sume. Dna Popa, directorul economic,
precizează că nu se pot aloca fonduri pentru aceste sume care nu sunt
de natură salarială şi care nu sunt legale. Dl Stan afirmă
că fără o hotărâre a instanţei de judecată nu
poate fi luată o decizie de către Consiliul Local.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
respinge cu 20 de abţineri: Albu
Andrei, Babeu Pavel, Bănescu Rodica, Bozieru Cosmin, Cioacă Gabriel, Diaconu
Diana, Diculescu Maria, Dobândă Ion, Dumitrescu Claudiu, Enache Lucian,
Georgescu Alen, Mocanu Livia, Moţoc Honorius, Pătraşcu Eugen,
Păunescu Andrei, Prisăcaru Ciprian, Răducanu Tudorică,
Rădulescu Cătătlin, Stan Daniel şi Ţuţuianu Ioan.
5.Proiect de hotărâre privind
aprobarea numărului de asistaţi prin Cantina de Ajutor Social pentru
anul 2013 şi majorarea cuantumului alocaţiei de hrană
Se dă citire proiectului de
hotărâre. Se dă cuvântul dnei Stănescu, director al
Direcţiei de Asistenţă Socială pentru a prezenta
materialul. Dna Popa afirmă că efortul bugetar va fi prevăzut în
bugetul anului 2013.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 20 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 325.
Dl
Răducanu Tudorică părăseşte sala cu acordul
preşedintelui de şedinţă - 19 prezenţi.
6.Proiect de hotărâre privind modificarea H.C.L. nr.
351/2010 referitoare la aprobarea taxelor şi impozitelor locale în
Municipiul Târgovişte pentru anul 2011
Se dă citire proiectului de
hotărâre. Se dă cuvântul dlui Crintescu - Şef Serviciu Taxe
şi Impozite pentru a prezenta materialul. Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 19 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 326.
7.Proiect
de hotărâre privind rectificarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli
al Municipiului Târgovişte pe anul 2012
Se dă cuvântul dnei Popa, directorul
economic, pentru a prezenta materialul.
Dl. Secretar propune analiza
iniţiativei dlui Prisăcaru ca şi amendament al proiectului
privind rectificarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli şi precizează
că va fi modificat proiectul de hotărâre prin introducerea art. 3 ce
va avea următorul cuprins: „Se aprobă acordarea sumei de 10.000 lei
pentru desfăşurarea evenimentului „Gala Sportului Dâmboviţean”
ce va avea loc în data de 27.12.2012
Directorul DJST Dâmboviţa va depune
Dl Păunescu doreşte să
ştie de ce Teatrul renunţă la suma de 5.800.000 lei în
condiţiile în care acoperişul teatrului este avariat şi ar
trebui reparat, de ce au fost sistate abonamentele pentru pensionari şi de
ce nu există o resursă bugetară pentru acordarea ajutorului la
încălzire.
Dna Popa precizează că
reparaţia acoperişului
În privinţa abonamentelor destinate
pensionarilor, dna. Stănescu afirmă că aceste abonamente nu au
mai fost eliberate din lipsă de fonduri. De asemenea mai precizează
că a fost prezentată o informare legată de motivul sistării
acestor abonamente.
Dna Bănescu doreşte să
ştie când vor fi eliberate tichetele gratuite pentru pensionari. Dna
Stănescu afirmă că aceste tichete erau acordate în urma unei
hotărâri a Consiliului Local. Dl Secretar susţine că a existat o
hotărâre a Consiliului Local prin care au fost acordate tichete valorice pentru fiecare pensionar din Municipiul
Targoviste, a cărui pensie este mai mica sau egală cu 800 lei -
H.C.L. nr. 62/24.03.2011, dar această hotărâre a fost atacată de
Prefectul Judeţului Dâmboviţa, deoarece Consiliul Local nu putea
să emită un asemenea act administrativ cu caracter general, atributul
Consiliului Local fiind acela de a emite acte administrative cu aplicarea în
concret a legii, fapt pentru care hotărârea a fost modificată. În
acest sens au existat hotărâri ale Consiliului Local prin care se aprobau
tichete valorice pentru un număr stabilit de pensionari atât pentru
sărbătorile de Paşte cât şi pentru cele de iarnă. -
Dl Babeu afirmă că există
sume mari de bani care merg din bugetul D.A.S. către I.F. Dobre şi
solicită o informare legată de furnizorii Direcţiei de
Asistenţă Socială, datoriile existente către aceştia,
obiectul contractului cu furnizorii şi valorarea acestor contracte.
Se supune la vot proiectul de hotărâre
cu amendamentul legat de propunerea dlui. Prisăcaru. Se aprobă cu 16
voturi pentru şi 3 voturi împotrivă: Bozieru Cosmin, Dobândă Ion
şi Păunescu Andrei, proiectul devenind HCL nr. 321.
8.Proiect
de hotărâre privind
aprobarea
Procesului Verbal nr. 3 din data de 20.11.2012 al comisiei de vânzare a
locuinţelor A.N.L.
Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 17 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 327. În sală nu se află dl. Bozieru Cosmin
şi dl. Rădulescu Cătălin.
Dl. Dumitrescu Claudiu
părăseşte sala cu acordul preşedintelui de
şedinţă - 18 prezenţi.
9.Proiect
de hotărâre privind
aprobarea
Procesului Verbal nr. 3 din data de 28.11.2012 al comisiei analiză şi repartizare a
locuinţelor cu chirie pentru tineri prin A.N.L.
Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 328.
10.
Proiect de hotărâre privind includerea în
proprietatea Municipiului Târgovişte a obiectivelor ce alcătuiesc
investiţia “Reintroducerea în circuitul turistic a Cetăţii de
Scaun Târgovişte–Reabilitare spaţii publice din centrul
istoric, peisagistică şi sistem integrat control acces cu bolarzi
şi televiziune cu circuit închis de tip IT“
Se dă cuvântul dnei. Cerasela Paraschivescu, din partea
Direcţiei Tehnice pentru a prezenta materialul. Dnii. cons. Rădulescu
şi Georgescu susţin că preţurile bunurilor din acest
proiect sunt nejustificat de mari. Se supune la vot proiectul
de hotărâre. Se
aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 329.
11. Proiect
de hotărâre privind scoaterea la licitaţie publică în vederea
închirierii/concesionării unor bunuri imobile
1. Proiect de hotărâre privind scoaterea la
licitaţie publică în vederea închirierii pe o perioadă de 2 ani
a unui spaţiu comercial în suprafaţă de 13,14 mp, situat în
Municipiul Târgovişte, Piaţa Bărăţiei, în vederea
desfăşurării activităţii de comerţ
Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi
pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 330.
Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 331.
Se dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a
prezenta materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 332.
Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 333.
Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 334.
Se propune componenţa comisiei de licitaţie: Georgescu Alen, Dobândă Ion, Moţoc
Honorius. Se propune votul
deschis. Se aprobă în unanimitate cu 18 voturi pentru. Se supune la vot
componenţa comisiei.
Se aprobă în unanimitate cu 18 voturi pentru.
Se
dă cuvântul dlui Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 335.
Se
dă cuvântul dlui. Maican, director al D.A.P.P.P. pentru a prezenta
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru, proiectul devenind H.C.L. nr. 336.
Proiect de hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar în
cuantum de 60.000 lei dnei. Bratu Laurenţia Elena pentru minorul Bratu
Rareş Ioan
Dna.
Stănescu, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială prezintă
materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru,
devenind H.C.L. nr. 322.
Se fac propuneri pentru preşedintele de
şedinţă pentru lunile ianuarie-martie: dl. Stan Daniel Cristian
şi dl Prisăcaru Ciprian. Se supune la vot prima propunere: dl. Stan
Daniel Cristian. Se aprobă: 11 voturi pentru, 1 abţinere - Enache
Lucian şi 5 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Cioacă Gabriel,
Mocanu Livia, Moţoc Honorius şi Prisăcaru Ciprian.
PREŞEDINTE DE
ŞEDINŢĂ SECRETAR
MUNICIPIU,
jr. Stan Daniel Cristian jr.
Chiru Cătălin Cristea