PROCES
VERBAL
încheiat
în urma ședinței extraordinare a
Consiliului
Local Municipal Târgoviște
din
data de 13.07.2016
Dl.
Chiru Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenți 19 din numărul de 20 de
consilieri în funcție, absent fiind Marin Sebastian Valentin, declară: Ședința
este legal constituită și își poate desfășura lucrările în conformitate
cu prevederile Legii Administrației Publice Locale, nr. 215/2001, republicată,
cu modificările și completările ulterioare.
Această
ședință extraordinară a Consiliului Local Municipal Târgoviște a fost convocată
de Primarul Municipiului Târgoviște, jr. Cristian-Daniel Stan, prin Dispoziția
nr. 2142 din data de 11.07.2016.
La această ședință participă directori ai
societăților din subordinea Consiliului Local, șefi de servicii din cadrul
Aparatului de Specialitate al Primarului precum și reprezentanți ai mass-media
locală.
Dl. cons. Rădulescu propune ca
președintele pentru ședințele consiliului local din luna iulie
să fie dl. Bozieru Cosmin-Petruț. Se supune la vot această propunere. Se
aprobă cu 17 voturi pentru și două abțineri: Erich Agnes și Ilie
Monica.
Se supune la vot ordinea de zi. Se
aprobă cu 18 voturi pentru și o abținere: Nicolae Ana-Maria.
1. Proiect de hotărâre privind
rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului
Târgoviște pe anul 2016
Dna.
Popa, directorul economic face prezentarea materialului.
Dna.
cons. Neli Ion susține că este necesară luarea unei decizii cu privire la
taxa de buletin care nu mai este valabilă și nu ar trebui încasată de
Serviciul Taxe și Impozite.
Dl.
Secretar răspunde că nu este vorba despre o taxă locală, ci despre o taxă
instituită prin lege.
Dna. cons. Neli Ion susține că au fost
persoane care au achitat această taxă la Serviciul Taxe și Impozite
și care, ulterior, prezentându-se la Serviciul Public Local de
Evidență a Persoanei li s-a comunicat că taxa trebuie achitată la SCLEP.
Dl.
Secretar face precizarea că taxa nu se plătește la plătește la
preschimbare, la primul buletin și doar când schimbarea este voluntară, ca
urmare a schimbării domiciliului, această taxă se achită. Dl. Primar solicită
un raport din partea Serviciului Public Local de Evidență a Persoanei cu privire
la această taxă.
Dl.
cons. Rădulescu dorește să știe care este situația referitoare
la sumele care trebuie alocate pentru Termica.
Dl. Primar
răspunde că în anul 2013, consiliul local a luat o hotărâre prin care s-a
diminuat majorarea de capital social la Termica cu două milioane de lei, la
acel moment societatea nefiind în insolvență, ceea ce făcea ca hotărârea
să fie validă; prin hotărârea instanței nu s-a anulat hotărârea de consiliu
local ci hotărârea adunării generale a acționarilor la Termica, hotărâre
ce a fost luată după intrarea în insolvență; trebuie analizat ce s-a
întâmplat în perioada iulie noiembrie 2013 când s-a pus în practică hotărârea
consiliului local.
Dl. cons.
Rădulescu dorește să știe dacă există o comisie din partea primăriei
care să analizeze aceste aspecte; dl. primar răspunde că se va constitui o
comisie în acest sens.
Dna. cons.
Ana-Maria Nicolae consideră că aceste probleme foarte importante ar fi trebuit
discutate în prealabil în cadrul comisiilor de specialitate ale consiliului
local și nu în cadrul unei ședințe extraordinare, motiv pentru
care declară că se va abține la acest punct.
Dna.
director Popa face precizarea că instituția are conturile blocate, acesta
fiind motivul pentru care materialul a fost introdus pe ordinea de zi a unei
ședințe extraordinare.
Se supune la vot proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 18 voturi pentru și o abținere : Nicolae
Ana-Maria, proiectul devenind HCL nr.
140.
2.
Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de concesiune, încheiat în
baza HCL nr. 165/26.03.2009 referitoare la aprobarea
încheierii Actului Adițional nr. 3 la Contractul de parteneriat
public-privat nr. 265/2005 încheiat între Consiliul Local Municipal
Târgoviște și S.C. Asociația de Investitori Transport Târgoviște S.R.L.
Dl. Primar susține că între municipiul
Târgoviște și AITT SRL a intervenit un contract de concesiune în data
de 01.06.2009, printre altele fiind concesionate și parcările aparținând
domeniului public al municipiului, valoarea redevenței fiind aproximativ
1500 lei și consideră că parcările trebuie gestionate direct de către
municipiul Târgoviște. Se propune încheierea unui act adițional prin
care aceste parcări să fie predate municipiului Târgoviște.
Dna. cons. Neli Ion
dorește să știe dacă toate cele 17 puncte menționate în anexa 5
sunt toate parcările cu plată care au fost concesionate către AITT, dacă
societatea mai are alte parcări cu plată în oraș. Dl. Secretar răspunde că
societatea nu mai are alte parcări cu plată, iar din cele 17 puncte prevăzute
în anexa nr. 5, una dintre parcări a fost deja predată municipiului.
Dl. cons. Silviu Tănase
întreabă ce se întâmplă cu cei douăzeci de angajați ai societății
care încasau taxa în parcări. Dl. Primar răspunde că li se vor oferi locuri de
muncă, majoritatea dintre ei provenind din cadrul Direcției Grădini
Publice, dacă vor fi de acord, se vor întoarce la actualul Eco-Sal.
Dna. cons. Ana-Maria Nicolae nu
este de acord cu parcarea fără plată, deși consideră că taxa de parcare
era prea mare și propune pentru viitor stații de taxare automată,
punct de vedere susținut și de dl. cons. Barbu, mai ales pentru locul
de domiciliu, considerând că se pot aduce mulți bani la buget și locuri
de muncă.
Dl. cons. Rădulescu
susține instituirea acestei taxe atunci când se poate oferi o alternativă,
suficiente locuri de parcare în oraș.
Dl. Primar nu consideră corect
ca unei persoane care vine să plătească o taxă în favoarea consiliului local,
să i se percepă o taxă de parcare de către operatorul căruia același
consiliu local i-a concesionat parcarea, precizând totodată că redevența
încasată de către municipiu este nesemnificativă. Dl. primar susține că în
cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 se dorește
accesarea unui proiect care poate ajunge până la 20 milioane de euro, pe zona
transportului public în municipiu, prin care se va reglementa și
infrastructura pe zona parcărilor.
Dl. Secretar face precizarea că
proiectul de hotărâre, la fundamentarea și calificarea lui ca și
majoritate, a primit două treimi, art. 45, alin. 3 din Legea Administrației
Publice Locale; verificându-se cum a fost încheiat contractul în timp, el s-a fundamentat
pe jumătate plus unu din numărul consilierilor în funcție, art. 45, alin.
2 lit. f din Legea Administrației Publice Locale, și pentru simetria
actului juridic, majoritatea calificată va fi de 11 voturi, așa cum s-a
aprobat în anul 2005 și în toate modificările succesive.
Se supune votului proiectul de
hotărâre. Se aprobă cu 19 voturi pentru, proiectul devenind
HCL nr. 141.
Cu aceasta ședința se declară închisă.
PREȘEDINTE DE
ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
Cosmin-Petruț
Bozieru jr.
Chiru Cătălin Cristea
Red. D.I.