PROCES
VERBAL
încheiat
în urma ședinței extraordinare a
Consiliului
Local Municipal Târgoviște
din
data de 09.12.2015
Dl. Chiru Cătălin Cristea, întrucât sunt
prezenți 18 din numărul de 21 de consilieri în funcție, absenți fiind: Georgescu
Alen, Pantea Viorel și Prisăcaru Ciprian, declară: Ședința este legal
constituită și își poate desfășura lucrările în conformitate cu prevederile Legii
Administrației Publice Locale, nr. 215/2001, republicată, cu modificările și
completările ulterioare.
Această ședință extraordinară a Consiliului
Local Municipal Târgoviște a fost convocată p. Primarul Municipiului Târgoviște
de dl. jr. Cristian-Daniel Stan-Viceprimar, prin Dispoziția nr. 5461 din data
de 07.12.2015.
La această ședință participă directori ai
societăților din subordinea Consiliului Local, șefi de servicii din cadrul
Aparatului de Specialitate al Primarului precum și reprezentanți ai mass-media
locală.
Ședința de astăzi este condusă de dna.
cons. Diana Elena Diaconu.
Se supune la vot ordinea de zi. Se aprobă
cu 16 voturi pentru, o abținere - Enache Lucian, Dumitrescu Claudiu nu este în
sală.
1.
Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii perioadei de
implementare și a sumelor necesare finalizării proiectului Reabilitare
și modernizare infrastructură utilități publice urbane, reabilitarea și
modernizarea spațiilor publice urbane în zona A a zonei de acțiune urbană din
Municipiul Târgoviște, județul
Dâmbovița cod SMIS 7887, până la data de 30.06.2016.
Se dă
cuvântul dlui. Bălașa, directorul Direcției Tehnice, pentru a prezenta
materialul. Dl. Moțoc precizează că susține prelungirea perioadei de implementare, dar nu este de acord cu alocarea altor sume pentru realizarea proiectelor.
Dl.
Primar precizează că se dorește prelungirea perioadei de implementare, dar nu
vor fi generate costuri suplimentare. Dl. Primar aduce la cunoștința
consilierilor prevederile Actului Adițional nr. 3 la Contractul de lucrări
privind realizarea PIDU-lui A, care la art. 1, alin. 2 cuprinde următoarea clauză:
În cazul în care, la data împlinirii termenului contractual există lucrări
neexecutate antreprenorul se obligă să le execute în integralitate, pe propria
cheltuială, iar beneficiarul se obligă să achite doar cota sa de finanțare de
2,02% din valoarea eligibilă a proiectului, așa cum este prevăzută în
contractul de finanțare nr. 865/2010. Ca urmare a celor prezentate rezultă că
tot ceea ce nu poate fi atras din fonduri europene rămâne în sarcina
constructorului. Dl. Primar mai aduce la cunoștința consilierilor și o altă
clauză a actului adițional, conform căreia: În cazul în care la împlinirea
termenului contractual antreprenorul nu își îndeplinește obligațiile
contractuale va despăgubi beneficiarul pentru orice prejudiciu direct sau
indirect, pe care i l-a produs, cu titlu de daune interese. Dl. Primar afirmă
că bugetul pe anul 2016 nu va fi grevat pe acest proiect și precizează că
pentru aceste proiecte există o instrucțiune AMPOR care stabilește că aceste
contracte trebuie să fie implementate până la data de 30.06.2016, data limită
de implementare. De asemenea precizează că au fost primite notificări AMPOR cu
privire la necesitatea convocării unei ședințe extraordinare, deoarece data de
09.12.2015 este data limită până la care trebuie transmise hotărârile
consiliului local privind prelungirea termenelor de implementare ale proiectele
aflate în desfășurare. Dl. Primar mai precizează că lămuririle aduse sunt
valabile și pentru PIDU B și pentru acesta existând clauze ca cele enunțate
anterior. De asemenea menționează că au existat cereri de plată cu o valoare
mare și amintește că în perioada 2009 - 2014 valoarea totală a cererilor de
plată a fost de 101 milioane lei, iar în anul 2015 este de 45 milioane. Referitor
la corecțiile financiare, dl. Primar menționează că din totalul acestora
aproape jumătate din această sumă este recuperată în instanță, existând o
hotărâre definitivă pentru suma de 5 milioane lei, o hotărâre pentru suma de
2.345.929 lei și o cauză câștigată în primă instanță la Curtea de Apel pentru
suma de aproximativ 2.300.000 lei.
Dl.
Rădulescu dorește să știe ce se poate întâmpla dacă proiectele de pe ordinea de
zi nu sunt aprobate. Dl. Primar precizează că se ajunge în situația rezilierii
imediate a contractelor de finanțare.
Dna.
Diculescu dorește să știe dacă suma prevăzută la articolul 3 al proiectului de
hotărâre conține și TVA-ul. Dl. Secretar confirmă că suma cuprinde și TVA. Dna.
Diculescu consideră că în proiectul de hotărâre trebuie menționat faptul că
suma înscrisă cuprinde și TVA.
Dl.
Primar precizează că sumele prevăzute în proiectele de hotărâri sunt sume
maximale, care urmează a fi corectate pe bugetul anului viitor, în momentul în
care vor fi emise facturile de către constructori. De asemenea precizează că la
acest moment stadiul de realizare este de 90% și nu sunt probleme de finalizare
la acest contract, iar constructorul și-a asumat culpa în executarea obligațiilor
contractuale, pe acest proiect nefiind grevat bugetul local.
Dl.
Enache se declară nemulțumit de faptul că materialele pentru ședința
extraordinară nu au fost primite în termenul prevăzut de lege, rapoartele de
specialitate fiind primite în ziua anterioară ședinței de consiliu. De asemenea
precizează că șase din cele șapte proiecte pentru care se dorește
prelungirea termenului sunt contractate în anul 2010 și afirmă că este de acord
cu această prelungire, dar prin această ședință se dorește rezolvarea unor
probleme care ar putea duce la falimentul Primăriei Târgoviște. Dl. Enache
propune un amendament la proiectele de hotărâre, în sensul ca în acestea să
rămână doar primul și ultimul articol.
Dl. Primar afirmă că împreună cu aparatul primăriei s-a reușit reglarea
situației pentru acest proiect în data de 02.10.2015, astfel încât pentru
bugetul anului următor să nu existe sarcini financiare rezultate din acest
proiect. De asemenea menționează că între unitatea administrativ teritorială și
AMPOR există un anumit raport juridic, în baza căruia, dacă nu se dorește
rezilierea contractelor de finanțare, trebuie să fie emise proiectele de
hotărâre propuse.
Dl.
Enache se retrage de la lucrările ședinței, în sală fiind prezenți 17 consilieri.
Dl. Moțoc dă citire art. 3 al proiectului de hotărâre și dorește lămuriri
asupra conținutului acestuia și a sumei menționate. Dl. Moțoc solicită o pauză
de consultări.
Dl.
Rădulescu dorește să știe care vor fi urmările în cazul rezilierii
contractelor. Dl. Bălașa menționează că toate sumele provenite din fondurile
europene vor fi returnate. Dl. Țuțuianu precizează că dacă proiectele nu vor fi
implementate Municipiul Târgoviște nu va mai putea accesa niciodată fonduri
europene.
Dl.
Secretar precizează că sumele devin neeligibile pentru organismul intermediar
prin trecerea în anul următor, iar relația contractuală între beneficiar și
municipalitate este cea descrisă de dl. Primar - pentru AMPOR aceste sume devin
neeligibile și nu vor fi achitate constructorului.
Se
acordă o pauză de consultări.
Dl.
Moțoc dorește să știe care este situația proceselor verbale de recepție la acest
moment. Dl. Primar precizează că gradul de realizare al proiectului este de
92%, iar recepția se va face la terminarea lucrărilor.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 16 voturi pentru și o
abținere - Diaconu Diana, proiectul devenind H.C.L. nr. 303.
2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
extinderii perioadei de implementare și a sumelor necesare finalizării
proiectului Reabilitare și modernizare infrastructură
utilități publice urbane, reabilitarea și modernizarea spațiilor publice urbane
în zona B a zonei de acțiune urbană din Municipiul Târgoviște, județul Dâmbovița cod SMIS 7888, până la
data de 30.06.2016.
Se dă cuvântul dlui. Secretar pentru a prezenta materialul. Se supune la
vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 16 voturi pentru și o abținere -
Diaconu Diana, proiectul devenind H.C.L.
nr. 304.
3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii
perioadei de implementare și a sumelor necesare finalizării proiectului Dotare cu echipamente pentru creșterea siguranței și prevenirea
criminalității în zona de acțiune urbană din Municipiul Târgoviște, județul
Dâmbovița cod SMIS 7889, până la data de 30.06.2016.
Se dă
cuvântul dlui. Bălașa pentru a prezenta materialul. Dl. Primar precizează că
acest proiect este corelat cu proiectele anterioare și menționează că
achizițiile pentru acest proiect trebuiau realizate până la data de 08.12.2014.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 16 voturi pentru și o abținere
- Diaconu Diana, proiectul devenind H.C.L.
nr. 305.
4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii
perioadei de implementare și a sumelor necesare finalizării proiectului Complex turistic de natație Târgoviște cod
SMIS 14788, până la data de 30.06.2016.
Se dă
cuvântul dnei. Popa, directorul economic, pentru a prezenta materialul. Dna.
Popa precizează una dintre cauzele nefinalizării acestui proiect este faprul că
până în luna octombrie a anului curent nu s-a putut angaja personal care să
desfășoare activități la Complexul de Natație, abia în prezent fiind făcute
demersurile pentru soluționarea acestei probleme. Dl. Primar precizează că
pentru acest proiect finanțarea de la bugetul local este de 50% și că 1.600.000
reprezintă cheltuieli care nu au fost niciodată eligibile în cadrul
proiectului, fiind destinate dotărilor. Se supune la vot proiectul de hotărâre.
Se aprobă cu 16 voturi pentru și o abținere - Diaconu Diana, proiectul devenind
H.C.L. nr. 306.
5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii perioadei de implementare și a sumelor necesare
finalizării proiectului Modernizarea și reabilitarea drumului de centură
al Municipiului Târgoviște cod SMIS 1098, până la data de 30.06.2016.
Se dă
cuvântul dnei. Popa pentru a prezenta materialul. Precizează că proiectul nu se
poate realiza din cauza faptului că și cea de a treia procedură de achiziție
pentru lucrări nu s-a finalizat, motiv pentru care se dorește prelungirea
termenului până la data de 30.06.2016. Dl. Primar precizează că pentru acest
proiect se va depune plângere penală pentru săvârșirea a șapte infracțiuni
de către constructor: deturnarea licitațiilor publice, înșelăciune, fals în
declarații, fals în înscrisuri sub semnătură privată, uz de fals, tentativă de obținere
ilegală de fonduri și constituirea unui grup infracțional organizat, în cadrul
acestei plângeri devenind parte civilă cu o valoare totală a sumei de bani
egală cu suma creditului ce urmează a fi contractat pentru acest proiect.
Dl.
Moțoc afirmă că această hotărâre este una formală, deoarece proiectul nu va
putea fi realizat până la data de 30.06.2016 și nu susține acest proiect de
hotărâre. Dl. Primar precizează că nu se poate ajunge la rezilierea
contractului de finanțare, deoarece ar presupune restituirea sumelor de bani
utilizate până la acest moment.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 11 voturi pentru și 6
abțineri: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Dumitrescu Claudiu, Mocanu Livia, Moțoc
Honorius, Tică Dănuț, proiectul devenind H.C.L.
nr. 307.
6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii perioadei de implementare și a sumelor necesare
finalizării proiectului Centrul Național de Informare și
Promovare Turistică - Târgoviște cod SMIS 41708, până la data de
30.06.2016
Se dă
cuvântul dnei. Paraschivescu, reprezentant al Direcției Tehnice, pentru a
prezenta materialul. Precizează că obținerea avizelor pentru racordarea la apă
și la rețeaua de energie electrică a durat foarte mult timp, motiv pentru care
propune extinderea perioadei de implementare a proiectului. De asemenea
menționează că pentru funcționarea Centrului de Informare este necesară
angajarea de personal, această acțiune nefiind posibilă până la acest moment.
Dl. Primar dorește să se identifice cât din suma de 87.000 lei este imputabilă
constructorului.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 16 voturi pentru și o
abținere - Diaconu Diana, proiectul devenind H.C.L. nr. 308.
7.
Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii perioadei de implementare și a sumelor necesare
finalizării proiectului ,,Consolidare, reabilitare și modernizare Grup Școlar Voievodul
Mircea din municipiul Târgoviște, județul Dâmbovița - Cod SMIS 6527, până la
data de 30.06.2016
Se dă
cuvântul dlui. Gheboianu, reprezentant al Direcției Tehnice, pentru a prezenta materialul.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 16 voturi pentru și o
abținere - Diaconu Diana, proiectul devenind H.C.L. nr. 309.
8.
Proiect de hotărâre privind
prelungirea termenului de tragere a finanțării rambursabile de la CEC BANK S.A,
conform contractului de credit nr. 340/15.07.2009.
Se dă
cuvântul dnei. Popa pentru a prezenta materialul. Dl. Primar precizează că
acest proiect de hotărâre se corelează cu cel privind prelungirea perioadei de
implementare a proiectului Complex turistic de
natație Târgoviște.
Dl. Moțoc dorește să știe despre ce sumă este vorba. Dna. Popa
afirmă că la această dată mai sunt de tras 9.000.000 lei și se estimează ca
până la sfârșitul anului să mai fie trase 2.000.000 lei.
Dl. Primar precizează că proiectul ar fi trebuit sa fie finalizat
în anul 2014, dar întârzierea a fost generată de imposibilitatea prelungirii
contractului de credit, la acel moment.
Se
supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 11 voturi pentru și 6
abțineri: Babeu Pavel, Diaconu Diana, Dumitrescu Claudiu, Mocanu Livia, Moțoc
Honorius, Tică Dănuț, proiectul devenind H.C.L.
nr. 310.
9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea demarării
procedurilor de contractare unei finanțări rambursabile în suma de 65.000.000
lei, pentru finanțarea obiectivului de investiții Modernizarea și reabilitarea
drumului de centură al Municipiului Târgoviște cod SMIS 1098
Se dă cuvântul dnei Popa pentru a prezenta materialul. Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 11 voturi pentru și 4 voturi împotrivă: Babeu Pavel, Mocanu Livia, Moțoc Honorius și Tică Dănuț și 2 abțineri: Diaconu Diana, Dumitrescu Claudiu, proiectul devenind H.C.L. nr. 311.
Cu aceasta ședința se declară închisă.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
prof. Diana Elena Diaconu jr.
Chiru Cătălin Cristea
Red. U.M.