PROCES VERBAL
încheiat în urma
şedinţei extraordinare a
Consiliului
Local Municipal Târgovişte
din data de
08.01.2013
Dl Secretar Chiru Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenţi
17 din numărul de 20 de consilieri, absenţi fiind dnii. Georgescu
Alen, Albu Andrei şi dna. Diaconu Diana, dl. Liţă Ion nemaifiind
membru al Consiliului Local, în urma demisiei din funcţie şi a
hotărârii consiliului local prin care s-a luat act de aceasta,
declară: Şedinţa este legal constituită şi îşi
poate desfaşura lucrările în conformitate cu prevederile Legii
Administraţiei Publice Locale, nr. 215/2001, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Şedinţa de astăzi va fi condusă de dl. cons. Stan
Daniel Cristian, ales preşedinte pentru şedinţele lunii ianuarie.
Această şedinţă
ordinară a Consiliului Local Municipal Târgovişte a fost
convocată de Primarul Municipiului Târgovişte, dl. jr. Gabriel Florin
Boriga, prin Dispoziţia nr. 53 din data de 04.01.2013
La această şedinţă mai
participă directori ai societăţilor din subordinea Consiliului
Local, şefi de servicii din partea Aparatului Propriu precum şi
reprezentanţi ai mass-media locale.
Dl. cons. Ţuţuianu propune
suplimentarea ordinii de zi cu un punct si anume „Proiect de hotărâre privind majorarea capitalului social al S.C.
TERMICA S.A. cu suma de 4.000.000 lei”. Introducerea acestui punct pe
ordinea de zi este justificată de necesitatea plăţii facturilor
restante, precum şi a plăţii facturilor din lunile ianuarie
şi februarie pe care Termica trebuie să le achite furnizorului de
gaze, având în vedere că anul trecut Termica a solicitat o sumă ce
depăşea 100 de miliarde lei şi s-au aprobat până la acest
moment 39 de miliarde lei. Face precizarea că termenul limită pentru
achitarea restanţei de 1 milion lei pentru luna decembrie este data de 10
ianuarie 2013, acesta fiind motivul pentru care s-a cerut suplimentarea ordinii
de zi cu acest punct, care are întocmite de grupul USL un proiect de
hotărâre şi o expunere de motive.
Directorul economic, dna. Daniela Popa
precizează că restanţa de 1 milion lei se va achita din plata
facturilor pe luna decembrie emise către unitătile de
învătământ.
Dl. cons. Cioacă susţine că introducerea acestui
punct pe ordinea de zi depinde de aprobarea Bugetului de Venituri şi
Cheltuieli al Municipiului Târgovişte pe anul 2013, în sensul
identificării resurselor financiare.
Directorul economic răspunde că
suma poate fi inclusă în proiectul de buget pe anul 2013, dacă se
hotărăşte acest lucru, dar este necesară o hotărâre
distinctă de majorare a capitalului social al S.C. TERMICA S.A.
Se supune la vot ordinea de zi cu suplimentarea
sus menţionată. Se aprobă cu 11 voturi pentru şi 6 abţineri: Mocanu
Livia, Moţoc Honorius, Cioacă Gabriel, Răducanu Tudorică,
Prisăcaru Ciprian şi Dumitrescu Claudiu.
Înainte de a se trece la ordinea de zi, dl.
Adrian Melicovici face o prezentare a expediţiei desfăşurate sub
titlul „Speranţa unui vis”, acţiune finanţată partial de
către Consiliul Local Municipal Târgovişte.
1. Proiect
de hotărâre privind
aprobarea taxelor şi impozitelor
locale în Municipiul Târgovişte pentru anul 2013
Dl. Crintescu, şef serviciu Impozite şi Taxe
Locale şi dl. secretar Cristea fac prezentarea materialului.
Dl. cons. Bozieru propune, având în vedere faptul
că în municipiul Târgovişte taxele şi impozitele locale aprobate
pentru anul 2013 şi care se menţin la nivelul celor din 2012 sunt deja
indexate cu 20%, scăderea cu 3,4% a nivelului actual al impozitelor
şi taxelor.
Dl. Secretar Cristea răspunde că
pentru a se putea supune votului o astfel de scădere, este necesară
existenţa unui act normativ, a unei ordonanţe de modificare a Codului
Fiscal în vigoare, care la acest moment nu permite decât o creştere a
impozitelor şi taxelor locale.
Se supune la vot proiectul de hotărâre. Se
aprobă: 15 voturi pentru şi 2 abţineri: Păunescu Andrei
şi Bozieru Cosmin, proiectul devenind HCL nr. 2
2. Proiect
de hotărâre privind
aprobarea acoperirii deficitului sectiunii de dezvoltare aferent anului 2012 si
aprobarea utilizării excedentului bugetului local înregistrat la data de
31.12.2012
Directorul economic, dna. Daniela Popa face
prezentarea materialului.
Dl. cons.
Pătraşcu doreşte să ştie dacă sumele la care se
face referire în proiectul de hotărâre au fost cheltuite.
Directorul
economic răspunde afirmativ, făcând precizarea că existe
documente legale în acest sens, fiind vorba despre sume cu destinaţie
specială acordate municipiului, cum ar fi cele destinate reabilitării
termice.
Dl.
cons. Rădulescu întreabă dacă sumele cheltuite în anul 2012 sunt
cele care au rămas neutilizate la sfârsitul anului 2011. Directorul
Economic răspunde afirmativ şi precizează că există
hotărârea consiliului local prin care s-a aprobat excedentul bugetar la
sfârşitul anului 2011.
Dl. cons. Pătraşcu doreşte
să ştie dacă este vorba despre lucrări executate şi
neplătite.
Dna. Popa precizează că este vorba
despre facturi şi situaţii de lucrări din anul 2011, banii
pentru acestea fiind primiti în decembrie 2011, nemaiexistând timp pentru a fi
alocati.
Dna.
Diculescu întreabă care este urgenţa care reclamă introducerea
acestui punct pe ordinea de zi a unei şedinţe extraordinare.
Directorul
economic precizează că Direcţia Finanţelor Publice, ca
urmare a Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 1720 din decembrie
Dl.
Pătraşcu întreabă dacă se doreşte aprobarea
retroactivă a sumelor pentru operaţiuni economice efectuate şi este
nemulţumit de faptul că nu există documente justificative.
Dna.
Popa susţine că nu, ci este vorba despre cheltuieli care au fost
bugetate pe deficit, există hotărâri de consiliu, şi există
situaţii de lucrări, documente care susţin aceste cheltuieli.
Se propune ca suma de 75.461,43 lei
propusă iniţial pentru acoperirea eventualelor goluri de casă apărute
pe parcursul anului 2013, să fie utilizată pentru finanţarea
sectiunii de dezvoltare, pentru proiecte ce vor fi aprobate ulterior de
Consiliul Local.
Se supune la
vot proiectul de hotărâre cu amendamentul susmenţionat. Se
aprobă în unanimitate cu 17 voturi pentru, proiectul devenind HCL nr. 1
3.
Proiect de hotărâre privind
eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale către bugetul Municipiului
Târgovişte datorate de către S.C. GRUP ATYC S.R.L.
Dl. Grigore, reprezentantul firmei S.C. GRUP
ATYC S.R.L. precizează că datoriile sunt acumulate din activitatea de
transport persoane desfăşurată de societate în mai multe
judeţe şi că pentru a participa la licitatia organizată
pentru atribuirea anumitor trasee de transport persoane, pentru o perioada de
şase ani, societaţii îi este necesar un certificat fiscal care
să ateste solvabilitatea.
Dl. cons. Stan doreşte să ştie
care sunt garanţiile pe care societatea le prezintă pentru
eşalonarea obligaţiilor fiscale pe care societatea le datorează
bugetului Municipiului Târgovişte.
Dl. Grigore susţine că societatea
poate garanta cu mijloacele de transport pe care le deţine şi
autogara din Pucioasa, singurul imobil liber de sarcini, celelalte imobile
constituind garanţii la anumite credite bancare pe care societatea le are.
Dnii. cons. Răducanu şi
Dobândă susţin acordarea acestei eşalonări având în vedere
numărul mare de angajaţi pe care societatea îi are şi a faptului
că este un agent economic care va aduce bani la bugetul local.
Dl. cons. Ţuţuianu consideră
că adoptarea unei astfel de hotărâri ar putea crea un precedent
pentru ceilalţi agenţi economici aflaţi în situaţii
similare.
Dl. cons. Pătraşcu propune acordarea
acestei eşalonări, iar în cazul în care o lună de zile
societatea nu plăteşte, să i se anuleze eşalonarea.
Dl. cons. Enache este de acord cu punctul de
vedere al dlui. Ţuţuianu de creare a unui precedent şi
totodată consideră că se crează un culoar pentru societatea
în cauză.
Dl. cons. Prisăcaru propune sprjinirea
acestei societăţi, cu un număr mare de angajaţi şi
impunerea anumitor condiţii pentru restituirea sumelor restante.
Consideră că este important ca societăţii să i se dea
posibilitatea achitării sumelor restante.
Dl. cons. Dumitrescu susţine că reprezintă
un avantaj menţinerea cât mai multor agenţi economici în municipiu,
bugetul local având mai multe şanse să încaseze dacă se
aprobă această reeşalonare.
Se propune ca reeşalonarea să fie
făcută pe o perioadă de 36 luni. Cu acest amendament, se supune
la vot proiectul de hotărâre. Se aprobă:16 voturi pentru, o
abţinere: Enache Lucian, proiectul devenind HCL nr. 3
4.
Proiect de hotărâre privind majorarea capitalului social al S.C. TERMICA
S.A. cu suma de 4.000.000 lei.
Dl. Stan dă citire proiectului de hotărâre.
Dl. cons.
Cioacă doreşte să ştie, în eventualitatea adoptării proiectului
de hotărâre, fără ca municipiul să aibă un buget
aprobat pentru anul 2013, dacă va avea viza de legalitate a secretarului
municipiului.
Dl. secretar
Cristea declară că la acest moment consiliul local se află în
situaţia descrisă de art. 40 din Legea finanţelor publice locale
nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare şi
anume: Dacă legea
bugetului de stat nu a fost adoptată cu cel puţin 3 zile înainte de expirarea exerciţiului bugetar, se aplică în continuare bugetele
anului precedent, până
la aprobarea noilor bugete, limitele lunare de cheltuieli neputând depăşi, de regulă, 1/12 din prevederile
bugetelor anului precedent,
cu excepţia cazurilor deosebite, temeinic justificate de către ordonatorii de credite sau, după caz, 1/12 din sumele propuse în proiectul
de buget, în situaţia în care acestea sunt mai
mici decât cele din anul precedent. Deasemenea, întreabă directorul economic
dacă aceste cheltuieli se încadrează în cotitatea prevăzută
de lege şi consideră că acest proiect trebuie
privit ca o declaraţie
de intenţie a consiliului,
în sensul prevederii sumei în proiectul de buget pe anul
2013. Consideră, că la momentul
actual nu poate fi pusă în
aplicare varianta căreia i-a dat citire preşedintele
de şedinţă.
Dl. cons. Stan declară
că, la nivelul aparatului de specialitate al primarului se cunoştea faptul că nu există surse financiare pentru achitarea eşalonării
Dl. cons.
Ţuţuianu declară
că S.C. TERMICA S.A. are depusă
Dl. Secretar Cristea afirmă că există o diferenţă dacă se va efectua o cheltuială
de capitalizare în viitor şi textul proiectului de hotărâre care spune “se aprobă majorarea…”.
Dl. cons. Cioacă
nu este
de acord cu adoptarea acestei hotărâri, în condiţiile în care nu există
un buget aprobat, nu se poate prevedea
o cheltuială, nu se ştie care vor fi sumele care vor fi prevăzute
la capitolul respectiv.
Dna. cons. Diculescu aminteşte că au fost ani în care bugetul
s-a aprobat în luna mai şi
totuşi consiliul local
a funcţionat.
Dl. cons. Cioacă
este de părere
că o astfel de hotărâre nu poate fi de folos
atâta timp cât cheltuiala nu poate fi
efectuată.
Dl. cons. Stan consideră
că o astfel de hotărâre i-ar da furnizorului de gaze certitudinea încasării unei creanţe, fiind singura posibilitate
pentru a nu se ajunge la întreruperea furnizării gazelor.
Dl. cons.
Rădulescu întreabă, în cazul în care hotărârea va fi
adoptată, dacă suma de 4.000.000 lei va intra în capitalul S.C.
TERMICA S.A.
Directorul
economic răspunde că dacă hotărârea va fi vizată de
legalitate, suma de 4.000.000 lei va putea intra în capitalul S.C. TERMICA
S.A., în limita încasărilor şi luându-se bani de la alte capitole
bugetare.
Dl. cons.
Pătraşcu consideră că trebuie găsită o
soluţie pentru ca unităţile de învăţământ si
persoanele care sunt racordate
Dl. cons.
Cioacă propune ca discuţiile să se poarte într-un cadru restrâns
şi totodată să existe timpul necesar pentru aprofundarea
legislaţiei în materie privitoare la acest proiect.
Dl. cons.
Ţuţuianu aminteşte că Termica a solicitat iniţial o
sumă ce depăşea 100 de miliarde şi nu s-au aprobat decât 39
miliarde, ca primă tranşă, consiliul local fiind în
cunoştinţă de cauză cu privire la restul sumei de care
societatea are nevoie pentru a putea funcţiona.
Dl. cons.
Prisăcaru propune o şedinţă extraordinară având pe
ordinea de zi acest proiect.
Dl. cons.
Stan întreabă dacă se fac alte alte cheltuieli din buget, în
condiţiile în care nu este aprobat bugetul pe 2013, şi de ce
condiţiile de efectuare a altor cheltuieli sunt diferite de cheltuiala de
majorare de capital.
Dna. Popa
răspunde că referitor la cheltuielile de personal, acestea se fac
conform bugetului de anul trecut, la nivelul sumelor necesare, acelaşi
lucru fiind valabil şi în ceea ce priveşte cheltuielile referitoare
la bunuri şi servicii, la investiţii conform contractelor, însă
în cazul de faţă este vorba despre o cheltuială care anul trecut
a avut un plafon de 3.900.000 de lei pentru capitalizarea societăţii
de termoficare.
Dl. cons. Stan, referitor la dispoziţiile Legii finanţelor publice locale nr.
273/2006 cu modificările şi completările ulterioare, consideră că raportarea la a
douăsprezecea parte trebuie să se facă la capitolul de
investiţii, capitalizarea de anul trecut nereprezentând un capitol separat
în buget.
Dl. Secretar precizează
că secţiunea de dezvoltare are subcapitole bine delimitate în buget.
În urma
discuţiilor purtate, secretarul municipiului face precizarea că nu va
acorda viză de legalitate hotărârii, nefiind lămurite unele
aspecte: dacă suma depăşeşte a douăsprezecea parte din
buget, dacă depăşeşte, care sunt cerintele Direcţiei
de finanţe pentru acordarea sumelor defalcate, având în vedere că
legea interzice să se facă plăţi direct din încasări.
Se supune la
vot proiectul de hotărâre. Se respinge: 10 voturi pentru, 6 abţineri:
Babeu Pavel, Moţoc Honorius, Mocanu Livia, Cioacă Gabriel,
Prisăcaru Ciprian, Răducanu Tudorică. Dl. Dumitrescu Claudiu nu
este prezent în sala de şedinţe.
Se propune
ca în data de 10 ianuarie 2013, ora 1600 să fie convocată
o şedinţă extraordinară având ca punct pe ordinea de zi: Proiect de hotărâre privind majorarea
capitalului social al S.C. TERMICA S.A.
cu suma de 4.000.000 lei.
Se supune la
vot. Se aprobă în unanimitate cu 16 voturi pentru. Dl. Dumitrescu Claudiu
nu este prezent în sala de şedinţe
Cu acestea,
şedinţa se declară închisă.
PREŞEDINTE DE
ŞEDINŢĂ SECRETAR MUNICIPIU,
jr. Stan Daniel Cristian jr. Chiru
Cătălin Cristea