PROCES VERBAL
încheiat în urma ședinței extraordinare a
Consiliului Local Municipal Târgoviște
din data de 06.11.2015
Dl.
Chiru Cătălin Cristea, întrucât sunt prezenți 12 din numărul de 21 de
consilieri în funcție, absenți fiind: Babeu Pavel, Dobândă Ion, Dumitrescu Claudiu, Enache
Lucian, Mocanu Livia, Moțoc Honorius, Pantea Viorel, Tică Dănuț
și Țuțuianu Ioan, declară: Ședința este legal constituită și își
poate desfășura lucrările în conformitate cu prevederile Legii
Administrației Publice Locale, nr. 215/2001, republicată, cu modificările și
completările ulterioare.
Această ședință
extraordinară a Consiliului Local Municipal Târgoviște a fost convocată p.
Primarul Municipiului Târgoviște de dl. jr. Cristian-Daniel Stan-Viceprimar,
prin Dispoziția nr. 4448 din data de 04.11.2015.
La
această ședință participă directori ai societăților din subordinea Consiliului
Local, șefi de servicii din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului
precum și reprezentanți ai mass-media locală.
Ședința de astăzi
este condusă de dna. cons. Maria Diculescu.
Se supune votului
ordinea de zi. Se aprobă cu 12 voturi pentru.
1.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
Planului de ocupare a funcțiilor publice pentru anul 2016
Dl. Nițu, șef Serviciu Resurse
Umane face prezentarea materialului.
Dl. cons. Prisăcaru întreabă dacă au intervenit
modificări în proiectul de hotărâre față de ședința ordinară,
când acest proiect a fost respins. Dl. Nițu răspunde că nu au fost aduse
modificări.
Se
supune votului proiectul de hotărâre. Se aprobă cu 9 voturi pentru și 3
abțineri: Prisăcaru Ciprian, Georgescu Alen și Diaconu Diana,
proiectul devenind HCL nr. 281.
2.
Proiect de hotărâre privind modificarea
organigramei și statului de funcții ale unor instituții din subordinea
Consiliului Local Municipal Târgoviște
Dna. Mihai, reprezentant al Direcției
de Salubritate face prezentarea materialului. Dl.
Primar face precizarea că acest proiect a fost pe ordinea de zi a
ședinței ordinare, nu i-au fost aduse modificări, transformarea în
serviciu a compartimentului Animale fără stăpân reprezintă o obligație
care rezultă din ordonanța de urgență privind aprobarea programului
de gestionare a câinilor fără stăpân; diferența de posturi reprezintă o
adaptare a capacității acestui serviciu la necesitățile pe care
municipiul le are în privința gestionării câinilor fără stăpân și se
coroborează cu hotărârea consiliului care a fost aprobată în ședința
ordinară privind darea în administrarea Direcției de Salubritate a
imobilelor situate în comuna Brănești, sat Priboiu.
Se supune votului proiectul de hotărâre. Se
aprobă cu 9 voturi pentru și 3 abțineri: Prisăcaru Ciprian,
Georgescu Alen și Diaconu Diana, proiectul devenind HCL nr. 282.
3.
Proiect de hotărâre privind aprobarea taxelor și
impozitelor locale pentru anul 2016
Dl.
Crintescu, șef Serviciu Impozite și Taxe Locale face prezentarea
materialului cu următoarele precizări: pentru anul 2016, propunerea este ca
majoritatea impozitelor și taxelor locale să rămână la nivelul celor din
anul 2015, cu respectarea noului Cod fiscal; unele dintre impozitele și
taxele propuse scad față de anul 2015, exemplificând impozitul pe clădiri
pentru persoane fizice unde cota de impozitare se reduce la 0,09% de la 0,1%,
ceea ce va genera o scădere a impozitului datorat de contribuabilii persoanele
fizice cu aproximativ 3,7%; pentru persoanele juridice impozitele vor scădea,
având în vedere că începând cu anul 2016, pentru prima dată se vor introduc noțiunile
de clădiri rezidențiale, nerezidențiale și mixte: la clădirile
rezidențiale cota va fi de 0,2 %, astfel încât va exista o diminuare
considerabilă a impozitului pe clădiri datorat de persoanele juridice; pentru
persoanele juridice, cota pentru clădiri reevaluate a fost în anul 2015 de 1,5%,
pentru clădirile nereevaluate în 3-5 ani era de 10%, iar pentru cele care
nereevaluate deloc era de 30%, se desființează cota de 10%, iar cea de 30%
este de 5% stabilită de Codul Fiscal.
Dl.
Crintescu susține referitor la impozitele pe teren, auto și la
celelalte taxe că rămân aceleași nivel ca în anul 2015.
La
întrebarea dnei. cons. Diaconu, dl. Crintescu răspunde referitor la cota de 40%,
că aceasta este creșterea propusă în cazul persoanelor juridice, astfel
încât având în vedere celelalte scăderi, să se mențină nivelul de
impozitare din anul 2015, în caz contrar veniturile bugetului local ar fi
drastic diminuate.
Dl.
cons. Georgescu consideră că materialul trebuia introdus în ședința
ordinară, pentru a putea fi supus analizei comisiilor de specialitate;
referitor la scăderea impozitelor prezentată de dl. Crintescu, dl. Georgescu afirmă că, în conformitate cu noul Cod fiscal, pentru
persoanele fizice se prevede o cotă de impozitare de la 0,08 până la 0,2%,
propunerea executivului fiind de 0,09%; la persoanele fizice
nerezidențiale legiuitorul permite un impozit cuprins între 0,2 și
1,3%, propunerea executivului fiind de 0,5%; referitor la spațiile aflate
în posesia persoanelor juridice dar cu scop rezidențial, legiuitorul
permite o cotă între 0,08 până la 0,2%, propunerea executivului fiind de 0,2%;
la sediile nerezidențiale legiuitorul permite o cotă între 0,2 și
1,3%, propunerea executivului fiind și în acest caz maximul prevăzut, de
1,3%, plus o cotă adițională de 40% din acest impozit, această cotă
nefiind impusă, ci permisă de lege, în cazul în care este aprobată de către
consiliul local.
Dl. Primar face precizarea că proiectul
privind taxele și impozitele locale a fost pe site-ul primăriei timp de o
lună, suspus dezbaterii publice; referitor la clădirile rezidențiale dă un
exemplu concret privind scăderea impozitului pentru persoanele juridice: dacă
în anul 2015, pentru un apartament cu o suprafață de 70 mp se plătea o
sumă de 3175 lei, în anul 2016 se va plăti suma de 500 lei, inclusiv cu această
cotă adițională, scăderea fiind de aproape 2700 lei.
Dl.
Crintescu menționează că și în anul 2015 există o cotă
adițională de 20%, iar cotă de
impozitare este de 1,5%.
Dl.
Primar dorește să facă un amendament la proiectul de hotărâre, amendament
distribuit împreună cu anexa aferentă: introducerea articolului 9 cu următorul
conținut: Se majorează impozitul pe clădiri și impozitul pe teren cu
500% pentru clădirile și terenurile neîngrijite, situate în intravilan.
(2) Majorarea este aprobată
de Consiliul Local prin act administrativ individual la propunerea primarului,
care are la bază referatul Arhitectului Șef.
(3) Criteriile pentru
încadrarea în categoria terenuri și clădiri neîngrijite situate în intravilan
sunt prevăzute în anexa 9 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.,
anexă căreia i se dă citire.
Dl. Cătălin Rădulescu
propune un amendament la proiectul de hotărâre: scăderea taxei pentru
eliberarea în regim de urgență a autorizației de construcție
pentru persoanele fizice, de la 600 la 300 lei, fiind același cuantum
propus de executiv atât pentru persoanele fizice cât și pentru persoanele juridice.
Dl. Crintescu face
precizarea că în ceea ce privește terenurile, persoanele juridice vor
plăti un impozit mai mic în anul 2016, având în vedere că nu se va mai plăti tot
terenul curți-construcții, ci în funcție de categoria de
folosință, pentru cel arabil impozitul fiind mai mic.
Dl. Răducanu
dorește să știe care este impozitul pentru spațiile de
locuință transformate în spații comerciale. Dl. Crintescu răspunde că
dacă persoanele juridice au sediul într-un apartament, dar nu desfășoară
activitate economică, vor plăti același impozit ca și persoanele fizice,
în acest caz impozitul plătit de persoanele juridice va scădea de cinci ori; în
ceea ce privește apartamentele în care se desfășoară activitate
economică, impozitul va fi la același nivel ca în anul 2015.
Dl. cons. Răducanu susține că pe bdul. I. C.
Brătianu s-au montat semne de oprire interzisă, de la Catedrală până pe strada
Petru Cercel, comercianții din zonă nemaiputând face aprovizionarea
spațiilor comerciale și propune să existe un interval orar în care să
se permită acest lucru.
Dl. cons. Georgescu se declară de acord
cu montarea acestor semne de circulație, având în vedere că sunt zone cu
patru benzi de circulație din care două blocate de mașini parcate,
trotuare unde sunt parcate mașini și pietonii circulă pe carosabil
și trebuie avut în vedere și cartierul CFR care este extrem de
aglomerat.
Dl. Primar face precizarea că aspectele
semnalate vor fi supuse discuțiilor în comisia de siguranță rutieră
și amintește că în spatele zonei la care a făcut trimitere dl.
Răducanu există o parcare foarte mare. Dl. Primar supune atenției că în
proiectul privind taxele și impozitele locale pentru anul 2016 se propune
scutirea de impozit pentru clădirea folosită ca domiciliu aflată în
proprietatea sau coproprietatea acelor persoane ale căror venituri lunare sunt
mai mici decât salariul minim brut pe țară sau constau în exclusivitate în
indemnizație de șomaj sau ajutor social și de asemenea scutire
pentru impozitul pe teren pentru aceleași categorii de persoane.
Dl. cons. Prisăcaru declară că grupul PNL
este de acord cu amendamentul propus de dl. primar și partial de acord cu
proiectul de hotărâre, dar consideră că acest proiect trebuie discutat și
în cadrul comisiilor de specialitate ale consiliului local și dezbătut în
ședința ordinară. Dl. Secretar declară că acest proiect trebuie
adoptat până pe data de 09 noiembrie.
Dl. primar afirmă că motivul pentru care acest
proiect nu a fost introdus pe ordinea de zi a ședinței ordinare este determinat
de faptul că trebuia să fie respectat termenul de 30 de zile, în care proiectul
să fie supus dezbaterii publice; toate modificările intervenite față de
anul 2015 au fost discutate, cu excepția scăderii tarifului pentru
locurile de parcare de la 330 lei la 120 lei și de la 440 la 200 lei. Dl.
primar consideră că aceste propuneri reprezintă o proiecție pentru taxele
și impozitele locale pentru anul 2016, echilibrată, sunt scăderi
substanțiale pentru clădirile nerezidențiale pentru persoanele
juridice, iar în cazul în care acest proiect nu va fi aprobat astăzi, pentru
luni 09 noiembrie, va fi convocată o nouă ședință a consiliului
local.
Directorul economic, dna. Daniela Popa
susține că la fundamentarea proiectului privind impozitele și taxele
locale pentru anul 2016, s-a avut în vederea menținerea acestora la
nivelul existent în anul 2015, ținând cont și de partea de
cheltuieli, având în vedere că din bugetul local trebuie finanțate toate
serviciile publice pe care autoritatea locală are obligația să le
susțină pentru o funcționare normală.
Dl. primar precizează că o scădere a taxelor
nu echivalează cu scăderea venitului bugetar, exemplificând în acest sens
scăderea tarifului pentru locurile de parcare dar creșterea într-o
proporție foarte mare a numărului de solicitări pentru acestea.
Dl. cons. Prisăcaru propune ca acest proiect
să fie amânat până luni pentru a putea fi discutat de întreg consiliu local.
Se
supune la vot amendamentul propus de dl. primar privind majorarea impozitului
pe clădiri și a impozitulului pe teren cu 500% pentru clădirile și terenurile
neîngrijite, situate în intravilan. Se aprobă cu 9 voturi pentru
și 3 abțineri: Prisăcaru Ciprian, Georgescu Alen și Diaconu
Diana, acest amendament urmând a fi introdus în proiectul de hotărâre.
Se
supune la vot amendamentul propus de dl. cons. Rădulescu referitor la scăderea taxei pentru eliberarea în
regim de urgență a autorizației de construcție pentru persoanele
fizice, de la 600 la 300 lei. Se aprobă cu 9 voturi pentru
și 3 abțineri: Prisăcaru Ciprian, Georgescu Alen și Diaconu
Diana, acest amendament urmând a fi introdus în proiectul de hotărâre.
Se
supune votului proiectul de hotărâre. Se respinge cu 9 voturi pentru și
3 abțineri: Prisăcaru Ciprian, Georgescu Alen și Diaconu Diana.
Cu aceasta ședința se declară închisă.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
SECRETARUL MUNICIPIULUI,
ec.
Maria Diculescu jr. Chiru Cătălin Cristea
Red. D.I.