REGULAMENTUL DE 0RGANIZARE
SI FUNCTIONARE A SERVICIILOR PUBLICE
DE ALIMENTARE CU APA
SI CANALIZARE
MODIFICARI:
NR. CRT. |
FORMULAREA INITIALA |
FORMULAREA PROPUSA |
OBSERVATII |
1 |
ART 3.2.b. NOU |
ART 3.2.b. ape menajere – apa potabila livrata pentru prepararea apei calde
menajere care include tariful apei potabile si al canalizarii. |
Se defineste furnizarea unui produs apa potabila si canalizare, pentru a
fi utilizat in relatia cu furnizorul de a.c.m. |
2 |
ART. 3.39 NOU |
ART. 3.39. caz de forta majora- imprejurarea de fapt
imprevizibila si de neinlaturat, care impiedica, in mod obiectiv si fara nici
o culpa din partea debitorului exercitarea obligatiei contractuale a
acestuia. |
Pentru definirea utilizarii acestui termen. |
3 |
ART.8 Gestiunea serviciilor de apa si canalizare este organizat la nivelul
Consiliului Local al Municipiului Targoviste prin R.A.G.C Targoviste |
ART. 8
Gestiunea
serviciilor de apa si de canalizare este organizat la nivelul CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI TIRGOVISTE prin REGIA DE GOSPODARIE COMUNALA
TIRGOVISTE al carui domeniu principal de
activitate este producere, transport,distributie apa
potabila, canalizare si epurare ape uzate si prestari de servicii aferente.
Prin asocierea Consiliului Local Targoviste cu alte Consilii Locale din alte
localitati, regia poate opera sistemele de alimentare cu apa si / sau
canalizare din aceste teritorii |
Corelare cu
extinderea activitatii regiei. |
4 |
ART. 9.1
Administrarea si gestionarea serviciilor de apa si canalizare se realizeaza
prin gestiune indirecta prin RAGC Targoviste |
……………………. |
s-a inglobat in ART.8 |
5 |
ART.19.c In cazul in care limitele
parametrilor aferenti, pentru apa livrata si / sau descarcata nu corespund
normativelor in vigoare se vor intocmi programme de conformare avizate
conform procedurilor legale. |
ART.19.c In cazul in care limitele parametrilor
aferenti, pentru apa livrata si / sau descarcata nu corespund normativelor in
vigoare se vor intocmi programme de conformare avizate conform procedurilor
legale. Proprietarii
sistemelor publice respective au obligatia de a asigura conform planurilor de
conformare surse de finantare pentru realizarea programului de investitii
aferent. |
Completare cu precizari referitoare la modalitatea de finantare da catre
proprietar a planurilor de conformare. |
6 |
ART.22. (5) Operatorul are
obligatia de a reface locul unde a intervenit pentru reparatii sau executia
unei lucrari noi, la un nivel calitativ corespunzator, in termen de maximum 5
zile lucratoare de la terminarea lucrarii |
ART.22. (5) Operatorul are obligatia de a reface locul
unde a intervenit pentru reparatii sau executia unei lucrari noi, la un nivel
calitativ corespunzator, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la
terminarea lucrarii, daca starea vremii
permite aceste lucrari. Dupa
restabilirea timpului favorabil, refacerea terenului trebuie sa se
faca in maxim 3 zile. |
Precizari
necesare pentru cazuri fortuite |
7 |
ART.35 NOU |
ART.35 (4) In cazul contoarelor (apometrelor)
montate in spatiile dintr-un condominiu, acestea au rol de repartitoare in
raport cu contorul de la bransamentul imobilului. |
Precizare
conform HCL 12 / 2003 |
8 |
ART.39 |
ART.39 (4) Furnizorul este indreptatit sa nu
livreze apa sau sa preia apele de canalizare la bransamentul la care
datoriile utilizatorului nu sunt
achitate la zi, la schimbarea titularului de contract. (5)
Furnizarea se poate face in conditiile in care noul utilizator ramane
raspunzator fata de prestatorul serviciului pentru toate sumele datorate in
virtutea contractului incheiat cu vechiul utilizator. In cazul chiriasilor
din imobile raspunderea se transfera catre proprietar. |
Completare cu precizari pentru evitarea vinderii / cumpararii de
immobile fara a achita datoriile catre furnizorul de servicii. Nu exista
cadru legal de oprire a vanzarii la
utilizatorii de la case cum exista la Asociatii de Proprietari care pot opri
vanzarea daca sunt debite restante. Contractele de servicii se fac numai cu proprietarii de imobilului
conform ART.15 |
9 |
ART.51 (5) Toate cheltuielile de proiectare, avizare,
executie, asistenta tehnica, consultanta, receptie si punere in functiune
revin in sarcina operatorului |
ART.51 (5) Toate
cheltuielile de proiectare, avizare, executie, asistenta tehnica, consultanta,
receptie si punere in functiune revin in sarcina operatorului
,in
cuantumul fondurilor prevazute mod explicit in tarif si / sau in limita
fondurilor de finantare alocate de autoritatea locala propietara a retelelor
publice respective. (6) In cazul unor programme de finantare
in cadrul carora s-au executat retele de canalizare, fara a se asigura si
bransarea utilizatorilor, autoritatile locale pot prevede fonduri pentru
aceste lucrari sau utilizatorii isi pot finanta lucrarile si echipamentele aferente
din surse proprii. |
In conformitate
cu prevederile HG 1591/2002, HG 687/1997 si a ORD. MLPTL 18T3 /
2002 |
10 |
ART.70 NOU |
ART.70 r) sa
analizeze orice reclamatie privind facturarea in termen de maxim 30 de zile
dar nu mai mult de 60 de zile fata de perioada reclamata. Dupa acest termen
intervine prescripti |
Pentru a se incadra in termenele stabilite de cadrul legal si a evita
refacerea rapoartelor economico – financiare catre MF si BERD |
11 |
ART.74 NOU |
ART.74 (7) Cantitatile efective de apa menajera furnizate se stabilesc pe
baza inregistrarilor contoarelor montate in punctele si / sau centralele
termice, consemnate intr-un proces-verbal incheiat intre operator si utilizator |
Precizare
procedura |
12 |
ART.75 (1) Cantitatea de apa uzata evacuata de
utilizatorii casnici va fi stabilita de operator impreuna cu autoritatile
administratiei publice locale. |
ART.75 (1) Procedura
de calcul a cantitatii de apa uzata evacuata de utilizatorii casnici si cei ce apartin administratiei publice
locale - primarie,scoli,
gradinite, spitale - reprezinta 80% din apa potabila livrata si 100% din apa calda menajera- va fi stabilita de operator impreuna cu
autoritatile administratiei publice locale. Cantitatea de apa evacuata de
catre celelalte categorii de consumatori se considera a fi egala cu
cantitatea de apa consumata. Fac exceptie utilizatorii la care specificul
activitatilor face ca o cantitate de apa sa ramana inglobata in produsul
finit, caz in care debitul de apa uzata evacuata se va stabili prin masurarea
acestuia sau pe baza unui breviar de calcul intocmit de utilizator si insusit
de operator. |
Precizare
conform HCL 61/ 1997 |
13 |
ANEXA 2-COINTRACT CAP VII ART.11.1 a) Cantitatile efective de apa furnizate se stabilesc pe
baza inregistrarilor aparatelor de masura de la bransament, consemnate
intr-un proces-verbal incheiat intre operator si utilizator. |
CAP VII ART.11.1 a) Cantitatile efective de
apa furnizate se stabilesc pe baza inregistrarilor aparatelor de masura de la
bransament, consemnate intr-un proces-verbal incheiat intre operator si
utilizator. In cazul contoarelor
(apometrelor) montate in spatiile dintr-un condominiu, acestea au rol de
repartitoare in raport cu contorul de la bransamentul imobilului. |
Corelare cu ART.35 . 4 din regulament si cu |
14 |
CAP.11.1 . d NOU |
CAP.11.1 d) Cantitatile efective de apa menajera
furnizate se stabilesc pe baza inregistrarilor aparatelor de masura din
punctele si / sau centralele termice, consemnate intr-un proces-verbal incheiat intre
operator si utilizator. Utilizatorul are obligatia de a transmite
operatorului, daca este cazul, cantitatile de apa menajera pe care acesta o
livreaza catre terti consumatori ( asociatii de proprietari, persoane
fizice, agenti economici, etc.), pentru a determina cantitatea de apa
reziduala preluata la bransamentul de canalizare al utilizatorului final. |
Stabilire procedura corelata cu ART.74. 7 din regulament |
15 |
ANEXA 3 – PROCEDURA ART.2.
3 NOU |
ART.2. (3) Autoritatile locale au obligatia de a analiza tarifele in termen de 30 de zile de la primirea avizului de la ANRSC. Neaprobarea acestora conduce la acoperirea catre operator, a daunelor produse, de catre autoritatile locale care nu au aprobat tarifele avizate. |
Sunt utilizate tarife diferite pentru localitatile associate cu C L
Targoviste. Neaprobarea la timp a tarifelor de catre C.L Targoviste duce la
pierderi economico- financiare, ceea ce este in contradictie cu OG 37/2004.
si ASIGP semnat cu BERD |
16 |
ANEXA IP 1 si IP 2 NOU |
ANEXA IP 1
A. Metodologia de calcul
al ponderii indicatorilor care reflecta nivelul calitatii serviciului public
de gospodarie comunala in calculul coeficientului de corectie conform
Ordinului nr. 502/27.08.2001 pentru aprobarea Normelor Metodologice de
aplicare, in domeniul serviciilor publice de gospodarie comunala, a
prevederilor O.U.G. nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei
economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar ; 1. Indicatorii care
reflecta nivelul calitativ al serviciilor publice de apa si canal si intervin
in calculul coeficientului de corectie K definit de O.G nr. 502/2001 se
stabilesc in pondere egala, coeficientul de corectie calculandu-se cu
formula Kc = K x Cc x Ap x B Formula in care: K = indicator de
corectie al consumului specific; Cc = indicator de
corectie functie de nivelul contorizorii productiei de apa potabila ; Ap = indicator de
calitate al nivelului de continuitate a serviciului de apa potabila ; B = indicator de calitate definit in functie
de numarul de indicatori
analizati lunar in conformitate cu programul de monitorizare stabilit de
Directia de Sanatate Publica conform Legii calitatii apei nr. 458/2002. Acesti indicatori sunt
stabiliti in functie de specificul situatiei pe plan local, in conformitate
cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordinul
502/2001. 2. Calculul
productivitatii muncii W1 conform O.G. 79/2001 se calculeaza
astfel : W1 = Productia
facturata ( in perioada de calcul) x Kc Nr. Mediu de salariati in aceeasi perioada B. Descrierea
modului de calcul a indicatorilor de calitate care intervin in calcul sunt
detaliati in anexa IP 2 care face parte integranta din prezenta hotarare. ANEXA IP 2
Modul de calcul al
indicatorilor de calitate a serviciilor publice de alimentare cu apa. 1. INDICATORUL DE
CORECTIE AL CONSUMULUI SPECIFIC (k) K
= consumul specific (mc. De apa/luna/louitor, pe perioada din anul
anterior) Consumul specific(mc.de apa/luna/locuitor,
pe perioada facturata din anul current) 2.INDICATORUL DE CORECTIE FUNCTIE DE NIVELUL CONTORIZARII
PRODUCTIEI DE APA POTABILA (Cc); Cc = productia calculata cf.Ord.29N/1993
(norme de regim pausal) Productia efectiva masurata prin contorizare 3. INDICATORUL DE CALITATE AL NIVELULUI DE
CONTINUITATE A SERVICIULUI DE ALIMENTARE CU APA (AP) unde : T – timpul
total de livrare a apei pe luna U - nr. total de utilizatori ti - timpul de
intrerupere accidentala la un bransament ui – nr. de persoane
afectate de intreruperea accidentala la bransamentul i n - nr. total de bransamente
afectate de intreruperea accidentala intr-o luna 4. INDICATORUL DE CALITATE DEFINIT IN
FUNCTIE DE NUMARUL DE INDICATORI ANALIZATI LUNAR IN CONFORMITATE CU PROGRAMUL
DE MONITORIZARE STABILIT DE DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA, CONFORM LEGII
CALITATII APEI NR. 458/2002 (B). B =
nr. lunar de indicatori monitorizati – nr. indicatori
necorespunzatori in luna nr. lunar de
ibndicatori de calitate monitorizati |
In conformitate
cu OUG 79 / 2001, ORD. 502 / 2001 al MAP si
HCL 227 / 2004 |