CONTRACT
DE
DELEGARE A GESTIUNII SERVICIILOR
PUBLICE DE ADMINISTRARE
A DOMENIULUI PUBLIC SI
PRIVAT
DE
INTERES LOCAL
CAP. I - PARTILE CONTRACTANTE
Intre CONSILIUL
LOCAL TARGOVISTE, cu sediul in Targoviste, Str. Revolutiei, nr. 1 - 3, Jud.
Dambovita, reprezentat prin jr. Stan Cristian - Primar si jr. Chiru Catalin
Cristea - Secretar Municipiu, in calitate de DELEGATAR (beneficiar),
si
S.C. ECO - SAL 2005 S.A.,
cu sediul in Municipiul Targoviste, Calea Domneasca, nr. 171 A, Jud. Dambovita,
inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J/15/871/2005, CUI 17870232
reprezentata prin dl. Beju Eduard Ionut, avand functia de Director General , in
calitate de DELEGAT (operator de servicii publice), s-a incheiat
prezentul contract de gestiune indirecta a activitatilor de constructii
edilitar gospodaresti.
CAPITOLUL II - OBIECTUL CONTRACTULUI
Art. 1. Obiectul prezentului contract il
constituie executarea urmatoarelor activitati de amenajare, intretinere si
infrumusetare a zonelor verzi in Municipiul Targoviste:
Servicii de intretinere a spatiilor verzi in
perioada de vegetatie
ñ
tuns gazon
ñ
mobilizat teren
ñ
plantat ronduri, rabate si ghivece de flori
ñ
udat ronduri, rabate si ghivece de flori
ñ
tuns si plivit gard viu
ñ
taieri de corectie si inflorescente la trandafiri
ñ
taierea lastarilor si a drajonilor
ñ
curatarea terenului de frunze si crengi
ñ
combaterea bolilor si daunatorilor la trandafiri
ñ
combaterea bolilor si daunatorilor la arbori
ñ
plivit si sapalugit ronduri, rabate de flori si
trandafiri
Servicii de intretinere a spatiilor verzi
primavara
ñ
semanat gazon
ñ
administrat ingrasaminte
ñ
dezgropat si tuns trandafiri
ñ
plantari de arbori, arbusti si gard viu
Servicii de intretinere a spatiilor verzi
toamna
ñ
pregatirea plantelor sensibile la ger pentru iernat
ñ
ingropat si tuns trandafiri
ñ
scos flori dupa sezon
Servicii de intretinere a spatiilor
verzi iarna
ñ
indepartare zapada si corpuri straine de pe alei
pietonale in parcuri
ñ
tunderea arborilor si arbustilor
ñ
taierea ramurilor uscate
ñ
administrat ingrasaminte chimice
Art.
2. Obiectivele delegatului sunt:
a)
imbunatatirea conditiilor de viata ale utilizatorilor prin promovarea calitatii
si eficientei acestor servicii;
b)
dezvoltarea durabila a serviciilor;
c)
protectia mediului inconjurator.
Art. 3. Categoriile de bunuri ce vor fi
utilizate de operator in derularea contractului sunt urmatoarele:
a)
bunuri de retur, in conformitate cu anexa nr. 1, sunt bunuri publice transmise
cu titlu gratuit in administrarea delegatului, inclusiv cele realizate pe
durata contractului de delegare in
scopul indeplinirii obiectivelor delegarii si care, la incetarea contractului,
revin deplin drept gratuit, in buna stare, exploatabile si libere de orice
sarcini sau obligatii delegatarului. In cazul incetarii contractului inainte de
termen, delegatarul este indreptatit sa primeasca valoarea neamortizata a
bunurilor realizate din fondurile sale;
b)
bunurile de preluare si bunurile proprii la incetarea contractului de delegare
revin delegatarului fara alta compensatie.
Art. 4 . Contractul de delegare a
gestiunii are urmatoarele anexe:
a)
caietul de sarcini privind furnizarea/prestarea serviciului (anexa 2);
b)
regulamentul serviciului (anexa 3);
c)
inventarul bunurilor mobile si imobile, proprietate publica sau privata a
unitatilor administrativ - teritoriale, aferente serviciului (anexa 4);
d)
procesul - verbal de predare - preluare a bunurilor prevazute la lit. c) (anexa 5).
Art. 5. Durata contractului de delegare
a gestiunii este de 5 ani.
Art. 6. Contractul de delegare a
gestiunii poate fi prelungit doar o singura data, pentru o perioada care nu
poate depasi jumatate din durata initiala.
Art. 7 .Redeventa este de 565, 30 lei si
va fi platita lunar.
Art. 8. Suma prevazuta
la Art. 7 va fi platita prin fila
cec, ordin de plata, in contul nr. RO68TREZ 27121300205XXXXX deschis la
Trezoreria Targoviste.
CAP. III - DREPTURI SI OBLIGATII
Art. 9. Delegatul are
urmatoarele drepturi:
a) sa
exploateze in mod direct, pe riscul si pe raspunderea sa, bunurile,
activitatile si serviciile publice care fac obiectul prezentului contract de
delegare a gestiunii;
b) sa
incaseze contravaloare serviciului/activitatii prestat/prestate;
c)
sa initieze modificarea si/sau completarea prezentului contract, in cazul
modificarii reglementarilor si/sau a conditiilor tehnico - economice care au
stat la baza incheierii acestuia;
d) sa
aplice pretul/tariful aprobat conform legislatiei in vigoare;
e)
sa propuna ajustarea si modificarea preturilor/tarifelor.
Art. 10. Delegatul are urmatoarele
drepturi:
a)
de a stabili si de a aproba programele
de reabilitare, extindere si modernizare a dotarilor existente, cu consultarea
delegatului;
b)
de a corela cu programele de dezvoltare
economico - sociala a localitatilor si de amenajare a teritoriului efectuarea
lucrarilor de investitii in scopul realizarii acestora intr-o conceptie
unitara;
c)
de a aproba studiile de fezabilitate
privind reabilitarea, extinderea si modernizarea dotarilor publice aferente
serviciilor publice delegate;
d)
de a finanta realizarea de lucrari
necesare serviciilor publice delegate;
e)
de a inspecta bunurile, activitatile si
serviciile publice delegate; de a verifica stadiul de realizare a
investitiilor, precum si modul in care este satisfacut interesul public; de a
verifica respectarea obligatiilor asumate prin contract, cu notificarea
prealabila a delegatului si in conditiile prevazute in caietul de sarcini si in
regulamentul serviciului;
f)
de a aproba structura si ajustarile de
tarife propuse de catre delegat, in conformitate cu prevederile legale in
vigoare;
g)
de a rezilia contractul, in conditiile
legii, in cazul in care delegatul nu respecta obligatiile asumate prin
contractul de delegare.
Art. 11.
Obligatiile beneficiarului :
Ø sa
puna la dispozitie operatorului de servicii publice strategia si programele de
masuri si actiuni privind administrarea domeniului public si privat al
localitatii. Modificarile survenite in strategia privind administrarea
domeniului public si privat al localitatii, care reclama cantitati de lucrari
suplimentare fata de lucrarile contractate, vor face obiectul unor negocieri
privind majorarea valorilor prevazute in prezentul contract.
Ø sa
acorde sprijin operatorului de servicii publice pe parcursul derularii
contractului, la initiativa acestuia de a imbunatati serviciul prestat, pentru
toate actiunile care nu contravin interesului cresterii calitatii serviciului
respectiv.
Ø
sa achite in termen de pana la 90 de
zile calendaristice contravaloarea facturilor lunare pentru serviciile
prestate. In cazul depasirii scadentei stabilite de pćrți, vor fi calculate de catre delegat (prestator) dobanzi si
penalitati in cuantumul stabilit ca și pentru obligatiile bugetare.
Ø sa
asigure un mediu de afaceri concurentiale si transparent si sa asigure un
tratament egal tuturor operatiunilor;
Ø sa
aduca la cunostinta publica, in conditiile legii, hotararile si dispozitiile al
carui obiect il constituie activitatea S.C. ECO - SAL 2005 S.A.
Ø sa
respecte si sa indeplineasca obligatiile prevazute in contractul de delegare a
gestiunii;
Ø sa
pastreze confidentialitatea, in conditiile legii, a informatiilor cu privire la
activitatea operatorilor, altele decat cele publice;
Ø sa
notifice de urgenta tuturor partenerilor contractuali in care S.C. ECO - SAL
2005 S.A. ii apara interesele, faptul ca acesta este abilitat si indrituit cu
puteri depline in administrarea, gestionarea, monitorizarea si urmarirea
contractului in cauza;
Ø sa-si
indeplineasca toate obligatiile privind: achitarea la termen a pretului
prestatiei catre S.C. ECO SAL 2005 S.A., asigurarea fondurilor pentru
derularea investitiilor sau activitatilor in domeniu si altor obligatii
pecuniare ce rezulta din fiecare contract in parte;
Ø sa
depuna toate diligentele in vederea asigurarii unei bune relatii contractuale
in contractele in care Consiliul Local este parte, prin S.C. ECO SAL 2005
S.A..
Art.
12. Obligatiile operatorului de servicii publice:
Ø sa
execute integral operatiunile stabilite in caietul de sarcini si de executie a
lucrarilor in timp;
Ø sa
isi asigure in cel mai scurt timp dotarea tehnica si in utilaje la care s-a
angajat prin oferta si sa dispuna de personalul aferent prestarii serviciilor;
Ø sa
asigure, contra cost, materialele necesare pentru prestarea serviciului;
Ø sa
incheie contracte cu operatorii serviciilor de salubritate pentru colectarea si
indepartarea deseurilor rezultate din activitatea de administrare a domeniului
public si privat;
Ø in
cazul aparitiei unor cauze de forta majora care determina intarzieri in
executia serviciului sau chiar incetarea temporara a acestuia, operatorul de
servicii publice va anunta de indata beneficiarul si va contribui la
minimalizarea efectelor negative ivite;
Ø de
a efectua achizitii publice potrivit reglementarilor legale in vigoare;
Ø sa
presteze servicii Consiliului Local al Municipiului Targoviste cu care a
incheiat contractul de delegare a gestiunii, in conformitate cu clauzele
prevazute in contract, precum si altor utilizatori prin perceperea unor tarife;
Ø sa
desfasoare toate activitatile ce-i sunt cerute conform contractului de delegare
a gestiunii cu profesionalism si spirit de raspundere, comportandu-se in asa
fel incat beneficiarul, si anume Consiliul Local al Municipiului Targoviste, sa
nu sufere nici o paguba sau prejudiciu moral in contractele in care este parte;
Ø sa
modifice in timp util orice aspecte importante ce tin de derularea contractului
in care este implicat;
Ø sa
informeze Consiliul Local al municipiului Targoviste si sa emita prognoze si analize fata de obiectivele
vizate in fiecare contract in care este investit sa se implice, prin calitatea
sa de prestator;
Ø sa respecte
indicatorii de performanta stabiliti de Consiliul Local al municipiului
Targoviste in caietul de sarcini si in contractul de delegare a gestiunii;
Ø sa
furnizeze autoritatilor administratiei publice locale ale municipiului
Targoviste informatiile solicitate si sa asigure accesul la toate informatiile
necesare verificarii si evaluarii, functionarii si dezvoltarii serviciilor
prestate, in conformitate cu clauzele contractului de delegare a gestiunii si
prevederilor legale in vigoare;
Ø sa
puna in aplicare metode performante de management, care sa conduca la reducerea
costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea prevederilor concurentiale
prevazute de normele legale in vigoare pentru achizitiile publice de bunuri,
servicii si lucrari;
Ø sa
asigure finantarea pregatirii si perfectionarii profesionale a propriilor
angajati.
CAP. IV
PRETURILE / TARIFELE PRACTICATE SI PROCEDURA DE STABILIRE, MODIFICARE SAU
AJUSTARE A ACESTORA
Art. 13.
Stabilirea, ajustarea si modificarea preturilor si tarifelor se vor efectua in
conformitate cu procedura de stabilire, modificare sau ajustare a preturilor si
tarifelor, specifica serviciului delegat si cu respectarea prevederilor legilor
speciale.
Art. 14. Preturile/tarifele la serviciile
delegate la data semnarii prezentului contract, sunt prevazute in anexa 6 a
prezentului contract si reprezinta niveluri maxime.
Art. 15. Contravaloarea serviciilor publice
delegate se va determina, prin negociere directa, in conditii de eficienta
economica, fara a se depasi nivelurile maxime prevazute in art. 14 al
prezentului contract.
CAP. V CONTROLUL EXECUTARII SERVICIULUI
Art. 16.
Beneficiarul are dreptul de a urmari, controla si supraveghea modul de
respectare si indeplinire a obligatiilor contractuale, calitatea si eficienta
serviciilor prestate in tot timpul prestatiei, intocmind note de constatare pe
care le transmite operatorului de servicii publice. Aceste note vor fi luate in
considerare la intocmirea proceselor-verbale lunare de constatare a
indeplinirii sarcinilor contractuale.
Art. 17. Decontarea
lucrarilor efectuate se face pe baza proceselor-verbale de constatare, care se
incheie lunar intre beneficiar si operatorul de servicii publice.
Procesele-verbale vor cuprinde:
- cantitatile de lucrari executate;
- respectarea graficelor de timp;
- corespondenta calitatii lucrarilor cu
cea prevazuta in caietul de sarcini;
- deficientele si intarzierile
constatate si termenele de remediere a acestora.
CAP. VI GARANTII
Art. 18. Incepand
cu prima decontare lunara a prestatiilor efectuate Consiliului Local,
operatorul de servicii publice constituie o garantie egala cu valoarea
lucrarilor prestate in timp de o luna.
Art. 19. Garantia
se constituie prin retineri lunare egale cu 2,5 % din valoarea lunara facturata
pana la constituirea intregii garantii.
Art. 20. Sumele
retinute se depun la banca intr-un cont special, dobanzile aferente revenind
operatorului.
Art. 21. La
incetarea contractului, dupa reglarea platilor si a penalitatilor, garantia se
restituie operatorului.
CAP. VII REZOLVAREA LITIGIILOR
Art. 22. Orice
neintelegere ivita intre parti referitoare la indeplinirea serviciului,
respectarea contractului sau remunerarea serviciului, va fi supusa spre
solutionare Comisiei de Arbitraj de pe langa Camera de Comert si Industrie a
Romaniei, care va judeca potrivit contractului incheiat si, in caz de
nesolutionare, partile se vor adresa instantelor judecatoresti competente.
CAP. VIII CLAUZE SPECIALE
Art. 23. Contractul
de delegare a gestiunii va putea fi reziliat de Consiliul Local, in cazul in
care operatorul nu si-a indeplinit timp de 6 luni obligatiile contractuale cu
privire la calitatea serviciilor si performantelor economico-financiare
asumate.
Art. 24. Contractul
de delegare a gestiunii poate fi reziliat de catre operator in caz de neplata a
facturii timp de 3 luni, operatorul putand pretinde despagubiri in conditiile
prevazute de lege.
Art. 25. Contractul
este reziliat de drept in cazul in care operatorul este declarat in faliment
sau in cazul in care i s-a retras sau anulat licenta de operare.
Art. 26. Contractul
inceteaza de drept, la expirarea termenului pentru care a fost incheiat, in cazul
in care partile nu convin asupra prelungirii acestuia.
Art. 27. Modificare
contractului de delegare se poate face numai ca urmare a modificarilor suferite
de strategia autoritatilor administratiei publice locale privind administrarea
domeniului public si privat al localitatii, strategie adoptata de Directia de
Sanatate si de Agentia de Protectie a Mediului.
Art. 28.
Modificarile survenite vor face obiectul unor negocieri cu detinatorul contractului,
incetarea contractului fiind facuta numai in cazul imposibilitatii operatorului
de a se adapta noilor conditii de calitate a serviciului.
Art. 29. La
incetarea prezentului contract, indiferent din ce cauze, bunurile realizate din
fondurile proprii ale investitorului, raman in patrimoniul societatii.
CAP. IX DISPOZITII FINALE
Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii.
Orice modificare, convenita intre parti, va fi
materializata prin acte aditionale care vor face parte integranta din prezentul
contract.
........................................
PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETARUL
MUNICIPIULUI,
chim. Viorel
Pantea
jr. Chiru Catalin Cristea