Anexa 4 la HCL nr. 151/29.07.2016
REGULAMENT
DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A SERVICIULUI SOCIAL DE ZI:
CENTRUL DE ZI ARLECHINO
ARTICOLUL
1. Definiție
(1) Regulamentul
de organizare și funcționare este un document propriu al Centrului de zi
Arlechino, înființat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 156/2012, cu
modificările și completările ulterioare, în vederea asigurării funcționării
acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile și a
asigurării accesului persoanelor beneficiare la informații privind condițiile
de admitere, serviciile oferite etc.
(2) Prevederile
prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât
și pentru angajații centrului și, după caz, pentru membrii familiei
beneficiarilor, reprezentanții legali/convenționali, vizitatori.
ARTICOLUL
2. Identificarea serviciului social
Centrul de zi Arlechino cod serviciu social 8891CZ-C II,
înființat și administrat de furnizorul Directia de Asistenta Sociala, acreditat
conform Certificatului de acreditare nr. seria
AF, Nr. 000994, data eliberării:
20.05.2014, deține Licența de funcționare definitivă/provizorie nr. __________________________, cu sediul in
Targoviste, strada Radu Popescu, nr.5, bl.34, sc A-B- judetul Dâmbovița.
ARTICOLUL
3. Scopul serviciului social
(1) Centrul de zi isi propune
sa asigure
prevenirea
separării copilului de mama lui intr-o locatie sigur și
propice dezvoltării copilului. Pe lângă hrană (masa de pranz), cărți, jocuri, copiii beneficiază de consiliere, de activități de dezvoltare și cei
cu vârsta cuprinsă între 7- 14 ani de ajutor specializat
la realizarea temelor zilnice.
(2) Centrul se adreseaza copiilor cu vârsta pâna
la 14 ani ce provin din familii defavorizate,
care beneficiază de asistență socială beneficiind de diferite servicii în acest sens, din Municipiul
Târgoviste Beneficiarii secundari
sunt parintii sau reprezentantii legali ai copiilor.
ARTICOLUL 4. Cadrul legal de
înființare, organizare și funcționare
(1) Centrului
de zi Arlechino funcționează cu
respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a
serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011,
cu modificările ulterioare, Legea nr. 272/2004,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 448/2006,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, Ordin nr.
31/14.01.2015 privind aprobarea Instrucțiunilor privind completarea
fișelor de autoevaluare pentru serviciile destinate prevenirii separării
copilului de părinții săi, precum și pentru realizarea protecției speciale a
copilului separat, temporar sau definitiv, de părinții săi.
(2) Standard
minim de calitate aplicabil: Ordinul nr. 31/2015 pentru aprobarea
Instrucțiunilor privind completarea fișelor de autoevaluare pentru serviciile
destinate prevenirii separării copilului de părinții săi, precum și pentru
realizarea protecției speciale a copilului separat, temporar sau definitiv, de
părinții săi anexa 2 si Ordinul 289/2006 pentru aprobarea Standardelor minime
obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii si
a ghidului de implementare a a acestor standarde.
(3) Centrului
de zi Arlechinoeste înființat prin:
a) Hotărârea
consiliului local al municipiului Tirgoviste nr. nr. 94/28.05.2013 și
funcționează în subordinea Direcției de Asistență Socială Tirgoviste. Centrul a
fost infiintat ca urmare a desfasurarii proiectului SERVICII COMUNITARE DE
PREVENIRE A SEPARĂRII COPILULUI DE FAMILIA SA ȘI INSTRUIREA PERSONALULUI
AFERENT finantat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei prin Ministerul
Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor
Varstnice - Autoritatea Națională
pentru Protecția Drepturilor Copilului si din contributia consiliului local
Targoviste.
ARTICOLUL5. Principiile care stau la baza acordării
serviciului social
(1)
Centrului de zi Arlechino se
organizează și funcționează cu respectarea principiilor generale care
guvernează sistemul național de asistență socială, precum și cu principiile
specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în
legislația specifică, în convențiile internaționale ratificate prin lege și în
celelalte acte internaționale în materie la care România este parte, precum și
în standardele minime de calitate aplicabile.
(2) Principiile
specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul Centrului
de zi Arlechino sunt următoarele:
a) respectarea
și promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
b) protejarea
și promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce privește
egalitatea de șanse și tratament, participarea egală, autodeterminarea,
autonomia și demnitatea personală și întreprinderea de acțiuni
nediscriminatorii și pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
c) asigurarea
protecției împotriva abuzului și exploatării persoanei beneficiare;
d) deschiderea
către comunitate;
e) asistarea
persoanelor fără capacitate de exercițiu în realizarea și exercitarea
drepturilor lor;
f) asigurarea
în mod adecvat a unor modele de rol și statut social, prin încadrarea în
unitate a unui personal mixt;
g) ascultarea
opiniei persoanei beneficiare și luarea în considerare a acesteia, ținându-se
cont, după caz, de vârsta și de gradul său de maturitate, de discernământ și
capacitatea de exercițiu;
h) promovarea
unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
i) asigurarea
unei îngrijiri individualizate și personalizate a persoanei beneficiare;
j) preocuparea
permanentă pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza
potențialului și abilităților persoanei beneficiare de a trăi independent;
k) încurajarea
inițiativelor individuale ale persoanelor beneficiare și a implicării active a
acestora în soluționarea situațiilor de dificultate;
l) asigurarea
unei intervenții profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
m) asigurarea
confidențialității și a eticii profesionale;
n) responsabilizarea
membrilor familiei, reprezentaților legale cu privire la exercitarea
drepturilor și îndeplinirea obligațiilor de întreținere;
o) primordialitatea
responsabilității persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor
capacități de integrare socială și implicarea activă în soluționarea
situațiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
p) colaborarea
centrului/unității cu serviciul public de asistență socială.
ARTICOLUL 6. Beneficiarii serviciilor sociale
Beneficiarii
serviciilor sociale acordate în Centrului de zi
Arlechino sunt:
Beneficiari direcți
sunt:
- copii
și părinți cărora li se acordă prestații și servicii destinate prevenirii
separării lor;
- copii
care au beneficiat de o măsură de protecție specială și au fost reintegrați în
familie;
- copii
care beneficiază de o măsură de protecție specială;
- copii
care provin din familii care prezintă relații disfuncționale (părinți cu
comportament violent, consumatori de alcool, etc);
- copii
aflați în situație de risc de abandon, abuz, neglijare și exploatare și
familiile acestora;
- părinți
ai căror copii beneficiază de o măsură de protecție specială;
- părinți
care au nevoie de consiliere pentru îngrijirea și educarea copiilor, etc.
Nota:
Tipologia cazurilor nu este limitativă, putând fi adăugate și alte cazuri care
se înscriu în obiectivele și scopul centrului.
Beneficiari indirecți
sunt:
- Comunitatea;
- Serviciul
Public de Asistență Socială de la nivelul comunității;
- Rețeaua
locală de instituții publice și organizații private care desfășoară activități
în domeniul protecției copilului.
(2) Condițiile
de acces/admitere în centru sunt următoarele:
a)
Documentele necesare înscrierii copiilor in centrul de
zi sunt următoarele:
- cerere
prin care se solicită serviciile centrului, întocmită de către părinți sau
reprezentanții legali ai copiilor
- copii acte de identitate ale copilului( certificat
de naștere, carte de identitate);
- copii
acte de identitate ale părinților și altor membri ai familiei;
- adeverință
de elev pentru copil și frați;
-
adeverință medicală de la medicul de familie pentru copil și membri familiei;
- adeverința
de venituri pentru familie;
Dosarul
va fi completat cu urmatoarele documente:
- fisa
de evaluare intiala;
-
decizie de acordare/neacordare servicii emisa de directorul Directiei de
Asistenta Sociala.;
-
fisa de evaluare detaliata;
-
plan personalizat de consiliere;
-
contract de acoradare servicii;
-
fise individuale de consiliere;
-
Raport de monitorizare.
b)
Admiterea
in centru se face conform deciziei directorului D.A.S. Targoviste, in limita
locurilor disponibile si are o capacitate
de 15 beneficiari/zi
c) In urma
deciziei directorului DAS este incheiat contractul privind furnizarea de servicii incheiat intre
parintele/reprezentantul legal al copilului si conducerea unitatii.
d) Serviciile centrului sunt gratuite.
(3) Condiții
de încetare a serviciilor
- la expirarea perioadei menționate
în contract ;
- la solicitarea scrisă a părinților ;
- absența nemotivată
a copilului in centru, pentru o perioadă mai mare de 30 de zile;
- serviciile oferite de centrul de zi nu mai corespund nevoilor copilului;
- la constatarea
unei îmbunătățiri semnificative a situației socio-economice, iar familia asigură condiții optime de creștere și dezvoltare.
(4) Persoanele
beneficiare de servicii sociale furnizate în Centrului de zi Arlechino au următoarele drepturi:
a) să
li se respecte drepturile și libertățile fundamentale, fără discriminare pe
bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori
socială;
b) să
participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale,
respectiv la luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;
c) să
li se asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și
primite;
d) să
li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se
mențin condițiile care au generat situația de dificultate;
e) să
fie protejați de lege atât ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au
capacitate de exercițiu;
f) să
li se garanteze demnitatea, intimitatea și respectarea vieții intime;
g) să
participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
h) să
li se respecte toate drepturile speciale în situația în care sunt minori sau
persoane cu dizabilități.
(5) Persoanele
beneficiare de servicii sociale furnizate în Centrului de zi Arlechino au următoarele obligații:
a) să
furnizeze informații corecte cu privire la identitate, situație familială,
socială, medicală și economică;
b) să
participe, în raport cu vârsta, situația de dependență etc. la procesul de
furnizare a serviciilor sociale;
c) să
contribuie, în conformitate cu legislația în vigoare, la plata serviciilor
sociale furnizate, în funcție de tipul serviciului și de situația lor
materială;
d) să
comunice orice modificare intervenită în legătură cu situația lor personală;
e) să
respecte prevederile prezentului regulament.
ARTICOLUL 7. Activități și funcții
Principalele
funcții ale serviciului social Centrul de zi Arlechino sunt următoarele:
a) de
furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin
asigurarea următoarelor activități:
1. reprezintă
furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară;
2. reprezinta furnizorul in incheierea
unor contracte, protocoale, conventii de colaborare, declaratii de parteneriat
cu autoritatile publice si private;
b) de
informare a beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și
publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor
activități;
1. campanii de informare si
promovare;
2.
colaborari/ parteneriate stabilite in baza
unor contracte, protocoale, conventii de colaborare, declaratii de parteneriat
cu autoritatile publice si private;
3. distribuire
de materiale de tip clasic :
fluturași, pliante cu obiective, grup tinta, serviciile centrului, date de
contact ;
4. elaborarea
de rapoarte de activitate;
c) de
promovare a drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora,
de promovare a drepturilor omului în general, precum și de prevenire a
situațiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac
parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin
asigurarea următoarelor activități:
1. campanii de informare Cu ocazia zilelor internationale a copiilor si a
familiei;
2. consiliere
psihologica, sociala a familiilor beneficiarilor;
d) de
asigurare a calității serviciilor sociale prin realizarea următoarelor
activități:
1. elaborarea
instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
2. realizarea
de evaluări periodice a serviciilor prestate;
3. formarea
continua a personalului;
4. asigurarea de ajutor specializat la realizarea temelor zilnice;
5. consiliere de specialitate acordata copliilor si famiilor acestora.
e) de
administrare a resurselor financiare, materiale și umane ale centrului prin
realizarea următoarelor activități:
1. campanii
de strangere de fonduri pentru cazurile sociale;
2. realizarea
de schimb de experienta cu institutiile/ ong-urile colaboratoare ;
ARTICOLUL 8 Structura organizatorică, numărul de
posturi și categoriile de personal
(1)
Centrului de zi Arlechino funcționează
cu un număr de 9 angajati, conform prevederilor Hotărârii consiliului local nr.
__________________, privind modificarea statului de funcții, a organigramei si
a Regulamentului de Organizare si Functionare a DAS din care:
a) personal
de conducere: șef de centru 1 persoana
b) personal
de specialitate de îngrijire și asistență; personal de specialitate și
auxiliar: 5 persoane
c) personal
cu funcții administrative, gospodărire, întreținere-reparații, deservire: 3
d) voluntari:
__ persoane
ARTICOLUL 9. Personalul de conducere
(1) Personalul
de conducere este:
a)
șef de centru;
(2) Atribuțiile
sefului de centru sunt:
a) asigură
coordonarea, îndrumarea și controlul activităților desfășurate de personalul
serviciului și propune organului competent sancțiuni disciplinare pentru
salariații care nu își îndeplinesc în mod corespunzător atribuțiile, cu
respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale,
codului muncii etc.;
b) elaborează
rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul
implementării obiectivelor și întocmește informări pe care le prezintă
furnizorului de servicii sociale;
c) propune
participarea personalului de specialitate la programele de instruire și
perfecționare;
d) colaborează
cu alte centre/alți furnizori de servicii sociale și/sau alte structuri ale
societății civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătățirii
permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calității serviciilor,
precum și pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă
nevoilor persoanelor beneficiare;
e) întocmește
raportul anual de activitate;
f) asigură
buna desfășurare a raporturilor de muncă dintre angajații
serviciului/centrului;
g) propune
furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice și a
numărului de personal;
h) desfășoară
activități pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;
i) ia
în considerare și analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare
la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl
conduce;
j) răspunde
de calitatea activităților desfășurate de personalul din cadrul serviciului și
dispune, în limita competenței, măsuri de organizare care să conducă la
îmbunătățirea acestor activități sau, după caz, formulează propuneri în acest
sens;
k) organizează
activitatea personalului și asigură respectarea timpului de lucru și a
regulamentului de organizare și funcționare;
l) reprezintă
serviciul în relațiile cu furnizorul de servicii sociale și, după caz, cu
autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice și juridice din țară
și din străinătate, precum și în justiție;
m) asigură
comunicarea și colaborarea permanentă cu serviciul public de asistență socială
de la nivelul primăriei și de la nivel județean, cu alte instituții publice
locale și organizații ale societății civile active în comunitate, în folosul
beneficiarilor;
n) asigură
îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoștință atât personalului, cât și
beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare și
funcționare;
o) asigură
încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;
p) alte
atribuții prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.
ARTICOLUL 10 . Personalul de specialitate de
îngrijire și asistență. Personal de specialitate și auxiliar:
(2) Atribuții
ale personalului de specialitate:
a) asigură
derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea
prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile și a
prezentului regulament;
b) colaborează
cu specialiști din alte centre în vederea soluționării cazurilor, identificării
de resurse;
c) monitorizează
respectarea standardelor minime de calitate;
d) sesizează
conducerii centrului situații care pun în pericol siguranța beneficiarului,
situații de nerespectare a prevederilor prezentului regulament;
e) întocmește
rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
f) face
propuneri de îmbunătățire a activității în vederea creșterii calității
serviciului și respectării legislației;
g) alte
atribuții prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.
Atributii
instructor-educator:
·
Menține permanent
legătura cu școala, educatorii, învățătorii și profesorii devenind un partener
în instruirea și educarea copiilor/tinerilor, efectuează vizite regulate la
școală pentru a discuta situația fiecărui copil;
·
Organizează activități
de grup, în funcție de propunerile și preferințele personale ale copiilor, stimulând
libera exprimare a opiniei, contribuind la educarea spiritului de echipa, la
promovarea întrajutorării a comunicării între copii/tineri;
·
Organizează și animă activitățile de timp liber: sportive, culturale,
gospodărești, turistice, jocuri, etc.;
· Își însușește și respectă legislația în vigoare cu privire la protecția copilului;
·
Acționează în conformitate
cu S.M.O. existente, asumându-și rolurile corespunzătoare;
·
Acționează pentru
asigurarea unui mediu securizant pentru copil;
·
Aduce la cunoștința
conducerii centrului orice disfuncțiuni
întâlnite care pot aduce prejudicii sănătății copiilor din instituție;
· Primește și soluționează și alte sarcini trasate de conducerea instituției, pe linie ierarhică, în limita competențelor profesionale pe care le are.
· Cunoaste si aplica normele de securitate si sanatate in munca si normele de protectie si stingere a incendiilor;
Atributii
asistent medical generalist:
-
Respecta recomandările directorului DAS, directorului adjunct, conform
prevederilor legale de asistență socială;
-
Efectueaza triajul epidemiologic zilnic;
- Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea
de asistenta sociala;
-
Asistentul medical este obligat să păstreze confidentialitatea, iar
informațiile referitoare la beneficiari, obținute în urma sau în legătură cu
exercitarea profesiunii sale, nu pot fi împărtășite altei persoane, cu excepția
cazurilor prevăzute în mod expres de lege;
-
Participa la serviciile de socializare, recreere;
-
Are obligația de a lua măsuri de acordare a primului
ajutor medical, indiferent de persoana, locul sau de situația în care se
găsește;
-
Supravegheaza si inregistreaza in permanenta datele despre
starea beneficiarilor, si informeaza medicul de familie daca exista modificari
in starea de sanatate a acestuia.
- Respecta prescriptiile facute de medic pe fisele de
tratament si administreaza, la cerere medicatia prescrisa;
-
Intocmeste evidenta cu datele personale si deficientele beneficiarilor
care participa la activitatile centrului;
-
Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
Centru;
-
Manifesta permanent o atitudine plina de solicitudine fata
de beneficiari;
-
Acorda prim ajutor in situatii de urgenta;
-
Respecta si apara drepturile beneficiarilor;
- Se preocupa in permanenta de actualizarea cunostintelor
profesionale prin studiu individual sau alte forme de educatie continua ,
conform cerintelor postului;
-
Spravegheaza starea de sanatate a persoanelor aflate in Centru semnalând
sefului de Centru orice situatie deosebită ivită;
-
Respecta reglementarile normelor de ordine interioara;
-
Respecta normele de protectie a muncii si normele privind prevenirea si stingerea incendiilor;
-
Respecta programul de munca;
-
Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este
nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
-
Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici, in limita
competentelor.
Atributii
asistent social:
- Respecta
recomandările directorului DAS, directorului adjunct, conform prevederilor
legale de asistență socială;
- Are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
- Luarea
in evidenta a beneficiarilor;
- Consiliere
de specialitate in asistenta sociala;
- Evaluarea
cazurilor aparute si intocmirea fisei de evaluare;
- Monitorizeaza
si reevalueaza situatia beneficiarilor;
- Dezvoltarea
aptitudinilor sociale si profesionale ale beneficiarilor pentru o integrare cat
mai buna in cadrul societatii;
- Dezvoltarea
unui program creativo- educativ in
cadrul Centrului;
- Intreprinde
toate actiunile necesare pentru remedierea situatiei de dificultate
identificate;
- Acorda
sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau
insertia sociala;
- Identifica
nevoi individuale sau de grup;
- Informeaza
potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;
- Asigura
accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice
forma de discriminare;
- Asigura
servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
- Asigura
drepturile si siguranta beneficiarilor;
- Pastreaza
confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;
- Respecta
normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si stingere a
incendiilor;
- Respecta
programul de munca;
- Participa
la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale beneficiarilor urmate de
informarea acestora asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare a
acestora;
- Popularizeaza
si participa la intalnirile pentru socializare si recreere;
- Sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul
centrului;
- Consilierea
beneficiarilor si initierea acestora in utilizarea calculatorului;
- Administreaza baza de date existenta in
Centru si asigura securitatea, integritatea si actualizarea continutului
acesteia;
- Sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii;
- Indeplineste
si alte sarcini date de catre sefii ierarhici;
- stabileste
obiectivele din programul personalizat de consiliere pentru fiecare caz in parte
si face propuneri pentru solutionarea acestora, participand la sedintele de
lucru cu echipa pluridisciplinara si mentinand o permanenta relatie de
comunicare cu aceasta.
Atributii
lucrator social pentru persoane cu
dependenta:
- Respecta
recomandările directorului DAS, directorului adjunct, conform prevederilor
legale de asistență socială;
- Are
obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind
activitatea de asistenta sociala;
- Luarea
in evidenta a persoanelor cu dizabilitati, care solicita serviciile Centrului;
- Consiliere
de specialitate in asistenta sociala;
- Evaluarea
cazurilor aparute si intocmirea fisei de evaluare;
- Monitorizeaza
si reevalueaza situatia beneficiarilor;
- Dezvoltarea
aptitudinilor sociale si profesionale ale beneficiarilor pentru o integrare cat
mai buna in cadrul societatii;
- Dezvoltarea
unui program creativo- educativ in
cadrul Centrului;
- Intreprinde
toate actiunile necesare pentru remedierea situatiei de dificultate
identificate;
- Acorda
sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau
insertia sociala;
- Identifica
nevoi individuale sau de grup;
- Informeaza
potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;
- Asigura
accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice
forma de discriminare;
- Asigura
servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
- Asigura
drepturile si siguranta beneficiarilor;
- Pastreaza
confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;
- Respecta
normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si stingere a
incendiilor;
- Respecta
programul de munca;
- Participa
la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale beneficiarilor urmate de
informarea acestora asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare a
acestora;
- Popularizeaza
si participa la intalnirile pentru socializare si recreere;
- Sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul
centrului;
- Administreaza baza de date existenta in
Centru si asigura securitatea, integritatea si actualizarea continutului
acesteia;
- Sarcinile
de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii;
- Indeplineste
si alte sarcini date de catre sefii ierarhici in limita competentelor;
- stabileste
obiectivele din programul personalizat de consiliere pentru fiecare caz in
parte si face propuneri pentru solutionarea acestora, participand la sedintele
de lucru cu echipa pluridisciplinara si mentinand o permanenta relatie de
comunicare cu aceasta.
ARTICOLUL 11. Personalul administrativ, gospodărie,
întreținere-reparații, deservire
Personalul
administrativ asigură activitățile auxiliare serviciului social: aprovizionare,
mentenanță, achiziții etc. și sunt: paznic, personal curatenie spatii si sofer.
Atributii
paznic:
-
respecta programul de munca conform graficului de lucru intocmit lunar;
- asigura un climat de siguranta, ordine si disciplina in cadrul
centrului;
- raspunde de integritatea patrimoniului;
- supravegheaza pe timpul zilei si noptii, cladirea si bunurile
centrului;
- identifica si previne orice evenimente ce ar putea pune in
pericol situatia beneficiarilor din centru si a personalului angajat;
- intervine operativ in caz
de necesitate;
- monitorizeaza intrarea /iesirea din centru a beneficiarilor si
va impiedica intrarea persoanelor neautorizate;
- in caz de incendii, dezastre, calamitati naturale, etc.,
actioneaza pentru evacuarea persoanelor si
salvarea bunurilor;
- stabileste si mentine relatii profesionale cu intreg personalul
Centrului si va avea o atitudine politicoasa;
- va avea o atitudine politicoasa cu beneficiarii Centruluii,
respectandu-le intimitatea, exceptand cazurile in care personalul de
specialitate ii cere supravegherea beneficiarului in sala multifunctionala sau
de consiliere;
- va raspunde de
corectitudinea datelor inscrise in caietul de procese verbale;
- va respecta principiile
care stau la baza activitatii desfasurate in cadrul Centruluii;
- va intocmi procese verbale la intrarea si iesirea din serviciu,
semnaland sefului de Centru evenimentele deosebite care au avut loc in timpul
serviciului;
- va raspunde in fata
organelor de politie care au drept de control;
- in cazul in care ar exista stari conflictuale ce nu pot fi
gestionate de paznic, are obligatia de a instiinta organele de politie si seful
Centrului;
- va instiinta organele competente in cazul oricaror situatii de
urgenta (politie, pompieri, salvare, Director DAS, Director adj., sef centru);
-- va intretine curatenia din incinta Centrului
.
- sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se
vor completa ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al institutiei, cu
alte sarcini ce sunt conforme cu postul si legislatia in domeniul asistentei
sociale;
- va indeplini orice alte sarcini de serviciu,
ce sunt reglementate prin lege, derivate din cele de mai sus si / sau
incredintate de sefii ierarhici;
- se va supune masurilor administrative in ceea
ce priveste neindeplinirea la timp si intocmai a sarcinilor prevazute in fisa
postului.
-Pastreaza confidentialitatea cu privire
la informatiile obtinute in cadrul centrului;
-Respecta normele de protectie a muncii
si reglementarile in domeniul situatiilor de urgenta , participand la sesiunile
de instruire in domeniu ;
- Indeplineste si alte sarcini date de
catre sefii ierarhici, in limita competentelor.
Atributii
personal pentru curatenie spatii:
-
va asigura zilnic si ori de cate ori este nevoie igienizarea si curatenia
spatiilor din incinta Centrului;
-
va respecta R.O.F.- ul si R.O. I.-ul Centrului;
-
va efectua, ori de cate ori este nevoie o igienizare cu substante dezinfectante
a holurilor;
-
va efectua de cate ori este nevoie o
curatenie generala si o igienizare: pavimente, mobilier, pereti, obiecte
de iluminat, geamuri si tocuri, usi;
-
va efectua zilnic si ori de cate ori este nevoie dezinfectarea cu clor a
spatiilor din cadrul Centrului destinate grupurilor sanitare;
-
va respecta programul de munca;
-
are obligatia sa pastreze confidentialitatea datelor beneficiarilor, respectand
prevederile Codului etic, al Cartei drepturilor beneficiarilor, al Manualului
de proceduri, cat si legislatia in domeniul asistentei sociale in vigoare;
- Pastreaza confidentialitatea cu
privire la informatiile obtinute;
- Sarcinile de serviciu nu sunt
limitative si se vor completa ori de cate ori este nevoie , pentru bunul mers
al activitatii ;
- Respecta normele de protectie a muncii
si reglementarile in domeniul situatiilor de urgenta , participand la sesiunile
de instruire in domeniu ;
- Indeplineste si alte sarcini date de
catre sefii ierarhici, in limita competentelor .
Atributii
sofer:
este obligat sa se prezinte la serviciu la
ora fixata in program, odihnit, in tinuta corespunzatoare si sa respecte
programul stabilit;
participa la pregatirea programului si la instructajele SSM si ISU;
va cunoaste si va respecta prevederile legale cu privire la circulatia pe
drumurile publice, in trafic intern de persoane;
pastreaza certificatul de inmatriculare, licenta de executie si copia licentei
de transport, precum si actele masinii in conditii corespunzatoare, le prezinta
la cerere organelor de control;
nu paraseste locul de munca decat in cazuri
deosebite si numai cu aprobarea directorului/directorului adjunct;
nu va conduce autovehiculul obosit sau sub influenta alcoolului, drogurilor,
medicamentelor, etc., care reduc capacitatea de conducere;
soferul va respecta cu strictete intinerariul si instructiunile primite de la
sef;
se comporta civilizat in relatiile cu clientii, colegii de serviciu, superiorii
ierarhici si organele de control;
folosește un ton și un vocabular adecvat,decent în relațiile cu beneficiarii si
angajatii centrului;
atat la plecare cat si la sosirea din cursa,
verifica starea tehnica a autovehicului, inclusiv anvelopele. - nu pleaca in
cursa daca constata defectiuni / nereguli ale autovehiculului si anunta imediat
superiorul pentru a se remedia defectiunile;
la sosirea din cursa preda sefului direct Foaia de Parcurs completata
corespunzator;
la parcarea autovehiculului soferul va lua toate masurile pentru asigurarea
masinii;
comunica
imediat sefului direct telefonic sau prin orice alt mijloc orice eveniment de
circulatie in care este implicat;
soferul va duce la indeplinire orice alte dispozitii primite de la sef;
respectă stațiile de îmbarcare/debarcare stabilite.
RESPONSABILITATI:
Soferul raspunde personal de:
integritatea autovehiculului pe care il are in primire;
intretinerea autovehiculului;
exploatarea autovehiculului in conformitate cu instructiunile prevazute in
cartea tehnica a acestuia;
soferul va raspunde in fata legii pentru pagubele cauzate instituției din vina
sa.
ARTICOLUL 12. Finanțarea centrului
(1) În
estimarea bugetului de venituri și cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea
resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puțin la nivelul standardelor
minime de calitate aplicabile.
(2) Finanțarea
cheltuielilor centrului se asigură, în condițiile legii, din:
- bugetul
local al Consiliului Local Targoviste
- donații,
sponsorizări sau alte contribuții din partea persoanelor fizice ori juridice din
țară și din străinătate;
- fonduri
externe rambursabile și nerambursabile;
- alte
surse de finanțare, în conformitate cu legislația în vigoare.
VIZAT DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
Cosmin-Petruț Bozieru jr. Chiru Cătălin Cristea