MUNICIPIUL TÂRGOVIŞTE
REGULAMENT
privind regimul
finantarilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului
Târgoviştealocate pentru activităţi nonprofit de interes local
CUPRINS
CAPITOLUL I – Dispozitii Generale
CAPITOLUL II – Procedura de solicitare a finantarii
CAPITOLUL III – Criteriile de acordare a ainantarilor nerambursabile
CAPITOLUL IV – Organizarea şi funcţionarea comisiilor de evaluare şi
selecţie
CAPITOLUL VII – Procedura privind derularea contractului de finanţare
CAPITOLUL VIII – Procedura de raportare şi control
CAPITOLUL I – Dispozitii Generale
A.SCOP ŞI DEFINITII
1.
Prezentul
regulament are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general şi a
procedurii pentru atribuirea contractelor de finanţare nerambursabila din
fonduri publice, precum şi caile de atac ale actului sau deciziei autoritatilor
finantatoare care aplica procedura de atribuire a contractelor de finanţare
nerambursabila acordate din bugetul local al municipiului Targoviste.
2.
In intelesul
prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmatoarea
semnificatie:
a) autoritate finantatoare – Consiliul Local al
Municipiului Targoviste;
b) beneficiar – solicitantul caruia i se atribuie
contractul de finanţare nerambursabila în urma aplicarii procedurii selectiei
publice de proiecte;
c)cheltuieli
eligibile – cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanţarea
nerambursabila, conform anexei la
regulament;
d)
contract de finanţare
nerambursabila – contract încheiat, în conditiile
legii, intre Consiliul Local al Municipiului Targoviste, în calitate de
autoritate finantatoare şi beneficiar;
e)
finanţare
nerambursabila – alocatie financiara directa
din fonduri publice, în vederea desfasurarii de catre persoane fizice
sau persoane juridice fără scop patrimonial a unor activitati nonprofit care sa
contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de interes public la nivelul
municipiului Targoviste;
f)
fonduri publice – sume alocate din bugetul local de catre Consiliul Local
al Municipiului Targoviste;
g)
solicitant – orice persoana fizică sau juridica fără scop
patrimonial care depune o propunere de proiect.
3. Prezentul
regulament stabileste procedura privind atribuirea contractului de finanţare
nerambursabila.
4. Solicitantii
trebuie sa fie persoane fiizice sau juridice fără scop patrimonial – asociatii
ori fundatii constituite conform legii.
5. Finantarile
nerambursabile acordate se vor utiliza numai pentru programele şi proiectele de
interes public initiate şi organizate de catre solicitanti ( în completarea
veniturilor proprii şi a celor primite sub forma de donaţii şi sponsorizari).
B.DOMENII DE APLICARE
6.
Prevederile
prezentului regulament se aplica pentru atribuirea oricarui contract de finanţare
nerambursabila de la bugetul local al municipiului Targoviste, având drept scop
sprijinirea de acţiuni în domeniul educaţiei, culturii, asistentei sociale,
cultelor, sportului.
7.
Prezentul
regulament nu se aplica fondurilor speciale de interventie în caz de calamitate
şi de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate si/sau nu aduce atingere
procedurilor stabilite prin legi speciale.
8.
Finantarile
nerambursabile nu se acorda pentru activitati generatoare de profit şi nici
pentru activitati din domeniile reglementate de Legea nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, cu modificarile ulterioare.
9.
Potrivit
dispozitiilor prezentului regulament, nu se acorda finantari nerambursabile
pentru activitati ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului şi nici
pentru cheltuieli care se constituie intr-o forma sau alta în renumeratie
pentru membrii organizatiei.
C.PRINCIPII DE
ATRIBUIRE A CONTRACTELOR DE FINANŢARE NERAMBURSABILA
10. Principiile care
stau la baza atribuirii contractelor de finanţare nerambursabila de catre
Consiliul Local Municipal Targoviste sunt:
a)
libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca persoana
juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba dreptul de a deveni,
în conditiile legii, beneficiar;
b)
eficacitatea
utilizarii fondurilor publice, respectiv
folosirea sistemului concurential şi a criteriilor care sa faca posibila
evaluarea propunerilor şi a specificatiilor tehnice şi financiare pentru
atribuirea contractului de finanţare nerambursabila;
c)
transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor
interesati a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru
atribuirea contractului de finanţare nerambursabila;
d)
tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a
criteriilor de selectie şi a criteriilor pentru atribuirea contractului
de finanţare nerambursabila, astfel incat orice persoana fizica sau juridica ce
desfasoara activitati nonprofit sa aiba sanse egale de a i se atribui
contractul respectiv;
e)
excluderea
cumulului, în sensul ca aceeasi activitate urmarind realizarea
unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de
atribuirea mai multor contracte de finanţare nerambursabila de la aceeasi
autoritate finantatoare în decursul unui an;
f)
neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitatii destinarii
fondurilor nerambursabile unei activitati a carei executare a fost deja
inceputa sau finalizata la data încheierii contractului de finanţare;
g)
cofinanţarea, în sensul ca finantarile nerambursabile trebuie
insotite de o contributie de minimum 10% din valoarea totala a finantarii
din partea beneficiarului;
h)
anualitatea, în sensul derularii intregii proceduri de finanţare în cadrul
anului calendaristic în care s-a acordat finanţarea nerambursabila din bugetul
local.
11. Finanţarea se
acorda pentru acoperirea partiala a unui program ori proiect în baza unui contract
încheiat intre parti, şi a anexelor I – cerere de finanţare şi II – buget..
12. Pentru acelasi
domeniul, un beneficiar nu poate contracta decat o singura finanţare nerambursabila
în decursul unui an;
13.Propunerile privind
acordarea de sprijin nerambursabil solicitantilor acestora vor fi înaintate Consiliului
Local Targovişte de către o comisie desemnată de catre Primar
D.PREVEDERI BUGETARE
14. Programele şi proiectele
de interes public vor fi selecţionate pentru finanţare în cadrul limitelor
fondului anual aprobat de Consiliul local al municipiului Targoviste, stabilit
potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea
şi raportarea bugetului local.
E. TRANSPARENTA PUBLICA
ŞI DECIZIONALA
15. Procedurile de
planificare şi executare a plafoanelor de cheltuieli privind finantarile nerambursabile,
desemnarea membrilor comisiei de evaluare şi selecţie, procedurile de atribuire
a contractelor de finanţare nerambursabila, contractele de finanţare
nerambursabila semnate de autoritatea finantatoare cu beneficiarii, precum şi rapoartele
de executie bugetara privind finantarile nerambursabile, constituie informatii
de interes public, potrivit dispozitiilor Legii 544/2001 privind liberul acces
la informatiile de interes public.
16. La finalul exercitiului bugetar, autoritatea finantatoare,
prin compartimetul de specialitate, are obligatia intocmirii unui raport cu
privire la contractele de finantare nerambursabila incheiate in cursul anului
fiscal, care va cuprinde programele finantate, beneficiarii si rezultatele
contractului. Raportul va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
a VI-a, precum si pe site-ul propriu al autoritatii finantatoare.
CAPITOLUL II –
Procedura de solicitare a finantarii
1.
Atribuirea
contractelor de finanţare nerambursabila se face pe baza selectiei publice
de proiecte, procedura care permite atribuirea unui contract de finanţare
nerambursabila din fonduri publice, prin selectarea acestuia de catre o
comisie desemnata de Primar/Consiliul Local, cu respectarea principiilor
prevazute.
2.
Anual vor exista
doua sesiuni de selectie a proiectelor, pentru fiecare semestru calendaristic.
.
3.
Procedura de
selectie de proiecte, organizata de Primaria şi Consiliul local Targoviste va
cuprinde urmatoarele etape:
a) publicarea programului anual pentru acordarea finantarilor
nerambursabile; b) publicarea anuntului de participare;
c) inscrierea candidatilor;
d) transmiterea documentatiei;
e) prezentarea propunerilor de proiecte;
f) verificarea eligibilitatii, inregistrarii şi a
indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica şi financiara;
g) evaluarea propunerilor deproiecte;
h) comunicarea rezultatelor;
i) încheierea contractului sau contractelor de finanţare
nerambursabila;
j) publicarea anuntului de atribuire a contractului sau
contractelor de finanţare nerambursabila
Documentaţia de solicitare a
finantarii se va depune în doua exemplare (original şi copie) precum şi în format
electronic (prin posta electronica) la registratura Consiliului Local al
municipiului Targoviste, la sediul Primariei , situat în str. Revolutiei nr1-3.
4.
Documentaţia va fi
intocmita în limba romana.
5.
Propunerea de
proiect are caracter ferm şi obligatoriu din punct de vedere al continutului şi
trebuie sa fie semnata, pe propria raspundere, de catre solicitant sau de catre
o persoana imputernicita legal de acesta.
6. Bugetul proiectului va fi
prezentat exclusiv în lei (RON) şi va ramane ferm pe toata durata de
indeplinire a contractului de finanţare nerambursabila.
7.
In vederea
organizarii competitiei de selecţie, pentru a primi finanţare, documentatiile
prevazute la pct. 9 şi 10 din prezentul capitol se vor depune în termenul
stabilit de catre autoritatea finantatoare prin anuntul de participare.
8.
Documentaţia
solicitantilor persoane juridice
va contine actele prevazute mai jos:
a)
formularul de
solicitare a finantarii conform anexei 1;
b)
bugetul de venituri
şi cheltuieli al programului/proiectului;
c)
declaratia
consiliului director al organizatiei fără scop lucrativ solicitante;
d)
actul constitutiv,
statutul şi certificatul de inregistrare fiscala, actele doveditoare ale
sediului organizatiei solicitante şi actele aditionale, după caz;
e)
situatiile
financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, inregistrate la
administratia finantelor publice a municipiului Targoviste.
în cazul în care acestea nu sunt finalizate,
se vor depune situatiile aferente exercitiului financiar anterior
f)
documente privind
colaborarea sau parteneriatul cu alte consilii locale sau cu organizatii
guvernamentale şi neguvernamentale, daca este cazul;
g)
CV-ul
coordonatorului de proiect
h)
certificat fiscal
din care sa rezulte ca solicitantul nu are datorii catre stat şi bugetul local
i)
declaratia de
impartialita
alte documente considerate
relevante de catre aplicant.
10. Documentaţia
solicitantilor persoane fizice:
a.
Formularul de
solicitare a finantarii (cererea de finanţare);
b.
bugetul de venituri
şi cheltuieli al proiectului;
alte documente considerate relevante
pentru realizarea activitatilor proiectului
CAPITOLUL III – Criteriile
de acordare a ainantarilor nerambursabile
1. Vor fi supuse evaluarii comisie de analiză desemnată de
Primar conform Cap. IV, pct.1, numai solicitarile care intrunesc urmatoarele
criterii de selecţie:
a) programele şi proiectele
sunt de interes public local/regional;
b) este dovedita
capacitatea organizatorica şi functionala a beneficiarului finantarii prin: -
experienta în domeniul administrarii altor programe şi proiecte similare
- caile şi modalitatile de identificare a beneficiarilor
proiectului (cetatenii, comunitatea);
- capacitatea resurselor umane de a asigura desfasurarea
programului sau proiectului la nivelul propus;
- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile
publice, cu alte organizatii guvernamentale şi neguvernamentale din tara şi din
străinatate, după caz.
2.
Toate cererile selecţionate
în urma trierii sunt supuse evaluarii. La acordarea punctajului vor fi
considerate ca prioritare:
3.
Nu sunt selecţionate programele ori
proiectele aflate în una dintre urmatoarele situatii:
a)
documentaţia prezentată
este incompleta şi nu respecta prevederile pct. 9 şi 10 din capitolul II;
b)
au conturile
bancare blocate;
c)
solicitantii nu au
respectat un contract de finanţare anterior ;
d)
solicitantii au
prezentat declaratii inexacte la o participare anterioara.
e)
solicitantii nu
si-au indeplinit obligatiile de plata exigibile a impozitelor, taxelor şi contributiilor
catre bugetul stat, bugetul local, precum şi bugetul asigurarilor sociale de
stat.
f)
Solicitantii nu au
inscrisa în statutul organizatiei,activitatea corespunzatoare domeniului pentru
care doresc finanţare ;
CAPITOLUL IV – Organizarea
şi funcţionarea comisiilor de evaluare şi selecţie
1.
Evaluarea şi selecţia
solicitărilor se va face de către comisia de evaluare şi selecţie stabilita de
Primar, din care vor face parte şi 3 consilieri locali.
2.
Comisia de evaluare
şi selecţie va fi formata din minimum 5 persoane, numita prin dispoziţie a primarului.
3.
Şedinţele comisiei
sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei prin vot deschis.
4.
Preşedintele
comisiei va asigura convocarea şi prezenta membrilor comisiei, în termen de 5
zile de la data comunicării de către secretarul comisiei a problemelor a căror
rezolvare este de competenta comisiei.
5.
Comunicările
secretarului comisiei vor fi înaintate în scris şi pe mail la adresele
stabilite de comun acord cu preşedintele comisiei.
6.
Secretarul comisiei
va fi desemnat de Primar,prin dispoziţie, din cadrul,aparatului de
specialitate. Secretarul nu are drept de vot.
7. Fiecare membru al comisiei va semna o declaraţie de imparţialitate,
potrivit modelului prevăzut în anexele Regulamentului.
Comisiile hotărăsc prin votul majoritătii simple membrilor
CAPITOLUL V – Procedura evaluării şi a selecţionării
proiectelor
1.
Documentaţiile de
solicitare a finanţării vor fi comunicate de urgenta, pe măsura înregistrării,
secretariatului comisiei de evaluare şi selecţie. Secretariatul comisiei nu va
accepta documentaţiile înregistrate după termenul limita corespunzător sesiunii
de finanţare. Acestea vor fi returnate solicitantului cu prioritate.
2.
Documentaţia de
solicitare a finanţării este analizata de către membrii comisiei de evaluare şi
selecţie în termenul stabilit prin anunţul de participare şi va fi notata
potrivit criteriilor de evaluare.
3.
Comisia de evaluare
şi selecţie înaintează procesul verbal de stabilire a proiectelor câştigătoare
a procedurii de selecţie Direcţiei Administraţie Publica Locala în vederea întocmirii
proiectului de hotărâre de consiliu privind alocarea sumelor din bugetul local.
4.
In termen de 10
zile de la data încheierii lucrărilor, secretarul comisiei comunica în scris aplicanţilor,
rezultatul selecţiei, precum şi fondurile propuse a fi alocate.
Toate cererile selecţionate în urma trierii sunt supuse evaluării
pe baza următoarei grile de evaluare:
Criteriu |
pondere (%) |
- capacitate de realizare,relevanta,voluntariat |
25 |
- consistenta tehnica |
1o |
- parteneriate şi participarea parţilor |
15 |
- soliditate şi coerenta financiara/susţinere economica |
15 |
-oportunitate şi rezultate aşteptate |
10 |
- durabilitatea programului / proiectului cultural |
25 |
CAPITOLUL VI – Încheierea contractului de finanţare
1.
Contractul se încheie intre Consiliul Local al municipiului Târgovişte şi
solicitantul selecţionat, în termen de maxim 30 de zile de la data comunicării
rezultatului sesiunii de selecţie pe site-ul Primăriei Târgovişte(www.pmtgv.ro).
2. La contract se vor anexa formularul de solicitare a finanţării
precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului.
CAPITOLUL VII –
Procedura privind derularea contractului de finanţare
1. Cheltuielile
eligibile vor putea fi finanţate în baza unui contract de finanţare
nerambursabila numai în măsura în care sunt justificate şi oportune şi au
fost contractate în perioada executării contractului.
2. Categoriile de cheltuieli eligibile şi neeligibile sunt
cuprinse în anexele la prezentul regulament.
3. Autoritatea finanţatoare şi beneficiarul pot stabili în contractul
de finanţare nerambursabila ca plăţile către beneficiar să se facă în transe,
în raport cu faza proiectului şi cheltuielile aferente.
4. Atunci când, pentru îndeplinirea obligaţiilor
contractuale, beneficiarul achiziţionează, din fonduri publice nerambursabile,
produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevăzuta de
Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile
si completarile ulterioare.
CAPITOLUL VIII – Procedura
de raportare şi control
1. Pe parcursul derulării contractului, solicitanţii care au
primit finanţare au obligaţia sa prezinte Consiliului local al municipiului Târgovişte
următoarele raportări:
1a. raportări intermediare: vor fi depuse înainte de
solicitarea oricărei transe intermediare, în vederea justificării transei
anterioare.
1b. raportare finala: depusa în termen de 15 zile de la încheierea
activităţii şi va cuprinde obligatoriu justificarea cheltuielilor la nivelul întregului
proiect cuprinzand atât finanţarea proprie cat şi contribuţia Consiliului Local
Târgovişte.
1.2 Raportările vor fi întocmite în conformitate cu
anexele la regulament şi vor fi însotite
de documentele justificative pentru cheltuielile efectuate.
2. Proiectele/programele pentru care nu s-au depus
rapoartele finale în termenul stabilit prin contract nu vor obţine decontarea
transei finale şi vor urma procedurile specifice.
3. Comisia de Evaluare şi Selecţie va stabili duratele
contractelor de finanţare astfel incot sa asigure derularea procedeului de finanţare
a contractului şi de decontare a ultimei transe în anul calendaristic în care
s-a acordat finanţarea.
4.
Pentru justificarea
cheltuielilor eligibile efectuate, se vor prezenta şi vor fi acceptate doar
documente justificative conform prevederilor legale în vigoare. .
5.
Data documentelor
justificative trebuie sa fie în concordanta cu perioada desfăsurarii acţiunii.
6. Autoritatea finanţatoare îşi rezerva dreptul de a face verificări,
atât în perioada derulării contractului de finanţare nerambursabila, cat şi ulterior
validării raportului final, dar nu mai târziu de 3 luni de la data validării.
5.
Contractele de finanţare
nerambursabile vor prevedea, sub sancţiunea nulităţii, calitatea Biroului Audit
din cadrul Primăriei Târgovişte de a exercita controlul financiar asupra derulării
activităţilor nonprofit finanţate din fondurile publice.
Regimul de gestionare a sumelor finanţate şi controlul
financiar se realizează în condiţiile legii. Auditarea sumelor utilizate se va
face de către compartimentele de specialitate/auditorii independenţi/comisii de
evaluare. Dosarul complet conţinând raportul final al proiectului trebuie păstrat
timp de cinci ani în arhiva aplicantului pentru un eventual audit ulterior
CAPITOLUL IX – Sancţiuni
1.
Orice comunicare,
solicitare, informare, notificare în legătura cu procedura de selecţie sau
derularea contractelor de finanţare se va transmite de către solicitanţii finanţării
sub forma de document scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul
primirii la registratura Primăriei Târgovişte,str.revolutiei,nr.1-3. Orice
document scris trebuie confirmat de primire, cu exceptia documentelor care
confirma primirea.
2.
Prezentul
regulament se completeaza cu prevederile legale,generale şi specifice, în vigoare.
3.
Prevederile
regulamentului vor fi aplicate tuturor finantarilor nerambursabile acordate din
bugetul local incepand cu data aprobarii prezentului regulament;
4.
Prezentul
regulament ramane în vigoare pana la aparitia normelor metodologice aferente
Legii nr.350/2005.
5.
Anexele urmatoare
fac parte integranta din prezentul regulament.
a)
Anexa 1 – formular
cerere de finanţare
b)
Anexa 2 – declaraţie
pe propria răspundere
c)
Anexa 3 – bugetul
de venit şi cheltuieli
d)
Anexa 4 – declaraţie
de imparţialitate a membrilor Comisiei Evaluare şi Selecţie
e)
Anexa 5 –
cheltuieli eligibile şi neeligibile
f)
Anexa 6 – Model
contract de finantare
VIZAT DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
Cosmin-Petruț Bozieru jr. Chiru Cătălin Cristea
ANEXA 1
FORMULAR DE CERERE DE FINANŢARE
(Orice modificare în textul
original al formularului atrage după
sine respingerea cereri.)
A) Aplicantul
1.Solicitant:
Numele complet: Acronimul(daca
exista): Adresa: Cod
fiscal/(CNP-persoana fizica): Telefon: Fax
: E-mail: |
2.Date
bancare:
Denumirea băncii: Numărul de cont: Titular: |
3.Datele
persoanei care are dreptul de a reprezenta solicitantul (reprezentantul
legal*):
Nume: Tel./Fax: ………………………..…………….. E-mail: ....................................................
Semnătura |
4.Responsabilul
de proiect(daca este diferit de persoana de la punctul 3):
Nume: Tel./Fax: E-mail:
.......................................................
Semnătura |
5.Descrierea
activităţii, a resurselor şi a obiectivelor solicitantului. Descrierea experienţei în scrierea şi managementul proiectelor
|
* Reprezentant
legal – conducătorul instituţiei, organizaţiei, menţionat în statut sau
persoana din cadrul organizaţiei împuternicita legal printr-un document atașat la
cererea de finanţare
B. Proiectul
6.Titlul
proiectului:
7.Locul
desfăşurării proiectului (localitate):
8.Durata
proiectului: de la ........... până la ............
9.Rezumatul proiectului , structurat astfel: - titlul - scopul -obiective - grupuri ţintă, beneficiari - activitãţile principale - rezultatele estimate |
10. Suma solicitata:
11. Echipa Proiectului:
12. Partenerul (-ii)
proiectului(daca este cazul):
- coordonate (adresa, tel/fax, e-mail, web site)
- scopurile şi obiectivele prevăzute în statut
- scurta descriere a activităţilor derulate (max
10 rânduri)
13. Ordinea de prioritate (in cazul în care aţi aplicat mai multe proiecte la
aceasta runda va rugam sa precizaţi ordinea importantei lor pentru dumneavoastră,
luând în considerare procedura de aplicare):
14. Domeniul pentru care se
aplica:
Data:............................
Semnătura
reprezentantului legal Semnătura
coordonatorului de proiect
Stampila instituţiei
/ organizaţiei
ANEXA 2
DECLARAŢIE
Subsemnatul
.................. , domiciliat în localitatea ................ ,
str........... nr. ..... , bl .... , ap ...., sectorul/judeţul ............ ,
codul poştal ........... , posesor al actului de identitate .......... seria
........ nr........ , codul numeric personal .............. , în calitate de
reprezentant al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei ........…... , declar pe
propria răspundere că nu mă aflu/persoana juridică pe care o reprezint nu se
află în nici una dintre următoarele situaţii:
a) în incapacitate de
plată;
b) cu conturile
blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive;
c) nu am încălcat/a
încălcat cu bună ştiinţă prevederile unui alt contract finanţat din fonduri
publice;
d) nu sunt vinovat de
declaraţii false cu privire la situaţia economică;
e) nu am/are restanţe
către bugetul de stat, bugetul locale sau fondurile speciale;
f) nu sunt condamnat
pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare
sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri;
g) nu am beneficiat în cursul acestui an fiscal pentru
activitatea mentionata în cererea de finanţare (Anexa 1 din Regulamentul privind regimul finantarilor
nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Targoviste alocate
pentru activitati nonprofit de interes local) de o alta finanţare de la
bugetul local;
h) nu încalc prevederile Legii 350/2006 Art.12, alin 2)
prin care - ``In cazul în care un beneficiar contracteaza, în cursul aceluiasi
an calendaristic, mai mult de o finanţare nerambursabila de la aceeasi
autoritate finantatoare, nivelul finantarii nu poate depasi o treime din
totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul
autoritatii finantatoare respective``.
Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 326 din Codul penal
pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta
declaraţie, care este completă şi corectă.
Semnătura
..........................
Data
..................
|
|
|
|
ANEXA 3 |
|
|
|
|
|
BUGETUL DE
VENITURI ŞI CHELTUIELI |
||||
|
|
|
|
|
Organizaţia/Persoana fizica |
||||
Proiectul |
||||
Perioada şi locul desfăşurării |
||||
|
|
|
|
|
Nr.crt. |
Denumire
indicatori |
TOTAL |
OBSERVAŢII 1 |
|
I. |
VENITURI – TOTAL, din care: |
0,00 |
|
|
1 |
Contributia
beneficiarului (a+b+c+d) |
0,00 |
|
|
a). |
contributie proprie |
0,00 |
|
|
b). |
donaţii |
0,00 |
|
|
c). |
sponsorizari |
0,00 |
|
|
d). |
alte surse |
0,00 |
|
|
2 |
Finanţare
nerambursabila din bugetul local |
0,00 |
|
|
II. |
CHELTUIELI – TOTAL,
din care: |
0,00 |
|
|
1 |
Închirieri |
0,00 |
|
|
2 |
Onorarii / fond premiere |
0,00 |
|
|
3 |
Transport |
0,00 |
|
|
4 |
Cazare şi masă |
0,00 |
|
|
5 |
Consumabile |
0,00 |
|
|
6 |
Echipamente |
0,00 |
|
|
7 |
Servicii |
0,00 |
|
|
8 |
Administrative |
0,00 |
|
|
9 |
Tipărituri |
0,00 |
|
|
10 |
Publicitate |
0,00 |
|
|
11 |
Alte cheltuieli (se vor nominaliza): |
0,00 |
|
|
|
TOTAL |
0,00 |
|
|
|
PROCENT - % |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
Detalierea cheltuielilor cu evidetierea surselor de finanţare
pe fiecare categorie de cheltuiala: |
||||
|
|
|
|
|
Nr. crt. |
Categoria |
Contribuţia UATM
Targoviste |
Contributia
Beneficiarului |
Total |
1 |
Închirieri |
|
|
0,00 |
2 |
Onorarii /fond
premiere |
|
|
0,00 |
3 |
Transport |
|
|
0,00 |
4 |
Cazare şi masă |
|
|
0,00 |
5 |
Consumabile |
|
|
0,00 |
6 |
Echipamente |
|
|
0,00 |
7 |
Servicii |
|
|
0,00 |
8 |
Administrative |
|
|
0,00 |
9 |
Tipărituri |
|
|
0,00 |
10 |
Publicitate |
|
|
0,00 |
11 |
Alte cheltuieli (se vor nominaliza): |
|
|
0,00 |
|
TOTAL |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
PROCENT - % |
#DIV/0! |
#DIV/0! |
100 |
|
|
|
|
|
|
Reprezentant legal
|
|||
|
.............................. |
|
||
|
(numele, prenumele şi semnătura) |
|||
|
Data
................... |
|
||
|
Ştampila |
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] La veniturile obţinute din donaţii, sponsorizari şi alte
surse, la rubrica de observaţii se va specifica denumirea persoanei fizice
sau juridice care acorda finanţarea, inclusiv datele de identificare ale
acesteia (sediu, cod fiscal, reprezentant legal pentru persoane fizice şi respectiv
domiciliu, date carte de identitate pentru persoane fizice). |
||||
|
|
|
|
|
ANEXA
4
DECLARATIA DE IMPARTIALITATE
Reprezinta conflict de interese
orice situatie care il impiedica pe beneficiar în orice moment sa actioneze în conformitate
cu obiectivele autoritatii finantatoare, precum şi situatia în care executarea
obiectiva şi impartiala a functiilor oricarei persoane implicate în implementarea
proiectului poate fi compromisa din motive familiale, politice, economice sau
orice alte interese comune cu o alta persoana.
Subsemnatul………………………………………………….,
ca persoana fizică sau ca persoana cu drept de reprezentare a organizatiei
solicitante în ceea ce priveste implementarea proiectului…………………………………………………………………………………………..,
ma oblig sa iau toate masurile preventive necesare pentru a evita orice
conflict de interese, asa cum este acesta definit mai sus, si, de asemenea, ma
oblig sa informez autoritatea finantatoare despre orice situatie ce genereaza
sau ar putea genera un asemenea conflict.
Numele şi prenumele:
Functia:
Semnatura şi stampila:
ANEXA
5
CATEGORII DE CHELTUIELI
ELIGIBILE
-
Administrative: chirie sediu, apa, canal, electricitate, comunicatii, gaze, costuri de
incalzire
(se
vor deconta cheltuieli administrative în limita a 30% din valoarea finanţării)
-
Inchirieri: echipamente,
mijloace de transport, sali de activitati (seminarii, cursuri, expozitii,
etc.);
-
Onorarii, fond premiere pentru personalul de specialitate direct implicat în proiect, altii decat
cei permanenti;
-
Transport: bilete şi abonamente
transport, transport echipamente şi materiale, bonuri de benzina. Transportul
se va realiza pe cat posibil cu cele mai ieftine mijloace de transport, la
clasa a doua;
-
Cazare şi masa: cazarea şi masa aferenta persoanelor implicate în derularea proiectului,
conform HG 1860/2006.
-
Consumabile: hartie,
toner, cartus imprimanta, markere, etc.;
-
Achiziţii echipamente
-
Achiziţii servicii: orice activitate prestata de o persoana juridica sau fizica, care nu se
incadreaza la categoriile onorarii. Exemple: traduceri, tehnoredactare,
developari filme foto, comisioane bancare, montaje filme, reparatii,
intretinerea aparaturii, etc.;
-
Tiparituri: brosuri,
pliante, fluturasi, manuale, afise, etc.;
-
Publicitate: actiuni promotionale ale proiectului/programului, costuri legate de
diseminarea informatiilor despre proiect, realizarea unei pagini web, materiale
promotionale, etc;
-
Alte costuri: tot ceea ce
nu poate intra în categoriile mai sus mentionate, dar care se justifica pentru
activitatile proiectului.
- cheltuielile cu reparaţiile clădirilor aparţinând
cultelor .
CATEGORII DE CHELTUIELI
NEELIGIBILE:
ANEXA 6
MODEL:
CONTRACT DE FINANTARE
a activitatilor/ actiunilor din
cadrul programului de finantari nerambursabile din fonduri publice in anul
……………………………..
Nr……………………………..
Cap. 1 Partile contractante
MUNICIPIUL
TARGOVISTE cu sediul in Targoviste, str. Revolutiei nr. 1-3, reprezentata
prin PRIMAR……………………… si DIRECTOR EXECUTIV………………………….., avand cont nr.
RO08TREZ24A675000203030X, deschis la Trezoreria Targoviste, cod fiscal: 4279944
denumita in continuare institutie finantatoare
si Asociatia/ Societatea/
Dl/.................................................., cu sediul in
localitatea....................................................,
str..........................., nr............., jud.
....................................., cod
fiscal..............................., cont bancar
nr...........................................................................,
deschis la Trezoreria/ Banca
comerciala..........................................., denumita in continuare
beneficiar, in baza dispozitiilor Legii nr. 350/2005, actualizata, privind
regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru
activitati nonprofit de interes general si Hotararea Consiliului Local al
Municipiului Targoviste nr. …………………………….. au convenit incheierea prezentului
contract.
Cap.2 Obiectul si valoarea contractului
Art.1. Obiectul prezentului
contract il constituie finantarea proiectului ,, ……………………………………,, conform HCL
nr. .......................................
Art.2. Institutia finantatoare
repartizeaza suma de …………………………. lei pentru finantarea proiectului sus
mentionat astfel:
-transa I- 30% avans inainte cu
5 zile de inceperea proietului
- transa II- 40% in timpul
derularii proiectului
- transa III- 30%- dupa
validarea raportului final de activitate si a raportului financiar
Cap. 3 Durata contractului
Art.3. Prezentul contract intra
in vigoare la data semnarii lui de catre parti si este valabil pentru perioada
de desfasurare a proiectului conform Cererii de finantare atasata.
Cap. 4 Drepturile si obligatiile partilor
Art.4. Asociatia/ Societatea/
Dl/.................................................., are urmatoarele drepturi
si obligatii:
a)
Sa utilizeze suma
prevazuta la art. 2 exclusiv pentru finantarea cheltuielilor aferente
proiectului mentionat la art. 1, in conformitate cu prevederile Cap. VII-
Procedura privind derularea contractului de finantare si Anexei 5- Categorii
de cheltuieli eligibile din Regulamentul
finantarilor nerambursabile si potrivit prevederilor Legii 350/2005 privind
regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice;
b)
Sa realizeze
actiunile/activitatile prevazute in Cererea de finantare, obiectivele si
indicatorii prevazuti in bugetul de venituri si cheltuieli depus la dosarul de
finantare;
c)
Sa promoveze
imaginea Municipiului Targoviste;
d)
Sa permita
persoanelor delegate de institutia finantatoare sa efectueze controlul privind
modul de utilizare a fondurilor prevazute la art. 2;
e)
Sa finanteze
proiectul cu contributia proprie asa cum este prevazuta in bugetul de venituri
si cheltuieli;
f)
Sa respecte
prevederile actului constitutiv si ale statutului propriu;
g)
Sa intocmeasca si
sa transmita institutiei raportul final
de activitate si raportul financiar insotit de documente justificative de
cheltuieli conform modalitatilor de decontare stabilite de finantator, in
conformitate cu prevederile Cap. VIII- Procedura de raportare si control din
Regulamentul finantarilor nerambursabile;
h)
Sa restituie, in
situatia nerespectarii dispozitiilor legale si a prevederilor prezentului
contract, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din
partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente
acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare:
i)
Sa respecte
Conditiile si criteriile de finantare stabilite de finantator;
j)
Sa permita accesul
gratuit la manifestarile organizate conform proiectului;
Art.5. Institutia finantatoare are
urmatoarele drepturi si obligatii:
a)
Sa supravegheze si
sa controleze modul de utilizare a sumei alocate, precum si modul de respectare
a dispozitiilor legale;
b)
Sa plateasca suma
prevazuta la art. 2, in conformitate cu perioada de desfasurare a proiectului,
asa cum este detaliata in Cererea de finantare .
c)
Sa analizeze
raportul final de activitate si sa dispuna diminuarea valorii contractului in
cazul nerealizarii obiectivelor
Cap. 5 Raspunderea contractuala
Art.6. Pentru neexecutarea sau
executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate prin prezentul contract,
partea in culpa raspunde in conditiile prezentului contract si ale
dispozitiilor legale in vigoare.
Art.7. Forta majora exonereaza
de raspundere partea care o invoca, in conditiile legii.
Cap. 6 Litigii
Art.8. Divergentele care pot
aparea intre parti pe parcursul derularii prezentului contract vor face
obiectul unei concilieri pe cale amiabila. In situatia in care aceasta nu s-a
realizat, partea nemultumita se poate adresa instantei de judecata competente,
in conditiile legii.
Cap. 7 Dispozitii finale
Art.9. Regimul de gestionare a
sumelor alocate si controlul financiar se realizeaza in conditiile legii.
Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor efectuate in baza
prezentului contract se fac potrivit normelor privind finantele publice.
Art.10. Biroul de Audit din
cadrul Primariei Targoviste poate exercita controlul financiar asupra derularii
activitatilor non profit finantate din fonduri publice.
Art.11. Prevederile
contractului au putere deplina pentru parti si se constituie in norme cu
caracter tehnic, financiar si administrativ.
Art.12. Modificarea clauzelor
prezentului contract se poate face numai cu acordul partilor si se consemneaza
intr-un act aditional.
Art.13. Prezentul contract se
incheie in 3 exemplare, dintre care doua exemplare pentru institutia
finantatoare si un exemplar pentru beneficiar.
MUNICIPIUL TARGOVISTE ASOCIATIA …………………………………..
Primar Presedinte/Director
Directia Economica
Birou
Juridic,