S.C. ECO-SAL 2005 S.A.
TARGOVISTE
R A P O R T D
E G E S T I U N E
privind
activitatea economico – financiara desfasurata pe anul 2015
S.C.
ECO-SAL 2005 S.A. Targoviste, inregistrata la Registrul Comertului
sub nr.
J15/ 871 / 2005, cu cod unic de inregistrare 17870232 si atribut fiscal RO, este societate cu
capital integral de stat si unic
actionar Consiliul Local al Municipiului
Targoviste. In anul 2015,
societatea a continuat activitatea in
conformitate cu obiectul principal de
activitate stabilit prin HCL. nr. 347/22.12.2010 , activitatea fiind de intretinere peisagistica – cod CAEN 8130,
lucrarile efectuate au fost derulate in municipiul Targoviste unde au fost
amenajate, intretinute spatiile verzi din cartiere si din centrul orașului
și cartierul Priseaca. Obiect secundar
de activitate are societatea -
curățenia in pietele și oborul
din Municipiul Targoviste
.
Societatea funcționează în
baza Legii nr. 31/
1990 - privind societatile comerciale- republicata, O.U.G. nr.109/2011-
privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice și O.G. nr. 26/2013 privind
intarirea disciplinei financiare la
nivelul unor operatori
economici la care
statul sau unități ad-tiv
teritoriale sunt actionari
unici sau actionari majoritari.
Organizarea si
conducerea contabilitatii societatii se
face in baza
Legii nr. 82/1991,
republicata si a OMFP nr. 1802/2014
cu modificarile și completarile
financiare cu aplicabilitate începând
cu 01 ianuarie 2015 iar
situatiile financiare sunt intocmite pe baza principiului continuitatii
activitatii.
Datele inscrise
in balanta de
verificare intocmita la
31.12.2015 sunt in conformitate cu
documentele tehnico- operative care au creat veniturile si cheltuielile
inregistrate de societate, documente originale care sunt insotite de acte
justificative, preluarea soldurilor precedente fiind corecta.
Evidenta contabila este tinuta in sistem informatic,
cu respectarea normelor legale in vigoare.
Rezultatele economico – financiare realizate de S.C. ECO-SAL 2005 S.A. Targoviste in anul 2015 sunt prezentate dupa cum urmeaza:
Nr.
crt. |
DENUMIRE INDICATORI |
REALIZAT AN 2015 |
1. |
CIFRA DE
AFACERI din care : |
3.536.855 |
2. |
- VENITURI DIN PRESTARI SERVICII |
3.536.855 |
3. |
- VENITURI DIN VANZAREA MARFURILOR |
0 |
4. |
ALTE VENITURI DIN EXPLOATARE |
289.006
|
5. |
VENITURI FINANCIARE |
5.612 |
6. |
TOTAL
VENITURI |
3.831.473 |
7. |
CHELTUIELI
DE EXPLOATARE din care : |
3.444.824 |
8. |
- CHELTUIELI CU STOCURILE |
374.540 |
9. |
- CHELTUIELI CU PERSONALUL |
2.577.943 |
10. |
- CHELTUIELI PRIVIND
PRESTATIILE EXTERNE |
326.283 |
11. |
- ALTE CHELTUIELI DE
EXPLOATARE |
166.058 |
13. |
CHELTUIELI FINANCIARE |
0 |
14. |
TOTAL CHELTUIELI |
3.444.824 |
15. |
PROFIT BRUT |
386.649 |
16. |
IMPOZIT PROFIT |
64.583 |
17. |
PROFIT NET |
322.066 |
La finele
anului 2015, societatea a
înregistrat un profit
brut in suma
de 386.649,00 lei, după constituirea provizionului de 10% pentru
participarea salariatilor la profit ( 35.785,00 lei ) cu un impozit pe profit
de 64.583,00 lei , rezultand un profit net de 322.066,00 lei.
In anul 2015 S.C. ECO-SAL 2005 S.A. inregistreaza cheltuieli nedeductibile fiscal in suma de 26.366,11 lei. Suma cea mai mare din cheltuielile nedeductibile fiscal o reprezinta provizionul efectuat pentru acordarea cotei de participare a salariatilor la profit , adică suma mentionata mai sus de 35.785,00 lei. Restul sunt sume cu deductibilitate partiala sau neadmise fiscal , în conformitate cu Legea 571/2003- Cod Fiscal- republicat, care este abrogat la data prezentului raport de Legea nr. 227/2015 .
Indicatorii de performanta - economico - financiari la data de 31.12.2015 se prezinta dupa cum urmeaza :
I OBIECTIV - Plata datoriilor la BUGETUL DE STAT, BUGETUL ASIGURARILOR SOCIALE SI FONDURI SPECIALE, BUGETUL LOCAL
Pata tuturor datoriilor către Bugetul de Stat, Bugetul Asigurarilor Sociale de Stat si Fondurile speciale , au fost achitate în termenul de scadenta, adică maxim data de 25 ale lunii următoare constituirii obligatiei. Pentru plata datoriilor reprezentând impozite și taxe locale, către Primaria Municipiului Targoviste. aferente bunurilor date în concesiune ( clădire ) sau achizitionate de societate ( mijloace de transport) au fost efectuate compensari cu o parte a creantelor inregistrate de U.A.T, acordandu-ne totodata și reducerea de 10% de care beneficiem în conformitate cu Codul Fiscal, pentru achitari totale pana la finele trimestrului I al anului.
II CRITERII DE PERFORMANTA
Indicatori :
- Rata profitului net = Profit net / V.T x 100 = 8,41 % – realizat ,planificat fiind 1,50
%
- Productivitatea muncii = V. Expl. / Nr. Sal = 36.787 lei/
salariat- realizat , fata de un planificat
de 39.500,00 lei;
- Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale = Ch. Totale
/ V. Totale = 899,10 lei- realizat, fata
de cele planificate de 981,80. lei;
- Perioada de rambursare a datoriilor = Sold mediu datorii /
C.A. *365 zile = 7,10 zile – realizat
fata de 90 zile planificate;
- Perioada de recuperare a creantelor = Sold mediu creante /
C.A. *365 zile = 315,91 zile – realizat fata de 180 zile planificate.
NOTA :
Fata de datele prezentate
mai sus concluzionam :
-Perioada de rambursare a datoriilor de catre societate
intr-un timp mult mai mic decat cel planificat dovedeste ca aceasta a
indeplinit obligatiile inscrise in contractele comerciale cu furnizorii sai ,
ca activitatea sa inscris in limite normale si ca a putut indeplini obligatiile
asumate. Facem precizarea ca
achizitiile de materii
prime, materiale,bunuri se fac funcție de necesitati, neexistand la
nivelul societății, așa
cum s-a constatat la
inventarierea patrimoniului pentru
anul 2015, bunuri
cu mișcare lenta
sau fără mișcare. Precizam de
asemenea ca exista referate, forme
legale de achizitii pe
SEAP, functie de prevederile din
BVC sau valoarea de achiziție. De asemenea s-a
constatat ca se fac achizitii
așa cum au fost
făcute precizarile amintite dar
și funcție de
existența numerarului încasat
din creante. Așa
ca după cum
se constata creantele
au fost incaste mult
peste perioada legala
și inscrisa în
formele contractuale, ceeace
înseamnă ca achizitiile
au fost efectuate
doar pentru strictul
necesar continuitatii
activitatii, în nici un
caz pentru dezvoltarea
ei. Adică faptul ca nu
au fost efectuate
achizitii pentru investitii, modul
de realizare a
BVC-ului propus pentru anul
de analiza- 2015, fiind
realizat în proportie
de 14 % nu este benefic
societății. Utilajele
existente folosite în mod excesiv,
ne referim la utilajele
de mica mecanizare care
au și ele
durata normata de
funcționare zilnica, lunara duce
la repararea lor
mai des și
implicit la casarea lor
într-un termen mai
scurt, termen când sunt
neamortizate total și
care implica cheltuieli
nedeductibile fiscal. De
asemenea din discutiile
cu conducerea societății s-a
constatat ca și
la autoutilitarele și autocamioanele societății, ritmul
de lucru în
anumite perioade a
fost dublat- vara
când spatiile verzi
trbuiesc udate, mijloacele
auto au fost
folosite 24 ore
din 24, noaptea
la udat iar
ziua la activitatea curenta
pentru transportul resturilor
vegetale și chiar
a muncitorilor și
utilajelor mici, la
și de la
locul de munca. Au existat în
conturile societății ,
la începutul anului, banii necesari pentru
investitiile programate , sume inregistrate
și în evidenta
contabila cu repartizare
în dezvoltarea societății, dar
pe măsura ce
încasările se derulau
greu și din
ce în ce
mai greu, societatea
a decis achitarea
cu prioritate a
salariilor lunare pentru
angajații
societății, achitarea retinerilor
cu stopaj la
sursa, obligatorii sau cu
executari judecatoresti
către Bugetul Statului
și Bugetul Asigurarilor
Sociale și tot în aceleași
conturi virarea obligatiilor lunare
ca și angajator.
-Perioada de recuperare a creantelor cu mult peste cea admisa, precizam ca în prima parte a anului 2015 nu au existat intarzieri fata de termenele asumate, de principalul client al societății- Primaria Municipiului Targoviste și mai puțin cu intarziere de către D.A.P.P.P. a dus la greutatile intampinate și la nerespectarea asumarilor prin B.V.C-ul anului 2015. Primaria Municipiului Targoviste care a avut încheiat cu societatea un angajament de plata privind achitarea esalonata a datoriei nu la respectat, neachitand nici factura curenta de la Sectorul Spatii Verzi în termen. După luna august intervalele de plata fata de datoria înregistrată cât și fata de facturile emise și prezentate la plata , s-au marit, astfel ca la finele anului intarzierea a fost peste perioada de scadenta și cu foarte multe zile. La finele anului 2015, funcție de extrasul de cont de la inventarierea creantelor, document fără răspuns la transmitere de Primaria Municipiului Targoviste a fost intocmit totuși un alt angajament de plata pentru achitarea restantelor pe o perioada de 3 luni, adică ianuarie – martie 2016 și alături de suma insusita prin acest document se mentiona achitarea lunar și a facturilor curente emise pentru serviciile prestate. La data raportului perioada asumata este finalizata iar sumele achitate în întreaga perioada ianuarie- martie 2016, nu sunt cel puțin jumătate din suma înregistrată ca fiind o singura rata.
Pe lângă clientii cu care exista relații contractuale la data prezentului, exista ca și neancasate , creante din serviciile activitatii de baza înainte de anul 2011- transport și colectat gunoi ( din totalul de 2.800.000,00 lei creante neancasate la 01.03.2011 de la populatie și agenți economici), în suma de 1.400,50 de la 3 agenți economici, creante inscrise la masa credala , acolo unde agenții sunt în stare de insolventa și pentru care în luna martie 2016 s-a luat hotărârea C.A. de a se constitui provizion pentru creante neancasate urmând a fi urmăriți în continuare , la termenele stabilite și respectand prevederile legale.
In anul 2015 indicatorii de performanta asumati prin contractul de delegare de gestiune incheiat in martie 2011 au fost realizati in totalitate , asa cum au fost propusi si ii prezentam dupa cum urmeaza:
NR. CRT. |
INDICATORI DE CALITATE SI
PERFORMANTA |
CUANTUM TOTAL AN |
I |
MASURAREA SI GESTIUNEA CALITATII SERVICIILOR DE CURATENIE PRESTATE : |
|
1 |
- ritmicitatea lucrarilor
executate in PIETE si OBOR, functie de solicitarea beneficiarului- Primaria
Municipiului Targoviste- D.A.P.P.P. |
100 % |
2 |
- respectarea suprafetelor predate de beneficiar in vederea realizarii curateniei acestora |
100 % |
II |
CALITATEA SERVICIILOR DE CURATENIE PRESTATE: |
|
3 |
- numarul de solicitari de imbunatatire a parametrilor de calitate ai serviciului de curatenie in PIETE SI OBOR, rezolvate, raportat la numarul total de cereri justificate de imbunatatire a activitatii de intretinere. |
nu a fost cazul |
4 |
- ponderea din numarul de reclamatii de la punctul 3 care s-au dovedit justificate |
nu a fost cazul |
5 |
- procentul de solicitari de la punctul 4 care au fost rezolvate in mai putin de 5 zile lucratoare |
nu a fost cazul |
III |
PRESTAREA SERVICIULUI DE CURATENIE PENTRU TOATE PIETELE- PIATA 1 MAI; PIATA BARATIEI; PIATA VLAD TEPES; PIATA SELECT; PIATA BUCEGI SI OBORUL SAPTAMANAL DIN MUN. TARGOVISTE |
|
6 |
- respectarea planificarii prestatiei, incadrarea in termen a serviciilor prestate |
100 % |
I |
PRESTAREA SERVICIULUI DE AMENAJARE, INTRETINERE SI INFRUMUSETARE A ZONELOR VERZI PENTRU TOATE SPATIILE DIN MUN. TARGOVISTE INCLUSIV CARTIERUL PRISEACA |
|
1 |
- respectarea planficarii
prestatiei si incadrarea in termen a lucrarilor executate |
100 % |
2 |
- respectarea tehnologiilor privind lucrarile in domeniul amenajarii si intretinerii SPATIILOR VERZI cu privire la plantare, toaletare, cosire, administrare ingrasaminte si tratamente fitosanitare |
100 % |
II |
MASURAREA SI GESTIUNEA CALITATII
SERVICIILOR DE AMENAJARE SI
INTRETINERE SPATII VERZI PRESTATE : |
|
3 |
- respectarea periodei de intretinere a spatiilor verzi functie de momentul optim al fazei de vegetatie a plantelor |
100 % |
4 |
- colectarea si transportul gunoiului vegetal rezultat in urma operatiunilor de intretinere a spatiilor verzi, in conditiile respectarii normelor de mediu |
100 % |
III |
CALITATEA SERVICIILOR DE AMENAJARE SI INTRETINERE A SPATIILOR VERZI, PRESTATE: |
|
5 |
- numarul de solicitari de imbunatatire a parametrilor de calitate ai serviciului de amenajare si intretinere peisajistica, rezolvate, raportat la numarul total de cereri justificate de imbunatatire a activitatii de intretinere peisajistica. |
nu a fost cazul |
6 |
- ponderea din numarul de reclamatii de la punctul 5 care s-au dovedit justificate |
nu a fost cazul |
7 |
- procentul de solicitari de la punctul 6 care au fost rezolvate in mai putin de 5 zile lucratoare |
nu a fost cazul |
CAPITALUL
SOCIAL
La 31.12.2015
, societatea inregistreaza un
capital social subscris si varsat in
suma de 143.637 lei , reprezentand un numar de 143.637 actiuni cu valoare
nominala de 1 leu/ actiune, intregul pachet de actiuni fiind detinut de catre
Consiliul Local al Municipiului Targoviste, capital ramas nemodificat fata de
anul precedent.
Capitalurile proprii sunt în
valoare de 4.678.652,00 lei, în
crestere cu 96.536,00 lei, fata de an
precedent, majorare datorata rezervelor
din repartizarile precedente
ale profitului rezultat, repartizari în vederea
realizarii de investitii în anul
următor, respectiv an 2015.
REPARTIZAREA PROFITULUI
In ceeace
priveste repartizarea profitului
net realizat de societate, Consiliul de Administratie propune urmatoarea
repartizare legala :
-
fond de participare la profit a salariatilor
10 %;
-
dividende cuvenite bugetului local 50%, din profitul net;
-
alte rezerve 40 % din suma ramasa dupa repartizarea de mai
sus;
Raportat
la cele expuse
mai sus , va supunem spre analiza si aprobare :
- repartizarea profitului in suma de 357.851,00 lei - profit net 322.066 lei la care
se adauga provizionul
din prime repartizate
salariatilor 35.785 lei- dupa cum urmeaza:
- fond de participare la profit a
salariatilor in suma de 35.785,00 lei.
-
dividende cuvenite bugetului local 50%, adica
suma de 161.033,00 lei
-
alte rezerve in suma de 161.033,00 lei;
- situatiile financiare incheiate pentru anul 2015, cuprinzand
bilantul la
31.12.2015,
contul de profit si pierdere la aceeasi data, politici contabile si
note explicative la situatiile financiare incheiate pentru anul 2015;
- raportul cenzorilor;
- rapoartul de gestiune intocmit de consiliul de administratie
CONSILIUL DE ADMINISTRATIE,
PRESEDINTE,
Marian Ionita