Anexa nr. 1 H.C.L 205/18.08.2016
PROCEDURĂ
DE
ACORDARE A EȘALONĂRII LA PLATĂ A OBLIGAȚIILOR FISCALE RESTANTE
DE CĂTRE ORGANUL FISCAL LOCAL
ARTICOLUL 1
Obiectul înlesnirilor la plată
(1) La cererea temeinic justificată a contribuabilului, organul fiscal local
poate acorda pentru obligațiile fiscale restante eșalonări la plata
obligațiilor fiscale, precum și a obligațiilor bugetare prevăzute la art. 184
alin. (5) din Legea 207/2015 privind
Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
(2) Eșalonarea la plată se acordă pentru toate
obligațiile fiscale înscrise în certificatul de atestare fiscală, dacă sunt
îndeplinite condițiile prevăzute de prezenta procedură.
(3) Perioda de
eșalonarea la plată se stabilește în funcție de cuantumul total al obligațiilor
fiscale pentru care se solicită eșalonarea, în cazul contribuabililor persoane
fizice și în funcție de cuantumul total al obligațiilor fiscale pentru care se
solicită eșalonarea și a datoriilor totale în cazul persoanelor juridice
astfel:
a) în cazul
persoanelor fizice:
a.1. pentru obligații fiscale în sumă totală cuprinsă între 500 5.000 lei,
perioada de eșalonare este de 1 an;
a.2. pentru obligații fiscale în sumă totală cuprinsă între 5.001 15.000 lei,
perioada de eșalonare este de 2 ani;
a.3. pentru obligații fiscale în sumă totală mai mare de 15.000 lei, perioada
de eșalonare este de 3 ani;
b) în cazul
persoanelor juridice:
b.1 pentru obligații fiscale în sumă totală cuprinsă între 5.000 20.000 lei și:
- (obligații fiscale / datorii totale) x 100 >
1% și < 5%, perioada de eșalonare este de 6 luni;
- (obligații
fiscale / datorii totale) x 100 => 5%, perioada de eșalonare este de 1 an;
b.2 pentru obligații fiscale în sumă totală cuprinsă între 20.001 100.000
lei și:
- (obligații fiscale / datorii totale) x 100 >
1% și < 5%, perioada de eșalonare este de 1 an;
- (obligații fiscale / datorii totale) x 100 =>
5%, perioada de eșalonare este de 1,5 ani;
b.3 pentru obligații fiscale în sumă totală cuprinsă între 100.001 500.000
lei și:
- (obligații fiscale / datorii totale) x 100 >
1% și < 5%, perioada de eșalonare este de 1,5 ani;
- (obligații
fiscale / datorii totale) x 100 => 5%, perioada de eșalonare este de 2 ani;
b.4 pentru obligații fiscale în sumă totală mai mare de 500.000 lei și:
- (obligații fiscale / datorii totale) x 100 >
1% și < 5%, perioada de eșalonare este de 2 ani;
- (obligații
fiscale / datorii totale) x 100 => 5%, perioada de eșalonare este de 3 ani;
c) atât în cazul
persoanelor fizice cât și persoanelor juridice, perioada de eșalonare la
plată acordată nu poate fi mai mare decât perioada de eșalonare la plată
solicitată de debitor.
(4) Consiliul Local poate extinde perioada de
eșsalonare la plată până la cel mult
5 ani.
(5) Prin
obligații fiscale se înțelege:
a) obligațiile
fiscale principale reprezentând impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate
bugetului local, precum și obligațiile fiscale accesorii înscrise în
certificatul de atestare fiscală;
b) amenzile de
orice fel administrate de organul fiscal local;
c) creanțele
bugetare stabilite de alte organe și transmise spre recuperare organelor fiscale, potrivit legii, inclusiv creanțele
bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotărâri
judecătorești sau alte înscrisuri care, potrivit legii, constituie titluri
executorii.
(6) Prin datorii totale se înțelege datoriile
totale înregistrate în contabilitatea firmei în luna premergătoare depunerii
cererii.
ARTICOLUL 2
Organul fiscal competent pentru soluționarea cererilor de acordare a
înlesnirilor la plată
(1) Competența de
acordare a înlesnirilor la plată revine organului fiscal local care are
în administrare obligațiile fiscale pentru care se solicită înlesnirea la plată
prin comisiile special înființate în acest sens (o comisie pentru
contribuabili persoane fizice și o comisie pentru contribuabili persoane
juridice).
(2) Cererea depusă de debitor la organul fiscal local
se soluționează, în termen de cel mult 60 de zile de la data înregistrării
acesteia, prin emiterea unei decizii de eșalonare la plată a obligațiilor
fiscale și a unei decizii de amânare la plată a sau a unei decizii de
respingere a cererii de acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor
fiscale, după caz, conform formularelor nr. 1-3.
(3) Prin excepție
de la prevederile alin. (2), în cazul cererii depuse de debitorii cu risc
fiscal mic, în condițiile art. 206 din Legea 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, aceasta se
soluționează în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data înregistrării
la organul fiscal competent și nu mai trebuie aprobată prin hotărâre a
Consiliului Local. Acest termen se prelungește cu perioada cuprinsă între data
comunicării certificatului de atestare fiscală de către organul fiscal
competent și data depunerii garanției de către debitor.
(4) În cazul
persoanelor juridice care trebuie să anexeze la cererea de acordare a
eșalonărilor la plată situația încasărilor și plăților pe ultimele 6 luni
anterioare datei depunerii cererii de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale, precum și situația privind indicatorii orientativi și
alte informații, se vor folosi formularele nr. 4 și 5.
(5) Pentru
verificarea condițiilor prevăzute la art. 206 alin. (3) lit. a) și d) - f) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, organul fiscal va solicita informații de la
serviciile/birourile/compartimentele care le gestionează. În acest sens,
serviciile/birourile/compartimentele vor completa, în mod corespunzător, un
referat prin utilizarea formularului nr. 6.
(6) Debitorii
fără domiciliu fiscal în România pot beneficia de înlesniri la plată numai dacă
desemnează un împuternicit, potrivit art. 18 din Legea 207/2015 privind
Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
ARTICOLUL 3
Condiții de acordare a eșalonării la plată
(1) Pentru acordarea unei eșalonări la plată de către
organul fiscal local, debitorul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele
condiții:
a)
să se afle în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilități
bănești și să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eșalonare la
plată. Aceste situații se apreciază de organul fiscal competent pe baza
programului de restructurare sau de redresare financiară ori a altor informații
și/sau documente relevante, prezentate de debitor sau deținute de organul
fiscal;
b)
să aibă constituită garanția potrivit art 7 din prezenta procedură;
c) să nu se afle în procedura insolvenței;
d) să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor
legale în vigoare;
e) să nu li se
fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau
răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Legea 207/2015
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările
ulterioare. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt
definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma
pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră
îndeplinită.
f) raportul
dintre obligațiile fiscale pentru care se solicită eșalonarea fiscală,
evidențiate în certificatul de atestare fiscală și datoriile totale
ale persoanei juridice evidențiate în situațiile contabile în luna
premergătoare depunerii cererii, trebuie sa fie mai mare de 1%.
g) să nu fi
beneficiat în ultimele 12 luni de o altă facilitate fiscală acordată de Municipiul
Târgoviște.
(2) Pe lângă condițiile prevăzute la alin. (1),
debitorul trebuie să aibă depuse toate declarațiile fiscale, potrivit
vectorului fiscal. Această condiție trebuie îndeplinită la data eliberării
certificatului de atestare fiscală.
(3) Condiția prevăzută la alin. (2) se
consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au
depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie,
de către organul fiscal.
(4) Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. b),
în situația debitorilor care nu dețin bunuri în proprietate sau acestea sunt
insuficiente pentru a constitui garanțiile prevăzute de prezenta procedură,
organul fiscal poate acorda eșalonarea la plată dacă sunt îndeplinite celelalte
condiții prevăzute la alin. (1). În acest caz, 50% din majorările de întârziere
reprezentând componenta de penalitate a acestora nu se amână la plată și se
includ în eșalonare.
(5)
Eșalonarea la plată nu se acordă pentru:
a)
obligațiile fiscale care au făcut obiectul unei eșalonări acordate în temeiul
prezentei proceduri, care și-a pierdut valabilitatea;
b)
obligațiile fiscale care au scadența și/sau termenul de plată după data
eliberării certificatului de atestare fiscală;
c) obligațiile
fiscale care, la data eliberării certificatului de atestare fiscală, intră sub
incidența art. 167, în limita sumei de rambursat/de restituit/de plată de la
buget;
d)
obligațiile fiscale stabilite prin acte administrative fiscale care, la data
eliberării certificatului de atestare fiscală, sunt suspendate în condițiile
art. 14 sau 15 din Legea nr. 554/2004, cu modificările și completările
ulterioare. În cazul în care suspendarea executării actului administrativ
fiscal încetează după data comunicării unei decizii de eșalonare la plată,
debitorul poate solicita includerea în eșalonare a obligațiilor fiscale ce au
făcut obiectul suspendării, precum și a obligațiilor fiscale accesorii
aferente. În acest scop, organul fiscal competent comunică debitorului o
înștiințare de plată privind obligațiile fiscale individualizate în acte
administrative pentru care a încetat suspendarea executării, precum și
deciziile referitoare la obligațiile fiscale accesorii aferente.
(6)
Eșalonarea la plată nu se acordă nici pentru
obligațiile fiscale în sumă totală mai mică de 500 lei în cazul persoanelor
fizice și 5.000 lei în cazul persoanelor juridice.
ARTICOLUL 4
Eliberarea certificatului de atestare fiscală în scopul eșalonării la
plată a obligațiilor fiscale restante
(1) După primirea
cererii de acordare a eșalonării la plată a obligațiilor fiscale, organul
fiscal competent, prin comisie, verifică:
a) dacă cererea
conține elementele prevăzute în formularul nr. 11;
b) dacă cererea
este însoțită de documentele prevăzute în formularul nr. 11;
c) dacă au fost
depuse toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, după caz;
d) dacă există
sume de rambursat/de restituit/de plată de la buget.
(2) În situația
în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c),
organul fiscal competent, prin comisie, îndrumă debitorii în privința
drepturilor și obligațiilor ce le revin în cursul procedurii de acordare a
înlesnirilor la plată.
(3) În situația
în care a/au fost emisă/emise decizia/deciziile de rambursare/de restituire
și/sau acte de individualizare a obligațiilor de plată de la buget, organul
fiscal competent efectuează înregistrarea compensării potrivit art. 167 din Legea 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, înainte
de eliberarea certificatului de atestare fiscală.
(4) În vederea
soluționării cererii de acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale
și a stabilirii sumelor care vor face obiectul acestora, organul fiscal
competent eliberează, din oficiu, certificatul de atestare fiscală în
conformitate cu prevederile art. 159 alin. (2) din Legea 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
Certificatul de atestare fiscală se eliberează în două exemplare: un exemplar
se comunică debitorului, iar un exemplar se arhivează de către organul fiscal
competent la dosarul înlesnirilor la plată.
(5) În cazul în
care există diferențe între sumele solicitate de către debitor în cerere și
cele înscrise în certificatul de atestare fiscală, organul fiscal competent
solicită, în scris, prezentarea debitorului la sediul său pentru clarificarea
situației fiscale a acestuia. Solicitarea se transmite debitorului odată cu
certificatul de atestare fiscală. Dispozițiile art. 56 din Legea 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare se aplică
în mod corespunzător.
(6) Termenul de
clarificare a neconcordanțelor și de eliberare a unui nou certificat de
atestare fiscală este de cel mult 15 zile de la data comunicării certificatului
de atestare fiscală inițial. Termenul prevăzut la art. 2 alin. (2) sau (3), după caz, se prelungește
în mod corespunzător.
ARTICOLUL 5
Procedura de emitere a
acordului de principiu sau a deciziei de eșalonare la plată a obligațiilor
fiscale și a deciziei de amânare la plată a penalităților de întârziere și a
penalităților de nedeclarare ori a deciziei de respingere a cererii de acordare
a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale
(1) După eliberarea certificatului de atestare
fiscală, organul fiscal, prin comisie, verifică:
a) dacă sunt
îndeplinite condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a), c) -e) și alin. (2) din procedură;
b) dacă cererea de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale conține obligațiile fiscale prevăzute la art. 1 din procedură.
(2) Îndeplinirea condiției prevăzute
la art. 3 alin. (1) lit. a) din procedură, referitoare la
dificultatea generată de lipsa temporară de disponibilități bănești și
capacitatea financiară de plată pe perioada de eșalonare, se analizează și se
stabilește de organul fiscal, prin comisie, pe baza documentelor referitoare la
încasările și plățile pe ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de
acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale, a programului de
restructurare sau de redresare financiară prezentat de debitor ori a altor
informații și/sau documente relevante prezentate de debitor sau deținute de
organul fiscal. În această analiză sunt relevante evoluția pozitivă a
capacității financiare de plată pe perioada eșalonării, precum și
sustenabilitatea acesteia.
(3) În cazul persoanelor juridice, la stabilirea
dificultății generate de lipsa temporară de disponibilități bănești se au în
vedere și indicatorii orientativi, precum și alte informații prevăzute în formularele
nr. 4 și nr. 5.
(4) După verificarea condițiilor prevăzute la alin.
(1), comisia, în cel mult 15 zile de la eliberarea certificatului de atestare
fiscală, întocmește referatul "A" (formularul nr. 7).
(5) Referatul "A" va fi însoțit de
documentele ce dovedesc îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1).
(6) Concomitent
cu referatul prevăzut la alin. (4), comisia întocmește acordul de principiu, (formularul
nr. 8) sau, după
caz, decizia de respingere a cererii de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale cu precizarea condiției care nu a fost respectată.
Fiecare document se emite în două exemplare.
(7) Acordul de principiu,
însoțit de toate documentele justificative se supune spre aprobare
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște. După aprobare un exemplar al
acordului de principiu sau al deciziei de respingere se comunică debitorului,
iar un exemplar se arhivează de organul fiscal la dosarul înlesnirilor.
(8) Prin excepție
de la prevederile alin. (7), în cazul în care sunt îndeplinite condițiile
prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a), c) - e) și alin. (2) din procedură,
acordul de principiu sau după caz decizia de respingere, nu se supun spre
aprobare Consiliului Local al Municipiului Târgoviște, pentru următorii
debitori:
a) instituții
publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanțele
publice, cu modificările și completările ulterioare, și prin Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice
locale, cu modificările și completările ulterioare, după caz;
b)
autoritățile/serviciile publice autonome înființate prin lege organică;
c) unitățile și instituțiile de drept public
prevăzute la art. 7 din Ordonanța Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările
ulterioare;
d) instituțiile de învățământ superior de stat;
e) persoane
fizice care solicită înlesniri la plata obligațiilor fiscale de până la 5.000
lei;
f) persoane
juridice care solicită înlesniri la plata obligațiilor fiscale de până la
20.000 lei.
(9) Prin acordul de principiu, se stabilește perioada
de eșalonare, data până la care este valabilă garanția, în cazul în care
aceasta este constituită sub forma scrisorii de garanție/poliței de asigurare
de garanție, precum și cuantumul garanției, cu menționarea sumelor eșalonate la
plată, a sumelor amânate la plată, a majorărilor de întârziere datorate pe
perioada de eșalonare la plată, a procentului de 16% prevăzut
la art. 7 alin. (1) lit. b), aplicat la totalul sumelor eșalonate și amânate la
plată.
(10) Comisia emite
decizia de respingere a cererii de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale în următoarele situații:
a) pentru
obligațiile fiscale prevăzute la art. 184 alin. (6) și (7) din Legea 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, ori de
câte ori în cerere sunt înscrise și
astfel de sume;
b) nu sunt îndeplinite condițiile de acordare a
eșalonării la plată;
c) debitorul nu depune documentele justificative
necesare soluționării cererii;
d) cererea de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale și documentele aferente nu prezintă nicio modificare față
de condițiile de acordare a înlesnirilor la plată prevăzute într-o cerere
anterioară, care a fost respinsă;
e) în cazul stingerii în totalitate, până la data
emiterii deciziei de eșalonare la plată, a obligațiilor fiscale care au făcut
obiectul cererii de eșalonare la plată.
(11) Anterior emiterii deciziei de respingere a
cererii de acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale, comisia
efectuează audierea debitorului potrivit art. 9 din Legea
207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare. În acest caz, comisia va întocmi un proces-verbal de
audiere.
Articolul 6
Majorări de întârziere
(1) Pe perioada pentru care au fost
acordate amânări sau eșalonări la plată, pentru obligațiile fiscale principale
eșalonate sau amânate la plată, se datorează majorări de întârziere de 0,5% pe
lună sau fracțiune de lună, reprezentând echivalentul prejudiciului.
(2) Pe perioada eșalonării și/sau
amânării la plată, un procent de 50% din majorările de întârziere reprezentând
componenta de penalitate a acestora, aferente obligațiilor fiscale
eșalonate
sau amânate la plată, se amână la plată. În situația în care sumele eșalonate
sau amânate au fost stinse în totalitate, majorările de întârziere amânate la
plată se anulează.
(3) De la data depunerii
cererii de eșalonare la plată și până la emiterea dispoziției de eșalonare la
plată, se calculează majorări de întârziere în conformitate cu prevederile art.
183 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările
și completările ulterioare, majorările de întârziere fiind evidențiate în
prima rată din graficul de eșalonare sau în fiecare rată din graficul de
eșalonare, după caz.
ARTICOLUL 7
Garanții
(1) În termen de 30 de zile de la data comunicării
acordului de principiu, debitorii trebuie să constituie garanții astfel:
a) în cazul
persoanelor fizice, o sumă egală cu două rate medii din eșalonare, reprezentând
obligații fiscale locale eșalonate și majorări de întârziere calculate, în
cazul eșalonărilor la plată, sau o sumă rezultată din raportul dintre
contravaloarea debitelor amânate și majorările de întârziere calculate și
numărul de luni aprobate pentru amânare la plată, în cazul amânărilor la
plată;
b) în cazul
persoanelor juridice garanția trebuie să acopere totalul obligațiilor fiscale
eșalonate și/sau amânate la plată, plus 16% din acestea.
(2) Pentru obligațiile fiscale
eșalonate la plată, precum și cele care fac obiectul amânării la plată potrivit
art. 208 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările
și completările ulterioare, de până la 5.000 lei în cazul persoanelor
fizice și, respectiv, 20.000 lei în cazul persoanelor juridice, nu este
necesară constituirea de garanții.
(3) Garanțiile pot consta în:
a) mijloace bănești consemnate pe numele debitorului la dispoziția organului fiscal la Trezoreria Municipiului Tîrgoviște;
b) scrisoare de garanție/poliță de asigurare de garanție potrivit art. 211 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
c) instituirea sechestrului asigurător asupra bunurilor proprietate a debitorului;
d) încheierea unui
contract de ipotecă sau gaj în favoarea
organului fiscal competent pentru
executarea obligațiilor fiscale ale debitorului pentru care există un acord de eșalonare la plată, având ca obiect bunuri proprietate
a unei terțe persoane. Aceste bunuri trebuie să fie libere
de orice sarcini, cu excepția cazului în care acestea sunt sechestrate exclusiv de către organul fiscal competent.
(4) Termenul prevăzut la alin. (1) poate fi prelungit
cu cel mult 30 de zile de către organul fiscal competent, la cererea temeinic
justificată a debitorului.
(5) În cazul în care debitorul constituie garanție sub
forma scrisorii de garanție sau poliței de asigurare de garanție, după caz,
acestea trebuie să cuprindă următoarele elemente:
b) data emiterii scrisorii de garanție sau a poliței
de asigurare de garanție, după caz, și perioada de valabilitate a acestora. În
acest caz, scrisoarea de garanție sau polița de asigurare de garanție, după
caz, trebuie să aibă mențiunea că perioada de valabilitate este cu cel puțin 3
luni mai mare decât scadența ultimei rate din eșalonarea la plată;
c) valoarea scrisorii de garanție sau a poliței de
asigurare de garanție, după caz;
d) obiectul pentru care se eliberează scrisoarea de
garanție sau polița de asigurare de garanție, după caz;
e) semnăturile autorizate conform competențelor
stabilite;
f) angajamentul ferm al entității emitente de a plăti
suma stabilită, în mod necondiționat și irevocabil, la solicitarea organului
fiscal competent.
(6) În cazul în care debitorul oferă bunuri potrivit alin.
(3) lit. c),
organul fiscal competent dispune instituirea măsurilor asigurătorii, cu
excepția cazului în care acestea sunt deja sechestrate de organul fiscal.
Prevederile cap. VI privind măsurile asigurătorii din titlul VII din Legea
207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare se aplică în mod corespunzător numai în ceea ce
privește indisponibilizarea bunurilor.
(7) În cazul bunurilor oferite drept garanție potrivit
alin. (3) lit. c) și d), debitorul trebuie să prezinte
următoarele documente:
a) actul de proprietate asupra bunului;
b) raportul de evaluare a bunului;
c) extrasul de carte funciară actualizat, în cazul
bunurilor imobile;
d) extrasul actualizat de la Arhiva de Garanții Reale
Mobiliare, în cazul bunurilor mobile;
e) fișa mijloacelor fixe.
(8) Raportul de
evaluare se întocmește de un expert evaluator independent, autorizat în
condițiile legii, iar costul evaluării se suportă de către debitor.
(9) În cazul
bunurilor imobile, raportul de evaluare va cuprinde și valoarea orientativă
stabilită prin expertiza întocmită de camera notarilor publici.
(10) În cazul în
care bunurile debitorului oferite drept garanție sunt deja sechestrate de
organul fiscal numai pentru obligațiile fiscale ce formează obiect al
înlesnirilor la plată, iar valoarea acestora acoperă valoarea prevăzută la
alin. (1), debitorul are obligația de a prezenta, în termenul prevăzut la alin.
(1), raportul de evaluare și celelalte documente prevăzute la alin. (7).
(11) În cazul în
care bunurile debitorului oferite drept garanție sunt deja sechestrate de
organul fiscal atât pentru obligațiile fiscale ce formează obiect al
înlesnirilor la plată, cât și pentru alte obligații ce nu formează obiect al
înlesnirilor la plată, valoarea garanției trebuie să acopere valoarea
obligațiilor eșalonate la plată, valoarea majorărilor de întârziere amânate la
plată, majorarea datorată pe perioada eșalonării, procentul 16% prevăzut
la alin. (1) lit. b), aplicat la totalul sumelor eșalonate și amânate la plată,
precum și valoarea obligațiilor ce nu formează obiect al înlesnirilor la plată
pentru care s-a instituit sechestrul. Dispozițiile alin. (10) se aplică în mod
corespunzător.
(12) În cazul în
care, pe parcursul derulării eșalonărilor la plată, garanția constituită se
execută de către un alt creditor, iar sumele distribuite din valorificare, în
favoarea organului fiscal competent, nu acoperă valoarea garanțiilor prevăzute
la alin. (1), debitorul are obligația reîntregirii acesteia, pentru
obligațiile fiscale rămase nestinse din înlesnirea la plată plus procentul de
16%, în cel mult 15 zile de la data distribuirii sumelor rezultate din
valorificarea bunurilor de către alți creditori.
ARTICOLUL 8
Procedura de emitere a deciziei de eșalonare la plată a obligațiilor
fiscale și a deciziei de amânare la plată a penalităților de întârziere și a
penalităților de nedeclarare
(1) În situația în care debitorul a depus garanțiile
în cuantumul prevăzut în acordul de principiu, precum și documentele prevăzute
la art. 7 alin. (7), în termenul legal, organul fiscal, prin comisie, emite decizia
de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale, precum și decizia de amânare la
plată a 50% din majorările de întârziere reprezentând componenta de penalitate
a acestora. Fiecare decizie se emite în două exemplare, dintre care un exemplar
se comunică debitorului, iar un exemplar se arhivează de organul fiscal la
dosarul înlesnirilor la plată. Dacă debitorul constituie garanție sub forma
scrisorii de garanție/poliței de asigurare de garanție, după caz, atât decizia
de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale, cât și decizia de amânare la
plată a 50% din majorările de întârziere reprezentând componenta de penalitate
a acestora se emit în 3 exemplare, iar cel de-al treilea exemplar se comunică
entității emitente a scrisorii de garanție bancară sau a poliței de asigurare
de garanție, după caz.
(2) În situația
în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 5 alin. (1) sau
debitorul nu depunde garanția în cuantumul prevăzut în acordul de
principiu, precum și documentele prevăzute la art. 7 alin. (7), în termenul
legal, organul fiscal, prin comisie, emite decizia de respingere a cererii de
acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale fiscale cu precizarea
condiției care nu a fost respectată. Documentul se emite în două exemplare dintre care un exemplar se comunică debitorului, iar un alt
exemplar se arhivează de organul fiscal la dosarul eșalonării.
(3) Eșalonarea la
plată se acordă pe număr de luni, pe o perioadă de cel mult 5 ani, prin
emiterea deciziei de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale. Numărul de luni
este dat de numărul de rate de eșalonare.
(4) Rata de
eșalonare reprezintă obligații fiscale principale și/sau obligații fiscale
accesorii eșalonate la plată, inclusiv majorările de întîrziere datorate pe
perioada eșalonării la plată, după caz. Cuantumul obligațiilor fiscale
eșalonate la plată se împarte în mod egal pentru fiecare rată de eșalonare.
(5) Termenul de
plată a ratelor de eșalonare este data de 15 a fiecărei luni. Prima rată din
graficul de eșalonare la plată are termenul de plată data de 15 a lunii
următoare emiterii deciziei de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale.
(6) De la data comunicării deciziei de
eșalonare la plată, măsurile de executare silită începute, se suspendă
pentru sumele ce fac obiectul eșalonării.
ARTICOLUL 9
Condiții de menținere a valabilității înlesnirilor la plată
(1) Eșalonarea la plată acordată pentru obligațiile fiscale își menține valabilitatea în condițiile în care debitorul:
a) respectă
cuantumul și termenele de plată din graficul de eșalonare;
b)
achită obligațiile fiscale administrate de organul
fiscal care nu fac obiectul eșalonării la plată și care au termenul de
plată expirat, până la primul termen de plată din graficul de eșalonare;
c)
achită toate obligațiile fiscale administrate de
organul fiscal cu termene de plată începând cu data comunicării deciziei de
eșalonare la plată și până la finalizarea eșalonării la plată, în
termenele legale de plată;
d)
respectă pe toată perioada de eșalonare,
termenele legale cu privire la depunerea declarațiilor fiscale.
e)
achită, în termen de cel mult 30 de zile de la data
comunicării înștiințării de plată, obligațiile fiscale stabilite de alte
autorități a căror administrare a fost transferată organului fiscal după
emiterea deciziei de eșalonare la plată, precum și amenzile de orice fel, cu
excepția situației în care debitorul a solicitat eșalonarea la plată a acestor
sume;
f)
achită sumele pentru care s-a stabilit răspunderea
potrivit prevederilor legislației privind insolvența și/sau răspunderea
solidară potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Legea 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în cel
mult 30 de zile de la data stabilirii răspunderii;
g)
nu intră sub incidența uneia dintre situațiile
prevăzute la art. 186 alin. (1) lit. c) și d) din Legea 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
(2) În situația în
care sumele eșalonate la plată au fost stinse în totalitate și au fost
respectate condițiile prevăzute la alin. (1), organul fiscal competent comunică
debitorului decizia de finalizare a eșalonării la plată (formularul nr. 9), iar
majorările de întârziere amânate la plată (50% din majorările de întârziere
reprezentând componenta de penalitate a acestora) se anulează.
ARTICOLUL 10
Pierderea valabilității înlesnirilor la plată
(1) În cazul în care se
constată neîndeplinirea uneia dintre condițiile prevăzute la art. 9 alin. (1),
organul fiscal competent va emite decizia de constatare a pierderii
valabilității eșalonării la plată a obligațiilor fiscale, conform formularului
nr. 10. Decizia se emite în două exemplare; un exemplar al deciziei se comunică debitorului, iar
un exemplar se arhivează de organul fiscal la dosarul înlesnirii la plată.
(2) Pierderea
valabilității eșalonării la plată atrage începerea sau continuarea,
după caz a executării silite pentru întreaga sumă nestinsă. Organul fiscal
execută garanțiile în contul obligațiilor fiscale rămase nestinse,
potrivit legii.
(3) În scopul
efectuării stingerii, vechimea sumelor reprezentând rate rămase nestinse ca
urmare a pierderii valabilității eșalonării la plată a obligațiilor fiscale, este
data pierderii valabilității înlesnirilor la plată, potrivit art. 199 alin. (1) și
art. 208 alin. (4) din Legea
207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare.
ARTICOLUL 11
Reguli speciale privind fuziunea/divizarea debitorilor
(1)
În situația în care pe perioada de valabilitate a
eșalonării la plată debitorul fuzionează/se divizează, acesta este obligat să
prezinte organului fiscal competent proiectul de fuziune/divizare în momentul
în care acesta își produce efectele potrivit legii și actele justificative ale
fuziunii/divizării.
(2) În termen de
30 de zile de la data depunerii documentelor prevăzute la alin. (1), organul
fiscal competent înștiințează debitorul cu privire la sumele care trebuie
achitate, în urma repartizării soldului obligațiilor fiscale și preluarea
obligațiilor fiscale eșalonate la plată, emite și comunică debitorului
nou creat o nouă decizie de eșalonare la plată.
(3) În cazul în
care debitorul/debitorii rezultat/rezultați în urma unei fuziuni/divizări
nu depune documentele prevăzute la alin. (1), însă organul fiscal competent
constată din oficiu operațiunea de fuziune/divizare, în termen de 30 de zile de
la data constatării, acesta înștiințează debitorul/debitorii cu privire la
sumele care trebuie achitate.
(4) Sumele
trebuie achitate în termen de 30 de zile de la data comunicării înștiințării de
plată și reprezintă condiție de menținere a valabilității eșalonării la plată
acordată.
ARTICOLUL 12
Contestarea deciziilor
Împotriva deciziilor emise în temeiul prezentei
proceduri se poate formula contestație în condițiile Titlului VIII
din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare.
ARTICOLUL 13
Evidența și monitorizarea înlesnirilor la plată
Organele fiscale competente în administrarea
obligațiilor fiscale ce fac obiectul înlesnirilor la plată organizează evidența
înlesnirilor la plată și urmăresc modul de respectare a acestora.
ARTICOLUL 14
Dispoziții finale
(1) Organul fiscal competent care emite decizia de
eșalonare la plată poate îndrepta erorile din conținutul acesteia, din oficiu
sau la cererea debitorului, printr-o decizie de îndreptare a erorii. Decizia de
îndreptare a erorii produce efecte față de debitor de la data comunicării
acesteia, potrivit legii.
(2) În cazul în care în perioada cuprinsă între data
eliberării certificatului de atestare fiscală și data comunicării deciziei de
eșalonare la plată s-au stins obligații fiscale prin orice modalitate prevăzută
de Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare și care sunt cuprinse în suma care face obiectul
eșalonării la plată, debitorul achită ratele eșalonate până la concurența sumei
rămase de plată.
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), în
situația în care, până la emiterea deciziei de eșalonare la plată, se constată
că s-au stins mai mult de 50% din obligațiile fiscale care fac obiectul
eșalonării la plată, la cererea debitorului, organul fiscal competent eliberează
un nou certificat de atestare fiscală, caz în care prevederile prezentei
proceduri se aplică în mod corespunzător.
(4) În caz de respingere a cererii de acordare a
eșalonării la plată, contribuabilul poate depune o nouă astfel de cerere
numai după trecerea a 12 luni de la data comunicării dispoziției de
respingere a cererii.
(5) Dispozițiile prezentei proceduri se completează
în mod corespunzător cu prevederile legii (Codul de Procedură Fiscală)
(6) Formularele nr.
1-11 fac parte
integrantă din prezenta procedură.
(7) Prezenta
procedură se aplică și cererilor de acordare a eșalonării la plată în curs de
soluționare la data de 30 iunie 2016.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
SECRETARUL MUNICIPIULUI,
prof.
Ciprian Prisăcaru jr.
Chiru Cătălin Cristea
DIRECȚIA ECONOMICĂ Formularul nr. 1
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
DECIZIE
de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale
Datele de identificare a
contribuabilului Datele de
identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele Denumirea/Numele și
prenumele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . .
. . . . .
În temeiul
prevederilor Titlului VII, Colectarea creanțelor fiscale, Capitolul IV,
"Înlesniri la plată", din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale HCL
......../.................... pentru aprobarea conținutului cererii de acordare
a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum
și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul
fiscal local, având în vedere cererea dumneavoastră nr. ....................
din data de ...................., înregistrată la organul fiscal cu nr.
..............din data de ...................., precum și Certificatul de
atestare fiscală nr. ............... din data de ..............., luând în
considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Titlul VII, Colectarea
creanțelor fiscale, Capitolul IV,
" Înlesniri la plată", din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
se
emite următoarea decizie:
Se
acordă eșalonarea la plată pe o perioadă de ...... luni a obligațiilor fiscale
existente în sold la data eliberării certificatului de atestare fiscală, în
sumă totală de ..............., reprezentând:
Nr. crt. |
Denumirea obligației fiscale |
Obligații fiscale |
||
Obligatia fiscală principală |
Obligații fiscale accesorii |
TOTAL |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2 + 3 |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
..... |
|
|
|
|
TOTAL GENERAL |
|
|
|
Cuantumul
și termenele de plată a ratelor de eșalonare se stabilesc prin graficul de
eșalonare care face parte integrantă din prezenta decizie.
Împotriva prezentei
decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind
Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 45 de zile
de la data comunicării actului administrativ fiscal, sub sancțiunea decăderii.
Contestația se depune la organul fiscal emitent al
deciziei.
Conducătorul organului
fiscal local
Numele și
prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Semnătura și ștampila unității . . . . .
. . . .
Întocmit,
Comisia de
specialitate
DIRECȚIA ECONOMICĂ Formularul
nr. 2
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
DECIZIE
de amânare la plată a majorărilor de întârziere
ce reprezintă componenta de penalitate a acestora
Datele de identificare a
contribuabilului Datele de
identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele Denumirea/Numele și
prenumele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . .
. . . . .
În temeiul
prevederilor Titlului VII, Colectarea creanțelor fiscale, Capitolul IV,
"Înlesniri la plată", din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale HCL
......../.................... pentru aprobarea conținutului cererii de acordare
a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum
și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul
fiscal local, având în vedere cererea dumneavoastră nr. ....................
din data de ...................., înregistrată la organul fiscal cu nr.
..............din data de ...................., precum și Certificatul de
atestare fiscală nr. ............... din data de ..............., luând în
considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Titlul VII, Colectarea
creanțelor fiscale, Capitolul IV, "Înlesniri la plată", din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
se
emite următoarea decizie:
Se acordă amânarea la plată a
obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale
eșalonate la plată, în sumă totală de .................... lei, reprezentând:
Nr. crt. |
Denumirea obligației fiscale |
Obligații fiscale |
||
Obligatia fiscală principală |
Majorări de întârziere 50% |
TOTAL |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2 + 3 |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
..... |
|
|
|
|
TOTAL GENERAL |
|
|
|
Cuantumul și
termenele de plată a ratelor de eșalonare se stabilesc prin graficul de
eșalonare care face parte integrantă din prezenta decizie.
Împotriva prezentei decizii
se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal,
sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la
organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul organului
fiscal local
Numele și
prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Semnătura și
ștampila unității . . . . . . . . .
Întocmit,
Comisia de specialitate
DIRECȚIA ECONOMICĂ Formularul nr. 3
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
DECIZIE
de respingere a cererii de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale
Datele de identificare a
contribuabilului Datele de
identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele Denumirea/Numele și
prenumele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . .
. . . . .
În temeiul
prevederilor Titlului VII, Colectarea creanțelor fiscale, Capitolul IV,
"Înlesniri la plată", din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale HCL
......../.................... pentru aprobarea conținutului cererii de acordare
a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum
și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul
fiscal local, având în vedere cererea dumneavoastră nr. ....................
din data de ...................., înregistrată la organul fiscal cu nr.
..............din data de ...................., precum și Certificatul de
atestare fiscală nr. ............... din data de ..............., luând în
considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Titlul VII, Colectarea
creanțelor fiscale, Capitolul IV, "Înlesniri la plată", din Legea
nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare,
se
emite următoarea decizie:
se respinge
cererea de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale
Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de de
eșalonare la plată a obligațiilor fiscale: . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . .
Temeiul de drept: . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Consecințele respingerii cererii de modificare a
deciziei de eșalonare prevăzute la art. 195 din Legea nr. 207/2015 privind
Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare:
Sumele prevăzute în Certificatul de atestare nr.
............... din data de................ trebuie achitate în termen de 30 de
zile de la data comunicării deciziei de respingere.
Mențiuni privind audierea contribuabilului: . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Cuantumul și termenele de plată a ratelor de eșalonare se stabilesc prin
graficul de eșalonare care face parte integrantă din prezenta decizie.
Împotriva prezentei decizii
se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015
privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal,
sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al
deciziei.
Conducătorul organului
fiscal local
Numele și
prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Semnătura și ștampila unității . . . . . . . . .
Formularul nr. 5
SITUAȚIA
privind indicatorii orientativi și alte informații
I. Indicatori orientativi
1. Deficit/Excedent de numerar
2. Capitaluri proprii negative
3. Îndatorare financiară calculată ca raport:
Total datorii
(datorii bugetare + datorii pe termen scurt și mediu)
---------------------------------------------------------------------- x
100
Cifra de afaceri
4. Lichiditate globală:
Active circulante
Lg = ----------------------------------
Datorii totale sub 1 an
5. Solvabilitate:
Total active
S = -----------------------
Total datorii
II. Alte
informații
1. Situația soldurilor din conturile bancare
pentru ultima lună închisă
2. Situația soldurilor din conturile de numerar
pentru ultima lună închisă
3. Situația soldurilor conturilor 462, 455, 542
pentru ultima lună închisă - sintetic și analitic pentru: administratori,
asociați, acționari, directori
4. Situația soldurilor conturilor 409, 232, 234
pentru ultima lună închisă
Datele de
identificare a contribuabilului Datele de identificare a
împuternicitului
Denumirea/Numele
și prenumele Denumirea/Numele și prenumele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Codul de identificare fiscală . . . . . . . .
. . . . . . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . . .
. . . .
DIRECȚIA ECONOMICĂ
Formularul nr. 6
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
REFERAT
Subsemnatul(a) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
având funcția de . . . . . . . . . . . . . în cadrul Serviciului de
Impozite și Taxe Locale al Municipiului Târgoviște, ca urmare a
cererii nr. . . . . ./ . . . . . . . . . . . . depusă de contribuabilul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . cod de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . , am
constatat că au fost / nu au fost îndeplinite condițiile prevăzute la art.
206 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările
și completările ulterioare și ale HCL ........./.................
pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a
documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de acordare
a eșalonării la plată a contribuabililor din
Municipiul Târgoviște, respectiv:
Condiții de
încadrare în categoria contribuabil cu risc fiscal mic |
Modul de respectare a
condițiilor: |
|
a) Nu are fapte înscrise
în cazierul fiscal. |
DA |
NU |
b) Niciunul dintre administratori și/sau asociați nu a deținut, în
ultimii 5 ani anteriori depunerii cererii, calitatea de administrator sau
asociat la persoane juridice care au fost lichidate sau la care a fost
declanșată procedura insolvenței și la care au rămas obligații fiscale
neachitate. |
DA |
NU |
c) Nu se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerțului
sau în registre ținute de instanțe judecătorești competente. |
DA |
NU |
d) Nu are obligații fiscale restante mai vechi de 6 luni. |
DA |
NU |
e) Nu a înregistrat pierderi contabile în fiecare an din ultimii 3 ani
fiscali consecutivi. |
DA |
NU |
f) Persoana juridică a fost înființată de minimum 12 luni anterior
depunerii cererii. |
DA |
NU |
Îndeplinirea condițiilor de mai sus este
certificată de următoarele servicii / birouri / compartimente furnizoare de
informații:
Semnătură
Serviciu/Birou/Compartiment Șef
serviciu/birou/compartiment
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Serviciu/Birou/Compartiment Șef
serviciu/birou/compartiment
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Serviciu/Birou/Compartiment Șef
serviciu/birou/compartiment
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Avizat
Șef Serviciu Impozite și Taxe Întocmit
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . .
DIRECȚIA ECONOMICĂ Formularul nr. 7
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
REFERAT A
Subsemnatul(a) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
având funcția de . . . . . . . . . . . . . în cadrul Serviciului de
Impozite și Taxe Locale al Municipiului Târgoviște, ca urmare a
cererii nr. . . . . ./ . . . . . . . . . . . . depusă de contribuabilul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . cod de identificare fiscală . . . . . . . . . . . ., precum și a
Certificatului de atestare fiscală nr. . . . . . . . . . din data de . . . . .
. . . . ., împreună cu comisia de specialitate înființată în acest sens,
am procedat la verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute în Titlul VII,
Colectarea creanțelor fiscale, Capitolul IV, "Înlesniri la plată",
din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare și ale HCL ........./................. pentru
aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a
documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de acordare
a eșalonării la plată a contribuabililor din
Municipiul Târgoviște și am constatat următoarele :
Condiții de acordare a înlesnirilor la plată
Condiții de
acordare a înlesnirilor la plată |
Modul de
respectare a condițiilor: |
|
a) Are depuse toate
declarațiile fiscale, conform vectorului fiscal, la data eliberării
certificatului de atestare fiscală. |
DA |
NU |
b) Se află în dificultate
generată de lipsa temporară de disponibilități bănești. |
DA |
NU |
c) Are capacitate financiară de
plată pe perioada de eșalonare. |
DA |
NU |
d) Nu se află în procedura insolvenței. |
DA |
NU |
e) Nu se află în dizolvare
potrivit prevederilor legale în vigoare. |
DA |
NU |
f) Nu s-a stabilit răspunderea
potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară potrivit prevederilor
art. 25 și 26 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu
modificările și completările ulterioare. Prin excepție, dacă actele prin care
s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și
judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost
achitată, condiția se consideră îndeplinită. |
DA |
NU |
g) Au fost depuse documentele
justificative necesare soluționării cererii. |
DA |
NU |
h) Cererea de acordare a
eșalonărilor la plată nu conține obligațiile fiscale prevăzute la art. 184
alin. (6) și (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală,
cu modificările și completările ulterioare. |
DA |
NU |
i) Cererea și documentele
aferente nu prezintă nicio modificare față de condițiile de acordare a
înlesnirilor la plată dintr-o cerere anterioară care a fost respinsă. |
DA |
NU |
Se menționează în ce constă dificultatea generată de lipsa temporară de
disponibilități bănești a contribuabilului și capacitatea financiară de plată a
acestuia pe perioada de eșalonare.
Alte mențiuni . . . . . . . . . .
Concluzii
a) Se propune respingerea pentru neîndeplinirea
condițiilor prevăzute la secțiunea A lit. . . .
b) Se propune respingerea potrivit art. 3 lit. . . . .
. . . . . .
c) Se propune aprobarea eșalonării la plată pe o
perioadă de . . . . . . . . . . luni, pentru următoarele obligații fiscale:
Nr. crt. |
Denumirea
obligației fiscale |
Obligații
fiscale |
||
Obligatia
fiscală principală |
Obligații
fiscale accesorii |
TOTAL |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2 + 3 |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
..... |
|
|
|
|
TOTAL
GENERAL |
|
|
|
De asemenea, anexăm la
prezentul referat documentele doveditoare ale îndeplinirii/neîndeplinirii
condițiilor prevăzute la art. 3 din procedură, Certificatul de
atestare fiscală nr. . . . . . . . . . . din data de . . . . . . . . . .,
precum și celelalte documente prevăzute de HCL ........./.................
pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a
documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de acordare a
eșalonării la plată a contribuabililor din
Municipiul Târgoviște.
Avizat
Șef Serviciu Impozite și Taxe
Întocmit,
Comisie de specialitate
. . . . . . . . . . . . . . . . .
. .
DIRECȚIA ECONOMICĂ Formularul
nr. 8
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
ACORD DE PRINCIPIU
Datele de identificare a
contribuabilului Datele de
identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele Denumirea/Numele și
prenumele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . .
. . . . .
În temeiul
prevederilor art. 192 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare și ale HCL
......../.................... pentru aprobarea conținutului cererii de acordare
a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum
și a Procedurii de acordare a eșalonării la plată a contribuabililor din Municipiul Târgoviște, de către organul
fiscal local,
având în
vedere Cererea dumneavoastră nr. ............... din data de ...............,
înregistrată la organul fiscal cu nr. ............... din data de
..............., precum și Certificatul de atestare fiscală nr. ...............
din data de ...............,
luând în
considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Titlul VII, Colectarea
creanțelor fiscale, Capitolul IV, "Înlesniri la plată", din Legea
nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare,
1. Se emite prezentul acord de principiu privind:
a) eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale în sumă
totală de ..............., reprezentând:
Nr. crt. |
Denumirea obligației fiscale |
Obligații fiscale |
||
Obligatia fiscală principală |
Obligații fiscale accesorii |
TOTAL |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2 + 3 |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
..... |
|
|
|
|
TOTAL GENERAL |
|
|
|
b) amânarea la plată a obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor
fiscale principale prevăzute la lit. a) în sumă totală de .........,
reprezentând:
Nr. crt. |
Denumirea obligației fiscale |
Obligații fiscale |
||
Obligatia fiscală principală |
Majorări de întârziere 50% |
TOTAL |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2 + 3 |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
..... |
|
|
|
|
TOTAL GENERAL |
|
|
|
2. Perioada
pentru care se acordă eșalonarea la plată este de .......... luni.
3. În termen de
cel mult 30 de zile de la data comunicării prezentului acord de principiu,
trebuie să constituiți garanții conform art. 185 alin. (5) din Legea nr.
207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările
ulterioare, astfel:
a) în situația în care garanțiile sunt numai sub
formă de scrisoare de garanție bancară/poliță de asigurare de garanție sau
mijloace bănești consemnate pe numele contribuabilului la dispoziția organului
fiscal competent, la o unitate a Trezoreriei Statului, dobânda datorată pe
perioada eșalonării este de ............... lei, iar garanțiile trebuie să
acopere suma de ............... lei;
b) în situația în care garanțiile sunt sub forma
sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor proprietate a contribuabilului sau
contract de ipotecă sau gaj în favoarea organului fiscal competent în vederea
executării obligațiilor fiscale ale contribuabilului pentru care există un
acord de eșalonare la plată, având ca obiect bunuri proprietate a unei terțe
persoane, libere de orice sarcini, cu excepția cazului în care acestea sunt
sechestrate exclusiv de către organul fiscal competent din cadrul Municipiului
Târgoviște, cu respectarea limitelor prevăzute la art. 193 alin. (16) din
Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, ori o combinare a garanțiilor menționate anterior cu
cele prevăzute la lit. a), dobânda datorată pe perioada eșalonării este de
............... lei, procentul stabilit potrivit art. 193 alin. (13) din Legea
nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, este de .......... %, iar garanțiile trebuie să
acopere suma de ............... lei.
4. În situația
în care constituiți garanții conform art. 193 alin. (6) lit. c) și d) din Legea
nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, aveți obligația ca, în termen de cel mult 30 de zile
de la data comunicării prezentului acord de principiu, să depuneți la organul
fiscal competent raportul de evaluare.
5. În termen de
cel mult 30 de zile de la data comunicării certificatului de atestare fiscală
nr. ............... din data de ..............., trebuie să constituiți
garanții conform art. 206 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 207/2015 privind
Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în
valoare de minimum 20% din sumele ce pot face obiectul eșalonării la plată,
precum și a penalităților de întârziere ce pot face obiectul amânării la plată
înscrise în certificatul de atestare fiscală, respectiv în sumă de ............
lei.
6. În situația
în care constituiți garanții sub formă de scrisoare de garanție bancară/poliță
de asigurare de garanție, perioada de valabilitate a scrisorii de garanție
bancară/poliței de asigurare de garanție trebuie să fie cu cel puțin 3 luni mai
mare decât scadența ultimei rate din eșalonarea la plată, respectiv data de
...............
Conducătorul unității fiscale
Numele și
prenumele .......................
Semnătura și
ștampila unității ...........
Întocmit,
Comisia
de specialitate
DIRECȚIA ECONOMICĂ Formularul nr. 9
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
DECIZIE
de finalizare a eșalonării la plată a obligațiilor fiscale
Datele de identificare a
contribuabilului Datele de
identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele Denumirea/Numele și
prenumele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . .
. . . . .
În temeiul prevederilor art. 194 alin. (3)
din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, și ale HCL ......../.................... pentru
aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a
documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare
a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal local, vă comunicăm că
eșalonarea la plată, aprobată prin Decizia de eșalonare la plată a
obligațiilor fiscale nr. . . . . .
. . din data de . . . . . . . . . . . ., a fost finalizată la data de . . . . .
. . . . . , întrucât sumele eșalonate au fost stinse în totalitate și
au fost respectate condițiile de menținere a valabilității
eșalonării la plată prevăzute la art. 9 din cadrul Procedurii de aplicare
a acordării eșalonării la plată.
Consecințele finalizării eșalonării la
plată: . . . . . . . . . .
Mențiuni privind audierea contribuabilului:
. . . . . . . . . .
Împotriva prezentei decizii se poate
formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr.
207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, sub sancțiunea decăderii. Contestația se
depune la organul fiscal emitent al deciziei.
luând
în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Titlul VII,
Colectarea creanțelor fiscale, Capitolul
IV, " Înlesniri la plată", din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
Conducătorul organului
fiscal local
Numele și prenumele . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Semnătura și
ștampila unității . . . . . . . . . Întocmit,
Comisie
de specialitate
DIRECȚIA ECONOMICĂ Formularul nr. 10
Serviciul de Constatare, Urmărire,
Încasare Impozite și Taxe Locale
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
DECIZIE
de constatare a pierderii valabilității eșalonării la plată a
obligațiilor fiscale
Datele de identificare a
contribuabilului Datele de
identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele Denumirea/Numele și
prenumele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . Adresa: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . . . . . . . . . . . Codul de identificare fiscală . . . . . . .
. . . . .
În temeiul prevederilor art. 199 alin. (1)
din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, și ale HCL ......../.................... pentru
aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a
documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare
a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal local, vă comunicăm că
eșalonarea la plată, aprobată prin Decizia de eșalonare la plată a obligațiilor
fiscale nr. ......................... din data de ...................., și-a
pierdut valabilitatea începând cu data de .................... .
Suma rămasă de plată din eșalonare este în cuantum de
.................... .
Motivele de fapt pentru care s-a constatat
pierderea valabilității eșalonării la plată a obligațiilor fiscale: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Temeiul de drept:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
Consecințele pierderii valabilității eșalonării la
plată a obligațiilor fiscale: . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Mențiuni privind audierea contribuabilului: .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Împotriva
prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268
și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu
modificările și completările ulterioare, în termen de 45 de zile de la data
comunicării actului administrativ fiscal, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul organului
fiscal local
Numele și prenumele . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Semnătura și ștampila unității .
. . . . . . . . Întocmit,
Comisie
de specialitate
Formularul nr. 11
CONȚINUT CERERE
de acordare a eșalonării la plată
și documentele justificative anexate acesteia
ARTICOLUL 1
Dispoziții privind cererea de
acordare a eșalonării la plată
(1) Eșalonările la plată a obligațiilor fiscale se
solicită de către debitor în baza unei cereri depuse la registratura Primăriei
Municipiului Târgoviște, sau comunicate prin poștă, cu confirmare de
primire.
(2) Cererea de
acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale va cuprinde următoarele
elemente:
a) datele de
identificare a debitorului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale
reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este
cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax
al acestora, adresa de e-mail, precum și datele de identificare pentru sediile
secundare înregistrate fiscal, potrivit legii;
b) perioada
pentru care se solicită eșalonarea la plată, exprimată în luni, și motivarea
acesteia;
c) suma totală
pentru care se solicită eșalonare la plată și/sau amânare la plată, după caz,
defalcată pe tipuri de impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate
bugetului local și, în cadrul acestuia, pe obligații fiscale principale și
accesorii;
d) justificarea
stării de dificultate generate de lipsa temporară de disponibilități bănești și
cauzele acesteia;
e) mențiuni
referitoare la înlesnirile la plată acordate până la data depunerii cererii, în
baza actelor normative în materie de înlesniri la plată;
f) mențiuni
referitoare la bunurile în proprietate, în cazul debitorilor care nu dețin
bunuri în proprietate sau acestea sunt insuficiente pentru constituirea
garanțiilor la nivelul prevăzut de art. 185 alin. (5) din Legea
207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, denumită în continuare lege, după caz;
g) data și
semnătura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului
fiscal/împuternicitului.
(3) Cererea de acordare a eșalonării la plată, depusă în condițiile art. 206 din Legea 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, trebuie
să conțină elementele prevăzute la alin. (3) lit. a)-c), e) și f), precum și
precizarea expresă că se solicită eșalonarea la plată cu încadrarea în
categoria debitorilor cu risc fiscal mic sau invocarea temeiului legal,
respectiv art. 206.
(4) În cazul solicitării unei eșalonări în temeiul art. 206 alin. (5), cererea trebuie depusă anterior
împlinirii scadenței sau termenului de plată prevăzute la art. 154 și 156 din Legea
207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și
completările ulterioare, după caz.
ARTICOLUL 2
Documente justificative anexate
cererii de acordare a eșalonării la plată
(1) La cererea de acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale se
anexează următoarele documente:
a) declarația pe
propria răspundere a debitorului din care să reiasă că nu se află sub incidența
legislației privind insolvența, că nu se află în dizolvare, potrivit
prevederilor legale în vigoare, și că nu i s-au/s-a stabilit
răspunderile/răspunderea, potrivit legislației privind insolvența, și/sau
răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările
și completările ulterioare;
b) documente sau
informații relevante în susținerea cererii.
(2) În cazul
persoanelor juridice, la cererea de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale se anexează și următoarele documente:
a) copia ultimei
situații financiare anuale și semestriale (bilant) depuse la organul
fiscal competent, dovada depunerii;
b) situația
încasărilor și plăților pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii
de acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale însoțite de
copii ale balantelor de verificare lunare;
c) copia
balanțelor de verificare corespunzătoare bilanțurilor solicitate la lit.
a);
d) programul de
restructurare sau de redresare financiară semnat de reprezentantul legal al
debitorului, care va conține și argumentarea posibilității plăților pe perioada
solicitată la eșalonare;
e) situația
privind indicatorii orientativi și alte informații.
(3) În cazul
debitorilor prevăzuți la art. 193 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind
Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, la
cererea de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale se anexează și documente din care să rezulte regimul
juridic al bunurilor.
(4) În cazul
persoanelor fizice, la cererea de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale se anexează și următoarele documente:
b)
adeverință de venit de la locul de muncă, însoțită
de extras din Revisal pentru soț/soție, cupon de pensie soț/soție, decarație pe
proprie răspundere că realizează alte venituri, pentru persoanele majore care
locuiesc împreună cu solicitantul, susținută cu documente justificative;
c)
registrul-jurnal de încasări și plăți sau, după
caz, actele prin care se dovedesc veniturile debitorului pe ultimele 6 luni
anterioare datei depunerii cererii de acordare a eșalonărilor la plată a
obligațiilor fiscale în cazul persoanelor fizice autorizate și asocierilor;
d) programul de redresare financiară sau orice alt
document similar, care va conține și argumentarea posibilității plăților pe
perioada solicitată la eșalonare.
(5) În cazul
cererilor depuse în condițiile art. 206 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură
fiscală, cu modificările și completările ulterioare, persoanele juridice
și persoanele fizice anexează și următoarele documente:
a) declarația pe
propria răspundere a administratorului/administratorilor și/sau asociaților din
care să rezulte că nu au deținut, în ultimii 5 ani anteriori depunerii cererii,
calitatea de administrator sau asociat la persoane juridice care au fost
lichidate sau la care a fost declanșată procedura insolvenței și la care au
rămas obligații fiscale neachitate. Declarația poate fi și comună;
b) declarația
debitorului sau a reprezentantului său legal din care să rezulte că respectivul
debitor nu se află în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerțului
sau în registre ținute de instanțe judecătorești.