JUDETUL DÂMBOVITA
COMITETUL
LOCAL PENTRU SITUAŢII
DE URGENŢĂ
AL MUNICIPIULUI
TÂRGOVIŞTE
JUDEŢUL DÂMBOVIŢA
APROB,
PREŞEDINTELE COMITETULUI LOCAL PENTRU SITUAŢII DE
URGENŢĂ
PRIMAR
Jr. Gabriel Florin B O R I G A
VĂZUT
SECRETARUL
MUNICIPIULUI
Jr. Chiru
Cătălin CRISTEA
DE EVALUARE A
ACTIVITĂTII COMITETULUI LOCAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ ÎN ANUL 2011 SI
PLANUL DE MĂSURI PRIVIND
ÎMBUNĂTĂTIREA ACTIVITĂTII
COMITETULUI LOCAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
PENTRU ANUL 2012
CAPITOLUL I
În anul 2011 activitățile COMITETULUI LOCAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ al municipiului Târgoviște, s-au desfășurat în baza prevederilor :
¨
Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă în
România, modificata prin Legea nr. 212/2007 ;
¨
Legii 307 / 12.07 2006 privind apărarea împotriva
incendiilor ;
¨
Ordinul prefectului judeţului
Dâmboviţa nr. 61 din 03/02/2011
privind pregătirea pe linia situaţiilor de urgenţă pentru
anul 2011;
¨
H.G. Nr. 1491 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind
structura organizatorică, atribuţiile funcţionale şi
dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de
urgenţă ;
¨
O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de
Management al Situaţiilor de Urgenţă ;
¨
Instructiunilor privind organizarea și desfășurarea
pregătirii pentru protectia civilă în România, aprobate prin Decizia
nr. 139/10.09.1999 a Primului Ministru al Guvernului Romaniei ;
¨
Ordinului M.A.I. nr. 606/2005 privind pregatirea personalului
din compunerea C.L.S.U. in unitatile zonale de pregatire;
¨ H.G. nr. 95/2003 privind
controlul activităţilor care prezintă pericole de accidente
majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
¨ Ordinului M.A.I. nr.
1184/06.02.2007 si Normei M.A.I. din 06.02.2007 privind organizarea si
asigurarea activitatii de evacuare in situatii de urgenta ;
¨ Ordinului
M.A.I.. nr. 1352 din 23 iunie 2006 pentru aprobarea metodologiei de organizare,
asigurare a activităţilor de evacuare a persoanelor, bunurilor,
documentelor şi materialelor care conţin informaţii clasificate,
în situaţii de conflict armat si HG nr. 1.222 din 13 octombrie 2005
privind stabilirea principiilor evacuării în situaţii de conflict
armat ;
¨ Ordinului
M.A.I.. nr. 712 / 2005, privind instruirea salariaților în domeniul situațiilor de urgență, moficat și completat prin Ordinului M.A.I.. nr.786 / 2005 ;
Și în acest an ne-am axat în principal pe următoarele direcții :
§
Indeplinirea
obiectivelor prevazute in planurile de pregătire ;
§
Dotare și înzestrare ;
§
Prevenirea populatiei
asupra dezastrelor si
interventiile pentru limitarea si
înlăturarea acestora ;
§
Consolidarea
structurilor organizatorice în strânsă concordanta cu legislatia și schimbările socio-economice ale municipiului ;
§
Mentinerea capacitatii
operative si de interventie ;
§
Mentinerea permanenta în activitate a
structurilor de interventie, atât la nivel de
municipiu cat si la agentii economici;
§
Acordarea de
ajutoare umanitare si altele;
Pe teritoriul municipiului Târgoviște sunt
identificate o serie de factori de risc, cum
sunt :
§
Inundatii parțiale în cartierele
Romlux si cartierul Priseaca din cauza precipitatiilor abundente ;
§
Căderi
abundente de zapada și depunere de polei pe întreg
teritoriul municipiului ;
§
Cutremure de
pamant cu magnitudinea de până la 7,5 grade pe scara Richter;
§
Incendii de masa si
explozii, in special la S.C. Mechel S.A., S.C. Vicas S.A., retelele
de transport si distributie gaze, nodurile de comunicatii, rutiere si
feroviare, precum si la alte constructii,
generatoare de accidente tehnologice ;
§
Căderi de obiecte cosmice si accidente
aviatice pe intreg teritoriul
municipiului ;
§
Epidemii si epizootii;
§
Accidente chimice
pe timpul transportului substantelor
toxice industriale si a altor
materiale periculoase ;
§
Alte accidente la statii de clorinare a
apei sau la unii agenti economici si
institutii
publice .
Sursele de risc sunt cunoscute de
către membrii C.L.S.U. și ai Celulelor de Urgență și s-a constatat o mai mare responsabilitate din
partea acestora pentru prevenirea și întocmirea
planurilor operative pentru înlăturarea dezastrelor.
CAPITOLUL II
Documentele operative au fost
actualizate și sunt întocmite conform legilor, ordinelor si
dispozitiilor primite și cuprind în conținutul lor
măsuri realiste pentru protecția populației și bunurilor materiale în situatii speciale fiind adaptate
la specificul și posibilitățile Consiliului
Local Municipal Târgoviște, direcțiilor din subordinea primăriei și institutiilor
administrate de Consiliului Local
.
Organizarea şi realizarea fluxului
informaţional în cazul apariţiei unei situaţii de
urgenţă se realizeaza astfel :
- Fluxul informaţional în cazul apariţiei unor situaţii
de urgenţă care pot determina producerea dezastrelor, se realizează în sistemul
Centrele Operative cu Activitate Temporară – Șef C.O.A.T, jr. Chiru Cătălin CRISTEA,
Centrul Operaţional al Inspectoratului pentru Situaţii de
Urgenţă ,, Basarab I ” al judeţului Dâmboviţa şi
invers.
- Informaţiile referitoare la
avertizările meteorologice periculoase, precum şi a evoluţiei
inundaţiilor ( viiturilor), se transmit de către Sistemele de Gospodărire a Apelor,
aparţinând Direcţiei Apelor
Buzău, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă
Judeţean Dâmboviţa şi celorlalte instituţii publice cu
atribuţii în domeniul managementului şi gestionării
situaţiilor de urgenţă, precum şi Comitetelor Locale pentru
Situaţii de Urgenţă din zonele probabile de acţiune ale
factorilor meteorologici.
-
Avertizările pe linia poluării factorilor de mediu se transmit de
către Agenţia pentru Protecţia Mediului Dâmboviţa, în
aceleaşi condiţii ca la
aliniatul precedent.
- Situaţiile de
urgenţă care pot determina producerea dezastrelor pe teritoriul municipiului Târgoviște
sau operatorilor economici, se raportează la Inspectoratul pentru
Situaţii de Urgenţă ,, Basarab I ” al judeţului
Dâmboviţa, în cel mai scurt timp, iar în condiţii deosebite, când
sistemele de telecomunicaţii nu funcţionează, informaţiile
se transmit prin curieri, în mod operativ.
- Monitorizarea şi gestionarea
situaţiilor de urgenţă care pot determina producerea dezastrelor, precum şi a dezastrelor
produse, se realizează de către serviciile publice descentralizate
ale ministerelor abilitate, iar managementul acţiunilor de
intervenţie se asigură de către Comitetului Local pentru
Situaţii de Urgenţă al municipiului Targoviste .
-
Acţiunile de interventie pentru limitarea şi înlăturarea
urmărilor situațiilor de
urgență se
desfăşoară pe baza deciziei de intervenţie elaborate de
preşedintele Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă,
primar jr. Gabriel Florin BORIGA .
La nivelul municipiului Târgoviste, există postul de înstiintare-alarmare la dezastre din structura C.L.S.U., care
are rolul de a culege si centraliza datele
din teritoriu pentru a le comunica Inspectoratului Judetean pentru Situatii de
Urgenta ,, Basarab I ’’ la telefon: 112, 0245/611212,
0245/611218, fax 0245/634020, precum și presedintelui C.L.S.U. al municipiului
Targoviste, în vederea luării deciziilor
și organizării cooperării tuturor
forțelor participante la intervenție.
Comitetul
Local pentru Situatții de Urgență a luat următoarele măsuri :
n
Transmiterea in
teritoriu a avertizărilor, buletinelor meteo și situațiilor hidrometeorologice primite de la statia
meteorologică, Regia Apelor Romane
precum și de la Inspectoratul
Judetean pentru Situatii de Urgență ,, BASARAB I’’, prin fax ;
În anul 2010 au
fost primite 32 de atenționări de cod galben, acestea fiind transmise la direcțiile subordonate primăriei, instituțiilor administrate de către Consiliul Local și agenților
economici.
n
Asigurarea
permanentei la sediul Primăriei în cazul primirii atenționarilor și
avertizărilor pe linie de situații de urgență .
Centrul
Operativ cu Activitate Temporară a instituit serviciul de permanență, conform O.M.A.I nr. 763 / 2005 ; Ordinul 823 al Min. Mediului și Gospodăririi Apelor / 1427 M.A.I. / 15.08 2006 și Hotărârea Prefectului județului Dâmbovița nr. 3 / 23.11 2011,
pentru toate atenționările de cod galben .
n
Realizarea
cooperării cu toate organismele specializate pentru limitarea și înlăturarea
urmărilor situații de urgență ;
n
Atentionarea
cetățenilor pentru
curățirea șanturilor, podețelor și decolmatarea văilor și pârâurilor;
n
Efectuarea diferențiată a exercitiilor de
pregătire a populatiei pentru situații de urgență din municipiului Targoviste cu teme specifice tipurilor de
dezastre întâlnite sau probabile din zonă.
Pe teritoriul municipiului Targoviste este realizat și funcționează un sistem unitar de supraveghere, avertizare, cercetare și înlăturare
a urmărilor situațiilor de urgență, prin
S.V.S.U. al Consiliului Local Municipal
Târgoviște .
Avertizarea populației despre iminența unui pericol se
realizează cu ajutorul celor 24 sirene electrice de 5,5 Kw , 3 sirene
electronice, 1 sirena dinamica cu aer
comprimat , 10 ale operatorilor
economici și un fluier cu
aburi al stației CFR : Târgoviște Sud.
CAPITOLUL
III
PREGĂTIREA
POPULATIEI, STRUCTURILOR PENTRU SITUATII DE URGENTĂ SI
ELEVILOR DIN SCOLI
Pregătirea privind managementul situațiilor de urgență
este organizată și s-a desfășurat într-o concepție
unitară, respectându-se regulamentele, ordinele și instructiunile Inspectoratului
Judetean pentru Situații de Urgență ,, BASARAB I ’’ și planului unic
cu principalele activități
aprobat de președintele C.L.S.U. al municipiului
Târgoviște.
S-au executat:
Ř
Convocări semestriale de
pregătire cu șefii Celulelor de Urgenta de la agenții economici ;
Ř
Convocări lunare cu inspectorii de
Pr. Civ. / cadru tehnic P.S.I., pe linia
de situațiilor de urgență la direcțiile
subordonate primăriei, instituții
administrate de către Consiliul Local și agenti economici, astfel :
-
12 cu direcțiile primăriei ;
-
50 instituții administrate de către Consiliul Local si agenti
economici;
Ř
Antrenamente de specialitate la nivelul
municipiului si agențiilor
economici ;
Ř
Instructaje ( lunare, trimestriale sau semestriale ) cu
salariații
Primăriei ;
Ř
Controale, împreună cu inspectorii
de zonă ai Inspectoratului Judetean
pentru Situatii de Urgenta ,, BASARAB I
’’, pe linie de situații de urgență
la direcțiile subordonate
primăriei, la instituțiile
administrate de către Consiliul Local si de agenții economici, astfel :
-
Controale pe linie P.S.I. : - 40 ( grădinițe, școli
generale și licee ) ;
-
35 la direcțiile primăriei ;
-
11 controale împreună cu inspectorii de zonă ai Inspectoratului Judetean pentru Situații de Urgență ,, BASARAB I ’’, în urma
sesizărilor populației .
-
Controale pe linia Protecției Civile :
- 11 la grădinițe, școli
generale și licee ;
-
35 la direcțiile primăriei ;
-
50 la operatori economici
împreună cu inspectorii de
zonă ai Inspectoratului Judetean pentru
Situații de Urgență ,, BASARAB I ’’
Ř
Capacitatea reală de interventie
pentru limitarea și
înlăturarea urmărilor ploilor și
zăpezilor abundente și
furtunilor ;
Ř
Activități de prevenire pe linia situațiilor de urgență
cu distribuirea de materiale informative ( ordine ale M.A.I., instituției prefectului, dispoziții ale primarului municipiului Târgoviște ), direcțiilor
subordonate primăriei, instituții
administrate de către Consiliul Local și în cartierele Bulgari, Priseaca, Romlux, zona podului
Teis ;
Ř
,, Ziua porților deschise a Serviciului Voluntar
pentru Situații de Urgență“ - activități de popularizare a
importanței Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență al municipiului
Târgoviște, prezentarea bazei materiale și punctului de documentare
organizat de către reprezentanți ai I.S.U. Dâmbovița ,, Basarab I “ .
Ř
Actualizarea ,, Planului de Evacuare a
municipiului Târgoviște “;
Ř
Pregătirea elevilor din licee -
finalizată cu concursuri privind cunoașterea măsurilor de protectie civilă și cu activitățile
practice având ca tematica , ,,Cu viata mea apar viata”.
CAPITOLUL IV
MODUL DE
ÎNDEPLINIRE A MISIUNILOR REALE (
INTERVENTIILOR) EXECUTATE PENTRU LIMITAREA ȘI ÎNLĂTURAREA URMĂRILOR SITUATII LOR DE URGENTĂ
CE AU AFECTAT TERITORIUL MUNICIPIULUI TÂRGOVISTE
In cursul anului
2011 în municipiul Târgoviște au fost înregistrate evenimente
cu impact asupra populaței și mediului precum :
·
căderii de
copaci :
- 18.07 2011 - strada Mr. Alexandrescu nr. 67 – s-a intervenit cu 5 membrii ai S.V.S.U. și 1 autovehicul pentru
înlăturarea copacului prăbușit care blocase circulația ;
- 19.07 2011 –
șanțul Cetății – s-a intervenit cu
6 membrii ai
S.V.S.U. și 1 autovehicul pentru înlăturarea copacului și crengilor de dimensiuni
mari care prezentau pericol iminent de prăbușire și care au blocat accesul
între Bdul Independenței și str. Lt. Stancu Ion ;
·
inundarea pasajului Romlux :
-
02.06 2011 - s-a intervenit cu 6 membri
ai S.V.S.U. și cu1
motopompă;
·
Fenomene meteo
periculoase :
-
09.06 2011 – str. Bdul Independenței - s-a
intervenit cu 4 membri ai S.V.S.U. pentru îndepărtarea acoperișului ;
-
20.07 2011 – s-a
intervenit cu 40 membri ai S.V.S.U la
peste 45 de imobile – blocuri și instituții ale Consililui
Local municipal Târgoviște - au fost avariate sau distruse acoperișurile iar peste un
autoturism s-a prăbușit un copac ;
-
20.07 2011 – str.
Macilor - un copac de mari dimensiuni a fost smuls din pământ iar
trunchiul cestuia cu rădăcin forța conducta de gaze
de medie presiune care alimenta spitalul județean și cartierul - s-a intervenit cu 8 membrii ai S.V.S.U., autospeciala ASPMI, autoutilitara cu
sistemul de iluminat independent și o
echipă a Distrigaz SUEZ pentru înlăturarea copacului prăbușit și detensionarea conductei
.
·
Caniculă :
C.L.S.U. a înființat 8 puncte
de prim - ajutor pe care le-a dotat cu
apă plată în cantități suficiente
și 3 puncte stradale dotate cu dozatoare
cu apă plată în perioada iulie – august .
·
Accident cu distrugerea a 3 stâlpi ( 2
organizare de șantier și 1 stâlp iluminat public ) – 09.02 2011 - str. Aleea
Sinaia / D.N. 71 – s-a intervenit cu 6 membrii ai
S.V.S.U. și am fost sprijiniți cu utilaje de la D.C.E.G.,
iluminatul public fiind reluat după 12 ore .
·
Incendii :
-
31.08 2011 – str. Bdul
Independenței / S.C. Turnir S.A. – la solicitarea I.S.U. Dâmbovița am sprijinit la
stingerea incendiului cu 6 membrii ai
S.V.S.U. și autospeciala ASPMI ;
-
24.09 2011 – cartier Romlux - la solicitarea dispeceratului
I.S.U. Dâmbovița - s-a intervenit cu 6 membri ai
S.V.S.U. pentru stingerea vegetației care ardea ;
-
27.09 2011 –
cartier Bulgari - la solicitarea dispeceratului I.S.U. Dâmbovița - s-a intervenit cu 6 membri ai S.V.S.U. și autospeciala ASPMI pentru stingerea vegetației care
ardea ;
-
27.09 2011 – calea ferată zona PAVCOM - la solicitarea
dispeceratului I.S.U. Dâmbovița - s-a intervenit cu 6 membri ai S.V.S.U. și autospeciala ASPMI pentru stingerea vegetației care
ardea ;
-
30.09 2011 – cartier Priseaca zona DASOCADO - la solicitarea
dispeceratului I.S.U. Dâmbovița - s-a intervenit cu 6 membri ai S.V.S.U. și autospeciala ASPMI pentru stingerea vegetației care
ardea ;
-
05.10 2011 – str.
Cooperației - la solicitarea dispeceratului I.S.U. Dâmbovița - s-a intervenit cu 6 membri ai S.V.S.U. și autospeciala ASPMI pentru stingerea vegetației care
ardea ;
-
02.12 2011 – str.
Ialomiței - la
solicitarea dispeceratului I.S.U. Dâmbovița - s-a intervenit cu 6 membri ai S.V.S.U. și autospeciala ASPMI pentru stingerea vegetației care
ardea .
Conform legilației în vigoare, Serviciul
Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă al Consiliul Local Municipal
Târgoviște a asigurat
permanența pe timpul
perioadelor de cod înstituit și a
asigurat prevenirea pe timpul adunărilor,
manifestărilor publice și
cultural sportive din sectorul de competență
.
CAPITOLUL V
ORGANIZAREA PE
LINIA SITUATII LOR DE URGENTĂ
Pe teritoriul municipiului Târgoviște sunt organizate comitete, celule de urgență și servicii pentru
situații de urgență structurate specific la nevoile municipiului,
agenti economici și institutiile publice astfel:
1. S.V.S.U. – Consiliul Local Municipal Târgoviște ;
2 . Celule
de Urgență la : direcțiile subordonate și la agentii
economici .
Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă al Consiliul
Local Municipal Târgoviște,
este o structură profesională, alta decât a unităţilor
profesioniste pentru situaţii de urgenţă, încadrat cu personal
voluntar, ce are atribuţii privind apărarea vieţii, avutului
public şi privat împotriva dezastrelor, în sectorul de
competenţă stabilit cu acordul Inspectoratului Judeţean pentru
Situaţii de Urgenţă, precum şi pentru acordarea ajutorului
persoanelor aflate în pericol în caz de accidente sau dezastre. Drepturile
specifice exercitării atribuţiilor ce
revin potrivit legii personalului voluntar din formatiunile voluntare
sunt prevăzute în : Legea nr. 481 din 2004 si Legea 212 din 2006, privind Protecţia
Civilă, Legea 307 din 2006 privind Apărarea împortiva Incendiilor, a
Hotărârii Guvernului nr. 642/13.07.2005 pentru aprobarea
Criteriilor de clasificare a unităţilor administrativ-teritoriale,
institutiilor publice şi operatorilor economici din
punct de vedere al protecţiei civile, în functie de tipurile de riscuri specifice, a Ordinului Ministrului Administratiei şi Internelor nr.
718 din 30.06.2005 pentru
aprobarea Criteriilor de performanta privind structura
organizatorică şi dotarea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, a OMAI 718 /
2005, modificat şi completat cu
OMIRA 195 din 2007, referitor la Criteriile de performanţă, privind
structura organizatorică şi dotarea serviciilor voluntare pentru
situaţii de urgenţă, a Ordinului nr. 1474 din 12.10 2006, ,,
Regulamentul de planificare, pregătire şi desfăşurare a
activităţii de prevenire în situaţii de urgenţă ” , a
Ordinului nr. 1475 din 13.10 2006, ,, Regulamentul privind gestionarea
situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure ”,
a Ordinului
nr. 163 din 28.02 2007, Normă generală de apărare împotriva
incendiilor ( Normă din 28/02/2007, Publicat în Monitorul Oficial, Partea
I nr. 216 din 29/03/2007); a Ordinului nr. 160 din 23.02 2007 Publicat in
Monitorul Oficial, Partea I nr. 161 din 07/03/2007 și Regulamentul de planificare, organizare,
desfăşurare şi finalizare a activităţii de prevenire a
situaţiilor de urgenţă prestate de serviciile voluntare şi
private pentru situaţii de urgenţă .
Președintele C.L.S.U.,
primarul municipiului Targoviste, jr. Gabriel Florin BORIGA, vicepreședintele C.L.S.U, viceprimar
ing. Paul Robert BRICEAG și a șeful C.O.A.T.,
secretarul municipiului, jr. Chiru Cătălin CRISTEA, în anul 2011, s-au
preocupat pentru asigurarea dotării S.V.S.U., astfel :
-
sau încheiat 20
contracte de voluntariat în anul 2011,
numărul de voluntari fiind de 110 de membrii cu contract ;
- în perioada iulie
– august, datoriă caniculei, S.V.S.U. a achiziționt 2 dozatoare pentru apă plată ;
- 1 sirenă
PAVIAN cu modul de comandă pentru sistemul de înștiințare înștiințare - alarmare al
municipiului Târgoviște ;
- 1 buc. sistem
de iluminat independent pentru intervenții ;
- 1 buc.
motopompă mobilă ;
- 1 buc.
motofierăstrău ;
- 5 buc.
scări de diferite dimensiuni ;
- Echipament ;
- Unelte
genistice și pentru zăpadă .
Începând cu data
de 28.07 2011, Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă al Consiliul
Local Municipal Târgoviște a fost
clasificat ca serviciu de voluntar de categoria a III a, conform H.C.L.
nr. 157 din 28.07 2011 și OMAI 718 /
2005, modificat şi completat cu
OMIRA 195 din 2007, Criterii de performanţă, privind structura
organizatorică şi dotarea serviciilor voluntare pentru situaţii
de urgenţă .
CAPITOLUL VI
NIVELUL
CAPACITĂTII DE PROTECTIE
CIVILĂ, TRANSMISIUNI ,
INFORMATICĂ SI ALARMARE
Sistemul de
înstiintare-alarmare este organizat pe baza structurii teritoriale de telecomunicatii asigurând înștiințarea
municipiului în maxim 4-5 minute.
Municipiul
Târgoviste dispune de 3 sirene electronice si 14 sirene electrice de 5,5
Kw, 1 sirena dinamica cu
aer comprimat .
Pentru întretinerea
si repararea acestora s-a încheiat contract de întretinere si reparatii de
către Consiliul Judetean cu firma S.C.
SIAAS S.A. Târgoviste .
Gradul de
asigurare cu mijloace de înstiintare este de 80 %, iar mijloace de alarmare de 80 % asigurînd în conditii bune înstiintarea si
alarmarea municipiului în caz de pericol.
În contextul
desfăsurării în acest an al exercitiului de alarmare publică a
municipiului Târgoviste este necesar să achizitionăm o sirenă
electronică pentru înlocuirea sirenelor electrice si completarea celor
două sirene electronice cu module de comandă .
În anul 2011, o
comisie a Inspectoratului Judetean pentru
Situatii de Urgentă ,, BASARAB I ’’
împreună cu o firmă specializată vor evalua gradul de
audibilitate al sistemului de alarmare al municipiului Târgoviste ..
CAPITOLUL VII
PROTECTIA PRIN
ADĂPOSTIRE
Fondul actual de
adăpostire asigură protectia populatiei si salariatilor din oras în
proportie de 60%, .
Fondul de
adapostire este constituit din 64 adaposturi speciale de protectie civilă,
subsoluri, ce se amenajează si adăposturi de tip familial .
In baza de calcul
s-a luat în consideratie un număr de 44.400 de autoevacuati, mobilizati si
dispersati în localitatile limitrofe .
În anul 2011 au fost întreprinse următoarele măsuri :
1.
Igienizarea şi repararea adăposturilor speciale din
municipiul Târgoviste, astfel :
-
Igienizarea, repararea şi punerea în funcţiune a
unor instalaţii ale Punctului de Comandă al CLSU si modernizarea
sistemului de filtroventilatie ;
-
Igienizarea, repararea si predarea asociatiilor de
proprietari a 5 (cinci) adăposturi speciale (H1,72B,12A,51E,A1) ;
2.
Întocmirea şi înaintarea propunerilor pentru bugetul de
cheltuieli pe anul 2012
Avându-se în
vedere cele prezentate, S.V.S.U. al
Consiliului Local Municipal Târgoviste, va propune declasificarea unor
adăposturi şi trecerea unora dintre ele din categoria adăposturi
speciale în categoria adăposturi simple, conform celor constatate pe
teren, rezultând, astfel, un număr de 35 de adăposturi speciale
şi 29 de adăposturi simple.
CAPITOLUL VI II
PROTECTIA N.B.C,
MEDICALĂ SI VETERINARĂ
Protectia
antichimică a populatiei si salariatilor este deficitară deoarece nu s-au achizitionat si distribuit nici un fel de mijloce de
protectie individuală si truse de
decontaminare – alocarea fondurilor pentru mijloacele de protectie
individuală împovărează
bugetul Consiliului Local, având în
vedere că acestea au o perioadă de utilizare limitată în
timp ( locatii de depozitare ) .
CAPITOLUL IX
ASIGURAREA LOGISTICĂ
Baza materială
pentru instruire si intervente a
S.V.S.U., a cunoscut îmbunătătiri,
conform bugetului aprobat pentru anul 2011
.
Considerăm ca
pe această linie se poate face mai mult prin alocarea de fonduri care
să fie prevăzute în bugetul Consiliului Local, cât si al agentilor
economici.
Managerii directiilor subordonate primăriei
municipiului Târgoviste ca ordonatori de credite si sefii structurilor de urgentă, prin legile ce
reglementează această activitate, au obligatia ca prin dispozitiile pe
care le dau, să asigure dotarea cu
materiale necesare pentru interventie în caz de
necesitate si pregătirea personalului în domeniul Protectiei Civile si P.S.I.,
iar în cazul voluntarilor să li se permită lunar să participe la
pregătirea de specialitate, conform H.G. nr. 1579, art 6 din 08.12 2005,
L. 481 / 2004 completată cu L. 212 / 2006, art. 6, art 21, art. 28, art.
31, art. 37, art. 13 alin. 5, 7, art. 15, 75, art. 76 , L. 212, art. 3 . .
PREŞEDINTE DE
ŞEDINŢĂ, SECRETAR
MUNICIPIU,
as. med. Liţă Ion jr. Chiru Cătălin Cristea
PLANUL DE MĂSURI
PRIVIND ÎMBUNĂTĂTIREA
ACTIVITĂTII COMITETULUI LOCAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ PENTRU ANUL 2012
Ř
Cresterea capacitătii
de reactie si actiune la producerea unor dezastre.
Termen: permanent.
Răspund
: membrii C.L.S.U., Consiliul Local si sef S.V.S.U.
Ř
Monitorizarea
permanenta a surselor de risc si a zonelor
de responsabilitate a fiecărui agent economic si institutie publică.
Termen : permanent.
Răspund : Presedintele C.L.S.U., sefii C.U., C.O.A.T., S.V.S.U.
Ř
Imbunătătirea
înzestrării prin derularea programelor de achizitii de tehnică, materiale de protectie civilă si P.S.I. din fondurile alocate pe anul
2011 :
Termen : 31.12
2012
Răspund : Presedintele C.L.S.U., sefii C.U. si sef S.V.S.U.
Ř
Actualizarea
componentei formatiei de interventie în situatii
de urgentă . Termen: permanent.
Răspund : Sef S.V.S.U.
Ř
Întocmirea
planurilor unice de pregătire pe linie de situatii de urgentă pe anul
2010 si antrenarea echipelor conform
programelor :
Termen : 01.04 2012
Răspund : Sef S.V.S.U.
Ř
Constituirea lotului S.V.S.U. al
municipiului Târgoviste pentru participarea la concursul profesional al
serviciilor voluntare si private pentru situatii de urgentă :
Termen :
01.04 2012
Răspund
. Sef S.V.S.U.
Ř
Extinderea si
modernizarea prin achizitionare a noilor sisteme de înstiintare si alarmare.
Termen : trim II
– 2012
Raspund : Presedintele C.L.S.U.
În anul 2012, vom
desfăsura următoarele activităti
mai importante :
n
Exercitiul de
alarmare publică a municipiului Târgoviste ;
n
Exercitii si antrenamente
conduse de C.L.S.U. .
Suntem convinsi că suntem în măsură si putem face mai mult
în special pe linia dotării si apreciem că activitătile
desfăsurate în anul 2011 au fost organizate
si conduse potrivit legislatiei în vigoare, iar structurile civile analizate sunt în măsură să îndeplinească misiuni
de interventie pe linia situatiilor de
urgentă .
PREŞEDINTE
DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR
MUNICIPIU,
as. med. Liţă Ion jr. Chiru Cătălin Cristea
ROMANIA
JUDETUL DÂMBOVITA
MUNICIPIULUI TÂRGOVISTE
COMITETUL LOCAL PENTRU
SITUATII DE URGENTĂ
de plan de măsuri al
Comitetului Local pentru Situatii de Urgentă al municipiului Targoviste , pentru
îmbunătătirea activitătii în perioada 01.01.2012- 31.12.2012
Nr. crt. |
Măsuri propuse
|
Termen |
Cine răspunde |
Cu cine colaborează |
1 |
Refacerea documentelor operative la toate structurile
pe linie de situatii de urgenta din municipiu, potrivit cerintelor si indicatiilor transmise de I..J.S.U
-Dambovita. |
Permanent |
Sefii C.L.S.U., C.U. Sef
S.V.S.U. |
I..J.S.U. Dambovita |
2 |
Intocmirea
Planurilor Unice de pregătire în
perioada 01.01.2012
-31.12.2012 la nivelul primăriei
municipiului Tărgoviște și institutiilor administrate de
Consiliul Local, potrivit Ordinului
de Instruire al presedintelui
C.J.S.U. Dambovita pentru anul
2012 . |
01.03 2012 |
||
5 |
Antrenarea
Comitetului Local pentru Situatii de Urgenta, Comitetelor pentru
Situatii de Urgenta si Celulelor de
Urgenta pentru ocuparea locului de conducere
si luarea unor decizii pentru interventie în situatii de urgentă
sau criză . |
Semestrial |
Sefii C.L.S.U.,C.U. Sef S.V.S.U. |
Comitetul
Local pentru Situatii de Urgenta |
6 |
Prin dezvoltarea măsurilor de
înstiintare si alarmare a populatiei
în situatii de criza, în conformitate cu prevederile ordinelor I.G.S.U. transmis
de I.J.S.U. Dâmbovita, organele administratiei locale vor
achizitiona materiale speciflce, astfel : -
1
buc. sirena electronica tip PAVIAN . |
Trim. II 2012 |
Presedintele C.L.S.U. si Sef S.V.S.U. Presedintele C.L.S.U., Seful C.O.A.T. si Sef
S.V.S.U |
Director economic |
7 |
Asigurarea fondurilor bănesti necesare
dotării si dezvoltării bazei materiale a instruirii pt. situatii de urgentă : -
Achizitionarea a unui număr de 7 statii radio
UUS ( cu statie fixă ) – statiile
radio care au fost în evidentă au fost casate întrucât erau uzate moral si
fizic ( au fost achizitionate în anul 1996 ) ; -
Motompă
cu bazin necesara interventiei ; -
Robot
pornire auto ; -
Instalatie
spălare autovehicule ; -
Echipament de protectie conform legislatiei . |
Anul 2012 |
||
8. |
Reabilitarea
unui număr de 3 adăposturi din municipiu |
Anul 2012 |
Presedintele C.L.S.U. si Sef S.V.S.U. |
I.J.S.U. Dâmbovita |
9 |
Identificarea tuturor
factorilor de risc din municipiu si a
surselor de poluare a factorilor de mediu .
|
Permanent |
Sef S.V.S.U. |
I.J.S.U.
Dâmbovița |
10 |
Organizarea concursurilor scolare de cunoastere a măsurilor de protectie
civilă si P.S.I.: - faza scolară
; - faza
pe municipiu ; - faza
judeteană ; -
faza natională . |
Martie – August 2012 |
I.J.S.U. Dambovita
C.L.S.U. municipiu Târgoviste |
Inspectoratul Scolar Judetean Dâmbovita |
PREŞEDINTE DE
ŞEDINŢĂ, SECRETAR
MUNICIPIU,
as. med. Liţă Ion jr. Chiru Cătălin Cristea