Anexa nr. 1
REGULAMENTUL DE
ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
AL
„TEATRULUI MUNICIPAL
TÂRGOVIŞTE”
Capitolul I – DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1. - Teatrul Municipal
Târgovişte este o instituţie publică de cultură,
constituită din comasarea prin reorganizare a
Teatrului Municipal „Tony Bulandra”,
Teatrului Municipal pentru Copii şi Tineret „Mihai Popescu” şi a
Casei Municipale de Cultură „I.G. Vasiliu” din Târgovişte.
Art. 2. - Teatrul Municipal
Târgovişte este o instituţie de spectacol de repertoriu, care
realizează şi prezintă producţii artistice conform legii.
Art. 3. - Teatrul Municipal
Târgovişte are personalitate juridică proprie, este înfiinţată
şi funcţionează potrivit dispoziţiilor Ordonanţei
Guvernului nr. 21/2007, privind instituţiile şi companiile de
spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea
activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 353/2007, în conformitate cu
legislaţia română în vigoare.
Art. 4. - Teatrul Municipal
Târgovişte, funcţionează în subordinea Consiliului Local al
Municipiului Târgovişte şi este finanţată din venituri
proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul local şi din
alte surse potrivit prevederilor legale.
Art. 5. - Teatrul Municipal
Târgovişte, denumit în continuare Teatrul,
funcţionează în acord cu prevederile prezentului Regulament de
Organizare şi Funcţionare.
Art. 6. - (1) Sediul administrativ al Teatrului este în Municipiul Târgovişte, Bd. Regele
Carol I, nr. 43;
(2) Toate actele, facturile, anunţurile,
publicaţiile etc. emise de Teatru
vor conţine denumirea completă a instituţiei, alături de
indicarea sediului, a siglei, precum şi a denumirii autorităţii locale
în a cărei subordine funcţionează.
Art. 7. - Teatrul dispune de colective structurate după cum urmează :
(1) – un colectiv de teatru dramatic si
unul de teatru de copii
(2) - personal tehnic (de scenă şi producţie),
(3) - personal administrativ (serviciul
financiar-contabilitate, juridic, resurse umane, achiziţii),
(4) - personal de specialitate (secţiunea Evenimente
culturale şi Centrul de Informare).
Capitolul II – OBIECTIVUL ŞI
ACTIVITATEA TEATRULUI MUNICIPAL TÂRGOVIŞTE
Art. 8. - Teatrul are deplină autonomie în stabilirea repertoriului
precum şi în realizarea programelor, proiectelor şi acţiunilor
culturale şi artistice proprii sau în colaborare, în acord cu politicile
şi strategiile culturale elaborate de către autorităţii
locale, pentru a răspunde nevoilor comunităţii.
Art. 9. - (1) Teatrul are ca
obiectiv principal promovarea valorilor culturale locale şi naţionale,
ale artelor interpretative de Teatru, creşterea accesului publicului la
spectacole şi concerte, susţinerea iniţiativei pentru
diversificarea artelor spectacolului, în concordanţă cu
necesităţile comunităţii;
(2) Pentru atingerea
obiectivului prevăzut la alin. (1), Teatrul
desfăşoară următoarele activităţi principale:
a)
produce spectacole pentru adulţi şi copii;
b)
realizează sau dezvoltă
proiecte culturale naţionale şi internaţionale,
programe, proiecte şi acţiuni în parteneriat cu artişti,
organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole din
ţară şi din străinătate;
c)
co-produce sau participă la organizarea de
spectacole în colaborare cu alte instituţii artistice, cu persoane fizice
sau juridice din ţară sau din străinătate;
d)
dezvoltă programe şi proiecte menite să
favorizeze accesul comunităţii locale şi regionale la spectacole
şi concerte;
e)
sprijină debutul şi afirmarea tinerilor
creatori şi interpreţi;
f)
se implică în educarea prin artă a publicului;
g)
dispune de colective artistice, necesare pentru
realizarea de producţii artistice;
h)
are un portofoliu de minimum trei producţii
artistice diferite şi realizează, în fiecare stagiune, cel puţin
două producţii noi care completează programele şi
reconfigurează repertoriul existent;
i) are asigurat şi dispune,
potrivit legii, de bugetul necesar pentru remunerarea personalului şi
pentru realizarea şi prezentarea cel puţin a producţiilor
artistice din cadrul programului minimal.
j)
realizează şi editează cărţi,
studii, publicaţii specifice pe orice tip de suport, înregistrări
audio şi video;
k)
comunică şi promovează producţii
şi evenimente culturale pentru comunitatea locală;
l)
organizează şi impresariază spectacole sau
artişti ai Teatrului, în
condiţile legii;
m)
prestează servicii sau alte activităţi
ecomonice în vederea creşterii veniturilor proprii, în acord cu
reglementările legale în vigoare.
Art. 10. -
Teatrul Municipal Târgovişte poate recurge la
externalizarea, în condiţiile legii, a unor servicii, inclusiv a celor
tehnice, administrative şi de producţie.
Art. 11. -
Teatrul Municipal Târgovişte îndeplineşte orice
alte activităţi şi atribuţii prevăzute de legile în
vigoare în domeniul său de activitate.
Art. 12. -
Teatrul Municipal Târgoviște se organizează ca teatru de repertoriu, potrivit
dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 21/2007, privind
instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi
desfăşurarea activităţii de impresariat artistic,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
353/2007, în conformitate cu legislaţia română în vigoare.
Capitolul III – PATRIMONIUL
Art. 13. - Patrimoniul Teatrului este format din drepturi
şi obligaţii asupra bunurilor aflate în proprietatea publică
şi/sau privată a autorităţii locale, pe care le
administrează cu diligenţa unui bun proprietar şi/sau asupra
bunurilor deţinute de Teatru, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
Art. 14. - La înfiinţare,
patrimoniul Teatrului se constituie
din patrimoniile institutiilor comasate, respectiv Teatrul Municipal ,, Tony Bulandra”, Teatrul Municipal
pentru Copii si Tineret ,, Mihai Popescu” şi a Casei Municipale
de Cultura ,, I.Gh. Vasiliu”.
Art. 15. - Patrimoniul poate fi
completat prin achiziţii, transferuri, donaţii ale persoanelor fizice
sau juridice, sponsorizări şi prin alte modalităţi, în
condiţiile legii.
Art.
16. -
Bunurile aflate în patrimoniu se gestionează
potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, conducerea Teatrului, fiind obligată să aplice măsurile de
protecţie prevăzute de lege, în vederea protejării acestora.
Capitolul IV –STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A TEATRULUI
Art. 17 (1) Structura organizatorică şi
nunărul de posturi a Teatrului se
aprobă de către autoritate în raport cu sarcinile, obiectivele
şi programele stabilite, astfel încât să se asigure în mod
corespunzător realizarea atribuţiilor şi activităţilor
specifice.
(2) Structura Teatrului cuprinde: servicii, birouri,
ateliere şi compartimente funcţionale conform organigramei.
(2) Organigrama Teatrului ataşată ca Anexa 1, cuprinde
79 posturi:
A - Secţiunea Teatru Dramatic „Tony Bulandra”
B - Secţiunea Teatru pentru Copii „Mihai Popescu”
C - Secţiunea Evenimente Culturale
D - Centrul de Informare şi Marketing
E - Serviciul Administrativ
F – Serviciul Financiar-Contabil
G – Biroul Resurse Umane,
Salarizare
H – Oficiul Juridic
I – Biroul Achiziţii
J - Serviciul Tehnic
(3)
Secţiunile Teatru Dramatic «Tony Bulandra» şi
Secţiunea Teatru pentru Copii «Mihai Popescu» îşi organizează
activitatea pe stagiuni a căror durată şi data de începere se stabilesc de
către managerul general, în conformitate cu prevederile legale. Stagiunea este perioada
în care instituţia publică de spectacole pregăteşte şi
prezintă direct publicului producţiile sale.
(4) Stagiunea începe la 1 septembrie
şi se încheie la 30 iunie din anul calendaristic următor, conform
legii.
Art. 18 Secţiunea Teatru Dramatic „Tony Bulandra”
este subordonată
Directorului Adjunct Artistic şi are ca obiectiv principal promovarea
valorilor artelor de teatru autohtone şi universale, ale artelor
interpretative, pe plan naţional şi regional, în concordanta cu
necesităţile comunităţii, precum şi creşterea accesului
publicului la spectacole.
a) organizează şi susţine spectacole de teatru proprii
sau în colaborare cu alte autorităţi şi instituţii;
b) promovează piese şi texte de teatru reprezentative pentru
dramaturgia românească universală, clasică şi
contemporană;
c) pune în valoare talentul artiştilor din domeniul artelor
interpretative, al regiei şi scenografiei;
d)
sprijină debutul şi afirmarea tinerilor artişti
şi se implică în educarea prin teatru;
e) face
parteneriate cu alte instituții din țară în vederea
îmbogățirii programelor teatrale și a ofertei din domeniul artelor
spectacolului
Art. 19 Secţiunea Teatru pentru Copii „Mihai
Popescu”
este subordonată
Directorului Adjunct Artistic şi are ca obiectiv principal promovarea
valorilor artelor de teatru pentru copii, autohtone şi universale, ale
artelor interpretative, în concordanta cu necesităţile
comunităţii, precum şi
creşterea accesului publicului tânăr la spectacole.
a) organizează şi susţine spectacole proprii de teatru
pentru copii, sau în colaborare cu alte autorităţi şi
instituţii similare;
b) promovează piesele şi textele de teatru reprezentative
pentru dramaturgia românească şi universală, clasică
şi contemporană din domeniul literaturii şi teatrului pentru
copii;
c) pune în valoare talentul artiştilor din domeniul artelor
interpretative, al regiei şi scenografiei;
d) sprijină debutul şi afirmarea tinerilor artişti
şi se implică în educarea prin teatru a copiilor;
e) face parteneriate cu instituţii de
învăţământ primar şi secundar în vederea dezvoltării
unor programe educaţionale dedicate copiilor;
Art. 20 Secţiunea Evenimente
Culturale
se află în
subordinea Managerului General, este condusă de un coordonator şi derulează evenimentele culturale de pe raza
Municipiului Târgovişte şi al judeţului Dâmboviţa.
a)
evenimentele
culturale derulate de secţiunea “Evenimente Culturale” constau în proiecte
de tipul: festivaluri, serbări publice, concerte în aer liber, orice alt
fel de manifestări cultural-artistice publice;
b)
proiectele
pot fi finanţate de autorităţile locale şi de alte persoane
juridice publice sau private;
c)
poate
folosi pentru proiectele pe care le gestionează, personal contractual în
baza unor convenţii reglementate prin codul civil sau contracte pe
perioadă determinată, în condiţiile legii;
Art. 21 Centrul de Informare şi Marketing
se află în subordinea
Managerului General, este condus de un coordonator şi desfăşoară
următoarele activităţi principale:
a) promovează şi
distribuie producţii artistice, turnee şi evenimente realizate sau
prezentate în cadrul Teatrului, pe
piaţa internă locală sau regională şi pe piaţa
culturală internaţională, după caz;
b) comunică cu media în
vederea promovării repertoriului curent, a evenimentelor, turneelor
şi proiectelor în lucru ale Teatrului;
c) organizează campanii
de promovare a producţiilor şi evenimentelor speciale produse sau
găzduite de Teatru;
d) realizează şi
reactualizează pagina web a Teatrului;
e) concepe şi diversifică
strategiile de distribuţie a biletelor de spectacole;
f) monitorizează media
cu privire la activitatea Teatrului;
g) asigură
legătura dintre Teatru şi
celelalte instituţii similare din ţară şi din
străinătate;
h) elaborează
materialelor publicitare ale spectacolelor, evenimentelor sau ale
artiştilor, ansamblurilor etc.;
i)
organizează activităţi de protocol în
relaţiile cu mass- media şi cu invitaţii interni şi
internaţionali;
j) stabileşte politici
de preţuri pe fiecare producţie artistică / turneu / eveniment
şi strategii de marketing pentru optimizarea repertoriului, a numărului de spectatori
şi a biletelor vândute;
k) identifică segmentul
/ segmentele ţintă în vederea adaptării repertoriului şi a
preţurilor de distribuţie
l) planifică şi
stabileşte necesarul de bilete pentru stagiunea următoare; gestiunea
şi fiscalitatea biletelor de spectacole, abonamentelor şi invitaţiilor
m) răspunde direct de atragerea
de fonduri din sponsorizări sau donaţii;
n) întreţine şi
gestionează arhiva artistică, inclusiv baza de date în sistem
electronic care reflectă istoria în sunet şi imagini a Teatrului: pliante, CD-uri, casete
video, casete demo, afişe, programe, poze, statistici, articole din
presă, diverse alte materiale documentare;
o) alcătuieşte
dosarele de spectacol şi arhivează materialele documentare ale Teatrului (CD-uri, casete video, fotografii,
articole din presă etc.);
p) răspunde
solicitărilor referitoare la orice informaţii privind Teatrul, conform obligaţiilor
stabilite prin Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile
de interes public;
q) asigură comunicarea
din oficiu a informaţiilor de interes public, conform obligaţiilor
stabilite prin Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile
de interes public;
Art. 22 Serviciul
Administrativ
se alfă în
subordinea Directorului Economic, este condus de un administrator şi are
în responsabilitatea sa:
a) administrarea,
întreţinerea şi repararea clădirii şi a inventarului
gospodăresc din dotare;
b)
întocmirea unui calendar anual al
lucrărilor de reparaţii curente, renovări şi amenajări
şi prezentarea acestui calendar directorului general;
c)
coordonarea şi urmărirea
lucrărilor de reparaţii ce se execută în Teatru, în antrepriză sau în regie proprie;
d)
organizarea şi verificarea pazei
instituţiei şi a bunurilor acesteia;
e)
organizarea şi verificarea
activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor;
f)
asigurarea curăţeniei în
spaţiile administrative ale Teatrului;
g)
administrarea, întreţinerea şi
repararea parcului de autovehicule;
h)
organizarea activităţii de
secretariat - dactilografie, registratură, curierat;
i) administrarea mijloacelor
de telecomunicaţii, IT şi multiplicare şi a serviciilor de
întreţinere pentru acestea;
Art. 23 Serviciul
Financiar-Contabil
se află în subordinea Directorului Economic,
este condus de un şef de serviciu, care coordonează, economişti,
contabili, referenţi şi casieri.
(2) Serviciul Financiar -
Contabilitate are următoarele atribuţii:
a) coordonează
întocmirea şi executarea bugetului de venituri şi cheltuieli;
b) organizează şi
conduce contabilitatea veniturilor încasate şi a cheltuielilor efectuate,
potrivit bugetului aprobat şi a mijloacelor bugetare;
c) coordonează
realizarea operaţiunilor financiare şi de cassă;
d) întocmeşte şi
ţine la zi:
·
evidenţele contabile şi financiare;
·
contul de execuţie bugetară, potrivit actelor
normative în vigoare;
·
bilanţul şi dările de seamă şi
statistice,conform normelor legale;
·
ordinele de plată şi dispoziţiile de
încasare şi de plată;
·
ordinele de plată pentru plata obligaţiilor
către bugetul statului conform legislaţiei în vigoare;
·
declaraţiile lunare privind obligaţiile de
plată pentru asigurări de sănătate, fondul de şomaj,
C.A.S.etc.;
e) urmăreşte ca
încasările şi plăţile să fie efectuate la termen, cu
respectarea dispoziţiilor legale;
f)
răspunde de operaţiunile financiare efectuate
pentru derularea cheltuielilor de capital;
g) verifică deconturile
cu actele de încasări şi plăţi ale spectacolelor;
h) asigură virarea la
timp a tuturor taxelor şi impozitelor datorate;
i)
urmăreşte, cu ajutorul evidenţei operative
curente, realizarea indicatorilor prevăzuţi în „Bugetul de venituri
şi cheltuieli“;
j)
efectuează periodic verificarea gestiunilor
băneşti şi a altor valori materiale;
k) ţine evidenţa
lucrărilor executate şi răspunde de arhivarea lor în
conformitate cu dispoziţiile legale;
l)
îndeplineşte orice alte atribuţii
prevăzute de reglementările legale în vigoare;
m) urmăreşte
permanent soldurile de debitori şi creditori, pe care le comunică
Biroului Juridic, după caz, în vederea luării măsurilor care se
impun.
Art. 24 Biroul Resurse Umane, Salarizare
se află în
subordinea Managerului General; atribuţiile specifice acestui compartiment
sunt:
a) asigură încadrarea
şi promovarea personalului, potrivit legii, în limita posturilor şi
în limita fondurilor prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli
al Teatrului;
b) asigură aplicarea
dispoziţiilor legale privind timpul de muncă şi de odihnă,
condiţiile de lucru, salarizarea personalului, pensionarea etc.;
c) asigură executarea
hotărârilor organelor de jurisdicţie a muncii;
d) răspunde de
întocmirea, conform legislaţiei în vigoare, a statelor de plată, în
baza documentelor care atestă legalitatea acestora (pontaje, referate de
necesitate, de plată etc.);
e) răspunde de
legalitatea, exactitatea şi corectitudinea operaţiilor efectuate;
f) răspunde de
păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului;
g) întocmeşte
situaţiile statistice referitoare la numărul de personal, structura
acestuia, fondul de salarii, câştigurile realizate etc.;
h) întocmeşte
documentaţiile de fundamentare a numărului de personal şi a
fondului de salarii în vederea aprobării;
i) întocmeşte şi
păstrează documentele de personal ale angajaţilor
(angajări, pensionări, plecări, promovări etc.);
j) întocmeşte statul de
funcţii;
k) efectuează şi
răspunde de înregistrările din carnetele de muncă ale
personalului;
l) calculează vechimea
în muncă a salariaţilor şi stabileşte cuantumul sporului de
vechime, potrivit legii;
m) întocmeşte
contractele de muncă şi centralizează fişele de evaluare a
personalului, potrivit legii;
n) organizează şi
urmăreşte programul de pregătire profesională, în
condiţiile legii;
o) elaborează note de
fundamentare activităţile care vizează
acţivităţile compartimentului;
p) exercită orice alte
atribuţii date în competenţa sa prin lege.
q) organizează şi
răspunde de arhiva
instituţiei.
Art. 25 Oficiul
Juridic
se află în subordinea Managerului
general şi are ca obiectiv principal asigurarea legalităţii
activităţilor desfăşurate în cadrul Teatrului, inclusiv apărarea intereselor patrimoniale ale
acesteia.
Pentru realizarea obiectivelor
sale, Oficiul juridic îndeplineşte următoarele atribuţii
principale:
a)
asigură şi
răspunde de elaborarea proiectelor de norme şi procedurilor de lucru
pentru domeniul său de activitate;
b)
face propuneri formalizate
privind reglementarea activităţilor desfăşurate în cadrul Teatrului;
c)
poate supune spre dezbatere
şi formulare de opinii Consiliului administrativ externalizarea unor
activităţi specifice domeniului său de activitate;
d)
reprezintă
instituţia în baza delegaţiei şi în limita competenţelor
date de către directorul general;
e)
întocmeşte /
redactează toate actele specifice pentru susţinerea în
instanţă a intereselor legitime ale Teatrului;
f)
asigură,
urmăreşte, răspunde şi raportează de modul de
exercitare a tuturor căilor de atac împotriva hotărârilor
judecătoreşti care privesc activitatea Teatrului, inclusiv în cazul externalizării
activităţii de reprezentare în instanţă;
g)
răspunde de
recuperarea / acordarea debitelor / creditelor rezultate din hotărârile
judecătoreşti definitive;
h)
formulează propuneri
legale pentru urmărirea şi încasarea debitelor, face demersuri pentru
primirea titlurilor executorii şi solicită luarea măsurilor
asiguratorii privind bunurile celor care au prejudiciat Teatrului;
i)
răspunde împreună
cu conducerea executivă de redactarea şi încheierea contractelor
pentru toate activităţile care implică patrimonial
instituţia;
j)
certifică din punct de
vedere al legalităţii:
· actele juridice producătoare de efecte juridice la
care Teatrul este parte;
· orice măsuri care sunt de natură să
angajeze răspunderea patrimonială a Teatrului sau care aduc atingere drepturilor acesteia;
·
deciziile, contractele,
procedurile şi alte documente propuse spre semnare directorului general.
k)
asigură legalitatea
actelor întocmite şi apără interesele patrimoniale ale
instituţiei;
l)
asistă din punct de
vedere al legalităţii deciziile luate de directorul general, la
cererea acestuia, în toate problemele legate de activitatea Teatrului;
m) sintetizează şi informează pe directorul
general şi conducerea executivă cu privire la actele normative care
reglementează domeniul de activitate al Teatrului; informează cu privire la eventualele
neconcordanţe între prevederile actelor normative aplicabile şi face
demersurile necesare pentru remedierea acestora;
n)
fundamentează şi
susţine propunerile de angajamente bugetare din domeniul lor de
activitate;
o)
răspunde de
integritatea documentelor şi a bazei de date gestionată, de predarea
acestora la arhiva Teatrului;
p)
răspunde de întocmirea
şi gestionarea registrelor impuse de legislaţia aplicabilă,
precum şi de reglementările interne;
q)
este membru în comisia de
etică şi disciplină şi în această calitate asigură
încadrarea din punct de vedere juridic a faptelor comise de salariaţi;
emite deciziile de sancţionare; asigură întocmirea dosarului şi
acţiunii pentru promovarea în instanţă, după caz;
r)
colaborează pe linia
securităţii şi sănătăţii în muncă cu
compartimentul de specialitate pentru definirea riscurilor pe fiecare
activitate în parte;
s)
ia măsuri pentru
respectarea cerinţelor formulate de către compartimentul de prevenire
şi protecţie a muncii, privind securitatea şi
sănătatea la locul de muncă.
t)
răspunde de
planificarea şi realizarea concediilor de odihnă, conform planului
aprobat de directorul general ;
u)
îndeplineşte orice
alte atribuţii prevăzute de legislaţia care reglementează
domeniul sau de activitate.
Art. 26 Biroul Achiziţii
se află în
subordinea Managerului General, iar atribuţiile specifice acestui
compartiment sunt:
a) solicită tuturor
serviciilor şi compartimentelor din Teatru,
necesarul de lucrări, servicii şi produse cu justificarea
necesităţii şi oportunităţii acestora, propuse pentru
un an calendaristic;
b) pe baza
centralizării necesarului de lucrări, servicii şi produse,
întocmeşte programul anual de achiziţii publice de lucrări,
servicii şi produse pe care îl supune aprobării conducătorului
autorităţii contractante;
c) estimează valoarea
contractului de achiziţie publică pe baza calculării şi
însumării tuturor sumelor plătibile pentru îndeplinirea contractului
respectiv, fără taxa pe valoarea adăugată, luând în considerare
orice forme de opţiuni şi, în măsura în care pot fi anticipate
la momentul estimării, orice eventuale suplimentări sau majorări
ale valorii contractului;
d) după aprobarea
bugetului propriu, definitivează programul anual al achiziţiilor
publice în funcţie de fondurile aprobate şi de posibilităţile
de atragere a altor fonduri;
e) pe baza aprobării
procedurii de achiziţie publică biroul de achiziţii publice
elaborează documentaţia de atribuire, pe care o înaintează
conducerii spre aprobare;
f) după elaborarea,
definitivarea şi aprobarea documentaţiei de atribuire, publică
în SEAP şi, după caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
anunţurile de intenţie şi de participare;
g) propune conducerii
constituirea comisiei de evaluare a ofertelor;
h) în perioada cuprinsă
între data publicării anunţului de participare şi data
limită de depunere a ofertelor, asigură oricărui operator
economic posibilitatea de a obţine documentaţia de atribuire şi
răspunde în termenele legale la toate solicitările de clarificare cu
privire la prevederile documentaţiei de atribuire;
i) la data, ora şi
locul indicate în anunţul de participare, prezintă comisiei de
evaluare a ofertelor documentaţia de atribuire, verifică
j) în măsura în care
comisia de evaluare a ofertelor solicită acest lucru, participă la
analiza, verificarea şi evaluarea ofertelor, astfel încât stabilirea
ofertei câştigătoare de către comisia de evaluare să nu fie
viciată de neconcordanţe şi nelămuriri;
k) urmăreşte ca
înainte de preluarea atribuţiilor specifice, în cadrul procesului de
evaluare, membrii comisiei de evaluare să semneze, pe propria
răspundere, o declaraţie de confidenţialitate şi
imparţialitate prin care se angajează să respecte prevederile
legale în vigoare;
l) sprijină comisia de
evaluare a ofertelor ca după finalizarea evaluării ofertelor să
elaboreze şi să propună spre aprobare raportul procedurii de
atribuire;
m) informează
candidaţii şi ofertanţii despre deciziile referitoare la
atribuirea contractului de achiziţie publică;
n) după expirarea
perioadei de contestaţie, întocmeşte împreună cu compartimentul
juridic contractul de achiziţie publică, îl propune
câştigătorului, şi publică în SEAP anunţul de
atribuire;
o) întocmeşte dosarul
de achiziţie publică pentru fiecare contract atribuit;
p) transmite către
Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor publice un raport anual privind contractele atribuite în anul
anterior;
q) propune şi
urmăreşte modul de efectuare a investiţiilor în Teatru;
r) obţine toate avizele
şi autorizaţiile cerute de lege pentru acestea.
Art. 27 Serviciul Tehnic
se află în
subordinea Managerului General, este condus de un coordonator tehnic şi este
format din Servicii de scenă şi Servicii de producţie:
(1) serviciile de scenă asigură:
a)
planificarea şi coordonarea activităţii
formaţiilor de tehnicieni şi muncitori care deservesc scena şi
instalaţiile ei precum şi serviciile „cabine, machiaj, coafura”;
b)
coordonarea compartimentelor şi serviciilor care
contribuie la asigurarea desfăşurării normale a
reprezentaţiilor.
(2) serviciile de producţie execută la termenele
stabilite decorurile şi costumele spectacolelor:
a)
lucrări de
tâmplărie, confecţii metalice, mecanică, tapiţerie,
pictură, croitorie, butaforie a decorurilor şi mobilierului
spectacolelor conform schiţelor aprobate şi de întreţinere ale
acestora;
b)
orice alte lucrări necesare Teatrului.
Capitolul V – CONDUCEREA TEATRULUI
Art. 28 (1) Conducerea Teatrului este asigurată de un
Manager General desemnat în urma concursului de proiecte de management, pe baza
contractului de management încheiat, în condițiile legii.
(2) Managerul General este asistat în activitatea sa de un Consiliu artistic
şi un Consiliu administrativ cu rol deliberativ, conform legii.
(3) Activitatea
Managerului General este sprijinită de un Director Artistic şi un
Director Economic, angajaţi potrivit legii.
(4)
Managerul General, Directorul Artistic şi Directorul Economic sunt
asistaţi în activitatea lor de coordonatori (şefi servicii).
Art. 29 (1) Managerul General îşi structurează
activitatea în acord cu Caietul de obiective elaborat de autoritate,
proiectului de management aprobat prin concursul de ocupare a postului şi
a programului minimal anual negociat cu reprezentantul autorităţii,
conform legii.
(2) Managerul General are în coordonare directă
următoarele Secţiuni/Birouri:
·
Biroul Resurse Umane, Salarizare;
·
Oficiul Juridic;
·
Biroul Achiziţii;
·
Secţiunea Evenimente Culturale
·
Centrul de Informare şi Marketing
·
Servicul Tehnic
(3) Managerul General are următoarele
atribuţii principale:
a)
reprezintă instituţia în relaţiile cu
autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice
şi juridice din ţară şi din străinătate,
b) coordonează şi
răspunde de buna desfăşurare a activităţii precum
şi de administrarea şi gestionarea patrimoniului Teatrului în conformitate cu
prevederile legale,
c)
încheie acte juridice în numele şi pe seama
instituţiei, în limitele de competenţă stabilite prin contractul
de management;
d) elaborează şi
aplică strategiile specifice, în măsură să asigure
desfăşurarea în condiţii de performanţă a
activităţii curente şi de perspectivă a Teatrului, în vederea îndeplinirii
obligaţiilor asumate, precum şi a obiectivelor şi indicatorilor
prevăzuţi în anexele contractului de management;
e)
în exercitarea atribuţiilor sale Managerul General emite
decizii;
f)
propune proiectul Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare al Teatrului,
organigrama şi statul de funcţii ale Teatrului, pe care le propune spre aprobare autorităţii,
potrivit legii;
g) avizează şi
transmite în vederea aprobării proiectele de bugete de venituri şi
cheltuieli, cu respectarea termenelor şi cerinţelor transmise de autoritate;
h) verifică şi
răspunde, în calitate de ordonator terţiar de credite, de respectarea
destinaţiei fondurilor aprobate prin bugetul de venituri şi
cheltuieli, potrivit legii;
i)
este ordonator terţiar de credite şi în
această calitate angajează, lichidează şi
ordonanţează cheltuielile pe parcursul exerciţiului bugetar;
j)
răspunde de derularea în condiţii de legalitate
a achiziţiilor publice ale Teatrului;
k)
decide asupra modului de utilizare a bugetului aprobat al
instituţiei, în limita competenţelor acordate şi în corelare cu
legislaţia în domeniu;
l)
asigură, prin Directorul Economic, respectarea destinaţiei
alocaţiilor bugetare aprobate de ordonatorul principal de credite,
inclusiv respectarea controlului financiar preventiv propriu din
instituţie;
m)poate delega calitatea de
ordonator terţiar de credite, înlocuitorului de drept sau altor persoane pe
care le împuterniceşte în acest scop să semneze pentru şi în
numele său;
n) ia măsuri pentru
dezvoltarea şi diversificarea surselor de venituri extrabugetare în
condiţiile reglementărilor în vigoare;
o) iniţiază
şi asigură, după caz, în condiţiile legii, negocierea
contractului colectiv de muncă la nivelul Teatrului;
p) configurează
repertoriul din perioada de referinţă, în acord cu prevederile
contractului de management, astfel:
· planifică stagiunea
cu luarea în considerare a propunerilor directorului artistic şi a
coordonatorilor celorlalte secţiuni;
·
stabileşte programul exploatării
producţiilor artistice (producţii noi şi în reluare).
q) supune spre analiză
şi dezbatere Consiliului administrativ procedurile de avizare privind
următoarele decizii:
·
rolurile din cadrul noilor producţii artistice
distribuite fără selecţie;
·
păstrarea sau scoaterea unor producţii
artistice din repertoriu;
·
deciziile de punere în scenă;
r)
informează Consiliului administrativ asupra
activităţilor pe care le delegă precum şi limitele
acestora, potrivit legii;
s)
avizează propunerile privind formarea
profesională a personalului din subordine;
t)
aprobă standardele de performanţă ale
postului; aprobă în condiţiile legii fişele de post şi
stabileşte atribuţiile de serviciu ale personalului din directa sa
subordine;
u) asigură solicitarea
în scris a sprijinului agenţiei teritoriale de ocupare a forţei de
muncă, în vederea redistribuirii salariaţilor ca urmare a
apariţiei unor situaţii care, potrivit legii, pot determina disponibilizări
de personal;
v)
negociază şi încheie contracte civile privind
drepturile de autor şi alte drepturi conexe sau după caz contracte de
prestări de servicii conform codului civil;
w) aprobă angajarea,
promovarea, sancţionarea, încetarea raporturilor individuale de muncă
sau concedierea personalului Teatrului,
în condiţiile legii;
x)
aprobă propunerile nominale, privind beneficiarii
premiilor anuale şi periodice ce se acordă personalului Teatrului, potrivit legii;
y)
aprobă centralizatorul anual al concediilor de
odihnă şi planul anual de formare profesională a personalului Teatrului întocmite în baza propunerilor
coordonatorilor fiecărei secţiuni;
z)
organizează activitatea de control financiar
preventiv, precum şi cea de audit public intern, potrivit legii;
aa)
aprobă măsurile de asigurare a pazei şi
pazei contra incendiilor;
bb) avizează propunerile
de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe pe care le transmite în
vederea aprobării, reprezentantului autorităţii; aprobă propunerile
de casare a obiectelor de inventar şi a celorlalte materiale, altele decât
cele care se înscriu în categoria mijloacelor fixe;
cc)
aprobă Regulamentul de Ordine Interioară al
instituţiei;
dd) îndeplineşte orice
atribuţii date în competenţa sa prin lege sau dispoziţie a
ordonatorului principal de credite.
Art. 30 (1) Consiliul administrativ, este un organism deliberativ
înfiinţat în condiţiile legii, prin decizia Managerului General pe o
durată egală cu aceea a contractului său de management.
(2) Consiliul administrativ este condus de Managerul General,
în calitate de preşedinte, şi are în componenţă
următorii membrii titulari:
a)
un reprezentant al autorităţii;
b) Directorul Artistic;
c)
Directorul Economic;
d) Coordonatorul Centrului
de Informare şi Marketing;
e)
Coordonatorul secţiunii Evenimente;
f) Coordonatorul tehnic
g) Consilierul juridic;
h) şi, după caz, delegatul
sindicatului reprezentativ sau al salariaţilor, propus de aceştia.
(3) La şedinţele Consiliului administrativ pot fi
invitate, cu rol consultativ, şi alte persoane cu funcţii de
conducere, personalităţi ale vieţii culturale, artistice, precum
şi reprezentanţi ai autorităţii.
(4) Membrii, precum şi invitaţii la
şedinţele Consiliului administrativ nu sunt remuneraţi pentru
participarea la acestea.
(5) Consiliul administrativ îşi
desfăşoară activitatea în şedinţe, convocate de Managerul
General ori de câte ori este nevoie, dar nu mai puţin de o dată pe
trimestru.
(6) Consiliul administrativ îşi desfăşoară
activitatea după cum urmează:
a)
se întruneşte la sediul Teatrului la convocarea Managerului General în calitate de
preşedinte;
b)
ordinea de zi se întocmeşte în baza propunerilor
formalizate în proiecte de hotărâri elaborate de conducerea executivă
şi / sau Managerul General;
c)
dezbaterile Consiliului administrativ au loc potrivit
ordinii de zi, comunicată membrilor săi cu cel puţin 24 de ore
înainte de şedinţă;
d)
propunerile de hotărâri ale Consiliului
administrativ se iau cu majoritate simplă de voturi din numărul total
al participanţilor;
e)
hotărârile se consemnează în procesul verbal al
şedinţei şi se semnează de către participanţii la
lucrările şedinţei.
(7) Secretariatul Consiliului
administrativ se asigură de personalul desemnat de către managerul
general.
Art. 31 Consiliul administrativ are în principal,
următoarele atribuţii:
a)Dezbate şi formulează opinii asupra proiectului
de Regulament de Organizare şi Funcţionare propus de Managerul
General spre aprobare, autorităţii;
b)dezbate şi formulează opinii privind
Regulamentul Intern al Teatrului;
c)dezbate şi formulează opinii privind bugetului
de venituri şi cheltuieli propus de Managerul General;
d)dezbate şi avizează normele, procedurile de
lucru şi proiectele avizate de Consiliul artistic;
e)dezbate şi face propuneri privind problemele tehnice
şi administrative legate de stabilirea repertoriului, de achiziţii
sau operaţiuni de activitate curentă;
f)dezbate şi face propuneri de scoatere din
funcţiune a mijloacelor fixe şi de casare a bunurilor materiale;
g)dezbate şi face propuneri privind cuantumul
indemnizaţiilor de conducere specifice, altul decât cel pentru personalul
administrativ de specialitate;
h)alte atribuţii pentru aplicarea prevederilor legale
în domeniu.
Art. 32 - (1) Consiliul artistic este un organism colegial cu rol
consultativ înfiinţat prin decizia managerului general pe o durată
egală cu aceea a contractului său de management.
(2) Consiliul artistic este alcătuit din Managerul
General, în calitate de preşedinte, Managerul General al Centrului
Judeţean de Cultură Dâmboviţa, Managerul Complexului Muzeal
„Curtea Domnească”, Managerul Bibliotecii Judeţene „I.H.
Rădulescu” şi din alte personalităţi culturale din Teatru şi din afara acestuia.
(3) Membrii, precum şi invitaţii la
şedinţele Consiliului artistic nu sunt remuneraţi pentru
participarea la acestea.
(4) Consiliul artistic îşi desfăşoară
activitatea în şedinţe convocate de Managerul General, ori de câte
ori este nevoie, dar nu mai puţin de o dată pe trimestru, astfel:
a)
dezbaterile Consiliului artistic au loc potrivit ordinii
de zi, comunicată membrilor săi cu cel puţin 24 de ore înainte
de şedinţă;
b) avizele acordate de
Consiliul artistic se iau cu majoritate simplă de voturi din numărul
total al participanţilor;
c)
hotărârile se consemnează în procesul verbal al
şedinţei şi se semnează de către participanţii la
lucrările şedinţei.
(5) Secretariatul Consiliului artistic se asigură de
personalul desemnat de către managerul general.
Art. 33 Consiliul artistic se reuneşte, în principal,
pentru:
a) dezbaterea şi
pronunţarea asupra unor probleme privind alcătuirea repertoriului,
structura programelor şi proiectelor artistice ale Teatrului, trimestrial şi pentru fiecare stagiune în parte;
b) avizarea obligatorie a
următoarelor decizii cu privire la:
-
păstrarea sau scoaterea unor producţii
artistice din repertoriu;
-
planificarea programelor şi proiectelor anuale
precum şi a datelor evenimentelor speciale.
c)
dezbaterea problemelor legate de stimularea şi
promovarea unor prestaţii artistice de valoare, afirmarea
creativităţii şi talentului, pe principiul libertăţii
de creaţie, al primordialităţii valorii;
d) emiterea de propuneri
pentru atragerea de noi talente în colectivul Teatrului, în condiţiile legii;
e)
dezbaterea altor probleme de ordin artistic.
Art. 34 (1) Conducerea executivă a Teatrului este constituită din:
a)
managerul general;
b) directorul adjunct artistic;
c)
directorul economic;
d) şefii de servicii
(coordonatori secţiuni);
e)
şefii de birouri / ateliere.
Art. 35 (1) Directorul adjunct artistic este numit de către
managerul general în baza rezultatului concursului organizat de Teatru, în condiţiile
prevăzute de lege.
(2) Directorul adjunct artistic
este subordonat managerului general şi coordonează Secţiunile
Teatru.
(3) Directorul adjunct artistic
exercită următoarele atribuţii principale:
a)coordonează, conduce, controlează şi
răspunde de activitatea desfăşurată în cadrul structurilor
subordonate prevăzute în organigramă, în concordanţă cu
repertoriul Teatrului şi cu
standardele de performanţă stabilite de managerul general;
b)asigură şi răspunde de elaborarea de norme
şi proceduri de lucru privind activităţile coordonate;
c)prezintă managerului general propuneri pentru
alcătuirea repertoriului şi răspunde de planificarea
artistică a spectacolelor;
d) propune planificarea
spectacolelor, repetiţiilor şi distribuţiilor, asigurând
legătura cu celelalte compartimente artistice sau tehnice legate de
această planificare;
e)
participă la repetiţiile de scenă ale
producţiilor artistice, consemnează şi informează
conducerea despre problemele constatate;
f)fundamentează şi
susţine propunerile de angajamente bugetare din domeniul său de
activitate;
g) vizează propunerile
regizorilor artistici şi coregrafilor, privind distribuţia
spectacolelor şi a personalului pe producţii artistice, în vederea
promovării către managerul general şi respectiv avizării de
către Consiliul administrativ sau artistic, după caz;
h) asigură şi
răspunde de personalul artistic necesar pentru realizarea repertoriului,
prin formalizarea şi fundamentarea cerinţelor, prin stabilirea de
relaţii şi contacte cu ofertanţii; negociază contractele
din punct de vedere al calităţii interpretative; efectuează
demersuri pentru obţinerea cesiunilor de reprezentare; obţine toate
avizele obligatorii, pentru respectarea legislaţiei în vigoare privind
aceste drepturi;
i) prezintă propuneri
pentru desemnarea echipei de realizatori ai montării spectacolelor;
j) asigură şi
răspunde de testarea profesională a personalului artistic subordonat
ori de câte ori consideră necesar;
k)
avizează propunerile privind formarea
profesională a personalului din subordine;
l) ia măsuri şi
răspunde pentru soluţionarea situaţiilor create de
indisponibilitatea interpreţilor; propune managerului general deciziile de
dublare sau înlocuire în rol;
m)avizează propunerile de
angajare, promovare, sancţionare sau desfacere a contractelor de
muncă pentru personalul din structurile subordonate;
n) asigură şi
răspunde de întocmirea / actualizarea fişelor de post pentru
personalul din cadrul structurilor subordonate, precizând atribuţiile,
sarcinile şi activităţile aferente pentru perioada de
referinţă, în conformitate cu legislaţia aplicabilă
domeniilor aflate în subordine;
n)
răspunde de planificarea şi realizarea concediilor
de odihnă pentru personalul din subordine, conform planului aprobat de managerul
general.
o)
asigură şi răspunde de participarea
colaboratorilor la realizarea spectacolelor şi evenimentelor interne
şi externe ale Teatrului la
standardele de calitate impuse;
p)
comunică colaboratorilor informaţiile generale
privind organizarea spectacolelor în care aceştia sunt implicaţi
şi programările emise;
q)
asigură şi răspunde de întreaga
activitatea privind fundamentarea şi încheierea contractelor cu
colaboratorii implicaţi în producţiile artistice; asigurară
şi răspunde de îndeplinirea tuturor clauzelor contractuale;
Art. 36(1) Directorul
economic este numit de către managerul general în baza rezultatului
concursului organizat de Teatru, în
condiţiile prevăzute de lege.
(2) Directorul economic este subordonat managerului general
şi coordonează următoarele servicii:
-
servicul administrativ
-
serviciul financiar-contabil
Art. 37 Directorul economic exercită următoarele
atribuţii principale:
a.
coordonează, conduce, controlează şi
răspunde de activitatea desfăşurată în cadrul structurilor subordonate prevăzute în
organigramă, în concordanţă cu bugetul de venituri şi
cheltuieli aprobat al Teatrului, cu
reglementările aplicabile în domeniu şi în corelaţie cu
standardele de performanţă stabilite de managerul general;
b.
organizează contabilitatea în cadrul
institutiei si asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrarilor
contabile, potrivit Legii contabilitătii şi a celorlalte acte în
domeniu;
c.
asigură şi răspunde de buna
organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a
instituţiei;
d.
asigură şi răspunde de
elaborarea de norme şi proceduri de lucru privind activităţile
coordonate, inclusiv controlul financiar preventiv propriu;
e.
coordonează şi răspunde de
elaborarea proiectului bugetului anual şi trimestrial al Teatrului; întocmeşte, lunar,
rapoarte către conducerea Teatrului,
privind execuţia bugetară şi modul de respectare a procedurilor
de lucru privind domeniul său de activitate;
f.
elaborează şi supune spre avizare managerului
general şi spre dezbatere şi formulare de opinii Consiliului
administrativ proiectul de buget al Teatrului
pentru fiecare producţie artistică;
g.
verifică din punct de vedere al
eficienţei economice fundamentările propunerilor de angajamente
bugetare ale Teatrului făcute de
conducerea executivă, urmărind încadrarea în bugetul aprobat;
h.
gestionează bilanţul Teatrului, monitorizând riscul de
lichiditate, încadrarea în indicatorii bugetului de venituri şi
cheltuieli; propune măsuri de prevenire şi remediere dacă este
cazul;
i.
valorifică rezultatele inventarierii
conturilor din bilanţ;
j.
propune şi susţine utilizarea
veniturilor proprii şi subvenţionate, în concordanţă cu BVC
aprobat;
k.
asigură şi răspunde de respectarea
reglementărilor financiar–contabile, angajarea, lichidarea,
ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare, exercitarea CFPP cu
respectareea pprevederilor legale în vigoare;
l.
răspunde şi asigură încadrarea
în termenele legale a depunerilor declaraţiilor fiscale ale Teatrului;
m. coordonează
şi răspunde de activităţile de raportare contabilă,
prudenţială şi statistică către organismele locale de
reglementare şi supraveghere a activităţii instituţiilor de
spectacole şi concerte, de repertoriu;
n.
coordonează înregistrarea şi
evidenţa contabilă a operaţiunilor de gestiune internă
referitor la obligaţiile şi plăţile privind furnizorii,
impozitele şi taxele legale, deconturile de deplasări şi
cheltuieli diverse, operaţiunilor de capital, imobilizări corporale,
necorporale şi în curs, stocuri şi alte operaţiunilor proprii
ale instituţiei;
o.
avizează propunerile privind formarea
profesională a personalului din subordine;
p.
răspunde de gestionarea contractele
încheiate la nivelul Teatrului;
q.
urmăreşte realizarea veniturilor
proprii ale Teatrului;
r.
asigură şi răspunde de
întocmirea / actualizarea fişelor de post pentru personalul din cadrul
structurilor subordonate, precizând atribuţiile, sarcinile şi
activităţile aferente pentru perioada de referinţă, în
conformitate cu atribuţiile cuprinse în Regulamentul de Organizare şi
Funcţionare şi legislaţia aplicabilă domeniilor aflate în
subordine;
s.
acordă asistenţă şi face
observaţii, la formalizarea şi fundamentarea cerinţelor
economice pentru diferite proiecte;
t.
organizează, coordonează şi
răspunde de activitatea de post calcul, pe producţii artistice;
urmăreşte şi raportează încadrarea în prevederile
contractului de management şi BVC aprobat;
u. analizează
evoluţia cheltuielilor generale şi urmăreşte derularea
bugetului pe proiecte de investiţii;
v.
urmăreşte şi răspunde de
respectarea încadrării în limitele şi structura bugetului de venituri
şi cheltuieli aprobat de ordonatorul principal de credite
w.
răspunde de integritatea documentelor
şi a bazei de date gestionată, de predarea acestora la arhiva Teatrului;
x.
răspunde de întocmirea şi
gestionarea registrelor impuse de legislaţia aplicabilă, precum
şi de reglementările interne;
y.
răspunde de planificarea şi
realizarea concediilor de odihnă, pentru personalul din subordine, conform
planului aprobat de managerul general;
z.
coordonează activitatea de salarizare,
precum şi de elaborare şi depunere documentelor specifice acestui
domeniu, la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege;
aa.
asigură relaţia cu auditorii
interni şi ai autorităţii, precum şi cu organele de control
pe linie economică.
bb.
supune spre dezbatere şi pentru
formulare de opinii Consiliului administrativ externalizarea unor
activităţi din subordine;
cc.
urmăreşte atragerea de
sponsorizări şi supravegheză executarea şi înregistrarea
conform legii a veniturilor provenite din sponsorizări;
dd.
supraveghează activitatea de
înregistrare şi vânzare a biletelor pentru spectacole;
ee.
primeşte şi supune spre aprobare
conducerii Teatrului
solicitările pentru închirierea temporară a sălilor de spectacol
sau a foaierelor şi contrasemnează contractele de închiriere
temporară;
ff.
coordonează aprovizionarea cu bunuri
şi materiale a instituţiei;
gg.
organizează şi supravegheză
inventarierea periodică a bunurilor din patrimoniul Teatrului;
hh.
alcătuieşte anual, pe baza
propunerilor venite de la toate compartimente Teatrului, listele cu obiectele de inventar ce urmeză a fi
achiziţionate ;
ii.
avizează propunerile de angajare,
promovare şi desfacere a contractelor de muncă pentru salariaţii
din compartimentele pe care le coordonează, cu respectarea prevederilor
legale.
jj.
răspunde de legalitatea
operaţiunilor financiar-contabile;
kk.
organizează şi răspunde de
arhiva financiar-contabilă;
ll.
asigură controlul casieriei centrale;
Art. 38(1) Coordonatorul
secţiunii evenimente culturale este numit de către managerul general în
baza rezultatului concursului organizat de Teatru,
în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Coordonatorul secţiunii evenimente culturale este
subordonat managerului general.
Art. 39 Coordonatorul secţiunii
evenimente culturale exercită următoarele atribuţii principale:
a)întocmeşte împreună cu managerul general
şi cu reprezentanţii desemnaţi de autoritate un calendar anual
de evenimente şi spectacole, altele decât cele aflate în repertoriul
teatrului şi prezintă managerului general propuneri de planificare a
evenimentelor culturale în acord cu cerinţele autorităţii;
b)propune angajarea pe contracte de muncă pe perioadă
determinată sau prin convenţii în baza Codului Civil, pentru
personalul necesar derulării evenimentelor culturale planificate.
c)propune contractarea de servicii necesare derulării
evenimentelor culturale planificate.
d)propune planificarea spectacolelor, repetiţiilor
şi distribuţiilor, asigurând legătura cu celelalte compartimente
artistice sau tehnice legate de această planificare;
e)asigură şi răspunde de elaborarea de norme
şi proceduri de lucru privind activităţile coordonate;
f)fundamentează şi susţine propunerile de
angajamente bugetare din domeniul său de activitate;
g)asigură şi răspunde de personalul artistic
necesar pentru realizarea evenimentelor culturale, prin formalizarea şi
fundamentarea cerinţelor, prin stabilirea de relaţii şi contacte
cu ofertanţii; negociază contractele din punct de vedere al
calităţii interpretative; efectuează demersuri pentru
obţinerea cesiunilor de reprezentare; obţine toate avizele
obligatorii, pentru respectarea legislaţiei în vigoare privind aceste
drepturi;
h)coordonează buna organizare a
activităţilor de promovare şi distribuţie ale evenimentelor
în cadrul Teatrului, pe piaţa internă şi
internaţională;
Art. 40 (1) Coordonatorul
Centrului de Informare şi Marketing este numit de către
managerul general în baza rezultatului concursului organizat de Teatru, în condiţiile
prevăzute de lege.
(2) Coordonatorul Centrului de Informare şi Marketing este subordonat managerului general.
Art. 41 Coordonatorul Centrului de Informare şi Marketing exercită următoarele atribuţii
principale:
a) asigură şi
răspunde de buna organizare a activităţilor de promovare şi
distribuţie ale producţiilor artistice, ale turneelor şi
evenimentelor în cadrul Teatrului, pe
piaţa internă şi internaţională;
b) coordonează,
organizează şi comunică activ cu media în vederea
promovării repertoriului curent, a evenimentelor, turneelor şi
proiectelor în lucru ale Teatrului;
c) participă la
activitatea de planificare şi urmăreşte realizarea planului
general de activitate al tuturor secţiunilor Teatrului;
d) organizează campanii
de promovare a producţiilor Teatrului,
organizează şi răspunde de evenimentele promovate pentru
susţinerea imaginii Teatrului;
e) asigură şi
răspunde de realizarea şi reactualizarea paginii web a Teatrului;
f) identifică şi
propune măsuri de diversificare a strategiilor de distribuţie a
biletelor de spectacole;
g) identifică
structurile (persoane fizice sau juridice) care pot susţine şi
promova imaginea Teatrului,
realizarea unor evenimente şi spectacole;
h) asigură şi
răspunde în limita competenţelor şi a mandatului acordate de
managerul general de imaginea Teatrului
ca urmare a contactelor cu media; coordonează activitatea de monitorizare
media cu privire la activitatea Teatrului
şi prezintă sintetizat conducerii informaţiile culese şi
identifică canalele şi formele de promovare şi distribuţie
ale producţiilor artistice;
i) asigură
legătura dintre Teatru şi
celelalte instituţii similare din ţară şi din
străinătate;
j) asigură şi
răspunde de elaborarea materialelor publicitare ale spectacolelor,
evenimentelor sau ale artiştilor, ansamblurilor etc.;
k) organizează,
asigură şi distribuie mijloacele / instrumentele de informare în
masă privind repertoriul Teatrului
(afişe, pliante, radio, televiziune, presa, Internet,etc.);
l) organizează
activităţile de protocol în relaţiile cu mass- media şi cu
invitaţii interni şi internaţionali;
m)informează permanent
presa scrisă şi vorbită asupra repertoriului curent, a
evenimentelor şi proiectelor în lucru; asigură şi răspunde
de elaborarea proiectelor de prezentări, cronici, lucrări pentru
presă, fotografii actualizate etc.; fundamentează oportunitatea
distribuirii, prezentării acestora diverşilor factori din mass-media;
n) redactează
proiectele de corespondenţă cu invitaţii străini / interni
din stagiune;
o) asigură şi
răspunde de fundamentarea politicii de preţuri pe fiecare
producţie artistică / turneu / eveniment şi face propuneri de
strategii de marketing pentru optimizarea
repertoriului, a numărului de spectatori şi a biletelor vândute;
p) identifică şi
propune segmentul / segmentele cu clienţii ţintă în vederea
adaptării repertoriului şi a preţurilor de distribuţie
şi propune soluţii fundamentate privind strategia de distribuţie
a biletelor de spectacole pe plan intern şi extern;
q) planifică şi
stabileşte necesarul de bilete pentru stagiunea următoare;
organizează, asigură şi răspunde de gestiunea şi
fiscalitatea biletelor de spectacole, abonamentelor şi invitaţiilor
şi face punctajul în vederea înregistrării acestora în situaţiile
financiar-contabile;
r) identifică
preferinţele şi opţiunile publicului ţintă sau celui
potenţial şi face propuneri privind strategiile de alcătuire a
repertoriului;
s) se preocupă de
atragerea de fonduri din sponsorizări sau donaţii;
t) întreţine şi
gestionează arhiva artistică, inclusiv baza de date în sistem
electronic, care reflectă istoria în sunet şi imagini a Teatrului: pliante, CD-uri, casete
video, casete demo, afişe, programe, poze, statistici, articole din
presă, diverse alte materiale documentare; realizează imprimarea pe
suport digital a materialelor necesare promovării imaginii Teatrului;
u) verifică
integritatea şi răspunde de existenţa şi păstrarea
fiecărui dosar de spectacol pus în scenă şi arhivează
colecţiile şi toate materialele documentare ale Teatrului (CD-uri, casete video, fotografii, articole din
presă etc.);
v) face propuneri privind
formarea profesională continuă a personalului subordonat;
w) asigură şi
răspunde de întocmirea / actualizarea fişelor de post pentru
personalul din cadrul structurilor subordonate, precizând atribuţiile,
sarcinile şi activităţile aferente pentru perioada de
referinţă;
x) răspunde de
realizarea unei evaluări anuale a personalului din subordine;
y) răspunde de
planificarea şi realizarea, conform programărilor, a concediilor de
odihnă pentru personalul din subordine;
Art. 42 (1) Coordonatorul tehnic este numit de către managerul general în baza
rezultatului concursului organizat de Teatru,
în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Directorul tehnic este
subordonat managerului general şi coordonează personalul tehnic de
specialitate de la scenă şi ateliere.
Art. 43 Directorul tehnic exercită următoarele
atribuţii principale:
a) coordonează,
controlează şi răspunde de activitatea
desfăşurată în cadrul structurilor subordonate prevăzute în
organigramă, în concordanţă cu repertoriul Teatrului şi cu standardele de performanţă stabilite
de managerul general;
b) poate supune spre
dezbatere şi pentru formulare de opinii Consiliului administrativ
externalizarea unor activităţi din subordine;
c)asigură şi
răspunde de elaborarea de norme şi proceduri de lucru privind
activităţile coordonate;
d) asigură şi
răspunde de susţinerea părţii tehnice a fiecărei
producţii artistice din cadrul repertoriului Teatrului;
e) răspunde de
avizarea, întocmirea completă şi la timp a documentaţiei tehnice
în vederea executării decorurilor, costumelor, recuzitelor etc. de
către atelierele proprii şi / sau de către furnizori externi;
f) coordonează,
conduce, monitorizează şi răspunde de activitatea de
producţie pentru realizarea suportului tehnic al repertoriului;
g) colaborează cu
directorul artistic în vederea emiterii deciziilor de punere în scenă;
h) colaborează la
planificarea artistică şi producători delegaţi şi cu
biroul regizorat scenă pentru fundamentarea şi organizarea suportului
tehnic pentru realizarea producţiilor artistice şi respectiv a
spectacolelor;
i) asigură şi
răspunde de buna funcţionare a întregului suport tehnic al
producţiilor artistice;
j) elaborează şi
răspunde de realizarea planurilor şi programelor privind reviziile
tehnice periodice şi reparaţiilor capitale a suportului tehnic
privind spaţiul scenei, inclusiv al atelierelor de producţie;
k) fundamentează
şi susţine propunerile de angajamente bugetare din domeniul său
de activitate;
l) fundamentează
şi formalizează propunerile de investiţii în echipamentele de
scenă şi pentru atelierele de producţie;
m)asigură şi
răspunde de integritatea şi conformitatea echipamentelor de
scenă, tehnice şi artistice;
n) colaborează pe linia
securităţii şi sănătăţii în muncă cu
serviciul de prevenire şi protecţia muncii pentru definirea
riscurilor pe fiecare activitate / post / loc de muncă;
o) ia măsuri pentru
respectarea legislaţiei specifice domeniului protecţiei muncii,
recomandate de către compartimentul de prevenire şi protecţie a
muncii, privind securitatea şi sănătatea la locul de muncă;
p) asigură şi
răspunde de testarea profesională a personalului subordonat ori de
câte ori consideră necesar;
q) avizează propunerile
de angajare, promovare, sancţionare sau desfacere a contractelor de
muncă pentru salariaţii din compartimentele pe care le
coordonează în condiţiile legii;
r) asigură şi
răspunde de întocmirea / actualizarea fişelor de post pentru
personalul din cadrul structurilor subordonate, precizând atribuţiile,
sarcinile şi activităţile aferente pentru perioada de
referinţă, în conformitate cu legislaţia aplicabilă
domeniilor aflate în subordine;
s) răspunde de
realizarea unei evaluări anuale a personalului din subordine;
t) asigură şi
răspunde de obţinerea avizelor şi autorizaţiilor necesare
desfăşurării activităţii salariaţilor din
subordine după data angajării;
u) răspunde de
integritatea documentelor şi a bazei de date gestionată, de predarea
acestora la arhiva Teatrului;
v) răspunde de
întocmirea şi gestionarea registrelor impuse de legislaţia
aplicabilă, precum şi de reglementările interne;
w) răspunde de
planificarea şi realizarea concediilor de odihnă, pentru personalul
din subordine, conform planului aprobat de managerul general.
Capitolul
VI – PERSONALUL TEATRULUI
Art. 44 (1) Funcţionarea Teatrului este asigurată de către personalul artistic, tehnic şi administrativ care, de regulă, îşi
desfăşoară activitatea în baza unor contracte individuale de
muncă, pe perioadă nedeterminată sau, datorită specificului
activităţii, pe durată determinată, inclusiv pe stagiune
sau pe producţie artistică, cu program de lucru normal şi / sau
repartizat inegal.
(2) La
realizarea producţiilor artistice Teatrul
poate utiliza personal artistic remunerat în baza unor contracte încheiate
conform prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe,
precum şi personal tehnic şi administrativ remunerat pe baza unor
convenţii civile de prestări de servicii, potrivit dispoziţiilor
Codului Civil.
(3) Contractele individuale de muncă pot prevedea clauze speciale
privind condiţiile de încetare a raporturilor de muncă, cu
respectarea prevederilor legale în vigoare.
(4) Pentru personalul artistic de specialitate clauzele speciale se pot
concretiza şi în cesiunea drepturilor patrimoniale de autor, respectiv a
drepturilor patrimoniale conexe dreptului de autor.
Art. 45 (1)
Încadrarea personalului Teatrului
se face pe bază de concurs ori de examen, organizate în condiţiile
legii.
(2)
Pentru personalul încadrat pe perioada determinată, angajarea se poate
face şi în mod direct, prin acordul părţilor.
Art. 46 (1)
Pe durata stagiunii personalul artistic de specialitate angajat în cadrul Teatrului, poate cumula funcţii în
cadrul altor instituţii sau companii de spectacole sau concerte, numai cu
acordul Consiliului administrativ.
(2) Cumulul de funcţii se poate face şi în cadrul Teatrului cu respectarea prevederilor
legale în vigoare.
Art. 47 Numărul maxim de posturi al Teatrului este de 79.
Capitolul
VII – BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
Art. 48 (1) Teatrul întocmeşte şi fundamentează proiectul de
buget de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu normele metodologice
elaborate de Ministerul Finanţelor Publice, în corelare cu obiectivele
contractului de management şi cu politicile autorităţilor
locale;
(2) Proiectul de buget se
supune aprobării autorităţilor locale.
Art. 49 (1) Finanţarea
activităţii Teatrului se
realizează din venituri proprii, din subvenţii acordate de la bugetul
de stat prin bugetul autorităţilor locale ale Municipiului
Târgovişte, precum şi din alte surse prevăzute de lege.
(2) Alte autorităţi ale administraţiei
publice locale sau centrale, pot susţine financiar, singure sau în
parteneriat, realizarea unor programe şi / sau proiecte culturale ale
instituţiei, inclusiv turnee în ţară ori în
străinătate.
Art. 50 (1) Veniturile
proprii ale Teatrului pot proveni
din:
a)
realizarea activităţilor prevăzute în
prezentul Regulament;
b)
realizarea activităţilor
desfăşurate în cadrul Secţiunii Evenimente
Culturale;
c)
vânzarea biletelor de intrare la spectacole sau a programelor de
spectacole;
d)
editarea şi vânzarea de cărţi, studii şi alte
publicaţii de specialitate;
e)
prestarea de servicii culturale;
f)
valorificarea bunurilor care fac parte din patrimoniul său, în
condiţiile legii;
g)
sponsorizări sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice,
române sau străine;
h)
alte activităţi specifice, realizate de Teatru, în condiţiile legii.
(2) Cota de venituri
proprii, rezultate din exploatarea bunurilor aflate în administrarea Teatrului, se poate reţine în
procentul maxim prevăzut de lege, sumele astfel determinate gestionându-se
în regim extrabugetar pentru necesităţile Teatrului.
(3) Liberalităţile
de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii
ori de sarcini ce pot afecta autonomia Teatrului
sau care contravin atribuţiilor sale.
Art. 51 (1) Finanţarea cheltuielilor
necesare funcţionării Teatrului
se realizează astfel:
a)
cheltuielile necesare realizării programului minimal
anual prevăzut în contractul de management se asigură integral din
subvenţii acordate din bugetul alocat;
b)
cheltuielile necesare realizării proiectelor, altele
decât cele din programul minimal, se asigură din venituri proprii, din
subvenţii acordate din bugetul alocat precum şi din alte surse;
c)
cheltuielile de personal se asigură din
subvenţii acordate din bugetul alocat, precum şi din venituri
proprii, după caz;
d)
pentru stimularea personalului pot fi utilizate fonduri
din venituri proprii, în condiţiile legii;
e)
cheltuielile necesare pentru întreţinerea,
reabilitarea şi dezvoltarea bazei materiale se asigură din
subvenţii acordate din bugetul alocat, din venituri proprii şi din
alte surse.
(2) Obligaţiile de
plată rezultate din contractele încheiate conform prevederilor legale
privind dreptul de autor şi drepturile conexe şi din convenţiile
civile de prestări servicii, încheiate de Teatru în condiţiile legii, sunt considerate cheltuieli
aferente producţiilor artistice şi se prevăd în bugetul de
venituri şi cheltuieli al instituţiei.
Art. 52 (1) Teatrul propune programul de investiţii ce urmează a fi
realizat potrivit obiectului său de activitate, corelat cu proiectul de
management al managerului general.
(2) Execuţia
investiţiilor prevăzute la alin. (1) se realizează în
condiţiile legii.
(3) Teatrul poate să prevadă în proiectul său de buget
fonduri destinate construirii / amenajării unor locuinţe de serviciu.
Art. 53 (1) Operaţiunile de
încasări şi plăţi ale Teatrului
se efectuează prin cont deschis
(2) Teatrul poate efectua operaţiuni de încasări şi
plăţi şi prin casieria proprie, cu respectarea normativelor în
vigoare.
Capitolul VIII –
DispoziŢii tranzitorii Şi finale
Art. 54 Teatrul dispune de ştampilă proprie şi
arhivă în care păstrează, în condiţiile legii, documentele
referitoare la înfiinţarea, organizarea şi activitatea
instituţiei.
Art. 55 (1) Prezentul regulament de organizare şi
funcţionare se completează, de drept, cu dispoziţiile actelor
normative în vigoare.
Art. 56 (2) Orice modificare şi/sau
completare a prezentului Regulament de organizare şi funcţionare va
fi propusă de către Managerul general şi va fi aprobată
prin Hotărârea Consiliului Local Municipal Târgovişte.
PREŞEDINTE
DE ŞEDINŢĂ SECRETAR MUNICIPIU
ing. Stănescu
Iulian jr.
Chiru Cătălin Cristea