ANEXA 1. LA HCL. 231/31.08.2015
REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
AL DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
A MUNICIPIULUI TARGOVIȘTE
CAPITOLUL
1
DISPOZITII
GENERALE
Art. 1.1. În temeiul art. 36 alin (3) lit. b din Legea nr. 215/2001 privind
administrația publică locală-republicata, Consiliul Local al Municipiului
Targoviste adoptă prezentul Regulament de organizare și funcționare al
Directiei de Asistenta Sociala.
Art. 1.2. Directia de Asistenta Sociala se
organizează și funcționează potrivit prevederilor Legii nr. 292/2011 privind Asistenta socială; Ordonantei nr. 68/2003 privind serviciile sociale, si HG nr.335/2003
privind modificarea și completarea HG nr.90/2003 pentru aprobarea
Regulamentului cadru de organizare și funcționare a serviciului public de
asistență sociala.
Art. 1.3 - Sediul Direcției de Asistenta Sociala este in municipiul Targoviste,
județul Dambovita, strada Calea Domneasca, nr. 216.
Art. 1.4. Direcția de Asistență Socială este institutie cu personalitate juridică
,se subordonează Consiliului Local Târgoviște si are in subordine serviciul public de asistență
socială, unitati publice de asistenta
sociala in care se acorda servicii sociale primare si/sau specializate, precum
si servicii medicale, in cabinetele prescolare, scolare si studentesti.
Art. 1.5. Direcția de Asistență Socială, este organizata in
conformitate cu legislatia romana in vigoare si cu prezentul regulament de
organizare si functionare, avand rolul de a identifica si solutiona problemele
sociale ale comunitatii din domeniul protectiei copilului, familiei,
persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum si
alte persoane aflate in situatii de risc/nevoie sociala si de a oferi servicii
de medicina preventiva, curativa si de urgenta in unitatile de invatamant.
Art. 1.6. Compartimentele de lucru, in intelesul
prezentului regulament, sunt serviciile, birourile, centrele sociale si
cabinetele scolare, aflate in subordinea directorului executiv.
Art. 1.7. Legatura intre diferitele compartimente ale
Directiei de Asistenta Sociala Targoviste se face prin conducatorii acestora.
Art. 1.8. Conducatorii compartimentelor de
specialitate prezinta, la cererea sefului ierarhic superior, ori de cate ori
este nevoie, rapoarte privind activitatea compartimentelor pe care le conduc.
CAPITOLUL 2
OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art. 2.1. Obiectul de activitate îl constituie acordarea de servicii sociale cu
caracter primar și specializat, menite să asigure prevenirea, limitarea sau
înlăturarea efectelor temporare sau permanente ale situațiilor de risc din
domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor
vârstnice, persoanelor cu handicap, precum și a oricăror persoane aflate în
nevoie ce pot genera marginalizarea sau excluderea socială, precum si acordarea
de servicii de sanatate publica specifice (servicii de sanatate scolara). Directia
de Asistenta Sociala este autorizata sa furnizeze servicii de consiliere si
informare de ccatre A.N.O.F.M. si este autorizata sa deruleze programe de
formare profesionala din anul 2010.
Art. 2.2. Serviciile sociale cu caracter primar constau în:
a.
activități de identificare a
nevoii sociale individuale, familiale și de grup;
b.
activități de informare cu p
c.
rivire la drepturi și obligații
specifice;
d.
măsuri și acțiuni de
conștientizare și sensibilizare socială;
e.
măsuri și acțiuni de urgență în
vederea reducerii efectelor situațiilor de criză;
f.
măsuri și acțiuni de sprijin în
vederea menținerii în comunitate a persoanelor în dificultate;
g.
activități și servicii de
consiliere;
h.
măsuri și activități de
organizare și dezvoltare comunitară în plan social pentru încurajarea
participării și solidarității sociale;
i.
orice alte măsuri și acțiuni
care au drept scop prevenirea sau limitarea unor situații de dificultate ori
vulnerabilitate, care pot duce la marginalizare sau excluziune socială.
Art. 2.3. Serviciile sociale specializate constau in:
a.
suport si asistență pentru
familiile și copiii aflați în dificultate;
b.
educație informală
extracurriculară;
c.
asistență și suport pentru
persoanele vârstnice, inclusiv pentru persoanele vârstnice dependente;
d.
asistență și suport pentru
toate categoriile de persoane aflate în risc de marginalizare sociala;
e.
sprijin și orientare pentru
integrarea, readaptarea si reeducarea profesională;
f.
mediere socială;
g.
consiliere în cadru
instituționalizat, în centre de informare și consiliere;
h.
orice alte măsuri și acțiuni
care au drept scop menținerea, refacerea sau dezvoltarea capacităților
individuale pentru depășirea unei situații de nevoie socială.
Art. 2.4. Serviciile de asistenta medicala in unitatile de invatamant constau in
asistenta medicala si de medicina dentara acordate prescolarilor si elevilor pe
toata perioada in care se afla in unitatile de invatamant :
a.
asistenta medicala preventiva;
b.
asistenta medicala curativa;
c.
asistenta stomatologica
preventiva si curativa;
Art. 2.5. Directia de Asistenta Sociala, ca
serviciu public de asistenta sociala, are responsabilitatea creării,
menținerii si dezvoltării serviciilor medicale, a serviciilor sociale cu
caracter primar si a serviciilor sociale specializate în funcție de nevoile
sociale locale identificate, cu scopul prioritar de susținere a
functionalității sociale a persoanei în mediul propriu de viața, familial si
comunitar, precum si aceea de a intreprinde masuri ce au ca scop mentinerea,
refacerea sau dezvoltarea capacitatilor interioare pentru depasirea unei nevoi
sociale.
Art. 2.6. Principiile si valorile care stau la baza furnizarii serviciilor sociale
sunt:
a.
solidaritatea sociala;
b.
unicitatea persoanei;
c.
libertatea de a alege serviciul
social in functie de nevoia sociala;
d.
asigurarea egalitatii de
tratament a cetatenilor in fata autoritatilor si institutiilor publice, principiu
conform caruia persoanlul are indatorirea de a aplica acelasi regim juridic in
situatii identice sau similare;
e.
participarea beneficiarilor la
intregul proces de furnizare a serviciilor sociale;
f.
transparenta si
responsabilitate publica in acordarea serviciilor sociale;
g.
proximitate in furnizarea
serviciilor sociale;
h.
complementaritate si abordare
integrata in furnizarea serviciilor sociale;
i.
concurenta si competitivitate
in furnizarea serviciilor sociale;
j.
confidentialitate;
k.
parteneriat intre partile implicate
in procesul de furnizare a serviciilor sociale si beneficiarii acestora;
l.
principiul eticii si
deontologiei medicale;
m.
principiul protectiei
sanatatii;
n.
independenta si libertate
profesionala, dreptul de decizie asupra hotararilor cu caracter medical;
o.
respectarea demnitatii umane,
grija fata de sanatatea pacientului si sanatatea publica.
p.
promovarea, mentinerea si
recuperarea sanatatii individului si a colectivitatii;
q.
impartialitatea si
independenta, principiu conform caruia personalul este obligat sa aiba o
atitudine obiectiva, neutra fata de orice interes politic, economic, religios
sau de alta natura, in exercitarea serviciilor;
r.
integritatea morala, principiu
prin care este interzis sa solicite sau sa accepte, direct ori indirect, pentru
ei sau pentru altii, vreun avantaj ori beneficiu in considerarea functiei pe care o detin sau sa abuzeze in vreun fel
de aceasta functie;
s.
libertatea gandirii si a
exprimarii, principiu conform caruia pot sa-si exprime si sa-si fundamenteze
opiniile, cu respectarea ordinii de drept si a bunelor moravuri;
t.
cinstea si corectitudinea,
principiu conform caruia in exercitarea functiei si in indeplinirea atributiilor de
serviciu trebuie sa fie de
buna-credinta;
u.
deschiderea si transparenta,
principiu conform caruia activitatile desfasurate de angajati in exercitarea
functiei lor sunt publice si pot fi supuse monitorizarii cetatenilor.
Art. 2.7. (1) Angajatii au obligatia de a asigura un serviciu public de calitate in
beneficiul cetatenilor, prin participarea activa la luarea deciziilor si la
transpunerea lor in practica, in scopul realizarii competentelor institutiei
publice.
(2) Angajatii au obligatia de a avea un comportament
profesionist, precum si de a asigura, in conditiile legii, transparenta
administrativa, pentru a castiga si a mentine increderea publicului in
integritatea, impartialitatea si eficacitatea autoritatilor si institutiilor
publice.
Art. 2.8. (1) Angajatii au obligatia de a apara in mod loial prestigiul Directiei de
Asistenta Sociala Targoviste, precum si de a se abtine de la orice act ori fapt
care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia.
(2) Angajatilor este interzis:
a.
sa exprime in public aprecieri
neconforme cu realitatea in legatura cu activitatea Directiei, cu politicile si
strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau
individual;
b.
sa dezvaluie informatii care nu
au caracter public, in alte conditii decat cele prevazute de lege;
c.
sa dezvaluie informatiile la
care au acces in exercitarea functiei, daca aceasta dezvaluire este de natura
sa atraga avantaje necuvenite ori sa prejudicieze imaginea sau drepturile
institutiei ori ale unor angajati, precum si ale persoanelor fizice sau
juridice cu care interactioneaza in exercitarea profesiei.
Art. 2.9. Angajatilor le este interzis sa solicite ori sa
accepte cadouri, servicii, favoruri, invitatii sau orice alt avantaj, care le
sunt destinate personal, care le pot influenta impartialitatea in exercitarea
functiilor detinute ori pot constitui o recompensa in raport cu aceste functii.
CAPITOLUL 3
STRUCTURA ORGANIZATORICA A DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
Art. 3.1. Direcția de Asistență Socială, pentru eficientizarea
activitatii, are in structura
organizatorică:
Ø servicii-avand minim 8 salariati;
Ø birouri-avand minim 6 salariati;
Ø compartimente;
Ø centre sociale.
Art. 3.2. - Servicii si prestatii sociale:
Serviciul prestatii sociale, cu urmatoarele
componente :
Ø venit minim garantat;
Ø alocatii;
Ø indemnizatii;
Ø ajutoare financiare;
Ø acoradrea ajutorului pentru incalzirea locuintei;
Ø acordarea de prestatii exceptionale si premieri.
Serviciul asistenta
sociala, cu urmatoarele componente :
Ø protectia copilului, promovarea si respectarea drepturilor acestuia;
Ø protectia adultului aflat in dificultate;
Ø protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
Ø protectia si promovare drepturilor persoanelor varstnice;
Ø acordarea asistentei medicale comunitare;
Ø gestionarea dosarelor asistatilor prin Cantina de Ajutor Social;
Ø consiliere psihologica.
Centre sociale, cu urmatoarele componente :
In cadrul
serviciului functioneaza 8 crese: Cresa nr. 2 (Voinicel), Cresa nr. 8 (Prichindel), cu doua grupe, Cresa nr. 13 (Pinochio), Cresa
nr. 14 (Neghinita), Cresa nr. 16 (Buburuza), Cresa nr. 15 (Degetica), Cresa
Spiridus si Cresa Iepurila.
Ø Centrul Social pentru Persoane Varstnice Sf. Elena
Ø Centrul Social Integrat Sf. Maria
Ø Centru social pentru prevenirea si combaterea violentei in familie
Ø Serviciul de consiliere si informare
Ø Centrul Social de Urgenta pentru persoane fara adapost Speranta
Ø Centrul de zi pentru copiii cu dizabilitati-elevi ai scolii speciale
Ø Centrul de zi pentru copii cu autism si down Sf. Maria
Ø Centrul de zi pentru persoane cu
dizabilitati - adulti
Ø Cantina de Ajutor Social, cu urmatoarele componente :
-
bloc alimentar;
-
serviciul gospodaresc administrativ.
Centre sociale - parteneriate:
Ø Centrul Social al Catedralei Eroilor
Ø Centrul de zi pentru copii cu risc de institutionalizare Danut
Art. 3.2.(3) - Serviciul Financiar-Contabil
- Serviciul Personal si Administrativ
Art. 3.2.(4) Serviciul
Medicina scolara si prescolara:
Ø CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 1 : Liceul Spiru
Haret, Liceul Petru Cercel; Liceul Carabella; Liceul Balasa Doamna; Grupul
Scolar Auto ; Scoala Matei Basarab (NR. 13) Scoala Radu cel Mare (nr. 10);
Scoala Vasile Carlova (nr. 1); Gradinita
nr. 13; Gradinita nr. 14; Gradinita nr. 16;
Ø CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 2: Liceul Voievodul
Mircea; Scoala Generala nr. 5; Scoala generala nr. 6; Scoala si Gradinita
Priseaca;
Ø CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 3: Liceul nr. 3; Liceul
nr. 4; Scoala generala nr. 11; Seminar Teologic;
Ø CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 4: Colegiul National
I. Vacarescu; Colegiul National Ion Ghica; Scoala Generala Ion Alexandru
Bratescu Voinesti; Gradinita nr.1; Gradinita nr. 9;
Ø CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 5 - Colegiul National
Constantin Cantacuzino ; Scoala Generala Smaranda Gheorghiu; Scoala Generala
Grigore Alexandrescu; Gradinita nr. 7; Gradinita nr. 15; Gradinita nr. 2;
Ø CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 6 - Grup Scolar
Industrial Nicolae Cioranescu; Scoala Generala Mihai Viteazul; Gradinita nr. 8;
Gradinita nr. 3;
Ø CABINET MEDICAL STUDENTESC.
Serviciul Medicina dentara:
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 1- Scoala
generala nr. 5, Liceul Petre Cercel, Liceul Spiru Haret , Gradinita nr. 3;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 2 - Scoala
generala nr. 6, Scoala generala nr. 11, Gradinita nr. 13, Gradinit a nr. 16,
Gradinita nr. 14, Scoala Priseaca;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 3 - Scoala
generala nr. 8, Gradinita nr. 8, Liceul de muzica, Gradinita nr. 1;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 4 - Scoala
generala nr. 9, Liceul Cantacuzino, Liceul nr. 5 , Scoala nr. 3, Gradinita nr.
7, Gradinita nr. 15;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 5 - Scoala
generala nr. 10, Scoala nr. 13, Scoala nr. 1, Gradinita nr. 2, Scoala Speciala;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 6- Liceul I.
Vacarescu, Colegiul Ion Ghica, Scoala nr. 2, Gradinita nr. 9;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 7 - Liceul nr. 1, Liceul Carabella, Liceul Auto;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 8 - Liceul nr. 2,
Seminar, Toate Facultatile;
Ø CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 9 - Liceul nr. 4,
Liceul nr. 3, Facultatea Tehnica.
Art. 3.3. Structuri afalate sub coordonarea directa a
directorului:
Art. 3.3.1. Compartiment Juridic-contencios
Art. 3.3.2. Cabinet medical medicina de intreprindere
Art. 3.3.3. Compartiment expert probleme rromi
Art. 3.4. Compartimentele de specialitate ale Directiei de Asistenta Sociala, in
exercitarea atributiilor ce le revin, vor colabora in toate problemele, atat
intre ele, cat si cu compartimentele aparatului propriu al Consiliului Local.
CAPITOLUL 4.
CONDUCEREA SI CONTROLUL
Art. 4.1. Conducerea Directiei de Asistență
Socială este asigurată de un director, 4 directori adjuncti.
Art. 4.2. Directorul are urmatoarele atributii principale si
responsabilitati:
Ø aplica politicile sociale in domeniul protectiei copilului, persoanelor
varstnice, persoanelor cu handicap sau a altor persoane defavorizate social;
Ø asigură conducerea, îndrumarea și controlul activității directiilor,
serviciilor și birourilor din structura Directiei de Asistență Socială,
urmărind în principal respectarea prevederilor legale pe linie de asistență
socială prin acordarea de servicii primare și de specialitate care au drept
scop protecția copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice,
persoanelor cu dizabilități și a oricăror altor persoane aflate în nevoie;
Ø răspunde de gestionarea corectă a creditelor bugetare repartizate pentru realizarea
obiectivelor institutiei;
Ø încheie contracte cu terți, cu respectarea legislatiei in vigoare (DAS
fiind autoritate contractantă);
Ø elaborează proiectul de buget anual necesar bunei funcționări a institutiei
și pentru susținerea serviciilor sociale precum și a altor măsuri de asistență
socială,in conformitate cu planul de acțiune propriu și-l supune aprobarii C.L.;
răspunde, potrivit legii, de:
Ø angajarea, lichidarea si ordonanțarea cheltuielilor in limita creditelor
bugetare repartizate și aprobate;
Ø angajarea și utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni
financiare;
integritatea bunurilor încredințate
instituției pe care o conduce, asigurand administrarea și exploatarea patrimoniului
în condiții de eficientă;
Ø organizarea și ținerea la zi a contabilității și prezentarea la termen a
situatiilor financiare asupra situatiei patrimoniului aflat in administrare și
executiei bugetare;
Ø organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziții publice
si a programului de lucrari de investiții publice;
Ø organizarea evidentei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenți
acestora;
Ø organizarea și ținerea la zi a evidenței patrimoniului, conform
prevederilor legale.
Ø gestionează resursele umane avand calitatea de agajator;
Ø propune primarului inițierea proiectelor de hotărâri privind: organigrama,
statul de funcții și numărul de personal, regulamentul de organizare și
funcționare al directiei;
Ø repartizează prin fișa postului sarcinile specifice fiecărui loc de muncă;
Ø conduce DAS emițand acte administrative respectiv dispozitii;
Ø urmărește și răspunde de îndeplinirea obligațiilor prevăzute în hotărârile
adoptate de consiliul local și dispozițiile emise de primar în domeniul
asistenței sociale;
Ø reprezinta DAS in relatiile cu terti;
Ø propune C.L. înfiintarea organizarea și furnizarea serviciilor sociale in
concordanță cu nevoia sociala identificată ;
Ø coordonează înființarea organizarea și furnizarea serviciilor sociale;
Ø inițiază și aplică măsuri de prevenire și combatere a situațiilor de
marginalizare și excludere socială și asigură soluționarea urgențelor sociale;
Ø elaborează și implementează proiecte cu finanțare națională și
internațională în domeniu;
Ø dezvoltă și gestionează servicii sociale specializate, după caz, în
condițiile legii;
Ø încheie convenții de parteneriat și inițiază programe de colaborare cu alte
autorități locale, instituții publice și private, structuri asociative, precum
și cu instituții de cult recunoscute de lege, pentru furnizarea serviciilor
sociale dezvoltate, în conformitate cu nevoile locale identificate și cu
prevederile planului propriu de actiune
acțiune;
Ø îndeplinește și alte atribuții prevăzute de legislația în vigoare.
Art. 4.2.(1) Directorul Directiei de Asistenta Sociala are calitatea de ordonator
terțiar de credite.
Art. 4.2.(2) Organigrama, statul de funcții și numărul de personal se aprobă de către
Consiliul Local al Municipiului Targoviste, prin hotărâre.
Art. 4.2.(3) Angajarea personalului se face de către directorul Directiei de Asistenta
Sociala, prin dispoziție, ca urmare a promovării concursului, organizat în
condițiile legii.
Art. 4.3. Directorul adjunct Serviciul de
Asistenta Sociala si prestatii sociale are
urmatoarele atributii principale si responsabilitati :
Ø coordoneaza activitatea unitatilor de asistenta sociala din municipiul
Targoviste;
Ø elaboreaza strategii de dezvoltare si planuri de actiune in domeniul
asistentei sociale;
Ø identifica si evalueaza nevoi sociale pe categorii de beneficiari si tipuri
de servicii;
Ø initiaza si aplica programe de prevenire si combatere a situatiilor de marginalizare
si excludere sociala;
Ø asigura solutionarea urgentelor sociale;
Ø furnizeaza date si informatii solicitate de autoritatile publice cu
responsabilitati in domeniu;
Ø monitorizeaza si evalueaza serviciile sociale;
Ø inlocuieste si preia responsabilitatile directorului executiv al DAS pe
perioada cat acesta nu este prezent in unitate.
Art. 4.4. Directorul adjunct - economic
are urmatoarele atributii si responsabilitati :
Ø coordoneaza activitatea financiar-contabila;
Ø coordoneaza activitatea privind resursele umane si administrativa;
Ø elaboreaza strategii de dezvoltare si modernizare;
Ø semneaza contractele de prestari servicii.
Ø elaboreaza bugetul anual si multianual;
Ø fundamenteaza din punct de vedere tehnico-economic proiectele;
Ø intocmeste studii comparative in vederea eficientizarii utilizarii
resurselor.
Art. 4.5. Directorul adjunct Cabinete
medicale scolare - are urmatoarele atributii si responsabilitati :
Ø raspunde de organizarea cabinetelor scolare, de buna desfasurare a
activitatii cabinetelor scolare, de intocmirea necesarului de echipamente
medicale pentru dotarea cabinetelor de medicina scolara in conditiile legii, de
intocmirea rapoartelor de oportunitate privind modernizarea, transformarea,
extinderea sau reabilitarea cabinetelor scolare;
Ø elaboreaza programe de imbunatatire a standardelor si modelelor de practica
in scopul acordarii de servicii medicale de calitate, in vederea cresterii
gradului de satisfacere a pacientilor ;
Ø monitorizeaza si evalueaza activitatea medicala desfasurata in cabinetele
medicale in scopul cresterii performantelor profesionale si utilizarii
eficiente a resurselor;
Ø organizeaza cu DSP Dambovita programe de educatie privind normele de igiena
scolara si pe probleme sanitaro-antiepidemice ;
Ø initiaza programe de educatie privind normele de igiena si antiepidemice,
precum si de igiena ortodentara, profilaxia cariei si difuzarea lor in scoli si
altele;
Ø coordoneaza si asigura buna desfasurare a activitatii Comp.Administrativ al
Dir.Cabinete scolare.
Art. 4.5.(1) Atributiile personalului din cabinetele scolare sunt atributii de medicina
preventiva, curativa si de urgenta si sunt prevazute in Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011
privind asistenta medicala a prescolarilor, elevilor si studentilor si vor fi
aduse la cunostinta prin fisa postului si regulamentul intern.
Art. 4.6.Directorul adjunct cu atributii de coordonare ale Serviciului Strategii, Proiecte, Achizitii
si Serviciul Informare si Consiliere se subordoneaza Directorului si are urmatoarele atributii:
Ø organizeaza,urmareste si raspunde de buna functionare a activitatii
directiei;
Ø cunoaste legislatia pentru instrumentarea si derularea proiectelor finante
cu fonduri europene si raspunde de aplicarea acesteia in activitatea directiei;
Ø cunoaste legislatia pentru achizitii publice si raspunde de respectarea
acesteia in activitatea directiei;
Ø monitorizeaza implementarea programelor si proiectelor initiate in cadrul
directiei;
Ø elaboreaza strategii de dezvoltare si modernizare a serviciilor sociale si
propune proiecte pentru realizarea acestora;
Ø colaboreaza cu director economic in elaborarea bugetelor pentru proiecte
proiecte/achizitii;
Ø intocmeste studii comparative in vederea eficientizarii utilizarii resurselor.
Ø consiliere si orientare profesionala;
Ø integrare socio-profesionala;
CAPITOLUL 5.
Art. 5.1. ATRIBUTII SERVICIUL PRESTATII SOCIALE:
- identifica nevoile sociale, familiale si de grup.
Art. 5.1. (1) Biroul VMG si alte ajutoare:
Ø solutioneaza cererile de solicitare a ajutorului social, in termen legal;
Ø intocmeste anchete sociale pentru acordarea/neacordarea/modificarea
ajutorului social in termen legal;
Ø calculeaza si stabileste cuantumul ajutorului social conform fisei de
calcul;
Ø stabileste/modifica/suspenda si inceteaza dreptul la ajutor social, prin
dispozitia primarului, conform legislatiei in domeniu;
Ø urmareste indeplinirea de catre beneficiarii de ajutor social a
obligatiilor ce le revin;
Ø comunica dispozitia primarului beneficiarilor de ajutor social;
Ø intocmeste lunar lista cu beneficiarii de ajutor social, ce urmeaza sa
efectueze ore de munca in folosul comunitatii si o transmite serviciului
specializat din cadrul primariei;
Ø inocmeste si transmite lunar AJPIS D-ta urmatoarele borderouri: stabilire
drepturi noi/modificare/ incetare/suspendare/repunere/numar ore de munca
efectuate de beneficiarii de ajutor social;
Ø Intocmeste si transmite lunar raport statistic privind situatia
beneficiarilor de ajutor social;
Ø Solutioneaza pe baza de ancheta sociala si dispozitie a primarului cererile
de acordare a ajutoarelor de urgenta;
Ø Stabileste si inceteaza dreptul la ajutor pentru incalzirea locuintei cu
combustibili solizi sau petrolieri, beneficiarilor de ajutor social, prin
dispozitie a primarului si transmite serviciului contabilitate statele de
plata;
Ø Intocmeste situatia privind persoanele si familiile marginalizate social si
propune masuri individuale in vederea prevenirii si combaterii marginalizarii
sociale;
Art. 5.1. (2) Componenta alocatii (alocatia de stat si alocatia pentru sustinerea
familiei):
Ø Primeste cererile pentru acordarea alocatiei de stat si actele doveditoare
din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept;
Ø Intocmeste si inainteaza AJPIS D-ta borderoul privind situatia cererilor
inregistrate pentru acordarea alocatiei de stat;
Ø solutioneaza cererile de solicitare a alocatiei pentru sustinerea familiei,
in termen legal;
Ø intocmeste anchete sociale pentru acordarea/neacordarea/modificarea
alocatiei pentru sustinerea familiei in termen legal;
Ø stabileste/modifica/suspenda si inceteaza dreptul la alocatie pentru
sustinerea familiei, prin dispozitia primarului, conform legislatiei in
domeniu;
Ø urmareste indeplinirea de catre beneficiarii de alocatie pentru sustinerea
familiei a obligatiilor ce le revin;
Ø comunica dispozitia primarului, beneficiarilor de alocatie pentru
sustinerea familiei;
Ø inocmeste si transmite lunar AJPIS D-ta urmatoarele borderouri: stabilire
drepturi noi/modificare/ incetare/suspendare/repunere;
Art. 5.1. (3) Componenta indemnizatii (indemnizatii/stimulent pentru cresterea si
ingrijirea copilului si indemnizatii acordate persoanelor cu handicap grav):
Ø Primeste cererile pentru acordarea indemnizatiei/stimulentului pentru
cresterea si ingrijirea copilului si actele doveditoare din care rezulta
indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept;
Ø Intocmeste si transmite lunar pe baza de borderou AJPIS D-ta, dosarele
primite pentru acordare indemnizatiei/stimulentului pentru cresterea si
ingrijirea copilului;
Ø Primeste cererile si dosarele legal intocmite pentru acordarea
indemnizatiei cuvenita parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu
handicap grav, precum si adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau
legal;
Ø Verifica prin ancheta sociala indeplinirea conditiilor de acordare a
indemnizatiei cuvenita parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu
handicap grav, precum si adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau
legal;
Ø Intocmeste referate in vederea acordarii/incetarii indemnizatiei;
Ø Gestioneaza dosarele de indemnizatie ale persoanelor cu handicap;
Ø Intocmeste lunar pontajul si il transmite serviciului contabilitate in
vederea platii indemnizatiei.
Art. 5.1. (4) Acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei pe perioada sezonului
rece:
Ø Pune la dispozitia solicitantilor cererea si declaratia pe propria
raspundere privind veniturile si componenta familiei;
Ø Primeste si verifica cererile si declaratiile pe propria raspundere privind
componenta si veniturile familiei solicitantilor de ajutor pentru incalzirea
locuintei;
Ø Stabileste dreptul la ajutorul pentru incalzirea locuintei si supune spre
aprobare primarului;
Ø Transmite dispozitiile primarului privind acordarea ajutorului de
incalzire, titularilor si AJPIS D-ta;
Ø Transmite lunar catre AJPIS D-ta
situatia centralizatoare/raport statistic cuprinzand beneficiarii ajutorului
pentru incalzirea locuintei si cuantumul/procentul afferent, in vederea
efectuarii platii;
Ø Efecueaza anchete sociale, pe baza listei primite de la AJPIS D-ta, in
vederea verificarii veridicitatii datelor consemnate de catre titulari in
cererea si declaratia pe propria raspundere;
Ø Intocmeste situatia nominala privind anchetele sociale effectuate si
rezultatul acestora pana la data de 01 ale fiecarei luni pentru anchetele
efectuate in luna anterioara.
Art. 5.1. (5) Serviciul Prestatii Sociale elibereaza adeverinte la cererea persoanelor
aflate in evidenta, raspunzand pentru
corectitudinea datelor consemnate;
Serviciul Prestatii Sociale
elibereaza abonamente de transport public gratuite pentru urmatoarele categorii
de persoane:
Ø Veterani si vaduvele veteranilor de razboi;
Ø Deportati;
Ø Detinuti politici
Ø Revolutionari.
Art. 5.2. Atributii Serviciul de Asistenta Sociala
Ø Identifica nevoile sociale, familiale si de grup ale persoanelor aflate in
dificultate din unitatea administrativ-teritoriala si propune acordarea de
servicii si prestatii;
Ø Raspunde de infiintarea, organizarea si furnizarea serviciilor sociale
primare;
Ø Furnizeaza informatiile si datele solicitate de Directia de Asistenta
Sociala si Protectia Copilului Dambovita, precum si de autoritatile publice
centrale cu responsabilitati in domeniu;
Art. 5.2. (1) Protectia copilului,
promovarea si respectarea drepturilor acestuia:
Ø intreprinde toate masurile necesare pentru
depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului
de parintii sai, precum si pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale parintilor
si a violentei in familie, identificand si evaluand situatiile care impun acoradrea
de servicii si prestatii pentru prevenirea separarii
copilului de familia sa, intocmind planul de servicii pe care il supune
primarului spre aprobare, prin dispozitie;
Ø la sesizarea oricarei persoane fizice si juridice, sau autosesizare,
analizeaza si evalueaza situatia copiilor aflati in dificultate, din unitatea
administrativ-teritoriala, precum si modul de respectare a drepturilor
acestora;
Ø la sesizare monitorizeaza copiii lipsiți în mod ilegal de elementele
constitutive ale identității lor sau de unele dintre acestea și ia de urgență
toate măsurile necesare în vederea stabilirii identității lor, în colaborare cu
instituțiile competente;
Ø realizează demersurile prevăzute de lege pentru înregistrarea nașterii
copilului găsit precum și a celui părăsit de părinți în alte unități sanitare;
Ø asigura consilierea, informarea si monitorizarea familiilor cu copii in
intretinere, cu privire la exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor
parintesti, asupra drepturilor copilului si asupra serviciilor disponibile pe
plan local;
Ø trimestrial, sau ori de câte ori este cazul, vizitează copiii cu risc de
separare, abuz sau neglijare la locuința lor și se informează despre felul în
care aceștia sunt îngrijiți, despre sănătatea și dezvoltatea lor fizică, educarea,
învățarea și pregătirea lor profesională, acordând, la nevoie, îndumările
necesare ; daca in urma vizitelor efectuate, se constata ca dezvoltarea
fizica, mentala, spirituala, morala sau sociala a copilului este primejduita,
sesizeaza de indata D.G.A.S.P.C. ;
Ø face demersuri pentru responsabilizarea si sensibilizarea membrilor
familiei astfel incat sa pregateasca reintegrarea
familiala a copiilor care beneficiaza de masura de protectie speciala, in cel mai scurt
timp si in cele mai bune conditii;
Ø urmareste evolutia dezvoltarii copilului si modul in care parintii acestuia
isi exercita drepturile si isi indeplinesc obligatiile cu privire la copilul
care a beneficiat de o masura de protectie speciala si a fost reintegrat in
familia sa, întocmind rapoarte lunare pe o perioadă de minum 3 luni;
Ø colaboreaza cu Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia
Copilului in domeniul protectiei copilului si transmit acesteia toate datele si
informatiile solicitate din acest domeniu;
Ø colaboreaza cu unitățile de învățământ în vederea depistării cazurilor de
rele tratamente, abuzuri sau de neglijare a copilului în vederea luării
măsurilor ce se impun ;
Ø identifica, monitorizeaza si tine evidenta copiilor ai caror parinti sunt
plecati la munca in strainatate, realizand raportul de evaluare initiala ;
Ø asigura actiuni de informare la nivelul comunitatii in ceea ce priveste
posibilitatile legale de care pot dispune parintii care pleaca la munca in
strainatate, in vederea asigurarii protectiei fizice si juridice a copiilor care
urmeaza sa ramana in tara ;
Ø elibereaza dovada prin care se certifica faptul ca, parintii care pleaca la
munca in strainatate si au copii in intretinere au notificat Serviciul de
Asistenta Sociala cu privire la acest lucru;
Art. 5.2 (3) Protectia adultului aflat in dificultate:
Ø la sesizare, in urma anchetei sociale, instrumenteaza dosarul in vederea
acordarii de servicii sociale sau institutionalizarii adultului si, impreuna cu
institutiile abilitate, solutioneaza
situatia adultului aflat
in dificultate;
Ø in situatii de urgenta, la sesizare, ia pe loc masurile ce se impun pentru
solutionarea situatiei adultului aflat in dificultate.
Deruleaza actiuni de formare la nivelul
adultului in dificultate a unor
mecanisme de adaptare care să le ofere posibilitatea prevenirii
situațiilor de criză sau confruntarea cu criza în condițiile unei abilități
crescute de gestionare a acesteia. În ședințele de consiliere se urmareste:
Ø identificarea sursele de criză;
Ø anticiparea perioadei apariției acesteia;
Ø realizarea de planuri de acțiune pe care să le urmeze
dacă va fi cazul,
Ø cunoasterea reacțiilor generate de criză;
Ø identificarea reacțiilor emoționale imediate și pe termen
lung (furie, durere, iritabilitate,
disperare,depresie, suicid);
Ø identificarea reacțiilor comportamentale și fiziologice
manifestate în criză (izolare, plâns,
evitare,stare
fizică de rău);
Ø identificarea tiparelor de gândire dezadaptativă (autoînvinuirea,
blamarea altora, evaluarea catastrofică a situațiilor);
Ø dezvoltarea abilităților sociale și în special a rețelei
de suport social;
Ø invatarea metodelor
eficiente de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor;
Ø dezvoltarea abilităților de management emoțional.
Art. 5.2. (4) Serviciul de ingrijire la domiciliu
pentru persoanele cu handicap grav adulti si copii :
Ø realizeaza evaluarea si reevaluarea sociala a persoanelor in vederea
incadrarii in grad de handicap;
Ø realizeaza evaluarea sociala a persoanelor cu handicap in vederea
institutionalizarii in centre specializate;
Ø realizeaza evaluarea si reevaluarea sociala a asistentilor personali ai
persoanelor cu handicap grav;
Ø verifica in termen, prin anchete sociale si chestionare:
- calitatea serviciilor prestate de
asistentii personali in favoarea persoanelor pe care le au in ingrijire;
- evoluția persoanei cu handicap grav în
raport cu obiectivele programului individual de recuperare și integrare
sociala;
- derularea activităților și serviciilor
prevăzute în contractul individual de muncă, în fișa postului și în programul
individual de recuperare și de integrare socială a persoanei cu handicap grav;
Ø asigura instruirea asistentilor personali conform tematicii prevazuta de
Ordinul nr. 319/2007 ;
Ø consiliaza persoane cu probleme medicale grave,
in vederea obtinerii drepturilor prevazute de lege.
Atributiile asistentului
personal -informal :
Ø Planifica in timp activitatile;
Ø Asigura alimentatia si hranirea beneficiarului;
Ø Asigura adaptarea mediului la nevoile beneficiarului;
Ø Supravegheaza starea de sanatate a
beneficiarului;
Ø Asista activitatea si participarea persoanei cu
handicap in familie si comunitate.
Art. 5.2. (5) Serviciul de
ingrijire la domiciliu pentru persoane varstnice:
Ø evalueaza situatia persoanelor varstnice care necesita asistenta sociala pe
baza datelor cu privire la afectiunile care impun ingrijire speciala,
capacitatea de a se gospodari si de a indeplini cerintele firesti ale vietii
cotidiene, conditiile de locuit, precum si veniturile efective sau potentiale
pentru asigurarea satisfacerii nevoilor curente ale vietii ;
Ø evalueaza si reevalueaza situatia socio-familiala a persoanelor varstnice
in vederea acordarii serviciilor de ingrijire la domiciliu ;
Ø evalueaza gradul de satisfactie al beneficiarilor privind serviciul
acordat;
Ø verifica si organizeaza activitatea ingrijitorilor la domiciliu;
Ø intocmeste graficul de lucru al ingrijitorilor la domiciliu;
Ø asigura instrumentarea dosarele persoanelor varstnice aflate in ingrijire.
Ø Ingrijitorii la domiciliu acorda:
Ø ajutor pentru igiena corporala, imbracare si dezbracare, igiena eliminarilor,
hranire si hidratare, transfer si mobilizare, deplasare in interior,
comunicare;
Ø deplasarea pentru plătirea facturilor, ridicarea unor rețete,
aprovizionare, deplasarea la unități medicale;
Ø ajutor la prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea
cumparaturilor;
Ø urmărirea tratamentului la indicațiile medicului specialist, sau ale
medicului de familie;
Ø insotirea in mijloacele de transport, facilitarea deplasarii in exterior,
companie;
Ø activitati de administrare si gestionare, activitati de petrecere a
timpului liber;
Ø servicii de reabilitare si adaptare a ambientului: mici amenajari, reparatii
si alte asemenea;
Ø transport beneficiari pentru igiena personala, pentru spitalizare, pentru
procurare proteze sau echipamente medicale.
Art. 5.2. (6) Acordarea
asistentei medicale comunitare:
Ø implicarea comunității în identificarea problemelor medico-sociale ale
acesteia;
Ø catagrafierea gravidelor si inscrierea la medicul de familie;
Ø urmarirea gravidei si insotirea la controale periodice;
Ø colaboreaza cu SAS pentru inscrierea in registrul de stare civila;
Ø catagrafierea bolnavilor de TBC, urmarirea contactilor si a medicatiei;
Ø consiliere privind importanta scolii si a educatiei precum si a igienei
personale si a casei;
Ø catagrafierea bolnavilor cronici si a batranilor aflati in risc;
Ø definirea și caracterizarea problemelor medico-sociale ale comunității;
Ø dezvoltarea programelor de intervenție, privind asistența medicală
comunitară, adaptate nevoilor comunității;
Ø monitorizarea și evaluarea serviciilor și activităților de asistență
medicală comunitară;
Ø asigurarea eficacității acțiunilor și a eficienței utilizării resurselor.
-
activitățile specifice desfășurate în domeniul asistenței
medicale comunitare sunt:
Ø educarea comunității pentru sănătate;
Ø promovarea sănătății reproducerii și a planificării familiale;
Ø promovarea unor atitudini și comportamente favorabile unui stil de viață
sănătos;
Ø educație și acțiuni direcționate pentru asigurarea unui mediu de viață
sănătos;
Ø activități de prevenire și profilaxie primară, secundară și terțiară;
Ø activități medicale curative, la domiciliu, complementare asistenței
medicale primare, secundare și terțiare;
Ø activități de consiliere medicală și socială;
Ø dezvoltarea serviciilor de îngrijire medicală la domiciliu a gravidei,
nou-născutului și mamei, a bolnavului cronic, a bolnavului mintal și a
bătrânului;
Ø activități de recuperare medicală.
Art. 5.2. (7) Gestionarea
dosarelor asistatilor prin Cantina de
Ajutor Social :
Pentru persoanele cu venituri reduse sau fără venituri -
solicitante de asistență prin Cantina de Ajutor Social desfasoara urmatoarele activitati :
Ø primește și verifică dosarele solicitanților de asistare prin Cantina de
Ajutor Social;
Ø realizeaza evaluarea socio-familiala a titularului de dosar și întocmește,
în urma celor constatate, referatele de anchetă socială cu propuneri pentru
comisie, de acordare, sau, dupa caz, neacordarea serviciilor de asistenta
sociala prestate de Cantina de Ajutor Social;
Ø transmite zilnic sefului serviciului Cantina de Ajutor Social numărul de
asistați și orice altă modificare referitoare la asistarea acestora;
Ø participă periodic, în timpul distribuției hranei, la discuții cu asistații
cantinei, pe orice problemă personală, familială, socială, de sănătate, a
acestora, încercând prin contactarea diverselor instituții, să amelioreze
condiția asistatului;
Ø in vederea monitorizarii, verifică și reactualizează periodic și ori de
căte ori este nevoie dosarele asistaților, prin punctaje cu evidențele altor
instituții abilitate si/sau implicate in actul de asistenta sociala;
Ø întocmește periodic, pe baza evidențelor zilnice și a proceselor-verbale
încheiate în comisia de aprobare a dosarelor, situații centralizate referitoare
la contribuția datorată de asistații la forma cu plată pe care le comunică
serviciului contabilitate;
Ø verifica periodic, prin chestionare, gradul de satisfactie al persoanelor
asistate;
Ø intocmeste fise operative si contracte de acordare de servicii sociale.
Art. 5.2. (8) Consiliere
psihologica:
Ø sprijina toate activitatile Serviciului de Asistenta Sociala, acordand
consiliere de specialitate in toate situatiile care o impun;
Ø asigura evaluarea si reevaluarea psihologica a membrilor familiei, a
evolutiei relatiei afective parinti-copil precum si a gradului de dezvoltare a responsabilitatii parentale;
Ø consiliaza familia si asigura terapia de specialitate, pentru depasirea
situatiilor de criza, consolidarea relatiilor parinti-copil,
reintegrarea familiala etc;
Ø poate exercita si rolul de responsabil de caz,
Ø deruleaza activitati in vederea mentinerii contactului social al
persoanelor bolnave psihic in comunitatea locala;
Art. 5.3. Serviciul Crese, cu program prelungit, avand in componenta 8 crese,respectiv Cresa nr. 2 (Voinicel), Cresa nr. 8
(Prichindel), Cresa nr. 13 (Pinochio), Cresa nr. 14 (Neghinita), Cresa nr. 16 (Buburuza),
Cresa nr. 15 (Degetica), Cresa Spiridus si Cresa Iepurila.
În îndeplinirea scopului lor, creșele ofera, pe timpul zilei, servicii
integrate de ingrijire, supraveghere si educatie timpurie copiilor de varsta
anteprescolara.
Activitatea de supraveghere si ingrijire:
a) asigura servicii de ingrijire si supraveghere a copiilor
cu varste cuprinse intre 3 luni si 4 ani, prin personalul angajat specializat;
b) asigura un program de educatie timpurie adecvat varstei,
nevoilor, potentialului de dezvoltare si particularitatilor
copiilor cu varste cuprinse intre 3 luni si 4 ani, prin personalul specializat angajat;
c) asigura
supravegherea starii de sanatate si de igiena a copiilor si acorda primul
ajutor si ingrijirile medicale necesare in caz de imbolnavire, pana la momentul
preluarii copilului de sustinatorul legal sau al internarii intr-o unitate
medicala, dupa caz, prin personalul angajat specializat;
d) asigura nutritia
copiilor cu respectarea normelor legale in vigoare, prin personal specializat;
e) colaboreaza cu
familiile copiilor care frecventeaza cresa si realizeaza o relatie de
parteneriat activ cu parintii/reprezentantii legali in respectarea interesului
copilului, prin personalul specializat;
f) asigura consiliere
si sprijin pentru parintii/reprezentantii legali ai copiilor, prin personalul
angajat specializat;
g) contribuie la
depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului
de parintii sai si sesizeaza institutiile abilitate in acest sens, prin
personalul angajat specializat."
h) semnalează directorului D.A.S. orice element prin care
se constată abuzarea copilului, neglijarea acestuia de către familie și / sau
urme ale violenței;
i) asistentii sociali gestioneaza dosarele de inscriere
cresa;
j) Personalul acorda
servicii sociale respectand drepturile si libertatile fundamentale ale
copilului, avand o atitudine corecta
fata de acestia, plina de afectivitate.
k) Educatorul-puericultor
din cresa are urmatoarele atributii:
· realizeaza activitati de ingrijire si de
stimulare psihomotorie a copiilor in vederea cresterii gradului de
independenta;
· realizeaza activitati care vizeaza dezvoltarea
comportamentului socio-afectiv;
· asigura formarea si perfectionarea
comportamentului verbal;
· realizeaza programe care cuprind activitati ce
urmaresc cresterea receptivitatii generale la stimuli in vederea dezvoltarii
capacitatilor si atitudinilor de invatare;
· inregistreaza progresele realizate de copil in
jurnalul acestuia;
·
colaboreaza
activ cu parintii/reprezentantii legali ai copiilor care frecventeaza unitatea.
l)
Psihologul: asigura si servicii de consiliere
si sprijin pentru parinti/reprezentatii legali ai copiilor si
completeaza, periodic, fise cuprinzand gradul de dezvoltare psihomotorie
a copiilor.
· Urmareste stimularea
adecvata a copiilor, pentru o dezvoltare psihomotorie corespunzatoare.
· Colaboreaza si sesizeaza parintii in depasirea dificultatilor de
comportament ale copiilor, pentru gasirea modalitatilor de rezolvare.
m) Administratorul Creselor are urmatoarele atributii:
·
Rezolva cu aprobarea conducerii toate problemele
ce revin sectorului administrativ gospodaresc din cadrul Serviciului Crese,
avize si autorizatii de functionare;
·
Raspunde de buna planificare si intretinere a
materialelor si instalatiilor pe care le are
in subordine;
·
Gestioneaza si raspunde de pastrarea bunurilor
mobiliare;
·
Administreaza localul creselor,si dispune curatenia
lor si se ocupa de buna intretinere si functionarea acestora;
·
Raspunde de pregatirea la timp a creselor
pentru inceperea anului scolar;
·
Face propuneri pentru dezvoltarea bazei materiale a
creselor si planifica lucrarile de intretinere si reparare a acestora;
·
Intocmeste inventarul creselor, face propuneri de casare, se
ocupa de preocurarea materialelor de curatenie si dezinfectie
si raspunde de acestea;
·
Recupereaza impreuna cu asistentele coordonatoare pagubele
produse de parinti prin neplata contributiei;
·
Urmareste executarea contractelor incheiate de
serviciul crese si reprezinta institutia in problemele
administrativ-gospodaresti in limitele stabilite de director si lege;
·
Raspunde de pregatirea la timp si in bune conditii a hranei,
de achizitionarea si pastrarea alimentelor si materialelor de curatenie si dezinfectie,
de starea igienica a bucatariei si a depozitelor;
·
Lucreaza sub conducerea directorului si sefului de serviciu
caruia ii prezinta informari cu bunul mers al unitatii;
Art. 5.4.Centre sociale
Art. 5.4. (1) Centrul Social pentru persoane vârstnice Sf. Elena cu program permanent, are ca
activitate:
Serviciu de ingrijire si asistenta in regim rezidential - cu o capacitate
de 15 locuri, unde se asigură:
·
Conditii si suport pentru
igiena personala: se asigură materiale de igienă corporală, deparazitare
și spălarea hainelor;
·
Adăpost: condiții optime de cazare;
·
Se ofera 3 mese calde pe zi in limita alocatiei minime de
hrana aprobate prin hotarare de guvern;
· Servicii de consiliere sociala: asigurate de
lucratorii sociali;
·
Asistență si consiliere medicala primara: asigurata de
1 medic si un asistent medical transport beneficiari la medicul de familie,
la spital pentru controale medicale sau spitalizare.
·
Servicii de consiliere
psihologica;
·
Supraveghere:
asigurata de 5 paznici;
·
Activități recreative în cadrul clubului de zi si in
comunitate.
· Serviciul de consiliere sociala si suport ( asistare la domiciliu)
·
Asistență socială: deplasarea pentru plata facturilor,
ridicarea unor rețete, aprovizionare, deplasarea la unități medicale, efectuarea
cumparaturilor;
·
Urmărirea tratamentului la indicațiile medicului
specialist, sau ale medicului de familie;
·
Insotirea in mijloacele de transport, facilitarea deplasarii
in exterior, companie;
·
Activitati de administrare si gestionare, activitati de
petrecere a timpului liber;
Art. 5.4. (2) Centrul Social Integrat Sf. Maria cu program permanent, cu urmatoarele servicii: Complex de servicii specializate in regim rezidential
unde se asigura:
1.
Adapost
temporar si asigurarea hranei:
-
Se asigura conditii de cazare optime beneficiarilor
precum si de efectuare a igienei corporale, imbracaminte si conditii de
petrecere a timpului liber.
-
Hrana este asigurata de Cantina de Ajutor Social si
transportata zilnic la centru.
2. Servicii de consiliere sociala si suport(pentru persoane varstnice prin
asistare la domiciliu):
- Consiliere în vederea prevenirii marginalizării
sociale și pentru reintegrare socială;
- Deplasarea pentru plătirea facturilor, ridicarea
unor rețete, aprovizionare, deplasarea la unități medicale;
- Realizarea unor activități recreative, de
petrecere a timpului liber, companie;
- Însoțirea în mijloace de transport;
- Facilitarea deplasării în exterior;
- Urmărirea tratamentului la indicațiile medicului
Centrului, sau ale medicului de familie;
3. Servicii de consiliere si evaluare psihologica:
-
acorda consiliere de specialitate corespunzatoare
competentelor dobandite;
-
asigura evaluarea si reevaluarea psihologica a
beneficiarilor,
-
consiliaza persoanele din centru si asigura terapia de
specialitate, pentru depasirea situatiilor de criza, consolidarea relatiilor, etc;
-
asigura consilierea si evaluarea psihologica pentru
persoanele beneficiare de servicii suport si ale beneficiarilor centrului
pentru varstnici Sfanta Elena si Centrului Social al Catedralei Eroilor si
Serviciului Crese;
4.
Activitati
de consiliere medicala:
-
Asigurarea de consultanță medicală primara gratuită
tuturor asistaților Centrului;
-
Consiliere pentru înscrierea pe lista unui medic de
familie a asistaților care nu sunt înscriși pe listele unui medic de familie;
-
Urmărirea și supravegherea stării de sănătate a
persoanelor aflate în adăpost temporar;
-
Realizarea de educația sanitară cu asistatii Centrului pe
diferite teme (efectele nocive ale fumatului, alcoolului, drogurilor; metode de
contracepție și prevenirea bolilor cu transmitere sexuală; dieta în unele boli
cronice; igiena sarcinii și a lăuziei, igiena personala, etc.);
-
Asigurarea de consiliere in privinta unei alimentatii
sanatoase pentru persoanele varstnice
-
Se primesc actele medicale, se asigură triajul
epidemiologic, se dă acceptul din punct de vedere medical pentru persoanele
care doresc adăpost temporar;
5.
Activitati
de indrumare juridica:
-
Asigurara îndrumarea juridica privind dreptul
persoanelor defavorizate de a se adresa oricărei instituții publice centrale
sau locale;
-
Îndruma persoanele defavorizate, din centru
sau de la domiciliu, privind formularea de petiții adresate instituțiilor
publice in vederea soluționarii unor probleme;
-
Asigura consiliere juridica persoanelor
defavorizate privind drepturile acestora la asistență socială din partea statului.
6. Autoturismul din dotarea centrului asigura:
-
Transport Cantina de Ajutor Social pentru
plata contributiei beneficiarilor;
-
Transport beneficiari pentru spitalizare sau
controale medicale;
-
Transport asistenti sociali in vederea
realizarii de anchete sociale;
-
Transport
in vederea aprovizionarii cu materiale de curatenie, igienizare.
Art. 5.4. (3) Centrul social pentru victimele violentei in familie , centru cu program permanent, acorda asistenta
sociala de urgenta, victimelor violentei
domestice , care se adreseaza Directiei de Asistenta Sociala. Serviciile de
cazare si masa sunt accesibile
persoanelor care in urma unor
situatii de violenta in familie parasesc domiciliul iar pana la clarificarea
stituatiei lor juridico- sociale nu au unde sa locuiasca.
Serviciile acordate sunt gratuite si
se refera la:
·
Cazare:
- primirea si gazduirea temporara se face cand este necesara separarea
victimei de agresor.
·
Masa asigurata prin Cantina de Ajutor social;
·
Consiliere , asistenta medicala si ingrijirea victimelor;
·
Consiliere psihologica si sociala;
·
stabilirea de prioritati in privinta sigurantei victimei
si a copiilor sai, oferirea de alternative in ceea ce priveste luarea unor decizii majore privind iesirea din situatii
de violenta, conceperea unui plan de siguranta si evaluarea riscurilor impreuna cu victima ;
·
Consiliere juridica;
·
informarea
beneficiarlor privind drepturile
de care pot beneficia, modul in care-si pot exercita drepturile, procedurile
juridice aplicabile. Consilierul juridic ofera ajutor in elaborarea unor
documente si orientarea catre insitutiile competente.
·
Consiliere acupationala si Mediere pentru plasarea pe
piata muncii;
·
prin acordarea informațiilor necesare, dar și a
sprijinului pentru integrarea în muncă, readaptarea și recalificarea profesională
a persoanelor asistate, pe baza protocolului incheiat cu AJOFM Dambovita
(Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca);
·
Mediere pentru inscrierea copiilor la scoli / gradinite.
Art. 5.4. (5) Centrul Social de Urgenta pentru persoane fara adapost Speranta
cu program permanent, asigură adăpost temporar persoanelor fără locuință,
oameni ai strazii sau care temporar se afla in risc social pe raza Municipiului
Targoviste si ofera urmatoarele servicii:
1.
Primirea si gazduirea
temporara;
2. Asigurarea serviciilor de
hrana-se asigura doua mese zilnic asistatilor, masa de dimineata-micul dejun si
masa de seara-cina. Hrana va fi pregatita de Cantina de Ajutor Social ;
3.
Consiliere sociala ;
4.
Asistenta medicala In vederea
acordarii asistentei medicale pentru asistati se va incheia un protocol de
colaborare cu Centrul Social SF.Maria;
5.
Consilierea juridica in
cadrul consilierii juridice, beneficiarii vor primi informatii cu privire la:
drepturile de care pot beneficia, modul in care-si pot exercita drepturile,
procedurile juridice aplicabile. Consilierul juridic ofera ajutor in elaborarea
unor documente si orientarea catre institutiile competente.;
6.
Consilierea psihologica ;
7.
Consiliere ocupațională - prin
acordarea informațiilor necesare, dar și a sprijinului pentru integrarea în
muncă, readaptarea și recalificarea profesională a persoanelor asistate, pe
baza protocolului incheiat cu AJOFM Dambovita (Agentia Judeteana pentru
Ocuparea Fortei de Munca);
8.
Consiliere cu familia- de acest
lucru se vor ocupa functionarii DAS (asistenti sociali, psihologi,
psihopedagogi, asistenti comunitari, mediatori sanitari, dupa caz) care vor
incerca sa realizeze mijloace de comunicare cu familia in vederea apropierii de
acestia, a reintegrarii in familie;
9.
Programe antialcoolism.
Art. 5.4. (6) Centrul de
zi pentru copii cu dizabilitati
elevi ai Scolii Speciale, asigura
servicii de tip suport, socializare si petrecere a timpului liber - cu program
prelungit, are ca activitate:
· Dobândirea deprinderilor de viață independenta pentru
copii cu dizabilitati.
· Servirea unei mese zilnic, de persoană, pranzul (două
feluri de mâncare și supliment), in limita alocatiei de hrana prevazuta de
reglementarile in vigoare - masa este
asigurata prin Cantina de Ajutor Social.
·
Asistenta si protectia copiilor cu defect de intelect,
elevi ai Scolii speciale;
· Transport gratuit pe trasee stabilite, în funcție de
domiciliul copiilor;
· Activități recreative desfășurate de referenții de la
grupe, venite în completarea programului școlar, vizând dezvoltarea de
abilitati in folosirea calculatorului si jocuri logice cu scop de terapie
ocupationala;
·
Servicii de consiliere psihologica;
·
Identificarea cazurilor de autism si
interventia de tip psihodinamic;
·
Servicii de orientare scolara;
·
Consilierea familiei și a copilului/tânărului cu
dizabilități;
·
Consilierea
în situație de criză;
·
Consilierea de grup.
·
Activitati de educatie fizica si sport;
Centrul de zi pentru copii cu dizabilități
funcționează în acord cu Legea 272/2004
privind protecția și promovarea drepturilor copilului, art. 139 alin. 1;
prevederile art. 12 din O.G. nr. 68/2003 privind serviciile sociale, modificată
și completată; prevederile art. 2 alin. 4 din H.G. nr. 1438/2004 pentru
aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor de
prevenire a separării copilului de familia sa, Ordinul nr. 25 din 9 martie 2004
pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrele de zi pentru
copii cu dizabilități.
Art. 5.4. (7) Centru de zi pentru copii cu autism si
down Sf. Maria- asigura promovarea si protejarea drepturilor copilului cu autism si down,
avand ca obiectiv general imbunatatirea calitatii vietii acestor copii cu nevoi
speciale si a familiilor acestora.
Beneficiarii acestui centru sunt toti copii diagnosticati cu autism si down
din Targoviste sau care locuiesc in judetul Dambovita si care frecventeaza o
forma de invatamant in municipiul Targoviste.
Beneficiarii secundari sunt parintii sau reprezentantii legali ai copiilor
cu autism si down, admisi in centru de zi.
In acest
centru se vor acorda urmatoarele servicii:
Servicii primare:
·
Masuri si actiuni de constientizare si sensibilizare
sociala a comunitatii vis-à-vis de copiii cu autism si down;
·
Masuri si activitati de organizare si dezvoltare
comunitara in plan social pentru incurajarea participarii si solidaritatii
sociale;
·
Masuri si activitati care au drept scop prevenirea sau
limitarea unor situatii de dificultate ori vulnerabilitate care pot duce la
marginalizare sau excludere sociala a copiilor cu dizabilitati;
·
Activitati si servicii de consiliere (sociala,
psihologica);
·
Activitati de informare despre drepturi si
obligatii .
Servicii specializate:
·
Consiliere psihologica pentru copil și familie
·
Socializare și petrecerea timpului liber
·
Integrare/Reintegrare comunitară si sociala
·
Ingrijire medicala
·
Recuperare si educare(terapie
ocupationala;logopedie;psihomotricitate)
·
Informare si orientare
·
Consiliere sociala
Art. 5.4. (8) Centrul
de zi pentru persoane cu
dizabilitati adulti - are ca obiect de activitate :
·
promovarea si apararea drepturilor persoanelor cu
handicap;
·
evitarea marginalizarii
persoanelor cu handicap;
·
socializarea persoanelor cu handicap;
·
prevenirea institutionalizarii persoanelor cu handicap.
· Centrul este destinat persoanelor adulte cu cu handicap mediu, accentuat si
grav, indiferent de varsta, sex, nationalitate sau de deficienta anatomica,
fiziologica sau psihologica.
In cadrul
Centrului de zi pentru persoanele cu handicap se ofera urmatoarele servicii
sociale ;
·
consilierea psiho-sociala a persoanelor cu handicap;
·
organizarea de intalniri, prin intermediul carora se vor
identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap si
incercarea de remediere a acestora;
·
asistenta si sprijin pentru integrare - reintegrare in
munca a persoanelor cu dizabilitati;
·
consilierea si sprijinirea persoanelor cu handicap pentru
formarea unor deprinderi de viata independenta, in acord cu propriile dorinte;
·
prevenirea aparitiei barierelor sociale care pot aparea
ca urmare a dizabilitatilor;
·
eliminarea oricaror forme negative de discriminare asupra
persoanelor cu handicap;
·
sensibilizarea opiniei publice cu privire la problematica
persoanelor cu handicap.
Art. 5.4. (9) Centrul de zi Arlechino, cu program in prelungit (2 ture) are ca obiect de activitate acordarea de servicii comunitare de prevenire a separării
copilului de familia sa a căror beneficiari direcți vor fi:
·
copii și părinți cărora li se acordă prestații și
servicii destinate prevenirii separării lor;
·
copii care au beneficiat de o măsură de protecție
specială și au fost reintegrați în familie;
·
copii care beneficiază de o măsură de protecție specială;
·
copii care provin din familii care prezintă relații
disfuncționale (părinți cu comportament violent, consumatori de alcool, etc);
·
copii aflați în situație de risc de abandon, abuz, neglijare
și exploatare și familiile acestora;
·
părinți ai căror copii beneficiază de o măsură de
protecție specială;
·
părinți care au nevoie de consiliere pentru îngrijirea și
educarea copiilor, etc
Activitati specifice ce se vor derula in cadrul centrului de zi:
1.
Depistarea precoce a
situațiilor de risc care pot determina separarea copilului de familia sa;
2.
Asigurarea unui program
educațional adecvat vârstei, nevoilor, potențialului de dezvoltare și particularităților copilului( sprijin
pentru efectuarea temelor);
3.
Asigurarea activitătii
recreative și de socializare;
4.
Consiliere psihologică și
școlară pentru copii;
5.
Consiliere și sprijin pentru
părinți;
6.
Dezvoltarea de programe specifice pentru prevenirea
comportamentelor abuzive ale părinților și a violenței în familie.
7.
Asigurarea hranei zilnice
pentru beneficiarii direcți.
PARTENERIATE:
Art . 5.4. (10) Centrul Social al Catedralei Eroilor, cu program permanent,
Asezamantul apartine Parohiei Catedrala Eroilor Neamului
si asigura in regim de rezidentiat ingrijire, cazare si masa persoanelor
varstnice. Directia de Asistenta Sociala, conform parteneriatului dintre
Consiliul Local Targoviste si Parohia
Catedrala Eroilor Neamului asigura plata utilitatilor si salariile a 3 angajati
care deservesc asezamantul si monitorizeaza activitatea de asistenta sociala.
Directia de Asistenta Social asigura deasemenea, consiliere psihologica si asistenta medicala.
Art. 5.4. (11) Centrul de
zi pentru copiii cu risc de
institutionalizare Danut, apartine A.R.E.D. (Asociatia Romana pentru Educatie si Dezvoltare), cu activitate prelungita, ofera
copiilor cu risc de institutionalizare, servicii care au drept scop prevenirea
sau limitarea unor situatii de dificultate ori vulnerabilitate, care pot duce
la marginalizare, excluziune sociala sau abandon scolar:
·
asigura hrana a 40 de copii;
·
sprijina copiii la efectuarea temelor;
·
formeza deprinderi de viata si educatie primara.
Directia de Asistenta Sociala suporta cheltuiala cu salariile a 2 angajati,
hrana si utilitatile.
Art. 5.4. (12) Serviciul Cantina de Ajutor Social
1. Componenta Bloc alimentar are ca atributii:
- pregătirea hranei;
- distribuția hranei;
Pregătirea hranei:
·
stabilește împreună
cu conducerea unitatii meniul și întocmește lista zilnică de alimente necesare
pregătirii acestuia, listă care se supune obligatoriu aprobării sefului de
serviciu, respectând încadrarea în alocația zilnică de hrană stabilită prin
hotarâri ale guvernului.
·
pe baza listei zilnice de alimente primește de la magazie
alimentele înscrise în listă și verifică cantitatea și calitatea lor,
răspunzând de corecta lor folosire;
·
răspunde de pregătirea la timp a meniului și de calitatea
acestuia;
·
răspunde de porționarea hranei;
·
recoltează și păstrează probe alimentare pentru control
timp de 48 ore.
Distribuirea hranei:
·
conform datelor comunicate de serviciul asistență socială
privind mișcarea asistaților, stabilește zilnic numărul de asistați operândul
în borderoul de distribuție a hranei;
·
răspunde de distribuirea hranei pe bază de semnătură în borderourile de
evidență a asistaților pe cele două
locații de distribuție și la domiciliu persoanelor netransportabile;
·
restituie la magazie în aceeași zi alimentele neridicate
de asistați;
·
raspunde de distribuirea hranei pe baza de proces-verbal
in cele doua centre de zi : Centru de zi pentru copii cu dizabilitati si Centru
de zi pentru copii cu risc de institutionalizare Danut;
·
raspunde de distribuirea hranei pe baza de proces-verbal pentru
Complexul de Servicii Comunitare;
·
asigură respectarea normelor igienico-sanitare în blocul
alimentar și punctele de distribuție;
·
asigură spălarea și dezinfectarea veselei utilizată
pentru asistați conform normelor igienico-sanitare în vigoare.
·
asigură controlul medical periodic al personalului prin
examen clinic, pulmonar, serologic și coprologic;
·
participă la recepționarea alimentelor achiziționate și a
bunurilor de orice fel.
2. Componenta gospodarire administrativ.
·
verifică înscrisurile din factură ca C.S.V și C.C.;
·
verifică marfa achizioționată din punct de vedere al
calității și cantității iar în cazul în care se constată diferențe acestea se
consemnează în N.I.R și se acționează pentru remedierea acestora;
·
depozitează și gestionează, conform reglementărilor în
vigoare, mărfurile din magazie, întocmind
zilnic bonurile de consum, NIR -urile și operează zilnic fișele de magazie;
·
eliberează din magazie bunurile solicitate de
activitățile D.A.S;
·
urmărește derularea contractelor de furnizare
produse încheiate cu terți si face
aprovizionarea in conformitate ce acestea;
·
aprovizionarea cu mărfuri șI distribuirea hranei se face
cu mijloace proprii;
·
asigură întreținerea corespunzătoare a spațiilor ocupate
de cantina și buna de buna funcționare a
tuturor instalațiilor aparaturii și utilajelor din dotarea acesteia;
·
răspunde de aplicarea și respectarea normelor de
protecția muncii, pază și P.S.I.in cadrul serviciului;
·
întocmește în termenele stabilite documentațiile necesare
autorizării și reautorizării spațiilor serviciului si de instruirea sanitara
periodica a personalului de deservire;
·
gestionează, conform legii, conbustibilul și calculează
consumurile masinilor de transport marfa.
·
Conducatorii auto - participa la distributia hranei catre
centrele sociale si persoanele asistate;
-
transporta marfuri alimentare si nealimentare.
Art. 5.5. Serviciul Financiar Contabil
1. Compartimentul Contabilitate :
Ø intocmeste darea de seama contabila la trimestru;
Ø răspunde de efectuarea calculelor de fundamentare a indicatorilor
economico-financiari și întocmirea bugetului de venituri și cheltuieli pe an și
defalcat pe trimestre;
Ø asigură analiza lunară a încadrării în creditele bugetare prevăzute în BVC
;
Ø angajează prin semnătură instituția în toate operațiunile patrimoniale
având obligația de a refuza viza acelor operațiuni considerate ilegale;
Ø vizeaza notele de comanda catre furnizori, aplicand stampila de control si
semnatura;
Ø face previziunea bugetului pentru anul viitor;
Ø asigură efectuarea corectă și la timp a înregistrărilor contabile privind
mijloacele fixe și mijloacele circulante;
Ø participa la inventarierea tuturor valorilor patrimoniale, urmărește
definitivarea potrivit legii a rezultatelor inventarierii;
Ø înregistrează și ține evidența debitelor întocmind balanța analitică.
Intocmește balanța creditorilor din salarii neridicate, ajutoare sociale,
ajutoare pentru încălzire cu lemne;
Ø răspunde de întocmirea corectă a balanței de verificare pentru conturile
sintetice și analitice și urmărește concordanța dintre acestea;
Ø opereaza la zi bonurile de consum, notele de intrare receptie si alte
documente contabile;
Ø opereaza in baza de date aprovizionarile si consumurile de materiale,
obiecte de inventar;
2.
Compartimentul financiar
Ø asigură respectarea cu strictețe a prevederilor legale privind integritatea
patrimoniului și ia măsuri legale pentru reîntregirea acestuia în cazul în care
a fost păgubit;
Ø vizeaza statele de plata aplicand stampila de control financiar preventiv;
Ø verifica statele de plata privind calculul corect al CAS, CASS, somajului ,
deducerilor de baza si suplimentare, calculul corect al imopozitului si retinerilor din salarii, respectindu-se
actele normative in vigoare;
Ø urmareste incadrarea in creditele bugetare aprobate;
Ø intocmește nota contabilă aferentă drepturilor salariale, ordinele de plată
și declarațiile. răspunde de depunerea la termen a declarațiilor care derivă
din activitatea salarială;
Ø asigură plata la termen a sumelor care constituie obligațiile societății
față de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale și alte obligații față de
terți;
Ø asigură și răspunde de efectuarea corectă și la timp a calculelor privind
drepturile salariale ale personalului;
Ø asigură desfășurarea ritmică a operațiunilor de decontare cu furnizorii;
Ø operează la zi actele de bancă, actele de casă;
Ø intocmeste documentele pentru operațiunile de încasări și plăți în numerar
conform planurilor lunare și a documentațiilor vizate de controlul financiar
preventiv;
Ø urmareste depunerea în bancă a sumelor neridicate reprezentând drepturi
salariale, ajutor social, ajutoare
încălzire cu lemne sau orice alt numerar , intermenul stabilit de lege;
Ø intocmeste documentele pentru incasarea numerarului pe bază de chitanță
emisă în două exemplare si completeaza obligatoriu, dupa caz, dispozitiile de
plata / incasare, in registrul de casa;
Ø asigură respectarea limitei soldului de casă pentru cheltuielile
gospodărești;
Ø intocmește lista nominală a persoanelor care nu au încasat salariul sau
alte drepturi și menționează pe statul de plată sumele efectiv plătite și cele
neachitate;
Ø intocmeste fisele fiscale si
raspunde de depunerea lor la organul fiscal la termenele prevazute de lege;
Ø intocmeste lunar Situatia Recapitulativa privind plata salariilor
in 2 exemplare, insotita de ordinele de plata pentru
viramente;
Ø raspunde de corecta gestionare a bazelor de date privind salarizarea
asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav;
Ø intocmeste si depune lunar
declaratiile de salarii
pentru CASS, CAS, somaj, impozit
respectindu-se actele legale in vigoare . Daca este cazul se vor depune
declaratii rectificative (in cazul imputatiilor);
Ø asigura gestionarea bazelor de date privind indemnizatiile acordate
persoanelor cu handicap grav. Actualizeaza bazele de date de cite ori se
impune;
Ø intocmeste situatia centralizatoare privind viramentele la fondurile
speciale;
Ø elibereaza adeverinte referitoare la veniturile realizate, raspunzand de
legalitatea datelor consemnate;
Ø intocmeste situatiile statistice privind cheltuiala de personal in termenul
stabilit de lege.
Art. 5.5. Serviciul Personal si
administrativ
1. Componenta Resurse umane:
Ø intocmeste ROF-ul in colaborare cu
coordonatorii tuturor activitatilor DAS;
Ø intocmestei organigrama institutiei;
Ø întocmește statul de funcții si statul de personal;
Ø aplica prevederile legale privind încadrarea, promovarea și salarizarea
personalului D.A.S.;
Ø tine evidența registrului general de evidență a salariaților, le păstrează
și le completează cu toate modificările survenite;
Ø asigură secretariatul comisiilor de concurs, respectiv al comisiilor de soluționare
a contestațiilor;
Ø răspunde de organizarea examenelor și a concursurilor pentru încadrare și
promovare în muncă și de verificare a îndeplinirii de către solicitanți a
condițiilor prevăzute de lege pentru aceastea;
Ø efectuează lucrările legate de încadrarea, transferul, modificarea sau
încetarea raporturilor de serviciu respectiv a contractului individual de muncă
pentru personalul din cadrul serviciului;
Ø intocmește dosarele necesare în vederea pensionării angajaților proprii și
asistenților personali;
Ø stabileste, conform prevederilor legale,cuantumul sporurilor de vechime,opereaza
modificarile in situatia salariatilor si
le comunica serviciului Contabilitate;
Ø calculeaza drepturile de concediu ale salariatilor si le transmite sefilor
de activitatisi tine evidenta efectuarii acestuia;
Ø organizează în luna decembrie, pentru anul următor, programarea concediilor
de odihnă pentru personalul contractual al serviciului;
Ø efectuează cercetarea prealabilă stabilirii sancțiunilor disciplinare;
Ø gestioneza dosarele personalului
angajat în cadrul directiei;
Ø gestioneaza fișele posturilor personalului din cadrul directiei;
Ø gestioneaza fișele de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale angajaților
întocmite de director, șeful de serviciu și șefii de birouri;
Ø tine evidenta timpului lucrat / si a concediilor de odihna /fara plata /
boala, semnaland directorului directiei neregulile constatate;
Ø intocmește situatiile statistice privind numarul de personal, calificare,
studii, incadrare;
Ø întocmește evidențele referitoare la termenul de valabilitate al
certificatelor de handicap și urmărește lunar mișcarea asistenților
personali;
Ø intocmeste lunar pontajul pentru pentru asistentii personali,si-l transmite
serviciului Contabilitate;
Ø verifica si vizeaza, lunar, pontajele salariatilor D.A.S.;
Ø comunica serviciului Contabilitate orice schimbare intervenita in
drepturile salariale ale angajatilor directiei;
Ø pentru determinarea impozitul pe venitul global întocmește dosarele fiscale
ale salariaților, conform legii și comunică deducerile personale directiei
Contabilitate;
Ø propune participarea la cursuri de
formare si perfectionarea profesionala a salariatilor D.A.S.;
2.
Componenta Administrativa
Ø gesioneaza patrimoniul DAS;
Ø raspunde de autorizari/reautorizari;
Ø responsabil SSA si PSI ;
Ø gestioneaza conform reglementarilor in vigoare, materialele nealimentare
necesare bunei desfasurari a activitatii directiei;
Ø participa la activitatile de gospodarire zilnice;
Ø verifica instalatiile sanitare, electrice, gaze naturale, apa si canalizare
pentru o buna functionare, in toate unitatile DAS;
Ø conducatorul auto asigura:
-
transport persoane asistate/ asistenti sociali;
-
transport marfuri nealimentare;
-
distribuie pachete/cadouri;
-
deplasari in interes de serviciu ori de cate ori este
solicitat de catre directorul DAS.
1.1 Comp. SSM
Ø Evalueaza
riscurile privind securitatea si sanatatea angajatilor si elaboreaza planurile
si a instructiunile de prevenire si protectie, in functie de particularitatile
activitatilor DAS;
Ø Elaboreaza
instructiuni de aplicare a normelor de SSM in functie de particularitatile
proceselor de munca din institutie, de numarul de angajati, de riscurile de
accidente si imbolnaviri profesionale;
Ø Cunoaste
legislatia SSM respecta si verifica
modul in care se aplica reglementarile legislative in vigoare si normele
referitoare la prevenirea riscurilor de incendii, protectia sanatatii
angajatilor si protectia mediului inconjurator;
1.
Compartimentul Relatia cu
publicul si registratura
Ø consiliaza persoanele aflate in nevoie sociala in legatura cu drepturilor
stabilite prin lege, pentru rezolvarea situatiei in care se afla;
Ø instruieste persoana aflata in nevoie sociala in legatura cu demersurile
personale ce trebuie intreprinse pentru rezolvarea situatiei in care se afla;
Ø primeste si inregistreaza corespondenta si solicitarile adresate
institutiei si le inainteaza directorului Directiei de Asistenta Sociala;
Ø urmareste si raspunde de incadrarea in termenul stabilit de lege pentru
solutionarea petitiilor;
Pentru persoanele cu handicap
si asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav (adulti si copii)
desfasoara urmatoarele activitati:
Ø asigură informarea persoanelor interesate privind drepturile stabilite de
lege și modul de întocmire al dosarelor;
Ø primește și înregistrează cererile pentru anchete sociale necesare
întocmirii dosarelor in vederea incadrarii in grad de handicap;
Ø primește și înregistrează cererile pentru anchetele sociale necesare pentru
întocmirea dosarelor de angajare ca asistent personal pentru persoanele cu
handicap;
Ø primește rapoartele lunare de activitate, face punctajul cu evidența
asistenților personali din luna anterioară și întocmește nota necesară
pontajului lunar;
Art. 5.6. Cabinete Medicale
Scolare
Art. 5.6. (1) Asistenta medicala in unitatile de invatamant, conform Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011, se
acorda prescolarilor si elevilor pe toata perioada in care se afla in unitatile
de invatamant.
Serviciile medicale si de medicina dentara sunt :
a.
de asistenta medicala
preventiva ;
b.
de asistenta medicala
curativa ;
c.
de asistenta stomatologica
preventiva si curativa ;
Art. 5.6. (2) Atributii:
1. Organizeaza activitatea de asistenta medicala si medicina dentara din
unitatile de invatamant din municipiul Targoviste, sens in care:
a) asistenta medicala si stomatologica prescolarilor, elevilor si studentilor
se asigura in cabinetele medicale si stomatologice din gradinite, scoli si
universitati,
b) asigura asistenta medicala curativa a elevilor si studentilor care invata
in unitati de invatamant din municipiul Targoviste dar care nu au domiciliul in
municipiul Targoviste;
2. Atributiile personalului implicat in asistenta medicala si de medicina
dentara acordata prescolarilor si elevilor si
pentru promovarea unui stil de viata sanatos si a educatiei pentru
sanatate sunt cele prevazute in Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011 privind
examinarea starii de sanatate a prescolarilor si elevilor din unitatile de
invatamant.
Art. 5.6. (3) Responsabilitati:
1.
Coordoneaza si asigura buna
desfasurare a activitatii Comp.Administrativ.
2.
Asigura toate conditiile
necesare desfasurarii activitatii de asistenta medicala si de medicina dentara
pentru prescolari, elevi si studenti din municipiul Targoviste, conform legii.
3.
Dotarea cabinetelor medicale de
gradinite, a cabinetelor medicale scolare si studentesti conform prevederilor
Ordinului MEC/MS nr.5296/1668/2011 privind examinarea starii de sanatate a
prescolarilor si elevilor din unitatile de invatamant.
Art. 5.7. Compartimentul Juridic:
Ø asigură asistența juridică în toate cauzele și la
toate instanțele în care poate fi parte Directia de Asistenta Sociala;
Ø asigură asistență juridică a Directiei de Asistenta
Sociala, dupa caz, în fața notarilor publici, pentru întocmirea actelor
notariale și a executorilor judecătorești.
Ø la solicitare, promovează
acțiuni judecătorești și uzează de toate căile de atac conferite de lege,
depunând toate diligențele pentru câștigarea acestora.
Ø formulează întâmpinări și cereri reconvenționale, în
cauzele în care serviciul este pârât, inclusiv în soluționarea litigiilor de
contencios administrativ, pe care le susține în fața diferitelor instanțe
judecătorești.
Ø răspunde de întocmirea și depunerea la instanța
competentă în termenele prevăzute de lege, a actelor procedurale pentru
fiecare dosar aflat pe rol.
Ø răspunde solicitărilor instanțelor judecătorești de
diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte necesare în soluționarea
diferitelor litigii.
Ø verifică și avizează sub aspectul legalității
referatele și celelalte acte care stau la baza emiterii dispozițiilor
directorului Directiei de Asistenta Sociala.
Ø monitorizeaza noutatile legislative si le semnaleaza compartimentelor interesate.
Ø acordă consultanță juridică pentru compartimentele
din cadrul directiei.
Ø formuleaza si intocmeste contractele de prestari
servicii ale directiei si le vizeaza pentru legalitate.
Ø formuleaza si intocmeste deciziile directorului Directiei de Asistenta Sociala.
Ø reprezinta D.A.S. in raport cu Primaria Targoviste privind inregistrarea
tardiva a nasterii persaoanelor fara identitate de pe raza municipiului.
Ø indeplinește și alte sarcini stabilite prin legi sau alte acte normative,
prin hotărâri ale consiliului local, sau dispoziții ale directorului Directiei
de Asistenta Sociala.
Art. 5.8. Compartimentul Cabinet medical :
Cabinetul medical este cabinet de medicina de
intreprindere care functioneaza potrivit reglementarilor legale de specialitate
si a fost creat pentru salariatii angajati la nivel de consiliu local.
Activitatea acestuia are caracter predominant preventiv, si urmatoarele
atributii:
Ø participa la evaluarea riscurilor privind imbolnavirile profesionale.
Ø monitorizeaza starea de sanatate a angajatilor DAS prin:
- examen clinic la angajarea in munca
si recomandari privind investigatiile necesare obtinerii avizului apt pentru
profesie;
- examene medicale de adaptare;
- control medical periodic;
- examen medical la reluarea activitatii.
Ø indruma din punct de vedere medical activitatile de: reabilitare
profesionala, reconversie profesionala, reorientare profesionala in caz de
accident de munca, boala profesionala, boala legata de profesie sau dupa afectiuni cronice;
Ø comunica existenta riscului de imbolnavire profesionala catre toti factorii
implicati in procesul muncii;
Ø consiliaza angajatorul privind adaptarea muncii si a locului de munca la
caracteristicile psihofiziologice ale angajatilor;
Ø consiliaza angajatorul pentru fundamentarea strategiei de securitate si
sanatate la locul de munca;
Ø participa la sistemul informational national privind accidentele de munca
si bolile profesionale;
Ø vizează concediile medicale ale salariatilor.
Art. 5.9. Compartiment Expert
pentru probleme rromi
Ø mediaza relatiile dintre administratia publica locala si cetatenii
apartinand minoritatilor nationale, in conformitate cu legislatia in vigoare,
avand urmatoarele directii de actiune:
A. Administrație publică și dezvoltare comunitară, comunicare și participare
civică
B. Locuințe
C. Sănătate
D. Justiție și ordine publică
E. Economie, securitate socială
F. Protecția copilului, educație, cultură și culte.
Ø urmareste realizarea urmatoarelor obiecive:
1. Instituționalizarea obiectivelor politice asumate de Guvern în problematica
romilor și responsabilizarea autorităților publice centrale și locale în
aplicarea măsurilor concrete de îmbunătățire a situației cetățenilor români de
etnie romă
2. Sprijinirea formării și promovării unei elite intelectuale și economice din
rândul romilor, care să funcționeze ca facilitator al politicilor de integrare
socială și de modernizare
3. Eliminarea stereotipurilor, prejudecăților și a practicilor anumitor
funcționari din instituțiile publice centrale și locale, care încurajează
discriminarea cetățenilor români de etnie romă față de ceilalți cetățeni
4. Producerea unei schimbări pozitive în opinia publică în legătură cu etnia
romilor, pe baza principiilor toleranței și solidarității sociale
5. Stimularea participării etniei romilor la viața economică, socială,
educațională, culturală și politică a societății prin atragerea în programe
sectoriale de asistență și dezvoltare comunitară
6. Prevenirea discriminării instituționale și sociale a cetățenilor români de
etnie romă în accesul acestora la serviciile oferite de societate
7. Asigurarea condițiilor pentru garantarea de șanse egale pentru etnicii
romi, în vederea atingerii unui standard decent de viață.
Art. 5.10. Serviciul Strategii,
Proiecte si Achizitii
Art. 5.10. (1) Comp.Strategii
Ø elaboreaza strategii de dezvoltare /diversificare si modernizare a
serviciilor sociale si propune proiecte pentru realizarea acestora;
Ø initiaza strategii de identificare a problemelor de interes comunitar ale
minoritatilor locale pentru ameliorarea acestora prin implementarea unor
proiecte de interes local;
Ø centralizeaza si tine evidenta tuturor surselor de finantare interne si
externe;
Ø initiaza si propune spre aprobare parteneriate cu ONG-uri, autoritati
publice locale si alti reprezentanti ai societatii civile in scopul dezvoltarii
si diversificarii serviciilor sociale primare si specializate.
Art. 5.10. (2) Comp.Proiecte
Ø inițiază și implementează proiecte de interes local, cu finanțare din bani
publici și fonduri internaționale, utilizând strategiile managementului de
proiect;
Ø instrumenteaza implementarea programelor si proiectelor aprobate;
Art. 5.10. (3) Comp.Formare
Ø implementeaza si instrumenteaza activitatile de consiliere si formare
profesionala in cadrul programelor de formare profesionala pentru care s-a angajat
asigurarea sustenabilitatii pe o perioada de minim 3 ani de la finalizarea
proictelor care au facut obiectul acestora;
Art. 5.10 (4). Compartiment Achizitii Publice
Ø elaboreaza programul anual de achizitii publice, pe baza necesitatilor si
prioritatilor comunicate de celelalte compartimente, program care se aproba de
directorul executiv, cu avizul compartimentului financiar;
Ø elaboreaza intocmirea documentatiei de atribuire si raspunde de aplicarea
si finalizarea acestor proceduri, conform legii;
Ø intocmeste raportul anual de achizitii publice, conform legii;
Ø intocmeste caiete de sarcini pentru achizitiile publice;
Ø participa la organizarea licitatiilor si a selectarilor de oferta, in
conditiile legii;
Ø raspunde de stabilirea circumstantelor de incadrare prevazute in legislatia
pentru aplicarea fiecarei proceduri de achizitie publica sau cumparare directa;
Ø constituie si pastreaza dosarful achizitiei publice;
Ø constituie si pastreaza macheta investitiilor pe cod.CPV.la materiale si
prestari servicii;
Ø raspunde de respectarea procedurilor operationale specifice si de
realizarea indicatorilor de performanta ce ii revin.
Art. 5.10. (5) Serviciul consiliere si informare are ca activitate:
Ø consiliere si orientare profesionala;
Ø integrare socio-profesionala;
Ø furnizarea de informatii privind piata muncii si evolutiei ocupatiilor;
Ø evaluarea si autoevaluarea personalitatii in vederea orientarii
profesionale;
Ø dezvoltarea abilitatii si a increderii in sine a persoanelor aflate in
cautarea unui loc de munca in vederea luarii deciziei privind propia cariera;
Ø instruirea in metode si tehnici de cautare a unui loc de munca (prezentarea
la interviu, intocmirea unui CV);
Ø organizarea de cursuri de calificare/initiere/perfectionare pentru
calificarea/recalificarea si perfectionarea in vederea cresterii sanselor de
incadrare in munca.
Ø elaborarea documentelor in vederea acreditarii furnizorului de servicii
sociale si licentierii serviciilor sociale din subordine conform Legii 197/2012
privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor
sociale, republicata si Normelor metodologice din 19 februarie 2014, de aplicare a prevederilor
Legii nr. 197/2012.
Ø consilierea tinerilor in vederea intocmirii dosarelor pentru obtinerea unor
drepturi conform legilor in vigoare.
Ø asigurarea de consiliere si asistenta
psihologica;
Ø efectuarea activitatii de aprovizionare cu echipamente de tehnica de calcul
(calculatoare, imprimante, video-proiectoare etc);
Ø intretinerea retelei de calculatoare, tehnica de calcul din dotarea
institutiei;
Ø asigurarea cu soft de actualitate a retelei de calculatoare si procurarea
licentelor pentru acestea.
CAPITOLUL 6 -
Dispozitii finale
Art. 6.1.Repartizarea
sarcinilor de muncă concrete derivate din atributiile prezentului regulament se
va face de către fiecare șef de activitate în parte , pentru fiecare salariat
din subordine, prin fișa postului, completată și/sau reactualizată ori de câte
ori este cazul și după caz, prin dispoziții emise de directorul direcției.
Art. 6.2. Directorul direcției
are obligația să asigure cunoașterea și respectarea de către toți salariații
instituției a prezentului regulament.
Anexa 1. Organigrama Direcției de
Asistență Socială face parte integrantă din prezentul regulament.
Prezentul regulament intra
in vigoare incepand cu data de 01.09.2015.
VIZAT
DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
SECRETARUL MUNICIPIULUI,
dr. Alen Georgescu jr. Chiru Cătălin Cristea