CONSILIUL LOCAL MUNICIPAL TÂRGOVIȘTE ⚊ SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR TÂRGOVIȘTE
EVIDENȚA PERSOANELOR
PROGRAM CU PUBLICUL
PRIMIRI DOCUMENTE NECESARE EMITERII ACTELOR DE IDENTITATE ȘI ÎNSCRIERII MENȚIUNII DE REȘEDINȚĂ | ELIBERĂRI ACTE DE IDENTITATE ȘI MENȚIUNI DE REȘEDINȚĂ | PRIMIRI-ELIBERĂRI ADEVERINȚE, CERTIFICATE, FORMULARE/INFORMAREA CETĂȚENILOR CU PRIVIRE LA ACTIVITATEA SERVICIULUI |
---|---|---|
LUNI: 09.00-15.00 | LUNI: 09.00-16.30 | LUNI: 08.30-16.30 |
MARTI: 13.00-19.00 | MARTI: 09.00-19.00 | MARTI: 08.30-16.30 |
MIERCURI: 13.00-19.00 | MIERCURI: 09.00-19.00 | MIERCURI: 08.30-18.30 |
JOI: 09.00-15.00 | JOI: 09.00-16.30 | JOI: 08.30-16.30 |
VINERI: 09.00-15.00 | VINERI: 09.00-16.30 | VINERI: 08.30-16.30 |
MODALITATEA DE DEPUNERE A CERERII DE ELIBERARE ACT IDENTITATE/ÎNSCRIERE MENȚIUNE REȘEDINȚĂ
Accesul cetățenilor la ghișeele de preluare a cererilor de eliberare acte de identitate/înscriere mențiune reședință se face atât în baza programărilor online, pe pagina de internet a Primăriei municipiului Târgoviște-secțiunea “ Rezervare-acte de identitate/reședință (ghișeul nr.1 ), cât și în baza bonului de ordine eliberat celor care se prezintă la ghișeu, fără a se programa anterior (ghișeul nr.2/7).
Bonul de ordine se va procura de la aparatul situat în sala de așteptare, în ordinea sosirii, începând cu ora 8.00, în zilele lucrătoare ale săptămânii.
Accesul persoanelor se face la ora și data programată (programări on-line) și în funcție de bonul de ordine, în limita programului de lucru cu publicul (prezență fizică, fără programare anterioară).
Se emit 45 de bonuri pe zi pentru ghișeul nr.2/7, numărul bonurilor putând să fie suplimentat în situația în care nu există ocupate toate intervalele orare pentru programarea on-line sau atunci când persoanele nu se prezintă la ora programată.
PROGRAM DE AUDIENȚE
LUNI: 13.00- 15.00.
ÎNSCRIERILE SE FAC ÎN ZIUA DE LUNI ÎNTRE ORELE 8.30- 11.30, LA DOAMNA SCARLAT DANIELA- SECRETARIAT.
LOCALITĂȚI ARONDATE SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR TÂRGOVIȘTE
PLATĂ TAXE
Cetățenii au la dispoziție un automat selfpay pentru efectuarea plății taxelor și amenzilor aferente serviciilor prestate de S.P.C.E.P. Târgoviște, pus în funcțiune în locația din Târgoviște, b- dul Unirii nr. 24-26(sediul S.P.C.E.P. Târgoviște).
De asemenea, pot fi achitate amenzile aplicate pentru sancționarea contravențiilor la regimul de evidență a persoanelor și eliberarea actelor de identitate în cuantumul stabilit de agentul constatator.
Echipamentul permite achitarea atât prin plata cu card bancar, cât și cu numerar, fără eliberare de rest.
SERVICII OFERITE CETĂŢENILOR
Obs. Eliberarea cărții de identitate se face la solicitarea titularului și nu oficiu de către autoritățile abilitate.
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI
ATENŢIE ! În actul de identitate al părintelui şi/sau reprezentantului legal trebuie ca ADRESA DE DOMICILIU să fie actualizată; mediu rural: comuna…,sat…,str…, nr… sau mediu urban: denumire stradă actualizată…, bl…, apt….
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul structurii specializate aflate sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i- a fost încredinţat în plasament, actul de identitate urmând a fi eliberat în baza solicitării scrise a acestora.
De la vârsta de 14 ani și pănă la împlinirea a 18 ani, actul de identitate se solicită în condiții similare cu prima eliberare la împlinirea vârstei de 14 ani.
ELIBERAREA PRIMULUI ACT DE IDENTITATE DUPĂ ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI
* A se vedea secțiunea ,, Dovada adresei de domiciliu/ reședință".
ATENŢIE! PERSOANELE AFLATE ÎN ACEASTĂ SITUAŢIE O VOR CONTACTA PE D-NA ROMAN ANCA-GABRIELA PRIN INTERMEDIUL OFIŢERULUI DE SERVICIU CARE ASIGURĂ PAZA CLĂDIRII.
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE CA URMARE A EXPIRĂRII TERMENULUI DE VALABILITATE, MODIFICĂRII DATELOR DE STARE CIVILĂ; ANULĂRII DOCUMENTULUI; SCHIMBĂRII SEXULUI SAU A FIZIONOMIEI; ATRIBUIRII UNUI NOU C.N.P.; PRESCHIMBĂRII ACTELOR DE IDENTITATE CARE NU SE MAI EMIT, DAR SUNT VALABILE
În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumele părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă/definitivă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.
* În situația în care solicitantul nu poate prezenta certificatul/ hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se pot face cu certificatul de naștere/ căsătorie cu mențiuni.
** În cazul sentinței de divorț se prezintă filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
*** A se vedea secțiunea ,, Dovada adresei de domiciliu/ reședință".
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE CA URMARE A SCHIMBĂRII DOMICILIULUI
* În situația în care solicitantul nu poate prezenta certificatul/ hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se pot face cu certificatul de naștere/ căsătorie cu mențiuni. De asemenea, certificat de stare civilă cu mențiuni, depun persoanele care și-au modificat statutul civil/ datele de stare civilă în străinătate
** În cazul sentinței de divorț se prezintă filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
*** A se vedea secțiunea "Dovada adresei de domiciliu/ reședință".
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE CA URMARE A SCHIMBĂRII DENUMIRII SAU RANGULUI LOCALITĂȚILOR ȘI STRĂZILOR, AL RENUMEROTĂRII IMOBILELOR SAU REARONDĂRII ACESTORA, AL ÎNFIINȚĂRII LOCALITĂȚILOR SAU STRĂZILOR
* În situația în care solicitantul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se pot face cu certificatul de naștere/căsătorie cu mențiuni. De asemenea, certificat de stare civilă cu mențiuni, depun persoanele care și-au modificat statutul civil/datele de stare civilă în străinătate
** În cazul sentinței de divorț se prezintă filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
*** A se vedea secțiunea "Dovada adresei de domiciliu/reședință".
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE CA URMARE A PIERDERII, FURTULUI, DISTRUGERII SAU DETERIORĂRII ACTULUI DE IDENTITATE DEŢINUT ANTERIOR
* În situația în care solicitantul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se pot face cu certificatul de naștere/ căsătorie cu mențiuni. De asemenea, certificat de stare civilă cu mențiuni, depun persoanele care și-au modificat statutul civil/ datele de stare civilă în străinătate
** În cazul sentinței de divorț se prezintă filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
*** A se vedea secțiunea "Dovada adresei de domiciliu/reședință".
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE CA URMARE A DOBÂNDIRII/ REDOBÂNDIRII CETĂŢENIEI ROMÂNE
La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda documentul care atestă dreptul de ședere/ rezidență pe teritoriul României eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări/ Structurile subordonate pentru a fi remis structurii emitente împreună cu una dintre copiile certificatului de cetățenie, eliberat potrivit legii. În situația în care solicitantul nu mai deține acest document va da o declarație privind condițiile în care l-a pierdut sau i-a fost furat.
* În situația în care solicitantul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se pot face cu certificatul de naștere/căsătorie cu mențiuni. De asemenea, certificat de stare civilă cu mențiuni, depun persoanele care și-au modificat statutul civil/datele de stare civilă în străinătate.
** În cazul sentinței de divorț se prezintă filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
*** A se vedea secțiunea "Dovada adresei de domiciliu/reședință".
ATENŢIE! PERSOANELE AFLATE ÎN ACEASTĂ SITUAŢIE ÎL VOR CONTACTA PE D-NUL GHEORGHE TIBERIU-MARCEL PRIN INTERMEDIUL OFIŢERULUI DE SERVICIU CARE ASIGURĂ PAZA CLĂDIRII
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE CA URMARE A SCHIMBĂRII DOMICILIULUI DIN STRĂINĂTATE ÎN ROMÂNIA
* În situația în care solicitantul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se pot face cu certificatul de naștere/căsătorie cu mențiuni. De asemenea, certificat de stare civilă cu mențiuni, depun persoanele care și-au modificat statutul civil/datele de stare civilă în străinătate.
** În cazul sentinței de divorț se prezintă filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
*** A se vedea secțiunea "Dovada adresei de domiciliu/reședință".
ATENŢIE! PERSOANELE AFLATE ÎN ACEASTĂ SITUAŢIE ÎL VOR CONTACTA PE D-NUL GHEORGHE TIBERIU-MARCEL PRIN INTERMEDIUL OFIŢERULUI DE SERVICIU CARE ASIGURĂ PAZA CLĂDIRII
ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII
Cartea de identitate provizorie se eliberează atunci când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate.
ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII CETĂŢENILOR ROMÂNI CU DOMICILIUL ÎN STRĂINĂTATE, CARE LOCUIESC TEMPORAR ÎN ROMÂNIA
* În situația în care solicitantul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se pot face cu certificatul de naștere/căsătorie cu mențiuni. De asemenea, certificat de stare civilă cu mențiuni, depun persoanele care și-au modificat statutul civil/datele de stare civilă în străinătate.
** În cazul sentinței de divorț se prezintă filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
*** A se vedea secțiunea "Dovada adresei de domiciliu/reședință".
ÎNSCRIEREA ÎN ACTUL DE IDENTITATE A MENŢIUNII PRIVIND STABILIREA REŞEDINŢEI
* A se vedea secțiunea "Dovada adresei de domiciliu/reședință".
TERMENUL DE ELIBERARE A ACTULUI DE IDENTITATE ȘI DE ÎNSCRIERE A MENȚIUNII DE REȘEDINȚĂ
În situația în care se impun verificări, se complinesc lipsuri prin depunerea unor noi documente, actul de identitate va fi eliberat în termen de 30 de zile, termen ce poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful S.P.C.E.P. Târgoviște.
Pentru eliberarea actului de identitate în situații deosebite care necesită celeritate, cetățenii se adresează Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dâmbovița (în spatele magazinului Muntenia- Mega Image)- art. 14¹ alin.1 din OUG nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, cu modificările și completările ulterioare.
În situația în care, după momentul înregistrării cererii la S.P.C.E.P. Tgv., intervin situații neprevăzute pentru cetățeni (motive medicale, susținere concurs, deplasare urgentă, etc.) care justifică soluționarea cererii într- un termen mai scurt decât cel stabilit, acesta se poate adresa șefului serviciului cu o cerere în acest scop (modelul tip al cererii poate fi procurat de la ghișeul ,,informații”).
TAXELE NECESARE ELIBERĂRII ACTELOR DE IDENTITATE:
CONTRAVALOAREA ACTELOR DE IDENTITATE SE ACHITĂ LA AUTOMATUL SELFPAY AMPLASAT ÎN SEDIUL S.P.C.E.P. TÂRGOVIȘTE SAU LA SERVICIUL TAXE ŞI IMPOZITE DIN CADRUL PRIMĂRIEI MUN. TÂRGOVIŞTE – ÎN SPATELE CASEI DE CULTURĂ A SINDICATELOR SAU PRIN ORICE ALTĂ METODĂ LEGALĂ DE PLATĂ
EXTRASUL HOTĂRÂRII DE DIVORȚ
Solicitanții care au obligația prezentării hotărârii de divorț prezintă doar filele ce cuprind partea introductivă și dispozitivul hotărârii (ceea ce a hotărât instanța).
DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU/REȘEDINȚĂ SE POATE FACE CU UNUL DIN URMĂTOARELE DOCUMENTE:
1. Extrasul de carte funciară sau documentul eliberat de primării trebuie să fie obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii.
2. Declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor descarca model, a poliţistului din structurile teritoriale ale Poliției Române, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente(în acest caz, declarația de primire în spațiu va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare).
3. Declarația de primire în spațiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țară ori în fața polițistului și cu cel mult 6 luni înainte de acestă dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular ori autoritățile străine competente
4. În situația în care imobilul (spațiul locativ în care se stabilește domiciliul/reședința) a fost notificat în cartea funciară ca locuință a familiei, acordul de primire in spațiu va fi dat de ambii soți
5. Găzduitorul (persoana care își exprimă acordul de primire în spațiu) trebuie să completeze declarația descarca model privind calitatea și numărul de persoane care domiciliază la adresă / calitatea și numărul de persoane care își stabilesc reședința la adresa de referință descarca model
ACTE ÎNCHEIATE ÎN CONDIȚIILE DE VALIDITATE PREVĂZUTE DE LEGISLAȚIA ÎN VIGOARE PRIVIND TITLUL LOCATIV-ÎNSCRIS CU CARACTER EXEMPLIFICATIV
1. EXTRAS DE CARTE FUNCIARĂ, emis cu cel mult 30 zile înainte de data depunerii cererii
2. CONTRACT DE VÂNZARE- CUMPĂRARE și PROCES-VERBAL DE PREDARE- PRIMIRE(după caz) a unui imobil cu destinație locuință, autentificat sau înregistrat la nivelul persoanei juridice care a deținut fondul locativ
3. CONTRACT DE DONAȚIE A UNUI IMOBIL cu destinație locuință, autentificat
4. CONTRACT DE SCHIMB a unui imobil cu destinație locuință, autentificat
5. CONTRACT DE ÎNTREȚINERE, autentificat
6. CONTRACT DE RENTĂ VIAGERĂ, autentificat
7. CONTRACT DE ÎNCHIRIERE/ SUBÎNCHIRIERE ȘI PROCES- VERBAL DE PREDARE- PRIMIRE (după caz) a unui imobil cu destinație locuință, autentificat/ înregistrat la Agenția Națională de Administrare Fiscală sau contractul în care părțile, conținutul, semnătura și data certă sunt atestate de către avocat/ înregistrat în registrul unei persoane juridice
8. CONTRACT DE COMODAT, autentificat/ înregistrat în registrul unei persoane juridice sau contractul în care părțile, conținutul, semnătura și data certă sunt atestate de către avocat
9. CERTIFICAT DE MOȘTENITOR legal sau testamentar
10. ACT DE PARTAJ VOLUNTAR, autentificat
11. HOTĂRÂRE JUDECĂTOREASCĂ DEFINITIVĂ ȘI IREVOCABILĂ SAU DEFINITIVĂ privind constatarea dreptului de proprietate, uzucapiunea, accesiunea imobiliară, revendicarea sau partajarea unui imobil cu destinație locuință
12. AUTORIZAȚIE DE CONSTRUIRE a unui imobil cu destinație locuință însoțită de procesul verbal de recepție sau de adeverința eliberată de către Primărie din care să rezulte că a fost încheiat procesul- verbal de recepție a lucrărilor
13. ACT DE ADJUDECARE A UNUI IMOBIL
14. CONTRACT DE LEASING IMOBILIAR
15. CONTRACT DE DARE ÎN PLATĂ A UNUI IMOBIL CU DESTINAȚIE DE LOCUINȚĂ, autentificat
16. CONTRACT PENTRU CONSTRUIREA DE LOCUINȚE ȘI PROCESUL- VERBAL DE PREDARE- PRIMIRE/RECEPȚIE A LOCUINȚEI
DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBȚINEREA UNEI ADEVERINȚE DIN CARE SĂ REZULTE DATELE CU CARE PETENTUL FIGUREAZĂ ÎNREGISTRAT ÎN R.N.E.P. CONFORM REGULAMENTULUI 679/2016 PENTRU PROTECȚIA PERSOANELOR CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ȘI LIBERA CIRCULAȚIE A ACESTOR DATE
• CERERE PRIN CARE PETENTUL SOLICITĂ COMUNICAREA DATELOR CU CARE FIGUREAZĂ ÎNREGISTRATĂ ÎN R.N.E.P descarca model
• BULETINUL/ CARTEA DE IDENTITATE A SOLICITANTULUI
• CHITANȚA REPREZENTÂND CONTRAVALOARE "TAXĂ FURNIZARE DATE″ ÎN VALOARE DE 1 LEU SE ACHITĂ LA AUTOMATUL SELFPAY AMPLASAT ÎN SEDIUL S.P.C.E.P. TGV. SAU LA SERVICIUL TAXE ȘI IMPOZITE DIN CADRUL PRIMĂRIEI MUN. TÂRGOVIȘTE ( ÎN SPATELE CASEI DE CULTURĂ A SINDICATELOR)/ DOCUMENTUL CU CARE SE FACE DOVADA ACHITĂRII "TAXĂ FURNIZARE DATE" PENTRU TOATE CELELALTE METODE LEGALE DE PLATĂ- 1 LEU
DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBŢINEREA UNEI ADEVERINŢE DIN CARE SĂ REZULTE DATELE CU CARE O TERŢĂ PERSOANĂ FIGUREAZĂ ÎNREGISTRATĂ ÎN R.N.E.P. CONFORM REGULAMENTULUI 679/2016 PENTRU PROTECŢIA PERSOANELOR CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ŞI LIBERA CIRCULAŢIE A ACESTOR DATE:
SITUAŢII:
Ex: pentru a se îndeplini procedura de citare în vederea soluţionării unui litigiu aflat pe rolul instanţelor judecătoreşti se impun documentele prezentate anterior si certificat de grefă în original sau certificat pentru conformitate cu originalul din care să rezulte numărul dosarului, instanţa şi faptul că solicitantul şi persoana despre care se solicită date sunt părţi în proces.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBŢINEREA CERTIFICATULUI DE ATESTARE A DOMICILIULUI
STARE CIVILĂ
PROGRAM CU PUBLICUL
LUNI, MARTI, JOI, VINERI | |
---|---|
08.30-12.00 | PRIMIRI ACTE |
13:30-14:30 | PRIMIRI CERERI TRANSCRIERE ȘI ELIBERARE CERTIFICATE ÎN BAZA TRANSCRIERILOR |
14:30-16:30 | ELIBERĂRI ACTE |
MIERCURI | |
08:30-12:00 | PRIMIRI ACTE |
13:30-14:30 | PRIMIRI CERERI TRANSCRIERE ȘI ELIBERARE CERTIFICATE ÎN BAZA TRANSCRIERILOR |
14:30-16:30 | ELIBERĂRI ACTE |
16:30-18:30 | PRIMIRI ȘI ELIBERĂRI ACTE STARE CIVILĂ |
SAMBATA | |
09:00-13:00 | INREGISTRARE DECESE |
DUMINICA : INCHIS |
Programul pentru transcrierea certificatelor/ extraselor de stare civilă/ extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetățenii care au redobândit sau cărora li s- a acordat cetățenia română, în temeiul art. 10 și 11 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991, republicată , cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru transcrierea actelor întocmite în străinătate după obținerea cetățeniei române de către persoanele care și- au stabilit domiciliul în municipiul Târgoviște:LUNI- VINERI: 13.30- 14.30.
Soluționarea cererilor de transcriere formulate în temeiul art.41 alin 7 din Legea 119/ 1996 privind actele de stare civilă, se face în termen de 60 de zile de la depunerea cererii.
Informații privind circulația anumitor documente oficiale între statele membre ale Uniunii Europene
În temeiul Regulamentului (UE) 2016/1191 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016, care promovează libera circulație a cetățenilor, începând cu data de 16 februarie 2019 anumite documente oficiale și copiile lor certificate sunt scutite de obligația de legalizare și de formalitatea apostilei pentru a fi utilizate în statele membre ale Uniunii Europene.
Mențiunile cu caractere evidențiate indică existența unui formular standard multilingv pentru aceste documente. Atragem atenția asupra faptului că, nu toate formularele standard se eliberează în toate statele membre.
Formularul standard multilingv poate fi utilizat doar într-un alt stat membru și trebuie prezentat împreună cu documentul oficial pe care îl însoțește.
Atunci când un stat membru permite prezentarea unei copii certificate a unui document oficial în locul originalului, autoritățile respectivului stat membru trebuie să accepte o copie certificată întocmită în statul membru în care a fost eliberat documentul.
Mai multe informații cu privire la regulament și la formularele standard multilingve pot fi găsite pe portalul european e- justiție: https://beta.e-justice.europa.eu/35981/RO/public_documents_forms.
SERVICII OFERITE CETĂŢENILOR
ÎNREGISTRAREA NAȘTERII
După expirarea termenului de 30 zile, dar până la un an, întocmirea actului de naștere se face la cererea scrisă a declarantului descarca model cu aprobarea primarului în termen de până la 30 de zile de la data solicitării; dacă declarația este făcută după trecerea unui an, întocmirea actului de naștere se face la cererea scrisă a declarantului, cu avizul conform al D.P.C.E.P. Dâmbovița și aprobarea primarului.
Declararea nașterii se poate face de oricare dintre părinți, iar dacă, din diferite motive, nu o pot face, obligația declarării revine medicului, persoanelor care au fost de față la naștere sau personalului din unitatea medicala în care a avut loc nașterea, rudelor ori vecinilor care au luat cunoștință despre nașterea unui copil.
Situatii:
DOMICILIUL MINORULUI
NUMELE COPILULUI
PRENUMELE COPILULUI
INREGISTRAREA CĂSĂTORIEI
Situatii:
Se impune prezența unui traducător autorizat sau interpret autorizat, la momentul depunerii declarației de căsătorie și la încheierea căsătoriei în situația în care soțul/ soții nu cunosc limba română sau prezintă handicap auditiv sau surdocecitate.
INREGISTRAREA DECESULUI
La cererea scrisă a declarantului descarca model se poate elibera adeverință de înhumare sau de incinerare a cadavrului. Înhumarea sau incinerarea unui cetățean român al cărui deces s-a produs și s-a înregistrat în străinătate se face pe baza adeverinței de înhumare sau de incinerare a cadavrului eliberată în baza cererii scrise descarca model și a documentelor doveditoare.
TRANSCRIEREA ACTULUI DE STARE CIVILĂ
Transcrierea reprezintă înregistrarea în documentele de stare civilă româneşti a actelor sau faptelor de stare civilă ale cetăţenilor români încheiatate în străinătate de autorităţile locale.
1.Transcrierea certificatelor sau extraselor de pe actele de naştere eliberate de autorităţile străine:
2.Transcrierea certificatelor sau extraselor de pe actele de căsătorie eliberate de autorităţile străine:
Depunerea dosarului de transcriere pentru persoanele care au/ avut domiciliul în mun. Târgoviște se poate face personal de către unul dintre soţi sau de către o altă persoană împuternicită prin procură specială. Din procura specială trebuie să rezulte faptul că solicitantul este împuternicit de către unul din soţi, să-l reprezinte la oficiul de stare civilă al municipiului Târgoviște, pentru transcrierea căsătoriei în actele de stare civilă române şi ridicarea certificatului românesc.
Depunerea dosarului de transcriere pentru persoanele care au dobândit cetățenia română în baza art. 10 sau 11 din Legea nr. 21/1991 privind cetățenia română cu modificările și completările ulterioare se face personal.
3.Transcrierea certificatelor sau extraselor de pe actele de deces eliberate de autorităţile străine:
** Model declarație cu privire la inexistența unui alt act transcris. descarca model
ÎNREGISTRAREA DIVORȚULUI PE CALE ADMINISTRATIVĂ
Cererea de divorț pe cale administrativă se face în scris descarca model , se depune și se semnează personal, de ambii soți, în fața ofițerului de stare civilă de la primăria care are în păstrare actul de căsătorie sau pe raza căreia se află ultima locuință comună a soților.
După expirarea termenului de 30 de zile de la depunerea dosarului este necesară prezența ambilor soți pentru a completa formularul de menținere descarca model a declarației inițiale de divorț. Oricare dintre soți poate renunța la cererea privind desfacerea căsătoriei printr- o declarație scrisă descarca model dată în fața ofițerului de stare civilă. În caz de neprezentare dosarul va fi clasat. În caz de renunțare sau neprezentare, taxa de divorț nu se restituie.
În situația în care certificatul de divorț a fost pierdut, distrus sau furat se solicită un duplicat al acestuia. descarca model
SCHIMBAREA NUMELUI PE CALE ADMINISTRATIVĂ
Cetățeanul român, personal sau prin împuternicit, pentru motive temeinice prevăzute in art. 411 alin. 2 și 3 din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările și completările ulterioare adresează cerere de schimbare de nume/ prenume descarca model la structura de stare civilă în a cărei rază teritorială își are domiciliul persoana interesată.
ELIBERARE CERTIFICATE DE STARE CIVILĂ ÎN CAZ DE PIERDERE, DISTRUGERE, FURT SAU PRESCHIMBARE
Solicitantul trebuie să prezinte un act de identitate valabil.
ELIBERARE EXTRASE MULTILINGVE
Extrase multilingve ale actelor de stare civilă sunt eliberate în condițiile Convenției de la Viena nr. 16 / 1976, de către autoritățile competente ale statelor părți. Sunt recunoscute fără traducere, legalizare sau alte formalități echivalente și se utilizează în aceleași condiții ca și certificalele de stare civilă pe domeniul teritorial al Convenției.
ELIBERARE FORMULARE MULTILINGVE
Formularele multilingve se eliberează în baza Regulamentul (UE) 2016/1191 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016 privind promovarea liberei circulații a cetățenilor prin simplificarea cerințelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012, acestea însoțesc certificatele de stare civilă (naștere/ căsătorie/ deces) și se utilizează la autoritățile din statele membre ale U.E., fără a mai fi necesară traducerea legalizată în limba oficială a statului membru.
RECTIFICAREA ACTELOR DE STARE d ȘI A MENȚIUNILOR ÎNSCRISE PE MARGINEA ACESTORA
Rectificarea presupune indreptarea erorilor comise cu ocazia inregistrărilor de stare civila.
ELIBERARE ANEXA 9
Anexa 9 ofera informatii cu privire la mentiunile existente pe marginea actelor de stare civila.
Cererea se depune de titularul actului descarca model sau de persoana împuternicita de titularul soțului descarca model prin procura specială, autentificată de notar (dupa caz- simplă/ cu apostilă/ supralegalizată- funcție de țara în care a fost întocmită) sau împuternicire avocațială.
ÎNSCRIERE MENȚIUNI
În actele de naștere și atunci când este cazul, în cele de căsătorie sau de deces, se înscriu mențiuni cu privire la modificările întervenite în starea civilă a persoanei descarca model
METODOLOGIE DE CALCUL A DURATEI DE COMPLETARE PENTRU FORMULARELE FOLOSITE DE CĂTRE S.P.C.E.P. TÂRGOVIȘTE ÎN VEDEREA PRESTĂRII UNOR SERVICII PUBLICE
S.P.C.E.P. Târgoviște prestează servicii publice în domeniul evidenței persoanelor, stării civile și furnizării datelor cu caracter personal din R.N.E.P.
Serviciile publice oferite cetățenilor pentru care se folosesc formulare sunt:
-Eliberarea actului de identitate pentru motive prevazute de art. 19 alin 1 din O.U.G. 97/2005
-Eliberarea actului de identitate la schimbarea domiciliului din străinătate în România
-Eliberarea cărții de identitate provizorii cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România
-Înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței
-Obținerea certificatului de atestare a domiciliului
-Obținerea unei adeverințe din care să rezulte datele cu care petentul figurează înregistrat în R.N.E.P. conform Regulamentului 679/2016 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date
-Obținerea unei adeverințe din care să rezulte datele cu care o terță persoană figurează înregistrată în R.N.E.P. conform Regulamentului 679/2016 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date
-Obținerea unei adeverințe prevazută de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare din care să rezulte că persoana a locuit în mun. Târgoviște și pe o rază de 8 km în jurul localității pentru o perioadă de cel puțin 30 de ani
-Înregistrarea nașterii
-Înregistrarea căsătoriei
-Înregistrarea decesului
-Transcriere acte de stare civilă
-Înregistrarea divorțului pe cale administrativă
-Schimbarea numelui pe cale administrativă
-Eliberare certificate de stare civilă în caz de pierdere, distrugere, furt sau preschimbare
-Eliberare extrase multilingve
-Eliberare formulare multilingve
-Rectificarea actelor de stare civilă și a mențiunilor înscrise pe marginea acestora
-Eliberare Anexa 9 (dovadă de stare civilă)
-Înscriere mențiuni pe actele de stare civilă
Pentru furnizarea acestor servicii, solicitantul trebuie să completeze formularele puse la dispozitie de catre S.P.C.E.P. Târgoviște și să prezinte documentele necesare.
Prezenta metodologie se aplică formularelor standard, tipizate, indiferent de denumirea acestora- cerere, declarație, etc., disponibile la sediul S.P.C.E.P. Târgoviște, pe site-ul Primăriei mun. Târgoviște și pe punctul de contact unic electronic și puse la dispoziția cetățenilor pentru completare cu informații exacte și obiective, necesare stabilirii unor situații de fapt și legale in legatură cu serviciul public solicitat.
Durata de completare a unui formular este determinată de următorii factori:
-volumul datelor completate/inserate în cuprinsul acestora, viteza sau timpul de inserare/scriere, proprie fiecărei persoane și capacitatea cognitivă a solicitantului
Metodele de estimare care vor fi utilizate pentru stabilirea duratei de completare a formularelor sunt:
-eșantionarea internă care presupune cronometrarea completării formularului de către personalul desemnat din cadrul entității și calcularea unei durate medii de completare
-eșantionarea externă, pe bază de voluntariat care presupune cronometrarea completării formularului de către voluntari și determinarea duratei medii de completare
-utilizarea unor eventuale facilități ale sistemelor informatice sau aplicațiilor disponibile care permit calculul duratei de completare, în cazul în care formularul se completează online și stabilirea duratei medii de completare
În situația în care la stabilirea modalității de estimare sunt utilizate mai multe metode, durata de completare a formularului va fi determinată de media timpului rezultat pentru fiecare dintre acestea.
Pentru stabilirea grupului țintă se are în vedere, pe cât posibil, ca structura sa fie determinată de persoane cu capacitate și diligență de nivel mediu. Durata medie de completare va fi menționată pe formularul utilizat alături de motivul colectării.
Durata de completare precizată pe formulare se actualizează în funcție de modificările legislative, procedurile operaționale sau soluțiile tehnice oferite ori atunci când intervin modificări în ceea ce privește datele colectate.