REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

AL DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ

A MUNICIPIULUI TARGOVIŞTE

 

CAPITOLUL  1

              DISPOZITII GENERALE

 

Art. 1.1. – În temeiul art. 36 alin (3) lit. b din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală-republicata, Consiliul Local al Municipiului Targoviste adoptă prezentul Regulament de organizare şi funcţionare al Directiei de Asistenta Sociala.

Art. 1.2. – Directia de Asistenta Sociala  se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 292/2011 privind Asistenta socială; Ordonantei nr. 68/2003 privind serviciile sociale, si HG nr.335/2003 privind modificarea şi completarea HG nr.90/2003 pentru aprobarea Regulamentului cadru de organizare şi funcţionare a serviciului public de asistenţă sociala.

Art. 1.3 - Sediul Direcţiei de Asistenta Sociala este in municipiul Targoviste, judeţul Dambovita, strada Calea Domneasca, nr. 216.

Art. 1.4. Direcţia de Asistenţă Socială are in subordine serviciul public de asistenţă socială, unitati publice de asistenta sociala in care se acorda servicii sociale primare si/sau specializate, precum si servicii medicale, in cabinetele prescolare, scolare si studentesti si este institutie cu personalitate juridică, ce se subordonează Consiliului Local Târgovişte.

Art. 1.5. Direcţia de Asistenţă Socială, este organizata in conformitate cu legislatia romana in vigoare si cu prezentul regulament de organizare si functionare, avand rolul de a identifica si solutiona problemele sociale ale comunitatii din domeniul protectiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum si alte persoane aflate in situatii de risc/nevoie sociala si de a oferi servicii de medicina preventiva, curativa si de urgenta in unitatile de invatamant.     

Art. 1.6. Compartimentele de lucru, in intelesul prezentului regulament, sunt serviciile, birourile, centrele sociale si cabinetele scolare, aflate in subordinea directorului executiv.

Art.1.7. Legatura intre diferitele compartimente ale Directiei de Asistenta Sociala Targoviste se face prin conducatorii acestora.

Art.1.8. Conducatorii compartimentelor de specialitate prezinta, la cererea sefului ierarhic superior, ori de cate ori este nevoie, rapoarte privind activitatea compartimentelor pe care le conduc.

 

CAPITOLUL 2  

           OBIECTUL DE ACTIVITATE

Art. 2.1. Obiectul de activitate îl constituie acordarea de servicii sociale cu caracter primar şi specializat menite să asigure prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare sau permanente ale situaţiilor de risc din domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie ce pot genera marginalizarea sau excluderea socială, precum si acordarea de servicii de sanatate publica specifice (servicii de sanatate scolara).

Art. 2.2. Serviciile sociale cu caracter primar constau în:

    a) activităţi de identificare a nevoii sociale individuale, familiale şi de grup;

            b) activităţi de informare cu privire la drepturi şi obligaţii specifice;

    c) măsuri şi acţiuni de conştientizare şi sensibilizare socială;

    d) măsuri şi acţiuni de urgenţă în vederea reducerii efectelor situaţiilor de criză;

    e) măsuri şi acţiuni de sprijin în vederea menţinerii în comunitate a persoanelor în dificultate;

    f) activităţi şi servicii de consiliere;

    g) măsuri şi activităţi de organizare şi dezvoltare comunitară în plan social pentru încurajarea participării şi solidarităţii sociale;

    h) orice alte măsuri şi acţiuni care au drept scop prevenirea sau limitarea unor situaţii de dificultate ori vulnerabilitate, care pot duce la marginalizare sau excluziune socială.

  Art. 2.3. Serviciile sociale specializate constau in:

    a) suport si asistenţă pentru familiile şi copiii aflaţi în dificultate;

    b) educaţie informală extracurriculară;

    c) asistenţă şi suport pentru persoanele vârstnice, inclusiv pentru persoanele vârstnice dependente;

    d) asistenţă şi suport pentru toate categoriile de persoane aflate în risc de marginalizare sociala;

    e)  sprijin şi orientare pentru integrarea, readaptarea si reeducarea profesională;

    f) mediere socială;

    g) consiliere în cadru instituţionalizat, în centre de informare şi consiliere;

    h) orice alte măsuri şi acţiuni care au drept scop menţinerea, refacerea sau dezvoltarea capacităţilor individuale pentru depăşirea unei situaţii de nevoie socială.

 Art. 2.4. Serviciile de asistenta medicala in unitatile de invatamant constau in asistenta medicala si de medicina dentara acordate prescolarilor si elevilor pe toata perioada in care se afla in unitatile de invatamant :

a) asistenta medicala preventiva;

b) asistenta medicala curativa;

c) asistenta stomatologica preventiva si curativa;

Art. 2.5. Directia de Asistenta Sociala, ca serviciu public de asistenta sociala, are responsabilitatea creării, menţinerii si dezvoltării serviciilor medicale, a serviciilor sociale cu caracter primar si a serviciilor sociale specializate în funcţie de nevoile sociale locale identificate, cu scopul prioritar de susţinere a functionalităţii sociale a persoanei în mediul propriu de viaţa, familial si comunitar, precum si aceea de a intreprinde masuri ce au ca scop mentinerea, refacerea sau dezvoltarea capacitatilor interioare pentru depasirea unei nevoi sociale.

Art. 2.6. Principiile si valorile care stau la baza furnizarii serviciilor sociale sunt:

    a) solidaritatea sociala;

    b) unicitatea persoanei;

    c) libertatea de a alege serviciul social in functie de nevoia sociala;

    d) asigurarea egalitatii de tratament a cetatenilor in fata autoritatilor si institutiilor publice, principiu conform caruia persoanlul are indatorirea de a aplica acelasi regim juridic in situatii identice sau similare; 

     e) participarea beneficiarilor la intregul proces de furnizare a serviciilor sociale;

     f) transparenta si responsabilitate publica in acordarea serviciilor sociale;

     g) proximitate in furnizarea serviciilor sociale;

     h) complementaritate si abordare integrata in furnizarea serviciilor sociale;

     i) concurenta si competitivitate in furnizarea serviciilor sociale;

    j) confidentialitate;

     k) parteneriat intre partile implicate in procesul de furnizare a serviciilor sociale si beneficiarii acestora;

    l) principiul eticii si deontologiei medicale;

    m) principiul protectiei sanatatii;

    n) independenta si libertate profesionala, dreptul de decizie asupra hotararilor cu caracter medical;

    o) respectarea demnitatii umane, grija fata de sanatatea pacientului si sanatatea publica.

    p) promovarea, mentinerea si recuperarea sanatatii individului si a colectivitatii;

    q) impartialitatea si independenta, principiu conform caruia personalul este obligat sa aiba o atitudine obiectiva, neutra fata de orice interes politic, economic, religios sau de alta natura, in exercitarea serviciilor;

                 r) integritatea morala, principiu prin care este interzis sa solicite sau sa accepte, direct ori indirect, pentru ei sau pentru altii, vreun avantaj ori beneficiu in considerarea functiei  pe care o detin sau sa abuzeze in vreun fel de aceasta functie;

                s) libertatea gandirii si a exprimarii, principiu conform caruia pot sa-si exprime si sa-si fundamenteze opiniile, cu respectarea ordinii de drept si a bunelor moravuri;

                t) cinstea si corectitudinea, principiu conform caruia in exercitarea functiei  si in indeplinirea atributiilor de serviciu  trebuie sa fie de buna-credinta;

                u) deschiderea si transparenta, principiu conform caruia activitatile desfasurate de angajati in exercitarea functiei lor sunt publice si pot fi supuse monitorizarii cetatenilor.

Art. 2.7.  (1) Angajatii au obligatia  au obligatia de a asigura un serviciu public de calitate in beneficiul cetatenilor, prin participarea activa la luarea deciziilor si la transpunerea lor in practica, in scopul realizarii competentelor institutiei publice.

          (2) Angajatii au obligatia de a avea un comportament profesionist, precum si de a asigura, in conditiile legii, transparenta administrativa, pentru a castiga si a mentine increderea publicului in integritatea, impartialitatea si eficacitatea autoritatilor si institutiilor publice.

 Art. 2.8. (1) Angajatii au obligatia de a apara in mod loial prestigiul Directiei de Asistenta Sociala Targoviste, precum si de a se abtine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia.

                  (2) Persoanelor angajate le este interzis:

       a) sa exprime in public aprecieri neconforme cu realitatea in legatura cu activitatea Directiei, cu politicile si strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual;

      b) sa dezvaluie informatii care nu au caracter public, in alte conditii decat cele prevazute de lege;

     c) sa dezvaluie informatiile la care au acces in exercitarea functiei, daca aceasta dezvaluire este de natura sa atraga avantaje necuvenite ori sa prejudicieze imaginea sau drepturile institutiei ori ale unor angajati, precum si ale persoanelor fizice sau juridice cu care interactioneaza in exercitarea profesiei.

Art. 2.9. Angajatilor le este interzis sa solicite ori sa accepte cadouri, servicii, favoruri, invitatii sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal, care le pot influenta impartialitatea in exercitarea functiilor detinute ori pot constitui o recompensa in raport cu aceste functii.

 

CAPITOLUL 3

         STRUCTURA  ORGANIZATORICA A  DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ

Art.3.1. Direcţia de Asistenţă Socială ,pentru eficientizarea activitatii, are in  structura organizatorică:

   - directii-avand minim 15 salariati;

   - servicii-avand minim 7 salariati;

   - birouri-avand minim 5 salariati;

   - compartimente;

  - centre sociale.

Art. 3.2. Directiile Directiei de  Asistenta Sociala si structura lor organizatorica sunt:

     Directia  Servicii si prestatii sociale

     Directia Economica

     Directia Cabinete medicale scolare

Art.3.2. (1) - Directia  Servicii si prestatii sociale  :

Serviciul prestatii sociale, cu urmatoarele componente :

Ř venit minim garantat;

Ř alocatii;

Ř indemnizatii;

Ř ajutoare financiare;

Ř acoradrea ajutorului pentru incalzirea locuintei;

Ř acordarea de prestatii exceptionale si premieri.

Serviciul asistenta sociala, cu urmatoarele componente :

Ř protectia copilului, promovarea si respectarea drepturilor acestuia;

Ř protectia adultului aflat in dificultate;

Ř protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;

Ř protectia si promovare drepturilor persoanelor varstnice;

Ř acordarea asistentei medicale comunitare;

Ř gestionarea dosarelor asistatilor prin Cantina de Ajutor Social;

Ř consiliere psihologica.

Centre sociale, cu urmatoarele componente :

Ř Centrul Social Integrat „Sf. Maria”

Ř Centrul Social pentru Persoane Varstnice „Sf. Elena”

Ř Centrul de Asistenta si Informare pentru Tineri

Ř Centrul Social de Urgenta pentru persoane fara adapost „Speranta”

Ř Centru social pentru prevenirea si combaterea violentei in familie  

Ř Centrul de zi pentru copiii cu dizabilitati

Ř Centrul de zi pentru persoane (adulti) cu dizabilitati

Ř Cantina de Ajutor Social, cu urmatoarele componente :

-     bloc alimentar; 

-     serviciul gospodaresc – administrativ.

 

Serviciul Crese: isi desfasoara activitatea in conformitatea cu Legea 272/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea creselor.

In cadrul serviciului functioneaza 5 crese: Cresa nr. 2, Cresa nr. 8 cu doua grupe, Cresa nr. 13, Cresa nr. 14, Cresa nr. 16.

Centre sociale - parteneriate:

Ř Centrul Social al Catedralei Eroilor

Ř Centrul de zi pentru  copii cu risc de institutionalizare „Danut”

 

Art. 3.2.(2) Directia economica, achizitii si resurse umane, cu urmatoarele servicii :

    -Serviciul Financiar-Contabil si Achizitii

    -Serviciul Personal si Administrativ

Art. 3.2.(3) Directia de asistenta medicala, cu urmatoarele servicii :

Serviciul Medicina scolara si prescolara:

Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 1 : Liceul Spiru Haret, Liceul Petru Cercel; Liceul Carabella; Liceul Balasa Doamna; Grupul Scolar Auto ; Scoala Matei Basarab (NR. 13) Scoala Radu cel Mare (nr. 10); Scoala Vasile Carlova (nr. 1);  Gradinita nr. 13; Gradinita nr. 14; Gradinita nr. 16;                                                      

Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 2: Liceul Voievodul Mircea; Scoala Generala nr. 5; Scoala generala nr. 6; Scoala si Gradinita Priseaca;

Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 3: Liceul nr. 3; Liceul nr. 4; Scoala generala nr. 11; Seminar Teologic;

Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 4: Colegiul National I. Vacarescu; Colegiul National Ion Ghica; Scoala Generala Ion Alexandru Bratescu Voinesti; Gradinita nr.1; Gradinita nr. 9;                                                                           

Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 5 - Colegiul National Constantin Cantacuzino ; Scoala Generala Smaranda Gheorghiu; Scoala Generala Grigore Alexandrescu; Gradinita nr. 7; Gradinita nr. 15; Gradinita nr. 2;                                                                        

Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 6 - Grup Scolar Industrial Nicolae Cioranescu; Scoala Generala Mihai Viteazul; Gradinita nr. 8; Gradinita nr. 3;                                                                        

Ř CABINET MEDICAL STUDENTESC.

Serviciul Medicina dentara:

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 1- Scoala generala nr. 5, Liceul Petre Cercel, Liceul Spiru Haret , Gradinita nr. 3;

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 2 - Scoala generala nr. 6, Scoala generala nr. 11, Gradinita nr. 13, Gradinit a nr. 16, Gradinita nr. 14, Scoala Priseaca;

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 3 - Scoala generala nr. 8, Gradinita nr. 8, Liceul de muzica, Gradinita nr. 1;

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 4 - Scoala generala nr. 9, Liceul Cantacuzino, Liceul nr. 5 , Scoala nr. 3, Gradinita nr. 7, Gradinita nr. 15;

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 5 - Scoala generala nr. 10, Scoala nr. 13, Scoala nr. 1, Gradinita nr. 2, Scoala Speciala;

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 6- Liceul I. Vacarescu, Colegiul Ion Ghica, Scoala nr. 2, Gradinita nr. 9; 

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 7 -  Liceul nr. 1,  Liceul Carabella, Liceul Auto;

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 8 - Liceul nr. 2, Seminar, Toate Facultatile;

Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 9 - Liceul nr. 4, Liceul nr. 3, Facultatea Tehnica.

 

Art. 3.3.     Structuri afalate sub coordonarea directa a directorului general :

Art. 3.3.1. Compartiment Juridic-contencios

Art. 3.3.2. Cabinet medical – medicina de intreprindere

Art. 3.3.3. Biroul Strategii si proiecte

Art. 3.3.4. Compartiment expert probleme rromi

Art. 3.4. Compartimentele de specialitate ale Directiei de Asistenta Sociala, in exercitarea atributiilor ce le revin, vor colabora in toate problemele, atat intre ele, cat si cu compartimentele aparatului propriu al Consiliului Local.          

CAPITOLUL 4.

CONDUCEREA SI CONTROLUL

Art.4.1. Conducerea  Directiei de Asistenţă Socială este asigurată de un director general si 3 directori generali adjuncti.

Art.4.2. Directorul general are urmatoarele atributii principale si responsabilitati :

Ř aplica politicile sociale in domeniul protectiei copilului, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap sau a altor persoane defavorizate social;

Ř asigură conducerea, îndrumarea şi controlul activităţii directiilor, serviciilor şi birourilor din structura Directiei de Asistenţă Socială, urmărind în principal respectarea prevederilor legale pe linie de asistenţă socială prin acordarea de servicii primare şi de specialitate care au drept scop protecţia copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi şi a oricăror altor persoane aflate în nevoie;

Ř răspunde de gestionarea corectă a creditelor bugetare repartizate pentru realizarea obiectivelor institutiei;

Ř încheie contracte cu terţi, cu respectarea legislatiei in vigoare (DAS fiind autoritate contractantă);

Ř elaborează proiectul de buget anual necesar bunei funcţionări a institutiei şi pentru susţinerea serviciilor sociale precum şi a altor măsuri de asistenţă socială,in conformitate cu planul de acţiune propriu şi-l supune aprobarii C.L.;

răspunde, potrivit legii, de:

Ř angajarea, lichidarea si ordonanţarea cheltuielilor in limita creditelor bugetare repartizate şi aprobate;

Ř angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare;
 integritatea bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce, asigurand administrarea şi exploatarea patrimoniului în condiţii de eficientă;

Ř organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situatiilor financiare asupra situatiei patrimoniului aflat in administrare şi executiei bugetare;

Ř organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice si a programului de lucrari de investiţii publice;

Ř organizarea evidentei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora;

Ř organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului, conform prevederilor legale.

Ř gestionează resursele umane avand calitatea de agajator;

Ř propune primarului iniţierea proiectelor de hotărâri privind: organigrama, statul de funcţii şi numărul de personal, regulamentul de organizare şi funcţionare al directiei;

Ř repartizează prin fişa postului sarcinile specifice fiecărui loc de muncă;

Ř conduce DAS emiţand acte administrative respectiv dispozitii;

Ř urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în hotărârile adoptate de consiliul local şi dispoziţiile emise de primar în domeniul asistenţei sociale;

Ř reprezinta DAS in relatiile cu terti;

Ř propune C.L. înfiintarea organizarea şi furnizarea serviciilor sociale in concordanţă cu nevoia sociala identificată ;

Ř coordonează înfiinţarea organizarea şi furnizarea serviciilor sociale;

Ř iniţiază şi aplică măsuri de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială şi asigură soluţionarea urgenţelor sociale;

Ř elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniu;

Ř dezvoltă şi gestionează servicii sociale specializate, după caz, în condiţiile legii;

Ř încheie convenţii de parteneriat şi iniţiază programe de colaborare cu alte autorităţi locale, instituţii publice şi private, structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de lege, pentru furnizarea serviciilor sociale dezvoltate, în conformitate cu nevoile locale identificate şi cu prevederile planului  propriu de actiune acţiune;

Ř îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare.

Art.4.2.(1) Directorul general al Directiei de Asistenta Sociala are calitatea de ordonator terţiar de credite.

Art.4.2.(2) Organigrama, statul de funcţii şi numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local al Municipiului Targoviste, prin hotărâre.

Art.4.2.(3) Angajarea personalului se face de către directorul Directiei de Asistenta Sociala, prin dispoziţie, ca urmare a promovării concursului, organizat în condiţiile legii.

Art.4.3. Directorul general adjunct - Asistenta Sociala are urmatoarele atributii principale si responsabilitati :

Ř coordoneaza activitatea unitatilor de asistenta sociala din municipiul Targoviste;

Ř elaboreaza strategii de dezvoltare si planuri de actiune in domeniul asistentei sociale;

Ř identifica si evalueaza nevoi sociale pe categorii de beneficiari si tipuri de servicii;

Ř initiaza si aplica programe de prevenire si combatere a situatiilor de marginalizare si excludere sociala;

Ř asigura solutionarea urgentelor sociale;

Ř furnizeaza date si informatii solicitate de autoritatile publice cu responsabilitati in domeniu;

Ř monitorizeaza si evalueaza serviciile sociale;

Ř inlocuieste si preia responsabilitatile directorului executiv al DAS pe perioada cat acesta nu este prezent in unitate.

Art.4.4. Directorul adjunct - economic are urmatoarele atributii si responsabilitati :

Ř coordoneaza activitatea financiar-contabila si de achizitii;

Ř coordoneaza activitatea privind resursele umane si administrativa;

Ř elaboreaza strategii de dezvoltare si modernizare;

Ř semneaza contractele de prestari servicii.

Ř elaboreaza bugetul anual si multianual;

Ř fundamenteaza din punct de vedere tehnico-economic proiectele;

Ř intocmeste studii comparative in vederea eficientizarii utilizarii resurselor.

Art.4.5. Directorul general adjunct - asistenta medicala-  scolara are urmatoarele atributii si responsabilitati :

Ř raspunde de organizarea cabinetelor scolare, de buna desfasurare a activitatii cabinetelor scolare, de intocmirea necesarului de echipamente medicale pentru dotarea cabinetelor de medicina scolara in conditiile legii, de intocmirea rapoartelor de oportunitate privind modernizarea, transformarea, extinderea sau reabilitarea cabinetelor scolare;

Ř elaboreaza programe de imbunatatire a standardelor si modelelor de practica in scopul acordarii de servicii medicale de calitate, in vederea cresterii gradului de satisfacere a pacientilor ;

Ř monitorizeaza si evalueaza activitatea medicala desfasurata in cabinetele medicale in scopul cresterii performantelor profesionale si utilizarii eficiente a resurselor;

Ř organizeaza cu DSP Dambovita programe de educatie privind normele de igiena scolara si pe probleme sanitaro-antiepidemice ;

Ř initiaza programe de educatie privind normele de igiena si antiepidemice, precum si de igiena ortodentara, profilaxia cariei si difuzarea lor in scoli si altele.

Art.4.5.(1) Atributiile personalului din cabinetele scolare sunt atributii de medicina preventiva, curativa si de urgenta si sunt prevazute in Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011 privind asistenta medicala a prescolarilor, elevilor si studentilor si vor fi aduse la cunostinta prin fisa postului si regulamentul intern.

CAPITOLUL 5.

ATRIBUTIILE COMPARTMENTELOR DIRECTIEI  SERVICII SI PRESTATII SOCIALE

Art. 5.1.  SERVICIUL PRESTATII SOCIALE:

-     identifica nevoile sociale, familiale si de grup.

 

Art. 5.1. (1) Biroul VMG si alte ajutoare:

Ř solutioneaza cererile de solicitare a ajutorului social, in termen legal;

Ř intocmeste anchete sociale pentru acordarea/neacordarea/modificarea ajutorului social in termen legal;

Ř calculeaza si stabileste cuantumul ajutorului social conform fisei de calcul;

Ř stabileste/modifica/suspenda si inceteaza dreptul la ajutor social, prin dispozitia primarului, conform legislatiei in domeniu;

Ř urmareste indeplinirea de catre beneficiarii de ajutor social a obligatiilor ce le revin;

Ř comunica dispozitia primarului beneficiarilor de ajutor social;

Ř intocmeste lunar lista cu beneficiarii de ajutor social, ce urmeaza sa efectueze ore de munca in folosul comunitatii si o transmite serviciului specializat din cadrul primariei;

Ř inocmeste si transmite lunar AJPIS D-ta urmatoarele borderouri: stabilire drepturi noi/modificare/ incetare/suspendare/repunere/numar ore de munca efectuate de beneficiarii de ajutor social;

Ř Intocmeste si transmite lunar raport statistic privind situatia beneficiarilor de ajutor social;

Ř Solutioneaza pe baza de ancheta sociala si dispozitie a primarului cererile de acordare a ajutoarelor de urgenta;

Ř Stabileste si inceteaza dreptul la ajutor pentru incalzirea locuintei cu combustibili solizi sau petrolieri, beneficiarilor de ajutor social, prin dispozitie a primarului si transmite serviciului contabilitate statele de plata;

Ř Intocmeste situatia privind persoanele si familiile marginalizate social si propune masuri individuale in vederea prevenirii si combaterii marginalizarii sociale;

 

Art. 5.1. (2) Componenta alocatii (alocatia de stat si alocatia pentru sustinerea familiei):

Ř Primeste cererile pentru acordarea alocatiei de stat si actele doveditoare din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept;

Ř Intocmeste si inainteaza AJPIS D-ta borderoul privind situatia cererilor inregistrate pentru acordarea alocatiei de stat;

Ř solutioneaza cererile de solicitare a alocatiei pentru sustinerea familiei, in termen legal;

Ř intocmeste anchete sociale pentru acordarea/neacordarea/modificarea alocatiei pentru sustinerea familiei in termen legal;

Ř stabileste/modifica/suspenda si inceteaza dreptul la alocatie pentru sustinerea familiei, prin dispozitia primarului, conform legislatiei in domeniu;

Ř urmareste indeplinirea de catre beneficiarii de alocatie pentru sustinerea familiei a obligatiilor ce le revin;

Ř comunica dispozitia primarului, beneficiarilor de alocatie pentru sustinerea familiei;

Ř inocmeste si transmite lunar AJPIS D-ta urmatoarele borderouri: stabilire drepturi noi/modificare/ incetare/suspendare/repunere;

 

Art. 5.1. (3) Componenta indemnizatii (indemnizatii/stimulent pentru cresterea si ingrijirea copilului si indemnizatii acordate persoanelor cu handicap grav):

Ř Primeste cererile pentru acordarea indemnizatiei/stimulentului pentru cresterea si ingrijirea copilului si actele doveditoare din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept;

Ř Intocmeste si transmite lunar pe baza de borderou AJPIS D-ta, dosarele primite pentru acordare indemnizatiei/stimulentului pentru cresterea si ingrijirea copilului;

Ř Primeste cererile si dosarele legal intocmite pentru acordarea indemnizatiei cuvenita parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu handicap grav, precum si adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau legal;

Ř Verifica prin ancheta sociala indeplinirea conditiilor de acordare a indemnizatiei cuvenita parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu handicap grav, precum si adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau legal;

Ř Intocmeste referate in vederea acordarii/incetarii indemnizatiei;

Ř Gestioneaza dosarele de indemnizatie ale persoanelor cu handicap;

Ř Intocmeste lunar pontajul si il transmite serviciului contabilitate in vederea platii indemnizatiei.

 

Art. 5.1. (4) Acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei pe perioada sezonului rece:

Ř Pune la dispozitia solicitantilor cererea si declaratia pe propria raspundere privind veniturile si componenta familiei;

Ř Primeste si verifica cererile si declaratiile pe propria raspundere privind componenta si veniturile familiei solicitantilor de ajutor pentru incalzirea locuintei;

Ř Stabileste dreptul la ajutorul pentru incalzirea locuintei si supune spre aprobare primarului;

Ř Transmite dispozitiile primarului privind acordarea ajutorului de incalzire, titularilor si AJPIS D-ta;

Ř Transmite lunar  catre AJPIS D-ta situatia centralizatoare/raport statistic cuprinzand beneficiarii ajutorului pentru incalzirea locuintei si cuantumul/procentul afferent, in vederea efectuarii platii;

Ř Efecueaza anchete sociale, pe baza listei primite de la AJPIS D-ta, in vederea verificarii veridicitatii datelor consemnate de catre titulari in cererea si declaratia pe propria raspundere;

Ř Intocmeste situatia nominala privind anchetele sociale effectuate si rezultatul acestora pana la data de 01 ale fiecarei luni pentru anchetele efectuate in luna anterioara.

 

Art. 5.1. (5) Serviciul Prestatii Sociale elibereaza adeverinte la cererea persoanelor aflate in  evidenta, raspunzand pentru corectitudinea datelor consemnate;

          Serviciul Prestatii Sociale elibereaza abonamente de transport public gratuite pentru urmatoarele categorii de persoane:

Ř Veterani si vaduvele veteranilor de razboi;

Ř Deportati;

Ř Detinuti politici

Ř Revolutionari.

 

Art. 5.2. Serviciul de Asistenta Sociala

Ř Identifica nevoile sociale, familiale si de grup ale persoanelor aflate in dificultate din unitatea administrativ-teritoriala si propune acordarea de servicii si prestatii;

Ř Raspunde de infiintarea, organizarea si furnizarea serviciilor sociale primare;

Ř Furnizeaza informatiile si datele solicitate de Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Dambovita, precum si de autoritatile publice centrale cu responsabilitati in domeniu;

 Art.5.2. (1) Protectia copilului, promovarea si respectarea drepturilor acestuia:

Ř intreprinde toate masurile necesare pentru depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului de parintii sai, precum si pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale parintilor si a violentei in familie, identificand si evaluand situatiile care impun acoradrea de servicii si prestatii pentru prevenirea separarii copilului de familia sa, intocmind planul de servicii pe care il supune primarului spre aprobare, prin dispozitie;

Ř la sesizarea oricarei persoane fizice si juridice, sau autosesizare, analizeaza si evalueaza situatia copiilor aflati in dificultate, din unitatea administrativ-teritoriala, precum si modul de respectare a drepturilor acestora;

Ř la sesizare monitorizeaza copiii lipsiţi în mod ilegal de elementele constitutive ale identităţii lor sau de unele dintre acestea şi ia de urgenţă toate măsurile necesare în vederea stabilirii identităţii lor, în colaborare cu instituţiile competente;

Ř realizează demersurile prevăzute de lege pentru înregistrarea naşterii copilului găsit precum şi a celui părăsit de părinţi în alte unităţi sanitare;

Ř asigura consilierea, informarea si monitorizarea familiilor cu copii in intretinere, cu privire la exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor parintesti, asupra drepturilor copilului si asupra serviciilor disponibile pe plan local;

Ř trimestrial, sau ori de câte ori este cazul, vizitează copiii cu risc de separare, abuz sau neglijare la locuinţa lor şi se informează despre felul în care aceştia sunt îngrijiţi, despre sănătatea şi dezvoltatea lor fizică, educarea, învăţarea şi pregătirea lor profesională, acordând, la nevoie, îndumările necesare ; daca in urma vizitelor efectuate, se constata ca dezvoltarea fizica, mentala, spirituala, morala sau sociala a copilului este primejduita, sesizeaza de indata D.G.A.S.P.C. ;

Ř face demersuri pentru responsabilizarea si sensibilizarea membrilor familiei astfel incat sa pregateasca reintegrarea familiala a copiilor care beneficiaza de masura de protectie speciala, in cel mai scurt timp si in cele mai bune conditii;

Ř urmareste evolutia dezvoltarii copilului si modul in care parintii acestuia isi exercita drepturile si isi indeplinesc obligatiile cu privire la copilul care a beneficiat de o masura de protectie speciala si a fost reintegrat in familia sa, întocmind rapoarte lunare pe o perioadă de minum 3 luni;

Ř colaboreaza cu Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului in domeniul protectiei copilului si transmit acesteia toate datele si informatiile solicitate din acest domeniu;

Ř colaboreaza cu unităţile de învăţământ în vederea depistării cazurilor de rele tratamente, abuzuri sau de neglijare a copilului în vederea luării măsurilor ce se impun ;

Ř identifica, monitorizeaza si tine evidenta copiilor ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate, realizand raportul de evaluare initiala ;

Ř asigura actiuni de informare la nivelul comunitatii in ceea ce priveste posibilitatile legale de care pot dispune parintii care pleaca la munca in strainatate, in vederea asigurarii protectiei fizice si juridice a copiilor care urmeaza sa ramana in tara ;

Ř elibereaza dovada prin care se certifica faptul ca, parintii care pleaca la munca in strainatate si au copii in intretinere au notificat Serviciul de Asistenta Sociala cu privire la acest lucru;

Art.5.2 (2) Protectia adultului aflat in dificultate:

Ř la sesizare, in urma anchetei sociale, instrumenteaza dosarul in vederea acordarii de servicii               sociale sau institutionalizarii adultului si, impreuna cu institutiile abilitate, solutioneaza  situatia     adultului aflat in dificultate;

Ř in situatii de urgenta, la sesizare, ia pe loc masurile ce se impun pentru solutionarea  situatiei     adultului aflat in dificultate.

Deruleaza actiuni de formare la nivelul adultului in dificultate a unor  mecanisme de adaptare care să le ofere posibilitatea prevenirii situaţiilor de criză sau confruntarea cu criza în condiţiile unei abilităţi crescute de gestionare a acesteia. În şedinţele de consiliere  se urmareste:

Ř identificarea sursele de criză;

Ř anticiparea perioadei apariţiei acesteia;

Ř realizarea de planuri de acţiune pe care să le urmeze dacă va fi cazul,

Ř cunoasterea reacţiilor generate de criză;

Ř identificarea reacţiilor emoţionale imediate şi pe termen lung (furie, durere, iritabilitate,

      disperare,depresie, suicid);

Ř identificarea reacţiilor comportamentale şi fiziologice manifestate în criză (izolare, plâns,

      evitare,stare fizică de rău);

Ř identificarea tiparelor de gândire dezadaptativă (autoînvinuirea, blamarea altora, evaluarea catastrofică a situaţiilor);

Ř dezvoltarea abilităţilor sociale şi în special a reţelei de suport social;

Ř invatarea  metodelor eficiente de rezolvare a problemelor şi de luare a deciziilor;

Ř dezvoltarea abilităţilor de management emoţional.

Art. 5.2. (3) Serviciul de ingrijire la domiciliu pentru persoanele cu handicap grav – adulti si copii :

Ř realizeaza evaluarea si reevaluarea sociala a persoanelor in vederea incadrarii in grad de handicap;

Ř realizeaza evaluarea sociala a persoanelor cu handicap in vederea institutionalizarii in centre specializate;

Ř realizeaza evaluarea si reevaluarea sociala a asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav;

Ř verifica in termen, prin anchete sociale si chestionare:

                            - calitatea serviciilor prestate de asistentii personali in favoarea persoanelor pe care le au in ingrijire;

                            - evoluţia persoanei cu handicap grav în raport cu obiectivele programului individual de recuperare şi integrare sociala;

                            - derularea activităţilor şi serviciilor prevăzute în contractul individual de muncă, în fişa postului şi în programul individual de recuperare şi de integrare socială a persoanei cu handicap grav;

Ř asigura instruirea asistentilor personali conform tematicii prevazuta de Ordinul nr. 319/2007 ;

Ř consiliaza persoane cu probleme medicale grave, in vederea obtinerii drepturilor prevazute de lege.

Atributiile asistentului personal -informal :

Ř Planifica in timp activitatile;

Ř Asigura alimentatia si hranirea beneficiarului;

Ř Asigura adaptarea mediului la nevoile beneficiarului;

Ř Supravegheaza starea de sanatate a beneficiarului;

Ř Asista activitatea si participarea persoanei cu handicap in familie si comunitate.

Art.5.2. (4) Serviciul de ingrijire la domiciliu pentru persoane varstnice:

Ř evalueaza situatia persoanelor varstnice care necesita asistenta sociala pe baza datelor cu privire la afectiunile care impun ingrijire speciala, capacitatea de a se gospodari si de a indeplini cerintele firesti ale vietii cotidiene, conditiile de locuit, precum si veniturile efective sau potentiale pentru asigurarea satisfacerii nevoilor curente ale vietii ;

Ř evalueaza si reevalueaza situatia socio-familiala a persoanelor varstnice in vederea acordarii serviciilor de ingrijire la domiciliu ;

Ř evalueaza gradul de satisfactie al beneficiarilor privind serviciul acordat;

Ř verifica si organizeaza activitatea ingrijitorilor la domiciliu;

Ř intocmeste graficul de lucru al ingrijitorilor la domiciliu;

Ř asigura instrumentarea dosarele persoanelor varstnice aflate in ingrijire.

Ř Ingrijitorii la domiciliu acorda:

Ř ajutor pentru igiena corporala, imbracare si dezbracare, igiena eliminarilor, hranire si hidratare, transfer si mobilizare, deplasare in interior, comunicare;

Ř deplasarea pentru plătirea facturilor, ridicarea unor reţete, aprovizionare, deplasarea la unităţi medicale;

Ř ajutor la prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea cumparaturilor;

Ř urmărirea tratamentului la indicaţiile medicului specialist, sau ale medicului de familie;

Ř insotirea in mijloacele de transport, facilitarea deplasarii in exterior, companie;

Ř activitati de administrare si gestionare, activitati de petrecere a timpului liber;

Ř servicii de reabilitare si adaptare a ambientului: mici amenajari, reparatii si alte asemenea;

Ř transport beneficiari pentru igiena personala, pentru spitalizare, pentru procurare proteze sau echipamente medicale.

   Art.5.2.(5) Acordarea asistentei medicale comunitare:

Ř implicarea comunităţii în identificarea problemelor medico-sociale ale acesteia;

Ř catagrafierea gravidelor si inscrierea la medicul de familie;

Ř urmarirea gravidei si insotirea la controale periodice;

Ř colaboreaza cu SAS pentru inscrierea in registrul de stare civila;

Ř catagrafierea bolnavilor de TBC, urmarirea contactilor si a medicatiei;

Ř consiliere privind importanta scolii si a educatiei precum si a igienei personale si a casei;

Ř catagrafierea bolnavilor cronici si a batranilor aflati in risc;

Ř definirea şi caracterizarea problemelor medico-sociale ale comunităţii;

Ř dezvoltarea programelor de intervenţie, privind asistenţa medicală comunitară, adaptate nevoilor comunităţii;

Ř monitorizarea şi evaluarea serviciilor şi activităţilor de asistenţă medicală comunitară;

Ř asigurarea eficacităţii acţiunilor şi a eficienţei utilizării resurselor.

-     activităţile specifice desfăşurate în domeniul asistenţei medicale comunitare sunt:

Ř educarea comunităţii pentru sănătate;

Ř promovarea sănătăţii reproducerii şi a planificării familiale;

Ř promovarea unor atitudini şi comportamente favorabile unui stil de viaţă sănătos;

Ř educaţie şi acţiuni direcţionate pentru asigurarea unui mediu de viaţă sănătos;

Ř activităţi de prevenire şi profilaxie primară, secundară şi terţiară;

Ř activităţi medicale curative, la domiciliu, complementare asistenţei medicale primare, secundare şi terţiare;

Ř activităţi de consiliere medicală şi socială;

Ř dezvoltarea serviciilor de îngrijire medicală la domiciliu a gravidei, nou-născutului şi mamei, a bolnavului cronic, a bolnavului mintal şi a bătrânului;

Ř activităţi de recuperare medicală.

  Art.5.2.(6) Gestionarea dosarelor  asistatilor prin Cantina de Ajutor Social :

Pentru persoanele cu venituri reduse sau fără venituri - solicitante de asistenţă prin Cantina de Ajutor Social  desfasoara urmatoarele activitati :

Ř primeşte şi verifică dosarele solicitanţilor de asistare prin Cantina de Ajutor Social;

Ř realizeaza evaluarea socio-familiala a titularului de dosar şi întocmeşte, în urma celor constatate, referatele de anchetă socială cu propuneri pentru comisie, de acordare, sau, dupa caz, neacordarea serviciilor de asistenta sociala prestate de Cantina de Ajutor Social;

Ř transmite zilnic sefului serviciului Cantina de Ajutor Social numărul de asistaţi şi orice altă modificare referitoare la asistarea acestora;

Ř participă periodic, în timpul distribuţiei hranei, la discuţii cu asistaţii cantinei, pe orice problemă personală, familială, socială, de sănătate, a acestora, încercând prin contactarea diverselor instituţii, să amelioreze condiţia asistatului;

Ř in vederea monitorizarii, verifică şi reactualizează periodic şi ori de căte ori este nevoie dosarele asistaţilor, prin punctaje cu evidenţele altor instituţii abilitate si/sau implicate in actul de asistenta sociala;

Ř întocmeşte periodic, pe baza evidenţelor zilnice şi a proceselor-verbale încheiate în comisia de aprobare a dosarelor, situaţii centralizate referitoare la contribuţia datorată de asistaţii la forma cu plată pe care le comunică serviciului  contabilitate;

Ř verifica periodic, prin chestionare, gradul de satisfactie al persoanelor asistate;

Ř intocmeste fise operative si contracte de acordare de servicii sociale.

Art.5.2. (7) Consiliere psihologica:

Ř sprijina toate activitatile Serviciului de Asistenta Sociala, acordand consiliere de specialitate in toate situatiile care o impun;

Ř asigura evaluarea si reevaluarea psihologica a membrilor familiei, a evolutiei relatiei afective parinti-copil precum si a gradului de dezvoltare a responsabilitatii parentale;

Ř consiliaza familia si asigura terapia de specialitate, pentru depasirea situatiilor de criza, consolidarea relatiilor parinti-copil, reintegrarea familiala etc;

Ř poate exercita si rolul de responsabil de caz,

Ř deruleaza activitati in vederea mentinerii contactului social al persoanelor bolnave psihic in comunitatea locala;

Art. 5.3. Serviciul Crese, cu program prelungit, avand in componenta cresele 2,8,13,14,16.

În îndeplinirea scopului lor, creşele acorda servicii  sociale specializate tip cresa copiilor cu varsta intre trei luni si patru ani.  

Activitatea de supraveghere si ingrijire:

  a) asigura servicii de ingrijire si supraveghere a copiilor cu varste cuprinse intre 3 luni si 4 ani, prin personalul angajat specializat;

   b) asigura un program de educatie timpurie adecvat varstei, nevoilor, potentialului de dezvoltare si particularitatilor copiilor cu varste cuprinse intre 3 luni si 4 ani, prin personalul angajat specializat;

   c) asigura supravegherea starii de sanatate si de igiena a copiilor si acorda primul ajutor si ingrijirile medicale necesare in caz de imbolnavire, pana la momentul preluarii copilului de sustinatorul legal sau al internarii intr-o unitate medicala, dupa caz, prin personalul angajat specializat;

   d) asigura nutritia copiilor cu respectarea normelor legale in vigoare, prin personal specializat;

   e) colaboreaza cu familiile copiilor care frecventeaza cresa si realizeaza o relatie de parteneriat activ cu parintii/reprezentantii legali in respectarea interesului copilului, prin personalul specializat;

   f) asigura consiliere si sprijin pentru parintii/reprezentantii legali ai copiilor, prin personalul angajat specializat;

   g) contribuie la depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului de parintii sai si sesizeaza institutiile abilitate in acest sens, prin personalul angajat specializat."

   h) semnalează directorului D.A.S. orice element prin care se constată abuzarea copilului, neglijarea acestuia de către familie şi / sau urme ale  violenţei;

   g) asistentii sociali gestioneaza dosarele de inscriere cresa;

    i) Personalul acorda servicii sociale respectand drepturile si libertatile fundamentale ale copilului,  avand o atitudine corecta fata de acestia, plina de afectivitate.

Art.5.4.Centre sociale

Art.5.4. (1) Centrul Social pentru persoane vârstnice „Sf. Elena” cu program permanent, are ca activitate:

Serviciu de ingrijire si asistenta in regim rezidential - cu o capacitate de 15  locuri, unde se asigură:

Ř Conditii si suport pentru igiena personala: se asigură materiale de igienă corporală, deparazitare şi spălarea hainelor;

Ř Adăpost: condiţii optime de cazare;

Ř Se ofera 3 mese calde pe zi in limita alocatiei minime de hrana aprobate prin hotarare de guvern;

Ř Servicii de consiliere sociala: asigurate de lucratorii sociali;

Ř Asistenţă  si consiliere medicala primara: asigurata de 1 medic si un asistent medical – transport beneficiari la medicul de familie, la spital pentru controale medicale sau spitalizare.

Ř Servicii de consiliere psihologica;

Ř Supraveghere:  asigurata de 5 paznici;

Ř Activităţi recreative în cadrul clubului de zi si in comunitate.

Serviciul de consiliere sociala si suport ( asistare la domiciliu)

Ř Asistenţă socială: deplasarea pentru plata facturilor, ridicarea unor reţete, aprovizionare, deplasarea la unităţi medicale, efectuarea cumparaturilor;

Ř Urmărirea tratamentului la indicaţiile medicului specialist, sau ale medicului de familie;

Ř Insotirea in mijloacele de transport, facilitarea deplasarii in exterior, companie;

Ř Activitati de administrare si gestionare, activitati de petrecere a timpului liber;

Art.5.4.(2) Centrul Social Integrat „Sf. Maria” cu program permanent, cu urmatoarele servicii: Complex de servicii specializate in regim rezidential unde se asigura:

1. Adapost temporar si asigurarea hranei:

-     Se asigura conditii de cazare optime beneficiarilor precum si de efectuare a igienei corporale, imbracaminte si conditii de petrecere a timpului liber.

-     Hrana este asigurata de Cantina de Ajutor Social si transportata zilnic la centru.

2. Servicii de consiliere sociala si suport(pentru persoane varstnice prin asistare la domiciliu):

-     Consiliere în vederea prevenirii marginalizării sociale şi pentru reintegrare socială;

-     Deplasarea pentru plătirea facturilor, ridicarea unor reţete, aprovizionare, deplasarea la unităţi medicale;

-     Realizarea unor activităţi recreative, de petrecere a timpului liber, companie;

-     Însoţirea în mijloace de transport;

-     Facilitarea deplasării în exterior;

-     Urmărirea tratamentului la indicaţiile medicului Centrului, sau ale medicului de familie;

3. Servicii de consiliere si evaluare psihologica:

-     acorda consiliere de specialitate corespunzatoare competentelor dobandite;

-     asigura evaluarea si reevaluarea psihologica a beneficiarilor,

-     consiliaza persoanele din centru si asigura terapia de specialitate, pentru depasirea situatiilor de criza, consolidarea relatiilor, etc;

-     asigura consilierea si evaluarea psihologica pentru persoanele beneficiare de servicii suport si ale beneficiarilor centrului pentru varstnici „Sfanta Elena” si Centrului Social al Catedralei Eroilor si Serviciului Crese(cresa nr. 2 si cresa nr. 8);

4. Activitati de consiliere medicala:

-     Asigurarea de consultanţă medicală primara gratuită tuturor asistaţilor Centrului;

-     Consiliere pentru înscrierea pe lista unui medic de familie a asistaţilor care nu sunt înscrişi pe listele unui medic de familie;

-     Urmărirea şi supravegherea stării de sănătate a persoanelor aflate în adăpost temporar;

-     Realizarea de educaţia sanitară cu asistatii Centrului pe diferite teme (efectele nocive ale fumatului, alcoolului, drogurilor; metode de contracepţie şi prevenirea bolilor cu transmitere sexuală; dieta în unele boli cronice; igiena sarcinii şi a lăuziei, igiena personala, etc.);

-     Asigurarea de consiliere in privinta unei alimentatii sanatoase pentru persoanele varstnice

-     Se primesc actele medicale, se asigură triajul epidemiologic, se dă acceptul din punct de vedere medical pentru persoanele care doresc adăpost temporar;

5. Activitati de indrumare juridica:

-     Asigurara îndrumarea juridica privind dreptul persoanelor defavorizate de a se adresa oricărei instituţii publice centrale sau locale;

-     Îndruma persoanele defavorizate, din centru sau de la domiciliu, privind formularea de petiţii adresate instituţiilor publice in vederea soluţionarii unor probleme;

-     Asigura consiliere juridica persoanelor defavorizate privind drepturile acestora la asistenţă socială din partea statului.

6. Autoturismul din dotarea centrului asigura:

-     Transport Cantina de Ajutor Social pentru plata contributiei beneficiarilor;

-     Transport beneficiari pentru spitalizare sau controale medicale;

-     Transport asistenti sociali in vederea realizarii de anchete sociale;

-     Transport  in vederea aprovizionarii cu materiale de curatenie, igienizare.

Art. 5.4.(3) Centrul social pentru victimele violentei in familie  , centru cu program permanent, acorda asistenta sociala de urgenta,  victimelor violentei domestice , care se adreseaza Directiei de Asistenta Sociala. Serviciile de cazare si masa sunt accesibile  persoanelor care in  urma unor situatii de violenta in familie parasesc domiciliul iar pana la clarificarea stituatiei lor juridico- sociale nu au unde sa locuiasca.

 Serviciile acordate sunt gratuite si se refera la:

Ř Cazare:

-primirea si gazduirea temporara se face cand este necesara separarea victimei de agresor.

Ř Masa – asigurata prin Cantina de Ajutor social;

Ř Consiliere , asistenta medicala si ingrijirea victimelor;

Ř Consiliere psihologica si sociala;

- stabilirea de prioritati in privinta sigurantei victimei si a copiilor sai, oferirea de alternative in ceea ce priveste luarea unor  decizii majore privind iesirea din situatii de violenta, conceperea unui plan de siguranta si evaluarea riscurilor  impreuna cu victima ;

Ř Consiliere juridica;

- informarea  beneficiarlor privind  drepturile de care pot beneficia, modul in care-si pot exercita drepturile, procedurile juridice aplicabile. Consilierul juridic ofera ajutor in elaborarea unor documente si orientarea catre insitutiile competente.

Ř Consiliere acupationala si Mediere pentru plasarea pe piata muncii;

- prin acordarea informaţiilor necesare, dar şi a sprijinului pentru integrarea în muncă, readaptarea şi recalificarea profesională a persoanelor asistate, pe baza protocolului incheiat cu AJOFM Dambovita (Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca);

Ř Mediere pentru inscrierea copiilor la scoli / gradinite.

Art.5.4. (4) Centrul de informare si consiliere  pentru tineri are ca activitate:

Ř consiliere si orientare profesionala;

Ř integrare socio-profesionala;

Ř armonizarea relatiilor tanarului cu colegii si cu personalul, care ii dezvolta adaptabilitatea la viata din comunitate;

Ř cunoasterea drepturilor si libertatilor conform legilor in vigoare;

Ř consilierea tinerilor in vederea intocmirii dosarelor pentru obtinerea unor drepturi conform legilor in vigoare, punand la dispozitia acestora periodic materiale informative;

Ř instruire si consiliere privind crearea deprinderilor de viata independenta (deprinderi privind managementul banilor, deprinderi privind gestiunea locuintei);

Ř initierea primara in folosirea unui calculator;

Ř programe privind educatia pentru sanatate (igiena, boli cu transimisie, metode contraceptive, igiena alimentara);

Ř desfasurarea de programe in scoli privind campania antidrog, antifumat, antiviolenta si antialcool;

Ř dezvoltarea deprinderilor de asumare a deciziei;

Ř asigurarea de consiliere si asistenta  psihologica;

Ř identifica,monitorizeaza si tine evidenta tinerilor ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate,realizand raportul de evaluare initiala;

Ř redactarea si executarea instructajului de securitate si sanatate in munca;

Ř efectuarea activitatii de aprovizionare cu echipamente de tehnica de calcul (calculatoare,imprimante,video-proiectoare etc);

Ř intretinerea retelei de calculatoare,tehnica de calcul din dotarea institutiei;

Ř asigurarea cu soft de actualitate a relelei de calculatoare si procurarea licentelor pentru acestea.

Art. 5.4. (5)  Centrul Social de Urgenta pentru persoane fara adapost „Speranta”– cu program permanent, asigură adăpost temporar persoanelor fără locuinţă, oameni ai strazii sau care temporar se afla in risc social pe raza Municipiului Targoviste si ofera urmatoarele servicii:

1.Primirea si gazduirea temporara;

2. Asigurarea serviciilor de hrana-se asigura doua mese zilnic asistatilor, masa de dimineata-micul dejun si masa de seara-cina. Hrana va fi pregatita de Cantina de Ajutor Social ;

3.Consiliere sociala ;

4.Asistenta medicala –In vederea acordarii asistentei medicale pentru asistati se va incheia un protocol de colaborare cu Centrul Social SF.Maria;

5.Consilierea juridica – in cadrul consilierii juridice, beneficiarii vor primi informatii cu privire la: drepturile de care pot beneficia, modul in care-si pot exercita drepturile, procedurile juridice aplicabile. Consilierul juridic ofera ajutor in elaborarea unor documente si orientarea catre institutiile competente.;

6.Consilierea psihologica ;

7.Consiliere ocupaţională - prin acordarea informaţiilor necesare, dar şi a sprijinului pentru integrarea în muncă, readaptarea şi recalificarea profesională a persoanelor asistate, pe baza protocolului incheiat cu AJOFM Dambovita (Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca);

8.Consiliere cu familia- de acest lucru se vor ocupa functionarii DAS (asistenti sociali, psihologi, psihopedagogi, asistenti comunitari, mediatori sanitari, dupa caz) care vor incerca sa realizeze mijloace de comunicare cu familia in vederea apropierii de acestia, a reintegrarii in familie;

9.Programe antialcoolism.

 

Art. 5.4.(6)  Centrul  de  zi  pentru copii cu dizabilitati asigura servicii de tip suport, socializare si petrecere a timpului liber  - cu program prelungit, are ca activitate:

Ř Dobândirea deprinderilor de viaţă independenta pentru copii cu dizabilitati.

Ř Servirea unei mese zilnic, de persoană, pranzul (două feluri de mâncare şi supliment), in limita alocatiei de hrana prevazuta de reglementarile in vigoare  - masa este asigurata prin Cantina de Ajutor Social.

Ř Asistenta si protectia copiilor cu defect de intelect, elevi ai Scolii speciale;

Ř Transport gratuit pe trasee stabilite, în funcţie de domiciliul copiilor;

Ř Activităţi recreative desfăşurate de referenţii de la grupe, venite în completarea programului şcolar, vizând dezvoltarea de abilitati in folosirea calculatorului si jocuri logice cu scop de terapie ocupationala;

Ř Servicii de consiliere psihologica;

Ř Identificarea cazurilor de autism si interventia de tip psihodinamic;

Ř Servicii de orientare scolara;

Ř Consilierea familiei şi a copilului/tânărului cu dizabilităţi;

Ř Consilierea în situaţie de criză;

Ř Consilierea de grup.

Ř Activitati de educatie fizica si sport;

Centrul de zi pentru copii cu dizabilităţi funcţionează  în acord cu Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, art. 139 alin. 1; prevederile art. 12 din O.G. nr. 68/2003 privind serviciile sociale, modificată şi completată; prevederile art. 2 alin. 4 din H.G. nr. 1438/2004 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor de prevenire a separării copilului de familia sa, Ordinul nr. 25 din 9 martie 2004 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrele de zi pentru copii cu dizabilităţi.

Art. 5.4.(7)  Centrul  de zi  pentru persoane cu dizabilitati – adulti -  are ca obiect de activitate :

Ř promovarea si apararea drepturilor persoanelor cu handicap;

Ř evitarea marginalizarii  persoanelor cu handicap;

Ř socializarea persoanelor cu handicap;

Ř prevenirea institutionalizarii persoanelor cu handicap.

Centrul este destinat persoanelor adulte cu cu handicap mediu, accentuat si grav, indiferent de varsta, sex, nationalitate sau de deficienta anatomica, fiziologica sau psihologica.

    In cadrul Centrului de zi pentru persoanele cu handicap se ofera urmatoarele servicii sociale ;

Ř consilierea psiho-sociala a persoanelor cu handicap;

Ř organizarea de intalniri, prin intermediul carora se vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap si incercarea de remediere a acestora;

Ř asistenta si sprijin pentru integrare - reintegrare in munca a persoanelor cu dizabilitati;

Ř consilierea si sprijinirea persoanelor cu handicap pentru formarea unor deprinderi de viata independenta, in acord cu propriile dorinte;

Ř prevenirea aparitiei barierelor sociale care pot aparea ca urmare a dizabilitatilor;

Ř eliminarea oricaror forme negative de discriminare asupra persoanelor cu handicap;

Ř sensibilizarea opiniei publice cu privire la problematica persoanelor cu handicap.

PARTENERIATE:

Art . 5.4.(8) Centrul Social al Catedralei Eroilor, cu program permanent,

Asezamantul apartine Parohiei Catedrala Eroilor Neamului si asigura in regim de rezidentiat ingrijire, cazare si masa persoanelor varstnice. Directia de Asistenta Sociala, conform parteneriatului dintre Consiliul Local Targoviste si  Parohia Catedrala Eroilor Neamului asigura plata utilitatilor si salariile a 3 angajati care deservesc asezamantul si monitorizeaza activitatea de asistenta sociala. Directia de Asistenta Social asigura deasemenea, consiliere  psihologica si asistenta medicala.

Art.5.4.(9) Centrul  de  zi  pentru copiii cu risc de institutionalizare „Danut”, apartine  A.R.E.D. (Asociatia Romana pentru Educatie si Dezvoltare), cu activitate prelungita, ofera copiilor cu risc de institutionalizare, servicii care au drept scop prevenirea sau limitarea unor situatii de dificultate ori vulnerabilitate, care pot duce la marginalizare, excluziune sociala sau abandon scolar:

Ř asigura hrana a 40 de copii;

Ř sprijina copiii la efectuarea temelor;

Ř formeza deprinderi de viata si educatie primara.

Directia de Asistenta Sociala suporta cheltuiala cu salariile a 2 angajati, hrana si utilitatile.

Art. 5.4.(10) Serviciul Cantina de Ajutor Social

1. Componenta Bloc alimentar are ca atributii:

-pregătirea hranei;

-distribuţia hranei;

-distribuire de alimente prin Magazin Economat.

           Pregătirea hranei:

Ř stabileşte  împreună cu conducerea unitatii meniul şi întocmeşte lista zilnică de alimente necesare pregătirii acestuia, listă care se supune obligatoriu aprobării sefului de serviciu, respectând încadrarea în alocaţia zilnică de hrană stabilită prin hotarâri ale guvernului.

Ř pe baza listei zilnice de alimente primeşte de la magazie alimentele înscrise în listă şi verifică cantitatea şi calitatea lor, răspunzând de corecta lor folosire;

Ř răspunde de pregătirea la timp a meniului şi de calitatea acestuia;

Ř răspunde de porţionarea hranei;

Ř recoltează şi păstrează probe alimentare pentru control timp de 48 ore.

     Distribuirea hranei:

Ř conform datelor comunicate de serviciul asistenţă socială privind mişcarea asistaţilor, stabileşte zilnic numărul de asistaţi operândul în borderoul de distribuţie a hranei;

Ř răspunde de distribuirea hranei  pe bază de semnătură în borderourile de evidenţă a  asistaţilor pe cele două locaţii de distribuţie şi la domiciliu persoanelor netransportabile;

Ř restituie la magazie în aceeaşi zi alimentele neridicate de asistaţi;

Ř raspunde de distribuirea hranei pe baza de proces-verbal in cele doua centre de zi : Centru de zi pentru copii cu dizabilitati si Centru de zi pentru copii cu risc de institutionalizare Danut;

Ř raspunde de distribuirea hranei pe baza de proces-verbal pentru Complexul de Servicii Comunitare;

Ř asigură respectarea normelor igienico-sanitare în blocul alimentar şi punctele de distribuţie;

Ř asigură spălarea şi dezinfectarea veselei utilizată pentru asistaţi conform normelor igienico-sanitare în vigoare.

Ř asigură controlul medical periodic al personalului prin examen clinic, pulmonar, serologic şi coprologic;

Ř participă la recepţionarea alimentelor achiziţionate şi a bunurilor de orice fel.

         2. Componenta gospodarire –administrativ.

o   verifică înscrisurile din factură ca C.S.V şi C.C.;

o   verifică marfa achizioţionată din punct de vedere al calităţii şi cantităţii iar în cazul în care se constată diferenţe acestea se consemnează în N.I.R şi se acţionează pentru remedierea acestora;

o   depozitează şi gestionează, conform reglementărilor în vigoare, mărfurile din magazie, întocmind  zilnic bonurile de consum, NIR -urile şi operează zilnic fişele de  magazie;

o   eliberează din magazie bunurile solicitate de activităţile D.A.S;

o   urmăreşte derularea contractelor de furnizare produse  încheiate cu terţi si face aprovizionarea in conformitate ce acestea;

o   aprovizionarea cu mărfuri şI distribuirea hranei se face cu mijloace proprii;

o   asigură întreţinerea corespunzătoare a spaţiilor ocupate de cantina şi buna  de buna funcţionare a tuturor instalaţiilor aparaturii şi utilajelor din dotarea acesteia;

o   răspunde de aplicarea şi respectarea normelor de protecţia muncii, pază şi P.S.I.in cadrul serviciului;

o   întocmeşte în termenele stabilite documentaţiile necesare autorizării şi reautorizării spaţiilor serviciului si de instruirea sanitara periodica a personalului de deservire;

o   gestionează, conform legii, conbustibilul şi calculează consumurile masinilor de transport marfa.

o   Conducatorii auto - participa la distributia hranei catre centrele sociale si persoanele asistate;    

-     transporta marfuri alimentare si nealimentare.

Art. 5.5.DIRECTIA ECONOMICA         

Art. 5.5.(1) Serviciul Financiar Contabil

1. Compartimentul Contabilitate :

Seful compartimentului contabilitate coordonează, controlează şi răspunde de activitatea pe linie financiar-contabilă si exercita controlul financiar preventiv privind legalitatea, necesitatea, oportunitatea şi economicitatea tuturor operaţiunilor financiar contabile: informează lunar directorul despre recuperarea debitelor şi plata salariilor neridicate;

Ř intocmeste darea de seama contabila la trimestru;

Ř răspunde de efectuarea calcul elor de fundamentare a indicatorilor economico-financiari şi întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli pe an şi defalcat pe trimestre;

Ř asigură analiza lunară a încadrării în creditele bugetare prevăzute în BVC ;

Ř angajează prin semnătură instituţia în toate operaţiunile patrimoniale având obligaţia de a refuza viza acelor operaţiuni considerate ilegale;

Ř vizeaza notele de comanda catre furnizori, aplicand stampila de control si semnatura;

Ř face previziunea bugetului pentru anul viitor;

Ř asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile privind mijloacele fixe şi mijloacele circulante;

Ř participa la inventarierea tuturor valorilor patrimoniale, urmăreşte definitivarea potrivit legii a rezultatelor inventarierii;

Ř înregistrează şi ţine evidenţa debitelor întocmind balanţa analitică. Intocmeşte balanţa creditorilor din salarii neridicate, ajutoare sociale, ajutoare pentru încălzire cu lemne;

Ř răspunde de întocmirea corectă a balanţei de verificare pentru conturile sintetice şi analitice şi urmăreşte concordanţa dintre acestea;

Ř opereaza la zi bonurile de consum, notele de intrare receptie si alte documente contabile;

Ř opereaza in baza de date aprovizionarile si consumurile de materiale, obiecte de inventar;

 

2. Compartimentul financiar

 

Ř asigură respectarea cu stricteţe a prevederilor legale privind integritatea patrimoniului şi ia măsuri legale pentru reîntregirea acestuia în cazul în care a fost păgubit;

Ř vizeaza statele de plata aplicand stampila de control financiar preventiv;

Ř verifica statele de plata privind calculul corect al CAS, CASS, somajului , deducerilor de baza si suplimentare, calculul corect al imopozitului  si retinerilor din salarii, respectindu-se actele normative in vigoare;

Ř urmareste incadrarea in creditele bugetare aprobate;

Ř intocmeşte nota contabilă aferentă drepturilor salariale, ordinele de plată şi declaraţiile. răspunde de depunerea la termen a declaraţiilor care derivă din activitatea salarială;

Ř asigură plata la termen a sumelor care constituie obligaţiile societăţii faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale şi alte obligaţii faţă de terţi;

Ř asigură şi răspunde de efectuarea corectă şi la timp a calculelor privind drepturile salariale ale personalului;

Ř asigură desfăşurarea ritmică a operaţiunilor de decontare cu furnizorii;

Ř operează la zi actele de bancă, actele de casă;

Ř intocmeste documentele pentru operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar conform planurilor lunare şi a documentaţiilor vizate de controlul financiar preventiv;

Ř urmareste depunerea în bancă a sumelor neridicate reprezentând drepturi salariale, ajutor social,  ajutoare încălzire cu lemne sau orice alt numerar , intermenul stabilit de lege;

Ř intocmeste documentele pentru incasarea numerarului pe bază de chitanţă emisă în două exemplare si completeaza obligatoriu, dupa caz, dispozitiile de plata / incasare, in registrul de casa;

Ř asigură respectarea limitei soldului de casă pentru cheltuielile gospodăreşti;

Ř intocmeşte lista nominală a persoanelor care nu au încasat salariul sau alte drepturi şi menţionează pe statul de plată sumele efectiv plătite şi cele neachitate;

Ř intocmeste fisele fiscale si raspunde de depunerea lor la organul fiscal la termenele prevazute de lege;

Ř intocmeste lunar “ Situatia Recapitulativa” privind plata salariilor in  2 exemplare,  insotita de ordinele de plata pentru viramente;

Ř raspunde de corecta gestionare a bazelor de date privind salarizarea asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav;

Ř intocmeste si depune lunar  declaratiile de salarii   pentru  CASS, CAS, somaj, impozit respectindu-se actele legale in vigoare . Daca este cazul se vor depune declaratii rectificative (in cazul imputatiilor);

Ř asigura gestionarea bazelor de date privind indemnizatiile acordate persoanelor cu handicap grav. Actualizeaza bazele de date de cite ori se impune;

Ř intocmeste situatia centralizatoare privind viramentele la fondurile speciale;

Ř elibereaza adeverinte referitoare la veniturile realizate, raspunzand de legalitatea datelor consemnate;

Ř intocmeste situatiile statistice privind cheltuiala de personal in termenul stabilit de lege.

3. Compartiment Achizitii Publice

Ř elaboreaza programul anual de achizitii publice, pe baza necesitatilor si prioritatilor comunicate de celelalte compartimente, program care se aproba de directorul executiv, cu avizul compartimentului financiar;

Ř elaboreaza intocmirea documentatiei de atribuire si raspunde de aplicarea si finalizarea acestor proceduri, conform legii;

Ř intocmeste raportul anual de achizitii publice, conform legii;

Ř intocmeste caiete de sarcini pentru achizitiile publice;

Ř participa la organizarea licitatiilor si a selectarilor de oferta, in conditiile legii;

Ř raspunde de stabilirea circumstantelor de incadrare prevazute in legislatia pentru aplicarea fiecarei proceduri de achizitie publica sau cumparare directa;

Ř constituie si pastreaza dosarful achizitiei publice;

Ř constituie si pastreaza macheta investitiilor pe cod.CPV.la materiale si prestari servicii;

Ř raspunde de respectarea procedurilor operationale specifice si de realizarea indicatorilor de performanta ce ii revin;

Art. 5.5.(2) Serviciul Personal si administrativ

           1. Componenta Resurse umane:

Ř intocmeste Regulamentul de organizare si functionare, structura organizatorică si numărul de personal al Directiei de asistenta sociala;

Ř in baza organigramei aprobate, întocmeşte statul de funcţii si statul de personal;

Ř aplica prevederile legale privind încadrarea, promovarea şi salarizarea personalului D.A.S.;

Ř tine evidenţa registrului general de evidenţă a salariaţilor, le păstrează şi le completează cu toate modificările survenite;

Ř asigură secretariatul comisiilor de concurs, respectiv al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor;

Ř răspunde de organizarea examenelor şi a concursurilor pentru încadrare şi promovare în muncă şi de verificare a îndeplinirii de către solicitanţi a condiţiilor prevăzute de lege pentru aceastea;

Ř efectuează lucrările legate de încadrarea, transferul, modificarea sau încetarea raporturilor de serviciu respectiv a contractului individual de muncă pentru personalul din cadrul serviciului;

Ř intocmeşte dosarele necesare în vederea pensionării angajaţilor proprii şi asistenţilor personali;

Ř stabileste, conform prevederilor legale,cuantumul sporurilor de vechime,opereaza modificarile in situatia salariatilor  si le comunica serviciului Contabilitate;

Ř calculeaza drepturile de concediu ale salariatilor si le transmite sefilor de activitatisi tine evidenta efectuarii acestuia;

Ř organizează în luna decembrie, pentru anul următor, programarea concediilor de odihnă pentru personalul contractual al serviciului;

Ř efectuează cercetarea prealabilă stabilirii sancţiunilor disciplinare;

Ř gestioneza  dosarele personalului angajat în cadrul directiei;

Ř tine evidenţa fişelor posturilor personalului din cadrul directiei;

Ř ţine evidenţa fişelor de evaluare a performanţelor  profesionale individuale ale angajaţilor întocmite de director, şeful de serviciu şi şefii de birouri;

Ř urmăreşte respectarea programului de muncă ,semnaland directorului directiei neregulile constatate;

Ř intocmeşte situatiile statistice privind numarul de personal, calificare, studii, incadrare;

Ř întocmeşte evidenţele referitoare la termenul de valabilitate al certificatelor de handicap şi urmăreşte lunar mişcarea asistenţilor personali; 

Ř intocmeste lunar pontajul pentru pentru asistentii personali,si-l transmite serviciului Contabilitate;

Ř verifica si vizeaza, lunar, pontajele salariatilor D.A.S.;

Ř comunica serviciului Contabilitate orice schimbare intervenita in drepturile salariale ale angajatilor directiei;

Ř pentru determinarea impozitul pe venitul global întocmeşte dosarele fiscale ale salariaţilor, conform legii şi comunică deducerile personale directiei Contabilitate;

Ř raspunde de formarea si perfectionarea profesionala a salariatilor D.A.S.;

 

2. Componenta Administrativa

 

Ř gesioneaza patrimoniul DAS;

Ř raspunde de autorizari/reautorizari;

Ř responsabil SSA si PSI ;

Ř gestioneaza conform reglementarilor in vigoare, materialele nealimentare necesare bunei desfasurari a activitatii directiei;

Ř participa la activitatile de gospodarire zilnice;

Ř verifica instalatiile sanitare, electrice, gaze naturale, apa si canalizare pentru o buna functionare, in toate unitatile DAS;

Ř conducatorul auto asigura:

-     transport persoane asistate/ asistenti sociali;

-     transport marfuri nealimentare;

-     distribuie pachete/cadouri;

-     deplasari interne - externe in interes de serviciu ori de cate ori este solicitat de catre directorul DAS.

 

3. Compartimentul Relatia cu publicul si registratura

 

Ř consiliaza persoanele aflate in nevoie sociala in legatura cu drepturilor stabilite prin lege, pentru rezolvarea situatiei in care se afla;

Ř instruieste persoana aflata in nevoie sociala in legatura cu demersurile personale ce trebuie intreprinse pentru rezolvarea situatiei in care se afla;

Ř primeste si inregistreaza corespondenta si solicitarile adresate institutiei si le inainteaza directorului Directiei de Asistenta Sociala;

Ř urmareste si raspunde de incadrarea in termenul stabilit de lege pentru solutionarea petitiilor;

Pentru persoanele cu handicap si asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav (adulti si copii) desfasoara urmatoarele activitati:

Ř asigură informarea persoanelor interesate privind drepturile stabilite de lege şi modul de întocmire al dosarelor;

Ř primeşte şi înregistrează cererile pentru anchete sociale necesare întocmirii dosarelor in vederea incadrarii in grad de handicap;

Ř primeşte şi înregistrează cererile pentru anchetele sociale necesare pentru întocmirea dosarelor de angajare ca asistent personal pentru persoanele cu handicap;

Ř primeşte rapoartele lunare de activitate, face punctajul cu evidenţa asistenţilor personali din luna anterioară şi întocmeşte nota necesară pontajului lunar;

Art. 5.6. DIRECTIA DE ASISTENTA MEDICALA

Art.5.6.(1) Asistenta medicala in unitatile de invatamant, conform Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011, se acorda prescolarilor si elevilor pe toata perioada in care se afla in unitatile de invatamant.

Serviciile medicale si de medicina dentara sunt :

a)de asistenta medicala preventiva ;

b) de asistenta medicala curativa ;

c) de asistenta stomatologica preventiva si curativa ;

Art. 5.6.(2) Atributii

1. Organizeaza activitatea de asistenta medicala si medicina dentara din unitatile de invatamant din municipiul Targoviste, sens in care:

a) asistenta medicala si stomatologica prescolarilor, elevilor si studentilor se asigura in cabinetele medicale si stomatologice din gradinite, scoli si universitati,

b) asigura asistenta medicala curativa a elevilor si studentilor care invata in unitati de invatamant din municipiul Targoviste dar care nu au domiciliul in municipiul Targoviste;

2. Atributiile personalului implicat in asistenta medicala si de medicina dentara acordata prescolarilor si elevilor si  pentru promovarea unui stil de viata sanatos si a educatiei pentru sanatate sunt cele prevazute in Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011 privind examinarea starii de sanatate a prescolarilor si elevilor din unitatile de invatamant.

Art. 5.6.(3) Responsabilitati:

1. Asigura toate conditiile necesare desfasurarii activitatii de asistenta medicala si de medicina dentara pentru prescolari, elevi si studenti din municipiul Targoviste, conform legii.

2. Dotarea cabinetelor medicale de gradinite, a cabinetelor medicale scolare si studentesti conform prevederilor Ordinului MEC/MS nr.5296/1668/2011 privind examinarea starii de sanatate a prescolarilor si elevilor din unitatile de invatamant.

Art. 5.7. Compartimentul Juridic:

Ř asigură asistenţa juridică în toate cauzele şi la toate instanţele în care poate fi parte Directia de Asistenta Sociala;

Ř asigură asistenţă juridică a Directiei de Asistenta Sociala, dupa caz, în faţa notarilor publici, pentru întocmirea actelor notariale şi a executorilor judecătoreşti.

Ř la solicitare, promovează acţiuni judecătoreşti şi uzează de toate căile de atac conferite de lege, depunând toate diligenţele pentru câştigarea acestora.

Ř formulează întâmpinări şi cereri reconvenţionale, în cauzele în care serviciul este pârât, inclusiv în soluţionarea litigiilor de contencios administrativ, pe care le susţine în faţa diferitelor instanţe judecătoreşti.

Ř răspunde de întocmirea şi depunerea la instanţa competentă în termenele prevăzute de lege, a actelor procedurale pentru fiecare  dosar aflat pe rol.

Ř răspunde solicitărilor instanţelor judecătoreşti de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte necesare în soluţionarea diferitelor litigii.

Ř verifică şi avizează sub aspectul legalităţii referatele şi celelalte acte care stau la baza emiterii dispoziţiilor directorului Directiei de Asistenta Sociala.

Ř monitorizeaza noutatile legislative si le semnaleaza  compartimentelor interesate.

Ř acordă consultanţă juridică pentru compartimentele din cadrul  directiei.

Ř formuleaza si intocmeste contractele de prestari servicii ale directiei si le vizeaza pentru legalitate. 

Ř formuleaza si intocmeste deciziile directorului  Directiei de Asistenta Sociala.

Ř reprezinta D.A.S. in raport cu Primaria Targoviste privind inregistrarea tardiva a nasterii persaoanelor fara identitate de pe raza municipiului.

Ř indeplineşte şi alte sarcini stabilite prin legi sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local, sau dispoziţii ale directorului Directiei de Asistenta Sociala.

Art.5.8. Compartimentul Cabinet medical :

Cabinetul medical este cabinet de medicina de intreprindere care functioneaza potrivit reglementarilor legale de specialitate si a fost creat pentru salariatii angajati la nivel de consiliu local. Activitatea acestuia are caracter predominant preventiv, si urmatoarele atributii:

Ř participa la evaluarea riscurilor privind imbolnavirile profesionale.

Ř monitorizeaza starea de sanatate a angajatilor DAS prin:

-examen clinic  la angajarea in munca si recomandari privind investigatiile necesare obtinerii avizului „apt” pentru profesie;

-examene medicale de adaptare;

-control medical periodic;

-examen medical la reluarea activitatii.

Ř indruma din punct de vedere medical activitatile de: reabilitare profesionala, reconversie profesionala, reorientare profesionala in caz de accident de munca, boala profesionala, boala legata de profesie sau  dupa afectiuni cronice;

Ř comunica existenta riscului de imbolnavire profesionala catre toti factorii implicati in procesul muncii;

Ř consiliaza angajatorul privind adaptarea muncii si a locului de munca la caracteristicile psihofiziologice ale angajatilor;

Ř consiliaza angajatorul pentru fundamentarea strategiei de securitate si sanatate la locul de munca;

Ř participa la sistemul informational national privind accidentele de munca si bolile profesionale;

Ř vizează concediile medicale ale salariatilor.

Art. 5.9.Compartiment Expert pentru probleme rromi

Ř mediaza relatiile dintre administratia publica locala si cetatenii apartinand minoritatilor nationale, in conformitate cu legislatia in vigoare, avand urmatoarele directii de actiune:

    A. Administraţie publică şi dezvoltare comunitară, comunicare şi participare civică

    B. Locuinţe

    C. Sănătate

    D. Justiţie şi ordine publică

    E. Economie, securitate socială

    F. Protecţia copilului, educaţie, cultură şi culte."

Ř urmareste realizarea urmatoarelor obiecive:

    1. Instituţionalizarea obiectivelor politice asumate de Guvern în problematica romilor şi responsabilizarea autorităţilor publice centrale şi locale în aplicarea măsurilor concrete de îmbunătăţire a situaţiei cetăţenilor români de etnie romă

    2. Sprijinirea formării şi promovării unei elite intelectuale şi economice din rândul romilor, care să funcţioneze ca facilitator al politicilor de integrare socială şi de modernizare

    3. Eliminarea stereotipurilor, prejudecăţilor şi a practicilor anumitor funcţionari din instituţiile publice centrale şi locale, care încurajează discriminarea cetăţenilor români de etnie romă faţă de ceilalţi cetăţeni

    4. Producerea unei schimbări pozitive în opinia publică în legătură cu etnia romilor, pe baza principiilor toleranţei şi solidarităţii sociale

    5. Stimularea participării etniei romilor la viaţa economică, socială, educaţională, culturală şi politică a societăţii prin atragerea în programe sectoriale de asistenţă şi dezvoltare comunitară

    6. Prevenirea discriminării instituţionale şi sociale a cetăţenilor români de etnie romă în accesul acestora la serviciile oferite de societate

    7. Asigurarea condiţiilor pentru garantarea de şanse egale pentru etnicii romi, în vederea atingerii unui standard decent de viaţă.

Art. 5.10. Biroul Strategii si proiecte

Ř initiaza strategii de identificare a problemelor de interes comunitar ale minoritatilor locale pentru ameliorarea acestora prin implementarea unor proiecte de interes local;

Ř iniţiază şi implementează proiecte de interes local, cu finanţare din bani publici şi fonduri internaţionale, utilizând strategiile managementului de proiect;

Ř centralizeaza si tine evidenta tuturor surselor de finantare interne si externe;

Ř monitorizeaza implementarea programelor si proiectelor;

Ř initiaza si propune spre aprobare parteneriate cu ONG-uri, autoritati publice locale si alti reprezentanti ai societatii civile in scopul dezvoltarii si diversificarii serviciilor sociale primare si specializate.

Capitolul 6 - Dispozitii finale                      

    Art.6.1.Repartizarea sarcinilor de muncă concrete derivate din atributiile prezentului regulament se va face de către fiecare şef de activitate în parte , pentru fiecare salariat din subordine, prin fişa postului, completată şi/sau reactualizată ori de câte ori este cazul şi după caz, prin dispoziţii emise de directorul direcţiei.

    Art.6.2. Directorul direcţiei are obligaţia să asigure cunoaşterea şi respectarea de către toţi salariaţii instituţiei a prezentului regulament.                       

    Anexa 1. Organigrama Direcţiei de Asistenţă Socială face parte integrantă din prezentul regulament.       

  Prezentul regulament intra in vigoare incepand cu MARTIE 2012

 

 

    PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,                               SECRETAR MUNICIPIU,

      prof. Honorius Moţoc                                          jr. Chiru Cătălin Cristea