REGULAMENT
DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
AL
DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
A
MUNICIPIULUI TARGOVIŞTE
DISPOZITII GENERALE
Art. 1.1. – În
temeiul art. 36 alin (3) lit. b din Legea nr. 215/2001 privind
administraţia publică locală-republicata, Consiliul Local al
Municipiului Targoviste adoptă prezentul Regulament de organizare şi
funcţionare al Directiei de Asistenta Sociala.
Art. 1.2. –
Directia de Asistenta Sociala se
organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 292/2011 privind Asistenta socială; Ordonantei nr. 68/2003
privind serviciile sociale, si HG nr.335/2003 privind modificarea şi completarea HG nr.90/2003 pentru
aprobarea Regulamentului cadru de organizare şi funcţionare a
serviciului public de asistenţă sociala.
Art. 1.3 -
Sediul Direcţiei de Asistenta Sociala este in municipiul Targoviste,
judeţul Dambovita, strada Calea Domneasca, nr. 216.
Art. 1.4.
Direcţia de Asistenţă Socială are in subordine serviciul
public de asistenţă socială, unitati publice de asistenta
sociala in care se acorda servicii sociale primare si/sau specializate, precum
si servicii medicale, in cabinetele prescolare, scolare si studentesti si este
institutie cu personalitate juridică, ce se subordonează Consiliului
Local Târgovişte.
Art. 1.5. Direcţia de
Asistenţă Socială, este organizata in conformitate cu legislatia
romana in vigoare si cu prezentul regulament de organizare si functionare,
avand rolul de a identifica si solutiona problemele sociale ale comunitatii din
domeniul protectiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor
varstnice, persoanelor cu handicap, precum si alte persoane aflate in situatii
de risc/nevoie sociala si de a oferi servicii de medicina preventiva, curativa
si de urgenta in unitatile de invatamant.
Art. 1.6. Compartimentele de lucru, in intelesul
prezentului regulament, sunt serviciile, birourile, centrele sociale si
cabinetele scolare, aflate in subordinea directorului executiv.
Art.1.7. Legatura intre diferitele compartimente ale
Directiei de Asistenta Sociala Targoviste se face prin conducatorii acestora.
Art.1.8. Conducatorii compartimentelor de
specialitate prezinta, la cererea sefului ierarhic superior, ori de cate ori
este nevoie, rapoarte privind activitatea compartimentelor pe care le conduc.
CAPITOLUL 2
OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art. 2.1. Obiectul
de activitate îl constituie acordarea de servicii sociale cu caracter primar
şi specializat menite să asigure prevenirea, limitarea sau
înlăturarea efectelor temporare sau permanente ale situaţiilor de
risc din domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure,
persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror
persoane aflate în nevoie ce pot genera marginalizarea sau excluderea
socială, precum si acordarea de servicii de sanatate publica specifice (servicii
de sanatate scolara).
Art. 2.2.
Serviciile sociale cu caracter primar constau în:
a) activităţi de identificare a
nevoii sociale individuale, familiale şi de grup;
b)
activităţi de informare cu privire la drepturi şi obligaţii
specifice;
c) măsuri şi acţiuni de
conştientizare şi sensibilizare socială;
d) măsuri şi acţiuni de
urgenţă în vederea reducerii efectelor situaţiilor de
criză;
e) măsuri şi acţiuni de
sprijin în vederea menţinerii în comunitate a persoanelor în dificultate;
f) activităţi şi servicii de
consiliere;
g) măsuri şi activităţi
de organizare şi dezvoltare comunitară în plan social pentru
încurajarea participării şi solidarităţii sociale;
h) orice alte măsuri şi acţiuni
care au drept scop prevenirea sau limitarea unor situaţii de dificultate
ori vulnerabilitate, care pot duce la marginalizare sau excluziune
socială.
Art. 2.3. Serviciile sociale
specializate constau in:
a) suport si asistenţă pentru
familiile şi copiii aflaţi în dificultate;
b) educaţie informală extracurriculară;
c) asistenţă şi suport pentru
persoanele vârstnice, inclusiv pentru persoanele vârstnice dependente;
d) asistenţă şi suport pentru
toate categoriile de persoane aflate în risc de marginalizare sociala;
e)
sprijin şi orientare pentru integrarea, readaptarea si reeducarea
profesională;
f) mediere socială;
g) consiliere în cadru
instituţionalizat, în centre de informare şi consiliere;
h) orice alte măsuri şi
acţiuni care au drept scop menţinerea, refacerea sau dezvoltarea
capacităţilor individuale pentru depăşirea unei
situaţii de nevoie socială.
Art. 2.4. Serviciile de
asistenta medicala in unitatile de invatamant constau in asistenta medicala si
de medicina dentara acordate prescolarilor si elevilor pe toata perioada in
care se afla in unitatile de invatamant :
a) asistenta medicala preventiva;
b) asistenta medicala curativa;
c) asistenta stomatologica preventiva si curativa;
Art. 2.5. Directia de Asistenta Sociala, ca serviciu
public de asistenta sociala, are responsabilitatea creării,
menţinerii si dezvoltării serviciilor medicale, a serviciilor sociale
cu caracter primar si a serviciilor sociale specializate în funcţie de
nevoile sociale locale identificate, cu scopul prioritar de susţinere a
functionalităţii sociale a persoanei în mediul propriu de viaţa,
familial si comunitar, precum si aceea de a intreprinde masuri ce au ca scop
mentinerea, refacerea sau dezvoltarea capacitatilor interioare pentru depasirea
unei nevoi sociale.
Art. 2.6. Principiile
si valorile care stau la baza furnizarii serviciilor sociale sunt:
a) solidaritatea sociala;
b) unicitatea persoanei;
c) libertatea de a alege serviciul social in
functie de nevoia sociala;
d) asigurarea egalitatii de tratament a
cetatenilor in fata autoritatilor si institutiilor publice, principiu conform
caruia persoanlul are indatorirea de a aplica acelasi regim juridic in situatii
identice sau similare;
e)
participarea beneficiarilor la intregul proces de furnizare a serviciilor
sociale;
f)
transparenta si responsabilitate publica in acordarea serviciilor sociale;
g)
proximitate in furnizarea serviciilor sociale;
h)
complementaritate si abordare integrata in furnizarea serviciilor sociale;
i)
concurenta si competitivitate in furnizarea serviciilor sociale;
j)
confidentialitate;
k)
parteneriat intre partile implicate in procesul de furnizare a serviciilor
sociale si beneficiarii acestora;
l)
principiul eticii si deontologiei medicale;
m)
principiul protectiei sanatatii;
n) independenta
si libertate profesionala, dreptul de decizie asupra hotararilor cu caracter
medical;
o)
respectarea demnitatii umane, grija fata de sanatatea pacientului si sanatatea
publica.
p)
promovarea, mentinerea si recuperarea sanatatii individului si a
colectivitatii;
q) impartialitatea
si independenta, principiu conform caruia personalul este obligat sa aiba o
atitudine obiectiva, neutra fata de orice interes politic, economic, religios
sau de alta natura, in exercitarea serviciilor;
r) integritatea morala, principiu prin care
este interzis sa solicite sau sa accepte, direct ori indirect, pentru ei sau
pentru altii, vreun avantaj ori beneficiu in considerarea functiei pe care o detin sau sa abuzeze in vreun fel
de aceasta functie;
s) libertatea gandirii si a exprimarii,
principiu conform caruia pot sa-si exprime si sa-si fundamenteze opiniile, cu
respectarea ordinii de drept si a bunelor moravuri;
t) cinstea si
corectitudinea, principiu conform caruia in exercitarea functiei si in indeplinirea atributiilor de
serviciu trebuie sa fie de
buna-credinta;
u) deschiderea
si transparenta, principiu conform caruia activitatile desfasurate de angajati
in exercitarea functiei lor sunt publice si pot fi supuse monitorizarii
cetatenilor.
Art. 2.7. (1) Angajatii
au obligatia au obligatia de a asigura
un serviciu public de calitate in beneficiul cetatenilor, prin participarea
activa la luarea deciziilor si la transpunerea lor in practica, in scopul
realizarii competentelor institutiei publice.
(2) Angajatii au
obligatia de a avea un comportament profesionist, precum si de a asigura, in
conditiile legii, transparenta administrativa, pentru a castiga si a mentine
increderea publicului in integritatea, impartialitatea si eficacitatea
autoritatilor si institutiilor publice.
Art.
2.8. (1) Angajatii au obligatia de a apara in mod loial
prestigiul Directiei de Asistenta Sociala Targoviste, precum si de a se abtine
de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor
legale ale acesteia.
(2)
Persoanelor angajate le este interzis:
a) sa
exprime in public aprecieri neconforme cu realitatea in legatura cu activitatea
Directiei, cu politicile si strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu
caracter normativ sau individual;
b) sa
dezvaluie informatii care nu au caracter public, in alte conditii decat cele prevazute
de lege;
c)
sa dezvaluie informatiile la care au acces in exercitarea functiei, daca
aceasta dezvaluire este de natura sa atraga avantaje necuvenite ori sa
prejudicieze imaginea sau drepturile institutiei ori ale unor angajati, precum
si ale persoanelor fizice sau juridice cu care interactioneaza in exercitarea
profesiei.
Art. 2.9. Angajatilor le este interzis sa
solicite ori sa accepte cadouri, servicii, favoruri, invitatii sau orice alt
avantaj, care le sunt destinate personal, care le pot influenta impartialitatea
in exercitarea functiilor detinute ori pot constitui o recompensa in raport cu
aceste functii.
CAPITOLUL 3
STRUCTURA ORGANIZATORICA A DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ
SOCIALĂ
Art.3.1. Direcţia de
Asistenţă Socială ,pentru eficientizarea activitatii, are in structura organizatorică:
- directii-avand minim 15 salariati;
- servicii-avand minim 7 salariati;
- birouri-avand
minim 5 salariati;
- compartimente;
- centre
sociale.
Art. 3.2.
Directiile Directiei de Asistenta
Sociala si structura lor organizatorica sunt:
Directia Servicii si prestatii sociale
Directia
Economica
Directia
Cabinete medicale scolare
Art.3.2. (1) - Directia
Servicii si prestatii sociale :
Serviciul prestatii sociale, cu
urmatoarele componente :
Ř venit
minim garantat;
Ř alocatii;
Ř indemnizatii;
Ř ajutoare
financiare;
Ř acoradrea
ajutorului pentru incalzirea locuintei;
Ř acordarea
de prestatii exceptionale si premieri.
Serviciul asistenta sociala, cu
urmatoarele componente :
Ř protectia
copilului, promovarea si respectarea drepturilor acestuia;
Ř protectia
adultului aflat in dificultate;
Ř protectia
si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
Ř protectia
si promovare drepturilor persoanelor varstnice;
Ř acordarea
asistentei medicale comunitare;
Ř gestionarea
dosarelor asistatilor prin Cantina de Ajutor Social;
Ř consiliere
psihologica.
Centre sociale, cu urmatoarele componente :
Ř Centrul
Social Integrat „Sf. Maria”
Ř Centrul
Social pentru Persoane Varstnice „Sf. Elena”
Ř Centrul
de Asistenta si Informare pentru Tineri
Ř Centrul
Social de Urgenta pentru persoane fara adapost „Speranta”
Ř Centru
social pentru prevenirea si combaterea violentei in familie
Ř Centrul
de zi pentru copiii cu dizabilitati
Ř Centrul
de zi pentru persoane (adulti) cu dizabilitati
Ř Cantina de Ajutor Social, cu
urmatoarele componente :
-
bloc alimentar;
-
serviciul gospodaresc – administrativ.
Serviciul Crese: isi desfasoara activitatea in conformitatea cu Legea 272/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2007
privind infiintarea, organizarea si functionarea creselor.
In cadrul serviciului
functioneaza 5 crese: Cresa nr. 2, Cresa nr. 8
cu doua grupe, Cresa nr. 13, Cresa nr. 14, Cresa nr. 16.
Centre sociale - parteneriate:
Ř Centrul Social al Catedralei Eroilor
Ř Centrul de zi pentru
copii cu risc de institutionalizare „Danut”
Art. 3.2.(2)
Directia economica, achizitii si resurse umane, cu urmatoarele
servicii :
-Serviciul
Financiar-Contabil si Achizitii
-Serviciul
Personal si Administrativ
Art. 3.2.(3) Directia de asistenta medicala, cu
urmatoarele servicii :
Serviciul
Medicina scolara si prescolara:
Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 1 : Liceul Spiru Haret,
Liceul Petru Cercel; Liceul Carabella; Liceul Balasa Doamna; Grupul Scolar Auto
; Scoala Matei Basarab (NR. 13) Scoala Radu cel Mare (nr. 10); Scoala Vasile
Carlova (nr. 1); Gradinita nr. 13;
Gradinita nr. 14; Gradinita nr. 16;
Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 2: Liceul Voievodul
Mircea; Scoala Generala nr. 5; Scoala generala nr. 6; Scoala si Gradinita
Priseaca;
Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 3: Liceul nr. 3; Liceul
nr. 4; Scoala generala nr. 11; Seminar Teologic;
Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 4: Colegiul National I.
Vacarescu; Colegiul National Ion Ghica; Scoala Generala Ion Alexandru Bratescu
Voinesti; Gradinita nr.1; Gradinita nr. 9;
Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 5 - Colegiul National
Constantin Cantacuzino ; Scoala Generala Smaranda Gheorghiu; Scoala Generala
Grigore Alexandrescu; Gradinita nr. 7; Gradinita nr. 15; Gradinita nr. 2;
Ř CABINET MEDICAL SCOLAR NR. 6 - Grup Scolar
Industrial Nicolae Cioranescu; Scoala Generala Mihai Viteazul; Gradinita nr. 8;
Gradinita nr. 3;
Ř CABINET MEDICAL STUDENTESC.
Serviciul
Medicina dentara:
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 1- Scoala generala
nr. 5, Liceul Petre Cercel, Liceul Spiru Haret , Gradinita nr. 3;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 2 - Scoala generala
nr. 6, Scoala generala nr. 11, Gradinita nr. 13, Gradinit a nr. 16, Gradinita
nr. 14, Scoala Priseaca;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 3 - Scoala generala
nr. 8, Gradinita nr. 8, Liceul de muzica, Gradinita nr. 1;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 4 - Scoala generala
nr. 9, Liceul Cantacuzino, Liceul nr. 5 , Scoala nr. 3, Gradinita nr. 7, Gradinita
nr. 15;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 5 - Scoala generala
nr. 10, Scoala nr. 13, Scoala nr. 1, Gradinita nr. 2, Scoala Speciala;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 6- Liceul I.
Vacarescu, Colegiul Ion Ghica, Scoala nr. 2, Gradinita nr. 9;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 7 - Liceul nr. 1, Liceul Carabella, Liceul Auto;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 8 - Liceul nr. 2, Seminar,
Toate Facultatile;
Ř CABINET STOMATOLOGIC SCOLAR NR. 9 - Liceul nr. 4,
Liceul nr. 3, Facultatea Tehnica.
Art. 3.3. Structuri afalate sub coordonarea directa
a directorului general :
Art. 3.3.1.
Compartiment Juridic-contencios
Art. 3.3.2.
Cabinet medical – medicina de intreprindere
Art. 3.3.3. Biroul
Strategii si proiecte
Art. 3.3.4. Compartiment
expert probleme rromi
Art. 3.4.
Compartimentele de specialitate ale Directiei de Asistenta Sociala, in
exercitarea atributiilor ce le revin, vor colabora in toate problemele, atat
intre ele, cat si cu compartimentele aparatului propriu al Consiliului Local.
CAPITOLUL 4.
CONDUCEREA SI
CONTROLUL
Art.4.1.
Conducerea Directiei de
Asistenţă Socială este asigurată de un director general si 3
directori generali adjuncti.
Art.4.2.
Directorul general are urmatoarele atributii principale si responsabilitati :
Ř aplica
politicile sociale in domeniul protectiei copilului, persoanelor varstnice,
persoanelor cu handicap sau a altor persoane defavorizate social;
Ř asigură
conducerea, îndrumarea şi controlul activităţii directiilor,
serviciilor şi birourilor din structura Directiei de Asistenţă
Socială, urmărind în principal respectarea prevederilor legale pe
linie de asistenţă socială prin acordarea de servicii primare
şi de specialitate care au drept scop protecţia copilului, familiei,
persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu
dizabilităţi şi a oricăror altor persoane aflate în nevoie;
Ř răspunde
de gestionarea corectă a creditelor bugetare repartizate pentru realizarea
obiectivelor institutiei;
Ř încheie
contracte cu terţi, cu respectarea legislatiei in vigoare (DAS fiind
autoritate contractantă);
Ř elaborează
proiectul de buget anual necesar bunei funcţionări a institutiei
şi pentru susţinerea serviciilor sociale precum şi a altor
măsuri de asistenţă socială,in conformitate cu planul de
acţiune propriu şi-l supune aprobarii C.L.;
răspunde, potrivit legii, de:
Ř angajarea,
lichidarea si ordonanţarea cheltuielilor in limita creditelor bugetare
repartizate şi aprobate;
Ř angajarea
şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare;
integritatea bunurilor încredinţate
instituţiei pe care o conduce, asigurand administrarea şi exploatarea
patrimoniului în condiţii de eficientă;
Ř organizarea
şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la
termen a situatiilor financiare asupra situatiei patrimoniului aflat in administrare
şi executiei bugetare;
Ř organizarea
sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice si a
programului de lucrari de investiţii publice;
Ř organizarea
evidentei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora;
Ř organizarea
şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului, conform prevederilor
legale.
Ř gestionează
resursele umane avand calitatea de agajator;
Ř propune
primarului iniţierea proiectelor de hotărâri privind: organigrama,
statul de funcţii şi numărul de personal, regulamentul de
organizare şi funcţionare al directiei;
Ř repartizează
prin fişa postului sarcinile specifice fiecărui loc de muncă;
Ř conduce
DAS emiţand acte administrative respectiv dispozitii;
Ř urmăreşte
şi răspunde de îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în
hotărârile adoptate de consiliul local şi dispoziţiile emise de
primar în domeniul asistenţei sociale;
Ř reprezinta
DAS in relatiile cu terti;
Ř propune
C.L. înfiintarea organizarea şi furnizarea serviciilor sociale in
concordanţă cu nevoia sociala identificată ;
Ř coordonează
înfiinţarea organizarea şi furnizarea serviciilor sociale;
Ř iniţiază
şi aplică măsuri de prevenire şi combatere a
situaţiilor de marginalizare şi excludere socială şi
asigură soluţionarea urgenţelor sociale;
Ř elaborează
şi implementează proiecte cu finanţare naţională
şi internaţională în domeniu;
Ř dezvoltă
şi gestionează servicii sociale specializate, după caz, în
condiţiile legii;
Ř încheie
convenţii de parteneriat şi iniţiază programe de colaborare
cu alte autorităţi locale, instituţii publice şi private,
structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de
lege, pentru furnizarea serviciilor sociale dezvoltate, în conformitate cu
nevoile locale identificate şi cu prevederile planului propriu de actiune acţiune;
Ř îndeplineşte
şi alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare.
Art.4.2.(1)
Directorul general al Directiei de Asistenta Sociala are calitatea de ordonator
terţiar de credite.
Art.4.2.(2)
Organigrama, statul de funcţii şi numărul de personal se
aprobă de către Consiliul Local al Municipiului Targoviste, prin
hotărâre.
Art.4.2.(3)
Angajarea personalului se face de către directorul Directiei de Asistenta
Sociala, prin dispoziţie, ca urmare a promovării concursului,
organizat în condiţiile legii.
Art.4.3. Directorul general adjunct - Asistenta
Sociala are urmatoarele atributii principale si responsabilitati :
Ř coordoneaza
activitatea unitatilor de asistenta sociala din municipiul Targoviste;
Ř elaboreaza
strategii de dezvoltare si planuri de actiune in domeniul asistentei sociale;
Ř identifica
si evalueaza nevoi sociale pe categorii de beneficiari si tipuri de servicii;
Ř initiaza
si aplica programe de prevenire si combatere a situatiilor de marginalizare si
excludere sociala;
Ř asigura
solutionarea urgentelor sociale;
Ř furnizeaza
date si informatii solicitate de autoritatile publice cu responsabilitati in
domeniu;
Ř monitorizeaza
si evalueaza serviciile sociale;
Ř inlocuieste
si preia responsabilitatile directorului executiv al DAS pe perioada cat acesta
nu este prezent in unitate.
Art.4.4. Directorul adjunct - economic are
urmatoarele atributii si responsabilitati :
Ř coordoneaza
activitatea financiar-contabila si de achizitii;
Ř coordoneaza
activitatea privind resursele umane si administrativa;
Ř elaboreaza
strategii de dezvoltare si modernizare;
Ř semneaza
contractele de prestari servicii.
Ř elaboreaza
bugetul anual si multianual;
Ř fundamenteaza
din punct de vedere tehnico-economic proiectele;
Ř intocmeste
studii comparative in vederea eficientizarii utilizarii resurselor.
Art.4.5. Directorul
general adjunct - asistenta medicala- scolara are urmatoarele atributii si
responsabilitati :
Ř raspunde
de organizarea cabinetelor scolare, de buna desfasurare a activitatii
cabinetelor scolare, de intocmirea necesarului de echipamente medicale pentru
dotarea cabinetelor de medicina scolara in conditiile legii, de intocmirea
rapoartelor de oportunitate privind modernizarea, transformarea, extinderea sau
reabilitarea cabinetelor scolare;
Ř elaboreaza
programe de imbunatatire a standardelor si modelelor de practica in scopul
acordarii de servicii medicale de calitate, in vederea cresterii gradului de
satisfacere a pacientilor ;
Ř monitorizeaza
si evalueaza activitatea medicala desfasurata in cabinetele medicale in scopul
cresterii performantelor profesionale si utilizarii eficiente a resurselor;
Ř organizeaza
cu DSP Dambovita programe de educatie privind normele de igiena scolara si pe
probleme sanitaro-antiepidemice ;
Ř initiaza
programe de educatie privind normele de igiena si antiepidemice, precum si de
igiena ortodentara, profilaxia cariei si difuzarea lor in scoli si altele.
Art.4.5.(1)
Atributiile personalului din cabinetele scolare sunt atributii de medicina
preventiva, curativa si de urgenta si sunt prevazute in Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011
privind asistenta medicala a prescolarilor, elevilor si studentilor si vor fi
aduse la cunostinta prin fisa postului si regulamentul intern.
CAPITOLUL 5.
ATRIBUTIILE
COMPARTMENTELOR DIRECTIEI SERVICII SI
PRESTATII SOCIALE
Art. 5.1. SERVICIUL PRESTATII SOCIALE:
- identifica
nevoile sociale, familiale si de grup.
Art. 5.1. (1) Biroul VMG si
alte ajutoare:
Ř solutioneaza
cererile de solicitare a ajutorului social, in termen legal;
Ř intocmeste
anchete sociale pentru acordarea/neacordarea/modificarea ajutorului social in
termen legal;
Ř calculeaza
si stabileste cuantumul ajutorului social conform fisei de calcul;
Ř stabileste/modifica/suspenda
si inceteaza dreptul la ajutor social, prin dispozitia primarului, conform
legislatiei in domeniu;
Ř urmareste
indeplinirea de catre beneficiarii de ajutor social a obligatiilor ce le revin;
Ř comunica
dispozitia primarului beneficiarilor de ajutor social;
Ř intocmeste
lunar lista cu beneficiarii de ajutor social, ce urmeaza sa efectueze ore de
munca in folosul comunitatii si o transmite serviciului specializat din cadrul
primariei;
Ř inocmeste
si transmite lunar AJPIS D-ta urmatoarele borderouri: stabilire drepturi
noi/modificare/ incetare/suspendare/repunere/numar ore de munca efectuate de
beneficiarii de ajutor social;
Ř Intocmeste
si transmite lunar raport statistic privind situatia beneficiarilor de ajutor
social;
Ř Solutioneaza
pe baza de ancheta sociala si dispozitie a primarului cererile de acordare a
ajutoarelor de urgenta;
Ř Stabileste
si inceteaza dreptul la ajutor pentru incalzirea locuintei cu combustibili
solizi sau petrolieri, beneficiarilor de ajutor social, prin dispozitie a
primarului si transmite serviciului contabilitate statele de plata;
Ř Intocmeste
situatia privind persoanele si familiile marginalizate social si propune masuri
individuale in vederea prevenirii si combaterii marginalizarii sociale;
Art. 5.1. (2) Componenta alocatii (alocatia de stat si alocatia pentru sustinerea
familiei):
Ř Primeste
cererile pentru acordarea alocatiei de stat si actele doveditoare din care
rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept;
Ř Intocmeste
si inainteaza AJPIS D-ta borderoul privind situatia cererilor inregistrate
pentru acordarea alocatiei de stat;
Ř solutioneaza
cererile de solicitare a alocatiei pentru sustinerea familiei, in termen legal;
Ř intocmeste
anchete sociale pentru acordarea/neacordarea/modificarea alocatiei pentru
sustinerea familiei in termen legal;
Ř stabileste/modifica/suspenda
si inceteaza dreptul la alocatie pentru sustinerea familiei, prin dispozitia
primarului, conform legislatiei in domeniu;
Ř urmareste
indeplinirea de catre beneficiarii de alocatie pentru sustinerea familiei a
obligatiilor ce le revin;
Ř comunica
dispozitia primarului, beneficiarilor de alocatie pentru sustinerea familiei;
Ř inocmeste
si transmite lunar AJPIS D-ta urmatoarele borderouri: stabilire drepturi
noi/modificare/ incetare/suspendare/repunere;
Art. 5.1. (3) Componenta indemnizatii (indemnizatii/stimulent pentru cresterea si
ingrijirea copilului si indemnizatii acordate persoanelor cu handicap grav):
Ř Primeste
cererile pentru acordarea indemnizatiei/stimulentului pentru cresterea si
ingrijirea copilului si actele doveditoare din care rezulta indeplinirea
conditiilor legale de acordare a acestui drept;
Ř Intocmeste
si transmite lunar pe baza de borderou AJPIS D-ta, dosarele primite pentru
acordare indemnizatiei/stimulentului pentru cresterea si ingrijirea copilului;
Ř Primeste
cererile si dosarele legal intocmite pentru acordarea indemnizatiei cuvenita
parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu handicap grav, precum si
adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau legal;
Ř Verifica
prin ancheta sociala indeplinirea conditiilor de acordare a indemnizatiei
cuvenita parintilor sau reprezentantilor legali ai copilului cu handicap grav,
precum si adultului cu handicap grav sau reprezentantului sau legal;
Ř Intocmeste
referate in vederea acordarii/incetarii indemnizatiei;
Ř Gestioneaza
dosarele de indemnizatie ale persoanelor cu handicap;
Ř Intocmeste
lunar pontajul si il transmite serviciului contabilitate in vederea platii
indemnizatiei.
Art. 5.1. (4) Acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei pe perioada sezonului
rece:
Ř Pune la
dispozitia solicitantilor cererea si declaratia pe propria raspundere privind
veniturile si componenta familiei;
Ř Primeste
si verifica cererile si declaratiile pe propria raspundere privind componenta
si veniturile familiei solicitantilor de ajutor pentru incalzirea locuintei;
Ř Stabileste
dreptul la ajutorul pentru incalzirea locuintei si supune spre aprobare
primarului;
Ř Transmite
dispozitiile primarului privind acordarea ajutorului de incalzire, titularilor
si AJPIS D-ta;
Ř Transmite
lunar catre AJPIS D-ta situatia
centralizatoare/raport statistic cuprinzand beneficiarii ajutorului pentru
incalzirea locuintei si cuantumul/procentul afferent, in vederea efectuarii
platii;
Ř Efecueaza
anchete sociale, pe baza listei primite de la AJPIS D-ta, in vederea
verificarii veridicitatii datelor consemnate de catre titulari in cererea si
declaratia pe propria raspundere;
Ř Intocmeste
situatia nominala privind anchetele sociale effectuate si rezultatul acestora
pana la data de 01 ale fiecarei luni pentru anchetele efectuate in luna
anterioara.
Art. 5.1. (5) Serviciul Prestatii Sociale elibereaza adeverinte la cererea persoanelor
aflate in evidenta, raspunzand pentru
corectitudinea datelor consemnate;
Serviciul Prestatii Sociale
elibereaza abonamente de transport public gratuite pentru urmatoarele categorii
de persoane:
Ř Veterani
si vaduvele veteranilor de razboi;
Ř Deportati;
Ř Detinuti
politici
Ř Revolutionari.
Art. 5.2. Serviciul de Asistenta Sociala
Ř Identifica
nevoile sociale, familiale si de grup ale persoanelor aflate in dificultate din
unitatea administrativ-teritoriala si propune acordarea de servicii si
prestatii;
Ř Raspunde
de infiintarea, organizarea si furnizarea serviciilor sociale primare;
Ř Furnizeaza
informatiile si datele solicitate de Directia de Asistenta Sociala si Protectia
Copilului Dambovita, precum si de autoritatile publice centrale cu
responsabilitati in domeniu;
Art.5.2. (1) Protectia copilului,
promovarea si respectarea drepturilor acestuia:
Ř intreprinde toate masurile necesare pentru
depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului
de parintii sai, precum si pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale parintilor
si a violentei in familie, identificand si evaluand situatiile care impun
acoradrea de servicii si prestatii pentru prevenirea separarii
copilului de familia sa, intocmind planul de servicii pe care il supune
primarului spre aprobare, prin dispozitie;
Ř la
sesizarea oricarei persoane fizice si juridice, sau autosesizare, analizeaza si
evalueaza situatia copiilor aflati in dificultate, din unitatea
administrativ-teritoriala, precum si modul de respectare a drepturilor
acestora;
Ř la sesizare
monitorizeaza copiii lipsiţi în mod ilegal de elementele constitutive ale
identităţii lor sau de unele dintre acestea şi ia de
urgenţă toate măsurile necesare în vederea stabilirii
identităţii lor, în colaborare cu instituţiile competente;
Ř realizează
demersurile prevăzute de lege pentru înregistrarea naşterii copilului
găsit precum şi a celui părăsit de părinţi în
alte unităţi sanitare;
Ř asigura
consilierea, informarea si monitorizarea familiilor cu copii in intretinere, cu
privire la exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor parintesti,
asupra drepturilor copilului si asupra serviciilor disponibile pe plan local;
Ř trimestrial,
sau ori de câte ori este cazul, vizitează copiii cu risc de separare, abuz
sau neglijare la locuinţa lor şi se informează despre felul în
care aceştia sunt îngrijiţi, despre sănătatea şi
dezvoltatea lor fizică, educarea, învăţarea şi
pregătirea lor profesională, acordând, la nevoie, îndumările
necesare ; daca in urma vizitelor efectuate, se constata ca dezvoltarea
fizica, mentala, spirituala, morala sau sociala a copilului este primejduita,
sesizeaza de indata D.G.A.S.P.C. ;
Ř face
demersuri pentru responsabilizarea si sensibilizarea membrilor familiei astfel incat sa pregateasca reintegrarea familiala a
copiilor care beneficiaza de masura de protectie speciala, in cel mai scurt
timp si in cele mai bune conditii;
Ř urmareste
evolutia dezvoltarii copilului si modul in care parintii acestuia isi exercita
drepturile si isi indeplinesc obligatiile cu privire la copilul care a
beneficiat de o masura de protectie speciala si a fost reintegrat in familia
sa, întocmind rapoarte lunare pe o perioadă de minum 3 luni;
Ř colaboreaza
cu Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului in domeniul
protectiei copilului si transmit acesteia toate datele si informatiile
solicitate din acest domeniu;
Ř colaboreaza
cu unităţile de învăţământ în vederea depistării
cazurilor de rele tratamente, abuzuri sau de neglijare a copilului în vederea
luării măsurilor ce se impun ;
Ř identifica,
monitorizeaza si tine evidenta copiilor ai caror parinti sunt plecati la munca
in strainatate, realizand raportul de evaluare initiala ;
Ř asigura
actiuni de informare la nivelul comunitatii in ceea ce priveste posibilitatile
legale de care pot dispune parintii care pleaca la munca in strainatate, in
vederea asigurarii protectiei fizice si juridice a copiilor care urmeaza sa
ramana in tara ;
Ř elibereaza
dovada prin care se certifica faptul ca, parintii care pleaca la munca in
strainatate si au copii in intretinere au notificat Serviciul de Asistenta
Sociala cu privire la acest lucru;
Art.5.2 (2) Protectia adultului aflat in
dificultate:
Ř la
sesizare, in urma anchetei sociale, instrumenteaza dosarul in vederea acordarii
de servicii sociale sau institutionalizarii adultului
si, impreuna cu institutiile abilitate, solutioneaza situatia adultului
aflat in dificultate;
Ř in
situatii de urgenta, la sesizare, ia pe loc masurile ce se impun pentru
solutionarea situatiei adultului aflat in dificultate.
Deruleaza actiuni de formare la nivelul
adultului in dificultate a unor
mecanisme de adaptare care să le ofere posibilitatea prevenirii
situaţiilor de criză sau confruntarea cu criza în condiţiile
unei abilităţi crescute de gestionare a acesteia. În
şedinţele de consiliere se
urmareste:
Ř identificarea sursele de criză;
Ř anticiparea perioadei apariţiei acesteia;
Ř realizarea de planuri de acţiune pe care să le urmeze dacă
va fi cazul,
Ř cunoasterea reacţiilor generate de criză;
Ř identificarea reacţiilor emoţionale imediate şi pe termen
lung (furie, durere, iritabilitate,
disperare,depresie, suicid);
Ř identificarea reacţiilor comportamentale şi fiziologice
manifestate în criză (izolare, plâns,
evitare,stare fizică de rău);
Ř identificarea tiparelor de gândire dezadaptativă (autoînvinuirea, blamarea
altora, evaluarea catastrofică a situaţiilor);
Ř dezvoltarea abilităţilor sociale şi în special a
reţelei de suport social;
Ř invatarea metodelor eficiente de
rezolvare a problemelor şi de luare a deciziilor;
Ř dezvoltarea abilităţilor de management emoţional.
Art. 5.2. (3) Serviciul de ingrijire la domiciliu pentru
persoanele cu handicap grav – adulti si copii :
Ř realizeaza
evaluarea si reevaluarea sociala a persoanelor in vederea incadrarii in grad de
handicap;
Ř realizeaza
evaluarea sociala a persoanelor cu handicap in vederea institutionalizarii in
centre specializate;
Ř realizeaza
evaluarea si reevaluarea sociala a asistentilor personali ai persoanelor cu
handicap grav;
Ř verifica
in termen, prin anchete sociale si chestionare:
- calitatea
serviciilor prestate de asistentii personali in favoarea persoanelor pe care le
au in ingrijire;
- evoluţia
persoanei cu handicap grav în raport cu obiectivele programului individual de
recuperare şi integrare sociala;
- derularea
activităţilor şi serviciilor prevăzute în contractul
individual de muncă, în fişa postului şi în programul individual
de recuperare şi de integrare socială a persoanei cu handicap grav;
Ř asigura
instruirea asistentilor personali conform tematicii prevazuta de Ordinul nr.
319/2007 ;
Ř consiliaza persoane cu probleme medicale grave, in
vederea obtinerii drepturilor prevazute de lege.
Atributiile asistentului personal -informal :
Ř Planifica in timp activitatile;
Ř Asigura alimentatia si hranirea beneficiarului;
Ř Asigura
adaptarea mediului la nevoile beneficiarului;
Ř Supravegheaza starea de sanatate a beneficiarului;
Ř Asista activitatea si participarea persoanei cu
handicap in familie si comunitate.
Art.5.2. (4) Serviciul
de ingrijire la domiciliu pentru persoane varstnice:
Ř evalueaza
situatia persoanelor varstnice care necesita asistenta sociala pe baza datelor
cu privire la afectiunile care impun ingrijire speciala, capacitatea de a se
gospodari si de a indeplini cerintele firesti ale vietii cotidiene, conditiile
de locuit, precum si veniturile efective sau potentiale pentru asigurarea
satisfacerii nevoilor curente ale vietii ;
Ř evalueaza
si reevalueaza situatia socio-familiala a persoanelor varstnice in vederea
acordarii serviciilor de ingrijire la domiciliu ;
Ř evalueaza
gradul de satisfactie al beneficiarilor privind serviciul acordat;
Ř verifica
si organizeaza activitatea ingrijitorilor la domiciliu;
Ř intocmeste
graficul de lucru al ingrijitorilor la domiciliu;
Ř asigura
instrumentarea dosarele persoanelor varstnice aflate in ingrijire.
Ř Ingrijitorii
la domiciliu acorda:
Ř ajutor
pentru igiena corporala, imbracare si dezbracare, igiena eliminarilor, hranire
si hidratare, transfer si mobilizare, deplasare in interior, comunicare;
Ř deplasarea
pentru plătirea facturilor, ridicarea unor reţete, aprovizionare,
deplasarea la unităţi medicale;
Ř ajutor
la prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea cumparaturilor;
Ř urmărirea
tratamentului la indicaţiile medicului specialist, sau ale medicului de familie;
Ř insotirea
in mijloacele de transport, facilitarea deplasarii in exterior, companie;
Ř activitati
de administrare si gestionare, activitati de petrecere a timpului liber;
Ř servicii
de reabilitare si adaptare a ambientului: mici amenajari, reparatii si alte
asemenea;
Ř transport
beneficiari pentru igiena personala, pentru spitalizare, pentru procurare
proteze sau echipamente medicale.
Art.5.2.(5)
Acordarea asistentei medicale comunitare:
Ř implicarea
comunităţii în identificarea problemelor medico-sociale ale acesteia;
Ř catagrafierea
gravidelor si inscrierea la medicul de familie;
Ř urmarirea
gravidei si insotirea la controale periodice;
Ř colaboreaza
cu SAS pentru inscrierea in registrul de stare civila;
Ř catagrafierea
bolnavilor de TBC, urmarirea contactilor si a medicatiei;
Ř consiliere
privind importanta scolii si a educatiei precum si a igienei personale si a
casei;
Ř catagrafierea
bolnavilor cronici si a batranilor aflati in risc;
Ř definirea
şi caracterizarea problemelor medico-sociale ale comunităţii;
Ř dezvoltarea
programelor de intervenţie, privind asistenţa medicală
comunitară, adaptate nevoilor comunităţii;
Ř monitorizarea
şi evaluarea serviciilor şi activităţilor de
asistenţă medicală comunitară;
Ř asigurarea
eficacităţii acţiunilor şi a eficienţei
utilizării resurselor.
-
activităţile specifice
desfăşurate în domeniul asistenţei medicale comunitare sunt:
Ř educarea
comunităţii pentru sănătate;
Ř promovarea
sănătăţii reproducerii şi a planificării familiale;
Ř promovarea
unor atitudini şi comportamente favorabile unui stil de viaţă
sănătos;
Ř educaţie
şi acţiuni direcţionate pentru asigurarea unui mediu de
viaţă sănătos;
Ř activităţi
de prevenire şi profilaxie primară, secundară şi
terţiară;
Ř activităţi
medicale curative, la domiciliu, complementare asistenţei medicale
primare, secundare şi terţiare;
Ř activităţi
de consiliere medicală şi socială;
Ř dezvoltarea
serviciilor de îngrijire medicală la domiciliu a gravidei,
nou-născutului şi mamei, a bolnavului cronic, a bolnavului mintal
şi a bătrânului;
Ř activităţi
de recuperare medicală.
Art.5.2.(6) Gestionarea dosarelor asistatilor prin Cantina de Ajutor Social :
Pentru persoanele cu venituri reduse sau
fără venituri - solicitante de asistenţă prin Cantina de
Ajutor Social desfasoara urmatoarele
activitati :
Ř primeşte
şi verifică dosarele solicitanţilor de asistare prin Cantina de
Ajutor Social;
Ř realizeaza
evaluarea socio-familiala a titularului de dosar şi întocmeşte, în
urma celor constatate, referatele de anchetă socială cu propuneri
pentru comisie, de acordare, sau, dupa caz, neacordarea serviciilor de
asistenta sociala prestate de Cantina de Ajutor Social;
Ř transmite
zilnic sefului serviciului Cantina de Ajutor Social numărul de
asistaţi şi orice altă modificare referitoare la asistarea
acestora;
Ř participă
periodic, în timpul distribuţiei hranei, la discuţii cu
asistaţii cantinei, pe orice problemă personală, familială,
socială, de sănătate, a acestora, încercând prin contactarea
diverselor instituţii, să amelioreze condiţia asistatului;
Ř in
vederea monitorizarii, verifică şi reactualizează periodic
şi ori de căte ori este nevoie dosarele asistaţilor, prin
punctaje cu evidenţele altor instituţii abilitate si/sau implicate in
actul de asistenta sociala;
Ř întocmeşte
periodic, pe baza evidenţelor zilnice şi a proceselor-verbale
încheiate în comisia de aprobare a dosarelor, situaţii centralizate
referitoare la contribuţia datorată de asistaţii la forma cu
plată pe care le comunică serviciului
contabilitate;
Ř verifica
periodic, prin chestionare, gradul de satisfactie al persoanelor asistate;
Ř intocmeste
fise operative si contracte de acordare de servicii sociale.
Art.5.2. (7)
Consiliere psihologica:
Ř sprijina
toate activitatile Serviciului de Asistenta Sociala, acordand consiliere de
specialitate in toate situatiile care o impun;
Ř asigura
evaluarea si reevaluarea psihologica a membrilor familiei, a evolutiei relatiei
afective parinti-copil precum si a gradului de dezvoltare a responsabilitatii parentale;
Ř consiliaza
familia si asigura terapia de specialitate, pentru depasirea situatiilor de
criza, consolidarea relatiilor parinti-copil,
reintegrarea familiala etc;
Ř poate exercita si rolul de responsabil de caz,
Ř deruleaza
activitati in vederea mentinerii contactului social al persoanelor bolnave
psihic in comunitatea locala;
Art. 5.3.
Serviciul Crese, cu program prelungit, avand in componenta cresele
2,8,13,14,16.
În îndeplinirea scopului lor, creşele acorda
servicii sociale specializate tip cresa
copiilor cu varsta intre trei luni si patru ani.
Activitatea de supraveghere si ingrijire:
a) asigura servicii de ingrijire si supraveghere a copiilor cu varste
cuprinse intre 3 luni si 4 ani, prin personalul angajat specializat;
b) asigura un program de educatie timpurie adecvat
varstei, nevoilor, potentialului de dezvoltare si particularitatilor copiilor
cu varste cuprinse intre 3 luni si 4 ani, prin personalul angajat specializat;
c) asigura supravegherea starii de sanatate si de igiena
a copiilor si acorda primul ajutor si ingrijirile medicale necesare in caz de
imbolnavire, pana la momentul preluarii copilului de sustinatorul legal sau al
internarii intr-o unitate medicala, dupa caz, prin personalul angajat
specializat;
d) asigura nutritia copiilor cu respectarea normelor legale
in vigoare, prin personal specializat;
e) colaboreaza cu familiile copiilor care frecventeaza
cresa si realizeaza o relatie de parteneriat activ cu parintii/reprezentantii
legali in respectarea interesului copilului, prin personalul specializat;
f) asigura consiliere si sprijin pentru
parintii/reprezentantii legali ai copiilor, prin personalul angajat
specializat;
g) contribuie la depistarea precoce a situatiilor de risc
care pot determina separarea copilului de parintii sai si sesizeaza
institutiile abilitate in acest sens, prin personalul angajat
specializat."
h)
semnalează directorului D.A.S. orice element prin care se constată abuzarea
copilului, neglijarea acestuia de către familie şi / sau urme
ale violenţei;
g)
asistentii sociali gestioneaza dosarele de inscriere cresa;
i) Personalul acorda servicii sociale respectand drepturile si libertatile
fundamentale ale copilului, avand o
atitudine corecta fata de acestia, plina de afectivitate.
Art.5.4.Centre
sociale
Art.5.4. (1) Centrul Social pentru persoane
vârstnice „Sf. Elena” cu program permanent, are ca activitate:
Serviciu de ingrijire si asistenta in regim
rezidential - cu o capacitate de 15 locuri, unde se asigură:
Ř Conditii si suport pentru igiena personala: se
asigură materiale de igienă corporală, deparazitare şi
spălarea hainelor;
Ř Adăpost: condiţii optime de
cazare;
Ř Se
ofera 3 mese calde pe zi in limita alocatiei minime de hrana aprobate prin hotarare
de guvern;
Ř Servicii de consiliere sociala: asigurate de
lucratorii sociali;
Ř Asistenţă
si consiliere medicala primara: asigurata de 1 medic si un asistent
medical – transport beneficiari la medicul de familie, la spital pentru
controale medicale sau spitalizare.
Ř Servicii de consiliere psihologica;
Ř Supraveghere: asigurata de 5 paznici;
Ř Activităţi
recreative în cadrul clubului de zi si in comunitate.
Serviciul de consiliere sociala si suport ( asistare
la domiciliu)
Ř Asistenţă
socială: deplasarea pentru plata facturilor, ridicarea unor reţete,
aprovizionare, deplasarea la unităţi medicale, efectuarea
cumparaturilor;
Ř Urmărirea
tratamentului la indicaţiile medicului specialist, sau ale medicului de
familie;
Ř Insotirea
in mijloacele de transport, facilitarea deplasarii in exterior, companie;
Ř Activitati
de administrare si gestionare, activitati de petrecere a timpului liber;
Art.5.4.(2) Centrul Social Integrat „Sf. Maria” cu program permanent, cu urmatoarele servicii: Complex de servicii specializate in regim
rezidential unde se asigura:
1. Adapost temporar si asigurarea hranei:
-
Se asigura conditii de cazare optime
beneficiarilor precum si de efectuare a igienei corporale, imbracaminte si
conditii de petrecere a timpului liber.
-
Hrana este asigurata de Cantina de
Ajutor Social si transportata zilnic la centru.
2. Servicii
de consiliere sociala si suport(pentru persoane varstnice prin asistare la
domiciliu):
- Consiliere în vederea prevenirii marginalizării
sociale şi pentru reintegrare socială;
- Deplasarea pentru plătirea facturilor,
ridicarea unor reţete, aprovizionare, deplasarea la unităţi
medicale;
- Realizarea unor activităţi recreative, de
petrecere a timpului liber, companie;
- Însoţirea în mijloace de transport;
- Facilitarea deplasării în exterior;
- Urmărirea tratamentului la indicaţiile
medicului Centrului, sau ale medicului de familie;
3. Servicii
de consiliere si evaluare psihologica:
-
acorda consiliere de specialitate
corespunzatoare competentelor dobandite;
-
asigura evaluarea si reevaluarea
psihologica a beneficiarilor,
-
consiliaza persoanele din centru si
asigura terapia de specialitate, pentru depasirea situatiilor de criza,
consolidarea relatiilor, etc;
-
asigura consilierea si evaluarea
psihologica pentru persoanele beneficiare de servicii suport si ale beneficiarilor
centrului pentru varstnici „Sfanta Elena” si Centrului Social al Catedralei
Eroilor si Serviciului Crese(cresa nr. 2 si cresa nr. 8);
4. Activitati de consiliere medicala:
-
Asigurarea de consultanţă
medicală primara gratuită tuturor asistaţilor Centrului;
-
Consiliere pentru înscrierea pe lista
unui medic de familie a asistaţilor care nu sunt înscrişi pe listele
unui medic de familie;
-
Urmărirea şi supravegherea
stării de sănătate a persoanelor aflate în adăpost temporar;
-
Realizarea de educaţia
sanitară cu asistatii Centrului pe diferite teme (efectele nocive ale
fumatului, alcoolului, drogurilor; metode de contracepţie şi
prevenirea bolilor cu transmitere sexuală; dieta în unele boli cronice;
igiena sarcinii şi a lăuziei, igiena personala, etc.);
-
Asigurarea de consiliere in privinta
unei alimentatii sanatoase pentru persoanele varstnice
-
Se primesc actele medicale, se
asigură triajul epidemiologic, se dă acceptul din punct de vedere
medical pentru persoanele care doresc adăpost temporar;
5. Activitati de indrumare juridica:
-
Asigurara îndrumarea
juridica privind dreptul persoanelor defavorizate de a se adresa oricărei
instituţii publice centrale sau locale;
-
Îndruma persoanele defavorizate,
din centru sau de la domiciliu, privind formularea de petiţii adresate
instituţiilor publice in vederea soluţionarii unor probleme;
-
Asigura consiliere juridica
persoanelor defavorizate privind drepturile acestora la asistenţă
socială din partea statului.
6.
Autoturismul din dotarea
centrului asigura:
-
Transport Cantina de Ajutor
Social pentru plata contributiei beneficiarilor;
-
Transport beneficiari
pentru spitalizare sau controale medicale;
-
Transport asistenti sociali
in vederea realizarii de anchete sociale;
-
Transport in vederea aprovizionarii cu materiale de
curatenie, igienizare.
Art. 5.4.(3) Centrul social pentru victimele violentei
in familie , centru cu program permanent, acorda asistenta sociala de
urgenta, victimelor violentei domestice
, care se adreseaza Directiei de Asistenta Sociala. Serviciile de cazare si
masa sunt accesibile persoanelor care
in urma unor situatii de violenta in
familie parasesc domiciliul iar pana la clarificarea stituatiei lor juridico-
sociale nu au unde sa locuiasca.
Serviciile
acordate sunt gratuite si se refera la:
Ř Cazare:
-primirea si
gazduirea temporara se face cand este necesara separarea victimei de agresor.
Ř Masa –
asigurata prin Cantina de Ajutor social;
Ř Consiliere
, asistenta medicala si ingrijirea victimelor;
Ř Consiliere
psihologica si sociala;
- stabilirea de
prioritati in privinta sigurantei victimei si a copiilor sai, oferirea de
alternative in ceea ce priveste luarea unor decizii majore privind iesirea din situatii de
violenta, conceperea unui plan de siguranta si evaluarea riscurilor impreuna cu victima ;
Ř Consiliere
juridica;
-
informarea beneficiarlor privind drepturile de care pot beneficia, modul in
care-si pot exercita drepturile, procedurile juridice aplicabile. Consilierul
juridic ofera ajutor in elaborarea unor documente si orientarea catre
insitutiile competente.
Ř Consiliere
acupationala si Mediere pentru plasarea pe piata muncii;
- prin
acordarea informaţiilor necesare, dar şi a sprijinului pentru
integrarea în muncă, readaptarea şi recalificarea profesională a
persoanelor asistate, pe baza protocolului incheiat cu AJOFM Dambovita (Agentia
Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca);
Ř Mediere
pentru inscrierea copiilor la scoli / gradinite.
Art.5.4. (4) Centrul de informare si consiliere pentru tineri are ca activitate:
Ř consiliere
si orientare profesionala;
Ř integrare
socio-profesionala;
Ř armonizarea
relatiilor tanarului cu colegii si cu personalul, care ii dezvolta
adaptabilitatea la viata din comunitate;
Ř cunoasterea
drepturilor si libertatilor conform legilor in vigoare;
Ř consilierea
tinerilor in vederea intocmirii dosarelor pentru obtinerea unor drepturi
conform legilor in vigoare, punand la dispozitia acestora periodic materiale
informative;
Ř instruire
si consiliere privind crearea deprinderilor de viata independenta (deprinderi
privind managementul banilor, deprinderi privind gestiunea locuintei);
Ř initierea
primara in folosirea unui calculator;
Ř programe
privind educatia pentru sanatate (igiena, boli cu transimisie, metode
contraceptive, igiena alimentara);
Ř desfasurarea
de programe in scoli privind campania antidrog, antifumat, antiviolenta si
antialcool;
Ř dezvoltarea
deprinderilor de asumare a deciziei;
Ř asigurarea
de consiliere si asistenta psihologica;
Ř identifica,monitorizeaza
si tine evidenta tinerilor ai caror parinti sunt plecati la munca in
strainatate,realizand raportul de evaluare initiala;
Ř redactarea
si executarea instructajului de securitate si sanatate in munca;
Ř efectuarea
activitatii de aprovizionare cu echipamente de tehnica de calcul (calculatoare,imprimante,video-proiectoare
etc);
Ř intretinerea
retelei de calculatoare,tehnica de calcul din dotarea institutiei;
Ř asigurarea
cu soft de actualitate a relelei de calculatoare si procurarea licentelor
pentru acestea.
Art. 5.4. (5) Centrul
Social de Urgenta pentru persoane fara adapost „Speranta”– cu program permanent,
asigură adăpost temporar persoanelor fără
locuinţă, oameni ai strazii sau care temporar se afla in risc social
pe raza Municipiului Targoviste si ofera urmatoarele servicii:
1.Primirea si gazduirea temporara;
2. Asigurarea serviciilor de hrana-se asigura doua mese
zilnic asistatilor, masa de dimineata-micul dejun si masa de seara-cina. Hrana
va fi pregatita de Cantina de Ajutor Social ;
3.Consiliere sociala ;
4.Asistenta medicala –In vederea acordarii
asistentei medicale pentru asistati se va incheia un protocol de colaborare cu
Centrul Social SF.Maria;
5.Consilierea juridica – in cadrul consilierii
juridice, beneficiarii vor primi informatii cu privire la: drepturile de care
pot beneficia, modul in care-si pot exercita drepturile, procedurile juridice
aplicabile. Consilierul juridic ofera ajutor in elaborarea unor documente si
orientarea catre institutiile competente.;
6.Consilierea psihologica ;
7.Consiliere ocupaţională - prin acordarea
informaţiilor necesare, dar şi a sprijinului pentru integrarea în
muncă, readaptarea şi recalificarea profesională a persoanelor
asistate, pe baza protocolului incheiat cu AJOFM Dambovita (Agentia Judeteana pentru
Ocuparea Fortei de Munca);
8.Consiliere cu familia- de acest lucru se vor ocupa
functionarii DAS (asistenti sociali, psihologi, psihopedagogi, asistenti
comunitari, mediatori sanitari, dupa caz) care vor incerca sa realizeze
mijloace de comunicare cu familia in vederea apropierii de acestia, a
reintegrarii in familie;
9.Programe antialcoolism.
Art. 5.4.(6)
Centrul de zi
pentru copii cu dizabilitati asigura
servicii de tip suport, socializare si petrecere a timpului liber - cu program prelungit, are ca
activitate:
Ř Dobândirea deprinderilor de viaţă independenta
pentru copii cu dizabilitati.
Ř Servirea unei mese zilnic, de persoană, pranzul
(două feluri de mâncare şi supliment), in limita alocatiei de hrana
prevazuta de reglementarile in vigoare -
masa este asigurata prin Cantina de Ajutor Social.
Ř Asistenta
si protectia copiilor cu defect de intelect, elevi ai Scolii speciale;
Ř Transport gratuit pe trasee stabilite, în funcţie de
domiciliul copiilor;
Ř Activităţi recreative desfăşurate de
referenţii de la grupe, venite în completarea programului şcolar,
vizând dezvoltarea de abilitati in folosirea calculatorului si jocuri logice cu
scop de terapie ocupationala;
Ř Servicii de consiliere psihologica;
Ř Identificarea cazurilor de autism si interventia de tip
psihodinamic;
Ř Servicii de orientare scolara;
Ř Consilierea
familiei şi a copilului/tânărului cu dizabilităţi;
Ř Consilierea în situaţie
de criză;
Ř Consilierea
de grup.
Ř Activitati
de educatie fizica si sport;
Centrul de zi pentru copii cu
dizabilităţi funcţionează
în acord cu Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea
drepturilor copilului, art. 139 alin. 1; prevederile art. 12 din O.G. nr.
68/2003 privind serviciile sociale, modificată şi completată;
prevederile art. 2 alin. 4 din H.G. nr. 1438/2004 pentru aprobarea regulamentelor-cadru
de organizare şi funcţionare a serviciilor de prevenire a
separării copilului de familia sa, Ordinul nr. 25 din 9 martie 2004 pentru
aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrele de zi pentru copii
cu dizabilităţi.
Art. 5.4.(7) Centrul
de zi pentru persoane cu
dizabilitati – adulti - are ca obiect de activitate :
Ř promovarea
si apararea drepturilor persoanelor cu handicap;
Ř evitarea
marginalizarii persoanelor cu handicap;
Ř socializarea
persoanelor cu handicap;
Ř prevenirea
institutionalizarii persoanelor cu handicap.
Centrul este destinat persoanelor adulte cu cu
handicap mediu, accentuat si grav, indiferent de varsta, sex, nationalitate sau
de deficienta anatomica, fiziologica sau psihologica.
In cadrul Centrului de zi pentru persoanele cu
handicap se ofera urmatoarele servicii sociale ;
Ř consilierea
psiho-sociala a persoanelor cu handicap;
Ř organizarea
de intalniri, prin intermediul carora se vor identifica nevoile si problemele
individuale ale persoanelor cu handicap si incercarea de remediere a acestora;
Ř asistenta
si sprijin pentru integrare - reintegrare in munca a persoanelor cu
dizabilitati;
Ř consilierea
si sprijinirea persoanelor cu handicap pentru formarea unor deprinderi de viata
independenta, in acord cu propriile dorinte;
Ř prevenirea
aparitiei barierelor sociale care pot aparea ca urmare a dizabilitatilor;
Ř eliminarea
oricaror forme negative de discriminare asupra persoanelor cu handicap;
Ř sensibilizarea
opiniei publice cu privire la problematica persoanelor cu handicap.
PARTENERIATE:
Art . 5.4.(8)
Centrul Social al Catedralei Eroilor, cu program permanent,
Asezamantul apartine Parohiei Catedrala Eroilor
Neamului si asigura in regim de rezidentiat ingrijire, cazare si masa
persoanelor varstnice. Directia de Asistenta Sociala, conform parteneriatului
dintre Consiliul Local Targoviste si Parohia
Catedrala Eroilor Neamului asigura plata utilitatilor si salariile a 3 angajati
care deservesc asezamantul si monitorizeaza activitatea de asistenta sociala.
Directia de Asistenta Social asigura deasemenea, consiliere psihologica si asistenta medicala.
Art.5.4.(9) Centrul
de zi pentru copiii cu risc de institutionalizare
„Danut”, apartine
A.R.E.D. (Asociatia Romana pentru
Educatie si Dezvoltare), cu activitate prelungita, ofera copiilor cu risc de institutionalizare,
servicii care au drept scop prevenirea sau limitarea unor situatii de
dificultate ori vulnerabilitate, care pot duce la marginalizare, excluziune
sociala sau abandon scolar:
Ř asigura
hrana a 40 de copii;
Ř sprijina
copiii la efectuarea temelor;
Ř formeza
deprinderi de viata si educatie primara.
Directia de Asistenta Sociala suporta cheltuiala cu
salariile a 2 angajati, hrana si utilitatile.
Art. 5.4.(10) Serviciul Cantina de Ajutor Social
1. Componenta Bloc alimentar are ca
atributii:
-pregătirea hranei;
-distribuţia hranei;
-distribuire de alimente prin Magazin Economat.
Pregătirea hranei:
Ř stabileşte împreună cu conducerea unitatii meniul
şi întocmeşte lista zilnică de alimente necesare pregătirii
acestuia, listă care se supune obligatoriu aprobării sefului de
serviciu, respectând încadrarea în alocaţia zilnică de hrană
stabilită prin hotarâri ale guvernului.
Ř pe baza
listei zilnice de alimente primeşte de la magazie alimentele înscrise în
listă şi verifică cantitatea şi calitatea lor,
răspunzând de corecta lor folosire;
Ř răspunde
de pregătirea la timp a meniului şi de calitatea acestuia;
Ř răspunde
de porţionarea hranei;
Ř recoltează
şi păstrează probe alimentare pentru control timp de 48 ore.
Distribuirea hranei:
Ř conform
datelor comunicate de serviciul asistenţă socială privind
mişcarea asistaţilor, stabileşte zilnic numărul de
asistaţi operândul în borderoul de distribuţie a hranei;
Ř răspunde
de distribuirea hranei pe bază de
semnătură în borderourile de evidenţă a asistaţilor pe cele două
locaţii de distribuţie şi la domiciliu persoanelor
netransportabile;
Ř restituie
la magazie în aceeaşi zi alimentele neridicate de asistaţi;
Ř raspunde
de distribuirea hranei pe baza de proces-verbal in cele doua centre de zi :
Centru de zi pentru copii cu dizabilitati si Centru de zi pentru copii cu risc
de institutionalizare Danut;
Ř raspunde
de distribuirea hranei pe baza de proces-verbal pentru Complexul de Servicii
Comunitare;
Ř asigură
respectarea normelor igienico-sanitare în blocul alimentar şi punctele de
distribuţie;
Ř asigură
spălarea şi dezinfectarea veselei utilizată pentru asistaţi
conform normelor igienico-sanitare în vigoare.
Ř asigură
controlul medical periodic al personalului prin examen clinic, pulmonar,
serologic şi coprologic;
Ř participă
la recepţionarea alimentelor achiziţionate şi a bunurilor de
orice fel.
2. Componenta
gospodarire –administrativ.
o
verifică înscrisurile din
factură ca C.S.V şi C.C.;
o
verifică marfa achizioţionată
din punct de vedere al calităţii şi cantităţii iar în
cazul în care se constată diferenţe acestea se consemnează în
N.I.R şi se acţionează pentru remedierea acestora;
o
depozitează şi
gestionează, conform reglementărilor în vigoare, mărfurile din
magazie, întocmind zilnic bonurile de
consum, NIR -urile şi operează zilnic fişele de magazie;
o
eliberează din magazie bunurile
solicitate de activităţile D.A.S;
o
urmăreşte derularea
contractelor de furnizare produse
încheiate cu terţi si face aprovizionarea in conformitate ce
acestea;
o
aprovizionarea cu mărfuri şI
distribuirea hranei se face cu mijloace proprii;
o
asigură întreţinerea
corespunzătoare a spaţiilor ocupate de cantina şi buna de buna funcţionare a tuturor
instalaţiilor aparaturii şi utilajelor din dotarea acesteia;
o
răspunde de aplicarea şi
respectarea normelor de protecţia muncii, pază şi P.S.I.in
cadrul serviciului;
o
întocmeşte în termenele stabilite
documentaţiile necesare autorizării şi reautorizării
spaţiilor serviciului si de instruirea sanitara periodica a personalului
de deservire;
o
gestionează, conform legii,
conbustibilul şi calculează consumurile masinilor de transport marfa.
o
Conducatorii auto - participa la
distributia hranei catre centrele sociale si persoanele asistate;
-
transporta marfuri alimentare si
nealimentare.
Art. 5.5.DIRECTIA
ECONOMICA
Art. 5.5.(1) Serviciul Financiar Contabil
1.
Compartimentul Contabilitate :
Seful compartimentului contabilitate coordonează, controlează şi
răspunde de activitatea pe linie financiar-contabilă si exercita
controlul financiar preventiv privind legalitatea, necesitatea, oportunitatea
şi economicitatea tuturor operaţiunilor financiar contabile: informează
lunar directorul despre recuperarea debitelor şi plata salariilor
neridicate;
Ř intocmeste
darea de seama contabila la trimestru;
Ř răspunde
de efectuarea calcul elor de fundamentare a indicatorilor economico-financiari
şi întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli pe an şi
defalcat pe trimestre;
Ř asigură
analiza lunară a încadrării în creditele bugetare prevăzute în
BVC ;
Ř angajează
prin semnătură instituţia în toate operaţiunile
patrimoniale având obligaţia de a refuza viza acelor operaţiuni
considerate ilegale;
Ř vizeaza
notele de comanda catre furnizori, aplicand stampila de control si semnatura;
Ř face
previziunea bugetului pentru anul viitor;
Ř asigură
efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile
privind mijloacele fixe şi mijloacele circulante;
Ř participa
la inventarierea tuturor valorilor patrimoniale, urmăreşte
definitivarea potrivit legii a rezultatelor inventarierii;
Ř înregistrează
şi ţine evidenţa debitelor întocmind balanţa
analitică. Intocmeşte balanţa creditorilor din salarii
neridicate, ajutoare sociale, ajutoare pentru încălzire cu lemne;
Ř răspunde
de întocmirea corectă a balanţei de verificare pentru conturile
sintetice şi analitice şi urmăreşte concordanţa dintre
acestea;
Ř opereaza
la zi bonurile de consum, notele de intrare receptie si alte documente
contabile;
Ř opereaza
in baza de date aprovizionarile si consumurile de materiale, obiecte de
inventar;
2. Compartimentul
financiar
Ř asigură
respectarea cu stricteţe a prevederilor legale privind integritatea
patrimoniului şi ia măsuri legale pentru reîntregirea acestuia în
cazul în care a fost păgubit;
Ř vizeaza
statele de plata aplicand stampila de control financiar preventiv;
Ř verifica
statele de plata privind calculul corect al CAS, CASS, somajului , deducerilor
de baza si suplimentare, calculul corect al imopozitului si retinerilor din salarii, respectindu-se
actele normative in vigoare;
Ř urmareste
incadrarea in creditele bugetare aprobate;
Ř intocmeşte
nota contabilă aferentă drepturilor salariale, ordinele de plată
şi declaraţiile. răspunde de depunerea la termen a
declaraţiilor care derivă din activitatea salarială;
Ř asigură
plata la termen a sumelor care constituie obligaţiile societăţii
faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale şi
alte obligaţii faţă de terţi;
Ř asigură
şi răspunde de efectuarea corectă şi la timp a calculelor
privind drepturile salariale ale personalului;
Ř asigură
desfăşurarea ritmică a operaţiunilor de decontare cu
furnizorii;
Ř operează
la zi actele de bancă, actele de casă;
Ř intocmeste
documentele pentru operaţiunile de încasări şi plăţi
în numerar conform planurilor lunare şi a documentaţiilor vizate de
controlul financiar preventiv;
Ř urmareste
depunerea în bancă a sumelor neridicate reprezentând drepturi salariale,
ajutor social, ajutoare încălzire
cu lemne sau orice alt numerar , intermenul stabilit de lege;
Ř intocmeste
documentele pentru incasarea numerarului pe bază de chitanţă
emisă în două exemplare si completeaza obligatoriu, dupa caz,
dispozitiile de plata / incasare, in registrul de casa;
Ř asigură
respectarea limitei soldului de casă pentru cheltuielile
gospodăreşti;
Ř intocmeşte
lista nominală a persoanelor care nu au încasat salariul sau alte drepturi
şi menţionează pe statul de plată sumele efectiv
plătite şi cele neachitate;
Ř intocmeste
fisele fiscale si raspunde de
depunerea lor la organul fiscal la termenele prevazute de lege;
Ř intocmeste
lunar “ Situatia Recapitulativa” privind plata salariilor in 2 exemplare,
insotita de ordinele de plata pentru viramente;
Ř raspunde
de corecta gestionare a bazelor de date privind salarizarea asistentilor
personali ai persoanelor cu handicap grav;
Ř intocmeste
si depune lunar declaratiile de
salarii pentru CASS, CAS, somaj, impozit respectindu-se
actele legale in vigoare . Daca este cazul se vor depune declaratii rectificative
(in cazul imputatiilor);
Ř asigura
gestionarea bazelor de date privind indemnizatiile acordate persoanelor cu
handicap grav. Actualizeaza bazele de date de cite ori se impune;
Ř intocmeste
situatia centralizatoare privind viramentele la fondurile speciale;
Ř elibereaza
adeverinte referitoare la veniturile realizate, raspunzand de legalitatea
datelor consemnate;
Ř intocmeste
situatiile statistice privind cheltuiala de personal in termenul stabilit de
lege.
3.
Compartiment
Achizitii Publice
Ř elaboreaza
programul anual de achizitii publice, pe baza necesitatilor si prioritatilor
comunicate de celelalte compartimente, program care se aproba de directorul
executiv, cu avizul compartimentului financiar;
Ř elaboreaza
intocmirea documentatiei de atribuire si raspunde de aplicarea si finalizarea
acestor proceduri, conform legii;
Ř intocmeste
raportul anual de achizitii publice, conform legii;
Ř intocmeste
caiete de sarcini pentru achizitiile publice;
Ř participa
la organizarea licitatiilor si a selectarilor de oferta, in conditiile legii;
Ř raspunde
de stabilirea circumstantelor de incadrare prevazute in legislatia pentru
aplicarea fiecarei proceduri de achizitie publica sau cumparare directa;
Ř constituie
si pastreaza dosarful achizitiei publice;
Ř constituie
si pastreaza macheta investitiilor pe cod.CPV.la materiale si prestari
servicii;
Ř raspunde
de respectarea procedurilor operationale specifice si de realizarea indicatorilor
de performanta ce ii revin;
Art. 5.5.(2)
Serviciul Personal si administrativ
1. Componenta Resurse umane:
Ř intocmeste
Regulamentul de organizare si functionare, structura organizatorică si
numărul de personal al Directiei de asistenta sociala;
Ř in baza
organigramei aprobate, întocmeşte statul de funcţii si statul de
personal;
Ř aplica
prevederile legale privind încadrarea, promovarea şi salarizarea
personalului D.A.S.;
Ř tine
evidenţa registrului general de evidenţă a salariaţilor, le
păstrează şi le completează cu toate modificările
survenite;
Ř asigură
secretariatul comisiilor de concurs, respectiv al comisiilor de soluţionare
a contestaţiilor;
Ř răspunde
de organizarea examenelor şi a concursurilor pentru încadrare şi
promovare în muncă şi de verificare a îndeplinirii de către
solicitanţi a condiţiilor prevăzute de lege pentru aceastea;
Ř efectuează
lucrările legate de încadrarea, transferul, modificarea sau încetarea
raporturilor de serviciu respectiv a contractului individual de muncă
pentru personalul din cadrul serviciului;
Ř intocmeşte
dosarele necesare în vederea pensionării angajaţilor proprii şi
asistenţilor personali;
Ř stabileste,
conform prevederilor legale,cuantumul sporurilor de vechime,opereaza
modificarile in situatia salariatilor si
le comunica serviciului Contabilitate;
Ř calculeaza
drepturile de concediu ale salariatilor si le transmite sefilor de activitatisi
tine evidenta efectuarii acestuia;
Ř organizează
în luna decembrie, pentru anul următor, programarea concediilor de
odihnă pentru personalul contractual al serviciului;
Ř efectuează
cercetarea prealabilă stabilirii sancţiunilor disciplinare;
Ř gestioneza dosarele personalului angajat în cadrul directiei;
Ř tine
evidenţa fişelor posturilor personalului din cadrul directiei;
Ř ţine
evidenţa fişelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale angajaţilor
întocmite de director, şeful de serviciu şi şefii de birouri;
Ř urmăreşte
respectarea programului de muncă ,semnaland directorului directiei
neregulile constatate;
Ř intocmeşte
situatiile statistice privind numarul de personal, calificare, studii,
incadrare;
Ř întocmeşte
evidenţele referitoare la termenul de valabilitate al certificatelor de handicap
şi urmăreşte lunar mişcarea asistenţilor
personali;
Ř intocmeste
lunar pontajul pentru pentru asistentii personali,si-l transmite serviciului
Contabilitate;
Ř verifica
si vizeaza, lunar, pontajele salariatilor D.A.S.;
Ř comunica
serviciului Contabilitate orice schimbare intervenita in drepturile salariale
ale angajatilor directiei;
Ř pentru
determinarea impozitul pe venitul global întocmeşte dosarele fiscale ale salariaţilor,
conform legii şi comunică deducerile personale directiei
Contabilitate;
Ř raspunde
de formarea si perfectionarea profesionala a salariatilor D.A.S.;
2. Componenta
Administrativa
Ř gesioneaza
patrimoniul DAS;
Ř raspunde
de autorizari/reautorizari;
Ř responsabil
SSA si PSI ;
Ř gestioneaza
conform reglementarilor in vigoare, materialele nealimentare necesare bunei
desfasurari a activitatii directiei;
Ř participa
la activitatile de gospodarire zilnice;
Ř verifica
instalatiile sanitare, electrice, gaze naturale, apa si canalizare pentru o
buna functionare, in toate unitatile DAS;
Ř conducatorul
auto asigura:
-
transport persoane asistate/ asistenti
sociali;
-
transport marfuri nealimentare;
-
distribuie pachete/cadouri;
-
deplasari interne - externe in interes
de serviciu ori de cate ori este solicitat de catre directorul DAS.
3. Compartimentul
Relatia cu publicul si registratura
Ř consiliaza
persoanele aflate in nevoie sociala in legatura cu drepturilor stabilite prin
lege, pentru rezolvarea situatiei in care se afla;
Ř instruieste
persoana aflata in nevoie sociala in legatura cu demersurile personale ce
trebuie intreprinse pentru rezolvarea situatiei in care se afla;
Ř primeste
si inregistreaza corespondenta si solicitarile adresate institutiei si le
inainteaza directorului Directiei de Asistenta Sociala;
Ř urmareste
si raspunde de incadrarea in termenul stabilit de lege pentru solutionarea
petitiilor;
Pentru persoanele cu handicap si asistenţii
personali ai persoanelor cu handicap grav (adulti si copii) desfasoara
urmatoarele activitati:
Ř asigură
informarea persoanelor interesate privind drepturile stabilite de lege şi
modul de întocmire al dosarelor;
Ř primeşte
şi înregistrează cererile pentru anchete sociale necesare întocmirii
dosarelor in vederea incadrarii in grad de handicap;
Ř primeşte
şi înregistrează cererile pentru anchetele sociale necesare pentru
întocmirea dosarelor de angajare ca asistent personal pentru persoanele cu
handicap;
Ř primeşte
rapoartele lunare de activitate, face punctajul cu evidenţa
asistenţilor personali din luna anterioară şi întocmeşte
nota necesară pontajului lunar;
Art. 5.6. DIRECTIA
DE ASISTENTA MEDICALA
Art.5.6.(1) Asistenta
medicala in unitatile de invatamant, conform Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011,
se acorda prescolarilor si elevilor pe toata perioada in care se afla in
unitatile de invatamant.
Serviciile medicale si de medicina dentara
sunt :
a)de asistenta medicala preventiva ;
b) de asistenta medicala curativa ;
c) de asistenta stomatologica preventiva si
curativa ;
Art. 5.6.(2)
Atributii
1. Organizeaza activitatea de asistenta medicala si
medicina dentara din unitatile de invatamant din municipiul Targoviste, sens in
care:
a) asistenta medicala si stomatologica
prescolarilor, elevilor si studentilor se asigura in cabinetele medicale si
stomatologice din gradinite, scoli si universitati,
b) asigura asistenta medicala curativa a elevilor
si studentilor care invata in unitati de invatamant din municipiul Targoviste
dar care nu au domiciliul in municipiul Targoviste;
2. Atributiile personalului implicat in asistenta
medicala si de medicina dentara acordata prescolarilor si elevilor si pentru promovarea unui stil de viata sanatos
si a educatiei pentru sanatate sunt cele prevazute in Ordinul MEC/MS nr.5296/1668/2011
privind examinarea starii de sanatate a prescolarilor si elevilor din unitatile
de invatamant.
Art. 5.6.(3)
Responsabilitati:
1. Asigura toate conditiile necesare desfasurarii
activitatii de asistenta medicala si de medicina dentara pentru prescolari,
elevi si studenti din municipiul Targoviste, conform legii.
2. Dotarea cabinetelor medicale de gradinite, a
cabinetelor medicale scolare si studentesti conform prevederilor Ordinului MEC/MS
nr.5296/1668/2011 privind examinarea starii de sanatate a prescolarilor si
elevilor din unitatile de invatamant.
Art. 5.7. Compartimentul Juridic:
Ř asigură asistenţa juridică în toate
cauzele şi la toate instanţele în care poate fi parte Directia de
Asistenta Sociala;
Ř asigură asistenţă juridică a
Directiei de Asistenta Sociala, dupa caz, în faţa notarilor publici,
pentru întocmirea actelor notariale şi a executorilor
judecătoreşti.
Ř la solicitare, promovează
acţiuni judecătoreşti şi uzează de toate căile de
atac conferite de lege, depunând toate diligenţele pentru câştigarea
acestora.
Ř formulează întâmpinări şi cereri
reconvenţionale, în cauzele în care serviciul este pârât, inclusiv în
soluţionarea litigiilor de contencios administrativ, pe care le
susţine în faţa diferitelor instanţe judecătoreşti.
Ř răspunde de întocmirea şi depunerea la
instanţa competentă în termenele prevăzute de lege, a actelor
procedurale pentru fiecare dosar aflat
pe rol.
Ř răspunde solicitărilor instanţelor
judecătoreşti de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte
necesare în soluţionarea diferitelor litigii.
Ř verifică şi avizează sub aspectul
legalităţii referatele şi celelalte acte care stau la baza
emiterii dispoziţiilor directorului Directiei de Asistenta Sociala.
Ř monitorizeaza
noutatile legislative si le semnaleaza
compartimentelor interesate.
Ř acordă consultanţă juridică pentru
compartimentele din cadrul directiei.
Ř formuleaza si intocmeste contractele de prestari
servicii ale directiei si le vizeaza pentru legalitate.
Ř formuleaza si intocmeste deciziile directorului Directiei de Asistenta Sociala.
Ř reprezinta
D.A.S. in raport cu Primaria Targoviste privind inregistrarea tardiva a
nasterii persaoanelor fara identitate de pe raza municipiului.
Ř indeplineşte
şi alte sarcini stabilite prin legi sau alte acte normative, prin
hotărâri ale consiliului local, sau dispoziţii ale directorului
Directiei de Asistenta Sociala.
Art.5.8. Compartimentul Cabinet medical :
Cabinetul medical este cabinet de medicina de intreprindere
care functioneaza potrivit reglementarilor legale de specialitate si a fost
creat pentru salariatii angajati la nivel de consiliu local. Activitatea
acestuia are caracter predominant preventiv, si urmatoarele atributii:
Ř participa
la evaluarea riscurilor privind imbolnavirile profesionale.
Ř monitorizeaza
starea de sanatate a angajatilor DAS prin:
-examen clinic la angajarea in munca si recomandari privind
investigatiile necesare obtinerii avizului „apt” pentru profesie;
-examene medicale de adaptare;
-control medical periodic;
-examen medical la reluarea activitatii.
Ř indruma
din punct de vedere medical activitatile de: reabilitare profesionala,
reconversie profesionala, reorientare profesionala in caz de accident de munca,
boala profesionala, boala legata de profesie sau dupa afectiuni cronice;
Ř comunica
existenta riscului de imbolnavire profesionala catre toti factorii implicati in
procesul muncii;
Ř consiliaza
angajatorul privind adaptarea muncii si a locului de munca la caracteristicile
psihofiziologice ale angajatilor;
Ř consiliaza
angajatorul pentru fundamentarea strategiei de securitate si sanatate la locul
de munca;
Ř participa
la sistemul informational national privind accidentele de munca si bolile
profesionale;
Ř vizează
concediile medicale ale salariatilor.
Art. 5.9.Compartiment
Expert pentru probleme rromi
Ř mediaza
relatiile dintre administratia publica locala si cetatenii apartinand
minoritatilor nationale, in conformitate cu legislatia in vigoare, avand
urmatoarele directii de actiune:
A.
Administraţie publică şi dezvoltare comunitară, comunicare
şi participare civică
B.
Locuinţe
C.
Sănătate
D.
Justiţie şi ordine publică
E.
Economie, securitate socială
F.
Protecţia copilului, educaţie, cultură şi culte."
Ř urmareste
realizarea urmatoarelor obiecive:
1.
Instituţionalizarea obiectivelor politice asumate de Guvern în
problematica romilor şi responsabilizarea autorităţilor publice
centrale şi locale în aplicarea măsurilor concrete de
îmbunătăţire a situaţiei cetăţenilor români de
etnie romă
2.
Sprijinirea formării şi promovării unei elite intelectuale
şi economice din rândul romilor, care să funcţioneze ca
facilitator al politicilor de integrare socială şi de modernizare
3.
Eliminarea stereotipurilor, prejudecăţilor şi a practicilor
anumitor funcţionari din instituţiile publice centrale şi
locale, care încurajează discriminarea cetăţenilor români de
etnie romă faţă de ceilalţi cetăţeni
4.
Producerea unei schimbări pozitive în opinia publică în
legătură cu etnia romilor, pe baza principiilor toleranţei
şi solidarităţii sociale
5.
Stimularea participării etniei romilor la viaţa economică,
socială, educaţională, culturală şi politică a
societăţii prin atragerea în programe sectoriale de
asistenţă şi dezvoltare comunitară
6.
Prevenirea discriminării instituţionale şi sociale a
cetăţenilor români de etnie romă în accesul acestora la
serviciile oferite de societate
7.
Asigurarea condiţiilor pentru garantarea de şanse egale pentru
etnicii romi, în vederea atingerii unui standard decent de viaţă.
Art. 5.10.
Biroul Strategii si proiecte
Ř initiaza
strategii de identificare a problemelor de interes comunitar ale minoritatilor
locale pentru ameliorarea acestora prin implementarea unor proiecte de interes
local;
Ř iniţiază
şi implementează proiecte de interes local, cu finanţare din
bani publici şi fonduri internaţionale, utilizând strategiile
managementului de proiect;
Ř centralizeaza
si tine evidenta tuturor surselor de finantare interne si externe;
Ř monitorizeaza
implementarea programelor si proiectelor;
Ř initiaza
si propune spre aprobare parteneriate cu ONG-uri, autoritati publice locale si
alti reprezentanti ai societatii civile in scopul dezvoltarii si diversificarii
serviciilor sociale primare si specializate.
Capitolul 6 -
Dispozitii finale
Art.6.1.Repartizarea sarcinilor de muncă
concrete derivate din atributiile prezentului regulament se va face de
către fiecare şef de activitate în parte , pentru fiecare salariat
din subordine, prin fişa postului, completată şi/sau
reactualizată ori de câte ori este cazul şi după caz, prin
dispoziţii emise de directorul direcţiei.
Art.6.2.
Directorul direcţiei are obligaţia să asigure cunoaşterea
şi respectarea de către toţi salariaţii instituţiei a
prezentului regulament.
Anexa 1.
Organigrama Direcţiei de Asistenţă Socială face parte
integrantă din prezentul regulament.
Prezentul regulament intra in vigoare
incepand cu MARTIE 2012
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR
MUNICIPIU,
prof. Honorius Moţoc jr.
Chiru Cătălin Cristea