HOTĂRÂRE
privind stabilirea procedurii de desfășurare a
ședințelor
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște,
în situații excepționale, constatate de autoritățile abilitate
Consiliul Local Municipal Târgoviște, întrunit în
ședința de îndată, astăzi, 24.03.2020, având în
vedere:
§ Referatul de aprobare nr. 12390/24.03.2020
§ Raportul de specialitate nr. 12391/24.03.2020;
§ Prevederile art. 50 și art. 51 alin. (1)
din Anexa nr. 1 Măsuri de primă urgență cu aplicabilitate directă din
Decretul nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe
teritoriul României;
§ Prevederile art. 7 alin. (2)
și art. 9 alin. (1) din O.U.G. nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu
și regimul stării de urgență, cu modificările și completările
ulterioare;
§ Prevederile art. 129 alin. (2)
lit. d), alin. (7) lit. h) din Codul Administrativ adoptat prin OUG nr.
57/2019;
În temeiul art. 139, alin. (3) lit. i) coroborat cu
dispozițiile art. 5 lit. cc) și art. 196 alin. (1), lit. a) din Codul
Administrativ adoptat prin OUG nr. 57/2019, adoptă următoarea
HOTĂRÂRE:
Art. 1.
În situații excepționale, constatate de către autoritățile
abilitate, precum epidemiile, pandemiile, fenomenele naturale extreme și
alte situații care fac imposibilă prezența consilierilor locali la
sediul Consiliului Local al Municipiului Târgoviște, ședințele
Comisiilor de specialitate precum și ședințele în plenul
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște se vor desfășura prin
mijloace electronice, printr-o platformă online de videoconferință.
Art. 2.
Se aprobă procedura de desfășurare a ședințelor Comisiilor de
specialitate precum și a ședinței în plenul Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște, în situațiile prevăzute la art. 1 din
prezenta hotărâre, conform Anexei ce face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 3. Prezenta
hotărâre va fi adusă la îndeplinire de Primarul Municipiului
Târgoviște, Aparatul de specialitate
al Primarului Municipiului Târgoviște, instituțiile
și societățile comerciale din subordinea Consiliului Local și, pentru
comunicare, Secretarul General al Municipiului Târgoviște.
CONTRASEMNEAZĂ
PENTRU LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL
GENERAL
AL MUNICIPIULUI TÂRGOVIȘTE,
farm.
Doina-Nicoleta Boboacă Mihăescu jr. Silvia-Elena Stanca
Nr. 77
Tgv. 24.03.2020
cons. DAPL Diana Ion
Anexa la HCL nr. 77 /24.03.2020
PROCEDURA DE DESFĂȘURARE
A ȘEDINȚELOR CONSILIULUI LOCAL AL
MUNICIPIULUI TÂRGOVIȘTE, ÎN SITUAȚII EXCEPȚIONALE,
CONSTATATE DE AUTORITĂȚILE ABILITATE
CAPITOLUL I
Convocarea Comisiilor de
specialitate și a
Consiliului Local al Municipiului
Târgoviște
Art.1 Convocarea Comisiilor de specialitate și
a Consiliului Local al Municipiului Târgoviște se face prin utilizarea
mijloacelor electronice de comunicare, respectiv o platformă on-line de
videoconferință. Locul desfășurării ședințelor sediul
Primăriei Municipiului Târgoviște.
Art.2 Documentul de convocare, pe lângă
mențiunile prevăzute de Codul administrativ, va cuprinde în mod
obligatoriu și mențiunea că ședința
se va desfășura prin mijloace electronice, printr-o platformă online de
videoconferință.
CAPITOLUL
II
Modalitatea
de lucru în cadrul Comisiilor de specialitate
ale
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște
Art.3 Procedura de lucru, la începerea
ședinței, în cadrul Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local
al Municipiului Târgoviște este următoarea:
a)
consilierii
locali vor deschide tableta de serviciu sau dispozitivul pe care doresc să-l
utilizeze (smartphone, PC, notebook, etc.);
b)
vor
verifica adresa de e-mail cu care corespondează în relația cu Primăria
Municipiului Târgoviște, unde vor regăsi toate informațiile necesare
conectării la platforma on-line de videoconferință.
c)
platforma
utilizată se numește Microsoft Teams din cadrul suitei Microsoft Office,
iar conectarea se va face în baza unui nume de utilizator și a unei parole
comunicate în prealabil.
Art.4 Modalitatea de lucru în timpul
ședinței Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște este următoarea:
a)
Președintele
Comisiei de specialitate va face o prezență tehnică a consilierilor
locali, pentru a se asigura că toate dispozitivele funcționează
normal.Președintele Comisiei de specialitate constată dacă există cvorumul
necesar desfășurării ședinței.
b)
Președintele
Comisiei de specialitate anunță dacă sunt îndeplinite condițiile de
cvorum, pentru ca ședința să fie statutară, conform prevederilor
legale și va lua toate măsurile necesare pentru buna desfășurare a
lucrărilor ședinței.
Art.5 (1) Procedura de exercitare a votului se
poate face în două modalități:
a)
prin apel
nominal al fiecărui consilier local;
b)
prin
utilizarea sistemului de vot electronic din aplicație, dacă este posibil
din punct de vedere tehnic. Opțiunile de vot sunt următoarele: 1) DA, 2)
NU și 3) ABȚINERE.
Art.6 După ce ultimul consilier local și-a
exercitat dreptul de vot
Președintele Comisiei de specialitate anunță rezultatul
votului.
Art.7 Avizele și procesul verbal al fiecărei
comisii vor fi transmise anterior desfășurării ședinței
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște la adresa de mail consiliul.local.tgv@gmail.com sau prin orice alte mijloace de comunicare,
secretarului general al Municipiului Târgoviște.
CAPITOLUL
III
Modalitatea
de lucru în cadrul ședinței
Consiliului
Local al Municipiului Târgoviște
Art.8 Procedura de lucru la începerea
ședinței Consiliului Local al Municipiului Târgoviște este
următoarea:
a)
consilierii
locali vor deschide tableta de serviciu sau dispozitivul pe care doresc să-l
utilizeze (smartphone, PC, notebook, etc.);
b)
vor
verifica adresa de e-mail cu care corespondează în relația cu Primăria
Municipiului Târgoviște, unde vor regăsi toate informațiile necesare
conectării la platforma on-line de videoconferință.
Art.9 Modalitatea de lucru în timpul ședinței
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște este următoarea:
a)
Președintele
de ședință, asistat de Secretarul general al Municipiului
Târgoviște va face o prezență tehnică a consilierilor locali, pentru
a se asigura că toate dispozitivele funcționează normal.
b)
Secretarul
general al Municipiului Târgoviște verifică și anunță dacă sunt
îndeplinite condițiile de cvorum, pentru ca ședința să fie
statutară, conform prevederilor legale.
c)
Președintele
de ședință va da citire ordinii de zi, procedura de suplimentare
și aprobare a acesteia fiind cea prevăzută de Codul administrativ.
d)
În
situația în care consilierii locali doresc să se înscrie la cuvânt,
președintele de ședință asigură participarea acestora la
dezbateri în ordinea înscrierilor.
e) Președintele de ședință va lua toate
măsurile necesare pentru buna desfășurare a lucrărilor ședinței.
Art.10 (1) Procedura de exercitare a votului se poate face în
două modalități:
a)
prin apel
nominal al fiecărui consilier local;
b) prin utilizarea sistemului de vot electronic din
aplicație, dacă este posibil din punct de vedere tehnic. Opțiunile de
vot sunt următoarele: 1) DA, 2) NU și 3) ABȚINERE.
Art.11
(1) După ce ultimul consilier
local și-a exercitat dreptul de vot Președintele de ședință
anunță rezultatul votului.
(2) Președintele
de ședință al Consiliului Local al Municipiului Târgoviște
menționează dacă proiectul de hotărâre sau subiectul supus votului a fost
adoptat sau respins.
(3) După desfășurarea ședinței, hotărârile consiliului
local se semnează de către președintele de ședință și se contrasemnează, pentru
legalitate, de către secretarul general al unității/subdiviziunii
administrativ-teritoriale.
CAPITOLUL
IV
Caracterul
public al ședințelor
Consiliului
Local al Municipiului Târgoviște
Art.12 Caracterul public al ședințelor
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște se asigură prin accesul celor
interesați, în condițiile legii, la procesele verbale ale
ședințelor consiliului local și la hotărârile adoptate, accesând
pagina www.pmtgv.ro.
CAPITOLUL V
Dispoziții finale
Art.
13 Tabletele puse la
dispoziția consilierilor locali dispun de SIM și conexiune la
internet. În situația în care consilierul local va utiliza un alt
dispozitiv, acesta are obligația de a asigura conexiune la internet.
Art.
14 (1) Dezbaterile din cadrul
ședinței Consiliului Local al Municipiului Târgoviște vor fi
înregistrate și se vor consemna într-un proces verbal, prin grija
Compartimentului Monitorul Oficial Local și Relații Consiliul Local,
proces verbal care va fi supus aprobarii în următoarea ședință.
(2)
După aprobare, procesul verbal de ședință va fi semnat de către
președintele de ședință al Consiliului Local al Municipiului
Târgoviște și de către secretarul general al Municipiului
Târgoviște.
Art.
15 Prezenta procedură se
completează cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.
57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările
ulterioare.
CONTRASEMNEAZĂ
PENTRU LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL
GENERAL
AL MUNICIPIULUI TÂRGOVIȘTE,
farm.
Doina-Nicoleta Boboacă Mihăescu jr. Silvia-Elena Stanca