Anexa nr. 3 la HCL nr. 252/27.09.2016
PROCEDURĂ DE SISTEM
privind acordarea abonamentelor lunare elevilor din localitatea Priseaca si cartierul
Sagricom ce urmeaza invatamantul preuniversitar
1. LISTA RESPONSABILILOR CU
ELABORAREA, VERIFICAREA SI APROBAREA EDITIEI SAU, DUPA CAZ, A REVIZIEI IN
CADRUL EDITIEI PROCEDURII DE SISTEM
Nr. crt. |
Elemente privind responsabilii/ operatiunea |
Numele si prenumele |
Functia |
Data |
Semnatura |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.1. |
Elaborat |
Ene
Constantin Cristian |
Sef serviciu |
|
|
1.2. |
Verificat |
Iordache Marcela |
Director adjunct |
|
|
1.3. |
Verificat |
Badea Ionela |
Director economic adjunct |
|
|
2. SITUATIA EDITIILOR SI A REVIZIILOR IN CADRUL EDITIILOR
PROCEDURII DE
SISTEM
Nr. crt. |
Editia sau, dupa caz, revizia in cadrul editiei |
Componenta revizuita |
Modalitatea reviziei |
Data de la care se aplica
prevederile editiei sau reviziei editiei |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
2.1. |
Editia I |
|
|
|
3. LISTA CUPRINZAND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZA
EDITIA SAU, DUPA CAZ, REVIZIA DIN CADRUL PROCEDURII DE SISTEM
Nr. crt. |
Scopul difuzarii |
Ex. nr. |
Compartiment/birou |
Functia |
Nume si prenume |
Data |
Semnatura |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
3.1 |
Informare si aplicare |
|
Biroul de Servicii
Comunitare |
|
|
|
|
3.2 |
Informare si aplicare |
|
Biroul de Servicii
Comunitare |
|
|
|
|
3.3 |
Informare si aplicare |
|
Biroul de Servicii
Comunitare |
|
|
|
|
3.4 |
Informare si aplicare |
|
Biroul de Servicii
Comunitare |
|
|
|
|
3.5 |
Informare si aplicare |
|
Biroul de Servicii
Comunitare |
|
|
|
|
3.6 |
Informare si aplicare |
|
Biroul de Servicii
Comunitare |
|
|
|
|
3.7 |
Informare si aplicare |
|
Biroul de Servicii
Comunitare |
|
|
|
|
4. Scopul procedurii de sistem
Serviciul de transport public local de
persoane se organizează de către autoritățile administrației publice locale, pe
raza administrativ-teritorială respectivă, cu respectarea mai multor principii,
printre care si cel care se refera la asigurarea si stimularea frecventarii
cursurilor unei forme de invatamant organizate potrivit legii, prin suportarea costului transportului de la bugetul
local. La aceasta data gestiunea serviciilor de transport public local pe raza
municipiului Targoviste este asigurata de SC AITT SRL.
5. Domeniul de aplicare al procedurii de sistem
Prezenta procedură se referă la distribuirea
abonamentelor lunare elevilor ce locuiesc in cartierele Priseaca - Sagricom si
urmeaza invatamantul preuniversitar, cu conditia sa nu beneficieze de transport
scolar organizat de Primaria Municipiului Targoviste.
Procedura se aplică de catre Biroul
de Servicii Comunitare din cadrul Serviciului financiar contabil al Directiei
de Asistenta Sociala.
6. Documente de referință
6.1.
Acte normative
-
Legea
92/2007, privind serviciile de transport public local, cu modificarile si
completarile ulterioare;
-
Legea
273/2006 a finantelor publice cu modificarile si completarile ulterioare;
-
HCL
nr. 203/18.08.2016 privind acordarea unor facilitati la transportul public de
calatori in Municipiul Targoviste;
6.2.
Alte documente ale DIRECTIEI DE ASISTENTA SOCIALA TARGOVISTE
·
Regulamentul
de organizare și funcționare
·
Regulamentul
intern al Institutiei
7. Definiții și abrevieri ale termenilor
7.1.
Definiții ale termenilor
Nr.crt. |
Termenul |
Definiția |
1. |
Elev |
Persoana
care urmeaza cursurile unei unitati de invatamant preuniversitar |
7.2.Abrevieri
ale termenilor
Nr. crt. |
Abrevierea |
Termenul abreviat |
1. |
HCL |
Hotarare a Consiliului Local |
2. |
Nr. |
numar |
3. |
Ex. |
exemplar |
4. |
RU |
Resurse umane |
5. |
PS |
Procedură de sistem |
6. |
DAS |
Directia de Asistenta Sociala |
7. |
A.I.T.T. |
Asociatia Investitorilor
Transport Targoviste |
8. |
P.M.T. |
Primaria Municipiului
Targoviste |
9. |
C.I. |
Carte de identitate |
10. |
B.I. |
Buletinul de identitate |
8. Roluri și responsabilități:
8.1. Cele 5 persoane cu studii
medii din cadrul Biroului de servicii comunitare au obligatia de:
- a pune la dispozitie cererea si declaratia pe
propria raspundere;
- a primi cererea si declaratia tip impreuna cu
documentul/documentele care atesta calitatea de elev (carnet de elev
vizat/adeverinta de elev) si copie CI/BI (valabil) care sa ateste faptul ca elevul
sau reprezentantul legal al elevului locuieste in cartierul Priseaca sau
Sagricom;
- a inregistra cererea in registrul DAS;
- a
elibera abonamentele lunare si a inregistra intr-un borderou care cuprinde:
numele și prenumele persoanei căreia i s-a distribuit abonamentul, seria și
numărul CI/BI al solicitantului, seria și numărul abonamentului eliberat;
- a verifica daca pe formularul de cerere si
declaratie pe propria raspundere beneficiarul a semnat ca a primit tichetele de
calatorie.
8.2. Economistul are obligatia:
- la sfarsitul lunii va intocmi un
centralizator (la sediul DAS) cu privire la numarul de abonamente distribuite in luna respectiva pentru luna
viitoare si va transmite cate un exemplar la AITT si PMT;
- va solicita prin adresa lunara borderoul
privind abonamentele utilizate de la AITT, care se vor primi pe baza de borderou
de predare primire;
8.3. Coordonatorul biroului are obligația de:
·
a
stabili atribuțiile aferente fiecărei persoane implicate in procesul de
distribuire a abonamentelor lunare elevilor ce locuiesc in cartierele Priseaca
- Sagricom si urmeaza invatamantul preuniversitar;
·
a
transmite compartimentului Resurse Umane sau responsabilului cu RU fisele de
post modificate cu atributiile in acest sens;
·
a
distribui personalului din subordine, sub semnătură de primire prezenta
procedura;
·
a
respecta prevederile prezentei proceduri referitoare la întocmirea,
actualizarea și aprobarea fișelor de post.
8.4. Biroul Resurse Umane administrează fișele de post si are
următoarele responsabilități:
·
de
a furniza, ori de câte ori este necesar, consultanță pentru elaborarea,
actualizarea și revizuirea fișelor de post;
·
de
a verifica corectitudinea fișelor de post din punct de vedere al formei conform
prevederilor legale în vigoare și pe fond conform prevederilor Regulamentului
de organizare și funcționare a institutiei și actul normativ de infiintare si
functionare a institutiei, cu modificările și
completările ulterioare;
·
de
a transmite conducătorilor de compartimente, în format electronic sau de
hârtie, după caz, fișele de post aprobate ale angajaților pentru a fi
distribuite personalului din subordine;
·
de
a ține evidența fișelor de post pentru angajații institutiei și de a furniza
copii după fișele postului ori de câte ori este necesar;
9. Descrierea procedurii operaționale
9.1. Generalitati
Prezenta procedură urmărește
definirea operațiunilor specifice fiecărei etape privind distribuirea abonamentelor
lunare elevilor ce locuiesc in cartierele Priseaca - Sagricom si urmeaza
invatamantul preuniversitar.
Procedura de acordare:
1.
Cine poate beneficia? Orice elev care
îndeplinește cumulativ următoarele condiții: are domiciliul in Municipiul Targoviste,
cartierele Priseaca Sagricom si este inscris la o unitate de invatamant din
raza Municipiului Targoviste, poate beneficia în baza Hotărârii Consiliului
Local 203/18.08.2016, la cerere, de abonament lunar pentru transportul public
in comun.
2.
Abonamentele
lunare vor fi distribuite la cererea beneficiarilor, în baza documentului/documentelor
care atesta calitatea de elev (carnet de elev vizat/adeverinta de elev) si
copie CI/BI (valabil) care sa ateste faptul ca elevul sau reprezentantul legal
al elevului locuieste in cartierul Priseaca sau Sagricom.
3.
Cererea trebuie formulata la sediul
DAS din Targoviste, Calea Domneasca nr. 216, la sediul Centrului de zi pentru
adulti cu dizabilitati din Targoviste, Calea Bucuresti bloc O3, parter si la
sediul Cantinei de ajutor social din Targoviste, strada Tudor Vladimirescu nr.
1-3, personal − completarea și semnarea de către reprezentantul legal
al elevului în fața inspectorului a cererii și declarației pe proprie
raspundere conform modelului atasat
prezentei proceduri.
4.
Verificarea actelor de identitate
CI/BI/CNP și consemnarea numărului și seriei de CI/BI pe listele responsabilului
cu distributia abonamentului.
Solicitarea
de documente justificative în original în ceea ce privește calitatea de elev si
domiciliul. Aceste documente justificative vor fi atașate la cererea și
declarația pe proprie răspundere.
5.
Beneficiarul va semna de primirea abonamentului
pe cererea tip, cu mentiunea am primit abonamentul
lunar aferent lunii, in fata inspectorului DAS.
6.
Cererea și declarația pe proprie
răspundere (tip) vor fi înregistrate in registrul de corespondenta al DAS si va
fi aplicat numarul de inregistrare.
7.
Dosarul
privind acordarea facilitatii, se primeste pana la data de 15 a fiecarei luni,
astfel incat pana pe 25 sa se procedeze la verificarea dosarelor, aprobarea
acestora si tiparirea abonamentelor.
8.
Abonamentele
lunare se vor elibera, la cerere, cu semnătură de primire pe cererea si
declaratia tip, pentru luna urmatoare, pana la data de 25 a fiecarei luni in
curs.
9.
Se va intocmi un borderou unde se vor
menționa în scris obligatoriu: - numele și prenumele persoanei căreia i s-a
distribuit abonamentul - seria și numărul CI/BI al reprezentantului legal al
elevului - seria și numărul abonamentului eliberat data eliberarii.
10.
indosarierea in folii protectoare
individuale se va face la sediul DAS, la sfarsitul fiecarei luni, in ordinea
alfabetica a beneficiarilor.
11.
AITT va colabora cu DAS in vederea
asigurarii abonamentelor lunare si vor comunica in scris prin adrese si procese
verbale.
Lunar
se vor intocmi centralizatoare ce vor fi comunicate catre AITT si PMT.
12.
Plata acestor abonamente se va efectua de
catre P.M.T.
9.2. Resurse necesare
9.2.1. Resurse umane necesare:
Coordonatorul
biroului responsabil cu întocmirea, revizuirea și aprobarea fișelor de post
aferente personalului din subordine in functie de responsabilitatile mentionate
in prezenta procedura.
Personalul
Biroului Resurse Umane instruit și responsabil cu administrarea fișelor de post.
Personalul
de execuție responsabil cu respectarea prevederilor fișelor de post.
9.2.2. Resurse materiale necesare:
·
Calculatoare
în vederea întocmirii bazei de date si a documentelor care stau la baza
distribuirii abonamentelor lunare.
·
Imprimante
și consumabilele aferente în vederea imprimării listelor.
·
Copiatoare
în vederea efectuării de copii după acte de identitate (la nevoie).
·
Folii
protectoare individuale în vederea îndosarierii tuturor documentelor ce stau la
baza eliberarii abonamentelor lunare catre elevii ce locuiesc in cartierele
Priseaca - Sagricom si urmeaza invatamantul preuniversitar.
·
Cererea
si declaratia pe propria raspundere (tip); capse, pixuri.
9.2.3.
Resurse financiare necesare:
Prevederea în bugetul instituției
a sumelor necesare pentru cheltuielile de funcționare și personal.
9.3.
Modul de lucru
·
punerea
la dispozitie a cererii si a declaratiei tip;
·
primirea
cererii si a declaratiei tip impreuna cu documentul/documentele care atesta
calitatea de elev (carnet de elev vizat/adeverinta de elev) si copie CI/BI
(valabil) care sa ateste faptul ca elevul sau reprezentantul legal al elevului
locuieste in cartierul Priseaca sau Sagricom;
·
eliberarea
abonamentelor se va face pana pe data 25 a lunii, pentru luna viitoare;
·
cererile
se pot primi la sediul DAS, la sediul Centrului de zi pentru adulti cu
dizabilitati si la Cantina de ajutor social;
·
inregistrarea
cererii in registrul DAS;
·
eliberarea
abonamentului lunar prin inregistrarea intr-un borderou care cuprinde: numele și
prenumele persoanei căreia i s-a distribuit abonamentul, seria și numărul CI/BI
al reprezentantului legal, seria și numărul abonamentului eliberat;
·
pe
formularul de cerere si declaratie pe propria raspundere beneficiarul va
mentiona ca a primit abonamentul si va semna in fata inspectorului DAS;
·
indosarierea
se va face in ordine alfabetica, la fiecare sfarsit de luna, la sediul DAS;
·
la
sfarsitul lunii se va intocmi un centralizator cu privire la numarul de abonamente
distribuite in luna respectiva si se va transmite cate un exemplar la AITT si
PMT;
·
plata
abonamentelor se va efectua de PMT pe baza centralizatorului.
Abonamentul lunar/urban/2 calatorii/zi valabil
pentru mijloacele de transport local de calatori (cu o valoare de 78 lei, conf.
HCL nr. 336/31.10.2013), acordat gratuit elevilor, va conține următoarele
elemente:
a) seria/numarul si data emiterii
abonamentului;
b) datele de identificare ale
beneficiarului: numele și prenumele persoanei, seria și numărul actului de
identitate.
c) luna pentru care se elibereaza
abonamentull;
d) emitentul, respectiv Direcția
de Asistență Socială, semnătura reprezentantului și ștampila acesteia;
e) pe fața abonamentului se vor
tipări următoarele:
"
Abonament de transport lunar/urban/2 calatorii/zi acordat gratuit
elevilor din Municipiul Targoviste, conform Hotararii Consiliului Local
Municipal Targoviste nr. 203/18.08.2016.
f) pe verso-ul abonamentului se
vor tipari urmatoarele:
abonamentul este netransmisibil; abonamentul
se prezinta organelor abilitate pentru control;
odata cu prezentarea abonamentului
veti prezenta organelor de control si actul de identitate;
orice modificare, stersatura, inscriere neautorizata facuta abonamentului
conduce la anularea acestuia.
g) in partea din dreapta a abonamentului
va fi cuponul statistic al abonamentului in care vor fi mentionate in mod
obligatoriu elementele precizate la lit. a), b), c) si d).
Cuponul
statistic va fi retinut de catre taxatorul/soferul operatorului de transport.
Abonamentul
este nominal, netransmisibil și este valabil pe perioada pentru care a fost
eliberat.
10.
Anexe
Anexa PS_01_01
cerere si declaratie pe propria raspundere privind eliberarea abonamentului
lunar.
Cerere si declaratie pe propria raspundere
Subsemnatul_________________________________________________________________
domiciliat
in Mun. Targoviste, str. ___________________________________________________,
nr. __________, bl. ___________, sc. ________, ap. __________, jud. Dambovita,
posesor al actului de identitate CI/BI seria________, nr. ___________________,
eliberat de ________________________, la data de _________________,CNP___________________________________,parinte/reprezentant
legal al elevului/ei
___________________________________________________________________ inscris/a
la Scoala Generala/Liceul
______________________________________________________
in
clasa a ________________, CNP ______________________________________, cunoscand
ca falsul in declaratii este pedepsit de legea penala, declar pe propria
raspundere ca elevul se deplaseaza spre si dinspre institutia de invatamant
utilizand mijloace de transport in comun ale AITT si solicit eliberarea unui
abonament lunar, conform prevederilor HCL Targoviste nr. 203/18.08.2016.
Data
____________________ Semnatura _____________________________
Am primit abonamentul lunar aferent lunii _________________ anul ___________
Semnatura de primire ____________________________________
CUPRINS
1. Formular
avizare și aprobare procedură..............................................................................................
2
2. Evidența
modificărilor
procedurii........................................................................................................
2
3. Listă de
difuzare a
procedurii.............................................................................................................
2
4. Scopul
procedurii de
sistem.................................................................................................................
3
5. Domeniul de
aplicare al procedurii de
sistem......................................................................................
3
6. Documente de
referință.......................................................................................................................
3
6.1. Acte
normative..................................................................................................................................
3
6.2. Alte
documente ale institutiei .........................................................................................................
3
6.3. Alte
documente
utilizate...................................................................................................................
3
7. Definiții și
abrevieri ale
termenilor......................................................................................................
3
7.1. Definiții ale
termenilor......................................................................................................................
3
7.2. Abrevieri ale
termenilor....................................................................................................................
3
8. Roluri și
responsabilități.......................................................................................................................4
9. Descrierea
procedurii
operaționale......................................................................................................
5
9.1. Generalități........................................................................................................................................
5
9.2. Resurse
necesare................................................................................................................................6
9.3. Modul de
lucru..................................................................................................................................
6
10. Anexe.................................................................................................................................................
8
CUPRINS
................................................................................................................................................
9
PREȘEDINTE DE
ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
jr. Cătălin Rădulescu jr. Chiru Cătălin Cristea