Anexa 9 la H.C.L. nr. 5/26.01.2016
REGULAMENT
DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL
CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL
ARTICOLUL 1
Definiţie
(1) Regulamentul de organizare şi
funcţionare este un document propriu al Cantinei de Ajutor Social, aprobat prin
acelaşi/aceeaşi act administrativ/hotarâre prin care a fost înfiinţat, în
vederea asigurării funcţionării acestuia, cu respectarea standardelor minime de
calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la
informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite etc.
(2) Prevederile prezentului regulament
sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajaţii
centrului şi, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţii
legali/convenţionali, vizitatori.
ARTICOLUL 2
Identificarea serviciului social
Cantina de Ajutor Social”, cod serviciu social 8899 CPDH - 1, înfiinţat de Directia Muncii si Protectiei Sociale şi administrat Consiliul Local Municipal Targoviste - Directia de Asistenta Sociala, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF, nr. 000994 eliberat conform Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările ulterioare, detine licenta de functionare definitiva/provizorie nr. ___________/____________, sediul str. Tudor Vladimirescu, nr. 1.
ARTICOLUL 3
Scopul serviciului social
Scopul serviciului
social Cantina de Ajutor Social este:
¨ Pregatirea si servirea a doua mese,
zilnic, de persoana, pranzul si cina, in limita alocatiei de hrana prevazuta
de reglementarile in vigoare, respectiv
12 lei/zi/persoana, conform HG nr. 904/15.10.2014 privind stabilirea nivelului
minim al alocatiei zilnice de hrana
pentru consumurile colective (modificarile ce pot surveni la modificarea
alocatiei de hrana se face numai prin HG sau HCL).
¨ Transport gratuit pentru persoanele nedeplasabile
care beneficiaza de distribuirea hranei la domiciliu in limita alocatiei de
hrana prevazuta de reglementarile in
vigoare, respectiv 12 lei/zi/persoana conform HG nr. 904/15.10.2014 privind
stabilirea nivelului minim al alocatiei zilnice
de hrana pentru consumurile colective.
¨ prepararea, distribuirea si servirea mesei
pentru Centrul Social Integrat Sfanta Maria in limita alocatiei de hrana stabilite
prin hotarare de guvern respectiv 16.6 lei/zi /persoana.
¨ prepararea, distribuirea si servirea mesei
pentru Centrul Social pentru persoane
varstnice Sfanta Elena in limita alocatiei de hrana stabilite prin hotarare de
guvern, respectiv 16.6 lei/zi /persoana.
¨ prepararea, distribuirea si servirea mesei
pentru Centrul Social Impreuna vom Reusi in limita alocatiei de hrana stabilite
prin hotarare de guvern respectiv 16.6 lei/zi /persoana.
¨ prepararea, distribuirea si servirea mesei
pentru Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati in limita alocatiei de hrana
stabilite prin hotarare de guvern respectiv 16.6 lei/zi /persoana.
¨ prepararea, distribuirea si servirea mesei
de pranz pentru Centrul Floare de Colt din cadrul DGASPC, conform protocolului
de colaborare cu act aditional nr. 1/24.112014, respectiv 8.3 lei/zi /persoana.
Categorii de persoane care pot beneficia de serviciile Cantinei
Pot beneficia de serviciile
cantinei de ajutor social urmatoarele categorii de
persoane:
a)
copiii
in virsta de pana la 18 ani, aflati in intretinerea acelor familii al caror
venit mediu lunar pe o persoana in intretinere este sub nivelul net lunar,
pentru o persoana singura, luat in calcul la stabilirea ajutorului social;
b)
tinerii
care urmeaza cursuri de zi la institutiile de invatamant ce functioneaza
conform legii, pana la terminarea, acestora, dar fara a depasi varsta de 25
ani, respectiv 26 ani in cazul celor care urmeaza studii superioare cu o durata
mai mare de 5 ani si care se incadreaza in conditiile punctului a;
c)
persoanele
care beneficiaza de ajutor social sau de alte ajutoare banesti acordate in
conditiile legii si al caror venit este de pana la nivelul venitului net lunar
pentru o persoana singura, luat in calcul la stabilirea ajutorului social;
d)
pensionarii;
e)
persoanele
care au implinit varsta de pensionare, aflate intr-una din urmatoarele
situatii: sunt izolate social, nu au sustinatori legali, sunt lipsite de venituri;
f)
invalizii
si bolnavii cronici;
g) g.orice persoana care, temporar nu realizeaza venituri, pe o perioada de maxim 90 zile.
ARTICOLUL 4
Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare
(1) Cantina de Ajutor Social funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea cantinelor nr. 208/2007, Legea 416/2001 cu modificările ulterioare, privind venitul minim garantat, cu modificarile si aprobarile ulterioare, precum şi ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului.
(2) Standard minim de calitate aplicabil:
Ordinul nr.2126/05.11.2014
privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea
serviciilor sociale, anexa 9.
(3) Cantina de Ajutor Social este înfiinţat prin:
a) Dispozitia directorului Directiei
Muncii si Protectiei sociale
jud. Dambovita si funcţionează în cadrul Directiei de Asistenta Sociala
Targoviste, nr. 39/31.08.1992.
b) Hotărârea Consiliului Local Municipal Targoviste
privind infiintarea Directiei de Asistenta Sociala, prin reorganizarea Cantinei
de Ajutor Social, nr. 85/1995.
ARTICOLUL 5
Principiile care stau la baza acordării serviciului social
(1) Cantina de Ajutor Social se organizează şi
funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul
naţional de asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la
baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în
convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte
internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele
minime de calitate aplicabile.
(2) Principiile specifice care stau la baza prestării
serviciilor sociale în cadrul Cantinei de Ajutor Social sunt următoarele:
a) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
b) protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
c) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare;
d) deschiderea către comunitate;
e) asistarea persoanelor fără capacitate de exerciţiu în realizarea şi exercitarea drepturilor lor;
f) asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol şi statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal mixt;
g) ascultarea opiniei persoanei beneficiare
şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont, după caz, de vârsta şi de
gradul său de maturitate, de discernământ şi capacitatea de exercitiu;
h) promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
i) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a persoanei beneficiare;
j) preocuparea permanentă pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent;
k) încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate;
l) asigurarea unei intervenţii profesioniste,
prin echipe pluridisciplinare;
m) asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale;
n) responsabilizarea membrilor familiei,
reprezentaţilor legale cu privire la exercitarea drepturilor şi îndeplinirea
obligaţiilor de întreţinere;
o) primordialitatea responsabilităţii
persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de
integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de
dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
p) colaborarea centrului/unităţii cu
serviciul public de asistenţă socială.
ARTICOLUL 6
Beneficiarii serviciilor sociale
(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate de Cantina de Ajutor Social sunt:
a) copiii în vârstă de până la 18 ani, aflaţi în întreţinerea acelor familii al căror venit net mediu lunar pe o persoană în întretinere este sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;
b) tinerii care urmează cursuri de zi la instituţiile de învăţământ ce functionează în condiţiile legii, pâna la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul celor care urmează studii superioare cu o durata mai mare de 5 ani, care se află în situaţia prevazută la lit.a);
c) persoanele care beneficiază de ajutor social sau de alte ajutoare băneşti acordate în conditiile legii şi al căror venit este de până la nivelul venitului net lunar pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;
d) pensionarii;
e) persoanele care au împlinit vârsta de pensionare, aflate într-una dintre urmatoarele situatii: sunt izolate social, nu au susţinători legali, sunt lipsite de venituri;
f) invalizii şi bolnavii cronici în limitele legii;
g) orice persoană care, temporar, nu realizează venituri, pe o perioadă de cel mult 90 de zile pe an.
Acordarea serviciilor sociale se realizează în baza unui contract, încheiat între Directia de Asistenta Sociala şi beneficiar, în care se stipulează serviciile acordate, drepturile şi obligaţiile părţilor.
(2) Persoanele îndreptatite să beneficieze de serviciile Cantinei de Ajutor Social, şi care realizează venituri ce se situează peste nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social. Pot beneficia de serviciile instituţiei cu plata unei contribuţii de 30% din venitul pe persoană, fără a se depăşi costul meselor servite, calculate pe aceeaşi perioadă.
(2) Condiţiile
de acces/admitere în centru sunt următoarele:
a) acte necesare;
¨ Cerere de asistare formulata de titularul de dosar;
¨ Buletin de identitate sau carte de identitate (xerocopie) pentru toti membrii cu varsta peste 14 ani (se anunta orice modificare de domiciliu);
¨ Certificatele de nastere ale tuturor membrilor (xerocopie);
¨ Certificatul de casatorie (xerocopie);
¨ Hotararea definitiva de incredintaresi stabilirea domiciliului minorilor, de plasament al minorului, de incuviintare a adoptiei, conform reglementarilor legale in vigoare si cuantumul stabilit;
¨ Actul din care sa rezulte calitatea de tutore sau curator, unde este cazul;
¨ Adeverinta de la unitatea de invatamant pentru copiii si tinerii (18-26 ani) care urmeaza cursuri de zi, cu mentiunea daca beneficiaza sau nu de bursa (anual);
¨ Pentru invalizi si bolnavi cronici – certificat de incadrare intr-o categorie de invaliditate sau handicap, respectiv certificat medical de constatare a capacitatii de munca emis de Cabinetul de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca din cadrul Casei Judetene de Pensii (in functie de valabilitatea actului);
¨ Adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau medicul specialist care atesta existenta unei boli cronice;
¨ Declaratie notariala ca nu realizeaza venituri in cazul mamelor care ingrijesc copiii cu varsta pana la 7 ani;
¨ Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice eliberat de Serviciul Impozite si Taxe Locale (semestrial);
¨ Adeverinta privind salariul net in cazul salariatilor (trimestrial sau la orice modificare);
¨ Adeverinta eliberata de AJOFM Dambovita, cupon somaj sau postsomaj, cupon de pensie, cuponul de alocatie (trimestrial sau la orice modificare de venit);
(3) Condiţii de încetare a serviciilor :
Conform prevederilor Contractului de acordare a
serviciilor, constituie motiv de incetare urmatoarele :
a) Expirarea duratei pentru care a fost incheiat contractul ;
b) Acordul partilor privind incetarea
contractului ;
c) Scopul contractului a
fost atins ;
d) Forta majora, daca este invocata ;
e) Pentru neprezentarea timp de trei zile
consecutiv, fara notificarea furnizorului, contractul se suspenda prin
intocmirea unui referat si a intocmirii bonului de transfer - retur;
f) Prin neprezentare timp de 10 zile
consecutiv.
(4) Persoanele beneficiare de servicii sociale
furnizate prin Cantina de Ajutor Social au următoarele
drepturi:
a) să li se respecte drepturile şi
libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie,
opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
b) să participe la procesul de luare a
deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor
privind intervenţia socială care li se aplică;
c) să li se asigure păstrarea
confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
d) să li se asigure continuitatea serviciilor
sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia
de dificultate;
e) să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi
bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;
f) să li se garanteze demnitatea, intimitatea
şi respectarea vieţii intime;
g) să participe la evaluarea serviciilor
sociale primite;
h) să li se respecte toate drepturile
speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu dizabilităţi.
(5) Persoanele beneficiare de servicii sociale
furnizate de Cantina de Ajutor Social au următoarele obligaţii:
a) să furnizeze informaţii corecte cu privire
la identitate, situaţie familială, socială, medicală
şi economică;
b) să participe, în raport cu vârsta,
situaţia de dependenţă etc. la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
c) să contribuie, în conformitate cu legislaţia
în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul
serviciului şi de situaţia lor materială;
d) să comunice orice modificare intervenită
în legătură cu situaţia lor personală;
e) să respecte prevederile prezentului
regulament.
ARTICOLUL 7
Activităţi şi funcţii
Principalele funcţii ale serviciului
social „Centrul Cantina de Ajutor Social” sunt următoarele:
a) de furnizare a serviciilor sociale de
interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activităţi:
1.
reprezintă
furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară;
2.
furnizarea
hranei;
3.
distribuirea
hranei si produselor alimentare;
4.
prepararea
si servirea hranei;
b) de informare a beneficiarilor, potenţialilor
beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de
activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:
1.
distribuirea
sau postarea pe site-ul DAS a materialelor informative
privind serviciile oferite;
2.
informarea
beneficiarilor privind ROF-ul Cantinei de Ajutor Social;
3.
elaborarea
de rapoarte de activitate;
c) de promovare a drepturilor beneficiarilor
şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în
general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra
categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare,
potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
1.
elaborarea
Cartei Drepturilor si a Codului Etic ;
2.
aplicarea
si respectarea prevederilor Cartei Drepturilor si a Codului Etic ;
3.
incheierea
contractului de acordare de servicii sociale cu
respectarea normelor in vigoare ;
d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin
realizarea următoarelor activităţi:
1.
elaborarea
instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
2. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate prin aplicarea chestionarelor privind gradul de satisfactie al beneficiarilor;
3.
aplicarea
masurilor de prevenire si control ale infectiilor, in conformitate cu
legislatia in vigoare;
e) de administrare a resurselor financiare,
materiale si umane ale centrului prin realizarea următoarelor activităţi:
Auditare interna cel putin o data la trei ani,
in baza indicatorilor proprii de masurare a eficientei administrarii resurselor
umane, financiare precum si a eficacitatii si performantei activitatii sale.
ARTICOLUL 8
Structura organizatorică, numărul de
posturi şi categoriile de personal
(1) Serviciul social „Centrul Cantina de
Ajutor Social” funcţionează cu un număr de 25 total personal, conform Hotărârii
Consiliului Local nr. 270/29.10.2015.
(2) hotărâre a
autorităţii administraţiei publice locale prin care s-a aprobat înfiinţarea
centrului în cadrul Directiei de Asistenta Sociala Targoviste – HCM nr. 458/27.03.1997
a)
personal de conducere: şef de centru/coordonator specialitate 2 ;
b)
personal de specialitate şi auxiliar: 16;
c)
personal cu funcţii administrativ-gospodăresti: 7;
ARTICOLUL 9
Personalul de conducere
(1) Personalul de conducere este:
a) şef de centru;
(2) Atribuţiile personalului de conducere
sunt:
A)
şef de centru;
a) asigură coordonarea,
îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul serviciului şi
propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu
îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor
legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;
b) elaborează rapoartele generale
privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi
întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;
c) propune participarea
personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
d) colaborează cu alte
centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii
civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătăţirii permanente a
instrumentelor proprii de asigurare a calităţii serviciilor, precum şi pentru
identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor
beneficiare;
e) întocmeşte raportul anual de activitate;
f) asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii
serviciului/centrului;
g) propune furnizorului de
servicii sociale aprobarea structurii organizatorice şi a
numărului de personal;
h) desfăşoară activităţi pentru
promovarea imaginii centrului în comunitate;
i) ia în considerare şi analizează orice sesizare
care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor
în cadrul serviciului pe care îl conduce;
j) răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate
de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri
de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după
caz, formulează propuneri în acest sens;
k) organizează activitatea personalului şi asigură
respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
l) reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorul
de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu
persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în
justiţie;
m) asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu
serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel
judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii
civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor;
n) numeşte şi eliberează din funcţie personalul din
cadrul serviciului, în condiţiile legii;
o) întocmeşte proiectul bugetului
propriu al serviciului şi contul de încheiere a
exerciţiului bugetar;
p) asigură îndeplinirea măsurilor
de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi
funcţionare;
q) asigură încheierea cu
beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor
sociale;
r) alte atribuţii prevăzute în
standardul minim de calitate aplicabil.
(3) Funcţiile de conducere se ocupă prin
concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii.
(4) Candidaţii pentru ocuparea funcţiei
de conducere trebuie să fie absolvenţi cu diplomă de învăţământ superior în
domeniul psihologie, asistenţă socială şi sociologie, cu vechime de minimum 2
ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenţi cu diplomă de licenţă ai
învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor
administrative, cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.
(5) Sancţionarea disciplinară sau
eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în condiţiile
legii.
ARTICOLUL 10
a) Asistent social :
¨ Cunoaste si respecta prevederile
legale in vigoare din domeniul asistentei si protectiei sociale;
¨ Pastreaza confidentialitatea
datelor cu caracter personal ale
persoanelor asistate precum si a
situatiilor, documentelor si informatiilor pe care le detine in scop
profesional;
¨ Raspunde de corectitudinea datelor
consemnate in anchetele sociale si in instrumentele de lucru utilizate in
derularea activitatilor;
¨ Pentru persoanele cu venituri reduse sau fără
venituri - solicitante de asistenţă prin Cantina de Ajutor Social in
conformitate cu prevederile Legii nr. 208/1997, desfasoara urmatoarele
activitati:
o
primeşte şi
verifică dosarele solicitanţilor de asistare prin Cantina de Ajutor Social;
o
realizeaza
evaluarea socio-familiala a titularului de dosar şi întocmeşte, în urma celor
constatate, referatele de anchetă socială cu propuneri pentru comisie, de
acordare, sau, dupa caz, neacordarea serviciilor de asistenta sociala prestate
de Cantina de Ajutor Social;
o
transmite
zilnic sefului serviciului Cantina de Ajutor Social numărul de asistaţi şi
orice altă modificare referitoare la asistarea acestora;
o
participă
periodic, în timpul distribuţiei hranei, la discuţii cu asistaţii cantinei, pe
orice problemă personală, familială, socială, de sănătate, a acestora,
încercând prin contactarea diverselor instituţii, să amelioreze condiţia
asistatului;
o
in vederea
monitorizarii, verifică şi reactualizează periodic şi ori de căte ori este
nevoie dosarele asistaţilor, prin punctaje cu evidenţele altor instituţii
abilitate si/sau implicate in actul de asistenta sociala;
o
întocmeşte
periodic, pe baza evidenţelor zilnice şi a proceselor-verbale încheiate în
comisia de aprobare a dosarelor, situaţii centralizate referitoare la
contribuţia datorată de asistaţii la forma cu plată pe care le comunică
serviciului contabilitate;
o
verifica
periodic, prin chestionare, gradul de satisfactie al persoanelor asistate;
o
intocmeste
fise operative si contracte de prestari servicii sociale.
b) Asistent medical comunitar:
a) identificarea familiilor cu risc medico-social din cadrul comunităţii;
b) determinarea nevoilor medico-sociale ale populaţiei cu risc;
c) culegerea datelor despre starea de sănătate a familiilor din teritoriul unde îşi desfăşoară activitatea;
d) stimularea de acţiuni destinate protejării sănătăţii;
e) identificarea, urmărirea şi supravegherea medicală a gravidelor cu risc medico-social în colaborare cu medicul de familie şi cu asistenta din cadrul cabinetului medical individual, pentru asigurarea în familie a condiţiilor favorabile dezvoltării nou-născutului;
f) efectuarea de vizite la domiciliul lăuzelor, recomandând măsurile necesare de protecţie a sănătăţii mamei şi a nou-născutului;
g) în cazul unei probleme sociale, ia legătura cu serviciul social din primărie şi din alte structuri, cu mediatorul sanitar din comunităţile de romi pentru prevenirea abandonului;
h) supraveghează în mod activ starea de sănătate a sugarului şi a copilului mic;
i) promovează necesitatea de alăptare şi practicile corecte de nutriţie;
j) participă, în echipă, la desfăşurarea diferitelor acţiuni colective, pe teritoriul comunităţii: vaccinări, programe de screening populaţional, implementarea programelor naţionale de sănătate;
k) participă la aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a eventualelor focare de infecţii;
l) îndrumă persoanele care au fost contaminate pentru controlul periodic;
m) semnalează medicului de familie cazurile suspecte de boli transmisibile constatate cu ocazia activităţilor în teren;
n) efectuează vizite la domiciliul sugarilor cu risc medico-social trataţi la domiciliu şi urmăreşte aplicarea măsurilor terapeutice recomandate de medic;
o) urmăreşte şi supraveghează în mod activ copiii din evidenţa specială (TBC, HIV/SIDA, prematuri, anemici etc.);
p) identifică persoanele neînscrise pe listele medicilor de familie şi contribuie la înscrierea acestora; urmăreşte şi supraveghează activ nou-născuţii ale căror mame nu sunt pe listele medicilor de familie sau din zonele în care nu există medici de familie;
q) organizează activităţi de consiliere şi demonstraţii practice pentru diferite categorii populaţionale;
r) colaborează cu ONG-uri şi cu alte instituţii pentru realizarea programelor ce se adresează unor grupuri-ţintă (vârstnici, alcoolici, consumatori de droguri, persoane cu tulburări mintale şi de comportament), în conformitate cu strategia naţională;
s) urmăreşte identificarea persoanele de vârstă fertilă; diseminează informaţii specifice de planificare familială şi contracepţie;
t) se preocupă de identificarea cazurilor de violenţă domestică, a cazurilor de abuz, a persoanelor cu handicap, a bolnavilor cronici din familiile vulnerabile;
u) efectuează activităţi de educaţie pentru sănătate în vederea adoptării unui stil de viaţă sănătos.
ARTICOLUL 11
Personalul administrativ, gospodărie,
întreţinere-reparaţii, deservire
Personalul administrativ asigură activităţile auxiliare
serviciului social: aprovizionare, mentenanţă, achiziţii etc. şi poate fi:
a) administrator ;
b) economist;
c) manipulant marfuri;
d) ingrijitor;
e) şofer;
f) muncitor necalificat/lucrator bucatarie;
g) muncitor calificat/bucatar sef;
h) muncitor calificat/bucatar;
i) bufetier.
Atributii personal administrativ, gospodărie,
întreţinere-reparaţii, deservire:
a) administrator:
¨ Organizeaza activitatea de aprovizionare,
depozitare si conservare a alimentelor si de pregatire a acestora;
¨ Raspunde de indeplinirea prompta si
corecta a sarcinilor de munca ;
¨ Asigura si raspunde de calitatea
activitatii desfasurate sub coordonarea sa ;
¨ Informeaza sef serviciu despre toate
disfunctionalitatile si problemele potentiale din punct de vedere tehnic
survenite in activitatea cantinei ;
¨ Efectueaza referatele de materiale
consumabile necesare aprovizionarii cantinei ;
¨ Efectueaza F.A.Z.-urile lunar pentru
autoutilitarele DB 06 UYW si DB 07BDD si raspunde de corectitudinea
inscrisurilor in foile parcurs transport marfa ;
¨ Asigura in colaborare cu sef serviciu
existenta stocului minim de alimente si materiale consumabile, precum si
cererea de aprovizionare din timp cu acestea, inaintea atingerii limitei minime
a stocului ;
¨ Organizeaza instruirile periodice ale
intregului personal din cantina privind respectarea normelor de protectia muncii,
precum si a securitatii muncii ;
¨ Respecta confidentialitatea tuturor
aspectelor legate de locul de munca indiferent de natura acestora ;
¨ Participa la cursurile de
perfectionare ;
¨ Raspunde de curatenia si dezinfectia
tuturor spatiilor cantinei ;
¨ Raspunde de achizitionarea si pastrarea
alimentelor si materialelor de curatenie si dezinfectie, de starea igienica a
bucatariei si a depozitelor ;
¨ Raspunde de integritatea gestionara a
depozitelor de alimente ;
¨ Primeste pastreaza si elibereaza alimente
numai pe baza de documeste legale ;
¨ Receptioneaza calitativ
,cantitativ si organoleptic produsele care intra in gestiune cu
participarea ambelor parti (furnizor si beneficiar) si in prezenta membrilor
comisiei de receptie numiti prin decizie ;
¨ Are obligatia ca in cazul aparitiei unor
diferente la receptionarea marfurilor sa le consemneze in nota de intrare
receptie sis a actioneze pentru remedierea acestora;
¨ Rezultatele receptiei produselor se
consemneaza in nota de receptie si constatare diferente, care trebuie sa cuprinda
toate elementele prevazute in formular, consemnand corect si vizibil, fara
stersaturi, toate datele produsului (alimentelor, marfii) receptionat ;
¨ Urmareste termenul de garantie al
produselor ;
¨ Se asigura ca produsele sa fie
insotite de certificate de calitate si conformitate ;
¨ Verifica periodic stocurile din depozit,
cantitativ si calitativ pentru depistarea eventualelor lipsuri, deprecieri,
degradari ;
¨ Verifica corectitudinea inscrisurilor din facturile fiscale aferente intrarilor de marfa in unitate;
¨ Gestioneaza conform reglementarilor in vigoare marfurile din magazine intocmind zilnic note intrare receptie si bonuri de consum;
¨ Participa zilnic impreuna cu bucatarul sef la intocmirea listei de alimente, eliberand din stoc marfa conform metodei FIFO, pe bonuri de consum cu regim special, raspunzand de miscarea corecta a stocurilor ;
¨ Are obligatia de a elibera din magazine alimentele conform cantitatilor mentionate in bonurile de consum;
¨ La sfarsitul lunii puncteaza stocurile
fiselor de magazie cu stocurile de alimente existente in evidenta computerizata
stabilita de datele introduse conform NIR, bon consum, bon transfer, dupa care
centralizeaza si valorifica consumul lunar de alimente ;
¨ Are obligatia sa tina evidenta documentelor cu regim special intr-un registru intrare-iesire;
¨ Opereaza zilnic fisele de magazine cu cantitatile aferente intrarilor si iesirilor din gestiune;
¨ Intocmeste luna graficele de temperature
pentru spatiile frigorifice si le completeaza zilnic;
¨ Colaboreaza cu persoana care asigura evidenta electronica a miscarii stocurilor ;
¨ Verifica intergitatea ambalajelor tutror produselor;
¨ Verifica existenta, integritatea si modul
de etichetare a produselor;
¨ Verifica in permanenta inscriptionarea pe
ambalaj a termenului de valabilitatea al produselor la receptionarea marfurilor si informeaza
seful ierarhic daca acesta nu exista sau este
aproape de expirare ;
¨ Colaboreaza si comunica sefului ierarhic
lista cu necesarul de marfa pentru perioada urmatoare ;
¨ Raspunde de igiena permanenta a spatiilor
destinate depozitarii alimentelor ;
¨ Aduce la cunostinta sefului ierarhic orice
neregula constatata ;
¨ Efectueaza periodic confruntari intre
evidentele scriptice si cele faptice ;
¨ Are obligatia sa adopte un conportament
civilizat, amiabil si de colaborare cu toti furnizorii, si personalul cu care
intra in contact ;
¨ Raspunde de buna exploatare, intretinere,
functionare si existenta tuturor obiectelor de inventar si mijloacelor fixe
aflate in magazii;
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are ;
¨ Prospecteaza piata, realizand un studiu cu
privire la situatia preturilor practicate in cel putin doua piete ale
municipiului targoviste ;
¨ Executa orice sarcina primita de la seful
ierarhic superior.
b) muncitor calificat/bucatar sef :
¨
Raspunde
de activitatea personalului din blocul alimentar si supravegheaza prepararea
culinara corecta a alimentelor ;
¨ Respecta normele de pastrare, preparare si
distribuire a alimentelor;
¨ Raspunde de incadrarea zilnica in suma
aferenta alocatiei de hrana protrivit Hotararilor Guvernului si ale Consiliului
local ;
¨ Stabileste impreuna cu conducerea
unitatii meniul si intocmeste lista
zilnica de alimente necesare pregatirii acesteia, lista care se supune obligatoriu aprobarii Sefului de serviciu pe
Cantina, respectand incadrarea in alocatia zilnica de hrana stabilita prin
hotarari ale guvernului si ale Consiliului local.
¨ Pe baza listei zilnice de alimente
primeste de la magazie alimentele inscrise in lista si verifica cantitatea si
calitatea lor, raspunzand de corecta lor folosire.
¨ Raspunde de pregatirea la timp a meniului
si de calitatea acestuia.
¨ Raspunde de portionarea si distribuirea
hranei pe baza de semnatura in borderourile de evidenta a asistatilor.
¨ Restituie la magazie pe baza bonului de
transfer in aceiasi zi alimentele
neridicate de asistati
¨ Intocmeste si semneaza procesele de
predare –primire in doua exemplare a
alimentelor si a hranei reci si calde pentru centrele D.A.S.;
¨ Participa la receptionarea alimentelor
achizitionate si a bunurilor de orice fel;
¨ Verifica stocurile produselor alimentare
din magazii inainte de intocmirea meniurilor si participa la eliberarea
produselor alimentare din magazie ;
¨ Intocmeste si afiseaza meniul zinic.
¨ Primeste zilnic de
¨ Centralizeaza saptamanal pe borderoul
persoanelor asistate numarul total de portii distribuite numarul de
retururi efectuate si le puncteaza cu listele de alimente ;
¨ Participa la distributia hranei rece si
calda la catre beneficiarii Cantinei de Ajutor Social.
¨ Raspunde de portionarea si distribuirea
hranei pe puncte de distributie ( Cantina de Ajutor
Social, Micro XII, Centrul Sf. Maria, beneficiari domiciliu, Sf. Elena, CS Impreuna Vom Reusi, Centrul de zi pentru
copii cu dizabilitati, Centrul de zi pentru copii cu vulnerabilitati ,,Danut’’
si Centrul de Servicii Sociale), pe baza
de semnatura in borderourile de evidenta a asistatilor ;
¨ Raspunde de recoltarea corecta a probelor
alimentare – etichetate cu nume bucatar, data si ora recoltarii precum
si centrul pentru care este destinata mancarea-
spre pastrarea acestora in spatiul frigorific, conform normelor in
vigoare, timp de 48 de ore, pentru control;
¨ Asigura si raspunde de aplicarea tuturor
masurilor de igiena, antiepidemice si antiseptice a normelor de protectia
muncii precum si circuitele functionale stabilite ;
¨ Are obligatia sa cunoasca si sa aplice reglementarile legislative referitoare la igiena
si siguranta alimentelor ;
¨ Asigura si respecta regulile si normele igienico – sanitare in blocul
alimentar.
¨ Controleaza procesul de curatenie in bucatarie.
¨ Are obligatia pastrarii echipamentului de
protectia a alimentelor conform reglementarilor
legislative in vigoare ;
¨ Controleaza operarea zilnica a graficului de
temperatura;
¨ Sesizeaza conducerii centrului deficientele semnalate in functionalitatea utilajelor din dotarea bucatariei;
¨ Controleaza si verifica starea de sanatate a personalului din blocul alimentar, in acelasi timp intocmind zilnic caietul de triaj epidemiologic;
¨ Participa impreuna cu sef serviciu Cantina
de Ajutor Social la intalnirile cu Comitetul Consultativ format din membri
atrasi din randul benefiarilor, cu privire la imbunatatirea calitatii
serviciilor sociale;
¨ Raspunde de buna exploatare, intretinere,
functionare si existenta tuturor obiectelor de inventar si mijloacelor fixe
aflate in bucatarie ;
¨ Verifica prin sondaj gramajul portiilor in bucatarie ;
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are;
¨ Executa orice sarcina primita de la seful
ierarhic superior.
¨ Stabileste si mentine relatii profesionale
cu intreg personalul institutiei si are o atitudine politicoasa ;
¨ Raspunde de corectitudinea si
promptitudinea cu care furnizeaza informatiile din domeniul sau de
activitate ;
¨
Respecta procedurile interne
legate de utilizarea si pastrarea in buna functionare a echipamentului din
dotarea bucatariei;
¨ Isi insuseste si respecta prevederile
legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca precum si protectia impotriva incendiilor;
¨ Isi desfasoara activitatea in conformitate
cu pregatirea, instruirea si recomandarile angajatorului, pe linie ierarhica,
astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire atat
propria persoana cat si alte persoane(copii/tineri/adulti)
care pot fi afectate de actiunuile sau omisiunile sale in timpul
activitatii ;
¨
Cunoaste
modalitatile de acordare a primului ajutor.
¨ Cunoaste si respecta continutul
documentelor relevante pentru munca sa: misiunea institutiei, ROF, ROI, Codul
etic si procedurile de lucru specifice ;
¨ Pastreaza confidentialitatea informatiilor
si a documentelor de serviciu ;
¨ Respecta principiile care stau la baza
activitatii institutiei si regulile deontologice ;
c) economist:
¨ Asigura masurile de pastrare, manipulare
si folosire a formularelor cu regim special ;
¨ Utilizeaza mijloacele informatice in realizarea activitatii;
¨ Participa la organizarea sistemului informational al unitatii, urmarind folosirea cat mai eficienta a datelor si transmiterea acestora in timp util serviciului contabilitate;
¨ Sesizeaza sef serviciu Cantina de Ajutor
Social ori de cate ori documentele justificative primate nu corespund din punct
de vedere al legalitatii si realitatii datelor inscrise;
¨ Participa la inventarierea generala a
patrimoniului unitatii impreuna cu alti angajati atunci cand este numit prin
decizie de catre conducerea unitatii ;
¨ Inregistreaza lunar consumurile
carburantilor pentru autoutilitarele si autovehiculele aflate in toate centrele
DAS ;
¨ Verifica lunar justetea inregistrarilor
din fisele de magazie ale gestionarilor de alimente cu balantele lunare ;
¨ Primeste si centralizeaza documentele de
intrare si iesire in consum pe fiecare gestiune in parte (NIR, bon consum, bon
tansfer) ;
¨ Intocmeste lunar balanta de
verificare ;
¨ Verifica ca receptia intocmita de
gestionar sa fie corespunzatoare cu datele din factura la rubricile in care sunt trecute produsele, cantitatea si
valorile intrate in gestiune ;
¨ Calculeaza bonurile si verifica ca
totalurile acestora sa corespunda din punct de vedere valoric cu inscrisurile
din calculator ;
¨ Urmareste ca listele zilnice de alimente,
bonurile de consum, bonurile de transfer si NIR-urile sa fie semnate de catre
persoanele indreptatite , respectiv sef serviciu,
gestionar, bucatar sef, bucatar, comisie receptie marfa ;
¨ La sfarsitul lunii puncteaza stocurile
fiselor de magazie cu stocurile de alimente existente in evidenta computerizata
stabilita de datele introduse conform NIR, bon consum, bon transfer, dupa care
centralizeaza si valorifica consumul lunar de alimente ;
¨ Raspunde de buna exploatare, intretinere,
functionare si existenta tuturor obiectelor de inventar si mijloacelor fixe de
care se foloseste ;
¨ Preia functiile si responsabilitatile
sefului de centru si al casierului in cazul lipsei din unitate pe o perioada
mai mare de 24 de ore ;
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are ;
¨
Executa
orice sarcina primita de la seful ierarhic superior.
d) muncitor calificat/bucatar:
¨ Respecta normele de pastrare, preparare si
distribuire a alimentelor ;
¨ Participa la prepararea hranei in timp
util, executand indicatiile bucatarului sef ;
¨ Raspunde de pregatirea legumelor si
radacinoaselor ;
¨ Insoteste transportul de alimente de la magazie
la bucatarie ;
¨ Efectueaza operatiunile pentru transarea
si tocarea carnii, raspunzand de gramajul acestora indicat de
bucatarul sef ;
¨ Distribuie hrana rece si calda la centrele
DAS si beneficiarilor Cantinei de Ajutor Social ;
¨ Participa la distribuirea mesei de pranza
si cina atat
¨ Raspunde de portionarea si distribuirea
hranei pe puncte de distributie ( Cantina de Ajutor
Social, Micro XII, Centrul Sf. Maria, beneficiari domiciliu, Sf. Elena, CS Impreuna Vom Reusi, Centrul de zi pentru
copii cu dizabilitati, Centrul de zi pentru copii cu vulnerabilitati ,,Danut’’
si Centrul de Servicii Sociale), pe baza
de semnatura in borderourile de evidenta a asistatilor ;
¨ Pune probele alimentare in borcan pentru toate
centrele DAS spre pastrarea acestora in spatiul frigorific, conform normelor in
vigoare, timp de 48 de ore, pentru control ;
¨ Asigura si raspunde de aplicarea tuturor
masurilor de igiena, antiepidemice si antiseptice a normelor de protectia
muncii precum si circuitele functionale stabilite ;
¨ Are obligatia sa cunoasca si sa aplice reglementarile legislative referitoare la igiena
si siguranta alimentelor ;
¨ Asigura su respecta regulile si normele igienico – sanitare in blocul
alimentar si in punctele de distributie ;
¨ Dirijeaza procesul de curatenie in
bucatarie ;
¨ Raspunde de curatenia din spatiul arondat
serviciului ;
¨ Are obligatia pastrarii echipamentului de
protectia a alimentelor conform reglementarilor
legislative in vigoare ;
¨ Opereaza zilnic graficul de
temperatura ;
¨ Sesizeaza conducerii centrului deficientele semnalate in functionalitatea utilajelor din dotarea bucatariei ;
¨ Raspunde de buna exploatare, intretinere,
functionare si existenta tuturor obiectelor de inventar si mijloacelor fixe
aflate in bucatarie
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are ;
¨ Executa orice sarcina primita de la seful
ierarhic superior.
¨ Stabileste si mentine relatii profesionale
cu intreg personalul institutiei si are o atitudine politicoasa ;
¨ Raspunde de corectitudinea si
promptitudinea cu care furnizeaza informatiile din domeniul sau de
activitate ;
¨Respecta procedurile interne legate de utilizarea si pastrarea in buna functionare a echipamentului din dotarea bucatariei;
¨Isi insuseste si respecta prevederile
legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca precum si protectia impotriva incendiilor;
¨
Isi
desfasoara activitatea in conformitate cu pregatirea, instruirea si
recomandarile angajatorului, pe linie ierarhica, astfel incat sa nu expuna la
pericol de accidentare sau imbolnavire atat propria persoana cat si alte persoane(copii/tineri/adulti) care pot fi afectate de
actiunuile sau omisiunile sale in timpul activitatii ;
¨
Cunoaste
modalitatile de acordare a primului ajutor.
¨
Cunoaste
si respecta continutul documentelor relevante pentru munca sa: misiunea
institutiei, ROF, ROI, Codul etic si procedurile de lucru specifice;
¨ Pastreaza confidentialitatea informatiilor
si a documentelor de serviciu ;
¨ Respecta principiile care stau la baza
activitatii institutiei si regulile deontologice;
e) manipulant marfuri:
¨ Încărcarea/descărcarea mărfurilor în/din
autovehiculele de livrare ;
¨ Verificarea mărfurilor descarcate (organoleptic) în depozit;
¨ Manipularea şi aşezarea
produselor în spaţiile special destinate, în funcţie de sortimente
şi termenul de valabilitate, manual.
¨ Pregătirea mărfurilor
pentru expediere ;
¨ Transportul mărfurilor pentru livrare conform documentelor
şi indicaţiilor gestionarului ;
¨ Participă la
inventarierea mărfurilor de gestiune;
¨ Contribuie la asigurarea circuitului
corect al alimentelor si al resturilor alimentare, precum si la pastrarea lor
in conditii corespunzatoare de igiena si depozitare ;
¨ Transportul alimentelor din magazii in bucatarie ;
¨ Incarcarea hranei reci si preparate calde
pentru distributie catre celelalte centre ale DAS ;
¨ Raspunde de obiectele de inventar pe care
le are in gestiune, le preda la schimb pe baza de proces verbal si nu are voie sa instraineze alimente si obiecte de inventar aflate in
gestiunea institutiei ;
¨ Isi insuseste si respecta legislatia
specifica activitatii proprii ;
¨ Raspunde de modul de indeplinire a sarcinilor fata de sef serviciu ;
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are ;
¨
Executa
orice sarcina primita de la seful ierarhic superior.
f) Ingrijitor:
¨ Raspunde de ordinea, curatenia si
dezinfectia spatiilor Cantinei de Ajutor Social, altele decat blocul alimentar;
¨ Raspunde de ordinea si cutarenia din
imprejurimile Cantinei de Ajutor Social ;
¨ Raspunde de folosirea, intretinerea si
dezinfectia corecta a containerelor de
gunoi menajer ;
¨ Efectueaza curatenia si dezinfectia
curenta a pardoselii, fainatei, gresiei ;
¨ Curata si dezinfecteaza recipientele si
vasele in care a fost transportat gunoiul menajer ;
¨ Curata si dezinfecteaza zilnic baia si wc
cu materiale si ustensile folosite numai pentru aceste locuri.
¨ Raspunde de pastrarea in bune conditii a
materialelor folosite precum si folosirea lor in mod rational evitand
risipa ;
¨ Respecta circuitele functionale (salubre
si insalubre) in timpul transportului diferitelor materiale ;
¨ Raspunde de folosirea materialelor pentru
curatenie si dezinfectie conform instructiunilor de folosire ;
¨ Cunoaste solutiile dezinfectante si modul
lor de folosire ;
¨ Poarta echipament de protectie stabilit pe
care il va schimba ori de cate ori este nevoie pentru pastrarea igienei si
aspectului estetic personal ;
¨ Participa la instruirile periodice
efectuate de sef serviciu cantina de Ajutor Social ;
¨ Spala, dezinfecteaza, calca si repara
fetele de masa ale Cantinei ;
¨ Spala, dezinfecteaza, calca si repara
echipemantul de protectie al alimentului
pentru intreg personalul din blocul alimentar ;
¨ Raspunde de efectuarea saptamanala a sapunadei in incinta cantinei ;
¨ Raspunde de efectuarea curateniei generale
in cantina ;
¨ Raspunde de indeplinirea prompta si
corecta a sarcinilor de munca ;
¨ Ajuta la descarcarea produselor
alimentare, nealimentare si a bunurilor de orice fel necesare aprovizionarii
Cantinei de Ajutor Social ;
¨ Ajuta la transportul alimentelor in
bucatarie ;
¨ Raspunde de obiectele de inventar si
mijloacele fixe pe care le are in gestiune, le preda la schimb pe baza de
proces verbal si nu are voie sa instraineze
obiecte de inventar aflate in gestiunea institutiei ;
¨ Isi insuseste si respecta legislatia
specifica activitatii proprii ;
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are :
¨
Executa
orice sarcina primita de la seful ierarhic superior.
g) şofer;
¨ Efectueaza transportul marfurilor
alimentare si nealimentare ;
¨ Efectueaza transportul hranei la
domiciliul asistatilor, centrele DAS si punctele de distributie ;
¨ Are obligatia sa cunoasca prevederile
Codului Rutier in vigoare ;
¨ Raspunde de intretinerea si de exploatarea
autoutilitarei pe care o are in primire ;
¨ Completeaza zilnic si corect foaia de
parcurs transport marfa a autoutilitarei si o preda persoanei responsabile cu
evidenta acestora al o perioada de cel mult 5 zile ;
¨ Efectueaza schimbul de lubrefianti conform
normelor tehnice existente in cartea autoutilitarei ;
¨ Ia in primire si raspunde de inventarul autoutilitarei ;
¨ Anunta sef serviciu si directorul DAS in
cazul unor evenimente de circulatie in urma carora se deterioreaza
autoutilitara institutiei ;
¨ In cazul in care autoutilitara se
defecteaza in timpul cursei, este obligat sa anunte
seful ierarhic superior in cel mai scurt timp de la aparitia defectiunii ;
¨ Raspunde
de depasirile de consum la carburant si lubrefianti ;
¨ Ia masuri pentru protejarea autoutilitarei
pe timpul sezonului rece, pentru a asigura
functionalitatea normala a acestuia ;
¨ Curata si intretine autoutilitara in
interior, in conditii igienice ;
¨ Respecta confidentialitatea tuturor
aspectelor legate de locul de munca ;
¨ Nu va parasi locul de munca decat cu
acordul sef serviciu ;
¨ Preda la serviciul Contabilitate(in timp
util) orice document in legatura cu consumurile de carburanti, numarul de
kilometri, orice alte situatii cerute de cei in drept in legatura cu utilizarea
autoutilitarei ;
¨ Pe perioada de timp necesara indeplinirii
unor atributii de serviciu care impun parasirea locului de munca va comunica
unde pleaca, timpul absentei si numele persoanei care ii tine locul ;
¨ Efectueaza zilnic controlul autoutilitarei
si aduce cunostinta conducerii prin referate de necesitate, efectuarea
reviziilor tehnice, reparatiilor curente si capitale, efectuarea verificarilor
tehnice periodice, avizarea sanitar veterinara, conform procedurilor in
vigoare ;
¨ Sesizeaza conducerii deficientele semnalate in functionalitatea autoutilitarei din dotare ;
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are ;
¨
Executa
orice sarcina primita de la seful ierarhic superior.
h) muncitor necalificat – lucrator
bucatarie – bufetier:
¨ Raspunde de ordinea si curatenia din
bucatarie, sala de mese si din salile aferente ;
¨ Efectueaza curatenia zilnica a blocului
alimentar, grup sanitar si vestiar, asigurand o stare de curatenie optima in
toate spatiile ;
¨ Pregateste echipamentul de bucatarie
pentru a fi folosit ;
¨ Raspunde de intretinerea suprafetelor si
ariilor de lucru ;
¨ Asigura curatirea echipamentului de
bucatarie si respectarea normativelor igienico-sanitare ;
¨ Executa spalatul vaselor din bucatarie, a veselei si a tacamurilor folosind spalatoarele din blocul alimentar;
¨ Contribuie la asigurarea circuitului
corect al alimentelor si al resturilor alimentare, precum si la pastrarea lor
in conditii corespunzatoare de igiena si depozitare ;
¨ Ajuta la descarcarea alimentelor cu care
se aprovizioneaza Cantina si ajuta la depozitarea acestora in magaziile
blocului alimentar ;
¨ Ajuta la transportul alimentelor in
bucatarie ;
¨ Ajuta la incarcarea hranei reci si
preparate pentru distributie la celelalte centre ale DAS ;
¨ Participa la intreaga activitate de
pregatire a meniurilor care se desfasoara in blocul alimentar
¨ Efectueaza curatatul si spalatul legumelor
si a zarzavaturilor care urmeaza sa se foloseasca la pregatirea
meniurilor ;
¨ Participa la pregatirea si conservarea
alimentelor pentru iarna ;
¨ Raspunde de obiectele de inventar pe care
le are in gestiune, le preda la schimb pe baza de proces verbal si nu are voie sa instraineze alimente si obiecte de inventar aflate in
gestiunea institutiei ;
¨ Isi insuseste si respecta legislatia
specifica activitatii proprii ;
¨ Raspunde de modul de indeplinire a sarcinilor fata de bucatar si in fata organelor de control
sanitare ;
¨ Primeste si solutioneaza si alte sarcini
trasate de conducerea institutiei, pe linie ierarhica, in limita competentelor
profesionale pe care le are ;
¨
Executa
orice sarcina primita de la seful ierarhic superior.
ARTICOLUL 12
Finanţarea centrului
(1) In estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, Cantina are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării
serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate
aplicabile.
(2) Finanţarea cheltuielilor Cantinei de Ajutor Social se asigură, în
condiţiile legii, din următoarele surse:
a)
bugetul
local al Municipiului Targoviste;
b)
alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
VIZAT DE LEGALITATE,
PREŞEDINTE DE
ŞEDINŢĂ,
SECRETARUL MUNICIPIULUI,
Cosmin - Petruţ
Bozieru
jr. Chiru Cătălin Cristea