Anexa 7 la H.C.L. nr. 5/26.01.2016
REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI
FUNCTIONARE CENTRUL REZIDENȚIAL DE ASISTENȚĂ
ȘI REINTEGRARE/REINTEGRARE SOCIALĂ PENTRU PERSOANELE FĂRĂ ADAPOST SFÂNTA
MARIA
Centrul
Rezidential de asistenta si reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele
fara adapost Sfanta Maria cod serviciu social 8790CRT
I este înființat și administrat de furnizorul de servicii sociale Directia de
Asistenta Sociala, acreditat conform Certificatului de acreditare Seria AF, Nr.
000994, Data eliberării: 20.05.2014, deține Licența de funcționare provizorie
nr. ______________________, sediul Mun Targoviste, Str.Vlad Tepes, nr.6 C.
Scopul serviciului social Centrul
Rezidential de asistenta si reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele
fara adapost Sfanta Maria este prevenirea si limitarea unor situatii de
vulnerabilitate si dificultate sociala.
Serviciul social Centrul Rezidential de asistenta si
reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele fara adapost Sfanta Maria funcționează
cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a
serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Ord.68/2004 cu modificările și
completările ulterioare, Legea nr. 448/2006
, republicată, cu modificările și completările
ulterioare,
Standard minim de calitate aplicabil: ordinul 2126/2014 anexa 10
Centrul Rezidential de asistenta si reintegrare/reintegrare sociala
pentru persoanele fara adapost Sfanta Maria este înființat prin:
Hotărârea consiliului local nr. 190/28.02.2002
și funcționează în cadrul/subordinea/coordonarea Direcției de Asistență Socială
conform HCL nr.269/30.09.2003;
Serviciul social Centrul Rezidential de asistenta si
reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele fara adapost Sfanta Maria se organizează și funcționează cu
respectarea principiilor generale care guvernează sistemul național de
asistență socială, precum și a principiilor specifice care stau la baza
acordării serviciilor sociale prevăzute în legislația specifică, în convențiile
internaționale ratificate prin lege și în celelalte acte internaționale în
materie la care România este parte, precum și în standardele minime de calitate
aplicabile.
Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în
cadrul Centrul Rezidential de asistenta si reintegrare/reintegrare sociala
pentru persoanele fara adapost Sfanta Maria sunt următoarele:
a) respectarea și promovarea cu
prioritate a interesului persoanei beneficiare;
b) protejarea și promovarea
drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce privește egalitatea de șanse și
tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia și demnitatea
personală și întreprinderea de acțiuni nediscriminatorii și pozitive cu privire
la persoanele beneficiare;
c) asigurarea protecției
împotriva abuzului și exploatării persoanei beneficiare;
d) deschiderea către comunitate;
e) asistarea persoanelor fără
capacitate de exercițiu în realizarea și exercitarea drepturilor lor;
f) asigurarea în mod adecvat a
unor modele de rol și statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal
mixt;
g) ascultarea opiniei persoanei
beneficiare și luarea în considerare a acesteia, ținându-se cont, după caz, de
vârsta și de gradul său de maturitate, de discernământ și capacitate de
exercițiu7;
h) facilitarea menținerii relațiilor personale ale beneficiarului și a
contactelor directe, după caz, cu frații, părinții, alte rude, prieteni, precum
și cu alte persoane față de care acesta a dezvoltat legături de atașament;
i) promovarea unui model
familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
j) asigurarea unei îngrijiri
individualizate și personalizate a persoanei beneficiare;
k) preocuparea permanentă pentru
identificarea soluțiilor de integrare în familie sau, după caz, în comunitate,
pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potențialului și
abilităților persoanei beneficiare de a trăi independent;
l) încurajarea inițiativelor
individuale ale persoanelor beneficiare și a implicării active a acestora în
soluționarea situațiilor de dificultate;
m) asigurarea unei intervenții
profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
n) asigurarea
confidențialității și a eticii profesionale;
o) primordialitatea
responsabilității persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor
capacități de integrare socială și implicarea activă în soluționarea
situațiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
p) colaborarea
centrului/unității cu serviciul public de asistență socială.
(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Centrul Rezidential de
asistenta si reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele fara adapost
Sfanta Maria sunt:
a) persoane fara adapost;
b) persoane adulte aflate in
risc de marginalizare sociala;
c) tineri proveniti din institutiile de ocrotire;
Condițiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:
Selectarea beneficiarilor se face prin Direcția de Asistență Socială la
cererea beneficiarilor;
a) acte necesare: cererea
de admitere in centru , copii acte personale, adeverinta medic familie.
b) Beneficiarii vor achita contributia de intretinere dupa caz, conform
Hotararii de Consiliu aprobata anual;
(3) Condiții de încetare a serviciilor
Serviciile sociale se sisteaza in urmatoarele conditii: la cererea
beneficiarului, in urma decesului beneficiarului, la expirarea termenului de 2
ani de la acordarea serviciilor in centru, din motive disciplinare, alte cauze
fortuite.
(4) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în Centrul
Rezidential de asistenta si reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele
fara adapost Sfanta Maria au
următoarele drepturi:
a) să li se respecte
drepturile și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex,
religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;
b) să participe la
procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la
luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;
c) să li se asigure
păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;
d) să li se asigure
continuitatea serviciilor sociale furnizate atât timp cât se mențin condițiile
care au generat situația de dificultate;
e) să fie protejați de
lege atât ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu;
f) să li se garanteze
demnitatea, intimitatea și respectarea vieții intime;
g) să participe la
evaluarea serviciilor sociale primite;
h) să li se respecte
toate drepturile speciale în situația în care sunt minori sau persoane cu
dizabilități.
(5) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în Centrul
Rezidential de asistenta si reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele
fara adapost Sfanta Maria au următoarele obligații:
a) să furnizeze
informații corecte cu privire la identitate, situație familială, socială,
medicală și economică;
b) să participe, în
raport cu vârsta, situația de dependență etc., la procesul de furnizare a
serviciilor sociale;
c) să contribuie, în
conformitate cu legislația în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate,
în funcție de tipul serviciului și de situația lor material conform HCL nr.
238/30.09.2014;
d) să comunice orice
modificare intervenită în legătură cu situația lor personală;
e) să respecte
prevederile prezentului regulament.
Principalele funcțiile ale serviciului social Centrul Rezidential de
asistenta si reintegrare/reintegrare sociala pentru persoanele fara adapost
Sfanta Maria sunt
următoarele:
a) de furnizare a
serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea
următoarele activități:
1. reprezentarea furnizorului de
servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară;
2. găzduire pe perioada nedeterminata
(pana la rezovarea situatiei de dificultate in care se gaseste);
3. îngrijire personală ;
4. sustinerea beneficiarilor
pentru reinsertie socio-profesionala ;
5. implementarea masurilor
prevazute in planul de interventie / planul individualizat si monitorizarea si
evaluarea acordarii serviciilor ;
b) de informare a
beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului
larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor
activități:
1. gazduire in limita
locurilor disponibile;
2. consiliere sociala,
medicala, juridical, psihologica;
3. intreprinderea de masuri si
actiuni care au dept scop dezvoltarea capacitatilor individuale,de grup sau colective
pentru asigurarea nevoilor sociale, cresterea calitatii vietii si promovarea
principiilor de coeziune, incluziune sociala;
4. elaborarea de rapoarte de
activitate, ;
c) de promovare a drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora,
de promovare a drepturilor omului în general, precum și de prevenire a
situațiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac
parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin
asigurarea următoarelor activități:
1. de identificare
detaliata a nevoilor persoanei ;
2. de suport pentru
beneficiar in functie de abilitati ;
3. asistenta
medicala/recuperare/adaptare pentru facilitarea integrarii/reintegrarii sociale
a beneficiarilor;
4. deprinderea abilitatilor
pentru o viata independent;
d) de asigurare a
calității serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activități:
1. elaborarea instrumentelor
standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
2. realizarea de evaluări
periodice a serviciilor prestate;
e) de administrare a
resurselor financiare, materiale și umane ale centrului prin realizarea
următoarelor activități;
1. servicii de gazduire pe
perioada determinata;
2. acordarea de servicii de
consiliere;
3. acordare de servicii pentru
reinsertie /reintegrare sociala in concordant cu nevoile individuale
identificate;
ARTICOLUL 2
Serviciul funcționează cu un număr de 26 total personal, conform prevederilor Hotărârii consiliului local nr.231/31.08.2015, din care:
a) personal de conducere: șef
de centru ,coordonator personal specialitate;
b) personal de specialitate
de îngrijire și asistență; personal de specialitate și auxiliar: 15
c) personal cu funcții
administrative, gospodărire, întreținere-reparații, deservire:9 ;
d) voluntari - 10
(1) Personalul de conducere este format din:
a) șef de centru;
b) coordonator personal de
specialitate.
(2) Atribuțiile sefului de centru sunt:
a) asigură coordonarea, îndrumarea și controlul activităților desfășurate de
personalul serviciului și propune organului competent sancțiuni disciplinare
pentru salariații care nu își îndeplinesc în mod corespunzător atribuțiile, cu
respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale,
codului muncii etc.;
b) elaborează rapoartele
generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării
obiectivelor și întocmește informări pe care le prezintă furnizorului de
servicii sociale;
c) propune participarea
personalului de specialitate la programele de instruire și perfecționare;
d) colaborează cu alte centre/alți furnizori de servicii sociale și/sau alte
structuri ale societății civile în vederea schimbului de bune practici, a
îmbunătățirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calității
serviciilor, precum și pentru identificarea celor mai bune servicii care sa
răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;
e) întocmește raportul anual de
activitate;
f) asigură buna desfășurare
a raporturilor de muncă dintre angajații serviciului/centrului;
g) propune furnizorului de
servicii sociale aprobarea structurii organizatorice și a numărului de
personal;
h) desfășoară activități pentru
promovarea imaginii centrului în comunitate;
i) ia în considerare și
analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale
drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
j) răspunde de calitatea
activităților desfășurate de personalul din cadrul serviciului și dispune, în
limita competenței, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătățirea
acestor activități sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
k) organizează activitatea
personalului și asigură respectarea timpului de lucru și a regulamentului de
organizare și funcționare;
l) reprezintă serviciul în relațiile
cu furnizorul de servicii sociale și, după caz, cu autoritățile și instituțiile
publice, cu persoanele fizice și juridice din țară și din străinătate, precum
și în justiție;
m) asigură comunicarea și colaborarea permanentă cu serviciul public de asistență
socială de la nivelul primăriei și de la nivel județean, cu alte instituții
publice locale și organizații ale societății civile active în comunitate, în
folosul beneficiarilor;
n) numește și eliberează din
funcție personalul din cadrul serviciului, în condițiile legii;
o) întocmește proiectul
bugetului propriu al serviciului și contul de încheiere a exercițiului bugetar;
p) asigură îndeplinirea
măsurilor de aducere la cunoștință atât personalului, cât și beneficiarilor a
prevederilor din regulamentul propriu de organizare și funcționare;
q) asigură încheierea cu
beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;
r) alte atribuții
prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.
(3) Coordonator personal de specialitate.
· Propune
politici de imbunatatire a activitatii centrului si initierii de activitati noi
menite sa dezvolte serviciul social;
· Are obligatia
sa informeze seful ierarhic superior despre orice eveniment care ar putea sa
perturbe activitatea normala a centrului;
· Impreuna cu Serviciul
Contabilitate stabileste costul mediu lunar de intretinere/centru si propune
procentul contributiei de hrana;
· Raspunde de
respectarea prevederilor legale privind activitatea de asistenta sociala in
cadrul centrului social;
· Indruma,
verifica si raspunde de buna desfasurare a activitatii sociale a centrului;
· Stabileste
sarcinile de munca permanente ale salariatilor din subordine;
· Pastreaza
confidentialitatea informatiilor primite cu privire la viata privata a
asistatilor;
· Asigura in
cadrul serviciului promovarea principiilor si normelor specifice asistentei
sociale
· Analizeaza si
transmite directorului DAS orice sesizarae primita cu privire la incalcari ale
drepturilor beneficiarilor in cadrul serviciului pe care il conduce;
· Raspunde de
calitatea activitatilor desfasurate de personalul din cadrul serviciului si
dispune, in limita competentei masuri de organizare care sa conduca la
imbunatatirea acestor activitati, sau dupa caz formuleaza propuneri in acest
sens;
· Asigura
coordonarea, indrumarea si controlul activitatiilor desfasurate de personalul
serviciului;
· Organizeaza
activitatea personalului si asigura respectarea timpului de lucru si a
Regulamentului de Organizare si Functionare, si a Codului de conduita si etica;
(1) Personalul de specialitate este:
a) asistent medical (325901)
· va evalua din
punct de vedere medical, conform competentei pe care o are, fiecare caz ce este
admis in centru, completand fisa de evaluare medicala, respectand principiile
de acordare a serviciilor de asistenta sociala destinate persoanelor varstnice;
· va efectua
zilnic triajul epidemiologic al beneficiarilor;
· va efectua
zilnic sau ori de cate ori este nevoie masurarea parametrilor fiziologici ai
fiecarui beneficiar (temperatura, puls, tensiune)
· va efectua
zilnic verificarea igienizarii si curateniei spatiilor interioare din incinta
Centrului, mai ales a circuitelor functionale (bucatarie, spalator, toalete)
pentru a preveni transmiterea infectiilor;
· va afisa
meniul zilnic al beneficiarilor, indosariind meniurile anterioare;
· va elabora,
impreuna cu membrii echipei multidisciplinare si cu beneficiarul, Planul
individualizat de interventie;
· va efectua
programe de educatie sanitara si medicala cu privire la diverse afectiuni sau
pe diverse teme: igiena, consum de alcool, consum de droguri, fumat;
· va lua
legatura cu medicicul de familie al fiecarui beneficiar de servicii furnizate
in cadrul centrului;
· va efectua si
va tine evidenta fiselor medicale ale fiecarui beneficiar de servicii furnizate
in cadrul Centrului;
· va efectua
instructajul de utilizare al fiecarui produs folosit pentru igienizare si va
supraveghea modul in care aceste produse sunt folosite de beneficiari;
· va efectua
periodic / sau ori de cate ori este necesar sedinte de consiliere medicala cu
beneficiarul in vederea dobandirii deprinderilor de viata independenta
sanatoasa;
· va aduce la
cunostinta membrilor echipei multidisciplinare evolutia fiecarui caz in parte
din punct de vedere medical;
· va coordona
activitatea interventiei pe caz din punct de vedere medical a membrilor echipei
multidisciplinare;
· va acorda
sprijin din punct de vedere sanitar beneficiarului, in vederea constientizarii
si acumularii de deprinderi de viata igienica;
· va colabora
cu toti factorii importanti (autoritati, institutii, persoane) care pot sa
contribuie la interventia pe caz
· va transmite
informatii profesionale despre caz asistentilor sociali, psihologului, si
celorlalti salariati ai Centrului;
· va raspunde
de corectitudinea datelor consemnate in instrumentele de lucru utilizate in
cadrul centrului;
· va fi
implicat activ in solutionarea fiecarui caz admis in Centru;
· va monitoriza
post servicii evolutia, din punct de vedere medical, a cazurilor in care a
intervenit ca membru a echipei multidisciplinare, pentru a evalua modul in care
beneficiarul de servicii a acumulat deprinderile unui stil de viata sanatos;
· va promova si
va milita pentru respectarea drepturilor omului;
· va cunoaste
si respecta prevederile legale in vigoare din domeniul asistentei medicale;
· va respecta
si aplica prevederile legale privind asistenta medicala primara, recomandarile
conducerii D.A.S. si ale sefului de Centru, privind furnizarea serviciilor
specifice Centrului;
· va desfasura
activitatea astfel in cat sa respecte R.O.F., R.O.I. Centrului, cat si sa
prezerve dotarile materiale ale Centrului;
· va respecta
programul de munca;
· se va supune masurilor administrative in ceea ce priveste
neindeplinirea la timp si intocmai a sarcinilor prevazute in fisa postului.
· Pastreaza
confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii ;
· Sarcinile de
serviciu nu sunt limitative si se vor completa ori de cate ori este nevoie ,
pentru bunul mers al activitatii ;
· Respecta normele
de protectie a muncii si reglementarile in domeniul situatiilor de urgenta,
participand la sesiunile de instruire in domeniu ;
· Indeplineste si
alte sarcini date de catre sefii ierarhici, in limita competentelor.
·
asigură derularea etapelor procesului de acordare a
serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de
calitate aplicabile și a prezentului regulament;
· colaborează
cu specialiști din alte centre în vederea soluționării cazurilor; identificării
de resurse etc.;
· monitorizează
respectarea standardelor minime de calitate;
· sesizează
conducerii centrului situații care pun în pericol siguranța beneficiarului,
situații de nerespectare a prevederilor prezentului regulament etc.;
· întocmește
rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
· face
propuneri de îmbunătățire a activității în vederea creșterii calității
serviciului și respectării legislației;
b) asistent social (263501):
· Respecta
valorile si principiile etice referitoare la furnizarea serviciilor de
calitate, justitia sociala, demnitatea si unicitatea persoanei, autonomia
persoanei, dezvoltarea relatiilor umane si dezvoltarea profesionala permanenta,in vederea cresterii calitatii interventiei sociale.
· Asigura
servicii comunitare de consiliere, în
vederea prevenirii marginalizării sociale și pentru reintegrare socială, fără
plata unei contribuții, ca un drept fundamental al persoanelor vârstnice.
· Respecta si
aplica prevederile legale privind asistenta sociala, recomandarile conducerii
DAS, ale sefului de centru si sefului de birou, privind furnizarea serviciilor
sociale specifice centrului.
· Consiliaza
posibilii beneficiari cu privire la serviciile sociale furnizate prin centru, asigurand egalitatea
sanselor privind accesul persoanelor asistate la informatii, servicii si
resurse.
· Intocmeste
dosarul de primire rezidenta in centru, pe care il supune spre aprobare
comisiei constituita prin dispozitia Primarului.
· Asigura un
climat securizat si de implicare a persoanei asistate la activitatile vietii
cotidiene.
· Participa la
reintegrarea sociala a persoanei asistate respectand si promovand demnitatea
individului, unicitatea si valoarea fiecarei persoane.
· Transmite
asistentului medical observatii privind starea de sanatate a persoanei asistate.
· Formuleaza si
transmite asistentului medical ori de cate ori este cazul, propuneri in
legatura cu posibilitatile de reducere a riscurilor sesizate in mediul ambiant
al persoanei asistate pentru reducerea sau eliminarea acestora.
· Actioneaza cu
atasament, rabdare si profesionalism in interesul persoanei asistate fara sa
practice, sa tolereze, sa faciliteze sau sa colaboreze la nicio forma de
discriminare bazata pe rasa, etnie, sex si orientare sexuala, varsta,
convingeri politice sau religioase, statut marital, deficienta fizica sau
psihica, situatie materiala.
· Participa
alaturi de persoana asistata la activitati de recreere si petrecere a timpului
liber.
· Explica
persoanelor asistate importanta respectarii anumitor restrictii care ar
contribui la ameliorarea starii de sanatate.
· Asigura
mentinerea unei legaturi permanente cu juristul si medicul centrului, care au
in evidenta persoana asistata in vederea eventualelor riscuri privind agravarea
starii sociale a acesteia.
· Consemneaza
in registrul de procese verbale evenimentele petrecute in timpul serviciului si
intocmeste raport/ referat/ procese
verbale, cu privire la acestea, pe care le transmite sefului direct.
· Are obligatia
sa pastreze confidentialitatea in legatura cu situatiile, documentele si
informatiile pe care le detine in scop profesional, respectand prevederile
codului etic.
· Sarcinile de
serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii D.A.S.
· Respectă
normele specifice locului de muncă în domeniul securității și sănătății în
muncă, respectiv a celor pentru situații de urgență;
· Indeplineste
orice alte sarcini derivate din cele de mai sus si/sau incredintate de sefii
ierarhici ;
· asigură
derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea
prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile și a
prezentului regulament;
· colaborează
cu specialiști din alte centre în vederea soluționării cazurilor; identificării
de resurse etc.;
· monitorizează
respectarea standardelor minime de calitate;
· sesizează
conducerii centrului situații care pun în pericol siguranța beneficiarului,
situații de nerespectare a prevederilor prezentului regulament etc.;
· întocmește
rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
· face
propuneri de îmbunătățire a activității în vederea creșterii calității
serviciului și respectării legislației;
· legislației;
c) lucrator pentru persoane cu
problem de dependenta (341203):
· Respecta
valorile si principiile etice referitoare la furnizarea serviciilor de
calitate, justitia sociala, demnitatea si unicitatea persoanei, autonomia
persoanei, dezvoltarea relatiilor umane si dezvoltarea profesionala permanenta,in vederea cresterii calitatii interventiei sociale.
· Asigura
servicii comunitare de consiliere, în
vederea prevenirii marginalizării sociale și pentru reintegrare socială, fără
plata unei contribuții, ca un drept fundamental al persoanelor vârstnice.
·
Respecta si aplica prevederile legale privind
asistenta sociala, recomandarile conducerii DAS, ale sefului de centru si
sefului de birou, privind furnizarea serviciilor sociale specifice centrului.
·
Consiliaza posibilii beneficiari cu privire la
serviciile sociale furnizate prin
centru, asigurand egalitatea sanselor privind accesul persoanelor asistate la
informatii, servicii si resurse.
·
Asigura un climat securizat si de implicare a
persoanei asistate la activitatile vietii cotidiene.
· Participa la
reintegrarea sociala a persoanei asistate respectand si promovand demnitatea
individului, unicitatea si valoarea fiecarei persoane.
· Transmite
asistentului medical observatii privind starea de sanatate a persoanei
asistate.
· Formuleaza si
transmite asistentului medical ori de cate ori este cazul, propuneri in
legatura cu posibilitatile de reducere a riscurilor sesizate in mediul ambiant
al persoanei asistate pentru reducerea sau eliminarea acestora.
· Actioneaza cu
atasament, rabdare si profesionalism in interesul persoanei asistate fara sa
practice, sa tolereze, sa faciliteze sau sa colaboreze la nicio forma de
discriminare bazata pe rasa, etnie, sex si orientare sexuala, varsta,
convingeri politice sau religioase, statut marital, deficienta fizica sau
psihica, situatie materiala.
· Participa
alaturi de persoana asistata la activitati de recreere si petrecere a timpului
liber.
· Consemneaza
in registrul de procese verbale evenimentele petrecute in timpul serviciului si
intocmeste raport/ referat/ procese
verbale, cu privire la acestea, pe care le transmite sefului direct.
· Are obligatia
sa pastreze confidentialitatea in legatura cu situatiile, documentele si
informatiile pe care le detine in scop profesional, respectand prevederile
codului etic.
· Sarcinile de
serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii D.A.S.
·
Respectă normele specifice locului de muncă în
domeniul securității și sănătății în muncă, respectiv a celor pentru situații
de urgență;
· Indeplineste
orice alte sarcini derivate din cele de mai sus si/sau incredintate de sefii
ierarhici ;
·
asigură derularea etapelor procesului de acordare a
serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de
calitate aplicabile și a prezentului regulament;
· colaborează
cu specialiști din alte centre în vederea soluționării cazurilor; identificării
de resurse etc.;
· monitorizează
respectarea standardelor minime de calitate;
· sesizează
conducerii centrului situații care pun în pericol siguranța beneficiarului,
situații de nerespectare a prevederilor prezentului regulament etc.;
· întocmește
rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
· face
propuneri de îmbunătățire a activității în vederea creșterii calității
serviciului și respectării legislației;
d) asistent social/psiholog (263411)
· Participa,
alaturi de ceilalti membrii ai echipei pluridisciplinare, la intocmirea si
implementarea planului de interventie ;
·
Asigura consilierea psihologica a beneficiarilor si
realizeaza evaluarea acestora din punct de vedere psihologic;
·
Sprijina beneficiarii rezidenti in centru , in
vederea refacerii/mentinerii/consolidarii relatiilor cu familia sau
comunitatea;
·
Identificarea si dezvoltarea capacitatilor
beneficiarului;
· Evaluarea
detaliata a beneficiarului si intocmirea raportului de evaluare impreuna cu
responsabilul de caz;
·
Moderator in cadrul grupurilor de intalnire;
·
Diagnosticarea si dezvoltarea capacitatilor
interrelationare ale beneficiarilor;
·
Sprijinirea din punct de vedere psihologic a
familiilor, victime ale violentei domestice si consilierea agresorilor;
·
Raspunde de pastrarea confidentialitatii datelor si
informatiilor pe care le detine, respectand prevederile Codului Etic;
· Are obligatia
sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de
asistenta sociala;
· Monitorizarea
si evaluarea beneficiarilor din centru, conform cererii de acordare de
servicii;
· Propune si
intocmeste impreuna cu asistentii sociali programul anual de activitati educativ- recreative pentru
beneficiari;
· Asista si sprijina toate activitatile desfasurate cu beneficiarii conform
programului de activitati educativ- recreative (joc de table, carti, vizionari
TV, discutii etc.) si constata ce activitati sunt benefice pentru
beneficiari ;
· Sarcinile de
serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii;
· Pastreaza
confidentialitatea in legatura cu situatiile, documentele si informatiile pe
care le detine in scop profesional, pe toata durata locului de munca;
· respecta
desfasurarea activitatii conform metodologiei de lucru, fisei postului si
regulamentului de ordine interioara si procedurilor de lucru ;
· Aplică în
practică principiile asistenței sociale
· Utilizeaza
echipamentul si bunurile din dotarea Centrului in mod corespunzator, doar in
scop profesional si pentru realizarea activitatilor centrului;
·
Respectă normele specifice locului de muncă în
domeniul securității și sănătății în muncă, respectiv a celor pentru situații
de urgență;
· Indeplineste
si alte sarcini date de catre sefii ierarhici, in limita competentelor.
· asigură
derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea
prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile și a
prezentului regulament;
· colaborează
cu specialiști din alte centre în vederea soluționării cazurilor; identificării
de resurse etc.;
· monitorizează
respectarea standardelor minime de calitate;
· sesizează
conducerii centrului situații care pun în pericol siguranța beneficiarului,
situații de nerespectare a prevederilor prezentului regulament etc.;
· întocmește
rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
· face
propuneri de îmbunătățire a activității în vederea creșterii calității
serviciului și respectării legislației;
Personalului administrativ asigură activitățile auxiliare serviciului
social: aprovizionare, mentenanță, achiziții etc. și poate fi:
a) administrator:
· Rezolva cu aprobarea conducerii toate
problemele ce revin sectorului administrativ gospodaresc din cadrul
centrului, avize si autorizatii de functionare;
· Raspunde de buna planificare si intretinere a
materialelor si instalatiilor pe care le are
in subordine;
· Gestioneaza si raspunde de pastrarea bunurilor
mobiliare;
· Administreaza localul centrelor,
si dispune curatenia lor si se ocupa de buna intretinere si
functionarea acestora;
· Face propuneri pentru dezvoltarea bazei materiale a
creselor si planifica lucrarile de intretinere si reparare a acestora;
· Participa la
inventarierea bunurilor si mijloacelor fixe, face propuneri de casare, se
ocupa de preocurarea materialelor de curatenie si dezinfectie
si raspunde de acestea;
· Recupereaza impreuna cu asistentele
sociale pagubele produse de asistati prin neplata contributiei;
· Raspunde de pregatirea la
timp si in bune conditii a hranei, de achizitionarea si pastrarea alimentelor
si materialelor de curatenie si dezinfectie, de starea igienica a bucatariei si
a depozitelor;
· Stabileste
comanda de marfa saptamanal in baza necesarului centralizat;
· Intocmeste
NIR-ul la receptia marfii;
· Verifica
bonurile de consum si le contrasemneaza;
· Lucreaza sub conducerea directorului
si sefului de centru caruia ii prezinta informari cu bunul mers al unitatii;
·
Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor
completa ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
·
Pastreaza confidentialitatea in legatura cu
situatiile, documentele si informatiile pe care le detine in scop profesional,
pe toata durata locului de munca;
·
respecta desfasurarea activitatii conform
metodologiei de lucru, fisei postului si regulamentului de ordine interioara si
procedurilor de lucru ;
·
Utilizeaza echipamentul si bunurile din dotare in mod
corespunzator, doar in scop profesional si pentru realizarea activitatilor
creselor;
·
Respectă normele specifice locului de muncă în
domeniul securității și sănătății în muncă, respectiv a celor pentru situații
de urgență;
·
Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii
ierarhici, in limita competentelor.
b) magaziner:
·
Respecta recomandările directorului DAS, directorului
adjunct, conform prevederilor legale de asistență socială;
· Are obligatia
sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de
asistenta sociala;
· Pastreaza
confidentialitatea informatiilor primite, cu privire la viata privata a
asistatilor;
· Respecta
normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si stingere a
incendiilor;
· Respecta
programul de munca;
· Sprijina
toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul
centrului;
· Gestioneaza
materialele de curatenie si intretinere ridicate din magazia centrala;
· Tine evidenta
consumurilor de materiale pe fise de magazie;
· Sarcinile de
serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste
si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
c) paznic:
· Asigurara un
climat de siguranță, ordine și disciplină in cadru Centrului;
· Raspunde de
integritatea patrimoniului;
· Supravegheaza
activ, pe timpul zilei și nopții, clădirea instituției, autovehiculelor și
altor bunuri ale instituției;
· Identifica și
previne orice evenimente care ar putea pune în pericol siguranța beneficiarilor
din instituție și a personalului acesteia;
· Intervine
operativ în caz de necesitate;
· Monitorizează
intrarea/ieșirea din centru și împiedică intrarea persoanelor neautorizate;
· Autorizează
accesul persoanelor străine (inclusiv părinți/rude ale copiilor/tinerilor din
instituție) pe bază de identificare și asigură înscrierea datelor în caietul de
procese verbale. (nume, prenume, adresa, CI);
· În caz de
incendii, dezastre, calamități naturale etc. acționează pentru evacuarea
persoanelor și salvarea bunurilor;
· Nu are voie
să părăsească postul până la venirea paznicului de schimb;
· Stabilește și
menține relații profesionale cu întreg personalul instituției și are o
atitudine politicoasă;
· Răspunde de
corectitudinea și promptitudinea cu care furnizează informațiile din domeniul
său de activitate;
· Își însușește
și respectă prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în
muncă si protectiei impotriva incendiilor;
· Păstrează
confidențialitatea informațiilor și a documentelor de serviciu;
· Respectă
principiile care stau la baza activității instituției și regulile deontologice;
· Intocmeste
procese verbale la intrarea si iesirea din serviciu, semnaland sefului
centrului evenimentele care au avut loc in timpul serviciului;
· Raspunde in
fata organelor de politie care au drept de control;
· In cazul in
care ar exista stari conflictuale ce nu pot fi gestionate de paznic, are
obligatia de a instiinta organele de politie si seful centrului;
· Instiinteaza
organele competente in cazul oricaror situatii de urgenta. (politie, pompieri,
salvare, Director DAS, Director adj. sef centru)
d) Ingrijitor/muncitor
necalificat:
· asigura ingrijirea
si curatenia interioara si exterioara a
cladirii,
· sa respecte
regulile disciplinare si de ordine stabilite de angajator,
· sa respecte
normele de protectie a muncii specifice activitatii,
·
zilnic, maturatul suprafetelor interioare si exterioare ale centrului,
stergerea de praf a suprafetelor birourilor;
·
zilnic, intretinerea curateniei in cadrul spatiului verde (fata, lateral,
spate) prin adunarea gunoaielor { hartiilor,sticlelor, pet-urilor etc}
·
doua ori pe saptamana,
marti si vineri si ori de cate ori este necesar, spalatul (eventual dezinfectatul) suprafetei de pe jos din interiorul
cladirii, cu apa si detergent ( sau dezinfectant), astfel incat imediat in urma
spalarii sa nu ramana un strat gros de apa si prelingeri pe marginea scarilor;
·
o data la fiecare luna
si
ori de cate ori este necesar, stersul de praf si spalatul
exterior al caloriferelor, balustradei,
·
o data la doua luni si
in mod special de sarbatorile de Paste si Craciun,si ori de cate ori
este necesar, spalatul geamurilor si rama acestora,
· sa nu absenteze nemotivat, in mod repetat de
la indeplinirea atributiunilor ce-i revin, astfel incat aspectul interior si
exterior al cladirii sa aiba de suferit;
· sa anunte in
prealabil absentarea de la indeplinirea atributiunilor ce-i revin;
· sa anunte in prealabil schimbarile justificate
de program;
· sa nu desfasoare alte activitati in scopuri
personale, altele decat cele de serviciu, astfel incat sa fie afectata
desfasurarea activitatii,
· sa nu-si
indeplineasca defectuos sarcinile mai sus enumerate astfel incat sa creeze pagube
materiale ce-i pot fi imputate;
· sa foloseasca cu
masura si raspundere materialele igienico-sanitare, uneltele individuale de
lucru, echipamentul individual de protectie, pierderea lor putandu-i fi
imputata;
· sa nu distruga sau sa nu-si insuseasca bunuri
din proprietatea centrului, fapta ce va duce la aplicarea legilor in vigoare;
· sa nu introduca si
sa nu consume bauturi alcoolice in cladire
· respecta
programul de lucru si reglementarile SSM si PSI
· sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se
vor completa ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al
activității;
· Îndeplinește
și alte sarcini date de către șefii ierarhici, in limita compententelor.
(1) În estimarea bugetului de venituri și cheltuieli, centrul are în vedere
asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puțin la
nivelul standardelor minime de calitate aplicabile.
(2) Finanțarea cheltuielilor centrului se asigură, în condițiile legii, din
următoarele surse:
a) bugetul local al
Municipiului Targoviste;
b) donații, sponsorizări sau
alte contribuții din partea persoanelor fizice ori juridice din țară și din
străinătate;
VIZAT DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
Cosmin - Petruț
Bozieru
jr. Chiru Cătălin Cristea