Anexa 6 la H.C.L. nr. 5/26.01.2016
Regulamentul de organizare și funcționare este un
document propriu al Serviciului Creșe, aprobat prin HCL nr. 138 din 30.05.2007, HCL nr. 93 din
28.05.2013, prin care a fost înființat, în vederea asigurării
funcționării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate
aplicabile și a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informații
privind condițiile de admitere, serviciile oferite etc.
Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele
beneficiare, cât și pentru angajații centrului și, după caz, pentru membrii
familiei beneficiarilor.
SERVICIUL CRESE, cod serviciu social 8891 CZ C-I, înființat
și administrat de furnizorul CONSILIUL LOCAL TARGOVISTE DIRECTIA DE ASISTENTA
SOCIALA, acreditat conform Certificatului de acreditare nr. Seria.AF,
Nr. 000994 Data eliberării: 20.05.2014, deține Licența de funcționare
definitivă/provizorie nr.
__________________________.
Serviciul crese are sediul in Municipiul Targoviste, strada
Calea Domneasca, nr. 216.
Serviciul crese este un serviciu de
asistență socială ce prestează servicii sociale gratuite.
In
indeplinirea scopului lor,
potrivit prevederilor art. 3 din Legea nr. 263/2007
privind infiintarea, organizarea si functionarea creselor cresele, realizeaza in principal, urmatoarele activitati:
a) asigura servicii de ingrijire si supraveghere a
copiilor cu varsta anteprescolara, prin personalul angajat specializat sau
protocoale cu structuri specializate;
b) asigura un
program de educatie timpurie adecvat varstei, nevoilor, potentialului de dezvoltare
si particularitatilor copiilor cu varsta anteprescolara, prin personalul
angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
c) asigura supravegherea starii de sanatate
si de igiena a copiilor si acorda primul ajutor si ingrijirile medicale
necesare in caz de imbolnavire, pana la momentul preluarii copilului de
sustinatorul legal sau al intemarii intr-o unitate medicala, dupa caz, prin
personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
d) asigura nutritia
copiilor cu respectarea normelor legale in vigoare, prin personalul angajat
specializat sau protocoale cu structuri specializate;
e) colaboreaza cu
familiile copiilor care frecventeaza cresa si realizeaza a relatie de
parteneriat activ cu parintii/reprezentantii legali in respectarea interesului
copilului, prin personalul specializat sau protocoale cu structuri
specializate;
f) asigura
consiliere si sprijin pentru parintii/reprezentantii legali ai copiilor, prin
personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
g) contribuie la depistarea precoce a situatiilor
de risc care pot determina separarea copilului de parintii sai si sesizeaza
institutiile abilitate in acest sens, prin personalul angajat specializat sau
protocoale cu structuri specializate;
(2) Evidenta indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (1) se realizeaza pe baza unor documente, care se stabilesc prin
normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
Serviciul social SERVICIUL CRESE funcționează
cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a
serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu
modificările ulterioare, Potrivit
prevederilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 263/2007 privind infiintarea,
organizarea si functionarea creselor (cu modificarile
ulterioare), HG 1252/2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare si
functionare a creselor si a altor unitati de educatie timpurie anteprescolara.
Serviciul crese se adreseaza ingrijirii si educatiei
timpurii a copiilor de varsta anteprescolara
1) SERVICIUL CRESE se organizează și
funcționează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul
național de asistență socială, precum și cu principiile specifice care stau la
baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislația specifică, în
convențiile internaționale ratificate prin lege și în celelalte acte
internaționale în materie la care România este parte, precum și în standardele
minime de calitate aplicabile.
2) Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în
cadrul SERVICIULUI CRESE sunt
următoarele:
a) respectarea și promovarea cu
prioritate a interesului copilului;
b) protejarea și promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce
privește egalitatea de șanse și tratament, participarea egală,
autodeterminarea, autonomia și demnitatea personală și întreprinderea de
acțiuni nediscriminatorii și pozitive cu privire la persoanele beneficiare
copii;
c) asigurarea protecției
împotriva abuzului
d) colaboreaza
cu familiile copiilor care frecventeaza cresa si realizeaza a relatie de
parteneriat activ cu parintii/reprezentantii legali in respectarea interesului
copilului, prin personalul specializat sau protocoale cu structuri
specializate;
e) asigura consiliere si sprijin pentru parintii/reprezentantii legali ai
copiilor, prin personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri
specializate;
f) contribuie la depistarea precoce a situatiilor de
risc care pot determina separarea copilului de parintii sai si sesizeaza
institutiile abilitate in acest sens, prin personalul angajat specializat sau
protocoale cu structuri specializate
h) promovarea unui model familial de
îngrijire a copilului;
i) asigurarea unei îngrijiri
individualizate și personalizate a copilului;
l) asigurarea unei intervenții
profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
m) asigurarea confidențialității și a
eticii profesionale;
p) colaborarea centrului/unității cu
serviciul public de asistență socială.
Cresele sunt institutii publice sau private
specializate in servicii cu caracter social, medical, educational pentru
cresterea, ingrijirea si educarea timpurie a copiilor cu varsta anteprescolara. Beneficiarii serviciilor
acordate de crese sunt copiii cetatenilor romani cu domiciliul sau resedinta in
Romania.
De
serviciile furnizate de crese beneficiaza si copiii cetatenilor altor state sau
ai apatrizilor care au domiciliul sau resedinta stabilite in Romania potrivit
legii, precum si copiii cetatenilor straini aflati temporar pe teritoriul
Romaniei.
VI. Modalitatea de selectare a
beneficiarilor
Selectarea beneficiarilor se
face in urma unei cereri a parintelui/reprezentant legal si a unei anchete
sociale efectuata de asistentii sociali angajati in cadrul serviciului crese.
Se stabileste un punctaj pe baza
urmatoarelor criterii:
1. domiciliul (municipiul Targoviste, fata de locatia cresei, fata de locatia locului de munca) intre 0 si 5 puncte
2. veniturile familiei (venitul brut/familie
mai mare de 1000 lei 0 puncte; intre 800 si 1000 lei - 1 puncte; intre 600 si 799 lei 2 puncte;
intre 400 si 599 lei 3 puncte; intre 200 si 399 lei 4 puncte si sub 200 lei
5 puncte) intre 0 si 5 puncte.
3. starea sociala-ancheta sociala (familie
monoparentala, familie cu persoana cu dizabilitati, familie marginalizata din
punct de vedere social sau aflata in
risc sociala) intre 0 si 5 puncte
4. vechimea cererii ( sept.-dec. an anterior
repartitiei - 4 puncte; ian. feb. an curent repartitiei 3 puncte; martie
aprilie an curent repartitiei 2 puncte; mai-iunie an curent repartitiei 1
punct; iulie 0 puncte) intre 0 si 4 puncte
5.
frati/surori
in aceeasi unitate de invatamant sau aflata in apropiere 1 punct
VII. Admiterea in CRESE
1.
Serviciul crese se
adreseaza ingrijirii si educatiei timpurii a copiilor de varsta anteprescolara
Inscrierea copiilor la cresa se face pe tot
parcursul anului, cu exceptia perioadei de vacanta, in functie de numarul de
locuri, pe grupe de copii.
Pentru asigurarea de servicii de calitate nu se
inscriu la cresa mai multi copii decat numarul aprobat prin actul de infiintare
si pentru care a fost acordata acreditarea.
Inscrierea
copiilor la cresa este realizata in temeiul unei
solicitari scrise din partea parintilor/reprezentantilor legali ai copiilor, in
ordinea datei de depunere a cererilor si in conformitate cu numarul de locuri
aprobate, pentru sistemul public. Fac exceptie cazurile sociale care vor fi
supuse spre aprobare prin hotarare a consiliului local, in limita locurilor
aprobate
Documentele necesare înscrierii copiilor in cresa sunt următoarele:
· Cerere;
· copie
de pe certificatul de naștere al copilului;
· copie
de pe actele de identitate ale părinților/reprezentanților legali și, după caz,
copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în
vederea adopției;
· adeverință
de venituri pentru fiecare dintre părinți/reprezentanții legali cu venitul
brut, pe ultimele 6 luni;
Analize
medicale pentru copil:
· fișa
de imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății
cu privire la intrarea copilului în colectivitate;
· Ex.
Coprobacteriologic;
· Ex.
Coproparazitar;
· Exudat
faringian;
· Triaj
epidemiologic cu vaccinarile efectuate, eliberat de medicul de familie cu maxim
48 de ore inainte de intrarea in cresa.
2. Serviciul
întocmește, pentru fiecare beneficiar, dosarul
personal al beneficiarului.
Dosarul personal al beneficiarului conține, cel puțin, următoarele
documente:
· cererea de
admitere semnată de beneficiar/reprezentant legal și aprobată de director DAS
· -ancheta
sociala
· -fisa de
deschidere caz
· -fisa initiala
· plan
individualizat individualizat conform varstei
· -fisa de
reevaluare la 6 luni
· copia cartii
de identitate a parintilor/reprezentantilor legali;
· certificat
nastere copil
· contractul de
furnizare servicii, semnat de părți, în original;
După încetarea acordării serviciilor, în
dosarul personal al beneficiarului se arhivează.
3. Serviciul asigură arhivarea dosarelor personale ale
beneficiarilor.
Dosarul personal al beneficiarului este arhivat la sediul centrului pe o
perioadă prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de
Comisia de Selecționare din cadrul Serviciului Județean al Arhivelor Naționale.
La solicitarea scrisă a
beneficiarului/reprezentantului său legal, o copie a dosarului personal se pune
la dispoziția acestuia după încetarea raporturilor contractuale.
VIII. Incetarea
serviciilor
Incetarea serviciilor se face la cererea
parintelui/reprezentantului legal
Centrul se asigură că beneficiarii cunosc
condițiile/situațiile în care încetează acordarea serviciilor.
Centrul
informează beneficiarii asupra condițiilor/situațiilor de încetare a
serviciilor.
Centrul asigură comunicarea cu serviciile
publice de asistență socială de la nivelul autorităților administrației publice
locale.
Motivele de incetare a serviciilor
furnizate de SERVICIUL CRESE sunt urmatoarele:
· motive
medicale;
· motive
personale invocate de parinte reprezentant legal
· schimbarea
domiciliului;
· trecerea la un
nivel superior de educatie ( gradinita)
· alte motive.
IX. Drepturile beneficiarilor
Persoanele beneficiare copii de servicii sociale
furnizate în SERVICIUL CRESE au
următoarele drepturi:
a) să li se respecte drepturile
și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie,
opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;
b) să li se asigure continuitatea
serviciilor furnizate,
c)
sa se asigure servicii de ingrijire si supraveghere a
copiilor cu varsta anteprescolara, prin personalul angajat specializat sau
protocoale cu structuri specializate;
d)
se asigura un program de educatie timpurie adecvat varstei,
nevoilor, potentialului de dezvoltare si particularitatilor copiilor cu varsta
anteprescolara, prin personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri
specializate;
e)
se asigura supravegherea starii de sanatate si de igiena a
copiilor si acorda primul ajutor si ingrijirile medicale necesare in caz de
imbolnavire, pana la momentul preluarii copilului de sustinatorul legal sau al
intemarii intr-o unitate medicala, dupa caz, prin personalul angajat
specializat sau protocoale cu structuri specializate;
f)
se asigura nutritia
copiilor cu respectarea normelor legale in vigoare, prin personalul angajat
specializat sau protocoale cu structuri specializate;
g) se colaboreaza cu familiile copiilor care
frecventeaza cresa si realizeaza a relatie de parteneriat activ cu
parintii/reprezentantii legali in respectarea interesului copilului, prin
personalul specializat sau protocoale cu structuri specializate;
h) sa se asigure consiliere si
sprijin pentru parintii/reprezentantii legali ai copiilor, prin personalul
angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
i) se se contribuie la depistarea
precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului de
parintii sai si sesizeaza institutiile abilitate in acest sens, prin personalul
angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate
X. Obligatiile beneficiarilor
Parintele Reprezentantul legal au următoarele obligații:
a) parintele/reprezentantul legal să furnizeze informații corecte cu
privire la identitate, situație familială, socială, medicală și economică;
b) să contribuie, în conformitate
cu legislația în vigoare, la alocatiei de hrana;
c) sa respecte regulamentul de
ordine interioare
d) să comunice orice modificare
intervenită în legătură cu situația lor personală;
e) să respecte prevederile
prezentului regulament.
Principalele funcții ale SERVICIULUI CRESE, sunt următoarele:
a) Supraveghere si ingrijire copii cu formarea deprinderilor pentru viata
· se supravegheaza
copiii permanent
· se efectueaza
toaleta copiilor
· sunt semnalate
orice modificari de compartament a copiilor, modificari ale scaunului, urina,
eruptii cutanate asistentului medical
· se serveste
masa copiilor ajutand pe cei care nu stiu si participa la formarea
deprinderilor de a manca singuri
· se supravegheaza
copii in timpul somnului
· inainte
de servirea mesei copii se vor spala pe maini
b) Asigurarea unei alimentatii rationale
adaptate varstei
· se
intocmesc meniuri adaptate varstei;
· se
folosesc alimente premise in functie de varsta conform normelor legale
· se
urmareste asigurarea nivelului caloric si gradientii nutritionali prin
calcularea zilnica a acestora
c) Asigurarea igienii alimentare si a
spatiilor
· se
efectuiaza curatenia si igienizarea salilor de grupa
· se
spala/calca lenjeria
· transportul
gunoiului si rezidurileor se face in
conditii corespunzatoare,
· jucariile
si materialele didactice deteriorate vor fi scoase periodic din folosinta
· se
mentine conditii igienice permanente a terenului de joaca
· realizeaza
aspirareaa umeda a prafului zilnic sau ori de cate ori este nevoie, precum si
dezinfectia periodica si dupa necesitate, a mobilierului
· mancarea
va fi adusa de la bucatarie, in vase acoperite
· dupa
servirea mesei se vor efectua operatiuni de curatare a salilor de grupa, cu
aerisirea obligatorie a acestora 15 30 minute
· se spala
si dezinfecteaza vasele, tinand cont de normele de igiena
· se respecta
regulile de depozitare igienica a alimentelor
· se
asigura starea de curatenie a blocului alimentar si a oficiului
d) Urmarirea starii de sanatate a
copiilor in colectivitate
· se
efectuează triajul zilnic al copiilor;
· se
verifică avizele epidemiologice și cauzele absentei copiilor, colaborând cu
părintii/reprezentantii legali ai copiilor;
· se
asigură asistenta medicală de urgentă și solicită serviciul de ambulantă, când
este cazul;
· se
anuntă imediat părintii privind situatia de urgentă în care se găsește copilul;
· colaborează
cu medicul de familie al copiilor;
· se
administrează copiilor, cu acordul părintilor, tratamentul prescris de medicul
curant și tratamentul în regim de urgentă prescris de medic;
· se
întocmește și tine evidenta fișelor medicale ale copiilor;
· se izolează copiii bolnavi sau suspecti de a fi
bolnavi/purtători de boli infecto-contagioase și informează conducerea unitătii
asupra acestor cazuri;
· se
efectuează educatia pentru sănătate a părintilor și copiilor;
· se
efectuează termometrizarea copiilor, cântărește și măsoară copiii, consemnând
datele în fișa medicală.
e)
Colaborarea cu familiile copiilor si realizarea de parteneriate active cu
acestia
· se
colaboreaza cu familiile copiilor care frecventeaza cresa si realizeaza o
relatie de parteneriat activ cu parintii/reprezentantii legali cu respectarea
interesului copilului.
· se
asigura consiliere si sprijin pentru parintii/reprezentantii legali ai
copiilor.
· se
urmareste depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea
copilului de parintii sai.
· sunt
luate masurile necesare pentru depistarea precoce a situatiilor care pot
determina separarea copiilor de parintii sai.
· se
sprijina accesul copilului si a familiei sale la serviciile si prestatiile
destinate mentinerii copilului in familie.
· se
semnaleaza eventualele cazuri de rele tratamente, abuzuri sau neglijarea
copiilor.
· se
urmareste evolutia dezvoltarii copilului precum si modul in care parintii isi
exercita drepturile si isi indeplinesc obligatiile cu privire la copil
f)
Educatie timpurie si urmarirea dezvoltarii somato-psihice
·
sunt realizate activitati de ingrijire si de
stimulare psihomotorie a copiilor in vederea cresterii gradului de dependenta
·
sunt realizate activitati care vizeaza
dezvoltarea comportamentului socio-afectiv
·
se asigura formarea si perfectionarea
comportamentului verbal
·
se realizeaza programe care cuprind
activitati ce urmaresc cresterea receptivitatii generale la stimuli in vederea
dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de dezvoltare
·
se inregistreaza progresele inregistrate de
copil in jurnalul acestuia
·
colaboreaza activ cu parintii/reprezentantii
legali a copiilor care fregventeaza cresa
·
se organizeaza si anima activitatile de timp
liber: sportive, culturale, jocuri, etc
·
se respecta, in interactiunea cu copilul,
valorile de baza a unei relatii de calitate privind: caldura si afectiune,
limite clare si bine precizate, raspuns imediat la nevoile copilului,
disponibilitatea de a raspunde la intrebarile copilului, respect, deschidere si
comunicare, recunoasterea calitatii si rausitelor
·
se urmareste dezvoltarea deprinderilor de
viata independenta
·
sunt elaborate nevoi educationale si
urmareste rezultatele acestora in functie de varsta copilului
·
se realizeaza o cooperare cu medicul,
psihologul si asistentele medicale privind stimularea adecvata a copilului,
pentru o dezvoltare psihomotorie corespunzatoare
Structura personal pe fiecare cresa din cadrul
SERVICIULUI CRESE este urmatoarea :
Sef serviciu - 1
Cresa nr. 2
Voinicel
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor-6
·
Asistent medical principal 4
·
Lucrator social 2
·
Asistent social- 1
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 10
·
Muncitor calificat/Bucatar 2
Cresa nr. 8 -
Prichindel
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor- 4
·
Asistent medical principal 2
·
Asistent social 1
·
Psiholog in specialitatea psihologia educationala - 1
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 7
·
Infirmier - 2
·
Muncitor calificat/Bucatar 3
Cresa nr. 13 -
Pinochio
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor -4
·
Asistent medical principal 2
·
Asistent social 2
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 7
·
Muncitor calificat/Bucatar 2
Cresa nr. 14 -
Neghinita
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor-4
·
Asistent medical principal 2
·
Asistent social 2
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 6
·
Muncitor calificat/Bucatar 2
Cresa nr. 15 -
Degetica
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor- 4
·
Asistent medical principal 2
·
Asistent social 2
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 7
·
Muncitor calificat/Bucatar 1
·
Lucrator social - 1
Cresa nr. 16 -
Buburuza
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor - 4
·
Asistent medical principal 2
·
Asistent social 2
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 8
·
Muncitor calificat/Bucatar 1
Cresa Spiridus
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor-4
·
Asistent medical principal 2
·
Asistent social 2
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 7
·
Muncitor calificat/Bucatar 1
Cresa Iepurila
·
Coordonator personal specialitate 1
·
Educator puericultor-2
·
Asistent medical principal 2
·
Psiholog in specialitatea psihologia educationala - 1
·
Muncitor necalificat/Ingrijitoare 4
·
Muncitor calificat/Bucatar 1
Raportul angajat/beneficiar asigură
prestarea serviciilor în cadrul centrului și se realizează în funcție de
nevoile persoanelor beneficiare, cu respectarea standardelor minime de calitate,
in raport de unu-la-patru.
Atribuțiile sefului
de centru sunt:
· asigură
coordonarea activitătii din cadrul unitătii în care se oferă servicii de
educatie antepreșcolară și răspunde de organizarea și coordonarea activitătii
personalului, de relatia cu părintii/reprezentantul legal, de activitatea
metodică și de perfectionare, de păstrarea și gestionarea patrimoniului
unităiii respective.
·
reprezintă unitatea în relatia cu Directia de asistenta
sociala, inspectoratul școlar, cu autoritatea administratiei publice locale, cu
părintii/reprezentantii legali ai copiilor și cu alti factori interesati în
educaiia copiilor antepreșcolari.
·
elaborează proiectele rapoartelor
generale privind activitatea creșei;
·
desfășoară activităti pentru promovarea
imaginii creșei în comunitate;
·
răspunde de calitatea serviciilor de educatie
antepreșcolară,
·
asigură coordonarea, îndrumarea și
controlul activitătilor desfășurate de personalul creșei
·
Șeful de centru pentru îndeplinește, în
conditiile legii, următoarele atributii principale:
a) exercită
atributiile ce revin creșei;
b) propune
proiectul de buget al creșei;
c) propune
autoritătilor sau persoanelor juridice care au înfiintat sau, după caz, care
finantează creșa aprobarea structurii organizatorice și a numărului și
categoriilor de personal;
d) participă
la selectarea personalului din cadrul creșei;
e) elaborează
proiectele rapoartelor generale privind activitatea creșei;
f) desfășoară
activităti pentru promovarea imaginii creșei în comunitate;
g) răspunde
de calitatea serviciilor de educatie antepreșcolară, precum și de asigurarea
formării continue a personalului didactic și nedidactic;
h)
asigură coordonarea, îndrumarea și
controlul activitătilor desfășurate de personalul creșei
XIV. Personalul
de specialitate
Atribuții ale personalului de specialitate:
Asistentul medical principal din creșe și alte unităti de
educatie timpurie are, în principal, următoarele atributii:
a)
efectuează triajul zilnic al copiilor;
b)
verifică avizele epidemiologice și
cauzele absentei copiilor, colaborând cu părintii/reprezentantii legali ai
copiilor;
c)
asigură asistenta medicală de urgentă și
solicită serviciul de ambulantă, când este cazul;
d)
anuntă imediat părintii privind situatia
de urgentă în care se găsește copilul;
e)
colaborează cu medic Sef serviciu și cu
medicul de familie al copiilor;
f)
administrează copiilor, cu acordul
părintilor, tratamentul prescris de medicul curant și tratamentul în regim de
urgentă prescris de medic;
g)
întocmește și tine evidenta fișelor
medicale ale copiilor;
h)
întocmește meniurile, respectând
normativele nutritionale pentru fiecare categorie de copii în parte;
i)
monitorizează modul în care se
pregătește, se distribuie și se administrează alimentatia copiilor, în functie
de vârsta acestora;
j)
controlează zilnic conditiile de functionare
ale blocului alimentar și verifică respectarea meniurilor;
k)
controlează starea igienico-sanitară a
tuturor încăperilor;
l)
tine evidenta medicamentelor aflate în
creșă, prin înscrierea acestora în centralizatorul de consum;
m) izolează
copiii bolnavi sau suspecti de a fi bolnavi/purtători de boli infecto-contagioase
și informează conducerea unitătii asupra acestor cazuri;
n)
efectuează educatia pentru sănătate a
părintilor și copiilor;
o) efectuează
termometrizarea copiilor, cântărește și măsoară copiii, consemnând datele în
fișa medicală.
Asistent social/ lucrator social:
1.
Colaboreaza cu familiile copiilor care
frecventeaza cresa si realizeaza o relatie de parteneriat activ cu
parintii/reprezentantii legali cu respectarea interesului copilului.
2.
Asigura consiliere si sprijin pentru
parintii/reprezentantii legali ai copiilor.
3.
Contribuie la depistarea precoce a
situatiilor de risc care pot determina separarea copilului de parintii sai.
4.
Ia
masurile necesare pentru depistarea precoce a situatiilor care pot determina
separarea copiilor de parintii sai.
5.
Sprijina accesul copilului si a familiei
sale la serviciile si prestatiile destinate mentinerii copilului in familie.
6.
Semnaleaza Sef serviciu, Director DAS
eventualele cazuri de rele tratamente, abuzuri sau neglijarea copiilor.
7. Urmareste
evolutia dezvoltarii copilului precum si modul in care parintii isi exercita
drepturile si isi indeplinesc obligatiile cu privire la copil
8. Însușirea legislației legate de
sarcinile de muncă specifice postului
9. Îndeplinirea, la nivelul
studiilor și experienței în muncă, orice
alte sarcini încredințate de
încredințate de conducerea unității.
10.
Are obligatia sa
pastreze confidentialitatea in legatura cu situatiile, documentele si
informatiile pe care le detine in scop profesional, respectand prevederile
codului etic.
11.
Sarcinile de
serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,
pentru bunul mers al activitatii D.A.S.
Educator puericultor:
1.
Realizeaza
activitati de ingrijire si de stimulare psihomotorie a copiilor in vederea
cresterii gradului de dependenta
2.
Realizeaza
activitati care vizeaza dezvoltarea comportamentului socio-afectiv
3.
Asigura formarea si
perfectionarea comportamentului verbal
4.
Realizeaza programe
care cuprind activitati ce urmaresc cresterea receptivitatii generale la
stimuli in vederea dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de dezvoltare
5.
Inregistreaza
progresele inregistrate de copil in jurnalul acestuia
6.
Colaboreaza activ
cu parintii/reprezentantii legali a copiilor care fregventeaza cresa
7.
Organizeaza si
anima activitatile de timp liber: sportive, culturale, jocuri, etc
8.
Respecta, in
interactiunea cu copilul, valorile de baza a unei relatii de calitate privind:
caldura si afectiune, limite clare si bine precizate, raspuns imediat la
nevoile copilului, disponibilitatea de a raspunde la intrebarile copilului,
respect, deschidere si comunicare, recunoasterea calitatii si rausitelor
9.
Participa impreuna
cu personalul cresei privind dezvoltarea deprinderilor de viata independenta
10.
Elaboreaza nevoi educationale si urmareste
rezultatele acestora in functie de varsta copilului
11.
Colaboreaza cu psihologul si asistentele
medicale privind stimularea adecvata a copilului, pentru o dezvoltare
psihomotorie corespunzatoare
Psiholog in specialitatea psihologia educationala:
1.
Urmareste stimularea adecvata a
copiilor, pentru o dezvoltare psihomotorie corespunzatoare
2.
Asigura servicii de consiliere si
sprijin pentru parinti/reprezentanti legali ai copiilor
3.
Completeaza periodic fise cuprinzand
gradul de dezvoltare psihomotorie a copiilor
4.
Colaboreaza si sesizeaza parintii in
depasirea dificultatilor de comportament ale copiilor, pentru gasirea
modalitatilor de rezolvare
5.
Identifica si analizeaza dezvoltarea
psihocomportamentala a copiilor in functie de varsta acestora si identifica
eventuale probleme
6.
Evalueaza nevoile, limitele si
potentialul copiilor, dezvoltarea cognitive, afectiv motivationala si
personalitatea copilului
7.
Elaboreaza impreuna cu educatorul
puiericultor activitati educationale individualizate corespunzatoare varstei si
dezvoltarii psihomotorii a copiilor
8.
Urmareste evolutia in timp a
motricitatii, adaptarii senzoriale, limbajului si reactiilor sociale a
copilului ce fregventeaza cresa
9.
Pastreaza confidentialitatea in legatura
cu situatiile, documentele si informatiile pe care le detine in scop
profesional, pe toata durata locului de munca.
Administrator:
·
Rezolva cu aprobarea conducerii toate
problemele ce revin sectorului administrativ gospodaresc din cadrul
Serviciului Crese, avize si autorizatii de functionare;
·
Raspunde de buna planificare si intretinere a
materialelor si instalatiilor pe care le are
in subordine;
·
Gestioneaza si raspunde de pastrarea bunurilor
mobiliare;
·
Administreaza localul creselor,si dispune curatenia
lor si se ocupa de buna intretinere si functionarea acestora;
·
Raspunde de pregatirea la timp a creselor
pentru inceperea anului scolar;
·
Face propuneri pentru dezvoltarea bazei materiale a
creselor si planifica lucrarile de intretinere si reparare a acestora;
·
Intocmeste inventarul creselor,
face propuneri de casare, se ocupa de preocurarea materialelor de curatenie si
dezinfectie si raspunde de acestea;
·
Recupereaza impreuna cu asistentele
coordonatoare pagubele produse de parinti prin neplata contributiei;
·
Urmareste executarea contractelor incheiate de
serviciul crese si reprezinta institutia in problemele administrativ-gospodaresti
in limitele stabilite de director si lege;
·
Raspunde de pregatirea la
timp si in bune conditii a hranei, de achizitionarea si pastrarea alimentelor
si materialelor de curatenie si dezinfectie, de starea igienica a bucatariei si
a depozitelor;
·
Stabileste comanda de marfa
saptamanal in baza necesarului centralizat;
·
Intocmeste NIR-ul la receptia
marfii;
·
Verifica bonurile de consum si le
contrasemneaza;
·
Lucreaza sub conducerea directorului
si sefului de serviciu caruia ii prezinta informari cu bunul mers al unitatii;
·
Raspunde de aplicarea vizei bun
de plata asupra tuturor documentelor privind achizitiile de produse si
servicii din cadrul Serviciului Crese;
·
Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa
ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
·
Pastreaza confidentialitatea in legatura
cu situatiile, documentele si informatiile pe care le detine in scop
profesional, pe toata durata locului de munca;
·
respecta desfasurarea activitatii
conform metodologiei de lucru, fisei postului si regulamentului de ordine
interioara si procedurilor de lucru ;
·
Utilizeaza echipamentul si bunurile din
dotare in mod corespunzator, doar in scop profesional si pentru realizarea
activitatilor creselor;
·
Respectă normele specifice locului de
muncă în domeniul securității și sănătății în muncă, respectiv a celor pentru
situații de urgență;
·
Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii
ierarhici, in limita competentelor.
Magaziner:
· Verifica
corectitudinea inscrisurilor din facturile fiscale aferente intrarilor de marfa
in unitate;
· La
receptionarea marfurilor, verifica marfa achizitionata din punct de vedere
cantitativ si calitativ, iar in cazul in care se constata diferente se
consemneaza in nota de intrare-receptie si se actioneaza pentru remedierea
acestora;
· Verifica
preturile de achizitie la alimente sa fie conform contractului de furnizare, nu
mai mare decat pretul din contract in concordanta cu preturile pietii;
· Saptamanal
intocmeste o situatie privind preturile din piata la produsele ce le achizitioneaza
· Gestioneaza
conform reglementarilor in vigoare, marfurile din magazie, intocmind zilnic
bonurile de consum si notele de intrare receptie;
· Raspunde
de depozitarea corepunzatoare a materiilor prime prin respectarea normelor
sanitare si sanitar veterinare;
· Raspunde
de miscarea corecta a stocurilor, eliberand spre consum, din stoc, marfa in
ordinea intrarii in magazie;
· Participa
zilnic la intocmirea listei de alimente, eliberand din stoc marfa in functie de
intrarea acesteia in magazie;
· Opereaza
zilnic in fisele de magazie;
· Raspunde
de igiena spatiilor destinate depozitarii alimentelor
· Intocmeste
zilnic graficele de temperatura pentru spatiile frigorifice si opereaza in ele;
· Respecta
reglementarile S.S.M. si P.S.I. in
vigoare;
· Indeplineste
orice alte sarcini derivate din cele de mai sus si/sau incredintate de Sef
Serviciu Crese, in limita competentelor
Muncitor calificat/Ingrijitor copii/infirmiera
1.
supravegheaza copiii permanent
2.
efectueaza toaleta copiilor
3.
semnaleaza orice modificare de
compartament a copiilor, modificari ale scaunului, urina, eruptii cutanate
asistentului medical
4.
serveste masa copiilor ajutand pe cei
care nu stiu si participa la formarea deprinderilor de a manca singuri
5.
supravegheaza copii in timpul somnului
6.
efectueaza curatenia si igienizarea
salilor de grupa
7.
preda lenjeria curata si o preia pe cea
murdara
8.
foloseste un limbaj adecvat si un ton
moderat in vederea apropierii copiilor
9.
transporta gunoiul, rezidurile in
conditii corespunzatoare, curate si dezinfecteaza vasele de transportat
10.
raspunde de spalarea si dezinfectarea
lenjeriei
11.
spala si calca hainele de protectie
pentru personal
12.
efectueaza activitati de completare a
atributiilor bucatarului si alte sarcini trasate de organele in drept
13.
va supraveghea cu atentie deosebita
desfasurarea activitatilor comune cu cele ale gradinitei pentru evitarea
riscului de accidente
14.
efectueaza aerisirea larga a
dormitoarelor si salilor de mese in perioadele in care copiii nu se afla in
aceste incaperi
15.
nu permite folosirea jucariilor si
materialelor didactice care ar constitui un risc pentru sanatatea copiilor prin
natura materialului sau forma lui, precum si curatarea lor si dezinfectarea
periodica
16.
jucariile si materialele didactice
deteriorate vor fi scoase periodic din folosinta
17.
mentine conditii igienice permanente a
terenului de joaca
18.
realizeaza maturarea umeda sau aspirarea
mecanica a prafului zilnic sau ori de cate ori este nevoie, precum si
dezinfectia periodica si dupa necesitate, a mobilierului
19.
mancarea va fi adusa de la bucatarie, in
vase acoperite
20.
are obligativitatea de a efectua
examinarile medicale periodice conform legislatiei in vigoare
21.
fetele de masa se vor pastra intre orele
de servire a mesei in asa fel incat sa fie ferite de contactul cu praful,
mustele sau gandacii
22.
inlocuirea fetelor de masa murdare se va
face ori de cate ori va fi nevoie
23.
masutele pe care se serveste masa
copiilor vor fi sterse in prealabil cu o solutie clorigena 1%
24.
inainte de servirea mesei copii se vor
spala pe maini
25.
dupa servirea mesei se vor efectua
operatiuni de curatare a salilor de grupa, cu aerisirea obligatorie a acestora
15 30 minute
Muncitor calificat/bucatar:
1.
poarta obligatoriu echipament de
protectie
2.
respecta indicatiile bucatarului in ceea
ce priveste retetele si prepararea alimentelor
3.
curata zarzavatul
4.
spala si dezinfecteaza vasele, tinand
cont de normele de igiena
5.
respecta regulile de depozitare igienica
a alimentelor
6.
raspunde de starea de curatenie a
blocului alimentar si a oficiului
7.
are obligatia prezentarii pentru
efectuarea analizelor medicale periodice pentru personalul din blocul alimentar
conform normelor legale in vigoare
Manipulant
marfuri:
1.
Încărcarea, descărcarea mărfurilor și manipularea acestora în depozite
2.
Pregătirea mărfurilor
pentru expediere ;
3.
Ajuta magazinerul la
receptia marfii si ii semnaleaza acestuia eventuale neconformitati calitative
sau/si cantitative;
4.
Încărcarea/descărcarea
mărfurilor în/din autovehiculele de livrare;
5.
Verificarea impreuna cu
magazinerul mărfurile sosite în depozit;
6.
Manipularea și așezarea
produselor în spațiile special destinate, în funcție de sortimente
și termenul de valabilitate la indicatiile magazinerului;
7.
Participă la inventarierea
mărfurilor de gestiune;
8.
Raspunde de integritatea marfurilor si a
ambalajelor in timpul operatiunilor de manipulare ;
9.
Participa la efectuarea igienei
spatiilor destinate depozitarii alimentelor
10.
Respecta reglementarile S.S.M. si P.S.I. in vigoare;
11.
Indeplineste orice alte sarcini derivate
din cele de mai sus si/sau incredintate de Sef Serviciu Crese, in limita
competentelor
Sofer:
Ø Transportă
marfa în condiții optime
Ø Se prezintă la încărcat conform
programului, la datele și orele indicate
Ø Preia și transportă coletele de la/în punctele indicate
de superiorul ierarhic direct
Ø Verifică
integritatea mărfurilor transportate și informează superiorul ierarhic despre
neregulile constatate
Ø Se
asigură că marfa transportată are documente însoțitoare și că acestea sunt
complete și corecte
Ø Predă
documentele însoțitoare ale mărfurilor persoanelor indicate
Ø Se asigură că marfa este corect așezată și în siguranță
Ø Alege cele mai bune variante de a ajunge la destinație în
cel mai scurt timp
Ø Participă fizic la încărcat/descărcat marfa (în caz de
necesitate)
Ø Răspunde
solicitărilor de serviciu ale altor persoane din directive numai cu acordul
superiorului ierarhic
Ø Prezintă organelor de control ale poliției rutiere
documentele specifice solicitate
Ø Propune superiorului ierahic măsuri de
eficientizare a activității de transport
2. Întreține și exploatează
corespunzător autoutilitara firmei
Ø Verifică
zilnic starea tehnică a autoutilitarei
Ø Alimentează cu combustibil și completează uleiul de motor
de câte ori este necesar
Ø Respectă parametrii de funcționare ai autoutilitarei
Ø Informează în timp util conducatorul ierarhic despre
datele de revizie periodică, defecțiunile apărute/nereguli sesizate în
exploatarea autoutilitarei
Ø Se asigură că autoutilitara este prevăzută cu toate cele
necesare în caz de vreme nefavorabilă
Ø Participă la livrări și la descărcări/încărcări de marfă
la magazia directiei
Ø Răspunde la diversele solicitări de transport venite din
partea sefului ierarhic
Legat de activitățile specifice, răspunde de:
Ø Conducerea
prudentă și transportarea mărfurilor în condiții de siguranță tehnică
Ø Menținerea
integrității mărfurilor pe durata transportului
Ø Preluarea
și predarea documentelor însoțitoare ale mărfurilor
Ø Calitatea
traseelor alese
Ø Respectarea
regulilor de circulație
Ø Verificarea
zilnică a stării tehnice a autoutilitarei
Ø Respectarea parametrilor de funcționare ai autoutilitarei
În estimarea bugetului de venituri și
cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării
serviciilor sociale cel puțin la nivelul standardelor minime de calitate
aplicabile.
Finanțarea cheltuielilor centrului se asigură, în condițiile legii, din bugetul
local al municipiului Targoviste.
VIZAT
DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL
MUNICIPIULUI,
Cosmin - Petruț Bozieru jr. Chiru Cătălin Cristea