Anexa 5 la H.C.L. nr. 5/26.01.2016
REGULAMENT
DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A SERVICIULUI SOCIAL DE ZI:
CENTRUL DE ZI PENTRU COPII CU DIZABILITĂȚI
Centrul de
zi pentru copii cu dizabilitati funcționează în acord cu Legea 272/2004 privind protecția
și promovarea drepturilor copilului, art. 139 alin. 1; prevederile art. 12 din
O.G. nr. 68/2003 privind serviciile sociale, modificată și completată; Ordin 31
din 2015 - pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrele de
zi pentru copii cu dizabilități și se află în subordinea Direcției de Asistență
Socială Târgoviște.
Centrul de
zi pentru copii cu dizabilitati a fost preluat de
către Direcția de Asistență Socială în anul 2006 prin H.C.J nr. 10 din
12.01.2006 și H.C.L nr. 15 din 19.01.2006.
Centrul de
zi pentru copii cu dizabilitati și-a continuat
activitatea în baza protocolului de predare primire oferind servicii de
prevenire a separării copilului de familia sa.
Centrul de zi pentru copii
cu dizabilitati, cod serviciu social 8891CZ-C-VI, înființat și administrat
de furnizorul DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA,
acreditat conform Certificatului de acreditare nr. Seria.AF, Nr.
000994, Data eliberării: 20.05.2014, deține Licența de funcționare definitivă/provizorie nr. __________________________, cu sediul in Targoviste, str. Ion Ghica, nr.
2. Clădirea aferenta centrului face parte din
domeniul public al Consiliului Local Tragoviste.
Potrivit prevederilor art. 51 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, centrele publice pentru persoane cu dizabilități se
înființează și funcționează ca structuri cu sau fără personalitate juridică, în
subordinea consiliilor județene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor
municipiului București, în structura direcțiilor generale de asistență socială
și protecția copilului, cu avizul și sub îndrumarea metodologică a Autorității
Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități.
Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati este o unitate publică de asistență socială ce prestează
servicii sociale gratuite. Centrul desfășoară activități în sfera protecției
persoanelor aflate în dificultate, urmărind ca finalitate, promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap si resocializarea acestor persoane (conform Legii 448
din 2006 privind protectia si promovarea persoanelor cu handicap), prin
infiintarea unor ateliere de lucru (unitati protejate pentru persoanele cu
handicap mediu, accentuat si grav) in functie de handicapul pe care il au. Centrul
asigură asistaților un program de reinserție socială adecvat, recreativ și de
socializare, consiliere, educație sanitară, precum și pentru creșterea gradului
de independență personală.
Centrul de
zi pentru copii cu dizabilitati funcționează
cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a
serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu
modificările ulterioare, Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea
drepturilor persoanelor cu dizabilitati (cu modificarile ulterioare).
Centrul de zi se adresează exclusiv categoriilor de
beneficiari ale căror nevoi pot fi soluționate prin activitățile
derulate/serviciile oferite;
1) Centrul de zi pentru copii
cu dizabilitati se organizează și funcționează cu
respectarea principiilor generale care guvernează sistemul național de
asistență socială, precum și cu principiile specifice care stau la baza acordării
serviciilor sociale prevăzute în legislația specifică, în convențiile
internaționale ratificate prin lege și în celelalte acte internaționale în
materie la care România este parte, precum și în standardele minime de calitate
aplicabile.
2) Principiile specifice care
stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul Centrului de zi
pentru copii cu dizabilitati sunt următoarele:
a) respectarea și promovarea cu
prioritate a interesului persoanei beneficiare;
b) protejarea și promovarea
drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce privește egalitatea de șanse și
tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia și demnitatea
personală și întreprinderea de acțiuni nediscriminatorii și pozitive cu privire
la persoanele beneficiare;
c) asigurarea protecției
împotriva abuzului și exploatării persoanei beneficiare;
d) deschiderea către comunitate;
e) asistarea persoanelor fără
capacitate de exercițiu în realizarea și exercitarea drepturilor lor;
f) asigurarea în mod adecvat a
unor modele de rol și statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal
mixt;
g) ascultarea opiniei persoanei
beneficiare și luarea în considerare a acesteia, ținându-se cont, după caz, de
vârsta și de gradul său de maturitate, de discernământ și capacitatea de exercițiu;
h) promovarea unui model familial
de îngrijire a persoanei beneficiare;
i) asigurarea unei îngrijiri
individualizate și personalizate a persoanei beneficiare;
j) preocuparea permanentă pentru
scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potențialului și
abilităților persoanei beneficiare de a trăi independent;
k) încurajarea inițiativelor
individuale ale persoanelor beneficiare și a implicării active a acestora în
soluționarea situațiilor de dificultate;
l) asigurarea unei intervenții
profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
m) asigurarea confidențialității
și a eticii profesionale;
n) responsabilizarea membrilor familiei,
reprezentaților legali cu privire la exercitarea drepturilor și îndeplinirea
obligațiilor de întreținere;
o) primordialitatea
responsabilității persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor
capacități de integrare socială și implicarea activă în soluționarea
situațiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
p) colaborarea centrului/unității
cu serviciul public de asistență socială.
Principalii beneficiari ai Centrului de zi pentru copii
cu dizabilitati sunt copii/tineri care au obtinut certificat de handicap sau
urmeaza sa il obtina (toate gradele). Centrul isi propune imbunatatirea conditiilor de trai ale persoanelor cu
handicap si constientizarea comunitatii locale vis-a-vis de aceasta categorie
de persoane.
VI. Modalitatea de selectare a
beneficiarilor
Nu
exista o selectare propiu-zisa a beneficiarilor, in sensul strict al
cuvantului, persoanele care doresc sa beneficieze de serviciile centrului
trebuie sa fie copii/tineri care au obtinut certificat de handicap sau urmeaza
sa il obtina (toate gradele), sa dea dovada de interes si respect in relatia cu
personalul centrului si sa nu se afle sub influenta bauturilor alcoolice sau a
drogurilor.
Pentru
fiecare persoana ce urmeaza sa fie asistata se intocmeste un dosar ce va
cuprinde: cerere tip, copie certificat de incadrare intr-un grad de handicap, copii
acte de identitate, copii acte medicale, adeverinta de elev, fisa de evaluare
initiala, contractul de acordare de servicii sociale, planul de interventie,
fisa de monitorizare, fisa inchidere caz si dispozitia privind acordarea de
servicii sociale.
Capacitatea
centrului este de 124 de beneficiari.
VII. Admiterea in Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati
1. Centrul de zi se adresează exclusiv categoriilor de
beneficiari ale căror nevoi pot fi soluționate prin activitățile
derulate/serviciile oferite.
Procedura de
admitere precizează, cel puțin: actele necesare, criteriile de eligibilitate
ale beneficiarilor, cine ia decizia de admitere/respingere, modul în care se
consemnează decizia, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare
servicii și modelul acestuia, modalitatea de stabilire a contribuției
beneficiarului dacă este cazul. Contractul
de furnizare servicii se încheie între centru și beneficiar sau, după caz,
reprezentantul legal al acestuia.
Formatul contractului de furnizare servicii este stabilit de conducerea centrelor/furnizorii acestora, în
baza modelului aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecției
sociale și persoanelor vârstnice.
Contractul de furnizare servicii este redactat în două
sau mai multe exemplare originale, în funcție de numărul semnatarilor
contractului. Un exemplar original al contractului de
furnizare servicii se păstrează în dosarul
personal al beneficiarului.
2. Centrul
întocmește, pentru fiecare beneficiar, dosarul
personal al beneficiarului.
Dosarul
personal al beneficiarului conține,
cel puțin, următoarele documente:
· cererea de admitere semnată de
beneficiar/reprezentant legal și aprobată de conducătorul centrului;
· copia cartii
de identitate a beneficiarului si, dupa caz, a reprezentantului legal;
· contractul de
furnizare servicii, semnat de părți, în original;
· copie de pe
documentul care atestă încadrarea în grad de handicap;
· adeverinta de
elev;
· plan de
servicii;
· plan personal
de interventie.
După încetarea
acordării serviciilor, în dosarul personal al beneficiarului se arhivează dosarul de servicii al beneficiarului care
cuprinde fișa de evaluare/reevaluare și documentele aferente, planul personal
de intervenție, fișa de monitorizare servicii, fise de inchidere caz si fisele
de consiliere ale personalului de specialitate.
3. Centrul asigură arhivarea dosarelor personale ale
beneficiarilor.
Dosarul personal al beneficiarului este arhivat la sediul centrului pe o
perioadă prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de
Comisia de Selecționare din cadrul Serviciului Județean al Arhivelor Naționale.
La solicitarea scrisă a
beneficiarului/reprezentantului său legal, o copie a dosarului personal se pune
la dispoziția acestuia după încetarea raporturilor contractuale.
Centrul ține evidența
dosarelor personale ale beneficiarilor arhivate,
pe suport de hârtie sau electronic.
VIII. Incetarea serviciilor
Centrul
elaborează și utilizează o procedură proprie privind încetarea acordării
serviciilor către beneficiar.
Procedura stabilește situațiile în care
încetează acordarea serviciilor către beneficiar și modalitățile de realizare
(la cererea sau prin decizia unilaterală a beneficiarului, prin decizia
conducerii centrului, prin acordul ambelor părți, etc.).
Centrul se asigură că beneficiarii
cunosc condițiile/situațiile în care încetează acordarea serviciilor.
Centrul
informează beneficiarii asupra condițiilor/situațiilor de încetare a
serviciilor.
Centrul asigură comunicarea cu
serviciile publice de asistență socială de la nivelul autorităților
administrației publice locale.
Centrul
transmite semestrial către serviciul public de asistență socială care a trimis persoana pentru a beneficia de
serviciile centrului, lista beneficiarilor pentru care au încetat serviciile,
cu nume, prenume, adresa de domiciliu/reședință a acestora și motivele
încetării serviciilor pe scurt.
Centrul
arhivează într-un dosar special listele semestriale transmise către serviciile
publice de asistență socială.
Motivele de
incetare a serviciilor
furnizate de Centrul de zi pentru copii
cu dizabilitati sunt urmatoarele:
·
inrautatirea starii de sanatate a
beneficiarului;
·
schimbarea domiciliului;
·
comportament neconform ROI;
·
decesul;
·
la expirarea contractului de furnizare de
servicii sociale;
·
la cererea beneficiarului;
·
alte motive.
IX. Drepturile beneficiarilor
Persoanele beneficiare de servicii sociale
furnizate în cadrul Centrului de zi pentru copii
cu dizabilitati au
următoarele drepturi:
a) să li se respecte drepturile
și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie,
opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;
b) să participe la procesul de
luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea
deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;
c) să li se asigure păstrarea
confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;
d) să li se asigure continuitatea
serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se mențin condițiile care au
generat situația de dificultate;
e) să fie protejați de lege atât
ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu;
f) să li se garanteze demnitatea,
intimitatea și respectarea vieții intime;
g) să participe la evaluarea
serviciilor sociale primite;
h) să li se respecte toate
drepturile speciale în situația în care sunt minori sau persoane cu
dizabilități.
X. Obligatiile beneficiarilor
Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în Centrului de zi pentru copii
cu dizabilitati au
următoarele obligații:
a) să furnizeze informații
corecte cu privire la identitate, situație familială, socială, medicală și
economică;
b) să participe, în raport cu
vârsta, situația de dependență etc. la procesul de furnizare a serviciilor
sociale;
c) să contribuie, în conformitate
cu legislația în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcție de
tipul serviciului și de situația lor materială;
d) să comunice orice modificare
intervenită în legătură cu situația lor personală;
e) să respecte prevederile
prezentului regulament.
Principalele funcții ale serviciului social Centrului de zi
pentru copii cu dizabilitati, sunt următoarele:
a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activități:
·
Activitati de informare si
consiliere sociala, privind cunoasterea drepturilor persoanelor cu
dizabilitati, resocializarea, si evitarea institutionalizarii acestora.
·
Consilere psihologica,
·
Activitati recreative de
petrecere a timpului liber atat in incinta Centrului (concursuri de table sah,
desen, realizarea de felicitari pentru diverse ocazii, vizionari filme pe
diverse tematici etc.) cat si in afara acestuia (vizite la muzee, drumetii,
vizionarea unor spectacole de teatru, etc.).
·
Initierea primara in
folosirea unui calculator,
·
Consiliere si orientare
profesionala (indrumarea catre Bursa Locurilor de Munca)
·
Consiliere privind educatia
pentru sanatate (sustinerea lunara a unor discutii cu beneficiarii Centrului
privind igiena corporala si educarea sanitara privind specificul bolii fiecarui
beneficiar),
·
Masa si transport.
b)
de informare a
beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului
larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor
activități:
·
distribuire
materiale informative;
·
afisare
pe site-ul Directiei de Asistenta Sociala Targoviste;
·
elaborarea
de rapoarte de activitate.
c)
de promovare a
drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare
a drepturilor omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de
dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din
categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea
următoarelor activităț:
·
sesiuni
de instruire cu personalul angajat.
d) de asigurare a calității
serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activități:
· elaborarea instrumentelor
standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
· realizarea de evaluări
periodice a serviciilor prestate;
· realizarea de monitorizari
periodice.
e) de administrare a resurselor financiare,
materiale și umane ale centrului prin realizarea următoarelor activități:
·
auditare
interna odata la 3 ani;
·
elaborare
raport de activitate;
·
participarea
la evenimente si programe comune cu alte servicii sociale din comunitate;
·
desfasurarea
de programe de pregatire profesionala.
Verificarea
gradului de satisfactie a beneficiarilor se realizeaza cu ajutorul
chestionarului, odata la 6 luni.
Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati funcționează cu un
număr de 21 salariati din care:
a) personal de conducere: șef de
centru 1;
b) personal de specialitate: 15
c) personal cu funcții
întreținere (ingrijitor): 6
d) voluntari: 2 .
Personal de specialitate
reprezintă 80% din totalul personalului.
Raportul angajat/beneficiar
asigură prestarea serviciilor în cadrul centrului și se realizează în funcție
de nevoile persoanelor beneficiare, cu respectarea standardelor minime de
calitate, in raport de unu-la-patru.
Atribuțiile sefului
de centru sunt:
a) asigură coordonarea,
îndrumarea și controlul activităților desfășurate de personalul serviciului și
propune organului competent sancțiuni disciplinare pentru salariații care nu
își îndeplinesc în mod corespunzător atribuțiile, cu respectarea prevederilor
legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;
b) elaborează rapoartele generale
privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor și
întocmește informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;
c) propune participarea
personalului de specialitate la programele de instruire și perfecționare;
d) colaborează cu alte
centre/alți furnizori de servicii sociale și/sau alte structuri ale societății
civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătățirii permanente a
instrumentelor proprii de asigurare a calității serviciilor, precum și pentru
identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor
beneficiare;
e) întocmește raportul anual de
activitate;
f) asigură buna desfășurare a
raporturilor de muncă dintre angajații serviciului/centrului;
g) propune furnizorului de
servicii sociale aprobarea structurii organizatorice și a numărului de
personal;
h) desfășoară activități pentru
promovarea imaginii centrului în comunitate;
i) ia în considerare și
analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale
drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
j) răspunde de calitatea activităților desfășurate de personalul din cadrul
serviciului și dispune, în limita competenței, măsuri de organizare care să
conducă la îmbunătățirea acestor activități sau, după caz, formulează propuneri
în acest sens;
k) organizează activitatea personalului și asigură respectarea timpului de
lucru și a regulamentului de organizare și funcționare;
l) reprezintă serviciul în relațiile cu furnizorul de servicii sociale și,
după caz, cu autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice și
juridice din țară și din străinătate, precum și în justiție;
m) asigură comunicarea și colaborarea permanentă cu serviciul public de
asistență socială de la nivelul primăriei și de la nivel județean, cu alte
instituții publice locale și organizații ale societății civile active în
comunitate, în folosul beneficiarilor;
n) numește și eliberează din funcție personalul din cadrul serviciului, în
condițiile legii;
o) întocmește proiectul bugetului propriu al serviciului și contul de încheiere
a exercițiului bugetar;
p) asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoștință atât personalului,
cât și beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare și
funcționare;
q) asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a
serviciilor sociale;
r) alte atribuții prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.
XIV.
Personalul de specialitate
Atribuții ale personalului de
specialitate:
1.
Asistent
Social psiholog:
·
Respecta recomandările directorului DAS, directorului
adjunct, conform prevederilor legale de asistență socială;
·
identifica grupul tinta si beneficiarii serviciului, realizeaza evaluarea nevoilor acestora;
·
deruleaza activitati de informare si promovare a
serviciilor oferite si stabileste relatii de colaborare cu comunitatea in
conformitate cu standardele minime obligatorii;
·
participa, alaturi de ceilalti membrii ai echipei pluridisciplinare, la intocmirea
si implementarea programului
de interventie ;
·
asigura consilierea
psihologica a beneficiarilor si realizeaza evaluarea acestora din punct de
vedere psihologic;
·
sprijina
beneficiarul si familia in vederea refacerii/mentinerii/consolidarii relatiilor
cu familia sau comunitatea;
·
identificarea si
dezvoltarea capacitatilor beneficiarului;
·
evaluarea detaliata
a clientului si intocmirea raportului de evaluare;
·
moderator in cadrul
grupurilor de intalnire;
·
diagnosticarea si
dezvoltarea capacitatilor inter-relationale ale beneficiarilor;
·
sprijinirea
familiilor din punct de vedere psihologic;
·
raspunde de
pastrarea confidentialitatii datelor si informatiilor pe care le detine,
respectand prevederile Codului Etic;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si
stingere a incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se
vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap
urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si
locale de rezolvare a acestora;
· Popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere
(joc de table, carti, vizionari TV, discutii.);
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
cadrul centrului;
· Participa la programele de socializare cu persoanele cu dizabilitati din
Municipiul Targoviste;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
2.
Asistent
social:
·
Respecta recomandările directorului DAS, directorului
adjunct, conform prevederilor legale de asistență socială;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Colaborează cu toate instituțiile abilitate în sprijinul intereselor
superioare ale persoanelor cu dizabilitati;
· Luarea in evidenta a persoanelor cu dizabilitati, care solicita serviciile
Centrului;
· Consiliere de specialitate in asistenta sociala;
· Evaluarea cazurilor aparute si intocmirea fisei de evaluare;
· Monitorizeaza si reevalueaza situatia persoanelor cu
dizabilitati;
· Participa la intocmirea planului de interventie individualizat si indeplinirea
obiectivelor propuse in acest plan;
· Dezvoltarea aptitudinilor sociale si profesionale ale beneficiarilor pentru
o integrare cat mai buna in cadrul societatii si in vederea obtinerii unui loc
de munca;
· Dezvoltarea unui program creativo- educativ
in cadrul Centrului;
· Intreprinde toate actiunile necesare pentru remedierea situatiei de
dificultate identificate;
· Acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa
sau insertia sociala si profesionala;
· Identifica nevoi individuale sau de grup;
· Informeaza potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform
legii;
· Asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale
eliminand orice forma de discriminare;
· Asigura servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
· Asigura drepturile si siguranta beneficiarilor;
· Pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma
consilierii;
· Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si
stingere a incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se
vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap
urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si
locale de rezolvare a acestora;
· Popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere
(joc de table, carti, vizionari TV, discutii.) ;
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
cadrul centrului;
· Consilierea beneficiarilor si initierea acestora in utilizarea
calculatorului;
·
Elaborareaza, impreuna cu personalul
Centrului, materialele care urmeaza a fi redactate la tipografia din dotare;
·
Administreaza
baza de date existenta in Centru si asigura securitatea, integritatea si
actualizarea
· continutului acesteia;
· Coordoneaza activitatea de redactare si
tiparire a materialelor ce vor fi tiparite.
·
Verifica permanent starea de functionare a aparaturii din dotare si asigura utilizarea in bune conditii a acesteia;
· Imbunatatirea mediului de invatare
pentru tinerii adulti cu nivel scazut de alfabetizare;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
5. Lucrator social pentru persoane cu probleme de
dependenta/ funhctionar administrativ:
·
Respecta recomandările directorului DAS, directorului
adjunct, conform prevederilor legale de asistență socială;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Colaborează cu toate instituțiile abilitate în sprijinul intereselor
superioare ale persoanelor cu dizabilitati;
· Luarea in evidenta a persoanelor cu dizabilitati, care solicita serviciile
Centrului;
· Consiliere de specialitate in asistenta sociala;
· Evaluarea cazurilor aparute si intocmirea fisei de evaluare;
· Monitorizeaza si reevalueaza situatia persoanelor cu
dizabilitati;
· Participa la intocmirea planului de interventie individualizat si indeplinirea
obiectivelor propuse in acest plan;
· Dezvoltarea aptitudinilor sociale si profesionale ale beneficiarilor pentru
o integrare cat mai buna in cadrul societatii si in vederea obtinerii unui loc
de munca;
· Dezvoltarea unui program creativo- educativ
in cadrul Centrului;
· Intreprinde toate actiunile necesare pentru remedierea situatiei de
dificultate identificate;
· Acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa
sau insertia sociala si profesionala;
· Identifica nevoi individuale sau de grup;
· Informeaza potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform
legii;
· Asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale
eliminand orice forma de discriminare;
· Asigura servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
· Asigura drepturile si siguranta beneficiarilor;
· Pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma
consilierii;
· Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si
stingere a incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se
vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap
urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si
locale de rezolvare a acestora;
· Popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere
(joc de table, carti, vizionari TV, discutii.) ;
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
cadrul centrului;
· Consilierea beneficiarilor si initierea acestora in utilizarea
calculatorului;
·
Elaborareaza, impreuna cu personalul
Centrului, materialele care urmeaza a fi redactate la tipografia din dotare;
·
Administreaza
baza de date existenta in Centru si asigura securitatea, integritatea si
actualizarea
· continutului acesteia;
· Coordoneaza activitatea de redactare si
tiparire a materialelor ce vor fi tiparite.
·
Verifica permanent starea de functionare a aparaturii din dotare si asigura utilizarea in bune conditii a acesteia;
· Imbunatatirea mediului de invatare
pentru tinerii adulti cu nivel scazut de alfabetizare;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
5. Asistent medical:
·
Respecta recomandările directorului DAS, directorului
adjunct, conform prevederilor legale de asistență socială;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Asistentul medical este obligat să păstreze confidentialitatea, iar
informațiile referitoare la beneficiari, obținute în urma sau în legătură cu
exercitarea profesiunii sale, nu pot fi împărtășite altei persoane, cu excepția
cazurilor prevăzute în mod expres de lege;
· Participa la serviciile de socializare, recreere si promovare a drepturilor
persoanelor cu dizabilitati;
· Are obligația de a lua măsuri de acordare a primului
ajutor medical, indiferent de persoana, locul sau de situația în care se
găsește;
·
Supravegheaza si
inregistreaza in permanenta datele despre starea beneficiarilor, si informeaza
medicul de familie daca exista modificari in starea de sanatate a acestuia.
· Respecta prescriptiile facute de medic pe fisele de
tratament si administreaza, la cerere medicatia prescrisa;
· Intocmeste evidenta cu datele personale si deficientele
persoanelor cu handicap care participa la activitatile centrului;
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
Centru;
· Manifesta permanent o atitudine plina de solicitudine
fata de beneficiari;
· Acorda prim ajutor in situatii de urgenta si cheama
medicul;
·
Respecta si apara
drepturile beneficiarilor;
· Se preocupa in permanenta de actualizarea cunostintelor
profesionale prin studiu individual sau alte forme de educatie continua ,
conform cerintelor postului;
· Spravegheaza starea de sanatate a persoanelor aflate in Centru semnalând
sefului de Centru orice situatie deosebită ivită;
· Respecta reglementarile normelor de ordine interioara;
·
Respecta normele de
protectie a muncii si normele privind
prevenirea si stingerea incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
Atributii specifice
postului (sarcini de seviciu)
·
asigură îngrijirea
și curățenia interioară și exterioară a clădirii;
·
respectă regulile disciplinare și de ordine stabilite
de angajator;
·
respectă normele de
protecție a muncii specifice activității;
·
zilnic, mătură suprafețele interioare și exterioare ale
centrului, sterge praful de pe suprafetele birourilor, matură-aspiră mochetele
din încăperi;
·
zilnic, întreține curațenia în jurul clădirii ( față, lateral,
spate) prin adunarea gunoaielor (hârtiilor, pet-urilor, etc.);
·
de doua ori pe
săptămăna, marți și vineri și ori de câte ori este necesar, spală (eventual
dezinfectează) suprafața de pe jos din interiorul clădirii cu apa și detergent
(sau dezinfectant), astfel încât imediat în urma spălării să nu ramână un strat
gros de apă și prelingeri pe marginea scărilor;
·
o dată la fiecare
lună și ori de câte ori este necesar, șterge praful și spală exteriorul
caloriferelor, balustradei;
·
o dată la două luni
și în mod special în preajma sărbătorilor de Paște și Crăciun, și ori de cate
ori este necesar, spală geamurile și rama acestora;
·
efectuează
aerisirea spațiilor
·
anunță în prealabil
absentarea de la îndeplinirea atributiilor ce-i revin;
·
nu desfășoară alte
activiăți în scopuri personale, altele decât cele de serviciu, astfel încât să
fie afectată desfășurarea activității în centru;
·
nu-si îndeplineste defectuos sarcinile mai sus
enumerate astfel încât să creeze pagube materiale ce-i pot fi imputate;
·
folosește cu măsură
și răspundere materialele igienico-sanitare, uneltele individuale de lucru,
pierderea lor putandu-i fi imputată;
·
nu distruge sau
nu-și însusește bunuri din proprietatea centrului, fapta ce va duce la
aplicarea legilor in vigoare;
·
respectă programul
de lucru;
·
respectă normele de
protecție a muncii precum și a celor de prevenire a incendiilor sau a oricăror
situații care ar pune în pericol clădirile, instalațiile, integritatea
corporala sau sănătatea unor persoane sau a beneficiarilor;
·
răspunde de toate
obiectele de inventar din cadrul centrului penru perioada în care realizează
curațenia;
·
respectă
desfăsurarea activității conform metodologiei de lucru, fișei postului, și
regulamentului de ordine interioară și procedurilor de lucru;
·
utilizează
echipamentul și bunurile din dotarea centrului în mod corespunzător, doar în
scop profesional și pentru realizarea activităților centrului;
·
depozitează
substante sau obiecte periculoase în locuri sigure unde nu au acces
beneficiarii;
·
respectă normele
specifice locului de muncă în domeniul securității și sănătății în muncă,
respectiv a celor pentru situații de urgență;
·
îndeplinește și
alte sarcini derivate din cele de mai sus și/sau încredințate de către sefii
ierarhici, în limita competențelor.
Atributii specifice
postului (sarcini de seviciu)
·
Să respecte
programul de lucru, Codul etic, Regulamentul de ordine interioara și să vegheze
la îndeplinirea Misiunii centrului;
·
Executarea întocmai
și la timp a obligațiilor de serviciu;
·
Folosirea integrală
și cu maximă eficiență a timpului de lucru pentru îndeplinirea îndatoririlor de
serviciu;
·
Respectarea
normelor de protecția muncii și de prevenire a oricăror situații care ar pune
în pericol clădirea, instalațiile unității sau sănătatea unei persoane;
·
Înștiințarea
conducerii unității de îndată ce au luat cunoștință de unele nereguli, abateri
sau lipsuri ivite în muncă și să se facă propuneri pentru remedierea acestora;
·
Apăra și păstreaza
bunurile in condiții optime;
·
Corectitudine în
cadrul relațiilor de serviciu, promovarea de raporturi de întrajutorare cu toți
membrii colectivului și combaterea oricărei manifestări necorespuzătoare;
·
Păstrează ordinea
și curățenia în poarta Centrului;
·
Respectă graficul
de lucru;
·
Asigură paza
obiectivului;
·
Nu consumă băuturi
alcoolice;
·
Răspunde cu
promtitudine la orice solicitare in relatie cu publicul;
·
Consemnează în
caietele de lucru orice eveniment petrecut în timpul serviciului;
·
Intervine asupra
oricarui conflict generat in raza de actiune/competenta in timpul programului
de lucru.
·
Îndeplinește orice
alte sarcini derivate din cele de mai sus și/sau încredințate de directorul
direcției/șeful de centru.
În estimarea bugetului de venituri și
cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării
serviciilor sociale cel puțin la nivelul standardelor minime de calitate
aplicabile.
Finanțarea cheltuielilor centrului se asigură, în
condițiile legii, din bugetul local al municipiului Targoviste.
VIZAT DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL
MUNICIPIULUI,
Cosmin - Petruț Bozieru jr. Chiru Cătălin Cristea