Anexa 4 la
H.C.L. nr. 5/26.01.2016
Regulamentul de organizare și funcționare este un
document propriu al CentrulUI de zi
pentru persoane ADULTE cu dizabilitati, înfiintat prin HCL nr. 31 din
31.01.2008, în vederea
asigurării funcționării acestuia, cu respectarea standardelor minime de
calitate aplicabile și a asigurării accesului persoanelor beneficiare la
informații privind condițiile de admitere, serviciile oferite etc.
Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele
beneficiare, cât și pentru angajații centrului și, după caz, pentru membrii
familiei beneficiarilor, reprezentanții legali/convenționali, vizitatori.
Centrul de zi pentru
persoane ADULTE cu dizabilitĂȚi , cod serviciu social 8899CZ-D-I, înființat
și administrat de furnizorul CONSILIUL LOCAL TARGOVISTE DIRECTIA DE
ASISTENTA SOCIALA, acreditat conform Certificatului de acreditare nr. Seria.AF,
Nr. 000994 Data eliberării: 20.05.2014, detine licenta de functionare definitiva/provizorie nr. ___________/_____________.
Centrul de zi are sediul in Municipiul Targoviste, strada Calea
Bucuresti, bl O3, parter. Clădirea
aferenta centrului face parte din domeniul public al Consiliului Local
Tragoviste.
Potrivit prevederilor art. 51 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și
completările ulterioare, centrele publice pentru persoane cu dizabilități se
înființează și funcționează ca structuri cu sau fără personalitate juridică, în
subordinea consiliilor județene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor
municipiului București, în structura direcțiilor generale de asistență socială
și protecția copilului, cu avizul și sub îndrumarea metodologică a Autorității
Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități.
Centrul de zi
pentru persoane ADULTE cu dizabilitati este o unitate publică de asistență
socială ce prestează servicii sociale gratuite. Centrul desfășoară activități
în sfera protecției persoanelor aflate în dificultate, urmărind ca finalitate, promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap si resocializarea acestor persoane (conform Legii 448
din 2006 privind protectia si promovarea persoanelor cu handicap), prin
infiintarea unor ateliere de lucru (unitati protejate pentru persoanele cu
handicap mediu, accentuat si grav) in functie de handicapul pe care il au. Centrul
asigură asistaților un program de reinserție socială adecvat, recreativ și de
socializare, consiliere, educație sanitară, precum și pentru creșterea gradului
de independență personală.
Serviciul social Centrul de zi
pentru persoane ADULTE cu dizabilitati funcționează cu respectarea prevederilor cadrului general de
organizare și funcționare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu
modificările ulterioare, Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea
drepturilor persoanelor cu dizabilitati (cu modificarile ulterioare).
Centrul de zi se adresează exclusiv categoriilor de
beneficiari ale căror nevoi pot fi soluționate prin activitățile
derulate/serviciile oferite;
1) Serviciul social Centrul de zi pentru persoane ADULTE cu
dizabilitati se organizează și funcționează cu respectarea principiilor
generale care guvernează sistemul național de asistență socială, precum și cu
principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute
în legislația specifică, în convențiile internaționale ratificate prin lege și
în celelalte acte internaționale în materie la care România este parte, precum
și în standardele minime de calitate aplicabile.
2) Principiile specifice care
stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul Centrul de zi pentru persoane ADULTE cu dizabilitati sunt
următoarele:
a) respectarea și promovarea cu
prioritate a interesului persoanei beneficiare;
b) protejarea și promovarea
drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce privește egalitatea de șanse și
tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia și demnitatea
personală și întreprinderea de acțiuni nediscriminatorii și pozitive cu privire
la persoanele beneficiare;
c) asigurarea protecției
împotriva abuzului și exploatării persoanei beneficiare;
d) deschiderea către comunitate;
e) asistarea persoanelor fără
capacitate de exercițiu în realizarea și exercitarea drepturilor lor;
f) asigurarea în mod adecvat a
unor modele de rol și statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal
mixt;
g) ascultarea opiniei persoanei
beneficiare și luarea în considerare a acesteia, ținându-se cont, după caz, de
vârsta și de gradul său de maturitate, de discernământ și capacitatea de
exercițiu5;
h) promovarea unui model familial
de îngrijire a persoanei beneficiare;
i) asigurarea unei îngrijiri
individualizate și personalizate a persoanei beneficiare;
j) preocuparea permanentă pentru
scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potențialului și
abilităților persoanei beneficiare de a trăi independent;
k) încurajarea inițiativelor
individuale ale persoanelor beneficiare și a implicării active a acestora în
soluționarea situațiilor de dificultate;
l) asigurarea unei intervenții
profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
m) asigurarea confidențialității
și a eticii profesionale;
n) responsabilizarea membrilor
familiei, reprezentaților legale cu privire la exercitarea drepturilor și
îndeplinirea obligațiilor de întreținere;
o) primordialitatea
responsabilității persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor
capacități de integrare socială și implicarea activă în soluționarea
situațiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
p) colaborarea centrului/unității
cu serviciul public de asistență socială.
Principalii beneficiari ai Centrul de zi pentru
persoane ADULTE cu dizabilitati,
sunt persoane care au obtinut certificat de handicap sau urmeaza sa il obtina
(toate gradele). Centrul isi propune imbunatatirea conditiilor de trai ale persoanelor cu handicap si
constientizarea comunitatii locale vis-a-vis de aceasta categorie de persoane.
VI. Modalitatea de selectare
a beneficiarilor
Nu exista o selectare
propiu-zisa a beneficiarilor, in sensul strict al cuvantului, persoanele care
doresc sa beneficieze de serviciile centrului trebuie sa fie persoane cu
dizabilitati, sa dea dovada de interes si respect in relatia cu personalul
centrului si sa nu se afle sub influenta bauturilor alcoolice sau a drogurilor.
Pentru fiecare persoana ce
urmeaza sa fie asistata se intocmeste un dosar ce va cuprinde: cerere tip, copie
certificat de incadrare intr-un grad de handicap, copii acte de identitate,
copii acte medicale, copii acte ce atesta pregatirea profesionala, fisa de
evaluare initiala, contractul de acordare de servicii sociale, fisa de
deschidere a cazului, planul de interventie, fisa de monitorizare, fisa de consiliere
sociala, fisa de consiliere juridica, fisa de consiliere medicala si dispozitia
privind acordarea de servicii sociale.
Numarul beneficiarilor este nelimitat si difera de la luna la
luna.
VII. Admiterea in Centrul de zi pentru
persoane ADULTE cu dizabilitati
1. Centrul de zi se adresează exclusiv categoriilor de
beneficiari ale căror nevoi pot fi soluționate prin activitățile
derulate/serviciile oferite.
Procedura de
admitere precizează, cel puțin: actele necesare, criteriile de eligibilitate
ale beneficiarilor, cine ia decizia de admitere/respingere, modul în care se
consemnează decizia, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare
servicii și modelul acestuia, modalitatea de stabilire a contribuției
beneficiarului dacă este cazul. Contractul
de furnizare servicii se încheie între centru și beneficiar sau, după caz,
reprezentantul legal al acestuia.
Formatul contractului de furnizare servicii este stabilit de conducerea centrelor/furnizorii acestora, în
baza modelului aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei, protecției
sociale și persoanelor vârstnice.
Contractul
de furnizare servicii este redactat în două sau mai multe exemplare
originale, în funcție de numărul semnatarilor contractului. Un exemplar
original al contractului de furnizare servicii
se păstrează în dosarul personal al beneficiarului.
2. Centrul
întocmește, pentru fiecare beneficiar, dosarul
personal al beneficiarului.
Dosarul
personal al beneficiarului conține,
cel puțin, următoarele documente:
·
cererea de admitere semnată de beneficiar/reprezentant
legal și aprobată de conducătorul centrului;
·
copia cartii de identitate a beneficiarului
si, dupa caz, a reprezentantului legal;
·
contractul de furnizare servicii, semnat de
părți, în original;
·
copie de pe documentul care atestă încadrarea
în grad de handicap.
După încetarea
acordării serviciilor, în dosarul personal al beneficiarului se arhivează dosarul de servicii al beneficiarului care
cuprinde fișa de evaluare/reevaluare și documentele aferente, planul individual
de intervenție, fișa de monitorizare servicii si fisele de consiliere ale
personalului de specialitate.
3. Centrul asigură arhivarea dosarelor personale ale
beneficiarilor.
Dosarul personal al beneficiarului este arhivat la sediul centrului pe o
perioadă prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de
Comisia de Selecționare din cadrul Serviciului Județean al Arhivelor Naționale.
La solicitarea scrisă a
beneficiarului/reprezentantului său legal, o copie a dosarului personal se pune
la dispoziția acestuia după încetarea raporturilor contractuale.
Centrul ține evidența
dosarelor personale ale beneficiarilor arhivate,
pe suport de hârtie sau electronic.
VIII. Incetarea serviciilor
Centrul elaborează și utilizează o
procedură proprie privind încetarea acordării serviciilor către beneficiar.
Procedura
stabilește situațiile în care încetează acordarea serviciilor către beneficiar
și modalitățile de realizare (la cererea sau prin decizia unilaterală a
beneficiarului, prin decizia conducerii centrului, prin acordul ambelor părți,
etc.).
Centrul se asigură că beneficiarii
cunosc condițiile/situațiile în care încetează acordarea serviciilor.
Centrul
informează beneficiarii asupra condițiilor/situațiilor de încetare a
serviciilor.
Centrul asigură comunicarea cu
serviciile publice de asistență socială de la nivelul autorităților
administrației publice locale.
Centrul
transmite semestrial către serviciul public de asistență socială care a trimis persoana pentru a beneficia de
serviciile centrului, lista beneficiarilor pentru care au încetat serviciile,
cu nume, prenume, adresa de domiciliu/reședință a acestora și motivele
încetării serviciilor pe scurt.
Centrul
arhivează într-un dosar special listele semestriale transmise către serviciile
publice de asistență socială.
Motivele de incetare a serviciilor
furnizate de Centrul de zi pentru
persoane ADULTE cu dizabilitati sunt urmatoarele:
·
inrautatirea starii de sanatate a
beneficiarului;
·
schimbarea domiciliului;
·
comportament neconform ROI;
·
decesul;
·
la expirarea contractului de furnizare de
servicii sociale;
·
la cererea beneficiarului;
·
alte motive.
IX. Drepturile beneficiarilor
Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în Centrul de zi pentru persoane ADULTE cu
dizabilitati au următoarele drepturi:
a) să li se respecte drepturile
și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie,
opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;
b) să participe la procesul de
luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea
deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;
c) să li se asigure păstrarea
confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;
d) să li se asigure continuitatea
serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se mențin condițiile care au
generat situația de dificultate;
e) să fie protejați de lege atât
ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu;
f) să li se garanteze demnitatea,
intimitatea și respectarea vieții intime;
g) să participe la evaluarea
serviciilor sociale primite;
h) să li se respecte toate
drepturile speciale în situația în care sunt minori sau persoane cu
dizabilități.
X. Obligatiile beneficiarilor
Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în Centrul de zi pentru persoane ADULTE cu
dizabilitati au următoarele obligații:
a) să furnizeze informații
corecte cu privire la identitate, situație familială, socială, medicală și
economică;
b) să participe, în raport cu
vârsta, situația de dependență etc. la procesul de furnizare a serviciilor
sociale;
c) să contribuie, în conformitate
cu legislația în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcție de
tipul serviciului și de situația lor materială;
d) să comunice orice modificare
intervenită în legătură cu situația lor personală;
e) să respecte prevederile
prezentului regulament.
Principalele funcții ale serviciului social Centrul de zi pentru persoane ADULTE cu dizabilitati,
sunt următoarele:
a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activități:
· Activitati de informare si consiliere
sociala, privind cunoasterea drepturilor persoanelor cu dizabilitati,
resocializarea, si evitarea institutionalizarii acestora.
· Consilere psihologica,
· Consiliere juridica (asistenta pentru:
eliberarea actelor de identitate, in cazul unor probleme cu justitia, intocmirea dosarelor pentru obtinerea
certificatului de incadrare in grad de handicap si intocmirea dosarelor pentru
CASS),
· Activitati recreative de petrecere a
timpului liber atat in incinta Centrului (concursuri de table sah, desen,
realizarea de felicitari pentru diverse ocazii, vizionari filme pe diverse
tematici etc.) cat si in afara acestuia (vizite la muzee, drumetii, concursuri
de pescuit, vizionarea unor spectacole de teatru, etc.)
· Mediere pe piata muncii,
· Initierea primara in folosirea unui
calculator,
· Consiliere si orientare profesionala
(indrumarea catre Bursa Locurilor de Munca)
· Consiliere privind educatia pentru
sanatate (sustinerea lunara a unor discutii cu beneficiarii Centrului privind
igiena corporala si educarea sanitara privind specificul bolii fiecarui
beneficiar),
b)
de informare a
beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului
larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor
activități:
· distribuire materiale informative;
· afisare pe site-ul Directiei de Asistenta
Sociala Targoviste;
· elaborarea de rapoarte de activitate.
c)
de promovare a
drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare
a drepturilor omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de
dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din
categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea
următoarelor activităț:
·
sesiuni
de instruire cu personalul angajat.
d) de asigurare a calității
serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activități:
· elaborarea instrumentelor
standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
· realizarea de evaluări
periodice a serviciilor prestate;
· realizarea de monitorizari
periodice.
e) de administrare a resurselor financiare,
materiale și umane ale centrului prin realizarea următoarelor activități:
·
auditare
interna odata la 3 ani;
·
elaborare
raport de activitate;
·
participarea
la evenimente si programe comune cu alte servicii sociale din comunitate;
· desfasurarea de programe de pregatire
profesionala.
Verificarea
gradului de satisfactie a beneficiarilor se realizeaza cu ajutorul
chestionarului, odata la 6 luni.
Serviciul social Centrul
de zi pentru persoane ADULTE cu dizabilitati funcționează cu un număr de
10 salariati din care:
a) personal de conducere: șef de
centru 1;
b) personal de specialitate: 8
c) personal cu funcții
întreținere (ingrijitor): 1
d) voluntari: 2 .
Personal de specialitate reprezintă 80%
din totalul personalului.
Raportul angajat/beneficiar
asigură prestarea serviciilor în cadrul centrului și se realizează în funcție
de nevoile persoanelor beneficiare, cu respectarea standardelor minime de
calitate, in raport de unu-la-patru.
Atribuțiile sefului de centru
sunt:
a) asigură coordonarea,
îndrumarea și controlul activităților desfășurate de personalul serviciului și
propune organului competent sancțiuni disciplinare pentru salariații care nu
își îndeplinesc în mod corespunzător atribuțiile, cu respectarea prevederilor
legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;
b) elaborează rapoartele generale
privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor și
întocmește informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;
c) propune participarea
personalului de specialitate la programele de instruire și perfecționare;
d) colaborează cu alte
centre/alți furnizori de servicii sociale și/sau alte structuri ale societății
civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătățirii permanente a
instrumentelor proprii de asigurare a calității serviciilor, precum și pentru
identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor
beneficiare;
e) întocmește raportul anual de
activitate;
f) asigură buna desfășurare a
raporturilor de muncă dintre angajații serviciului/centrului;
g) propune furnizorului de
servicii sociale aprobarea structurii organizatorice și a numărului de
personal;
h) desfășoară activități pentru
promovarea imaginii centrului în comunitate;
i) ia în considerare și
analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale
drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
j) răspunde de calitatea activităților
desfășurate de personalul din cadrul serviciului și dispune, în limita
competenței, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătățirea acestor
activități sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
k) organizează activitatea
personalului și asigură respectarea timpului de lucru și a regulamentului de
organizare și funcționare;
l) reprezintă serviciul în relațiile cu furnizorul de servicii sociale și,
după caz, cu autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice și
juridice din țară și din străinătate, precum și în justiție;
m) asigură comunicarea și
colaborarea permanentă cu serviciul public de asistență socială de la nivelul
primăriei și de la nivel județean, cu alte instituții publice locale și
organizații ale societății civile active în comunitate, în folosul
beneficiarilor;
n) numește și eliberează din
funcție personalul din cadrul serviciului, în condițiile legii;
o) întocmește proiectul bugetului
propriu al serviciului și contul de încheiere a exercițiului bugetar;
p) asigură îndeplinirea măsurilor
de aducere la cunoștință atât personalului, cât și beneficiarilor a
prevederilor din regulamentul propriu de organizare și funcționare;
q) asigură încheierea cu
beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;
r) alte atribuții prevăzute în
standardul minim de calitate aplicabil.
Atribuții ale personalului de specialitate:
1. Asistent
social - psiholog:
· Respecta recomandările directorului DAS, directorului adjunct, conform
prevederilor legale de asistență socială;
· identifica grupul tinta si beneficiarii serviciului, realizeaza evaluarea nevoilor acestora;
· deruleaza activitati de informare si promovare a serviciilor oferite si
stabileste relatii de colaborare cu comunitatea in conformitate cu standardele
minime obligatorii;
· participa, alaturi de ceilalti membrii ai echipei pluridisciplinare, la intocmirea si implementarea programului de interventie ;
· asigura consilierea psihologica a beneficiarilor si
realizeaza evaluarea acestora din punct de vedere psihologic;
· sprijina beneficiarul si familia in vederea
refacerii/mentinerii/consolidarii relatiilor cu familia sau comunitatea;
· identificarea si dezvoltarea capacitatilor
beneficiarului;
· evaluarea detaliata a clientului si intocmirea raportului de evaluare;
· moderator in cadrul grupurilor de intalnire;
· diagnosticarea si dezvoltarea capacitatilor
inter-relationale ale beneficiarilor;
· sprijinirea familiilor din punct de vedere psihologic;
· raspunde de pastrarea confidentialitatii datelor si
informatiilor pe care le detine, respectand prevederile Codului Etic;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si
stingere a incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se
vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap
urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si
locale de rezolvare a acestora;
· Popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere
(joc de table, carti, vizionari TV, discutii.) ;
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
cadrul centrului;
· Participa la programele de socializare cu persoanele cu dizabilitati din
Municipiul Targoviste;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
2. Asistent
social jurist:
· Respecta recomandările directorului DAS, directorului adjunct, conform
prevederilor legale de asistență socială;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Colaborează cu toate instituțiile abilitate în sprijinul intereselor
superioare ale persoanelor cu dizabilitati;
· Luarea in evidenta a persoanelor cu dizabilitati, care solicita serviciile
Centrului;
· Consiliere de specialitate privind drepturile persoanelor cu dizabilitati,
conform legii;
· Evaluarea cazurilor aparute si intocmirea fisei de consiliere juridica;
· Monitorizeaza si reevalueaza situatia persoanelor cu
dizabilitati;
· Participa la intocmirea planului de interventie individualizat si
indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;
· Dezvoltarea aptitudinilor sociale si profesionale ale beneficiarilor pentru
o integrare cat mai buna in cadrul societatii si in vederea obtinerii unui loc
de munca;
· Informarea si indrumarea beneficiarilor catre autoritatile publice ale
statului, pentru rezolvarea anumitor probleme.
· Dezvoltarea unui program creativo- educativ
in cadrul Centrului;
· Intreprinde toate actiunile necesare pentru remedierea situatiei de
dificultate identificate;
· Acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa
sau insertia sociala si profesionala;
· Identifica nevoi individuale sau de grup;
· Asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale
eliminand orice forma de discriminare;
· Asigura servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
· Asigura drepturile si siguranta beneficiarilor;
· Pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma
consilierii;
· Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si
stingere a incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se
vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap
urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si
locale de rezolvare a acestora;
· Popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere
(joc de table, carti, vizionari TV, discutii.) ;
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
cadrul centrului;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
3. Asistent
social economist:
·
Respecta recomandările directorului DAS, directorului
adjunct, conform prevederilor legale de asistență socială;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Colaborează cu toate instituțiile abilitate în sprijinul intereselor
superioare ale persoanelor cu dizabilitati;
· Luarea in evidenta a persoanelor cu dizabilitati, care solicita serviciile
Centrului;
· Consiliere de specialitate in asistenta sociala;
· Evaluarea cazurilor aparute si intocmirea fisei de evaluare;
· Monitorizeaza si reevalueaza situatia persoanelor cu
dizabilitati;
· Participa la intocmirea planului de interventie individualizat si
indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;
· Dezvoltarea aptitudinilor sociale si profesionale ale beneficiarilor pentru
o integrare cat mai buna in cadrul societatii si in vederea obtinerii unui loc
de munca;
· Dezvoltarea unui program creativo- educativ
in cadrul Centrului;
· Intreprinde toate actiunile necesare pentru remedierea situatiei de
dificultate identificate;
· Acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa
sau insertia sociala si profesionala;
· Identifica nevoi individuale sau de grup;
· Informeaza potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform
legii;
· Asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale
eliminand orice forma de discriminare;
· Asigura servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
· Asigura drepturile si siguranta beneficiarilor;
· Pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma
consilierii;
· Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si
stingere a incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se
vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap
urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si
locale de rezolvare a acestora;
· Popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere
(joc de table, carti, vizionari TV, discutii.) ;
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
cadrul centrului;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
· Face parte din comisia de receptie a alimentelor intrate in magazia
serviciului Crese, din cadrul Directiei de Asistenta Sociala.
4. Lucrator
social pentru persoane cu probleme de dependenta:
·
Respecta recomandările directorului DAS, directorului
adjunct, conform prevederilor legale de asistență socială;
· Are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare
privind activitatea de asistenta sociala;
· Colaborează cu toate instituțiile abilitate în sprijinul intereselor
superioare ale persoanelor cu dizabilitati;
· Luarea in evidenta a persoanelor cu dizabilitati, care solicita serviciile
Centrului;
· Consiliere de specialitate in asistenta sociala;
· Evaluarea cazurilor aparute si intocmirea fisei de evaluare;
· Monitorizeaza si reevalueaza situatia persoanelor cu
dizabilitati;
· Participa la intocmirea planului de interventie individualizat si
indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;
· Dezvoltarea aptitudinilor sociale si profesionale ale beneficiarilor pentru
o integrare cat mai buna in cadrul societatii si in vederea obtinerii unui loc
de munca;
· Dezvoltarea unui program creativo- educativ
in cadrul Centrului;
· Intreprinde toate actiunile necesare pentru remedierea situatiei de
dificultate identificate;
· Acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa
sau insertia sociala si profesionala;
· Identifica nevoi individuale sau de grup;
· Informeaza potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform
legii;
· Asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale
eliminand orice forma de discriminare;
· Asigura servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;
· Asigura drepturile si siguranta beneficiarilor;
· Pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma
consilierii;
· Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si
stingere a incendiilor;
· Respecta programul de munca;
· Participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se
vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap
urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si
locale de rezolvare a acestora;
· Popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere
(joc de table, carti, vizionari TV, discutii.) ;
· Sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in
cadrul centrului;
· Consilierea beneficiarilor si initierea acestora in utilizarea
calculatorului;
·
Elaborareaza, impreuna cu personalul
Centrului, materialele care urmeaza a fi redactate la tipografia din dotare;
· Administreaza baza de date existenta in
Centru si asigura securitatea, integritatea si actualizarea continutului
acesteia;
· Coordoneaza activitatea de redactare si
tiparire a materialelor ce vor fi tiparite.
·
Verifica permanent starea de functionare a
aparaturii din dotare si asigura utilizarea in bune conditii a acesteia;
· Imbunatatirea mediului de invatare
pentru tinerii adulti cu nivel scazut de alfabetizare;
· Sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori
este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;
· Indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.
Atributii specifice
postului (sarcini de seviciu)
· asigură îngrijirea și curățenia interioară și exterioară
a clădirii;
· respectă regulile
disciplinare și de ordine stabilite de angajator;
· respectă normele de protecție a muncii specifice
activității;
· zilnic, mătură
suprafețele interioare și exterioare ale centrului, sterge praful de pe
suprafetele birourilor, matură-aspiră mochetele din încăperi;
· zilnic, întreține
curațenia în jurul clădirii ( față, lateral, spate) prin adunarea gunoaielor
(hârtiilor, pet-urilor, etc.);
· de doua ori pe săptămăna, marți și vineri și ori de câte
ori este necesar, spală (eventual dezinfectează) suprafața de pe jos din
interiorul clădirii cu apa și detergent (sau dezinfectant), astfel încât
imediat în urma spălării să nu ramână un strat gros de apă și prelingeri pe
marginea scărilor;
· o dată la fiecare lună și ori de câte ori este necesar,
șterge praful și spală exteriorul caloriferelor, balustradei;
· o dată la două luni și în mod special în preajma
sărbătorilor de Paște și Crăciun, și ori de cate ori este necesar, spală
geamurile și rama acestora;
· efectuează aerisirea spațiilor
· anunță în prealabil absentarea de la îndeplinirea atributiilor
ce-i revin;
· nu desfășoară alte activiăți în scopuri personale, altele
decât cele de serviciu, astfel încât să fie afectată desfășurarea activității
în centru;
· nu-si îndeplineste
defectuos sarcinile mai sus enumerate astfel încât să creeze pagube materiale
ce-i pot fi imputate;
· folosește cu măsură și răspundere materialele
igienico-sanitare, uneltele individuale de lucru, pierderea lor putandu-i fi
imputată;
· nu distruge sau nu-și însusește bunuri din proprietatea
centrului, fapta ce va duce la aplicarea legilor in vigoare;
· respectă programul de lucru;
· respectă normele de protecție a muncii precum și a celor
de prevenire a incendiilor sau a oricăror situații care ar pune în pericol
clădirile, instalațiile, integritatea corporala sau sănătatea unor persoane sau
a beneficiarilor;
· răspunde de toate obiectele de inventar din cadrul
centrului penru perioada în care realizează curațenia;
· respectă desfăsurarea activității conform metodologiei de
lucru, fișei postului, și regulamentului de ordine interioară și procedurilor
de lucru;
· utilizează echipamentul și bunurile din dotarea centrului
în mod corespunzător, doar în scop profesional și pentru realizarea
activităților centrului;
· depozitează substante sau obiecte periculoase în locuri
sigure unde nu au acces beneficiarii;
· respectă normele specifice locului de muncă în domeniul
securității și sănătății în muncă, respectiv a celor pentru situații de
urgență;
· îndeplinește și alte sarcini derivate din cele de mai sus
și/sau încredințate de către sefii ierarhici, în limita competențelor.
În estimarea bugetului de venituri și
cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării
serviciilor sociale cel puțin la nivelul standardelor minime de calitate
aplicabile.
Finanțarea cheltuielilor centrului se asigură, în condițiile legii, din bugetul
local al municipiului Targoviste.
VIZAT DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
SECRETARUL
MUNICIPIULUI,
Cosmin - Petruț Bozieru jr. Chiru Cătălin Cristea