Anexa nr. 1 la H.C.L.
nr.158/25.06.2015
CAIET DE SARCINI
Privind măturatul manual, mecanic, spălatul, stropirea și întreținerea
căilor publice
1. Prezentul caiet de sarcini
stabilește conținutul și modul de întocmire a caietelor de sarcini de către
Consiliul Local al Municipiului Târgoviște și asociațiile de dezvoltare
comunitară, după caz, care înființează, organizează, conduc, coordonează și
controlează funcționarea serviciului de salubrizare și care au totodată
atribuția de monitorizare și exercitare a controlului cu privire la prestarea
serviciului de salubrizare, indiferent de forma de gestiune adoptată.
2.1. Caietele de sarcini se vor
întocmi în concordanță cu necesitățile obiective ale Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște și asociațiilor de dezvoltare comunitară, după caz, cu
respectarea în totalitate a regulilor de bază precizate în caietul de sarcini
și a Regulamentului al serviciului de salubrizare.
2.2. Caietele de
sarcini vor fi supuse aprobării Consiliului Local al Municipiului Târgoviște.
2.3. Pentru fiecare activitate a
serviciului se va întocmi câte un caiet de sarcini, chiar dacă activitățile se
prestează de același operator.
3. La întocmirea caietelor de
sarcini autoritatea publică locală întocmitoare are obligația de a utiliza
documentația prevăzută în prezentul caiet de sarcini, după cum urmează:
a) în conținutul documentației
caietului de sarcini se vor prelua din prezentul caiet de sarcini activitățile
și condițiile tehnice specifice activității desfășurate;
b) conținutul caietului de sarcini
va fi elaborat prin transcrierea identică a textelor scrise cu caractere
normale, cu excepția numerelor de articole care vor căpăta o nouă numerotare
prin completarea datelor necesare în conformitate cu indicațiile precizate prin
textele scrise cu caractere înclinate din conținutul documentației caietului de
sarcini;
c) conținutul caietului de sarcini
va cuprinde setul de formulare precizate ca fiind obligatorii în caietul de
sarcini, la care se pot adăuga și alte formulare considerate necesare pentru
realizarea corespunzătoare a serviciului.
4. Consiliul Local al Municipiului
Târgoviște și asociațiile de dezvoltare comunitară, după caz, au obligația ca
la întocmirea caietului de sarcini să definească specificațiile tehnice prin
referire la reglementările tehnice, astfel cum sunt acestea definite în
legislația internă referitoare la standardizarea națională.
CAPITOLUL I
Obiectul caietului de sarcini
Art. 1. Prezentul caiet de sarcini stabilește
condițiile de desfășurare a activităților specifice serviciului de salubrizare,
stabilind nivelurile de calitate și condițiile tehnice necesare funcționării
acestui serviciu în condiții de eficiență și siguranță.
Art. 2. Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat spre a
servi drept documentație tehnică și de referință în vederea stabilirii
condițiilor specifice de desfășurare a serviciului de salubrizare indiferent de
modul de gestiune adoptat.
Art. 3. Caietul de sarcini face parte integrantă din documentația
necesară desfășurării activitățiilor de măturat manual, mecanic, spălat,
stropit și întreținerea căilor publice și constituie ansamblul cerințelor
tehnice de bază.
Art. 4. (1) Prezentul caiet de sarcini
conține specificațiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la
nivelul calitativ, tehnic și de performanță, siguranța în exploatare, precum și
sisteme de asigurare a calității, terminologia, condițiile pentru certificarea
conformității cu standarde relevante sau altele asemenea.
(2) Specificațiile tehnice se referă, de asemenea, la
algoritmul executării activităților, la verificarea, inspecția și condițiile de
recepție a lucrărilor, precum și la alte condiții ce derivă din actele
normative și reglementările în legătură cu desfășurarea serviciului de
salubrizare.
(3) Caietul de sarcini precizează reglementările
obligatorii referitoare la protecția muncii, la prevenirea și stingerea
incendiilor și la protecția mediului, care trebuie respectate pe parcursul
prestării serviciului/activității de măturat manual, mecanic, spălat, stropit
și întreținerea căilor publice și care sunt în vigoare.
Art. 5. Termenii, expresiile și abrevierile utilizate sunt
cele din regulamentul serviciului de salubrizare.
CAPITOLUL II
Cerințe organizatorice minimale
Art. 6. Operatorii serviciului de
salubrizare vor asigura:
a) respectarea legislației, normelor, prescripțiilor și
regulamentelor privind igiena muncii, protecția muncii, gospodărirea apelor,
protecția mediului, urmărirea comportării în timp a construcțiilor, prevenirea
și combaterea incendiilor;
b) exploatarea, întreținerea și reparația instalațiilor
și utilajelor cu personal autorizat, în funcție de complexitatea instalației și
specificul locului de muncă;
c) respectarea indicatorilor de performanță și calitate
stabiliți prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în
administrare a serviciului și precizați în regulamentul serviciului de
salubrizare;
d) furnizarea către autoritatea administrației publice
locale, respectiv A.N.R.S.C., a informațiilor solicitate și accesul la
documentațiile și la actele individuale pe baza cărora prestează serviciul de
salubrizare, în condițiile legii;
e) respectarea angajamentelor luate prin contractele de
prestare a serviciului de salubrizare;
f) prestarea serviciului de salubrizare la toți
utilizatorii din raza unității administrativ-teritoriale pentru care are
hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii,
colectarea întregii cantități de deșeuri municipale și lăsarea în stare de
curățenie a spațiului destinat depozitării recipientelor de precolectare;
g) aplicarea de metode performante de management care să
conducă la reducerea costurilor de operare;
h) dotarea utilizatorilor cu mijloace de realizare a
precolectării selective în cantități suficiente, etanșe și adecvate mijloacelor
de transport pe care le au în dotare;
i) înlocuirea mijloacelor de precolectare care prezintă
defecțiuni sau neetanșeități;
j) elaborarea planurilor anuale de revizii și reparații
executate cu forțe proprii și cu terți;
k) realizarea unui sistem de evidență a sesizărilor și
reclamațiilor și de rezolvare operativă a acestora;
l) evidența orelor de funcționare a utilajelor;
m) ținerea unei evidențe a gestiunii deșeurilor și
raportarea periodică a situației autorităților competente, conform
reglementărilor în vigoare;
n) personalul necesar pentru prestarea activităților
asumate prin contract sau prin hotărârea de dare în administrare;
o) conducerea operativă prin dispecerat și asigurarea
mijloacelor tehnice și a personalului de intervenție;
p) o dotare proprie cu instalații și echipamente
specifice necesare pentru prestarea activităților în condițiile stabilite prin
contract sau prin hotărârea de dare în administrare;
q) alte condiții specifice stabilite de autoritatea
administrației publice locale.
Art. 7. Obligațiile și răspunderile
personalului operativ al operatorului sunt cuprinse în regulamentul serviciului,
anexă la prezentul caiet de sarcini.
Art. 8. În caietele de sarcini se vor
preciza condițiile de realizare a reparațiilor, a investițiilor, precum și a
altor cheltuieli pe care le va face operatorul, specificându-se modul de
aprobare și decontare a acestora în cadrul relațiilor contractuale dintre
autoritatea administrației publice locale și operator.
Măturatul, spălatul, stropirea și
întreținerea căilor publice
Art. 9. Operatorul are permisiunea de a
desfășura activitățile de măturat, spălat, stropit și întreținere a căilor
publice, în condițiile legii, în aria administrativ-teritorială a Municipiului
Târgoviște.
Art. 10. Căile de circulație pe care se execută operația de
măturare sunt cuprinse în Anexa nr.1.
Art. 11. Parcările unde se execută
operația de măturare sunt cuprinse în Anexa
nr.4 la caietul de sarcini.
Art. 12. În cazul gestiunii delegate se
poate impune ca o condiție de eligibilitate existența unei dotări minime cu mijloace
mecanice de măturat, utilizând Breviarul de calcul nr. 6, Anexa nr.3 la caietul de sarcini.
Art. 13. Căile de circulație pe care se
execută operațiile de spălare, stropire și răzuire a rigolei sunt cuprinse în Anexa nr.2 la caietul de sarcini.
Art. 14. În cazul gestiunii delegate se
poate impune ca o condiție de eligibilitate existența unei dotări minime cu
mijloace mecanice de spălat/stropit, utilizând Breviarul de calcul nr. 7, Anexa nr.5 la caietul de sarcini.
Art. 15. Străzile pe care se realizează întreținerea
curățeniei sunt prevăzute în Anexa nr. 1
la caietul de sarcini.
Art. 16. Alte date necesare definirii serviciului din punct de
vedere al parametrilor instalațiilor și al cantităților.
Art. 17. Se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) și (3)
din caietul de sarcini.
Art. 18. Prestarea activităților de măturat, spălat, stropit
și întreținerea căilor publice se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activității, indiferent de anotimp și
condițiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) corectarea și adaptarea regimului de prestare a
activității la cerințele beneficiarilor;
c) controlul calității serviciului prestat;
d) respectarea instrucțiunilor/procedurilor interne de
prestare a activității;
e) ținerea la zi a documentelor cu privire la prestarea
serviciului;
f) respectarea regulamentului serviciului de salubrizare
aprobat de autoritatea administrației publice locale, în condițiile legii;
g) prestarea activității pe baza principiilor de
eficiență economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
h) asigurarea capacității de transport al deșeurilor
stradale, a mijloacelor pentru spălat și stropit, pentru prestarea serviciului
în întreaga arie administrativ-teritorială încredințată;
i) reînnoirea parcului auto, în vederea creșterii
eficienței în exploatarea acestuia, încadrării în normele naționale privind
emisiile poluante și asigurării unui serviciu de calitate;
j) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activității, specificați în regulamentul serviciului de salubrizare;
k) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat și în număr suficient.
(2) Această activitate presupune următorul ciclu de operații:
a) măturatul carosabilului, trotuarelor,
piețelor, locurilor de parcare, precum și al suprafețelor anexe ale spațiilor
de circulație, de odihnă sau de agrement;
b) spălatul carosabilului și al trotuarelor;
d) colectarea deșeurilor stradale;
e) transportul deșeurilor stradale;
f) cântărirea deșeurilor stradale;
g) descărcarea deșeurilor stradale în
depozitele autorizate;
h) dezinfectarea autospecialelor folosite la
transportul deșeurilor stradale de către operator.
(3) Natura deșeurilor stradale ce trebuie colectate:
deșeurile rezultate din măturarea manuală, răzuitul la rigolă, depuneri de
deșeuri în locuri nepermise, diferite obiecte aruncate pe stradă, inclusiv
animalele moarte.
(4) Domeniul public ce urmează a fi menținut în stare
salubră cuprinde toată suprafața carosabilului și a trotuarelor, pasajele
subterane, pasajele supraterane, piețele publice și parcurile.
(5) Transportul și
depozitarea deseurilor se vor efectua la depozitele ecologice. Transportul se va efectua pe cel mai scurt traseu.
Condiții
tehnice
Art.
20. (1) Măturatul
manual se efectuează pe suprafața domeniului public prevazută în Anexa 1, cu frecvențele
prevăzute în anexă.
(2) Această activitate se desfășoară permanent, perioada ce se modifică în
funcție de condițiile meteorologice.
(3) Măturatul manual se efectuează atât ziua, cât și
noaptea, dar nu când plouă. Pasajele
pietonale vor fi maturate numai noaptea.
(4) Activitatea se
desfășoară în zona de autorizare, pe străzile și cu frecvențele de lucru
stabilite de catre partile contractului .
(5) Prestația constă în efectuarea următoarelor operațiuni:
a) măturatul propriu-zis al carosabilului și
al trotuarelor cu mături de nuiele sau de plastic; urma măturii să fie uniformă
și să nu ridice praf;
b) precolectarea deșeurilor stradale:
hârtii, pungi, cutii, sticle din plastic, resturi vegetale în cărucioare
basculabile;
c) golirea coșurilor în saci de plastic sau
cărucioare basculabile;
d) spălarea coșurilor pentru hârtii, cu
mențiunea ca apa uzată rezultată să nu fie evacuată pe căile publice;
e) descărcarea deșeurilor stradale în
autogunoiere și transportul zilnic al acestora la depozite autorizate.
Art.
21. (1) Măturatul mecanizat se realizează cu autoperii colectoare, echipate cu
perii cilindrice și/sau circulare care acționează pe toată lățimea străzilor.
(2) Se mătură întreaga suprafață a
carosabilului și a trotuarelor care permit acest lucru. Activitatea se
desfășoară în zona de autorizare, pe străzile și cu frecvențele de lucru
prevăzute în Anexa 1.
(3) Activitatea se desfășoară ziua sau noaptea, dar
nu când plouă. Durata sezonului de lucru este de la topirea zăpezii și până la
căderea primei ninsori.
(4) Prestația constă în efectuarea
următoarelor operațiuni:
a) măturatul mecanic efectiv al suprafețelor
de salubrizat;
b) descărcarea deșeurilor colectate în
depozite autorizate.
Art.
22. (1) Activitatea de întreținere a curățeniei constă în colectarea prin procedee
manuale a depunerilor grosiere normale sau accidentale de pe suprafețele
salubrizate - carosabil și trotuare.
(2) Întreținerea se
execută de regulă în zonele care în prealabil au fost salubrizate. Lucrarea se
efectuează pe toată durata anului, conform programului întocmit de operator,
excepție făcând zilele când drumurile publice sunt acoperite cu zăpadă.
(3) Prestația se execută pe suprafețele prevăzute în Anexa 3 și constă în efectuarea
următoarelor operațiuni:
a) colectarea deșeurilor grosiere;
b) golirea coșurilor de gunoi în saci de
plastic și cărucioare basculabile;
c) încărcarea deșeurilor din sacii de
plastic și cărucioare basculabile în autogunoiere, camionete și transportul
zilnic al acestora la depozitele autorizate.
4.4. Răzuitul
rigolelor
Art.
23. (1) Răzuitul rigolelor este o lucrare de
necesitate determinată de cauze obiective, accidentale (ploi torențiale ce favorizează transport de aluviuni),
avarii la rețelele subterane, lucrări de construcții etc.
(2) Activitatea de răzuit rigole se execută pe toată durata anului, ori de
câte ori este nevoie, exceptând sezonul rece când carosabilul este acoperit cu
zăpadă sau gheață.
(3) Răzuitul rigolelor constă în îndepărtarea
noroiului, nisipului, prafului sau a deșeurilor vegetale de pe o porțiune de
0,75 m de la bordură spre axul median al străzii, în zona de autorizare, pe
străzile și cu frecvențele de lucru pe baza programelor solicitate de catre
concedent.
(4) Prestația constă în efectuarea următoarelor
operațiuni:
a) curățatul rigolelor cu razul sau lopata;
b) strângerea în grămezi a noroiului,
nisipului, pământului sau prafului rezultat din răzuire;
c) încărcatul grămezilor în cărucioare;
d)
golirea cărucioarelor
basculabile în autogunoiere, camionete și transportul zilnic al reziduurilor
depozitele autorizate.
4.5.
Spălatul străzilor și a pasajelor pietonale subterane
Art. 24. (1) Lucrarea constă în spălatul suprafeței străzilor
care sunt în programul de măturat mecanizat, trotuarelor acestora și aleilor cu
furtunul racordat la o cisternă sau la hidranți și se efectuează numai în
zilele în care temperatura minimă nu este inferioară valorii de 5°C.
(2) Spălatul
se face cu jet puternic, după executarea măturatului. Pentru a se obține o
calitate cât mai bună a acestei prestații se pot folosi soluții speciale
(detergenți) și utilaje dotate cu perii.
(3) Activitatea se desfășoară în zona de autorizare,
pe străzile și cu frecvențele de lucru prevăzute în Anexa nr.2,
pe baza programelor
solicitate de beneficiar.
(4) Spălatul strazilor se efectueză pe timpul
nopții.
(5) Prestația constă în efectuarea
următoarelor operațiuni:
a) încărcarea cisternei cu apa de la punctele de alimentare avizate de
către operatorul serviciilor
publice de alimentare cu apă și de canalizare;
b) spălatul
efectiv al carosabilului.
(6) Pasajele
pietonale subterane se vor spăla în fiecare noapte, după măturarea manuală, atunci când condițiile meteo
permit acest lucru (la temperaturi de peste +5 °C).
4.6. Stropitul carosabilului
Art.
25. (1) Stropitul carosabilului se execută în perioada de la 1 aprilie până la 1
octombrie, perioadă ce poate fi modificată în funcție de condițiile
meteorologice reale (se efectueaza numai in zilele in care temperatura
minima nu este inferioara valorii de 5 OC), și se
practică pe suprafețele în prealabil salubrizate.
(2) Stropitul constă în
dispersarea apei pe suprafața carosabilului, pentru evitarea formării prafului
și crearea unui climat favorabil îmbunătățirii gradului de confort și igienă
citadin.
(3) Lucrarea se efectuează numai cu utilaje specializate. În timpul operației
se va evita stânjenirea circulației pietonale sau stropirea clădirilor,
vitrinelor ori a altor dotări.
(4) Activitatea se
desfășoară în zona de autorizare, pe străzile și cu frecvențele de lucru
prevăzute în Anexa
2.
(5) Stropitul
străzilor se efectuează noaptea, precum și ziua atunci când temperatura depășește 30°C.
(6) Prestația constă în efectuarea următoarelor operațiuni:
a) încărcarea cisternei cu apă la punctele
de alimentare avizate de către operatorul serviciilor publice de alimentare cu
apă și de canalizare;
b) stropitul efectiv al carosabilului.
4.7. Programul
prestației
Art.
26. Programul
prestației se va stabili de operator, care va avea în vedere ca suprafețele
domeniului public cuprinse în program să fie zilnic în stare de curățenie prin
executarea tuturor lucrărilor necesare conform capitolului 4 și prezentei
secțiuni - în funcție de sezon - și va fi adus la cunoștință concedentului
înainte de începerea lucrărilor astfel programate.
CAP. V
Condiții
de calitate
Art.
27. Domeniul public
(carosabil-trotuare) pentru care se contractează acest serviciu se consideră
salubrizat când arată zilnic salubru prin efectuarea lucrărilor necesare,
enumerate mai jos, cu o frecvență adecvată în acest scop prevazuta in anexele
la prezentul caiet de sarcini, în funcție de sezon și de gradul de aglomerație
urbană:
- măturat manual;
- întreținerea curățeniei pe străzi și trotuare;
- măturat mecanizat;
- curățatul rigolelor prin răzuire manuală;
- stropitul aleilor și al arterelor de circulație;
- spălatul mecanizat al părții carosabile și al
trotuarelor prin jet de apă de la autocisternă;
- spălatul manual cu furtunul montat la
autocisternă;
- colectarea, încărcarea și transportul
reziduurilor rezultate după salubrizarea stradală, din coșurile și din
eurocontainerele stradale;
-curățarea gurilor de scurgere.
Art. 28.
Operatorul are obligația de a obține toate autorizațiile, avizele și acordurile
legale necesare unei bune funcționări.
CAP. VI
Dotări
Art.
29. (1)
Operatorul își va dimensiona personalul, parcul de autospeciale, al utilajelor
și al echipamentelor pentru colectarea și transportul deșeurilor stradale, în
funcție de volumul de lucrărilor estimate, având în vedere ca suprafețele
domeniului public cuprinse în programul de prestații să fie zilnic în stare de
curățenie prin exercitarea tuturor lucrărilor necesare - în funcție de anotimp
- în scopul obținerii și menținerii calității cerute conform prevederilor
prezentului capitol.
(2) Dotarea tehnică minimală impusă pentru îndeplinirea condițiilor de eligibilitate
pentru participarea la licitație va fi
menționată în fișa de date a achiziției.
(3) Dotarea tehnică prezentată ca fiind destinată
activităților de salubritate pentru Municipiul Târgoviște va fi folosită
exclusiv satisfacerii acestui scop și se va afla în dotarea operatorului pe toată durata concesiunii.
Art. 30. Operatorul va prezenta în documentația de ofertă
concepția proprie privind modalitatea de organizare și funcționare a prestației
de salubrizare a Municipiului Târgoviște și de transport al deșeurilor
stradale, cu referire la utilajele din dotare folosite, la modul de asigurare a
coeficientului de utilizare a acestora, facilitățile oferite etc.
CAP. VII
Verificări, recepții, garanții
Art.
31. (1) Concedentul va verifica permanent modul de efectuare a prestației,
întocmind zilnic rapoarte de constatare, confirmate și de operator, privind
cantitatea și calitatea prestației, cantitățile de deșeuri stradale
transportate efectiv și stabilite în baza bonului de cântărire eliberat de
depozit pentru utilajele desemnate să transporte astfel de deșeuri.
(2) În rapoartele de
constatare zilnică, concedentul va consemna și modul de rezolvare de către
operator a sesizărilor primite de la concedent și, eventual, penalitățile
aplicate operatorului pentru deficiențele constatate.
(3) La sfârșitul fiecărei luni se întocmește un proces-verbal de recepție,
semnat de ambele părți, care cuprinde constatările din rapoartele zilnice.
(4) Operatorul răspunde de și garantează
material și financiar buna desfășurare a lucrărilor, calitatea și cantitatea
stabilite prin programul de prestație.
(5) Daunele,
costurile și pretențiile inițiate de terțe părți și formulate împotriva
prestatorului, dacă sunt confirmate și de către concedent, vor fi
remediate și/sau suportate de către concesionar.
(6) Concesionarul
va pune zilnic la dispoziția concedentului autovehicule și, la cerere stații de
emisie-recepție sau telefoane mobile, pentru verificarea domeniului public care
intră în programul de salubrizare.
Art. 32. Activitățile conexe care se vor desfășura pe bază de programe lunare
suplimentare sunt urmatoarele: încarcare
și transport a deșeurilor provenite din depozitări accidentale, precum și în urma unor fenomene meteorologice extreme (ex. crengi sau
copaci doborâți de furtuni) sau rezultate în urma unor accidente
rutiere.
CAP. VIII
Condiții financiare
Art. 33. (1) Finanțarea lucrărilor d einvestiții se asigură din
bugetul autorității locale.
(2) Investițiile se
supun obligațiilor și clauzelor impuse
de către finanțator.
(3) Prin aceste
clauze se stabilesc standardele de calitate ale bunurilor aduse ca investiții.
(4) Bunurile din patrimoniul
public se preiau în baza Hotărârii Consiliului Local.
(5) Operatorul este obligat să
efectueze întreținerea, reparațiile curente și accidentale precum și cele
capitale ce se impun la bunurile din patrimoniul public.
(6) Operatorul va transmite
anual situația patrimoniului public la 31 decembrie și modificările privind
acest patrimoniu pentru a fi înscrise în contabilitatea autorității locale.
(7) După aprobarea Consiliului
Local, tarifele ajustate vor fi aplicate pentru serviciile prestate de
concesionar.
(8) In situații exceptionale,
temeinic justificate, concesionarul sau Consiliul Local al Municipiului Târgoviște pot
solicita, pe parcursul anului ajustări ale tarifelor. Aceste situații excepționale se referă la:
a) introducerea unor tehnologii
noi care conduc la scăderea costurilor și implicit a tarifului pentru serviciile ce urmează a fi
prestate, sau
b) introducerea unor tehnologii
noi care asigură modificarea substanțială a calității serviciilor prestate, dovedită cu calcule și
studii specifice, sau
c) apariția, după data
organizării licitației pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare prin
contract de concesiune, a unor prevederi legislative cu caracter imperativ care determină o creștere sau o diminuare
a costurilor prestației;
CAP. IX
Condiții de exploatare a serviciilor publice de
salubrizare a localităților
9.1. Condiții tehnice
Art. 34. Serviciul public de salubrizare a Municipiului Târgoviște trebuie să
asigure prestarea serviciului în regim de continuitate pentru toți utilizatorii
din aria de autorizare, cu respectarea condițiilor tehnice specifice fiecărei
activități.
Art. 35. (1) Toate mașinile și
utilajele prezentate în ofertă, ca facând parte din pregătirea tehnică a
ofertantantului, și pentru care ofertantul primește puncte la evaluarea
ofertelor, trebuie să fie
folosite în exclusivitate pentru salubrizarea Municipiului Târgoviște.
Art. 36. Utilajele prezentate în ofertă
trebuie menținute în stare tehnică optimă pentru a asigura desfășurarea continuă a activității.
9.2. Obiective de exploatare
Art.
37. Obiectivele pe
care trebuie să le atingă serviciul public de salubrizare care face obiectul
concesiunii sunt următoarele:
a) îmbunătățirea condițiilor de viață ale
cetățenilor;
b) promovarea calității și eficiența
activităților de salubrizare;
c) dezvoltarea durabilă a serviciilor;
d) protecția mediului înconjurător, cu
evidențierea măsurilor de protecție a mediului pe etape de dezvoltare, în
concordanță cu programul de adaptare la normele Uniunii Europene.
CAP. X
Obiective de ordin economic
Art.38. (1) Serviciul public de salubrizare va urmări să se
realizeze un raport calitate/cost cât mai bun pentru perioada de derulare a
contractului de concesiune și un echilibru între riscurile și beneficiile
asumate prin contract.
(2) Structura și nivelul tarifelor practicate vor
reflecta costul efectiv al prestației și vor fi în conformitate cu prevederile
legale.
CAP. XI
Obiective de mediu
Art.
39. (1) Pe perioada derulării contractului de concesiune se vor respecta
condițiile impuse de legislatia in vigoare privind mediul.
(2) Pe toată perioada derulării contractului de
concesiune, operatorul va implementa condiționările ce se stabilesc prin acte
normative emise de autoritățile de mediu competente conform unor programe de
conformare la cerințele de mediu.
CAP.
XII
Sarcinile Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște și ale
operatorilor
Art. 40. (1) Finanțarea lucrărilor se asigură, după
caz, din următoarele surse:
a) fonduri proprii ale operatorului și
alocații de la bugetul local;
b) credite bancare, fără
garantare din partea autorităților administrației publice locale sau de către stat;
c) contribuția de capital privat a
operatorului;
d) sprijin nerambursabil;
e) din economii ale operatorului
rezultate din dotarea cu echipamente de performanță.
(2) Investițiile efectuate de
operator pentru reabilitarea, modernizarea și dezvoltarea serviciului public de salubrizare al Muncipiului
Târgoviște se vor amortiza pe perioada de derulare a contractului de concesiune
în conformitate cu prevederile legale.
(3) Investițiile care se realizează din fonduri
proprii ale investitorilor rămân în proprietatea acestora pe perioada derulării
contractului de concesiune, urmând ca la încetarea contractului acestea să fie
transferate în patrimoniul Consiliului Local al Municipiului Târgoviște.
(4) Investițiile se vor realiza numai cu acordul
Consiliului Local al Municipiului Târgoviște.
Art. 41. (1) Investițiile
menționate mai sus se supun obligațiilor și clauzelor impuse de finanțatori
pentru fiecare modalitate de finanțare.
(2) Caietul de sarcini stabilește și obligativitatea
operatorului de a încheia și onora contractele de asigurări pentru mijloacele
din patrimoniul public, conform legislației în vigoare privind asigurările.
CAP. XIII
Obligațiile privind protecția mediului
Art. 42. (1) Se stabilesc în sarcina operatorului și
obligațiile privind protecția mediului, care decurg direct din prestarea
serviciilor publice de salubrizare, precum și cele derivate din activitățile
conexe serviciului, cum ar fi exploatarea utilajelor și a parcului auto, precum
și în condițiile prezentul caiet de sarcini.
(2) Acolo unde nu se
pot îndeplini prevederile acordurilor autorităților de mediu, se va conveni cu
acestea un program de conformare, care se va introduce, cu termene scadente de
realizare, în caietele de sarcini.
CAP. XIV
Clauze referitoare la încetarea delegării de gestiune
Art. 43. Încetarea delegării de gestiune prin concesiune se face în următoarele
situații:
a) în
cazul în care operatorului i se retrage licența A.N.R.S.C. sau aceasta nu este prelungită
dupa expirarea termenului;
b) la expirarea duratei stabilite prin
contractul de concesiune, dacă părțile nu convin, în scris, prelungirea
acestuia, în condițiile legii;
c) în cazul în care interesul național sau
local o impune, prin denunțarea unilaterală de către concedent, cu plata unei
despăgubiri juste și prealabile în sarcina concedentului;
d) în cazul nerespectării obligațiilor
contractuale de către concesionar, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în
sarcina concesionarului;
e) în cazul nerespectării obligațiilor contractuale
de către concedent, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina
concedentului;
f) la dispariția, dintr-o cauză de forță
majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilității obiective a
concesionarului de a-l exploata, prin renunțare, fără plata unei despăgubiri;
g) în cazul în care interesul național o
impune, prin răscumpărarea unei concesiuni, care se poate face prin act
administrativ al organului care a aprobat concesionarea, la propunerea
concedentului; în acest caz se va întocmi o documentație tehnico-economică în
care se va stabili prețul răscumpărării. În această situație de încetare a
concesiunii nu se percep daune;
h) în cazul în care
concesionarul nu deține autorizațiile legale sau când acestea sunt retrase.
CAP. XV
Dispoziții finale
Art. 44. Prezentul caietul
de sarcini se folosește împreună cu Regulamentul de salubrizare al Muncipiului
Târgoviște și Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de
salubrizare a localităților.
Art. 45. Prezentul caiet de sarcini prezintă anexe, care fac parte integranta din
acesta.
Art. 46. Conditiile prevăzute în prezentul caiet de sarcini
sunt minimale.
Art. 47. Prezentul caiet de sarcini a fost aprobat astăzi ___________________ prin Hotărârea Consiliului Local a Municipiului Târgoviște nr. __________________.