MUNICIPIUL TÂRGOVIŞTE
REGULAMENT
privind regimul
finantarilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Târgovişte alocate
pentru activităţi nonprofit de tineret
CUPRINS
CAPITOLUL I –
Dispozitii Generale
CAPITOLUL II –
Procedura de solicitare a finantarii
CAPITOLUL III –
Criteriile de acordare a ainantarilor nerambursabile
CAPITOLUL IV –
Organizarea şi funcţionarea comisiilor de evaluare şi selecţie
CAPITOLUL VII –
Procedura privind derularea contractului de finanţare
CAPITOLUL VIII –
Procedura de raportare şi control
CAPITOLUL I – Dispozitii Generale
A.SCOP ŞI DEFINITII
1.
Prezentul regulament are ca
scop stabilirea principiilor, cadrului general şi a procedurii pentru
atribuirea contractelor de finanţare nerambursabila din fonduri publice pentru
proiectele de tineret, conform prevederilor Legii 350/2006 a tinerilor, art.
28, precum şi căile de atac ale actului sau deciziei autoritatilor finantatoare
care aplică procedura de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabila
acordate din bugetul local al municipiului Targoviste de tineret.
2.
In intelesul prezentului
regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) autoritate finantatoare – Consiliul Local al
Municipiului Targoviste;
b) beneficiar – solicitantul caruia i se atribuie
contractul de finanţare nerambursabila în urma aplicarii procedurii selectiei
publice de proiecte;
c)cheltuieli
eligibile – cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanţarea
nerambursabila, conform anexei la
regulament;
d)
contract de finanţare
nerambursabila – contract încheiat, în conditiile legii, intre Consiliul
Local al Municipiului Targoviste, în calitate de autoritate finantatoare şi
beneficiar;
e)
finanţare nerambursabila – alocatie financiara directa din fonduri publice, în vederea desfasurarii
de catre persoane juridice fără scop patrimonial de/pentru tineret sau
fundația județeană pentru tineret a unor activități nonprofit
care sa contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de tineret, la
nivelul municipiului Targoviste;
f)
fonduri publice – sume alocate din bugetul local de catre Consiliul Local al Municipiului
Targoviste;
g)
solicitant – persoane juridice fără scop patrimonial de/pentru tineret sau
fundația județeană pentru tineret care depune
o propunere de proiect.
3. Prezentul regulament stabileste
procedura privind atribuirea contractului de finanţare nerambursabila.
4. Solicitanții trebuie sa
fie persoane juridice fără scop patrimonial – asociații ori fundații
de/pentru tineret înființate în baza O.G. 26/2000 cu
completările și modificările ulterioare, precum și fundația
județeană pentru tineret constituită în baza Decretului Lege 150/1990,
așa cum sunt definite în Legea 350/2006 – a tinerilor.
5. Finantarile nerambursabile
acordate se vor utiliza numai pentru programele şi proiectele de tineret de
interes public inițiate şi organizate de către solicitanți (în
completarea veniturilor proprii şi a celor primite sub forma de donaţii şi sponsorizari).
B.DOMENII DE APLICARE
6.
Prevederile prezentului
regulament se aplica pentru atribuirea oricarui contract de finanţare
nerambursabila de la bugetul local al municipiului Targoviste, având drept scop
sprijinirea de acțiuni de tineret în domeniul educației non-formale,
culturii, voluntariatului, sănătății, recreerii și petrecerii
timpului liber.
7.
Prezentul regulament nu se
aplica fondurilor speciale de interventie în caz de calamitate şi de sprijinire
a persoanelor fizice sinistrate si/sau nu aduce atingere procedurilor stabilite
prin legi speciale.
8.
Finantarile nerambursabile nu
se acorda pentru activitati generatoare de profit şi nici pentru activitati din
domeniile reglementate de Legea nr.182/2002 privind protectia informatiilor
clasificate, cu modificarile ulterioare.
9.
Potrivit dispozitiilor
prezentului regulament, nu se acorda finantari nerambursabile pentru activitati
ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului şi nici pentru
cheltuieli care se constituie intr-o forma sau alta în renumeratie pentru
membrii organizatiei.
C.PRINCIPII DE ATRIBUIRE A CONTRACTELOR DE FINANŢARE
NERAMBURSABILA
10. Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finanţare
nerambursabila de catre Consiliul Local Municipal Targoviste sunt:
a)
libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca persoana juridica ce
desfasoara activitati nonprofit sa aiba dreptul de a deveni, în conditiile
legii, beneficiar;
b)
eficacitatea utilizarii
fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurential şi a criteriilor
care sa faca posibila evaluarea propunerilor şi a specificatiilor tehnice şi financiare
pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabila;
c)
transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor interesati a informatiilor
referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanţare
nerambursabila;
d)
tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor de selectie şi
a criteriilor pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabila,
astfel incat orice persoana fizica sau juridica ce desfasoara activitati
nonprofit sa aiba sanse egale de a i se atribui contractul respectiv;
e)
excluderea cumulului, în sensul ca aceeasi activitate urmarind realizarea unui interes general,
regional sau local nu poate beneficia de atribuirea mai multor contracte de
finanţare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare în decursul unui
an;
f)
neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitatii destinarii fondurilor nerambursabile
unei activitati a carei executare a fost deja inceputa sau finalizata la
data încheierii contractului de finanţare;
g)
cofinanţarea, în sensul ca finantarile nerambursabile trebuie insotite de o
contributie de minimum 10%, financiară sau valorizată, din valoarea totala a
finantarii din partea beneficiarului;
h)
anualitatea, în sensul derularii intregii proceduri de finanţare în cadrul anului
calendaristic în care s-a acordat finanţarea nerambursabila din bugetul local.
11. Finanţarea se acorda pentru
acoperirea partiala a unui program ori proiect în baza unui contract încheiat
intre parti, şi a anexelor I – cerere de finanţare şi II – buget..
12. Din fondul destinat activităților de tineret, un beneficiar nu poate contracta pentru
același domeniul decât o singura finanţare nerambursabila în decursul
unui an;
13.Propunerile privind acordarea
de sprijin nerambursabil solicitantilor acestora vor fi înaintate Consiliului
Local Targovişte de către o comisie desemnată de catre Primar
D.PREVEDERI BUGETARE
14. Programele şi proiectele de tineret
vor fi selecţionate pentru finanţare în cadrul limitelor fondului anual
aprobat de Consiliul local al municipiului Targoviste, stabilit potrivit
prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea şi raportarea
bugetului local. Suma maximă alocată unui proiect nu poate depăși 25.000
lei.
E. TRANSPARENTA PUBLICA ŞI DECIZIONALA
15. Procedurile de planificare şi executare
a plafoanelor de cheltuieli privind finantarile nerambursabile,
desemnarea membrilor comisiei de evaluare şi selecţie, procedurile de atribuire
a contractelor de finanţare nerambursabila, contractele de finanţare
nerambursabila semnate de autoritatea finantatoare cu beneficiarii, precum şi rapoartele
de executie bugetara privind finantarile nerambursabile, constituie informatii
de interes public, potrivit dispozitiilor Legii 544/2001 privind liberul acces
la informatiile de interes public.
16. La finalul exercitiului bugetar, autoritatea
finantatoare, prin compartimetul de specialitate, are obligatia intocmirii unui
raport cu privire la contractele de finantare nerambursabila incheiate in
cursul anului fiscal, care va cuprinde programele finantate, beneficiarii si
rezultatele contractului. Raportul va fi publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a VI-a, precum si pe site-ul propriu al autoritatii
finantatoare.
CAPITOLUL II – Procedura de
solicitare a finantarii
1.
Atribuirea contractelor de finanţare
nerambursabila se face pe baza selectiei publice de proiecte,
procedura care permite atribuirea unui contract de finanţare nerambursabila din
fonduri publice, prin selectarea acestuia de catre o comisie desemnata
de Primar/Consiliul Local, cu respectarea principiilor prevazute.
2.
Anual va exista o singură
sesiune de selecție a proiectelor de tineret.
3.
Procedura de selectie de
proiecte, organizata de Primaria şi Consiliul local Targoviste va cuprinde
urmatoarele etape:
a) publicarea programului anual pentru acordarea
finantarilor nerambursabile; b) publicarea anuntului de participare;
c) inscrierea candidatilor;
d) transmiterea si verificarea documentației;
e) prezentarea propunerilor de proiecte;
f) verificarea eligibilitatii, inregistrarii şi a
indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica şi financiara;
g) evaluarea propunerilor deproiecte;
h) comunicarea rezultatelor;
i) încheierea contractului sau contractelor de finanţare
nerambursabila;
j) publicarea anuntului de atribuire a contractului sau
contractelor de finanţare nerambursabila.
Documentaţia de solicitare a finantarii se va depune în doua
exemplare (original şi copie) precum şi în format electronic la registratura
Consiliului Local al municipiului Targoviste, la sediul Primăriei, situat în str.
Revoluției nr. 1-3.
4.
Documentaţia va fi intocmita în
limba română.
5.
Propunerea de proiect are
caracter ferm şi obligatoriu din punct de vedere al continutului şi trebuie sa
fie semnata, pe propria raspundere, de catre solicitant sau de catre o persoana
imputernicita legal de acesta.
6.
Bugetul
proiectului va fi prezentat exclusiv în lei (RON) şi va ramane ferm pe toata
durata de indeplinire a contractului de finanţare nerambursabila.
7.
In vederea organizarii
competitiei de selecţie, pentru a primi finanţare, documentatiile prevazute la
pct. 8 din prezentul capitol se vor depune în termenul stabilit de catre
autoritatea finantatoare prin anuntul de participare.
8.
Documentaţia solicitantilor va
contine actele prevazute mai jos:
a)
formularul de solicitare a
finantarii conform anexei 1;
b)
bugetul de venituri şi cheltuieli
al programului/proiectului;
c)
declaratia consiliului director
al organizatiei fără scop lucrativ solicitante;
d)
actul constitutiv, statutul şi certificatul
de inregistrare fiscala, actele doveditoare ale sediului organizatiei
solicitante şi actele aditionale, după caz;
e)
situatiile financiare anuale la
data de 31 decembrie a anului precedent, inregistrate la administratia
finantelor publice a municipiului Târgoviște. În cazul în care acestea nu
sunt finalizate, se vor depune situatiile aferente exercitiului financiar
anterior.
f)
documente privind colaborarea
sau parteneriatul cu alte consilii locale sau cu organizatii guvernamentale şi neguvernamentale,
daca este cazul;
g)
CV-ul coordonatorului de
proiect
h)
certificat fiscal din care sa
rezulte ca solicitantul nu are datorii catre stat şi bugetul local
i)
declaratia de impartialita
alte documente considerate relevante de catre aplicant.
CAPITOLUL III – Criteriile de acordare
a ainantarilor nerambursabile
1. Vor fi supuse evaluarii comisie de analiză desemnată de Primar conform Cap.
IV, pct.1, numai solicitarile care intrunesc urmatoarele criterii de selecţie:
a) programele şi proiectele sunt
destinate cu precădere tinerilor cu vârsta între 14 și 35 de ani,
participanții trebuind să se încadreze în proporție de peste 50% în
această categorie de vârstă;
b) este dovedita capacitatea
organizatorica şi functionala a beneficiarului finantarii prin: -
experienta în domeniul administrarii altor programe şi proiecte similare
- caile şi modalitatile de identificare a beneficiarilor
proiectului (cetatenii, comunitatea);
- capacitatea resurselor umane de a asigura desfasurarea
programului sau proiectului la nivelul propus;
- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile
publice, cu alte organizatii guvernamentale şi neguvernamentale din tara şi din
străinatate, după caz.
2.
Toate cererile selecţionate în urma
trierii sunt supuse evaluarii. La acordarea punctajului vor fi considerate ca
prioritare:
3.
Nu
sunt selecţionate programele ori proiectele aflate în una dintre
urmatoarele situatii:
a)
documentaţia prezentată este
incompleta şi nu respecta prevederile pct. 9 şi 10 din capitolul II;
b)
au conturile bancare blocate;
c)
solicitantii nu au respectat un
contract de finanţare anterior ;
d)
solicitantii au prezentat
declaratii inexacte la o participare anterioara.
e)
solicitantii nu si-au
indeplinit obligatiile de plata exigibile a impozitelor, taxelor şi contributiilor
catre bugetul stat, bugetul local, precum şi bugetul asigurarilor sociale de
stat.
f)
Solicitantii nu au inscrisa în statutul
organizatiei,activitatea corespunzatoare domeniului pentru care doresc finanţare ;
CAPITOLUL IV – Organizarea şi funcţionarea
comisiilor de evaluare şi selecţie
1.
Evaluarea şi selecţia solicitărilor
se va face de către comisia de evaluare şi selecţie stabilita de Primar.
2.
Comisia de evaluare şi selecţie
va fi formata din minimum 5 persoane, numita prin dispoziţie a primarului.
3.
Şedinţele comisiei sunt conduse
de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei prin vot deschis.
4.
Preşedintele comisiei va
asigura convocarea şi prezenta membrilor comisiei, în termen de 5 zile de la
data comunicării de către secretarul comisiei a problemelor a căror rezolvare
este de competenta comisiei.
5.
Comunicările secretarului
comisiei vor fi înaintate în scris şi pe mail la adresele stabilite de comun
acord cu preşedintele comisiei.
6.
Secretarul comisiei va fi
desemnat de Primar, prin dispoziţie, din cadrul,aparatului de specialitate.
Secretarul nu are drept de vot.
7.
Fiecare membru al comisiei va
semna o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexele
Regulamentului.
Comisiile hotărăsc prin votul majoritătii simple
membrilor
CAPITOLUL V – Procedura evaluării şi a selecţionării proiectelor
1.
Documentaţiile de
solicitare a finanţării vor fi comunicate de urgenta, pe măsura înregistrării,
secretariatului comisiei de evaluare şi selecţie. Secretariatul comisiei va
verifica existenta in cadrul documentatiei depuse a tuturor documentelor
prevazute la art. 8 din Capitolul II – Procedura de solicitare a finantarii. In
cazul in care se constata ca documentatia este incompleta, secretariatul
comisiei va pune in vedere solicitantului o singura data sa o completeze cu
documentele lipsa, dar numai in interiorul termenului stabilit de depunere a
cererilor de finantare. Secretariatul comisiei nu va accepta documentaţiile
înregistrate după termenul limita corespunzător sesiunii de finanţare. Acestea
vor fi returnate solicitantului cu prioritate.
2.
Documentaţia de solicitare a finanţării
este analizata de către membrii comisiei de evaluare şi selecţie în termenul
stabilit prin anunţul de participare şi va fi notata potrivit criteriilor de
evaluare.
3.
Comisia de evaluare şi selecţie
înaintează procesul verbal de stabilire a proiectelor câştigătoare a procedurii
de selecţie Aparatului Permanent al Consiliului Local în vederea întocmirii
proiectului de hotărâre de consiliu privind alocarea sumelor din bugetul local.
4.
In termen de 10 zile de la data
încheierii lucrărilor, secretarul comisiei comunica în scris aplicanţilor,
rezultatul selecţiei, precum şi fondurile propuse a fi alocate.
Toate cererile selecţionate în urma trierii sunt supuse evaluării
pe baza următoarei grile de evaluare:
Criteriu |
pondere (%) |
- capacitate de realizare, relevanta, voluntariat |
25 |
- consistenta tehnica |
10 |
- parteneriate şi participarea parţilor |
15 |
- soliditate şi coerenta financiara/susţinere economica |
15 |
- oportunitate şi rezultate aşteptate |
10 |
- durabilitatea programului / proiectului |
25 |
CAPITOLUL VI – Încheierea contractului de finanţare
1. Contractul se încheie intre Consiliul Local al
municipiului Târgovişte şi solicitantul selecţionat, în termen de maxim 30 de
zile de la data comunicării rezultatului sesiunii de selecţie pe site-ul Primăriei
Târgovişte(www.pmtgv.ro).
2.
La contract se vor anexa
formularul de solicitare a finanţării precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli
al programului/proiectului.
CAPITOLUL VII – Procedura
privind derularea contractului de finanţare
1. Cheltuielile eligibile vor
putea fi finanţate în baza unui contract de finanţare nerambursabila numai
în măsura în care sunt justificate şi oportune şi au fost contractate în perioada
executării contractului.
2.
Categoriile de cheltuieli
eligibile şi neeligibile sunt cuprinse în anexele la prezentul regulament.
3.
Autoritatea finanţatoare şi beneficiarul
pot stabili în contractul de finanţare nerambursabila ca plăţile către
beneficiar să se facă în transe, în raport cu faza proiectului şi cheltuielile
aferente.
4.
Atunci când, pentru
îndeplinirea obligaţiilor contractuale, beneficiarul achiziţionează, din
fonduri publice nerambursabile, produse, lucrări sau servicii, procedura de
achiziţie este cea prevăzuta de Legea
nr. 98/2016 privind achizitiile
publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL VIII – Procedura de
raportare şi control
1.
Pe parcursul derulării
contractului, solicitanţii care au primit finanţare au obligaţia sa prezinte
Consiliului local al municipiului Târgovişte următoarele raportări:
1a. raportări intermediare: vor fi depuse înainte de
solicitarea oricărei transe intermediare, în vederea justificării transei
anterioare.
1b. raportare finala: depusa în termen de 15 zile de la încheierea
activităţii şi va cuprinde obligatoriu justificarea cheltuielilor la nivelul întregului
proiect cuprinzand atât finanţarea proprie cat şi contribuţia Consiliului Local
Târgovişte.
1.2 Raportările vor fi întocmite în conformitate cu
anexele la regulament şi vor fi însotite
de documentele justificative pentru cheltuielile efectuate.
2.
Proiectele/programele pentru
care nu s-au depus rapoartele finale în termenul stabilit prin contract nu vor obţine
decontarea transei finale şi vor urma procedurile specifice.
3.
Comisia de Evaluare şi Selecţie
va stabili duratele contractelor de finanțare astfel încât sa asigure
derularea procedeului de finanţare a contractului şi de decontare a ultimei
transe în anul calendaristic în care s-a acordat finanţarea.
4.
Pentru justificarea
cheltuielilor eligibile efectuate, se vor prezenta şi vor fi acceptate doar
documente justificative conform prevederilor legale în vigoare.
5.
Data documentelor justificative
trebuie sa fie în concordanta cu perioada desfăsurarii acţiunii.
6.
Autoritatea finanţatoare îşi rezerva
dreptul de a face verificări, atât în perioada derulării contractului de finanţare
nerambursabila, cat şi ulterior validării raportului final, dar nu mai târziu
de 3 luni de la data validării.
5.
Contractele de finanţare
nerambursabile vor prevedea, sub sancţiunea nulităţii, calitatea Biroului Audit
din cadrul Primăriei Târgovişte de a exercita controlul financiar asupra derulării
activităţilor nonprofit finanţate din fondurile publice.
Regimul de gestionare a sumelor finanţate şi controlul
financiar se realizează în condiţiile legii. Auditarea sumelor utilizate se va
face de către compartimentele de specialitate/auditorii independenţi/comisii de
evaluare. Dosarul complet conţinând raportul final al proiectului trebuie păstrat
timp de cinci ani în arhiva aplicantului pentru un eventual audit ulterior
CAPITOLUL IX – Sancţiuni
1.
Orice comunicare, solicitare,
informare, notificare în legătura cu procedura de selecţie sau derularea
contractelor de finanţare se va transmite de către solicitanţii finanţării sub
forma de document scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul
primirii la registratura Primăriei Târgovişte, str. Revolutiei,nr. 1-3. Orice
document scris trebuie confirmat de primire, cu exceptia documentelor care
confirma primirea.
2.
Prezentul regulament se completează
cu prevederile legale, generale şi specifice, în vigoare.
3.
Prevederile regulamentului vor
fi aplicate tuturor finantarilor nerambursabile acordate din bugetul local
incepand cu data aprobarii prezentului regulament;
4.
Prezentul regulament ramane în vigoare
pana la aparitia normelor metodologice aferente Legii nr.350/2005.
5.
Anexele urmatoare fac parte
integranta din prezentul regulament.
a)
Anexa 1 – formular cerere de finanţare
b)
Anexa 2 – declaraţie pe propria răspundere
c)
Anexa 3 – bugetul de venit şi cheltuieli
d)
Anexa 4 – declaraţie de imparţialitate a membrilor
Comisiei Evaluare şi Selecţie
e)
Anexa 5 – cheltuieli eligibile şi neeligibile
f)
Anexa 6 – Model contract
de finantare
VIZAT
DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE
DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
jr. Cătălin Rădulescu jr. Chiru
Cătălin Cristea
ANEXA 1
FORMULAR DE CERERE DE FINANŢARE
(Orice modificare în textul original al formularului atrage după sine respingerea cereri.)
A) Aplicantul
1.Solicitant:
Numele complet: Acronimul (daca exista): Adresa: Cod fiscal: Telefon: Fax
: E-mail: |
2.Date bancare:
Denumirea băncii: Numărul de cont: Titular: |
3.Datele persoanei
care are dreptul de a reprezenta solicitantul (reprezentantul legal*):
Nume: Tel./Fax: ………………………..…………….. E-mail: ....................................................
Semnătura |
4.Responsabilul de
proiect(daca este diferit de persoana de la punctul 3):
Nume: Tel./Fax: E-mail:
.......................................................
Semnătura |
5.Descrierea
activităţii, a resurselor şi a obiectivelor solicitantului. Descrierea experienţei în scrierea şi managementul proiectelor
|
* Reprezentant
legal – conducătorul instituţiei, organizaţiei, menţionat în statut sau
persoana din cadrul organizaţiei împuternicita legal printr-un document atașat la
cererea de finanţare
B. Proiectul
6.Titlul
proiectului:
7.Locul
desfăşurării proiectului (localitate):
8.Durata
proiectului: de la ........... până la ............
9.Rezumatul proiectului , structurat astfel: - titlul - scopul -obiective - grupuri ţintă, beneficiari - activitãţile principale - rezultatele estimate |
10. Suma solicitata:
11. Echipa Proiectului:
12. Partenerul
(-ii) proiectului(daca este cazul):
-
coordonate (adresa, tel/fax, e-mail, web site)
-
scopurile şi obiectivele prevăzute în statut
- scurta descriere a activităţilor derulate (max 10 rânduri)
13. Ordinea de prioritate (in cazul în care aţi aplicat mai multe proiecte la
aceasta runda va rugam sa precizaţi ordinea importantei lor pentru dumneavoastră,
luând în considerare procedura de aplicare):
14. Domeniul pentru care se aplica:
Data:............................
Semnătura reprezentantului
legal Semnătura
coordonatorului de proiect
Stampila instituţiei / organizaţiei
ANEXA 2
DECLARAŢIE
Subsemnatul
.................. , domiciliat în localitatea ................ ,
str........... nr. ..... , bl .... , ap ...., sectorul/judeţul ............ ,
codul poştal ........... , posesor al actului de identitate .......... seria
........ nr........ , codul numeric personal .............. , în calitate de
reprezentant al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei ........…... ,declar pe
propria răspundere că nu mă aflu/persoana juridică pe care o reprezint nu se
află în nici una dintre următoarele situaţii:
a) în incapacitate de plată;
b) cu conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti
definitive;
c) nu am încălcat/a încălcat cu bună ştiinţă prevederile
unui alt contract finanţat din fonduri publice;
d) nu sunt vinovat de declaraţii false cu privire la
situaţia economică;
e) nu am/are restanţe către bugetul de stat, bugetul locale
sau fondurile speciale;
f) nu sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune
frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie
mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri;
g) nu am beneficiat în cursul acestui an fiscal pentru activitatea mentionata
în cererea de finanţare (Anexa 1 din Regulamentul
privind regimul finantarilor nerambursabile din fondurile bugetului local al
municipiului Targoviste alocate pentru activitati nonprofit de interes local)
de o alta finanţare de la bugetul local;
Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 326 din Codul penal
pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta
declaraţie, care este completă şi corectă.
Semnătura
..........................
Data
..................
|
|
|
|
ANEXA 3 |
|
|
|
|
|
BUGETUL
DE VENITURI ŞI CHELTUIELI |
||||
|
|
|
|
|
Organizaţia/Persoana fizica |
||||
Proiectul |
||||
Perioada şi locul desfăşurării |
||||
|
|
|
|
|
Nr.crt. |
Denumire
indicatori |
TOTAL |
OBSERVAŢII 1 |
|
I. |
VENITURI – TOTAL, din care: |
0,00 |
|
|
1 |
Contributia
beneficiarului (a+b+c+d) |
0,00 |
|
|
a). |
contributie proprie |
0,00 |
|
|
b). |
donaţii |
0,00 |
|
|
c). |
sponsorizari |
0,00 |
|
|
d). |
alte surse |
0,00 |
|
|
2 |
Finanţare
nerambursabila din bugetul local |
0,00 |
|
|
II. |
CHELTUIELI – TOTAL,
din care: |
0,00 |
|
|
1 |
Închirieri |
0,00 |
|
|
2 |
Onorarii / fond premiere |
0,00 |
|
|
3 |
Transport |
0,00 |
|
|
4 |
Cazare şi masă |
0,00 |
|
|
5 |
Consumabile |
0,00 |
|
|
6 |
Echipamente |
0,00 |
|
|
7 |
Servicii |
0,00 |
|
|
8 |
Administrative |
0,00 |
|
|
9 |
Tipărituri |
0,00 |
|
|
10 |
Publicitate |
0,00 |
|
|
11 |
Alte cheltuieli (se vor nominaliza): |
0,00 |
|
|
|
TOTAL |
0,00 |
|
|
|
PROCENT - % |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
Detalierea cheltuielilor cu evidetierea surselor de finanţare
pe fiecare categorie de cheltuiala: |
||||
|
|
|
|
|
Nr. crt. |
Categoria |
Contribuţia UATM
Targoviste |
Contributia
Beneficiarului |
Total |
1 |
Închirieri |
|
|
0,00 |
2 |
Onorarii /fond
premiere |
|
|
0,00 |
3 |
Transport |
|
|
0,00 |
4 |
Cazare şi masă |
|
|
0,00 |
5 |
Consumabile |
|
|
0,00 |
6 |
Echipamente |
|
|
0,00 |
7 |
Servicii |
|
|
0,00 |
8 |
Administrative |
|
|
0,00 |
9 |
Tipărituri |
|
|
0,00 |
10 |
Publicitate |
|
|
0,00 |
11 |
Alte cheltuieli (se vor nominaliza): |
|
|
0,00 |
|
TOTAL |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
PROCENT - % |
#DIV/0! |
#DIV/0! |
100 |
|
|
|
|
|
|
Reprezentant legal
|
|||
|
.............................. |
|
||
|
(numele, prenumele şi semnătura) |
|||
|
Data
................... |
|
||
|
Ştampila |
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] La veniturile obţinute din donaţii, sponsorizari şi alte surse, la
rubrica de observaţii se va specifica denumirea persoanei fizice sau juridice
care acorda finanţarea, inclusiv datele de identificare ale acesteia (sediu,
cod fiscal, reprezentant legal pentru persoane fizice şi respectiv domiciliu,
date carte de identitate pentru persoane fizice). |
||||
|
|
|
|
|
ANEXA 4
DECLARATIA DE IMPARTIALITATE
Reprezinta
conflict de interese orice situatie care il impiedica pe beneficiar în orice
moment sa actioneze în conformitate cu obiectivele autoritatii finantatoare,
precum şi situatia în care executarea obiectiva şi impartiala a functiilor
oricarei persoane implicate în implementarea proiectului poate fi compromisa
din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o
alta persoana.
Subsemnatul………………………………………………….,
ca persoana fizică sau ca persoana cu drept de reprezentare a organizatiei
solicitante în ceea ce priveste implementarea proiectului…………………………………………………………………………………………..,
ma oblig sa iau toate masurile preventive necesare pentru a evita orice
conflict de interese, asa cum este acesta definit mai sus, si, de asemenea, ma
oblig sa informez autoritatea finantatoare despre orice situatie ce genereaza
sau ar putea genera un asemenea conflict.
Numele şi prenumele:
Functia:
Semnatura şi stampila:
ANEXA 5
CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE
-
Administrative: chirie sediu, apa, canal, electricitate, comunicatii,
gaze, costuri de incalzire
(se vor deconta cheltuieli
administrative în limita a 30% din valoarea finanţării)
-
Inchirieri: echipamente, mijloace de transport, sali de activitati
(seminarii, cursuri, expozitii, etc.);
-
Onorarii, fond premiere pentru personalul
de specialitate direct implicat în proiect, altii decat cei permanenti;
-
Transport: bilete şi abonamente transport, transport echipamente şi materiale,
bonuri de benzina. Transportul se va realiza pe cat posibil cu cele mai ieftine
mijloace de transport, la clasa a doua;
-
Cazare şi masa: cazarea şi masa aferenta persoanelor implicate în derularea
proiectului, conform H.G. 1860/2006.
-
Consumabile: hartie, toner, cartus imprimanta, markere, etc.;
-
Achiziţii echipamente
-
Achiziţii servicii: orice activitate prestata de o
persoana juridica sau fizica, care nu se incadreaza la categoriile onorarii.
Exemple: traduceri, tehnoredactare, developari filme foto, comisioane bancare,
montaje filme, reparatii, intretinerea aparaturii, etc.;
-
Tiparituri: brosuri, pliante, fluturasi, manuale, afise, etc.;
-
Publicitate: actiuni promotionale ale
proiectului/programului, costuri legate de diseminarea informatiilor despre
proiect, realizarea unei pagini web, materiale promotionale, etc;
-
Alte costuri: tot ceea ce nu poate intra în categoriile mai sus
mentionate, dar care se justifica pentru activitatile proiectului.
- cheltuielile cu reparaţiile clădirilor aparţinând cultelor .
CATEGORII DE CHELTUIELI
NEELIGIBILE:
ANEXA 6
MODEL:
CONTRACT DE FINANTARE
a activitatilor/ actiunilor din
cadrul programului de finantari nerambursabile din fonduri publice alocate pentru
activităţi nonprofit de tineret in anul
……………………………..
Nr……………………………..
Cap. 1 Partile contractante
MUNICIPIUL
TARGOVISTE cu sediul in Targoviste, str. Revolutiei nr. 1-3, reprezentata
prin PRIMAR……………………… si DIRECTOR EXECUTIV………………………….., avand cont nr. RO08TREZ24A675000203030X,
deschis la Trezoreria Targoviste, cod fiscal: 4279944 denumita in continuare
institutie finantatoare
si Asociatia/ Societatea/
Dl/.................................................., cu sediul in
localitatea....................................................,
str..........................., nr............., jud.
....................................., cod
fiscal..............................., cont bancar
nr...........................................................................,
deschis la Trezoreria/ Banca
comerciala..........................................., denumita in continuare
beneficiar, in baza dispozitiilor Legii nr. 350/2006, actualizata, a tinerilor
si Hotararea Consiliului Local al Municipiului Targoviste nr. …………………………….. au
convenit incheierea prezentului contract.
Cap.2 Obiectul si valoarea contractului
Art.1. Obiectul prezentului
contract il constituie finantarea proiectului ,, ……………………………………, conform HCL
nr. .......................................
Art.2. Institutia finantatoare
repartizeaza suma de …………………………. lei pentru finantarea proiectului sus
mentionat astfel:
-transa I- 30% avans inainte cu
5 zile de inceperea proietului
- transa II- 40% in timpul
derularii proiectului
- transa III- 30%- dupa
validarea raportului final de activitate si a raportului financiar
Cap. 3 Durata contractului
Art.3. Prezentul contract intra
in vigoare la data semnarii lui de catre parti si este valabil pentru perioada
de desfasurare a proiectului conform Cererii de finantare atasata.
Cap. 4 Drepturile si obligatiile partilor
Art.4. Asociatia/
Societatea/.................................................., are urmatoarele
drepturi si obligatii:
a)
Sa utilizeze suma
prevazuta la art. 2 exclusiv pentru finantarea cheltuielilor aferente
proiectului mentionat la art. 1, in conformitate cu prevederile Cap. VII-
Procedura privind derularea contractului de finantare si Anexei 5- Categorii
de cheltuieli eligibile din Regulamentul
finantarilor nerambursabile si potrivit prevederilor Legii 350/2006 a tinerilor;
b)
Sa realizeze
actiunile/activitatile prevazute in Cererea de finantare, obiectivele si
indicatorii prevazuti in bugetul de venituri si cheltuieli depus la dosarul de
finantare;
c)
Sa promoveze
imaginea Municipiului Targoviste;
d)
Sa permita
persoanelor delegate de institutia finantatoare sa efectueze controlul privind
modul de utilizare a fondurilor prevazute la art. 2;
e)
Sa finanteze
proiectul cu contributia proprie asa cum este prevazuta in bugetul de venituri
si cheltuieli;
f)
Sa respecte
prevederile actului constitutiv si ale statutului propriu;
g)
Sa intocmeasca si
sa transmita institutiei raportul final
de activitate si raportul financiar insotit de documente justificative de
cheltuieli conform modalitatilor de decontare stabilite de finantator, in
conformitate cu prevederile Cap. VIII- Procedura de raportare si control din
Regulamentul finantarilor nerambursabile;
h)
Sa restituie, in
situatia nerespectarii dispozitiilor legale si a prevederilor prezentului
contract, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din
partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente
acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare:
i)
Sa respecte
Conditiile si criteriile de finantare stabilite de finantator;
j)
Sa permita accesul
gratuit la manifestarile organizate conform proiectului;
Art.5. Institutia finantatoare are
urmatoarele drepturi si obligatii:
a)
Sa supravegheze si
sa controleze modul de utilizare a sumei alocate, precum si modul de respectare
a dispozitiilor legale;
b)
Sa plateasca suma
prevazuta la art. 2, in conformitate cu perioada de desfasurare a proiectului,
asa cum este detaliata in Cererea de finantare .
c)
Sa analizeze
raportul final de activitate si sa dispuna diminuarea valorii contractului in
cazul nerealizarii obiectivelor
Cap. 5 Raspunderea contractuala
Art.6. Pentru neexecutarea sau
executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate prin prezentul contract,
partea in culpa raspunde in conditiile prezentului contract si ale
dispozitiilor legale in vigoare.
Art.7. Forta majora exonereaza
de raspundere partea care o invoca, in conditiile legii.
Cap. 6 Litigii
Art.8. Divergentele care pot
aparea intre parti pe parcursul derularii prezentului contract vor face
obiectul unei concilieri pe cale amiabila. In situatia in care aceasta nu s-a
realizat, partea nemultumita se poate adresa instantei de judecata competente,
in conditiile legii.
Cap. 7 Dispozitii finale
Art.9. Regimul de gestionare a
sumelor alocate si controlul financiar se realizeaza in conditiile legii.
Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor efectuate in baza
prezentului contract se fac potrivit normelor privind finantele publice.
Art.10. Biroul de Audit din
cadrul Primariei Targoviste poate exercita controlul financiar asupra derularii
activitatilor non profit finantate din fonduri publice.
Art.11. Prevederile
contractului au putere deplina pentru parti si se constituie in norme cu
caracter tehnic, financiar si administrativ.
Art.12. Modificarea clauzelor
prezentului contract se poate face numai cu acordul partilor si se consemneaza
intr-un act aditional.
Art.13. Prezentul contract se
incheie in 3 exemplare, dintre care doua exemplare pentru institutia
finantatoare si un exemplar pentru beneficiar.
MUNICIPIUL TARGOVISTE ASOCIATIA …………………………………..
Primar Presedinte/Director
Directia Economica
Birou
Juridic,