MUNICIPIUL TÂRGOVIªTE
REGULAMENT
privind regimul finanþãrilor
nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Târgoviºte alocate pentru
activitãþi nonprofit de interes local
CUPRINS
CAPITOLUL I – Dispozitii Generale
CAPITOLUL II – Procedura de solicitare a finantarii
CAPITOLUL III – Criteriile de acordare a ainantarilor
nerambursabile
CAPITOLUL IV – Organizarea ºi funcþionarea comisiilor de
evaluare ºi selecþie
CAPITOLUL VII – Procedura privind derularea contractului de
finanþare
CAPITOLUL VIII – Procedura de raportare ºi control
CAPITOLUL I – Dispoziþii Generale
A.
SCOP ªI DEFINITII
1.
Prezentul
regulament are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general ºi a
procedurii pentru atribuirea contractelor de finanþare nerambursabila din
fonduri publice, precum ºi caile de atac ale actului sau deciziei autoritatilor
finantatoare care aplica procedura de atribuire a contractelor de finanþare
nerambursabila acordate din bugetul local al municipiului Targoviste.
2.
In intelesul
prezentului regulament, termenii ºi expresiile de mai jos au urmatoarea
semnificatie:
a)
autoritate
finantatoare – Consiliul Local al Municipiului Targoviste;
b)
beneficiar – solicitantul caruia i se atribuie contractul de finanþare
nerambursabila în urma aplicarii procedurii selectiei publice de proiecte;
c)
cheltuieli
eligibile – cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanþarea
nerambursabila, conform anexei la
regulament;
d)
contract de finanþare
nerambursabila – contract încheiat, în conditiile
legii, intre Consiliul Local al Municipiului Targoviste, în calitate de
autoritate finantatoare ºi beneficiar;
e)
finanþare
nerambursabila – alocatie financiara directa
din fonduri publice, în vederea desfasurarii de catre persoane fizice
sau persoane juridice fãrã scop patrimonial a unor activitati nonprofit care sa
contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de interes public la nivelul
municipiului Targoviste;
f)
fonduri publice – sume alocate din bugetul local de catre Consiliul Local
al Municipiului Targoviste;
g)
solicitant – orice persoana fizicã sau juridica fãrã scop
patrimonial care depune o propunere de proiect.
3. Prezentul
regulament stabileste procedura privind atribuirea contractului de finanþare
nerambursabila.
4. Solicitantii
trebuie sa fie persoane fiizice sau juridice fãrã scop patrimonial – asociatii
ori fundatii constituite conform legii.
5. Finantarile
nerambursabile acordate se vor utiliza numai pentru programele ºi proiectele de
interes public initiate ºi organizate de catre solicitanti ( în completarea
veniturilor proprii ºi a celor primite sub forma de donaþii ºi sponsorizari).
B.
DOMENII DE APLICARE
6.
Prevederile
prezentului regulament se aplica pentru atribuirea oricarui contract de finanþare
nerambursabila de la bugetul local al municipiului Targoviste, având drept scop
sprijinirea de acþiuni în domeniul educaþiei, culturii, asistentei sociale,
cultelor, sportului.
7.
Prezentul
regulament nu se aplica fondurilor speciale de interventie în caz de calamitate
ºi de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate si/sau nu aduce atingere
procedurilor stabilite prin legi speciale.
8.
Finantarile
nerambursabile nu se acorda pentru activitati generatoare de profit ºi nici
pentru activitati din domeniile reglementate de Legea nr. 182/2002 privind
protectia informatiilor clasificate, cu modificarile ulterioare.
9.
Potrivit
dispozitiilor prezentului regulament, nu se acorda finantari nerambursabile
pentru activitati ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului ºi nici
pentru cheltuieli care se constituie intr-o forma sau alta în renumeratie
pentru membrii organizatiei.
C.
PRINCIPII DE
ATRIBUIRE A CONTRACTELOR DE FINANÞARE NERAMBURSABILA
10. Principiile care
stau la baza atribuirii contractelor de finanþare nerambursabila de catre
Consiliul Local Municipal Targoviste sunt:
a)
libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca persoana
juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba dreptul de a deveni,
în conditiile legii, beneficiar;
b)
eficacitatea utilizarii
fondurilor publice, respectiv folosirea
sistemului concurential ºi a criteriilor care sa faca posibila evaluarea
propunerilor ºi a specificatiilor tehnice ºi financiare pentru atribuirea
contractului de finanþare nerambursabila;
c)
transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor
interesati a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru
atribuirea contractului de finanþare nerambursabila;
d)
tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a
criteriilor de selectie ºi a criteriilor pentru atribuirea contractului
de finanþare nerambursabila, astfel incat orice persoana fizica sau juridica ce
desfasoara activitati nonprofit sa aiba sanse egale de a i se atribui
contractul respectiv;
e)
excluderea
cumulului, în sensul ca aceeasi activitate urmarind realizarea
unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de
atribuirea mai multor contracte de finanþare nerambursabila de la aceeasi
autoritate finantatoare în decursul unui an;
f)
neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitatii destinarii
fondurilor nerambursabile unei activitati a carei executare a fost deja
inceputa sau finalizata la data încheierii contractului de finanþare;
g)
cofinanþarea, în sensul ca finantarile nerambursabile trebuie
insotite de o contributie de minimum 10% din valoarea totala a finantarii
din partea beneficiarului;
h)
anualitatea, în sensul derularii intregii proceduri de finanþare în cadrul
anului calendaristic în care s-a acordat finanþarea nerambursabila din bugetul
local.
11. Finanþarea se
acorda pentru acoperirea partiala a unui program ori proiect în baza unui contract
încheiat intre parti, ºi a anexelor I – cerere de finanþare ºi II – buget..
12. Pentru acelasi
domeniul, un beneficiar nu poate contracta decat o singura finanþare nerambursabila
în decursul unui an;
13. Propunerile privind
acordarea de sprijin nerambursabil solicitantilor acestora vor fi înaintate Consiliului
Local Targoviºte de cãtre o comisie desemnatã de catre Primar
D.
PREVEDERI BUGETARE
14. Programele ºi proiectele
de interes public vor fi selecþionate pentru finanþare în cadrul limitelor
fondului anual aprobat de Consiliul local al municipiului Targoviste, stabilit
potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea
ºi raportarea bugetului local.
E. TRANSPARENTA PUBLICA ªI DECIZIONALA
15. Procedurile de
planificare ºi executare a plafoanelor de cheltuieli privind finantarile nerambursabile,
desemnarea membrilor comisiei de evaluare ºi selecþie, procedurile de atribuire
a contractelor de finanþare nerambursabila, contractele de finanþare
nerambursabila semnate de autoritatea finantatoare cu beneficiarii, precum ºi rapoartele
de executie bugetara privind finantarile nerambursabile, constituie informatii
de interes public, potrivit dispozitiilor Legii 544/2001 privind liberul acces
la informatiile de interes public.
16. La finalul exercitiului bugetar, autoritatea finantatoare,
prin compartimetul de specialitate, are obligatia intocmirii unui raport cu
privire la contractele de finantare nerambursabila incheiate in cursul anului
fiscal, care va cuprinde programele finantate, beneficiarii si rezultatele
contractului. Raportul va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
a VI-a, precum si pe site-ul propriu al autoritatii finantatoare.
CAPITOLUL II –
Procedura de solicitare a finantarii
1.
Atribuirea
contractelor de finanþare nerambursabila se face pe baza selectiei publice
de proiecte, procedura care permite atribuirea unui contract de finanþare
nerambursabila din fonduri publice, prin selectarea acestuia de catre o
comisie desemnata de Primar/Consiliul Local, cu respectarea principiilor
prevazute.
2.
Anual vor exista doua
sesiuni de selectie a proiectelor, pentru fiecare semestru calendaristic. .
3.
Procedura de
selectie de proiecte, organizata de Primaria ºi Consiliul local Targoviste va
cuprinde urmatoarele etape:
a)
publicarea
programului anual pentru acordarea finantarilor nerambursabile;
b)
publicarea
anuntului de participare;
c)
inscrierea
candidatilor;
d)
transmiterea
documentatiei;
e)
prezentarea
propunerilor de proiecte;
f)
verificarea
eligibilitatii, inregistrarii ºi a indeplinirii criteriilor referitoare la
capacitatea tehnica ºi financiara;
g)
evaluarea propunerilor deproiecte;
h)
comunicarea
rezultatelor;
i)
încheierea
contractului sau contractelor de finanþare nerambursabila;
j)
publicarea
anuntului de atribuire a contractului sau contractelor de finanþare
nerambursabila
Documentaþia de solicitare a finantarii se va depune în doua
exemplare (original ºi copie) precum ºi în format electronic (prin posta
electronica) la registratura Consiliului Local al municipiului Targoviste, la
sediul Primariei , situat în str. Revolutiei nr1-3.
4.
Documentaþia va fi
intocmita în limba romana.
5.
Propunerea de
proiect are caracter ferm ºi obligatoriu din punct de vedere al continutului ºi
trebuie sa fie semnata, pe propria raspundere, de catre solicitant sau de catre
o persoana imputernicita legal de acesta.
6.
Bugetul proiectului va fi prezentat exclusiv în lei (RON) ºi va ramane
ferm pe toata durata de indeplinire a contractului de finanþare nerambursabila.
7.
In vederea
organizarii competitiei de selecþie, pentru a primi finanþare, documentatiile
prevazute la pct. 8 ºi 9 din prezentul capitol se vor depune în termenul
stabilit de catre autoritatea finantatoare prin anuntul de participare.
8.
Documentaþia
solicitantilor persoane juridice
va contine actele prevazute mai jos:
a)
formularul de
solicitare a finantarii conform anexei 1;
b)
bugetul de venituri
ºi cheltuieli al programului/proiectului;
c)
declaratia
consiliului director al organizatiei fãrã scop lucrativ solicitante;
d)
actul constitutiv,
statutul ºi certificatul de inregistrare fiscala, actele doveditoare ale
sediului organizatiei solicitante ºi actele aditionale, dupã caz;
e)
situatiile
financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, inregistrate la
administratia finantelor publice a municipiului Targoviste.
în cazul
în care acestea nu sunt finalizate, se vor depune situatiile aferente
exercitiului financiar anterior
f)
documente privind
colaborarea sau parteneriatul cu alte consilii locale sau cu organizatii
guvernamentale ºi neguvernamentale, daca este cazul;
g)
CV-ul
coordonatorului de proiect
h)
certificat fiscal
din care sa rezulte ca solicitantul nu are datorii catre stat ºi bugetul local
i)
declaratia de
impartialita
alte documente considerate relevante de catre aplicant.
10. Documentaþia
solicitantilor persoane fizice:
a.
Formularul de solicitare
a finantarii (cererea de finanþare);
b.
bugetul de venituri
ºi cheltuieli al proiectului;
alte documente
considerate relevante pentru realizarea activitatilor proiectului
CAPITOLUL III – Criteriile
de acordare a ainantarilor nerambursabile
1.
Vor fi supuse
evaluarii comisie de analizã desemnatã de Primar conform Cap. IV, pct.1, numai
solicitarile care intrunesc urmatoarele criterii de selecþie:
a) programele ºi proiectele sunt de interes public
local/regional;
b) este dovedita capacitatea organizatorica ºi functionala a
beneficiarului finantarii prin: - experienta în domeniul administrarii
altor programe ºi proiecte similare
- caile ºi modalitatile de
identificare a beneficiarilor proiectului (cetatenii, comunitatea);
- capacitatea resurselor umane de
a asigura desfasurarea programului sau proiectului la nivelul propus;
- experienta de colaborare,
parteneriat cu autoritatile publice, cu alte organizatii guvernamentale ºi neguvernamentale
din tara ºi din strãinatate, dupã caz.
2.
Toate cererile selecþionate
în urma trierii sunt supuse evaluarii. La acordarea punctajului vor fi
considerate ca prioritare:
o
Relevanta
proiectului propus, prin raportare la obiectivele programului
o
Relevanta
proiectului propus, pentru nevoile identificate, la nivel local/regional;
o
Gradul de implicare
ºi conlucrare dintre organizatii ;
o
Claritate ºi realism
în alcatuirea planului de actiune;
o
Claritatea,
relevanta ºi corelarea bugetului cu activitatile propuse;
o Perceptia ºi audienta
publica a impactului prevazut;
3.
Nu sunt selecþionate programele ori proiectele
aflate în una dintre urmatoarele situatii:
a)
documentaþia prezentatã
este incompleta ºi nu respecta prevederile pct. 9 ºi 10 din capitolul II;
b)
au conturile
bancare blocate;
c)
solicitantii nu au
respectat un contract de finanþare anterior ;
d)
solicitantii au
prezentat declaratii inexacte la o participare anterioara.
e)
solicitantii nu
si-au indeplinit obligatiile de plata exigibile a impozitelor, taxelor ºi contributiilor
catre bugetul stat, bugetul local, precum ºi bugetul asigurarilor sociale de
stat.
f)
Solicitantii nu au
inscrisa în statutul organizatiei,activitatea corespunzatoare domeniului pentru
care doresc finanþare ;
CAPITOLUL IV – Organizarea
ºi funcþionarea comisiilor de evaluare ºi selecþie
1.
Evaluarea ºi selecþia
solicitãrilor se va face de cãtre comisia de evaluare ºi selecþie stabilita de
Primar.
2.
Comisia de evaluare
ºi selecþie va fi formata din minimum 5 persoane, numita prin dispoziþie a primarului.
3.
ªedinþele comisiei
sunt conduse de un preºedinte, ales dintre membrii comisiei prin vot deschis.
4.
Preºedintele
comisiei va asigura convocarea ºi prezenta membrilor comisiei, în termen de 5
zile de la data comunicãrii de cãtre secretarul comisiei a problemelor a cãror
rezolvare este de competenta comisiei.
5.
Comunicãrile
secretarului comisiei vor fi înaintate în scris ºi pe mail la adresele
stabilite de comun acord cu preºedintele comisiei.
6.
Secretarul comisiei
va fi desemnat de Primar,prin dispoziþie, din cadrul,aparatului de
specialitate. Secretarul nu are drept de vot.
7.
Fiecare membru al
comisiei va semna o declaraþie de imparþialitate, potrivit modelului prevãzut
în anexele Regulamentului.
Comisiile hotãrãsc prin votul majoritãtii simple
membrilor
CAPITOLUL V – Procedura evaluãrii ºi a selecþionãrii
proiectelor
1.
Documentaþiile de
solicitare a finanþãrii vor fi comunicate de urgenta, pe mãsura înregistrãrii,
secretariatului comisiei de evaluare ºi selecþie. Secretariatul comisiei va
verifica existenta in cadrul documentatiei depuse a tuturor documentelor
prevazute la art. 8 si/sau 9 din Capitolul II – Procedura de solicitare a
finantarii. In cazul in care se constata ca documentatia este incompleta,
secretariatul comisiei va pune in vedere solicitantului o singura data sa o
completeze cu documentele lipsa, dar numai in interiorul termenului stabilit de
depunere a cererilor de finantare. Secretariatul comisiei nu va accepta documentaþiile
înregistrate dupã termenul limita corespunzãtor sesiunii de finanþare. Acestea
vor fi returnate solicitantului cu prioritate.
2.
Documentaþia de
solicitare a finanþãrii este analizata de cãtre membrii comisiei de evaluare ºi
selecþie în termenul stabilit prin anunþul de participare ºi va fi notata
potrivit criteriilor de evaluare.
3.
Comisia de evaluare
ºi selecþie înainteazã procesul verbal de stabilire a proiectelor câºtigãtoare
a procedurii de selecþie Aparatului Permanent al Consiliului Local în vederea întocmirii
proiectului de hotãrâre de consiliu privind alocarea sumelor din bugetul local.
4.
In termen de 10
zile de la data încheierii lucrãrilor, secretarul comisiei comunica în scris aplicanþilor,
rezultatul selecþiei, precum ºi fondurile propuse a fi alocate.
Toate cererile selecþionate în urma trierii sunt supuse evaluãrii
pe baza urmãtoarei grile de evaluare:
Criteriu |
pondere (%) |
- capacitate de realizare,relevanta,voluntariat |
25 |
- consistenta tehnica |
1o |
- parteneriate ºi participarea parþilor |
15 |
- soliditate ºi coerenta financiara/susþinere economica |
15 |
-oportunitate ºi rezultate aºteptate |
10 |
- durabilitatea programului / proiectului cultural |
25 |
CAPITOLUL VI – Încheierea contractului de finanþare
1.
Contractul se încheie intre Consiliul Local al municipiului Târgoviºte ºi
solicitantul selecþionat, în termen de maxim 30 de zile de la data comunicãrii
rezultatului sesiunii de selecþie pe site-ul Primãriei Târgoviºte(www.pmtgv.ro).
2.
La contract se vor
anexa formularul de solicitare a finanþãrii precum ºi bugetul de venituri ºi cheltuieli
al programului/proiectului.
CAPITOLUL VII –
Procedura privind derularea contractului de finanþare
1.
Cheltuielile
eligibile vor putea fi finanþate în baza unui contract de finanþare
nerambursabila numai în mãsura în care sunt justificate ºi oportune ºi au
fost contractate în perioada executãrii contractului.
2.
Categoriile de
cheltuieli eligibile ºi neeligibile sunt cuprinse în anexele la prezentul
regulament.
3.
Autoritatea
finanþatoare ºi beneficiarul pot stabili în contractul de finanþare
nerambursabila ca plãþile cãtre beneficiar sã se facã în transe, în raport cu
faza proiectului ºi cheltuielile aferente.
4.
Atunci când, pentru
îndeplinirea obligaþiilor contractuale, beneficiarul achiziþioneazã, din
fonduri publice nerambursabile, produse, lucrãri sau servicii, procedura de
achiziþie este cea prevãzuta de Legea
nr. 98/2016 privind achizitiile
publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL VIII – Procedura
de raportare ºi control
1.
Pe parcursul derulãrii
contractului, solicitanþii care au primit finanþare au obligaþia sa prezinte
Consiliului local al municipiului Târgoviºte urmãtoarele raportãri:
1a. raportãri intermediare: vor
fi depuse înainte de solicitarea oricãrei transe intermediare, în vederea justificãrii
transei anterioare.
1b. raportare finala: depusa în
termen de 15 zile de la încheierea activitãþii ºi va cuprinde obligatoriu
justificarea cheltuielilor la nivelul întregului proiect cuprinzand atât finanþarea
proprie cat ºi contribuþia Consiliului Local Târgoviºte.
1.2 Raportãrile vor fi întocmite
în conformitate cu anexele la regulament ºi vor fi însotite de documentele
justificative pentru cheltuielile efectuate.
2.
Proiectele/programele
pentru care nu s-au depus rapoartele finale în termenul stabilit prin contract
nu vor obþine decontarea transei finale ºi vor urma procedurile specifice.
3.
Comisia de Evaluare
ºi Selecþie va stabili duratele contractelor de finanþare astfel incot sa
asigure derularea procedeului de finanþare a contractului ºi de decontare a
ultimei transe în anul calendaristic în care s-a acordat finanþarea.
4.
Pentru justificarea
cheltuielilor eligibile efectuate, se vor prezenta ºi vor fi acceptate doar
documente justificative conform prevederilor legale în vigoare. .
5.
Data documentelor
justificative trebuie sa fie în concordanta cu perioada desfãsurarii acþiunii.
6.
Autoritatea finanþatoare
îºi rezerva dreptul de a face verificãri, atât în perioada derulãrii
contractului de finanþare nerambursabila, cat ºi ulterior validãrii raportului
final, dar nu mai târziu de 3 luni de la data validãrii.
5.
Contractele de finanþare
nerambursabile vor prevedea, sub sancþiunea nulitãþii, calitatea Biroului Audit
din cadrul Primãriei Târgoviºte de a exercita controlul financiar asupra derulãrii
activitãþilor nonprofit finanþate din fondurile publice.
Regimul de gestionare a sumelor finanþate ºi controlul
financiar se realizeazã în condiþiile legii. Auditarea sumelor utilizate se va
face de cãtre compartimentele de specialitate/auditorii independenþi/comisii de
evaluare. Dosarul complet conþinând raportul final al proiectului trebuie pãstrat
timp de cinci ani în arhiva aplicantului pentru un eventual audit ulterior
CAPITOLUL IX – Sancþiuni
1.
Orice comunicare,
solicitare, informare, notificare în legãtura cu procedura de selecþie sau
derularea contractelor de finanþare se va transmite de cãtre solicitanþii finanþãrii
sub forma de document scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul
primirii la registratura Primãriei Târgoviºte,str.revolutiei, nr.1-3. Orice
document scris trebuie confirmat de primire, cu exceptia documentelor care
confirma primirea.
2.
Prezentul
regulament se completeaza cu prevederile legale,generale ºi specifice, în vigoare.
3.
Prevederile
regulamentului vor fi aplicate tuturor finantarilor nerambursabile acordate din
bugetul local incepand cu data aprobarii prezentului regulament;
4.
Prezentul
regulament ramane în vigoare pana la aparitia normelor metodologice aferente
Legii nr.350/2005.
5.
Anexele urmatoare
fac parte integranta din prezentul regulament.
a)
Anexa 1 – formular
cerere de finanþare
b)
Anexa 2 – declaraþie
pe propria rãspundere
c)
Anexa 3 – bugetul
de venit ºi cheltuieli
d)
Anexa 4 – declaraþie
de imparþialitate a membrilor Comisiei Evaluare ºi Selecþie
e)
Anexa 5 –
cheltuieli eligibile ºi neeligibile
f)
Anexa 6 – Model
contract de finantare
VIZAT DE LEGALITATE,
PREȘEDINTE
DE ȘEDINȚÃ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
jr. Cãtãlin Rãdulescu jr. Chiru
Cãtãlin Cristea
ANEXA 1
FORMULAR DE CERERE DE FINANÞARE
(Orice modificare în textul
original al formularului atrage dupã
sine respingerea cereri.)
A) Aplicantul
1.Solicitant:
Numele complet: Acronimul(daca
exista): Adresa: Cod
fiscal/(CNP-persoana fizica): Telefon: Fax : E-mail: |
2.Date
bancare:
Denumirea bãncii: Numãrul de cont: Titular: |
3.Datele
persoanei care are dreptul de a reprezenta solicitantul (reprezentantul
legal*):
Nume: Tel./Fax: ………………………..…………….. E-mail: ....................................................
Semnãtura |
4.Responsabilul
de proiect(daca este diferit de persoana de la punctul 3):
Nume: Tel./Fax: E-mail:
.......................................................
Semnãtura |
5.Descrierea
activitãþii, a resurselor ºi a obiectivelor solicitantului. Descrierea experienþei în scrierea ºi managementul proiectelor
|
* Reprezentant
legal – conducãtorul instituþiei, organizaþiei, menþionat în statut sau
persoana din cadrul organizaþiei împuternicita legal printr-un document atașat la
cererea de finanþare
B. Proiectul
6.Titlul
proiectului:
7.Locul
desfãºurãrii proiectului (localitate):
8.Durata
proiectului: de la ........... pânã la ............
9.Rezumatul proiectului , structurat astfel: - titlul - scopul -obiective - grupuri þintã, beneficiari - activitãþile principale - rezultatele estimate |
|
10. Suma solicitata:
11. Echipa Proiectului:
12. Partenerul
(-ii) proiectului(daca este cazul):
- coordonate (adresa, tel/fax, e-mail, web site)
- scopurile ºi obiectivele prevãzute în statut
- scurta descriere a activitãþilor derulate (max
10 rânduri)
13. Ordinea de prioritate (in cazul în care aþi aplicat mai multe proiecte la
aceasta runda va rugam sa precizaþi ordinea importantei lor pentru dumneavoastrã,
luând în considerare procedura de aplicare):
14. Domeniul pentru care se
aplica:
Data:............................
Semnãtura
reprezentantului legal Semnãtura
coordonatorului de proiect
Stampila instituþiei
/ organizaþiei
ANEXA 2
DECLARAÞIE
Subsemnatul
.................. , domiciliat în localitatea ................ ,
str........... nr. ..... , bl .... , ap ...., sectorul/judeþul ............ ,
codul poºtal ........... , posesor al actului de identitate .......... seria
........ nr........ , codul numeric personal .............. , în calitate de
reprezentant al asociaþiei/fundaþiei/organizaþiei ........…... , declar pe
propria rãspundere cã nu mã aflu/persoana juridicã pe care o reprezint nu se
aflã în nici una dintre urmãtoarele situaþii:
a) în incapacitate de
platã;
b) cu conturile
blocate conform unei hotãrâri judecãtoreºti definitive;
c) nu am încãlcat/a
încãlcat cu bunã ºtiinþã prevederile unui alt contract finanþat din fonduri
publice;
d) nu sunt vinovat de
declaraþii false cu privire la situaþia economicã;
e) nu am/are restanþe
cãtre bugetul de stat, bugetul locale sau fondurile speciale;
f) nu sunt condamnat
pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înºelãciune, delapidare, dare
sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri;
g) nu am beneficiat în cursul acestui an fiscal pentru
activitatea mentionata în cererea de finanþare (Anexa 1 din Regulamentul privind regimul finantarilor
nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Targoviste alocate
pentru activitati nonprofit de interes local) de o alta finanþare de la
bugetul local;
h) nu încalc prevederile Legii 350/2006 Art.12, alin 2)
prin care - ``In cazul în care un beneficiar contracteaza, în cursul aceluiasi
an calendaristic, mai mult de o finanþare nerambursabila de la aceeasi
autoritate finantatoare, nivelul finantarii nu poate depasi o treime din
totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul
autoritatii finantatoare respective``.
Cunoscând pedeapsa prevãzutã de art. 326 din Codul penal
pentru infracþiunea de fals în declaraþii, am verificat datele din prezenta
declaraþie, care este completã ºi corectã.
Semnãtura
..........................
Data
..................
|
|
|
|
ANEXA 3 |
|
|
|
|
|
BUGETUL DE
VENITURI ªI CHELTUIELI |
||||
|
|
|
|
|
Organizaþia/Persoana fizica |
||||
Proiectul |
||||
Perioada ºi locul desfãºurãrii |
||||
|
|
|
|
|
Nr.crt. |
Denumire
indicatori |
TOTAL |
OBSERVAÞII 1 |
|
I. |
VENITURI – TOTAL, din care: |
0,00 |
|
|
1 |
Contributia
beneficiarului (a+b+c+d) |
0,00 |
|
|
a). |
contributie proprie |
0,00 |
|
|
b). |
donaþii |
0,00 |
|
|
c). |
sponsorizari |
0,00 |
|
|
d). |
alte surse |
0,00 |
|
|
2 |
Finanþare
nerambursabila din bugetul local |
0,00 |
|
|
II. |
CHELTUIELI – TOTAL,
din care: |
0,00 |
|
|
1 |
Închirieri |
0,00 |
|
|
2 |
Onorarii / fond premiere |
0,00 |
|
|
3 |
Transport |
0,00 |
|
|
4 |
Cazare ºi masã |
0,00 |
|
|
5 |
Consumabile |
0,00 |
|
|
6 |
Echipamente |
0,00 |
|
|
7 |
Servicii |
0,00 |
|
|
8 |
Administrative |
0,00 |
|
|
9 |
Tipãrituri |
0,00 |
|
|
10 |
Publicitate |
0,00 |
|
|
11 |
Alte cheltuieli (se vor nominaliza): |
0,00 |
|
|
|
TOTAL |
0,00 |
|
|
|
PROCENT - % |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
Detalierea cheltuielilor cu evidetierea surselor de finanþare
pe fiecare categorie de cheltuiala: |
||||
|
|
|
|
|
Nr. crt. |
Categoria |
Contribuþia UATM
Targoviste |
Contributia
Beneficiarului |
Total |
1 |
Închirieri |
|
|
0,00 |
2 |
Onorarii /fond
premiere |
|
|
0,00 |
3 |
Transport |
|
|
0,00 |
4 |
Cazare ºi masã |
|
|
0,00 |
5 |
Consumabile |
|
|
0,00 |
6 |
Echipamente |
|
|
0,00 |
7 |
Servicii |
|
|
0,00 |
8 |
Administrative |
|
|
0,00 |
9 |
Tipãrituri |
|
|
0,00 |
10 |
Publicitate |
|
|
0,00 |
11 |
Alte cheltuieli (se vor nominaliza): |
|
|
0,00 |
|
TOTAL |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
PROCENT - % |
#DIV/0! |
#DIV/0! |
100 |
|
|
|
|
|
|
Reprezentant legal
|
|||
|
.............................. |
|
||
|
(numele, prenumele ºi semnãtura) |
|||
|
Data
................... |
|
||
|
ªtampila |
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] La veniturile obþinute din donaþii, sponsorizari ºi alte
surse, la rubrica de observaþii se va specifica denumirea persoanei fizice
sau juridice care acorda finanþarea, inclusiv datele de identificare ale
acesteia (sediu, cod fiscal, reprezentant legal pentru persoane fizice ºi respectiv
domiciliu, date carte de identitate pentru persoane fizice). |
||||
|
|
|
|
|
ANEXA
4
DECLARATIA DE IMPARTIALITATE
Reprezinta conflict de interese
orice situatie care il impiedica pe beneficiar în orice moment sa actioneze în conformitate
cu obiectivele autoritatii finantatoare, precum ºi situatia în care executarea
obiectiva ºi impartiala a functiilor oricarei persoane implicate în implementarea
proiectului poate fi compromisa din motive familiale, politice, economice sau
orice alte interese comune cu o alta persoana.
Subsemnatul………………………………………………….,
ca persoana fizicã sau ca persoana cu drept de reprezentare a organizatiei
solicitante în ceea ce priveste implementarea proiectului…………………………………………………………………………………………..,
ma oblig sa iau toate masurile preventive necesare pentru a evita orice
conflict de interese, asa cum este acesta definit mai sus, si, de asemenea, ma
oblig sa informez autoritatea finantatoare despre orice situatie ce genereaza
sau ar putea genera un asemenea conflict.
Numele ºi prenumele:
Functia:
Semnatura ºi stampila:
ANEXA
5
CATEGORII DE CHELTUIELI
ELIGIBILE
-
Administrative: chirie sediu, apa, canal, electricitate, comunicatii, gaze, costuri de
incalzire
(se
vor deconta cheltuieli administrative în limita a 30% din valoarea finanþãrii)
-
Inchirieri: echipamente,
mijloace de transport, sali de activitati (seminarii, cursuri, expozitii,
etc.);
-
Onorarii, fond premiere pentru personalul de specialitate direct implicat în proiect, altii decat
cei permanenti;
-
Transport: bilete ºi abonamente
transport, transport echipamente ºi materiale, bonuri de benzina. Transportul
se va realiza pe cat posibil cu cele mai ieftine mijloace de transport, la
clasa a doua;
-
Cazare ºi masa: cazarea ºi masa aferenta persoanelor implicate în derularea proiectului,
conform HG 1860/2006.
-
Consumabile: hartie,
toner, cartus imprimanta, markere, etc.;
-
Achiziþii echipamente
-
Achiziþii servicii: orice activitate prestata de o persoana juridica sau fizica, care nu se
incadreaza la categoriile onorarii. Exemple: traduceri, tehnoredactare,
developari filme foto, comisioane bancare, montaje filme, reparatii,
intretinerea aparaturii, etc.;
-
Tiparituri: brosuri,
pliante, fluturasi, manuale, afise, etc.;
-
Publicitate: actiuni promotionale ale proiectului/programului, costuri legate de
diseminarea informatiilor despre proiect, realizarea unei pagini web, materiale
promotionale, etc;
-
Alte costuri: tot ceea ce
nu poate intra în categoriile mai sus mentionate, dar care se justifica pentru
activitatile proiectului.
- cheltuielile cu reparaþiile clãdirilor aparþinând
cultelor .
CATEGORII DE CHELTUIELI
NEELIGIBILE:
ANEXA 6
MODEL:
CONTRACT DE FINANTARE
a activitatilor/ actiunilor din
cadrul programului de finantari nerambursabile din fonduri publice in anul
……………………………..
Nr……………………………..
Cap. 1 Partile contractante
MUNICIPIUL
TARGOVISTE cu sediul in Targoviste, str. Revolutiei nr. 1-3, reprezentata
prin PRIMAR……………………… si DIRECTOR EXECUTIV………………………….., avand cont nr.
RO08TREZ24A675000203030X, deschis la Trezoreria Targoviste, cod fiscal: 4279944
denumita in continuare institutie finantatoare
si Asociatia/ Societatea/
Dl/.................................................., cu sediul in
localitatea....................................................,
str..........................., nr............., jud.
....................................., cod
fiscal..............................., cont bancar
nr...........................................................................,
deschis la Trezoreria/ Banca
comerciala..........................................., denumita in continuare
beneficiar, in baza dispozitiilor Legii nr. 350/2005, actualizata, privind
regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru
activitati nonprofit de interes general si Hotararea Consiliului Local al
Municipiului Targoviste nr. …………………………….. au convenit incheierea prezentului
contract.
Cap.2 Obiectul si valoarea contractului
Art.1. Obiectul prezentului
contract il constituie finantarea proiectului ,, ……………………………………,, conform HCL
nr. .......................................
Art.2. Institutia finantatoare
repartizeaza suma de …………………………. lei pentru finantarea proiectului sus
mentionat astfel:
-transa I- 30% avans inainte cu
5 zile de inceperea proietului
- transa II- 40% in timpul
derularii proiectului
- transa III- 30%- dupa
validarea raportului final de activitate si a raportului financiar
Cap. 3 Durata contractului
Art.3. Prezentul contract intra
in vigoare la data semnarii lui de catre parti si este valabil pentru perioada
de desfasurare a proiectului conform Cererii de finantare atasata.
Cap. 4 Drepturile si obligatiile partilor
Art.4. Asociatia/ Societatea/
Dl/.................................................., are urmatoarele drepturi
si obligatii:
a)
Sa utilizeze suma
prevazuta la art. 2 exclusiv pentru finantarea cheltuielilor aferente
proiectului mentionat la art. 1, in conformitate cu prevederile Cap. VII-
Procedura privind derularea contractului de finantare si Anexei 5- Categorii
de cheltuieli eligibile din Regulamentul
finantarilor nerambursabile si potrivit prevederilor Legii 350/2005 privind
regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice;
b)
Sa realizeze
actiunile/activitatile prevazute in Cererea de finantare, obiectivele si
indicatorii prevazuti in bugetul de venituri si cheltuieli depus la dosarul de
finantare;
c)
Sa promoveze
imaginea Municipiului Targoviste;
d)
Sa permita
persoanelor delegate de institutia finantatoare sa efectueze controlul privind
modul de utilizare a fondurilor prevazute la art. 2;
e)
Sa finanteze
proiectul cu contributia proprie asa cum este prevazuta in bugetul de venituri
si cheltuieli;
f)
Sa respecte
prevederile actului constitutiv si ale statutului propriu;
g)
Sa intocmeasca si
sa transmita institutiei raportul final
de activitate si raportul financiar insotit de documente justificative de
cheltuieli conform modalitatilor de decontare stabilite de finantator, in
conformitate cu prevederile Cap. VIII- Procedura de raportare si control din
Regulamentul finantarilor nerambursabile;
h)
Sa restituie, in
situatia nerespectarii dispozitiilor legale si a prevederilor prezentului
contract, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din
partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente
acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare:
i)
Sa respecte
Conditiile si criteriile de finantare stabilite de finantator;
j)
Sa permita accesul
gratuit la manifestarile organizate conform proiectului;
Art.5. Institutia finantatoare are
urmatoarele drepturi si obligatii:
a)
Sa supravegheze si
sa controleze modul de utilizare a sumei alocate, precum si modul de respectare
a dispozitiilor legale;
b)
Sa plateasca suma
prevazuta la art. 2, in conformitate cu perioada de desfasurare a proiectului,
asa cum este detaliata in Cererea de finantare .
c)
Sa analizeze
raportul final de activitate si sa dispuna diminuarea valorii contractului in
cazul nerealizarii obiectivelor
Cap. 5 Raspunderea contractuala
Art.6. Pentru neexecutarea sau
executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate prin prezentul contract,
partea in culpa raspunde in conditiile prezentului contract si ale
dispozitiilor legale in vigoare.
Art.7. Forta majora exonereaza
de raspundere partea care o invoca, in conditiile legii.
Cap. 6 Litigii
Art.8. Divergentele care pot
aparea intre parti pe parcursul derularii prezentului contract vor face
obiectul unei concilieri pe cale amiabila. In situatia in care aceasta nu s-a
realizat, partea nemultumita se poate adresa instantei de judecata competente,
in conditiile legii.
Cap. 7 Dispozitii finale
Art.9. Regimul de gestionare a
sumelor alocate si controlul financiar se realizeaza in conditiile legii. Angajarea,
lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor efectuate in baza prezentului
contract se fac potrivit normelor privind finantele publice.
Art.10. Biroul de Audit din
cadrul Primariei Targoviste poate exercita controlul financiar asupra derularii
activitatilor non profit finantate din fonduri publice.
Art.11. Prevederile
contractului au putere deplina pentru parti si se constituie in norme cu
caracter tehnic, financiar si administrativ.
Art.12. Modificarea clauzelor
prezentului contract se poate face numai cu acordul partilor si se consemneaza
intr-un act aditional.
Art.13. Prezentul contract se
incheie in 3 exemplare, dintre care doua exemplare pentru institutia
finantatoare si un exemplar pentru beneficiar.
MUNICIPIUL TARGOVISTE ASOCIATIA …………………………………..
Primar Presedinte/Director
Directia Economica
Birou
Juridic,