MUNICIPIUL TÂRGOVIªTE

 

REGULAMENT

 

privind regimul finanþãrilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Târgoviºte alocate pentru activitãþi nonprofit de interes local

 

 

CUPRINS

 

CAPITOLUL I – Dispozitii Generale. 3

CAPITOLUL II – Procedura de solicitare a finantarii 5

CAPITOLUL III – Criteriile de acordare a ainantarilor nerambursabile. 6

CAPITOLUL IV – Organizarea ºi funcþionarea comisiilor de evaluare ºi selecþie. 6

CAPITOLUL VII – Procedura privind derularea contractului de finanþare. 7

CAPITOLUL VIII – Procedura de raportare ºi control 8

 

 

CAPITOLUL I – Dispoziþii Generale

 

 

A.    SCOP ªI DEFINITII

1.     Prezentul regulament are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general ºi a procedurii pentru atribuirea contractelor de finanþare nerambursabila din fonduri publice, precum ºi caile de atac ale actului sau deciziei autoritatilor finantatoare care aplica procedura de atribuire a contractelor de finanþare nerambursabila acordate din bugetul local al municipiului Targoviste.

2.     In intelesul prezentului regulament, termenii ºi expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:

a)   autoritate finantatoare – Consiliul Local al Municipiului Targoviste;

b)   beneficiar – solicitantul caruia i se atribuie contractul de finanþare nerambursabila în urma aplicarii procedurii selectiei publice de proiecte;

c)    cheltuieli eligibile – cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanþarea nerambursabila, conform anexei  la regulament;

d)   contract de finanþare nerambursabila – contract încheiat, în conditiile legii, intre Consiliul Local al Municipiului Targoviste, în calitate de autoritate finantatoare ºi beneficiar;

e)    finanþare nerambursabila – alocatie financiara directa din fonduri publice, în vederea desfasurarii de catre persoane fizice sau persoane juridice fãrã scop patrimonial a unor activitati nonprofit care sa contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de interes public la nivelul municipiului Targoviste;

f)    fonduri publice – sume alocate din bugetul local de catre Consiliul Local al Municipiului Targoviste;

g)   solicitant – orice persoana fizicã sau juridica fãrã scop patrimonial care depune o propunere de proiect.

3. Prezentul regulament stabileste procedura privind atribuirea contractului de finanþare nerambursabila.

4. Solicitantii trebuie sa fie persoane fiizice sau juridice fãrã scop patrimonial – asociatii ori fundatii constituite conform legii.

5. Finantarile nerambursabile acordate se vor utiliza numai pentru programele ºi proiectele de interes public initiate ºi organizate de catre solicitanti ( în completarea veniturilor proprii ºi a celor primite sub forma de donaþii ºi sponsorizari).

 

B.     DOMENII DE APLICARE

6.     Prevederile prezentului regulament se aplica pentru atribuirea oricarui contract de finanþare nerambursabila de la bugetul local al municipiului Targoviste, având drept scop sprijinirea de acþiuni în domeniul educaþiei, culturii, asistentei sociale, cultelor, sportului.

7.     Prezentul regulament nu se aplica fondurilor speciale de interventie în caz de calamitate ºi de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate si/sau nu aduce atingere procedurilor stabilite prin legi speciale.

8.     Finantarile nerambursabile nu se acorda pentru activitati generatoare de profit ºi nici pentru activitati din domeniile reglementate de Legea nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile ulterioare.

9.     Potrivit dispozitiilor prezentului regulament, nu se acorda finantari nerambursabile pentru activitati ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului ºi nici pentru cheltuieli care se constituie intr-o forma sau alta în renumeratie pentru membrii organizatiei.

 

C.    PRINCIPII DE ATRIBUIRE A CONTRACTELOR DE FINANÞARE NERAMBURSABILA

10. Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finanþare nerambursabila de catre Consiliul Local Municipal Targoviste sunt:

a)    libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca persoana juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba dreptul de a deveni, în conditiile legii, beneficiar;

b)    eficacitatea utilizarii fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurential ºi a criteriilor care sa faca posibila evaluarea propunerilor ºi a specificatiilor tehnice ºi financiare pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabila;

c)     transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor interesati a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabila;

d)    tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor de selectie ºi a criteriilor pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabila, astfel incat orice persoana fizica sau juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba sanse egale de a i se atribui contractul respectiv;

e)     excluderea cumulului, în sensul ca aceeasi activitate urmarind realizarea unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de atribuirea mai multor contracte de finanþare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare în decursul unui an;

f)     neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitatii destinarii fondurilor nerambursabile unei activitati a carei executare a fost deja inceputa sau finalizata la data încheierii contractului de finanþare;

g)    cofinanþarea, în sensul ca finantarile nerambursabile trebuie insotite de o contributie de minimum 10% din valoarea totala a finantarii din partea beneficiarului;

h)    anualitatea, în sensul derularii intregii proceduri de finanþare în cadrul anului calendaristic în care s-a acordat finanþarea nerambursabila din bugetul local.

11. Finanþarea se acorda pentru acoperirea partiala a unui program ori proiect în baza unui contract încheiat intre parti, ºi a anexelor I – cerere de finanþare ºi II – buget..

12. Pentru acelasi domeniul, un beneficiar nu poate contracta decat o singura finanþare nerambursabila în decursul unui an;

13. Propunerile privind acordarea de sprijin nerambursabil solicitantilor acestora vor fi înaintate Consiliului Local Targoviºte de cãtre o comisie desemnatã de catre Primar

 

D.    PREVEDERI BUGETARE

14. Programele ºi proiectele de interes public vor fi selecþionate pentru finanþare în cadrul limitelor fondului anual aprobat de Consiliul local al municipiului Targoviste, stabilit potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea ºi raportarea bugetului local.

 

E. TRANSPARENTA PUBLICA ªI  DECIZIONALA

15. Procedurile de planificare ºi executare a plafoanelor de cheltuieli privind finantarile nerambursabile, desemnarea membrilor comisiei de evaluare ºi selecþie, procedurile de atribuire a contractelor de finanþare nerambursabila, contractele de finanþare nerambursabila semnate de autoritatea finantatoare cu beneficiarii, precum ºi rapoartele de executie bugetara privind finantarile nerambursabile, constituie informatii de interes public, potrivit dispozitiilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

16. La finalul exercitiului bugetar, autoritatea finantatoare, prin compartimetul de specialitate, are obligatia intocmirii unui raport cu privire la contractele de finantare nerambursabila incheiate in cursul anului fiscal, care va cuprinde programele finantate, beneficiarii si rezultatele contractului. Raportul va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, precum si pe site-ul propriu al autoritatii finantatoare.

 

CAPITOLUL II – Procedura de solicitare a finantarii

 

1.     Atribuirea contractelor de finanþare nerambursabila se face pe baza selectiei publice de proiecte, procedura care permite atribuirea unui contract de finanþare nerambursabila din fonduri publice, prin selectarea acestuia de catre o comisie desemnata de Primar/Consiliul Local, cu respectarea principiilor prevazute.

2.     Anual vor exista doua sesiuni de selectie a proiectelor, pentru fiecare semestru calendaristic. .

3.     Procedura de selectie de proiecte, organizata de Primaria ºi Consiliul local Targoviste va cuprinde urmatoarele etape:

a)   publicarea programului anual pentru acordarea finantarilor nerambursabile;

b)   publicarea anuntului de participare;

c)    inscrierea candidatilor;

d)   transmiterea documentatiei;

e)    prezentarea propunerilor de proiecte;

f)    verificarea eligibilitatii, inregistrarii ºi a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica ºi financiara;

g)   evaluarea  propunerilor deproiecte;

h)   comunicarea rezultatelor;

i)     încheierea contractului sau contractelor de finanþare nerambursabila;

j)     publicarea anuntului de atribuire a contractului sau contractelor de finanþare nerambursabila

Documentaþia de solicitare a finantarii se va depune în doua exemplare (original ºi copie) precum ºi în format electronic (prin posta electronica) la registratura Consiliului Local al municipiului Targoviste, la sediul Primariei , situat în str. Revolutiei nr1-3.

4.    Documentaþia va fi intocmita în limba romana.

5.     Propunerea de proiect are caracter ferm ºi obligatoriu din punct de vedere al continutului ºi trebuie sa fie semnata, pe propria raspundere, de catre solicitant sau de catre o persoana imputernicita legal de acesta.

6.     Bugetul proiectului va fi prezentat exclusiv în lei (RON) ºi va ramane ferm pe toata durata de indeplinire a contractului de finanþare nerambursabila.

7.     In vederea organizarii competitiei de selecþie, pentru a primi finanþare, documentatiile prevazute la pct. 8 ºi 9 din prezentul capitol se vor depune în termenul stabilit de catre autoritatea finantatoare prin anuntul de participare.

8.    Documentaþia solicitantilor persoane juridice va contine actele prevazute mai jos:

a)   formularul de solicitare a finantarii conform anexei 1;

b)   bugetul de venituri ºi cheltuieli al programului/proiectului;

c)    declaratia consiliului director al organizatiei fãrã scop lucrativ solicitante;

d)    actul constitutiv, statutul ºi certificatul de inregistrare fiscala, actele doveditoare ale sediului organizatiei solicitante ºi actele aditionale, dupã caz;

e)     situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, inregistrate la administratia finantelor publice a municipiului Targoviste.

      în cazul în care acestea nu sunt finalizate, se vor depune situatiile aferente exercitiului financiar anterior

f)     documente privind colaborarea sau parteneriatul cu alte consilii locale sau cu organizatii guvernamentale ºi neguvernamentale, daca este cazul;

g)   CV-ul coordonatorului de proiect

h)   certificat fiscal din care sa rezulte ca solicitantul nu are datorii catre stat ºi bugetul local

i)     declaratia de impartialita

alte documente considerate relevante de catre aplicant.

10. Documentaþia solicitantilor persoane fizice:

a.    Formularul de solicitare a finantarii (cererea de finanþare);

b.   bugetul de venituri ºi cheltuieli al proiectului;

alte documente considerate relevante pentru realizarea activitatilor proiectului

 

CAPITOLUL III – Criteriile de acordare a ainantarilor nerambursabile

 

1.     Vor fi supuse evaluarii comisie de analizã desemnatã de Primar conform Cap. IV, pct.1, numai solicitarile care intrunesc urmatoarele criterii de selecþie:

a) programele ºi proiectele sunt de interes public local/regional;

b) este dovedita capacitatea organizatorica ºi functionala a beneficiarului finantarii prin: - experienta în domeniul administrarii altor programe ºi proiecte similare

- caile ºi modalitatile de identificare a beneficiarilor proiectului (cetatenii, comunitatea);

- capacitatea resurselor umane de a asigura desfasurarea programului sau proiectului la nivelul propus;

- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile publice, cu alte organizatii guvernamentale ºi neguvernamentale din tara ºi din strãinatate, dupã caz.

2.     Toate cererile selecþionate în urma trierii sunt supuse evaluarii. La acordarea punctajului vor fi considerate ca prioritare:

o  Relevanta proiectului propus, prin raportare la obiectivele programului

o  Relevanta proiectului propus, pentru nevoile identificate, la nivel local/regional;

o  Gradul de implicare ºi conlucrare dintre organizatii ;

o  Claritate ºi realism în alcatuirea planului de actiune;

o  Claritatea, relevanta ºi corelarea bugetului cu activitatile propuse;

o  Perceptia  ºi audienta publica a impactului prevazut;

3.    Nu sunt selecþionate programele ori proiectele aflate în una dintre urmatoarele situatii:

a)   documentaþia prezentatã este incompleta ºi nu respecta prevederile pct. 9 ºi 10 din capitolul II;

b)   au conturile bancare blocate;

c)    solicitantii nu au respectat un contract de finanþare anterior ;

d)   solicitantii au prezentat declaratii inexacte la o participare anterioara.

e)    solicitantii nu si-au indeplinit obligatiile de plata exigibile a impozitelor, taxelor ºi contributiilor catre bugetul stat, bugetul local, precum ºi bugetul asigurarilor sociale de stat.

f)    Solicitantii nu au inscrisa în statutul organizatiei,activitatea corespunzatoare domeniului pentru care doresc finanþare ;

 

CAPITOLUL IV – Organizarea ºi funcþionarea comisiilor de evaluare ºi selecþie

 

1.     Evaluarea ºi selecþia solicitãrilor se va face de cãtre comisia de evaluare ºi selecþie stabilita de Primar.

2.     Comisia de evaluare ºi selecþie va fi formata din minimum 5 persoane, numita prin dispoziþie a primarului.

3.     ªedinþele comisiei sunt conduse de un preºedinte, ales dintre membrii comisiei prin vot deschis.

4.     Preºedintele comisiei va asigura convocarea ºi prezenta membrilor comisiei, în termen de 5 zile de la data comunicãrii de cãtre secretarul comisiei a problemelor a cãror rezolvare este de competenta comisiei.

5.     Comunicãrile secretarului comisiei vor fi înaintate în scris ºi pe mail la adresele stabilite de comun acord cu preºedintele comisiei.

6.     Secretarul comisiei va fi desemnat de Primar,prin dispoziþie, din cadrul,aparatului de specialitate. Secretarul nu are drept de vot.

7.     Fiecare membru al comisiei va semna o declaraþie de imparþialitate, potrivit modelului prevãzut în anexele Regulamentului.

Comisiile hotãrãsc prin votul majoritãtii simple membrilor

 

 

CAPITOLUL V – Procedura evaluãrii ºi a selecþionãrii proiectelor

 

1.     Documentaþiile de solicitare a finanþãrii vor fi comunicate de urgenta, pe mãsura înregistrãrii, secretariatului comisiei de evaluare ºi selecþie. Secretariatul comisiei va verifica existenta in cadrul documentatiei depuse a tuturor documentelor prevazute la art. 8 si/sau 9 din Capitolul II – Procedura de solicitare a finantarii. In cazul in care se constata ca documentatia este incompleta, secretariatul comisiei va pune in vedere solicitantului o singura data sa o completeze cu documentele lipsa, dar numai in interiorul termenului stabilit de depunere a cererilor de finantare. Secretariatul comisiei nu va accepta documentaþiile înregistrate dupã termenul limita corespunzãtor sesiunii de finanþare. Acestea vor fi returnate solicitantului cu prioritate.

2.     Documentaþia de solicitare a finanþãrii este analizata de cãtre membrii comisiei de evaluare ºi selecþie în termenul stabilit prin anunþul de participare ºi va fi notata potrivit criteriilor de evaluare.

3.     Comisia de evaluare ºi selecþie înainteazã procesul verbal de stabilire a proiectelor câºtigãtoare a procedurii de selecþie Aparatului Permanent al Consiliului Local în vederea întocmirii proiectului de hotãrâre de consiliu privind alocarea sumelor din bugetul local.

4.     In termen de 10 zile de la data încheierii lucrãrilor, secretarul comisiei comunica în scris aplicanþilor, rezultatul selecþiei, precum ºi fondurile propuse a fi alocate.

Toate cererile selecþionate în urma trierii sunt supuse evaluãrii pe baza urmãtoarei grile de evaluare:

 

Criteriu

pondere (%)

- capacitate de realizare,relevanta,voluntariat

25

- consistenta tehnica

1o

- parteneriate ºi participarea parþilor

15

- soliditate ºi coerenta financiara/susþinere economica

15

-oportunitate ºi rezultate aºteptate

10

- durabilitatea programului / proiectului cultural

25

 

CAPITOLUL VI – Încheierea contractului de finanþare

 

1.     Contractul se încheie intre Consiliul Local al municipiului Târgoviºte ºi solicitantul selecþionat, în termen de maxim 30 de zile de la data comunicãrii rezultatului sesiunii de selecþie pe site-ul Primãriei Târgoviºte(www.pmtgv.ro).

2.     La contract se vor anexa formularul de solicitare a finanþãrii precum ºi bugetul de venituri ºi cheltuieli al programului/proiectului.

 

CAPITOLUL VII – Procedura privind derularea contractului de finanþare

 

1.    Cheltuielile eligibile vor putea fi finanþate în baza unui contract de finanþare nerambursabila numai în mãsura în care sunt justificate ºi oportune ºi au fost contractate în perioada executãrii contractului.

 

2.     Categoriile de cheltuieli eligibile ºi neeligibile sunt cuprinse în anexele la prezentul regulament.

3.     Autoritatea finanþatoare ºi beneficiarul pot stabili în contractul de finanþare nerambursabila ca plãþile cãtre beneficiar sã se facã în transe, în raport cu faza proiectului ºi cheltuielile aferente.

4.     Atunci când, pentru îndeplinirea obligaþiilor contractuale, beneficiarul achiziþioneazã, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrãri sau servicii, procedura de achiziþie este cea prevãzuta de Legea  nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

CAPITOLUL VIII – Procedura de raportare ºi control

 

1.     Pe parcursul derulãrii contractului, solicitanþii care au primit finanþare au obligaþia sa prezinte Consiliului local al municipiului Târgoviºte  urmãtoarele raportãri:

1a. raportãri intermediare: vor fi depuse înainte de solicitarea oricãrei transe intermediare, în vederea justificãrii transei anterioare.

1b. raportare finala: depusa în termen de 15 zile de la încheierea activitãþii ºi va cuprinde obligatoriu justificarea cheltuielilor la nivelul întregului proiect cuprinzand atât finanþarea proprie cat ºi contribuþia Consiliului Local Târgoviºte.

1.2 Raportãrile vor fi întocmite în conformitate cu anexele la regulament  ºi vor fi însotite de documentele justificative pentru cheltuielile efectuate.

2.     Proiectele/programele pentru care nu s-au depus rapoartele finale în termenul stabilit prin contract nu vor obþine decontarea transei finale ºi vor urma procedurile specifice.

3.     Comisia de Evaluare ºi Selecþie va stabili duratele contractelor de finanþare astfel incot sa asigure derularea procedeului de finanþare a contractului ºi de decontare a ultimei transe în anul calendaristic în care s-a acordat finanþarea.

4.     Pentru justificarea cheltuielilor eligibile efectuate, se vor prezenta ºi vor fi acceptate doar documente justificative conform prevederilor legale în vigoare. .

5.     Data documentelor justificative trebuie sa fie în concordanta cu perioada desfãsurarii acþiunii.

6.     Autoritatea finanþatoare îºi rezerva dreptul de a face verificãri, atât în perioada derulãrii contractului de finanþare nerambursabila, cat ºi ulterior validãrii raportului final, dar nu mai târziu de 3 luni de la data validãrii.

5.     Contractele de finanþare nerambursabile vor prevedea, sub sancþiunea nulitãþii, calitatea Biroului Audit din cadrul Primãriei Târgoviºte de a exercita controlul financiar asupra derulãrii activitãþilor nonprofit finanþate din fondurile publice.

Regimul de gestionare a sumelor finanþate ºi controlul financiar se realizeazã în condiþiile legii. Auditarea sumelor utilizate se va face de cãtre compartimentele de specialitate/auditorii independenþi/comisii de evaluare. Dosarul complet conþinând raportul final al proiectului trebuie pãstrat timp de cinci ani în arhiva aplicantului pentru un eventual audit ulterior

 

CAPITOLUL IX – Sancþiuni

 

1.     Orice comunicare, solicitare, informare, notificare în legãtura cu procedura de selecþie sau derularea contractelor de finanþare se va transmite de cãtre solicitanþii finanþãrii sub forma de document scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul primirii la registratura Primãriei Târgoviºte,str.revolutiei, nr.1-3. Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu exceptia documentelor care confirma primirea.

2.    Prezentul regulament se completeaza cu prevederile legale,generale ºi specifice, în vigoare.

3.     Prevederile regulamentului vor fi aplicate tuturor finantarilor nerambursabile acordate din bugetul local incepand cu data aprobarii prezentului regulament;

4.     Prezentul regulament ramane în vigoare pana la aparitia normelor metodologice aferente Legii nr.350/2005.

5.    Anexele urmatoare fac parte integranta din prezentul regulament.

a)   Anexa 1 – formular cerere de finanþare

b)   Anexa 2 – declaraþie pe propria rãspundere

c)    Anexa 3 – bugetul de venit ºi cheltuieli

d)   Anexa 4 – declaraþie de imparþialitate a membrilor Comisiei Evaluare ºi Selecþie

e)    Anexa 5 – cheltuieli eligibile ºi neeligibile

f)    Anexa 6 – Model contract de finantare

 

 

                                                                                       VIZAT DE LEGALITATE,

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚÃ,                            SECRETARUL MUNICIPIULUI,

       jr. Cãtãlin Rãdulescu                                               jr. Chiru Cãtãlin Cristea


ANEXA 1

 

FORMULAR DE CERERE DE FINANÞARE

(Orice modificare în textul original al formularului  atrage dupã sine respingerea cereri.)

A) Aplicantul

1.Solicitant:

Numele complet:                    

Acronimul(daca exista):         

Adresa:

Cod fiscal/(CNP-persoana fizica):

Telefon:                                                           Fax :   

E-mail:            

 

2.Date bancare:

Denumirea bãncii:                  

Numãrul de cont:       

Titular:            

 

3.Datele persoanei care are dreptul de a reprezenta solicitantul (reprezentantul legal*):

Nume:            

Tel./Fax:                                                                      ………………………..……………..

E-mail:                                                                                   ....................................................                                                                                                                Semnãtura

 

4.Responsabilul de proiect(daca este diferit de persoana de la punctul 3):

Nume:                        

Tel./Fax:

E-mail:                                                                                                                                                               .......................................................                                                                                                                     Semnãtura

 

5.Descrierea activitãþii, a resurselor ºi a obiectivelor solicitantului. Descrierea  experienþei în scrierea ºi managementul  proiectelor

 

 

* Reprezentant  legal – conducãtorul instituþiei, organizaþiei, menþionat în statut sau persoana din cadrul organizaþiei împuternicita legal  printr-un document atașat la cererea de finanþare

B. Proiectul

 

6.Titlul proiectului:

 

7.Locul desfãºurãrii proiectului (localitate):

 

8.Durata proiectului:  de la    ...........          pânã la    ............

9.Rezumatul proiectului , structurat astfel:

- titlul

- scopul

-obiective

- grupuri þintã, beneficiari

- activitãþile principale

- rezultatele estimate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Suma solicitata:

11. Echipa Proiectului:

 12. Partenerul (-ii) proiectului(daca este cazul):

- coordonate (adresa, tel/fax, e-mail, web site)

- scopurile ºi obiectivele prevãzute în statut

- scurta descriere a activitãþilor derulate (max 10 rânduri)

13. Ordinea de prioritate (in cazul în care aþi aplicat mai multe proiecte la aceasta runda va rugam sa precizaþi ordinea importantei lor pentru dumneavoastrã, luând în considerare procedura de aplicare):

14. Domeniul pentru care se aplica:

 

Data:............................

 

Semnãtura reprezentantului legal                                            Semnãtura coordonatorului de proiect

 

Stampila instituþiei / organizaþiei


 

ANEXA 2

DECLARAÞIE

Subsemnatul .................. , domiciliat în localitatea ................ , str........... nr. ..... , bl .... , ap ...., sectorul/judeþul ............ , codul poºtal ........... , posesor al actului de identitate .......... seria ........ nr........ , codul numeric personal .............. , în calitate de reprezentant al asociaþiei/fundaþiei/organizaþiei ........…... , declar pe propria rãspundere cã nu mã aflu/persoana juridicã pe care o reprezint nu se aflã în nici una dintre urmãtoarele situaþii:

 

a) în incapacitate de platã;

b) cu conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreºti definitive;

c) nu am încãlcat/a încãlcat cu bunã ºtiinþã prevederile unui alt contract finanþat din fonduri publice;

d) nu sunt vinovat de declaraþii false cu privire la situaþia economicã;

e) nu am/are restanþe cãtre bugetul de stat, bugetul locale sau fondurile speciale;

f) nu sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înºelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri;

g) nu am beneficiat în cursul acestui an fiscal pentru activitatea mentionata în cererea de finanþare (Anexa 1 din Regulamentul privind regimul finantarilor nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Targoviste alocate pentru activitati nonprofit de interes local) de o alta finanþare de la bugetul local;

h) nu încalc prevederile Legii 350/2006 Art.12, alin 2) prin care - ``In cazul în care un beneficiar contracteaza, în cursul aceluiasi an calendaristic, mai mult de o finanþare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare, nivelul finantarii nu poate depasi o treime din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul autoritatii finantatoare respective``.

Cunoscând pedeapsa prevãzutã de art. 326 din Codul penal pentru infracþiunea de fals în declaraþii, am verificat datele din prezenta declaraþie, care este completã ºi corectã.

 

 

 

Semnãtura

..........................

 

 

Data

..................

 

 

 

 

ANEXA 3

 

 

 

 

 

BUGETUL DE VENITURI ªI CHELTUIELI

 

 

 

 

 

Organizaþia/Persoana fizica

Proiectul

Perioada ºi locul desfãºurãrii

 

 

 

 

 

Nr.crt.

Denumire indicatori

TOTAL

OBSERVAÞII 1

I.

VENITURI – TOTAL,         din care:

0,00

 

1

 Contributia beneficiarului (a+b+c+d)

0,00

 

a).

contributie proprie

0,00

 

b).

donaþii

0,00

 

c).

sponsorizari

0,00

 

d).

alte surse

0,00

 

2

 Finanþare nerambursabila din bugetul local

0,00

 

II.

CHELTUIELI – TOTAL,     din care:

0,00

 

1

Închirieri

0,00

 

2

Onorarii / fond premiere

0,00

 

3

Transport

0,00

 

4

Cazare ºi masã

0,00

 

5

Consumabile

0,00

 

6

Echipamente

0,00

 

7

Servicii

0,00

 

8

Administrative

0,00

 

9

Tipãrituri

0,00

 

10

Publicitate

0,00

 

11

Alte cheltuieli (se vor nominaliza):

0,00

 

 

TOTAL

0,00

 

 

PROCENT - %

100

 

 

 

 

 

 

Detalierea cheltuielilor cu evidetierea surselor de finanþare pe fiecare categorie de cheltuiala:

 

 

 

 

 

Nr. crt.

Categoria
bugetara

Contribuþia UATM Targoviste

Contributia Beneficiarului

Total
buget

1

Închirieri

 

 

0,00

2

 Onorarii /fond premiere

 

 

0,00

3

Transport

 

 

0,00

4

Cazare ºi masã

 

 

0,00

5

Consumabile

 

 

0,00

6

Echipamente

 

 

0,00

7

Servicii

 

 

0,00

8

Administrative

 

 

0,00

9

Tipãrituri

 

 

0,00

10

Publicitate

 

 

0,00

11

Alte cheltuieli (se vor nominaliza):

 

 

0,00

 

TOTAL

0,00

0,00

0,00

 

PROCENT - %

#DIV/0!

#DIV/0!

100

 

 

 

 

 

 

Reprezentant legal                                                    

 

 ..............................

 

 

(numele, prenumele ºi semnãtura)                         

 

         Data ...................

 

 

         ªtampila

 

 

 

 

 

 

 

[1] La veniturile obþinute din donaþii, sponsorizari ºi alte surse, la rubrica de observaþii se va specifica denumirea persoanei fizice sau juridice care acorda finanþarea, inclusiv datele de identificare ale acesteia (sediu, cod fiscal, reprezentant legal pentru persoane fizice ºi respectiv domiciliu, date carte de identitate pentru persoane fizice).

 

 

 

 

 


ANEXA 4

 

 

DECLARATIA DE IMPARTIALITATE

 

    Reprezinta conflict de interese orice situatie care il impiedica pe beneficiar în orice moment sa actioneze în conformitate cu obiectivele autoritatii finantatoare, precum ºi situatia în care executarea obiectiva ºi impartiala a functiilor oricarei persoane implicate în implementarea proiectului poate fi compromisa din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o alta persoana.

    Subsemnatul…………………………………………………., ca persoana fizicã sau ca persoana cu drept de reprezentare a organizatiei solicitante în ceea ce priveste implementarea proiectului………………………………………………………………………………………….., ma oblig sa iau toate masurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, asa cum este acesta definit mai sus, si, de asemenea, ma oblig sa informez autoritatea finantatoare despre orice situatie ce genereaza sau ar putea genera un asemenea conflict.

 

    Numele ºi prenumele:

 

    Functia:

 

    Semnatura ºi stampila:


ANEXA 5

CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE

-          Administrative: chirie sediu, apa, canal, electricitate, comunicatii, gaze, costuri de incalzire

(se vor deconta cheltuieli administrative în limita a 30% din valoarea finanþãrii)

-          Inchirieri: echipamente, mijloace de transport, sali de activitati (seminarii, cursuri, expozitii, etc.);

-          Onorarii, fond premiere pentru personalul de specialitate direct implicat în proiect, altii decat cei permanenti;

-          Transport: bilete ºi abonamente transport, transport echipamente ºi materiale, bonuri de benzina. Transportul se va realiza pe cat posibil cu cele mai ieftine mijloace de transport, la clasa a doua;

-          Cazare ºi masa: cazarea ºi masa aferenta persoanelor implicate în derularea proiectului, conform HG 1860/2006.

-          Consumabile: hartie, toner, cartus imprimanta, markere, etc.;

-          Achiziþii echipamente

-          Achiziþii servicii: orice activitate prestata de o persoana juridica sau fizica, care nu se incadreaza la categoriile onorarii. Exemple: traduceri, tehnoredactare, developari filme foto, comisioane bancare, montaje filme, reparatii, intretinerea aparaturii, etc.;

-          Tiparituri: brosuri, pliante, fluturasi, manuale, afise, etc.;

-          Publicitate: actiuni promotionale ale proiectului/programului, costuri legate de diseminarea informatiilor despre proiect, realizarea unei pagini web, materiale promotionale, etc;

-          Alte costuri: tot ceea ce nu poate intra în categoriile mai sus mentionate, dar care se justifica pentru activitatile proiectului.

-    cheltuielile cu reparaþiile clãdirilor aparþinând cultelor .

                                                                

CATEGORII DE CHELTUIELI NEELIGIBILE:

 

 

 

                                                                                                                                                                                    ANEXA 6

MODEL:

CONTRACT DE FINANTARE

a activitatilor/ actiunilor din cadrul programului de finantari nerambursabile din fonduri publice in anul ……………………………..

Nr……………………………..

 

Cap. 1 Partile contractante

            MUNICIPIUL TARGOVISTE cu sediul in Targoviste, str. Revolutiei nr. 1-3, reprezentata prin PRIMAR……………………… si DIRECTOR EXECUTIV………………………….., avand cont nr. RO08TREZ24A675000203030X, deschis la Trezoreria Targoviste, cod fiscal: 4279944 denumita in continuare institutie finantatoare

si Asociatia/ Societatea/ Dl/.................................................., cu sediul in localitatea...................................................., str..........................., nr............., jud. ....................................., cod fiscal..............................., cont bancar nr..........................................................................., deschis la Trezoreria/ Banca comerciala..........................................., denumita in continuare beneficiar, in baza dispozitiilor Legii nr. 350/2005, actualizata, privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general si Hotararea Consiliului Local al Municipiului Targoviste nr. …………………………….. au convenit incheierea prezentului contract.

Cap.2 Obiectul si valoarea contractului        

Art.1. Obiectul prezentului contract il constituie finantarea proiectului ,, ……………………………………,, conform HCL nr. .......................................

Art.2. Institutia finantatoare repartizeaza suma de …………………………. lei pentru finantarea proiectului sus mentionat astfel:

-transa I- 30% avans inainte cu 5 zile de inceperea proietului

- transa II- 40% in timpul derularii proiectului

- transa III- 30%- dupa validarea raportului final de activitate si a raportului financiar

Cap. 3 Durata contractului                                    

Art.3. Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre parti si este valabil pentru perioada de desfasurare a proiectului conform Cererii de finantare atasata.

Cap. 4 Drepturile si obligatiile partilor

Art.4. Asociatia/ Societatea/ Dl/.................................................., are urmatoarele drepturi si obligatii:

a)      Sa utilizeze suma prevazuta la art. 2 exclusiv pentru finantarea cheltuielilor aferente proiectului mentionat la art. 1, in conformitate cu prevederile Cap. VII- Procedura privind derularea contractului de finantare si Anexei 5- Categorii de  cheltuieli eligibile din Regulamentul finantarilor nerambursabile si potrivit prevederilor Legii 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice;

b)      Sa realizeze actiunile/activitatile prevazute in Cererea de finantare, obiectivele si indicatorii prevazuti in bugetul de venituri si cheltuieli depus la dosarul de finantare;

c)      Sa promoveze imaginea Municipiului Targoviste;

d)     Sa permita persoanelor delegate de institutia finantatoare sa efectueze controlul privind modul de utilizare a fondurilor prevazute la art. 2;

e)      Sa finanteze proiectul cu contributia proprie asa cum este prevazuta in bugetul de venituri si cheltuieli;

f)       Sa respecte prevederile actului constitutiv si ale statutului propriu;

g)      Sa intocmeasca si sa transmita institutiei  raportul final de activitate si raportul financiar insotit de documente justificative de cheltuieli conform modalitatilor de decontare stabilite de finantator, in conformitate cu prevederile Cap. VIII- Procedura de raportare si control din Regulamentul finantarilor nerambursabile;

h)      Sa restituie, in situatia nerespectarii dispozitiilor legale si a prevederilor prezentului contract, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare:

i)        Sa respecte Conditiile si criteriile de finantare stabilite de finantator;

j)        Sa permita accesul gratuit la manifestarile organizate conform proiectului;

   Art.5. Institutia finantatoare are urmatoarele drepturi si obligatii:

a)      Sa supravegheze si sa controleze modul de utilizare a sumei alocate, precum si modul de respectare a dispozitiilor legale;

b)      Sa plateasca suma prevazuta la art. 2, in conformitate cu perioada de desfasurare a proiectului, asa cum este detaliata in Cererea de finantare .

c)      Sa analizeze raportul final de activitate si sa dispuna diminuarea valorii contractului in cazul nerealizarii obiectivelor

Cap. 5 Raspunderea contractuala

Art.6. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate prin prezentul contract, partea in culpa raspunde in conditiile prezentului contract si ale dispozitiilor legale in vigoare.

Art.7. Forta majora exonereaza de raspundere partea care o invoca, in conditiile legii.

Cap. 6 Litigii

Art.8. Divergentele care pot aparea intre parti pe parcursul derularii prezentului contract vor face obiectul unei concilieri pe cale amiabila. In situatia in care aceasta nu s-a realizat, partea nemultumita se poate adresa instantei de judecata competente, in conditiile legii.

Cap. 7 Dispozitii finale

Art.9. Regimul de gestionare a sumelor alocate si controlul financiar se realizeaza in conditiile legii. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor efectuate in baza prezentului contract se fac potrivit normelor privind finantele publice.

Art.10. Biroul de Audit din cadrul Primariei Targoviste poate exercita controlul financiar asupra derularii activitatilor non profit finantate din fonduri publice.

Art.11. Prevederile contractului au putere deplina pentru parti si se constituie in norme cu caracter tehnic, financiar si administrativ.

Art.12. Modificarea clauzelor prezentului contract se poate face numai cu acordul partilor si se consemneaza intr-un act aditional.

Art.13. Prezentul contract se incheie in 3 exemplare, dintre care doua exemplare pentru institutia finantatoare si un exemplar pentru beneficiar.

 

 

MUNICIPIUL TARGOVISTE                                               ASOCIATIA …………………………………..

Primar                                                                                Presedinte/Director

                                                                                                                   

Directia Economica

 

Birou Juridic,