ANEXA
LA H.C.L. NR. 127/10.04.2017
REGULAMENT DE
ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
CAPITOLUL I
DISPOZIȚII GENERALE
Art. 1 Preambul
(1)
În temeiul art. 7 alin. 4 din
Regulamentul (UE) nr. 1301/2013 al Parlamentului European și al Consiliului si
art. 123. alin. 6 din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013
al Parlamentului European și al Consiliului, Hotărârii nr. 398/27.05.2015 pentru
stabilirea cadrului instituțional de coordonare și gestionare a fondurilor
europene structurale și de investiții și pentru asigurarea continuității
cadrului instituțional de coordonare și gestionare a instrumentelor structurale
2007-2013, modificată și completată prin HG nr. 904/2016, Ordinului MDRAPFE nr.
112/20.01.2017 pentru aprobarea Documentului Cadru de Implementare a Dezvoltării
Urbane Durabile Axa Prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile,
Autoritatea Urbană este Organism Intermediar secundar (de nivel II) și va fi parte integrantă din sistemul de management și control al
POR 2014-2020.
(2)
Autoritatea urbană este o structură funcțională,
din cadrul Municipiului Târgoviște, care are responsabilitatea îndeplinirii
atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte, propuse spre finanțare
în cadrul Axei prioritare 4 - Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile a
Programului Operațional Regional 2014-2020, aferente Strategiei Integrate de
Dezvoltare Urbană a Municipiului Târgoviște, atribuție delegată acesteia de
către AM POR prin Acordul de delegare menționat anterior. În acest context,
Autoritatea urbană îndeplinește rolul de Organism
intermediar de nivel II.
(3)
Autoritatea Urbană este
vizată de procedura de desemnare prevazută la art. 124 din Regulamentul (UE)
nr. 1303/2013, dar numai cu privire la atribuția delegată. Astfel, în calitate
de organism intermediar in temeiul art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1301/2013,
Autoritatea Urbană se supune în timpul implementării programului, auditurilor
de sistem și auditului operațiunilor efectuate de Autoritatea de Audit, precum și
auditurilor realizate de Comisia Europeană sau de Curtea de Conturi Europeană.
Art. 2
Obiectul de activitate
În baza
unei metodologii și a unor criterii de selecție elaborate
de către AM POR și aprobate de către Comitetul de Monitorizare al POR 2014-2020
prin Decizia nr. 22 din data de 8 decembrie 2016, precum și a unei proceduri
specifice, Autoritatea Urbană va selecta proiectele
prioritare finanțabile prin intermediul Axei prioritare 4 a POR.
CAPITOLUL II
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
În conformitate cu art. 7 alin. 4 din Regulamentul (UE) nr. 1301/2013
al Parlamentului European și al Consiliului si art. 123. alin. 6 din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013
al Parlamentului European si al Consiliului, Hotărârii nr.
398/27.05.2015 pentru stabilirea cadrului instituțional de coordonare și
gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții și pentru
asigurarea continuității cadrului instituțional de coordonare și gestionare a
instrumentelor structurale 2007-2013, modificată și completată prin HG nr. 904/2016, Ordinului MDRAPFE nr. 112/20.01.2017 pentru
aprobarea Documentului Cadru de Implementare a Dezvoltării Urbane Durabile
Axa Prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile, Autoritatea de
Management pentru Programul Operațional Regional (AM POR) deleagă Municipiului
Târgoviște atribuția de selectare strategică a proiectelor finanțabile prin
intermediul POR 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltarii urbane
durabile prin Autoritatea Urbană - Organism Intermediar secundar (de nivel II).
Art. 3 Structura organizatorica a
Autoritatii Urbane
(1)
Autoritatea Urbană va
avea în componență un număr impar de membri, respectiv 3 membri cu drept de vot,
din care unul va fi Coordonatorul Autorității Urbane. Componența Autorității
Urbane se stabilește prin dispoziție de primar. Pot fi membri în cadrul Autorității
Urbane reprezentanți ai diferitelor structuri interne din cadrul Primariei
Municipiului Târgoviște, inclusiv din cadrul instituțiilor publice din
subordine.
(2)
Autoritatea Urbană va avea un
secretariat format din doua persoane, fără drept de vot, desemnat din cadrul
aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Târgoviște, care va avea
rolul de a asigura suportul necesar pentru desfășurarea procesului de
prioritizare și selecție, organizând reuniunile de lucru și punând la dispoziția
membrilor Autorității Urbane, documentele necesare pentru parcugerea procesului
de prioritizare și selecție a proiectelor. Secretariatul Autorității Urbane nu
poate participa la procesul de prioritizare și selecție, neavând drept de vot.
(3)
Pentru a preveni situațiile de conflict
de interese, membrii Autorității Urbane completează o declarație privind
conflictul de interese în conformitate cu prevederile art. 57 din Regulamentul
(UE) nr. 966/2012 privind normele financiare aplicabile bugetului general al
Uniunii și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1605/2002 al Consiliului.
(4) Persoanele
nominalizate, prin dispoziție de primar, să facă parte din Autoritatea Urbană
nu pot fi implicate în activitățile de pregătire/implementare a proiectelor
finanțabile în cadrul Axei prioritare 4 a POR 2014-2020, deoarece implicarea
membrilor Autorității Urbane în pregătirea/implementarea proiectelor precizate
anterior constituie o încălcare a principiului separării funcțiilor în cadrul
unui sistem de management și control.
CAPITOLUL III
ATRIBUȚII
Art. 4
Autoritatea Urbană are următoarele atribuții:
(1) Aplică
metodologia și criteriile pentru selectarea strategică a fiselor de proiecte
din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Târgoviște,
inclusiv din scenariul selectat din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului
Târgoviște, cu respectarea metodologiei și a criteriilor de selectare
strategică aprobate de CM POR.
(2) Asigură
cadrul organizatoric, procedural și metodologic, conform dispozițiilor
regulamentelor europene și legislației naționale relevante, în acest sens,
beneficiind, din partea AM POR, de îndrumare metodologică și asistentă de
specialitate necesare elaborării manualelor de proceduri interne și derulării
activitătilor specifice AU.
(3) Organizează
procesul de selectare strategică a fișelor de proiecte la nivel local și
asigură transparența și imparțialitatea acestuia, în conformitate cu
prevederile procedurale, cu prevederile Documentului cadru de implementare a
dezvoltării urbane durabile Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane
durabile si/sau ale ghidurilor specifice elaborate de AM POR și răspunde de
desfășurarea acestui proces. Selectarea fișelor de proiecte se realizează în
baza metodologiei furnizate prin Documentul cadru de implementare a dezvoltării
urbane durabile Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane
durabile.
(4) Transpune
toate instructiunile privind implementarea POR emise de AM POR, în conditiile
legii, precum și obligatia aplicării lor în termenul prevăzut în continutul
acestora. AM POR poate consulta AU în procesul de elaborare al acestor
instructiuni.
(5) Transmite
AM POR rapoarte cu privire la procesul de selectare strategică a fișelor de
proiecte.
(6) Solicită
AM POR informații suplimentare și clarificări exclusiv pentru buna îndeplinire a atributiei delegate prin Acordul de delegare a atributiei
de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finantare în cadrul
Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile a Programului Operational
Regional 2014-2020.
(7) Permite
accesul reprezentanților AM POR și al altor instituții cu atribuții de
verificare/ auditare/ control la sediul său, în baza comunicării transmise de
către acestea, în termenul și cu respectarea conditiilor stabilite prin Acordul
de delegare a atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse
spre finanțare în cadrul Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane
durabile a Programului Operational Regional 2014-2020, pune la dispozitia
acestora documentele solicitate și ia toate măsurile necesare pentru a asigura
buna desfășurare a activitătilor de verificare/ auditare/ control
derulate.
(8) În
cazul în care, ca urmare a verificării modului de realizare a activităților
aferente atribuției delegate, AM POR formulează recomandări, AU are obligația
de a elabora un Plan de acțiuni în scopul remedierii deficientelor constatate,
asigură implementarea în termen a acțiunilor prevăzute în plan și comunica
stadiul implementării acestora până la remedierea deficientelor, confirmată de
AM POR.
(9) În
cazul în care organismele de audit UE sau nationale formulează recomandări care
vizează organizarea și activitatea AU, aceasta are obligatia de a coopera cu AM
POR în formularea răspunsului la proiectul raportului de audit și asigura
implementarea în termen a recomandărilor.
(10) Autoritatea
Urbană își poate
autosuspenda temporar activitatea doar după obținerea avizării DJ FESI de către
AM POR și după obținerea acordului prealabil al AM POR.
(11) La
solicitarea AM POR, reverifică procesul de selectare strategică a fișelor de
proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei prioritare 4 a POR - Sprijinirea
dezvoltării urbane durabile, în conformitate cu prevederile procedurale privind
verificarea atributiei delegate și/sau procesul de selectare strategică a fișelor
de proiecte, precum și cu recomandările cuprinse în cadrul rapoartelor emise de
structurile/ institutiile cu atributii de verificare/ auditare/ control.
Art. 5 Alte
atributii si angajamente:
(12) Duce
la îndeplinire, în mod corespunzător, atributiile și obligatiile/
responsabilitățile ce îi revin în baza Acordului de delegare a atribuției de
selectare strategică a fiselor de proiecte propuse spre finantare în cadrul
Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile a Programului Operational
Regional 2014-2020, cu respectarea principiilor transparentei, parteneriatului
și a unui management adecvat, în conformitate cu prevederile Acordului, ale
legislatiei nationale și comunitare aplicabile și ale procedurilor interne de
lucru.
(13) Informeaza
AM POR, periodic, asupra activitătilor derulate în executarea Acordului de
delegare a atribuției de selectare strategică a fiselor de proiecte propuse
spre finantare în cadrul Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane
durabile a Programului Operational Regional 2014-2020 și organizeaza întâlniri
ori de câte ori este nevoie, în scopul analizării oricăror aspecte legate de
executarea Acordului.
(14) Se
angajează să nu utilizeze informațiile și documentele obtinute sau la care are
acces în perioada de functionare a Autoritatii Urbane în alt scop decât acela
de a-și îndeplini obligatiile ce îi revin Acordului și legislatiei nationale și
comunitare în vigoare (cu respectarea prevederilor legale privind transparenta,
accesul la informații, precum și protecția datelor cu caracter personal).
(15) Se angajează
să tină evidența strictă și să păstreze toate datele,
rapoartele, corespondenta și documentele legate de executarea Acordului, asa
cum este reglementat de legislatia comunitară relevantă, asigurând arhivarea
corespunzătoare a acestora.
(16) Permite
efectuarea de misiuni de verificare și control Comisiei Europene, DLAF, OLAF,
Autoritătii de Audit și Curtii Europene de Conturi, precum și oricăror altor
instituții legal abilitate în acest sens, conform atribuțiilor specifice
fiecărei institutii.
Art. 6
Coordonatorul Autoritatii Urbane are urmatoarele atributii:
(1)
Reprezintă Autoritatea Urbană în relația
cu AM POR;
(2)
Asigură respectarea și aplicarea
prevederilor din cadrul Acordului de delegare a atribuției de selectare
strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei
prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile a Programului Operational
Regional 2014-2020;
(3)
Planifică și coordonează activitatea
Autorității Urbane;
(4)
Aprobă procedurile de lucru aferente
Autorității Urbane în formatul pus la dispoziție de către AM POR;
(5)
Aplică metodologia și criteriile pentru
selectarea strategică a fișelor de proiecte din Strategia Integrată de
Dezvoltare Urbană a Municipiului Târgoviște, inclusiv din scenariul selectat
din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Târgoviște, cu
respectarea metodologiei și a criteriilor de selectare strategică aprobate de
CM POR; participa, prin vot, la procesul de selectare strategică a fiselor de
proiecte propuse spre finantare în cadrul Axei prioritare 4 - Sprijinirea
dezvoltării urbane durabile a Programului Operational Regional 2014-2020;
(6)
Se asigură că personalul Autorității
Urbane cunoaște și pune în aplicare prevederile procedurilor interne pentru
implementarea POR, în vederea îndeplinirii corespunzătoare a
atributiei delegate.
Art. 7 Membrii
Autorității Urbane au următoarele atribuții:
(1) aplică
metodologia și criteriile pentru selectarea strategică a fiselor de proiecte
din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Targoviste,
inclusiv din scenariul selectat din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului
Târgoviște, cu respectarea metodologiei și a criteriilor de selectare
strategică aprobate de CM POR;
(2) participă,
prin vot, la procesul de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse
spre finanțare în cadrul Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile
a Programului Operațional Regional 2014-2020.
Art. 8
Secretariatul Autorității Urbane are următoarele atribuții:
(1)
Primirea, înregistrarea și distribuirea
corespondenței;
(2)
Transmiterea în timp util a documentelor
către alte instituții;
(3)
Sistematizarea, clasarea și arhivarea
documentelor, astfel încât să se poata furniza operativ orice informație
solicitată;
(4)
Asigurarea sprijinului logistic pentru
organizarea întâlnirilor de lucru, etc;
(5)
Multiplicarea documentelor necesare
pentru desfășurarea activității Autorității Urbane;
(6)
Păstrarea secretului corespondenței;
(7)
Păstrarea în bune condiții a registrelor
de intrare și iesire a corespondenței zilnice;
(8)
Arhivarea documentelor aferente activității,
în conformitate cu legislația națională și comunitară relevantă.
Art. 9 Sfera
relațională a Autorității Urbane
(1)
Sfera relațională internă:
Relați
funcționale de colaborare: cu celelalte structuri interne din cadrul Primăriei
Municipiului Târgoviște, inclusiv din cadrul instituțiilor publice din
subordine.
(2) Sfera relațională
externă:
a)
Cu AM POR în baza Acordului de delegare
a atribuției de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare
în cadrul Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile a
Programului Operational Regional 2014-2020;
b)
Cu ADR SUD Muntenia, respectiv cu
Structura pentru sprijinirea dezvoltării urbane durabile (SSDU), în baza
Documentului Cadru de Implementare a Dezvoltării Urbane Durabile Axa 4;
Structura
pentru sprijinirea dezvoltării urbane durabile (SSDU) va
sprijini Autoritatea Urbană în îndeplinirea următoarelor:
-
crearea, acreditarea și funcționarea
Autorității Urbane, inclusiv implementarea recomandărilor anuale ale misiunilor
de audit;
-
elaborarea procedurilor interne de lucru
ale Autorității Urbane pentru funcția delegată de la nivelul AM POR;
-
implementare
Acordului de delegare a atribuției de selectare strategică a fișelor de
proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei prioritare 4 - Sprijinirea
dezvoltării urbane durabile a Programului Operational Regional 2014-2020.
CAPITOLUL IV
REGLEMENTĂRI DE
LUCRU
Art. 10 Activitatea Autorității Urbane se desfășoară pe
baza procedurilor de lucru în formatul pus la dispoziție de către AM POR,
aprobate de Coordonatorul Autorității Urbane și Primarul Municipiului Târgoviște.
CAPITOLUL V
DISPOZIȚII
FINALE
Art. 11 Prezentul
regulament poate fi completat sau modificat, la propunerea Coordonatorului
Autorității Urbane și cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Târgoviște.
Art. 12 Prevederile
prezentului Regulament de Organizare și Funcționare sunt corelate cu prevederile
Acordului de delegare a atribuției de selectare
strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul Axei
prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile a Programului Operational
Regional 2014-2020 și se vor modifica în acord cu eventualele modificări ale
acestuia.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, SECRETARUL MUNICIPIULUI,
prof. Agnes - Terezia
Erich jr. Chiru Cătălin Cristea