Anexa nr. 3 la HCL nr. 72/28.02.2017

 

 

REGULAMENT

DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A SERVICIULUI SOCIAL

"Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati"

 

 

 ART. 1.Definiție

(1) Regulamentul de organizare și funcționare este un document propriu al Serviciului social "Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati", aprobat prin Hotararea  Consiliului Local al Municipiului Targoviste nr. 5/26.01.2016, Anexa 5, în vederea asigurării funcționării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile și a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informații privind condițiile de admitere, serviciile oferite etc.

(2) Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât și pentru angajații centrului și, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanții legali/convenționali, vizitatori.

 

ART. 2.Identificarea serviciului social

 

Serviciul social "Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati" , cod serviciu social  8891CZ-C-III, administrat de furnizorul – Directia de Asistenta Sociala  a Municipiului Targoviste, jud Dambovita,  acreditat conform Certificatului de acreditare nr. Seria. AF, Nr. 000994, eliberat la data de  20.05.2014, deține Licența de funcționare provizorie nr. 1615/17.02.2016.

 

ART. 3.Scopul serviciului social

 

Scopul serviciului social "Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati" este de a asigura servicii sociale de  asistenta si suport, recuperare/reabilitare pentru copii cu dizabilitati. Centrul desfășoară activități în sfera protecției copiilor cu dizabilitati, urmărind ca finalitate, promovarea drepturilor copiilor cu handicap si prevenirea abandonului scolar si a institutionalizarii copiilor. Centrul asigură beneficiarilor un program de reinserție socială adecvat, recreativ și de socializare, consiliere, educație sanitară, precum și pentru creșterea gradului de independență personală.

"Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati" ofera servicii  sociale fara cazare, la adresa Municipiul Targoviste, Str. Ion Ghica, Nr. 2., jud. Dambovita.

"Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati" furnizeaza  servicii sociale  fara plata unei contributii din partea reprezentantilor legali.

Capacitatea serviciului social este de 124 locuri.

 

ART. 4.Cadrul legal de înființare, organizare și funcționare

 

(1)Serviciul social Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati funcționează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificari si completari, Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, precum și ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului.

(2) Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul nr. 25 din 9 martie 2004 pentru aprobarea Standartdelor minime obligatorii privind centrele de zi pentru copii cu dizabilități.

(3) Serviciul social  "Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati" este înființat prin Hotararea Consiliului Local a Municipiului Targoviste nr. 15/19.01.2006 și funcționează în subordinea Directiei de Asistenta Sociala.

 

ART. 5.Principiile care stau la baza acordării serviciului social

 

(1) Serviciul social ,,Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati” se organizează și funcționează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul național de asistență socială, precum și cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislația specifică, în convențiile internaționale ratificate prin lege și în celelalte acte internaționale în materie la care România este parte, precum și în standardele minime de calitate aplicabile.

(2) Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul Centrului  zi pentru copii cu dizabilitati sunt următoarele:

a) respectarea și promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;

b) protejarea și promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce privește egalitatea de șanse și tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia și demnitatea personală și întreprinderea de acțiuni nediscriminatorii și pozitive cu privire la persoanele beneficiare;

c) asigurarea protecției împotriva abuzului și exploatării persoanei beneficiare;

d) deschiderea către comunitate;

e) asistarea persoanelor fără capacitate de exercițiu în realizarea și exercitarea drepturilor lor;

f) asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol și statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal mixt;

g) ascultarea opiniei persoanei beneficiare și luarea în considerare a acesteia, ținându-se cont, după caz, de vârsta și de gradul său de maturitate,

h) promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;

i) asigurarea unei îngrijiri individualizate și personalizate a persoanei beneficiare;

j) preocuparea permanentă pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potențialului și abilităților persoanei beneficiare de a trăi independent;

k) încurajarea inițiativelor individuale ale persoanelor beneficiare și a implicării active a acestora în soluționarea situațiilor de dificultate;

l) asigurarea unei intervenții profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;

m) asigurarea confidențialității și a eticii profesionale;

n) responsabilizarea membrilor familiei, reprezentanților legali cu privire la exercitarea drepturilor și îndeplinirea obligațiilor de întreținere;

o) primordialitatea responsabilității persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacități de integrare socială și implicarea activă în soluționarea situațiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;

p) colaborarea centrului/unității cu serviciul public de asistență socială.

 

ART. 6.Beneficiarii serviciilor sociale

 

Beneficiarii serviciilor sociale acordate în ,,Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati“ sunt:

-  copii cu dizabilitati cu resedinta/domiciliul pe raza judetului Dambovita, cu varsta cuprinsa intre 6  si 18 ani.

Centrul isi desfasoara activitate pe perioada anului scolar, neacordand servicii sociale in perioada vacantelor scolare.

 

(2) Condițiile de acces/admitere în centru sunt următoarele

 

a). Acte necesare:

-   fotocopii dupa actul de identitate al copilului si  parintelui/reprezentantului legal (carte identitate /certificat nastere );

-   fotocopie dupa documentul care atestă orientarea scolara /încadrarea în grad de handicap a beneficiarului si Planul de recuperare –Anexa a Certificatului de incadrare in grad de handicap;

-   plan de servicii intocmit de primaria de domiciliu a  copilului;

-   documente de la medicul de familie din care sa rezulte ca copilul este apt sa intre in colectivitate;

-   adeverinta de elev;

 

b).Criterii de eligibilitate:

Pot beneficia de serviciile  sociale ale ,,Centrului de zi pentru copii cu dizabilitati”, copii avand domiciliu/resedinta  pe raza judetului Dambovita si care detin Certificat de orientare scolara/profesionala sau Certificat de incadrare in grad de handicap.

 

In situatia in care solicitarile sunt mai mari decat capacitatea centrului au prioritate:

- copii cu domiciulul in Municipiul Targoviste;

- copii proveniti din familii monoparentale;

- copii cu grad de handicap grav si accentuat;

- copii proveniti din familii marginalizate social.

Selectarea beneficiarilor se face de către ,,Centrul de zi pentru copii cu dizabilități” tinand cont de conditiile de eligibilitate, in urma analizarii dosarului intocmit de  catre solicitant și in limita locurilor aprobate anual prin buget. 

 

c)    Decizia de admitere/respingere este luată de către Directorul Direcției de Asistenta Sociala a Municipiului Targoviste, in baza avizului dat de seful centrului, in  urma verificarii eligibilitatii beneficiarului si a documentelor anexate la cererea de admitere.

 

d)   Contractul de furnizare de servicii este încheiat între reprezentantul legal al copilului și reprezentantii Direcției de Asistenta Sociala a Municipiului Targoviste.

 

(3) Condiții de încetare a serviciilor.

- inrautatirea starii de sanatate a beneficiarului;

- decesul beneficiarului;

- la implinirea varstei de 18 ani;

- la expirarea contractului de furnizare de servicii sociale;

- la cererea parintilor/ reprezrntantilor legali ai beneficiarului;

- la atingerea obiectiverlor din PPI.

- daca un copil absentează nemotivat mai mult de 30 zile. Pentru aceasta abatere măsura va fi revocata fara posibilitatea reprimirii ulterioare a copilului, după ce in prealabil familia a fost contactata de către asistentul social si i-a fost adusa la cunostinta situația;

- daca reprezentantul legal nu respecta obligatiile prevazute in Contractul de acordare servicii.

 

La iesirea  beneficiarului din centru, personalul intocmeste Fisa de inchidere caz unde se mentioneza motivul inchiderii si se realizeaza demersurile necesare in vederea emiterii deciziei de incetare a serviciilor. Dosarul personal al beneficiarului care cuprinde documentele prezentate la admitere, fișa de evaluare/reevaluare, planul personalizat de intervenție, fișa de monitorizare servicii, fisa de inchidere caz si fisele de consiliere ale personalului de specialitate se arhiveaza, conform prevederilor legale in vigoare.

(4) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în ,,Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati ”au următoarele drepturi:

a) să li se respecte drepturile și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;

b) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;

c) să li se asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;

d) să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se mențin condițiile care au generat situația de dificultate;

e) să fie protejați de lege atât ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu;

f) să li se garanteze demnitatea, intimitatea și respectarea vieții intime;

g) să participe la evaluarea serviciilor sociale primite; h) să li se respecte toate drepturile speciale în situația în care sunt minori sau persoane cu dizabilități.

(5) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în  Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati au următoarele obligații:

a) să furnizeze informații corecte cu privire la identitate, situație familială, socială, medicală și economică;

b) să participe, în raport cu vârsta, situația de dependență etc. la procesul de furnizare a serviciilor sociale;

c) să contribuie, în conformitate cu legislația în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcție de tipul serviciului și de situația lor materială;

d)  să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situația lor personală;

e)  să respecte prevederile prezentului regulament.

 

 

 

 

 

ART. 7.Activități și funcții

 

Principalele funcții ale serviciului social  Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati, sunt următoarele:

a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public, prin asigurarea următoarelor activități:

-  reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu reprezentantul legal;

-  de informare si consiliere sociala, privind cunoasterea drepturilor persoanelor cu  dizabilitati, resocializarea, si evitarea institutionalizarii acestora.

-  de consilere psihologica;

-  activitati recreative de petrecere a timpului liber atat in incinta centrului (concursuri de table sah, desen, realizarea de felicitari pentru diverse ocazii, vizionari filme pe diverse tematici etc.) cat si in afara acestuia (vizite la muzee, drumetii, vizionarea unor spectacole de teatru, etc.).

-  de initierea primara in folosirea unui calculator;

-  consiliere si orientare profesionala (indrumarea catre Bursa Locurilor de Munca)

-  consiliere privind educatia pentru sanatate (sustinerea lunara a unor discutii cu beneficiarii Centrului privind igiena corporala si educarea sanitara privind specificul bolii fiecarui beneficiar),

-  transport de la domiciliul beneficiarului spre sediul centrului si de la centru la domiciliul beneficiarului pentru beneficiarii centrului care sunt si elevi ai Scolii speciale Gimnaziale Targoviste;

-  o masa calda si o gustare  pentru toti beneficiarii centrului.

b) de informare a beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activități:

-  campanii de informare si distribuire a materialelor informative;

-  afisare informatii si evenimente pe site-ul Directiei de Asistenta Sociala Targoviste;

-  elaborarea de rapoarte de activitate.

c) de promovare a drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activități:

-  sesiuni de instruire cu personalul angajat;

-  afisare  activitati pe site-ul Directiei de Asistenta Sociala Targoviste;

d) de asigurare a calității serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activități:

-   elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;

-   realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;

-   realizarea de monitorizari periodice.

e) de administrare a resurselor financiare, materiale și umane ale centrului prin realizarea următoarelor activități:

-    auditare interna odata la 3 ani;

-    elaborare raport de activitate anual;

-    participarea la evenimente si programe comune cu alte servicii sociale din comunitate.

 

ART. 8.Structura organizatorica, numarul de posturi si categoriile de personal

 

Serviciul social  Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati funcționează cu un număr de 17 salariati, din care:

a) personal de conducere: șef de centru  – 1;

b) personal de specialitate: 14

c) personal cu funcții întreținere: 2

d) voluntari:  1.

Personal de specialitate reprezintă 88% din totalul personalului.

Raportul angajat/beneficiar asigură prestarea serviciilor în cadrul centrului și se realizează în funcție de nevoile persoanelor beneficiare.

 

ART. 9.Personalul de conducere

 

Atribuțiile personalului de conducere sunt:

SEF CENTRU ( indicativul  COR 134401)-1;

a. asigură coordonarea, îndrumarea și controlul activităților desfășurate de personalul serviciului și propune organului competent sancțiuni disciplinare pentru salariații care nu își îndeplinesc în mod corespunzător atribuțiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;

b.                        elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor și întocmește informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;

c. propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire și perfecționare;

d.                        colaborează cu alte centre/alți furnizori de servicii sociale și/sau alte structuri ale societății civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătățirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calității serviciilor, precum și pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;

e. întocmește raportul anual de activitate;

f. asigură buna desfășurare a raporturilor de muncă dintre angajații serviciului/centrului;

g.                        propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice și a numărului de personal;

h.                        desfășoară activități pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;

i.  ia în considerare și analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;,

j.  răspunde de calitatea activităților desfășurate de personalul din cadrul serviciului și dispune, în limita competenței, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătățirea acestor activități sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;

k.                        organizează activitatea personalului și asigură respectarea timpului de lucru și a regulamentului de organizare și funcționare;

l.  reprezintă serviciul în relațiile cu furnizorul de servicii sociale și, după caz, cu autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice și juridice din țară și din străinătate, precum și în justiție;

m.  asigură comunicarea și colaborarea permanentă cu serviciul public de asistență socială de la nivelul primăriei și de la nivel județean, cu alte instituții publice locale și organizații ale societății civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor;

n.                        numește și eliberează din funcție personalul din cadrul serviciului, în condițiile legii;

o.                        întocmește proiectul bugetului propriu al serviciului și contul de încheiere a exercițiului bugetar;

p.                        asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoștință atât personalului, cât și beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare și funcționare;

asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;

q.                        alte atribuții prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.

Funcțiile de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condițiile legii.

Candidații pentru ocuparea funcției de conducere trebuie să fie absolvenți cu diplomă de învățământ superior în domeniul psihologie, asistență socială și sociologie, cu vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenți cu diplomă de licență ai învățământului superior în domeniul juridic, medical, economic și al științelor administrative, cu experiență de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.

Sancționarea disciplinară sau eliberarea din funcție a conducătorilor instituției se face în condițiile legii.

 

ART. 10.Personalul de specialitate

 

Atribuții ale personalului de specialitate:

1. psiholog  indicativul  (COR 263411)-1;

-   respecta recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului adjunct, sefului de centru, conform prevederilor legale de asistență socială;

-   identifica grupul tinta si beneficiarii serviciului, realizeaza evaluarea nevoilor acestora;

-   deruleaza activitati de informare si promovare a serviciilor oferite si stabileste relatii de colaborare cu comunitatea in conformitate cu standardele minime obligatorii;

-   participa, alaturi de ceilalti membrii ai echipei pluridisciplinare, la intocmirea si implementarea programului de interventie ;

-   asigura consilierea psihologica a beneficiarilor si realizeaza evaluarea acestora din punct de vedere psihologic;

-   sprijina beneficiarul si familia in vederea refacerii/mentinerii/consolidarii relatiilor cu familia sau comunitatea;

-   identificarea si dezvoltarea capacitatilor beneficiarului;

-   evaluarea detaliata a clientului si intocmirea raportului de evaluare;

-   moderator in cadrul grupurilor de intalnire;

-   diagnosticarea si dezvoltarea capacitatilor inter-relationale ale beneficiarilor;

-   sprijinirea familiilor din punct de vedere psihologic;

-   raspunde de pastrarea confidentialitatii datelor si informatiilor pe care le detine, respectand prevederile codului etic;

-   are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de asistenta sociala;

-   respecta normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a incendiilor;

-   respecta programul de munca;

-   participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare a acestora;

-   popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table, carti, vizionari tv, discutii.) ;

-   sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul centrului;

-   participa la programele de socializare cu persoanele cu dizabilitati din centru;

-   sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;

 

2.   Asistenti sociali, indicativul  (COR 263501)-3

-   respecta recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului adjunct, sefului de centru conform prevederilor legale de asistență socială;

-   are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de asistenta sociala;

-   colaborează cu spas-urile in vederea intocmirii planurilor de servicii si PPI ale beneficiarilor centrului de zi;

-   completeza impreuna cu beneficiarii de servicii dosarul de admitere in centru;

-   prezinta serviciile oferite in centru tuturor persoanelor interesate;

-   realizaza evaluarea cazurilor aparute si intocmeste Fisa de evaluare;

-   monitorizeaza si reevalueaza situatia copiilor cu dizabilitati;

-   intocmeste Planul personalizat de interventie si urmareste indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;

-   dezvolta aptitudinile sociale ale beneficiarilor pentru o integrare cat mai buna in cadrul societatii;

-   implica beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;

-   acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau insertia sociala si profesionala;

-   informeaza potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;

-   asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice forma de discriminare;

-   asigura drepturile si siguranta beneficiarilor la activitatile desfasurate in centru;

-   pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;

-   participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare a acestora;

-   popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table, carti, vizionari tv, discutii.);

-   sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul centrului;

-   elaborareaza, impreuna cu personalul centrului, materialele care urmeaza a fi redactate;

-   verifica permanent starea de functionare a aparaturii din dotare si asigura utilizarea in bune conditii a acesteia;

-   urmărește școlarizarea și frecvența elevilor, cercetează cauzele absențelor unor elevi și ia măsuri corespunzătoare pentru îmbunătățirea frecvenței;

-   analizează periodic situația la învățătură a elevilor și ia măsuri pentru mobilizarea lor la îndeplinirea cu succes a îndatoririlor școlare;

-   ține legătura cu profesorii care predau la grupa pe care o conduce în vederea coordonării eforturilor pentru obținerea unor rezultate optime în instruirea și educarea elevilor și pentru evitarea supraîncărcării lor;

-   intocmeste procesele verbale privind intalnirile echipei pluridisciplinare pentru dezbaterea implementarii PPI ;

-   ține legătura cu părinții elevilor, îi informează desprea rezultatele obținute de elevi la învățătură și le dă îndrumări pentru educarea copiilor în familie;

-   organizeaza programe de educare a parintilor – cunoscute sub denumirea de ~scoli pentru parinti~,

-   asigura insotirea copiilor pe timpul transportului de la domiciliu la scoala, tur/retur conform graficului de lucru si asigura  supravegherea acestora pe perioada programului;

-   efectuarea de anchete sociale atunci cand acest lucru se impune;

-   respecta si implementeza standardele minime obligatorii pentru centrul de zi pentru copii cu dizabilitati,

-   respecta regulamentul de organizare si functionare, regulamentul de ordine interna si metodologia de organizare si functionare ale centrului;

-   respecta normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a incendiilor;

-   sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,  in limita competentelor.

 

3. Alt personal de specialitate, indicativul  (COR 2632501)-1

-   respecta recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului adjunct, sefului de centru, conform prevederilor legale de asistență socială;

-   are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de asistenta sociala;

-   întocmește planul de acțiune anual privind activitățile de educație fizică;

-   întocmește fișa individuală pentru fiecare beneficiar al centrului;

-   stabilește, împreună cu reprenzentantul legal și copilul, programul de activitati fizice a minorului;

-   monitorizează evoluția copiilor din punct de vedere al activităților de educație fizică;

-   testează periodic copii, prin inregistrări de ordin motric, în scopul stabilirii progresului sau regresului acestora;

-   desfășoară activități ce favorizează menținerea stării optime de sănătate a copiilor;

-   pargurge lecții de educație fizică ce au ca scop: formarea atitudinii corecte a corpului; învățarea, consolidarea și perfecționarea exercițiilor de bază ale gimnasticii; exerciții de organizare și ordine; exerciții de dezvoltare fizică generală; însușirea elementelor de bază din jocul sportiv minifotbal;

-   organizează și participă cu echipa de minifotbal la diferite turnee;

-   verifică permanent respectarea normelor de sănătate și securitate a muncii în activitățile cu copii/beneficiarii;

-   verifică funcționalitatea instalațiilor și aparatelor ce urmează a fi folosite, eliminându-se orice cauză de producere a unor accidente;

-   verifică echipamentului sportiv corespunzător al copiilor/beneficiarilor, potrivit condițiilor materiale și climatice în care se organizează activitatea;

-   asigură condiții pentru aplicarea operativă a mijloacelor de prim ajutor, în cazul producerii unor accidente;

-   dispunerea adecvată, în spațiul de lucru, a materialelor didactice necesare lecției, astfel încât acestea să nu poată fi utilizate, necontrolat, de copii/beneficiari;

-   aduce la cunoștință copiilor/beneficiarilor, programul ce urmează a fi parcurs în ziua respectivă;

-   verificarea stării de sănătate a elevilor, trecându-i în repaus pe cei cu simptome nefavorabile desfășurării activității;

-   asigurarea permanentă a disciplinei, prevenind ieșirile necontrolate, acordarea, după caz, a asistenței, sprijinului sau ajutorului, potrivit conținuturilor și nivelului de instruire;

-   evitarea programării unor eforturi solicitante în condiții climatice nefavorabile;

-   supravegherea atentă a situațiilor în care se supraaglomerează spațiul de desfășurare a activității cu obiecte, materiale și instalații sportive;

-   asigurarea desfășurării activității numai în spații care pot fi permanent supravegheate;

-   supravegherea părăsirii spațiului de desfășurare a activității de către copii/beneficiari.

-   completeza impreuna cu beneficiarii de servicii dosarul de admitere in centru;

-   prezinta serviciile oferite in centru tuturor persoaneleor interesate;

-   realizaza evaluarea cazurilor aparute si intocmeste fisa de evaluare;

-   monitorizeaza si reevalueaza situatia copiilor cu dizabilitati;

-   intocmeste planul personalizat individualizat si urmareste indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;

-   implica beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;

-   acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau insertia sociala si profesionala;

-   asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice forma de discriminare;

-   asigura servicii flexibile adaptate nevoilor sociale si economice;

-   pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute;

-   participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare a acestora;

-   elaborareaza, impreuna cu personalul centrului, materialele care urmeaza a fi redactate;.

-   prezintă conducerii centrului lista copiilor/tinerilor care nu participa la activitatile ppi, în vederea remedierii situației create;

-   intocmeste procesele verbale privind intalnirile echipei pluridisciplinare pentru dezbaterea implementarii ppi;

-   realizeza activitatea de insotire a copiilor pe mijloacele de transport puse la dispozitie, in situatii deosebite;

-   efectuarea de anchete sociale atunci cand acest lucru se impune.

-   respecta regulamentul de organizare si functionare, regulamentul de ordine interna si metodologia de organizare si functionare ale centrului,

-   respecta normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a incendiilor;

-   sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,  in limita competentelor.

 

4.Asistent medical ( indicativul  COR 325901)-1;

-   respecta recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului adjunct, sefului de centru conform prevederilor legale de asistență socială;

-   are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de asistenta sociala;

-   asistentul medical este obligat să păstreze confidentialitatea, iar informațiile referitoare la beneficiari, obținute în urma sau în legătură cu exercitarea profesiunii sale, nu pot fi împărtășite altei persoane, cu excepția cazurilor prevăzute în mod expres de lege;

-   participa la serviciile de socializare, recreere si promovare a drepturilor persoanelor cu dizabilitati;

-   are obligația de a lua măsuri de acordare a primului ajutor medical, indiferent de persoana, locul sau de situația în care se găsește;

-   supravegheaza si inregistreaza in permanenta datele despre starea beneficiarilor, si informeaza medicul de familie daca exista modificari in starea de sanatate a acestuia.

-   respecta prescriptiile facute de medic pe fisele de tratament si administreaza, la cerere medicatia prescrisa;

-   intocmeste evidenta cu datele personale si deficientele persoanelor cu handicap care participa la activitatile centrului;

-   sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in centru;

-   manifesta permanent o atitudine plina de solicitudine fata de beneficiari;

-   acorda prim ajutor in situatii de urgenta si cheama medicul;

-   respecta si apara drepturile beneficiarilor;

-   se preocupa in permanenta de actualizarea cunostintelor profesionale prin studiu individual sau alte forme de educatie continua , conform cerintelor postului;

-   spravegheaza starea de sanatate a persoanelor aflate in centru semnalând sefului de centru orice situatie deosebită ivită;

-   respecta reglementarile normelor de ordine interioara;

-   respecta normele de protectie a muncii si normele privind  prevenirea si stingerea incendiilor;

-   respecta programul de munca;

-   sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;

-   indeplineste si alte sarcini date de catre sefii ierarhici.

 

 

5. Educator puericultor ( indicativul  COR 234203)-1

-   realizeaza activitati de ingrijire si de stimulare psihomotorie a copiilor in vederea cresterii gradului de independenta;

-   realizarea activitatii care vizeaza dezvoltarea comportamentului socio-afectiv;

-   asigura formarea si perfectionarea comportamentului verbal;

-   realizeaza programe care cuprind activitati ce urmaresc cresterea receptivitatii generale la stimuli, in vederea dezvoltariii capacitatilor si atitudinilor de dezvoltare.

-   inregistreaza progresele facute de copil in jurnalul acestuia;

-   colaboreaza activ cu parintii/reprezentantii legali ai copiilor care frecventeaza centrul.

-   organizeaza si anima activitatile de timp liber: sportive, culturale, jocuri, etc;

-   respecta, in interactiunea cu copilul, valorile de baza ale unei relatii de calitate privind: caldura si afectiune, limite clare si bine precizate, raspuns imediat la nevoile copilului, disponibilitatea de a raspunde la intrebarile copilului, respect, deschidere si comunicare, recunoasterea calitatii si reusitelor;

-   colaboreaza cu psihologul si asistentul medical privind stimularea adecvata a copilului, pentru o dezvoltare psihomotorie corespunzatoare;

-   constientizeaza rolul sau in echipa multidisciplinara si dezvolta relatii profesionale, de colaborare, pe orizontala si pe verticala;

-   participa la intalnirile organizate de seful de centru in scopul analizarii situatiei copilului si cunoaste procedurile de colaborare cu responsabbilul de caz si alti specialisti;

-   prezinta copilului, clar, in functie de gradul sau de maturitate, care sunt principalele reguli de organizare a institutiei;

-   mentine permanent legatura cu scoala, educatorii, invatatorii si profesorii, devenind un partener in instruirea si educarea copiilor, efectueaza vizite regulate la scoala pentrua a discuta situatia fiecarui copil;

-   programul educational este anexa a PPI, unde se urmareste pregatirea temelor scolare si asigura sprijinul necesar pentru realizarea acestui lucru;

-   participa, impreuna cu personalul de specialitate din cadrul institutiei, la elaborarea PPI-nevoile de recreere si socializare, PPI-dezvoltarea deprinderilor de viata independenta;

-   ajuta copilul sa dezvolte relatii pozitive cu ceilalti: cu parintii, cu copiii din institutie si din unitatea de invatamant frecventata, cu personalul din institutie si alti profesionisti implicati in derularea PPI;

-   incurajeaza copiii sa-si exprime opiniile cu privire la toate aspectele care-i privesc, inclusiv ale vietii cotidiene din institutie;

-   respecta, in interactiunea cu copilul, valorile de baza ale unei relatii parentale de calitate: caldura si afectiune, limite clare si bine precizate, raspuns imediat la nevoile copilului, disponibilitatea de a raspunde intrebarilor copilului, sanctionare educativa, constructiva a comportamentului inacceptabil al copilului, respect, deschidere si comunicare, recunoasterea calitatilor si a reusitelor, confidentialitate si incredere reciproca;

-   cunoaste particularitatile de varsta, diferentele individuale de conduita si istoricul copiilor de la grupa, astfel incat sa poata stabili o comunicare si o relationare adecvata cu acestia;

-   abordeaza relatiile cu copiii sau cu grupul de copii in mod nediscriminator, fara antipatii si favoritisme; trebuie sa stie sa-si controleze emotiile in fata copilului; sa observe, sa recunoasca si sa incurajeze toate aspectele pozitive ale comportamentului copilului; sa nu judece sau sa eticheteze copilul; sa fie capabil sa negocieze si sa ofere recompense copilului; sa stie cum sa formeze la copil simtul responsabilitatii, de asumare a consecintelor faptelor sale; sa transmita copilului prin mesaje verbale si non verbale ca este permanent alaturi de el; sa fie capabil sa stabileasca limite in relatia cu copilul si cum sa le faca acceptate de catre acesta;

-   isi insuseste si respecta legislatia in vigoare cu privire la protectia copilului;

-   actioneaza pentru a respecta SMO existente, asumandu-si rolurile corespunzatoare;

-   actioneaza pentru asigurarea unui mediu securizant pentru copil;

-   aduce la cunostinta conducerii centrului de zi, orice disfunctiuni intalnite care pot aduce prejudicii sanatatii copiilor din institutie;

-   respecta normele specifice locului de munca in domeniul securitatii si sanatatii in munca, respectiv a celor pentru situatii de urgenta; indeplineste orice alte sarcini derivate din cele de mai sus si/sau incredintate de sefii ierarhici.

 

 

6. Lucrator social pentru persoane cu probleme de dependenta ( indicativul  COR 341203)-2;

-   respecta recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului adjunct, sefului centru conform prevederilor legale de asistență socială;

-   are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de asistenta sociala;

-   completeza impreuna cu reprezentantul legal al copiilor dosarul de admitere in centru;

-   prezinta serviciile oferite in centru tuturor persoaneleor interesate;

-   monitorizeza cazurile si intocmeste fisa de evaluare/reevaluare;

-   elaborareaza  Planul personalizat de interventie si urmareste indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;

-   dezvolta aptitudinile sociale ale beneficiarilor pentru o integrare cat mai buna in cadrul societatii;

-   implica beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;

-   acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa;

-   informeaza potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;

-   asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice forma de discriminare;

-   asigura drepturile si siguranta beneficiarilor la activitatile desfasurate in centru;

-   pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;

-   participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor identifica nevoile si problemele individuale ale copiilor, urmate de informarea acestora asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare;

-   popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table, carti, vizionari tv, discutii.) ;

-   sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul centrului;

-   urmărește școlarizarea și frecvența elevilor, cercetează cauzele absențelor unor elevi și ia măsuri corespunzătoare pentru îmbunătățirea frecvenței;

-   ține legătura cu profesorii care predau la grupa pe care o conduce în vederea coordonării eforturilor pentru obținerea unor rezultate optime în instruirea și educarea elevilor și pentru evitarea supraîncărcării lor;

-   realizeza activitatea de insotire a copiilor pe mijloacele de transport puse la dispozitie;

-   efectueaza zilnic si centralizeza prezenta la grupa;

-   ține legătura cu părinții elevilor, îi informează desprea rezultatele obținute de elevi la învățătură și le dă îndrumări pentru educarea copiilor în familie;

-   respecta normele de securitate si sanatate in munca si de prevenire si stingere a incendiilor;

-   sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie, pentru bunul mers al activitatii;

 

 

7. Alt personal de specialitate/ sociolog – (indicativul COR 263501) - 6

Atributii specifice postului:

-   respecta recomandările directorului Directiei de Asistenta Sociala, directorului adjunct, sefului de centru conform prevederilor legale de asistență socială;

-   are obligatia sa cunoasca si sa aplice prevederile legale in vigoare privind activitatea de asistenta sociala;

-   colaborează cu spas-urile in vederea intocmirii planurilor de servicii si PPI ale beneficiarilor centrului de zi;

-   informeaza reprezentantul legal al copilului asupra progreselor facute de copil;

-   prezinta serviciile oferite in centru tuturor persoanelor interesate;

-   monitorizeza cazurile si intocmeste fisa de evaluare/reevaluare;

-   intocmeste planul personalizat de interventie si urmareste indeplinirea obiectivelor propuse in acest plan;

-   dezvolta aptitudinile sociale ale beneficiarilor pentru o integrare cat mai buna in cadrul societatii;

-   implica beneficiarii in actiuni/programe/jocuri in cadrul centrului;

-   acorda sprijin si acompaniament social privind adaptarea la o viata activa sau insertia sociala si profesionala;

-   informeaza potentialii beneficiari asupra drepturilor pe care le au conform legii;

-   asigura accesul la serviciile sociale ale centrului in conditii legale eliminand orice forma de discriminare;

-   asigura drepturile si siguranta beneficiarilor la activitatile desfasurate in centru;

-   pastreaza confidentialitatea cu privire la informatiile obtinute in urma consilierii;

-   participa la intalnirile cu personalul centrului prin intermediul carora se vor identifica nevoile si problemele individuale ale persoanelor cu handicap urmate de informarea beneficiarilor asupra posibilitatilor legislative si locale de rezolvare a acestora;

-   popularizeaza si participa la intalnirile pentru socializare si recreere (joc de table, carti, vizionari tv, discutii.);

-   sprijina toate activitatile de asistenta sociala initiate si desfasurate in cadrul centrului;

-   elaborareaza, impreuna cu personalul centrului, materialele care urmeaza a fi redactate;.

-   verifica permanent starea de functionare a aparaturii din dotare si asigura utilizarea in bune conditii a acesteia;

-   urmărește școlarizarea și frecvența elevilor, cercetează cauzele absențelor unor elevi și ia măsuri corespunzătoare pentru îmbunătățirea frecvenței;

-   analizează periodic situația la învățătură a elevilor și ia măsuri pentru mobilizarea lor la îndeplinirea cu succes a îndatoririlor școlare;

-   ține legătura cu profesorii care predau la grupa pe care o conduce în vederea coordonării eforturilor pentru obținerea unor rezultate optime în instruirea și educarea elevilor și pentru evitarea supraîncărcării lor;

-   intocmeste procesele verbale privind intalnirile echipei pluridisciplinare pentru dezbaterea implementarii ppi;

-   tine legătura cu părinții elevilor, îi informează desprea rezultatele obținute de elevi la învățătură și le dă îndrumări pentru educarea copiilor în familie;

-   Organizeaza programe de educare a parintilor – cunoscute sub denumirea de ~scoli pentru parinti~,

-   asigura insotirea copiilor pe timpul transportului de la domiciliu la scoala, tur/retur conform graficului de lucru si asigura  supravegherea acestora pe perioada programului.

-   respecta si implementeza Standardele minime obligatorii pentru Centrul de zi pentru copii cu dizabilitati,

-   respecta Regulamentul de Organizare si Functionare, Regulamentul de Ordine Interna si Metodologia de Organizare si Functionare ale centrului,

-   respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de Prevenire si stingere a incendiilor;

-   sarcinile de serviciu nu sunt limitative, se vor completa ori de cate ori este nevoie,  in limita competentelor.

 

 

ART. 11.Personalul de întreținere – personal pentru curatenie spatii

Personalul administrativ asigură activitățile auxiliare serviciului social:

1.                        Personal de curatare spatii: 1 indicativul  COR  911201

Atributii specifice postului :

-    asigură îngrijirea și curățenia interioară și exterioară a clădirii;

-    respectă  regulile disciplinare și de ordine stabilite de angajator;

-   respectă normele de protecție a muncii specifice activității;

-   zilnic, mătură suprafețele interioare și exterioare ale centrului, sterge praful de pe suprafetele birourilor, matură-aspiră mochetele din încăperi;

-   zilnic, întreține curațenia în jurul clădirii ( față, lateral, spate) prin adunarea gunoaielor (hârtiilor, pet-urilor, etc.);

-   de doua ori pe săptămăna, marți și vineri și ori de câte ori este necesar, spală (eventual dezinfectează) suprafața de pe jos din interiorul clădirii cu apa și detergent (sau dezinfectant), astfel încât imediat în urma spălării să nu ramână un strat gros de apă și prelingeri pe marginea scărilor;

-   o dată la fiecare lună și ori de câte ori este necesar, șterge praful și spală exteriorul caloriferelor, balustradei;

-   o dată la două luni și în mod special în preajma sărbătorilor de Paște și Crăciun, și ori de cate ori este necesar, spală geamurile și rama acestora;

-   efectuează aerisirea spațiilor;

-   anunță în prealabil absentarea de la îndeplinirea atributiilor ce-i revin;

-   nu desfășoară alte activiăți în scopuri personale, altele decât cele de serviciu, astfel încât să fie afectată desfășurarea activității în centru;

-   nu-si  îndeplineste defectuos sarcinile mai sus enumerate astfel încât să creeze pagube materiale ce-i pot fi imputate;

-   folosește cu măsură și răspundere materialele igienico-sanitare, uneltele individuale de lucru, pierderea lor putandu-i fi imputată;

-   nu distruge sau nu-și însusește bunuri din proprietatea centrului, fapta ce va duce la aplicarea legilor in vigoare;

-   respectă programul de lucru;

-   respectă normele de protecție a muncii precum și a celor de prevenire a incendiilor sau a oricăror situații care ar pune în pericol clădirile, instalațiile, integritatea corporala sau sănătatea unor persoane sau a beneficiarilor;

-   răspunde de toate obiectele de inventar din cadrul centrului penru perioada în care realizează curațenia;

-   respectă desfăsurarea activității conform metodologiei de lucru, fișei postului, și regulamentului de ordine interioară și procedurilor de lucru;

-   utilizează echipamentul și bunurile din dotarea centrului în mod corespunzător, doar în scop profesional și pentru realizarea activităților centrului;

-   depozitează substante sau obiecte periculoase în locuri sigure unde nu au acces beneficiarii;

-    respectă normele specifice locului de muncă în domeniul securității și sănătății în muncă, respectiv a celor pentru situații de urgență;

-    îndeplinește și alte sarcini derivate din cele de mai sus și/sau încredințate de către sefii ierarhici, în limita competențelor.

 

 

ART12.Functionar administrativ ( indicativul  COR 411001)-1;

Atributii specifice postului:

-   să respecte programul de lucru, Codul etic, Regulamentul de ordine interioara și să vegheze la îndeplinirea Misiunii centrului;

-   executarea întocmai și la timp a obligațiilor de serviciu;

-   folosirea integrală și cu maximă eficiență a timpului de lucru pentru îndeplinirea îndatoririlor de serviciu;

-   respectarea normelor de protecția muncii și de prevenire a oricăror situații care ar pune în pericol clădirea, instalațiile unității sau sănătatea unei persoane;

-   inștiințarea conducerii unității de îndată ce au luat cunoștință de unele nereguli, abateri sau lipsuri ivite în muncă și să se facă propuneri pentru remedierea acestora;

-   apăra și păstreaza bunurile in condiții optime;

-   corectitudine în cadrul relațiilor de serviciu, promovarea de raporturi de întrajutorare cu toți membrii colectivului și combaterea oricărei manifestări necorespuzătoare;

-   sa administreze toate resursele care i se ofera;

-   sa se preocupe de gestionarea bunurilor administrative;

-    sa se preocupe de protejarea patrimoniului

-    sa furnizeze suportul tehnic pentru serviciile operationale (prelucrare si evidenta documente, alte servicii logistice);

-    sa administreze bunurile din gestiune , in functie de compartimentul sau departamentul unde este incadrat;

-    sa asigure comunicarea cu alte organizatii (curierat, relatia cu  alte institutii,    organizare de actiuni de protocol);

-     sa verifice existenta si valabilitatea documentelor necesare;

-     sa fie cinstit, loial si disciplinat, dând dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 

-    sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si p.s.i. din obiectivul unde desfasoara serviciul;

-    sa acorde ajutor, atât cât este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;

-   sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;

-   sa informeze de indata seful ierarhic despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;

-   sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.

-   indeplinește orice alte sarcini derivate din cele de mai sus și/sau încredințate de directorul direcției/șeful de centru.

 

ART. 12.Finanțarea centrului

 

În estimarea bugetului de venituri și cheltuieli, furnizorul de servicii sociale, Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Targoviste are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puțin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile.

Finanțarea cheltuielilor centrului se asigură, în condițiile legii, din bugetul local al municipiului Targoviste.

 

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,                   SECRETARUL MUNICIPIULUI,

     jr. Cătălin Rădulescu                                       jr. Chiru Cătălin Cristea