MUNICIPIUL TÂRGOVIŞTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REGULAMENT

 

 

privind regimul finantarilor nerambursabile de la bugetul local al Municipiului Târgoviştealocate pentru activităţi nonprofit de interes local

 

 

CUPRINS

CAPITOLUL I – Dispozitii Generale. 3

CAPITOLUL II – Procedura de solicitare a finantarii 4

CAPITOLUL III – Criteriile de acordare a ainantarilor nerambursabile. 6

CAPITOLUL IV – Organizarea şi funcţionarea comisiilor de evaluare şi selecţie. 6

CAPITOLUL VII – Procedura privind derularea contractului de finanţare. 7

CAPITOLUL VIII – Procedura de raportare şi control 7

 

 

 

 

CAPITOLUL I – Dispozitii Generale

 

A.SCOP ŞI DEFINITII

 

1.   Prezentul regulament are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general şi a procedurii pentru atribuirea contractelor de finanţare nerambursabila din fonduri publice, precum şi caile de atac ale actului sau deciziei autoritatilor finantatoare care aplica procedura de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabila acordate din bugetul local al municipiului Targoviste.

2.      In intelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:

a) autoritate finantatoare – Consiliul Local al Municipiului Targoviste;

b) beneficiar – solicitantul caruia i se atribuie contractul de finanţare nerambursabila în urma aplicarii procedurii selectiei publice de proiecte;

c)cheltuieli eligibile – cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanţarea nerambursabila, conform anexei  la regulament;

d)  contract de finanţare nerambursabila – contract încheiat, în conditiile legii, intre Consiliul Local al Municipiului Targoviste, în calitate de autoritate finantatoare şi beneficiar;

e)    finanţare nerambursabila – alocatie financiara directa din fonduri publice, în vederea desfasurarii de catre persoane fizice sau persoane juridice fără scop patrimonial a unor activitati nonprofit care sa contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de interes public la nivelul municipiului Targoviste;

f)     fonduri publice – sume alocate din bugetul local de catre Consiliul Local al Municipiului Targoviste;

g)   solicitant – orice persoana fizică sau juridica fără scop patrimonial care depune o propunere de proiect.

3. Prezentul regulament stabileste procedura privind atribuirea contractului de finanţare nerambursabila.

4. Solicitantii trebuie sa fie persoane fiizice sau juridice fără scop patrimonial – asociatii ori fundatii constituite conform legii.

5. Finantarile nerambursabile acordate se vor utiliza numai pentru programele şi proiectele de interes public initiate şi organizate de catre solicitanti ( în completarea veniturilor proprii şi a celor primite sub forma de donaţii şi sponsorizari).

 

B.DOMENII DE APLICARE

 

6.    Prevederile prezentului regulament se aplica pentru atribuirea oricarui contract de finanţare nerambursabila de la bugetul local al municipiului Targoviste, având drept scop sprijinirea de acţiuni în domeniul educaţiei, culturii, asistentei sociale, cultelor, sportului.

7.   Prezentul regulament nu se aplica fondurilor speciale de interventie în caz de calamitate şi de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate si/sau nu aduce atingere procedurilor stabilite prin legi speciale.

8.   Finantarile nerambursabile nu se acorda pentru activitati generatoare de profit şi nici pentru activitati din domeniile reglementate de Legea nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile ulterioare.

9.    Potrivit dispozitiilor prezentului regulament, nu se acorda finantari nerambursabile pentru activitati ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului şi nici pentru cheltuieli care se constituie intr-o forma sau alta în renumeratie pentru membrii organizatiei.

 

C.PRINCIPII DE ATRIBUIRE A CONTRACTELOR DE FINANŢARE NERAMBURSABILA

 

10. Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finanţare nerambursabila de catre Consiliul Local Municipal Targoviste sunt:

 

a)   libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca persoana juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba dreptul de a deveni, în conditiile legii, beneficiar;

b)    eficacitatea utilizarii fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurential şi a criteriilor care sa faca posibila evaluarea propunerilor şi a specificatiilor tehnice şi financiare pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabila;

c)   transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor interesati a informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabila;

d)   tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor de selectie şi a criteriilor pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabila, astfel incat orice persoana fizica sau juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba sanse egale de a i se atribui contractul respectiv;

e)   excluderea cumulului, în sensul ca aceeasi activitate urmarind realizarea unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de atribuirea mai multor contracte de finanţare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare în decursul unui an;

f)   neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitatii destinarii fondurilor nerambursabile unei activitati a carei executare a fost deja inceputa sau finalizata la data încheierii contractului de finanţare;

g)    cofinanţarea, în sensul ca finantarile nerambursabile trebuie insotite de o contributie de minimum 10% din valoarea totala a finantarii din partea beneficiarului;

h)   anualitatea, în sensul derularii intregii proceduri de finanţare în cadrul anului calendaristic în care s-a acordat finanţarea nerambursabila din bugetul local.

11. Finanţarea se acorda pentru acoperirea partiala a unui program ori proiect în baza unui contract încheiat intre parti, şi a anexelor I – cerere de finanţare şi II – buget..

12. Pentru acelasi domeniul, un beneficiar nu poate contracta decat o singura finanţare nerambursabila în decursul unui an;

13.Propunerile privind acordarea de sprijin nerambursabil solicitantilor acestora vor fi înaintate Consiliului Local Targovişte de către o comisie desemnată de catre Primar

 

D.PREVEDERI BUGETARE

 

14. Programele şi proiectele de interes public vor fi selecţionate pentru finanţare în cadrul limitelor fondului anual aprobat de Consiliul local al municipiului Targoviste, stabilit potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea şi raportarea bugetului local.

 

E. TRANSPARENTA PUBLICA ŞI  DECIZIONALA

 

15. Procedurile de planificare şi executare a plafoanelor de cheltuieli privind finantarile nerambursabile, desemnarea membrilor comisiei de evaluare şi selecţie, procedurile de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabila, contractele de finanţare nerambursabila semnate de autoritatea finantatoare cu beneficiarii, precum şi rapoartele de executie bugetara privind finantarile nerambursabile, constituie informatii de interes public, potrivit dispozitiilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

16. La finalul exercitiului bugetar, autoritatea finantatoare, prin compartimetul de specialitate, are obligatia intocmirii unui raport cu privire la contractele de finantare nerambursabila incheiate in cursul anului fiscal, care va cuprinde programele finantate, beneficiarii si rezultatele contractului. Raportul va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, precum si pe site-ul propriu al autoritatii finantatoare.

 

 

CAPITOLUL II – Procedura de solicitare a finantarii

 

1.    Atribuirea contractelor de finanţare nerambursabila se face pe baza selectiei publice de proiecte, procedura care permite atribuirea unui contract de finanţare nerambursabila din fonduri publice, prin selectarea acestuia de catre o comisie desemnata de Primar/Consiliul Local, cu respectarea principiilor prevazute.

 

2.    Anual vor exista doua sesiuni de selectie a proiectelor, pentru fiecare semestru calendaristic. .

3.   Procedura de selectie de proiecte, organizata de Primaria şi Consiliul local Targoviste va cuprinde urmatoarele etape:

a) publicarea programului anual pentru acordarea finantarilor nerambursabile; b) publicarea anuntului de participare;

c) inscrierea candidatilor;

d) transmiterea documentatiei;

e) prezentarea propunerilor de proiecte;

f) verificarea eligibilitatii, inregistrarii şi a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica şi financiara;

g) evaluarea propunerilor deproiecte;

h) comunicarea rezultatelor;

i) încheierea contractului sau contractelor de finanţare nerambursabila;

j) publicarea anuntului de atribuire a contractului sau contractelor de finanţare nerambursabila

Documentaţia de solicitare a finantarii se va depune în doua exemplare (original şi copie) precum şi în format electronic (prin posta electronica) la registratura Consiliului Local al municipiului Targoviste, la sediul Primariei , situat în str. Revolutiei nr1-3.

4.  Documentaţia va fi intocmita în limba romana.

5.   Propunerea de proiect are caracter ferm şi obligatoriu din punct de vedere al continutului şi trebuie sa fie semnata, pe propria raspundere, de catre solicitant sau de catre o persoana imputernicita legal de acesta.

6.    Bugetul proiectului va fi prezentat exclusiv în lei (RON) şi va ramane ferm pe toata durata de indeplinire a contractului de finanţare nerambursabila.

7.    In vederea organizarii competitiei de selecţie, pentru a primi finanţare, documentatiile prevazute la pct. 9 şi 10 din prezentul capitol se vor depune în termenul stabilit de catre autoritatea finantatoare prin anuntul de participare.

8.  Documentaţia solicitantilor persoane juridice va contine actele prevazute mai jos:

a)   formularul de solicitare a finantarii conform anexei 1;

b)   bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului;

c)  declaratia consiliului director al organizatiei fără scop lucrativ solicitante;

d)   actul constitutiv, statutul şi certificatul de inregistrare fiscala, actele doveditoare ale sediului organizatiei solicitante şi actele aditionale, după caz;

e)     situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, inregistrate la administratia finantelor publice a municipiului Targoviste.

      în cazul în care acestea nu sunt finalizate, se vor depune situatiile aferente exercitiului financiar anterior

f)    documente privind colaborarea sau parteneriatul cu alte consilii locale sau cu organizatii guvernamentale şi neguvernamentale, daca este cazul;

g)   CV-ul coordonatorului de proiect

h)   certificat fiscal din care sa rezulte ca solicitantul nu are datorii catre stat şi bugetul local

i)   declaratia de impartialita

alte documente considerate relevante de catre aplicant.

10. Documentaţia solicitantilor persoane fizice:

a.  Formularul de solicitare a finantarii (cererea de finanţare);

b.   bugetul de venituri şi cheltuieli al proiectului;

alte documente considerate relevante pentru realizarea activitatilor proiectului

 

 

CAPITOLUL III – Criteriile de acordare a ainantarilor nerambursabile

 

1.  Vor fi supuse evaluarii comisie de analiză desemnată de Primar conform Cap. IV, pct.1, numai solicitarile care intrunesc urmatoarele criterii de selecţie:

a) programele şi proiectele sunt de interes public local/regional;

b) este dovedita capacitatea organizatorica şi functionala a beneficiarului finantarii prin: - experienta în domeniul administrarii altor programe şi proiecte similare

- caile şi modalitatile de identificare a beneficiarilor proiectului (cetatenii, comunitatea);

- capacitatea resurselor umane de a asigura desfasurarea programului sau proiectului la nivelul propus;

- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile publice, cu alte organizatii guvernamentale şi neguvernamentale din tara şi din străinatate, după caz.

2.   Toate cererile selecţionate în urma trierii sunt supuse evaluarii. La acordarea punctajului vor fi considerate ca prioritare:

3.  Nu sunt selecţionate programele ori proiectele aflate în una dintre urmatoarele situatii:

a)   documentaţia prezentată este incompleta şi nu respecta prevederile pct. 9 şi 10 din capitolul II;

b)   au conturile bancare blocate;

c)    solicitantii nu au respectat un contract de finanţare anterior ;

d)   solicitantii au prezentat declaratii inexacte la o participare anterioara.

e)      solicitantii nu si-au indeplinit obligatiile de plata exigibile a impozitelor, taxelor şi contributiilor catre bugetul stat, bugetul local, precum şi bugetul asigurarilor sociale de stat.

f)       Solicitantii nu au inscrisa în statutul organizatiei,activitatea corespunzatoare domeniului pentru care doresc finanţare ;

 

 

CAPITOLUL IV – Organizarea şi funcţionarea comisiilor de evaluare şi selecţie

 

1.   Evaluarea şi selecţia solicitărilor se va face de către comisia de evaluare şi selecţie stabilita de Primar, din care vor face parte şi 3 consilieri locali.

2.    Comisia de evaluare şi selecţie va fi formata din minimum 5 persoane, numita prin dispoziţie a primarului.

3.    Şedinţele comisiei sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei prin vot deschis.

4.   Preşedintele comisiei va asigura convocarea şi prezenta membrilor comisiei, în termen de 5 zile de la data comunicării de către secretarul comisiei a problemelor a căror rezolvare este de competenta comisiei.

5.   Comunicările secretarului comisiei vor fi înaintate în scris şi pe mail la adresele stabilite de comun acord cu preşedintele comisiei.

6.   Secretarul comisiei va fi desemnat de Primar,prin dispoziţie, din cadrul,aparatului de specialitate. Secretarul nu are drept de vot.

7.     Fiecare membru al comisiei va semna o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexele Regulamentului.

Comisiile hotărăsc prin votul majoritătii simple membrilor

 

 

CAPITOLUL V – Procedura evaluării şi a selecţionării proiectelor

 

1.   Documentaţiile de solicitare a finanţării vor fi comunicate de urgenta, pe măsura înregistrării, secretariatului comisiei de evaluare şi selecţie. Secretariatul comisiei nu va accepta documentaţiile înregistrate după termenul limita corespunzător sesiunii de finanţare. Acestea vor fi returnate solicitantului cu prioritate.

2.   Documentaţia de solicitare a finanţării este analizata de către membrii comisiei de evaluare şi selecţie în termenul stabilit prin anunţul de participare şi va fi notata potrivit criteriilor de evaluare.

3.     Comisia de evaluare şi selecţie înaintează procesul verbal de stabilire a proiectelor câştigătoare a procedurii de selecţie Direcţiei Administraţie Publica Locala în vederea întocmirii proiectului de hotărâre de consiliu privind alocarea sumelor din bugetul local.

4.    In termen de 10 zile de la data încheierii lucrărilor, secretarul comisiei comunica în scris aplicanţilor, rezultatul selecţiei, precum şi fondurile propuse a fi alocate.

Toate cererile selecţionate în urma trierii sunt supuse evaluării pe baza următoarei grile de evaluare:

 

Criteriu

pondere (%)

- capacitate de realizare,relevanta,voluntariat

25

- consistenta tehnica

1o

- parteneriate şi participarea parţilor

15

- soliditate şi coerenta financiara/susţinere economica

15

-oportunitate şi rezultate aşteptate

10

- durabilitatea programului / proiectului cultural

25

 

 

CAPITOLUL VI – Încheierea contractului de finanţare

 

1.    Contractul se încheie intre Consiliul Local al municipiului Târgovişte şi solicitantul selecţionat, în termen de maxim 30 de zile de la data comunicării rezultatului sesiunii de selecţie pe site-ul Primăriei Târgovişte(www.pmtgv.ro).

2.   La contract se vor anexa formularul de solicitare a finanţării precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului.

 

CAPITOLUL VII – Procedura privind derularea contractului de finanţare

 

1. Cheltuielile eligibile vor putea fi finanţate în baza unui contract de finanţare nerambursabila numai în măsura în care sunt justificate şi oportune şi au fost contractate în perioada executării contractului.

2.     Categoriile de cheltuieli eligibile şi neeligibile sunt cuprinse în anexele la prezentul regulament.

3.   Autoritatea finanţatoare şi beneficiarul pot stabili în contractul de finanţare nerambursabila ca plăţile către beneficiar să se facă în transe, în raport cu faza proiectului şi cheltuielile aferente.

4.    Atunci când, pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale, beneficiarul achiziţionează, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevăzuta de Legea  nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

CAPITOLUL VIII – Procedura de raportare şi control

1.   Pe parcursul derulării contractului, solicitanţii care au primit finanţare au obligaţia sa prezinte Consiliului local al municipiului Târgovişte  următoarele raportări:

1a. raportări intermediare: vor fi depuse înainte de solicitarea oricărei transe intermediare, în vederea justificării transei anterioare.

1b. raportare finala: depusa în termen de 15 zile de la încheierea activităţii şi va cuprinde obligatoriu justificarea cheltuielilor la nivelul întregului proiect cuprinzand atât finanţarea proprie cat şi contribuţia Consiliului Local Târgovişte.

1.2 Raportările vor fi întocmite în conformitate cu anexele la regulament  şi vor fi însotite de documentele justificative pentru cheltuielile efectuate.

2.    Proiectele/programele pentru care nu s-au depus rapoartele finale în termenul stabilit prin contract nu vor obţine decontarea transei finale şi vor urma procedurile specifice.

3.    Comisia de Evaluare şi Selecţie va stabili duratele contractelor de finanţare astfel incot sa asigure derularea procedeului de finanţare a contractului şi de decontare a ultimei transe în anul calendaristic în care s-a acordat finanţarea.

4.    Pentru justificarea cheltuielilor eligibile efectuate, se vor prezenta şi vor fi acceptate doar documente justificative conform prevederilor legale în vigoare. .

5.    Data documentelor justificative trebuie sa fie în concordanta cu perioada desfăsurarii acţiunii.

6.    Autoritatea finanţatoare îşi rezerva dreptul de a face verificări, atât în perioada derulării contractului de finanţare nerambursabila, cat şi ulterior validării raportului final, dar nu mai târziu de 3 luni de la data validării.

5.     Contractele de finanţare nerambursabile vor prevedea, sub sancţiunea nulităţii, calitatea Biroului Audit din cadrul Primăriei Târgovişte de a exercita controlul financiar asupra derulării activităţilor nonprofit finanţate din fondurile publice.

Regimul de gestionare a sumelor finanţate şi controlul financiar se realizează în condiţiile legii. Auditarea sumelor utilizate se va face de către compartimentele de specialitate/auditorii independenţi/comisii de evaluare. Dosarul complet conţinând raportul final al proiectului trebuie păstrat timp de cinci ani în arhiva aplicantului pentru un eventual audit ulterior

 

CAPITOLUL IX – Sancţiuni

 

1.    Orice comunicare, solicitare, informare, notificare în legătura cu procedura de selecţie sau derularea contractelor de finanţare se va transmite de către solicitanţii finanţării sub forma de document scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul primirii la registratura Primăriei Târgovişte,str.revolutiei,nr.1-3. Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu exceptia documentelor care confirma primirea.

2.  Prezentul regulament se completeaza cu prevederile legale,generale şi specifice, în vigoare.

3.    Prevederile regulamentului vor fi aplicate tuturor finantarilor nerambursabile acordate din bugetul local incepand cu data aprobarii prezentului regulament;

4.   Prezentul regulament ramane în vigoare pana la aparitia normelor metodologice aferente Legii nr.350/2005.

5.  Anexele urmatoare fac parte integranta din prezentul regulament.

a)      Anexa 1 – formular cerere de finanţare

b)      Anexa 2 – declaraţie pe propria răspundere

c)      Anexa 3 – bugetul de venit şi cheltuieli

d)     Anexa 4 – declaraţie de imparţialitate a membrilor Comisiei Evaluare şi Selecţie

e)      Anexa 5 – cheltuieli eligibile şi neeligibile

f)       Anexa 6 – Model contract de finantare

 

                                                                                                                                                 VIZAT DE LEGALITATE,

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,                                                                                      SECRETARUL MUNICIPIULUI,

      Cosmin-Petruț Bozieru                                                                                                     jr. Chiru Cătălin Cristea

 

 


ANEXA 1

 

FORMULAR DE CERERE DE FINANŢARE

(Orice modificare în textul original al formularului  atrage după sine respingerea cereri.)

A) Aplicantul

1.Solicitant:

Numele complet:                    

Acronimul(daca exista):         

Adresa:

Cod fiscal/(CNP-persoana fizica):

Telefon:                                                           Fax :   

E-mail:            

 

2.Date bancare:

Denumirea băncii:                  

Numărul de cont:       

Titular:            

 

3.Datele persoanei care are dreptul de a reprezenta solicitantul (reprezentantul legal*):

Nume:            

Tel./Fax:                                                                      ………………………..……………..

E-mail:                                                                                   ....................................................                                                                                                                Semnătura

 

4.Responsabilul de proiect(daca este diferit de persoana de la punctul 3):

Nume:                        

Tel./Fax:

E-mail:                                                                                                                                                               .......................................................                                                                                                                     Semnătura

 

5.Descrierea activităţii, a resurselor şi a obiectivelor solicitantului. Descrierea  experienţei în scrierea şi managementul  proiectelor

 

 

* Reprezentant  legal – conducătorul instituţiei, organizaţiei, menţionat în statut sau persoana din cadrul organizaţiei împuternicita legal  printr-un document atașat la cererea de finanţare

B. Proiectul

 

6.Titlul proiectului:

 

7.Locul desfăşurării proiectului (localitate):

 

8.Durata proiectului:  de la    ...........          până la    ............

9.Rezumatul proiectului , structurat astfel:

- titlul

- scopul

-obiective

- grupuri ţintă, beneficiari

- activitãţile principale

- rezultatele estimate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Suma solicitata:

11. Echipa Proiectului:

 12. Partenerul (-ii) proiectului(daca este cazul):

- coordonate (adresa, tel/fax, e-mail, web site)

- scopurile şi obiectivele prevăzute în statut

- scurta descriere a activităţilor derulate (max 10 rânduri)

13. Ordinea de prioritate (in cazul în care aţi aplicat mai multe proiecte la aceasta runda va rugam sa precizaţi ordinea importantei lor pentru dumneavoastră, luând în considerare procedura de aplicare):

14. Domeniul pentru care se aplica:

 

Data:............................

 

Semnătura reprezentantului legal                                            Semnătura coordonatorului de proiect

 

Stampila instituţiei / organizaţiei


 

ANEXA 2

DECLARAŢIE

Subsemnatul .................. , domiciliat în localitatea ................ , str........... nr. ..... , bl .... , ap ...., sectorul/judeţul ............ , codul poştal ........... , posesor al actului de identitate .......... seria ........ nr........ , codul numeric personal .............. , în calitate de reprezentant al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei ........…... , declar pe propria răspundere că nu mă aflu/persoana juridică pe care o reprezint nu se află în nici una dintre următoarele situaţii:

 

a) în incapacitate de plată;

b) cu conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive;

c) nu am încălcat/a încălcat cu bună ştiinţă prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;

d) nu sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economică;

e) nu am/are restanţe către bugetul de stat, bugetul locale sau fondurile speciale;

f) nu sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri;

g) nu am beneficiat în cursul acestui an fiscal pentru activitatea mentionata în cererea de finanţare (Anexa 1 din Regulamentul privind regimul finantarilor nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Targoviste alocate pentru activitati nonprofit de interes local) de o alta finanţare de la bugetul local;

h) nu încalc prevederile Legii 350/2006 Art.12, alin 2) prin care - ``In cazul în care un beneficiar contracteaza, în cursul aceluiasi an calendaristic, mai mult de o finanţare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare, nivelul finantarii nu poate depasi o treime din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul autoritatii finantatoare respective``.

Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 326 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completă şi corectă.

 

 

 

Semnătura

..........................

 

 

Data

..................

 

 

 


 

 

 

 

 

ANEXA 3

 

 

 

 

 

BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI

 

 

 

 

 

Organizaţia/Persoana fizica

Proiectul

Perioada şi locul desfăşurării

 

 

 

 

 

Nr.crt.

Denumire indicatori

TOTAL

OBSERVAŢII 1

I.

VENITURI – TOTAL,         din care:

0,00

 

1

 Contributia beneficiarului (a+b+c+d)

0,00

 

a).

contributie proprie

0,00

 

b).

donaţii

0,00

 

c).

sponsorizari

0,00

 

d).

alte surse

0,00

 

2

 Finanţare nerambursabila din bugetul local

0,00

 

II.

CHELTUIELI – TOTAL,     din care:

0,00

 

1

Închirieri

0,00

 

2

Onorarii / fond premiere

0,00

 

3

Transport

0,00

 

4

Cazare şi masă

0,00

 

5

Consumabile

0,00

 

6

Echipamente

0,00

 

7

Servicii

0,00

 

8

Administrative

0,00

 

9

Tipărituri

0,00

 

10

Publicitate

0,00

 

11

Alte cheltuieli (se vor nominaliza):

0,00

 

 

TOTAL

0,00

 

 

PROCENT - %

100

 

 

 

 

 

 

 

 

Detalierea cheltuielilor cu evidetierea surselor de finanţare pe fiecare categorie de cheltuiala:

 

 

 

 

 

Nr. crt.

Categoria
bugetara

Contribuţia UATM Targoviste

Contributia Beneficiarului

Total
buget

1

Închirieri

 

 

0,00

2

 Onorarii /fond premiere

 

 

0,00

3

Transport

 

 

0,00

4

Cazare şi masă

 

 

0,00

5

Consumabile

 

 

0,00

6

Echipamente

 

 

0,00

7

Servicii

 

 

0,00

8

Administrative

 

 

0,00

9

Tipărituri

 

 

0,00

10

Publicitate

 

 

0,00

11

Alte cheltuieli (se vor nominaliza):

 

 

0,00

 

TOTAL

0,00

0,00

0,00

 

PROCENT - %

#DIV/0!

#DIV/0!

100

 

 

 

 

 

 

Reprezentant legal                                                    

 

 ..............................

 

 

(numele, prenumele şi semnătura)                         

 

         Data ...................

 

 

         Ştampila

 

 

 

 

 

 

 

[1] La veniturile obţinute din donaţii, sponsorizari şi alte surse, la rubrica de observaţii se va specifica denumirea persoanei fizice sau juridice care acorda finanţarea, inclusiv datele de identificare ale acesteia (sediu, cod fiscal, reprezentant legal pentru persoane fizice şi respectiv domiciliu, date carte de identitate pentru persoane fizice).

 

 

 

 

 


ANEXA 4

 

 

DECLARATIA DE IMPARTIALITATE

 

    Reprezinta conflict de interese orice situatie care il impiedica pe beneficiar în orice moment sa actioneze în conformitate cu obiectivele autoritatii finantatoare, precum şi situatia în care executarea obiectiva şi impartiala a functiilor oricarei persoane implicate în implementarea proiectului poate fi compromisa din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o alta persoana.

    Subsemnatul…………………………………………………., ca persoana fizică sau ca persoana cu drept de reprezentare a organizatiei solicitante în ceea ce priveste implementarea proiectului………………………………………………………………………………………….., ma oblig sa iau toate masurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, asa cum este acesta definit mai sus, si, de asemenea, ma oblig sa informez autoritatea finantatoare despre orice situatie ce genereaza sau ar putea genera un asemenea conflict.

 

    Numele şi prenumele:

 

    Functia:

 

    Semnatura şi stampila:

 


ANEXA 5

CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE

-          Administrative: chirie sediu, apa, canal, electricitate, comunicatii, gaze, costuri de incalzire

(se vor deconta cheltuieli administrative în limita a 30% din valoarea finanţării)

-          Inchirieri: echipamente, mijloace de transport, sali de activitati (seminarii, cursuri, expozitii, etc.);

-          Onorarii, fond premiere pentru personalul de specialitate direct implicat în proiect, altii decat cei permanenti;

-          Transport: bilete şi abonamente transport, transport echipamente şi materiale, bonuri de benzina. Transportul se va realiza pe cat posibil cu cele mai ieftine mijloace de transport, la clasa a doua;

-          Cazare şi masa: cazarea şi masa aferenta persoanelor implicate în derularea proiectului, conform HG 1860/2006.

-          Consumabile: hartie, toner, cartus imprimanta, markere, etc.;

-          Achiziţii echipamente

-          Achiziţii servicii: orice activitate prestata de o persoana juridica sau fizica, care nu se incadreaza la categoriile onorarii. Exemple: traduceri, tehnoredactare, developari filme foto, comisioane bancare, montaje filme, reparatii, intretinerea aparaturii, etc.;

-          Tiparituri: brosuri, pliante, fluturasi, manuale, afise, etc.;

-          Publicitate: actiuni promotionale ale proiectului/programului, costuri legate de diseminarea informatiilor despre proiect, realizarea unei pagini web, materiale promotionale, etc;

-          Alte costuri: tot ceea ce nu poate intra în categoriile mai sus mentionate, dar care se justifica pentru activitatile proiectului.

-    cheltuielile cu reparaţiile clădirilor aparţinând cultelor .

                                                                

CATEGORII DE CHELTUIELI NEELIGIBILE:

 

 

 

 

 

 

 

ANEXA 6

MODEL:

CONTRACT DE FINANTARE

a activitatilor/ actiunilor din cadrul programului de finantari nerambursabile din fonduri publice in anul ……………………………..

Nr……………………………..

 

Cap. 1 Partile contractante

            MUNICIPIUL TARGOVISTE cu sediul in Targoviste, str. Revolutiei nr. 1-3, reprezentata prin PRIMAR……………………… si DIRECTOR EXECUTIV………………………….., avand cont nr. RO08TREZ24A675000203030X, deschis la Trezoreria Targoviste, cod fiscal: 4279944 denumita in continuare institutie finantatoare

si Asociatia/ Societatea/ Dl/.................................................., cu sediul in localitatea...................................................., str..........................., nr............., jud. ....................................., cod fiscal..............................., cont bancar nr..........................................................................., deschis la Trezoreria/ Banca comerciala..........................................., denumita in continuare beneficiar, in baza dispozitiilor Legii nr. 350/2005, actualizata, privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general si Hotararea Consiliului Local al Municipiului Targoviste nr. …………………………….. au convenit incheierea prezentului contract.

Cap.2 Obiectul si valoarea contractului        

Art.1. Obiectul prezentului contract il constituie finantarea proiectului ,, ……………………………………,, conform HCL nr. .......................................

Art.2. Institutia finantatoare repartizeaza suma de …………………………. lei pentru finantarea proiectului sus mentionat astfel:

-transa I- 30% avans inainte cu 5 zile de inceperea proietului

- transa II- 40% in timpul derularii proiectului

- transa III- 30%- dupa validarea raportului final de activitate si a raportului financiar

Cap. 3 Durata contractului                                    

Art.3. Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre parti si este valabil pentru perioada de desfasurare a proiectului conform Cererii de finantare atasata.

Cap. 4 Drepturile si obligatiile partilor

Art.4. Asociatia/ Societatea/ Dl/.................................................., are urmatoarele drepturi si obligatii:

a)      Sa utilizeze suma prevazuta la art. 2 exclusiv pentru finantarea cheltuielilor aferente proiectului mentionat la art. 1, in conformitate cu prevederile Cap. VII- Procedura privind derularea contractului de finantare si Anexei 5- Categorii de  cheltuieli eligibile din Regulamentul finantarilor nerambursabile si potrivit prevederilor Legii 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice;

b)      Sa realizeze actiunile/activitatile prevazute in Cererea de finantare, obiectivele si indicatorii prevazuti in bugetul de venituri si cheltuieli depus la dosarul de finantare;

c)      Sa promoveze imaginea Municipiului Targoviste;

d)     Sa permita persoanelor delegate de institutia finantatoare sa efectueze controlul privind modul de utilizare a fondurilor prevazute la art. 2;

e)      Sa finanteze proiectul cu contributia proprie asa cum este prevazuta in bugetul de venituri si cheltuieli;

f)       Sa respecte prevederile actului constitutiv si ale statutului propriu;

g)      Sa intocmeasca si sa transmita institutiei  raportul final de activitate si raportul financiar insotit de documente justificative de cheltuieli conform modalitatilor de decontare stabilite de finantator, in conformitate cu prevederile Cap. VIII- Procedura de raportare si control din Regulamentul finantarilor nerambursabile;

h)      Sa restituie, in situatia nerespectarii dispozitiilor legale si a prevederilor prezentului contract, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei de plata din partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare:

i)        Sa respecte Conditiile si criteriile de finantare stabilite de finantator;

j)        Sa permita accesul gratuit la manifestarile organizate conform proiectului;

   Art.5. Institutia finantatoare are urmatoarele drepturi si obligatii:

a)      Sa supravegheze si sa controleze modul de utilizare a sumei alocate, precum si modul de respectare a dispozitiilor legale;

b)      Sa plateasca suma prevazuta la art. 2, in conformitate cu perioada de desfasurare a proiectului, asa cum este detaliata in Cererea de finantare .

c)      Sa analizeze raportul final de activitate si sa dispuna diminuarea valorii contractului in cazul nerealizarii obiectivelor

Cap. 5 Raspunderea contractuala

Art.6. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate prin prezentul contract, partea in culpa raspunde in conditiile prezentului contract si ale dispozitiilor legale in vigoare.

Art.7. Forta majora exonereaza de raspundere partea care o invoca, in conditiile legii.

Cap. 6 Litigii

Art.8. Divergentele care pot aparea intre parti pe parcursul derularii prezentului contract vor face obiectul unei concilieri pe cale amiabila. In situatia in care aceasta nu s-a realizat, partea nemultumita se poate adresa instantei de judecata competente, in conditiile legii.

Cap. 7 Dispozitii finale

Art.9. Regimul de gestionare a sumelor alocate si controlul financiar se realizeaza in conditiile legii. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor efectuate in baza prezentului contract se fac potrivit normelor privind finantele publice.

Art.10. Biroul de Audit din cadrul Primariei Targoviste poate exercita controlul financiar asupra derularii activitatilor non profit finantate din fonduri publice.

Art.11. Prevederile contractului au putere deplina pentru parti si se constituie in norme cu caracter tehnic, financiar si administrativ.

Art.12. Modificarea clauzelor prezentului contract se poate face numai cu acordul partilor si se consemneaza intr-un act aditional.

Art.13. Prezentul contract se incheie in 3 exemplare, dintre care doua exemplare pentru institutia finantatoare si un exemplar pentru beneficiar.

 

 

MUNICIPIUL TARGOVISTE                                               ASOCIATIA …………………………………..

Primar                                                                                Presedinte/Director

                                                                                                                   

Directia Economica

 

Birou Juridic,