CAIET DE OBIECTIVE

pentru concursul de proiecte de management organizat pentru

”TEATRUL MUNICIPAL TÂRGOVIȘTE”

 

Perioada de management este de 3 ani, începând cu data la care se face public rezultatul concursului.

 

OBIECTIVELE ŞI MISIUNEA INSTITUŢIEI

 

I.1.Subordonare

”Teatrul Municipal Târgovişte” este o instituţie de spectacol de repertoriu, care realizează şi prezintă producţii artistice conform legii.

”Teatrul Municipal Târgovişte” are personalitate juridică proprie, este înfiinţată şi funcţionează potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 21/2007, privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, în conformitate cu legislaţia română în vigoare.

      ”Teatrul Municipal Târgovişte”, funcţionează în subordinea Consiliului Local al Municipiului Târgovişte şi este finanţată din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul local şi din alte surse potrivit prevederilor legale.

 

I.2.Obiectivele instituţiei

În acord cu strategia culturală a Municipiului Târgoviște, strategia repertorială a „Teatrului Municipal Târgoviște“ vizează satisfacerea nevoilor culturale ale comunităţii prin îndeplinirea următoarelor obiective:

·  asigurarea unui cadru favorabil creaţiei şi difuzării spectacolului în cele mai bune condiţii;

·  favorizarea accesului unui număr cât mai mare de spectatori la reprezentaţiile teatrului;

·  sprijinirea creaţiei dramatice naţionale, asigurând valorificarea scenică a acesteia;

·  fundamentarea şi desăvârşirea unui profil propriu, în conformitate cu proiectul de management;

·  stimularea şi ocrotirea afirmării personalităţiilor artistice din domeniul artelor spectacolului;

·  instaurarea şi cultivarea unui climat artistic superior;

·  educarea şi creşterea unui public tânăr în vederea îmbunătăţirii indicatorilor de consum cultural la nivel local şi naţional.

 

I.3.Misiunea instituţiei

În conformitate cu Strategia culturală 2010 elaborată de Consiliul Local al Municipiului Târgoviște, misiunea “Teatrului Municipal Târgoviște“  este de a oferi producţii teatrale performante la nivel local şi regional pentru creşterea nivelului de dezvoltare culturală a comunităţii.

 

II. EVOLUŢIILE SOCIOCULTURALE ALE COMUNITĂŢII ÎN CARE INSTITUŢIA ÎŞI DESFĂŞOARĂ ACTIVITATEA

Târgoviştea a fost unul din marile centre de cultură ale evului mediu românesc şi sud-est european. Locuri de cult ortodox de mare valoare, precum Bisericile Domneşti, Mânăstirile Stelea şi Dealu, biserica Mitropoliei, a Târgului dar şi Biserica Catolică, sunt mărturii ale gloriei secolelor trecute.

O lungă înşiruire de nume datorate Târgoviştei înseamnă priorităţi pentru cultura românească. Astfel, călugărul Macarie a imprimat în teascurile Mănăstirii Dealu, în vremea lui Radu cel Mare, primele tipărituri din ţară, în limba slavonă - trei cărţi ecleziastice, tradiţia fiind continuată de Dmitri Liubovici şi de diaconul Coresi. Tot de aici datează primele xilogravuri româneşti.
  Domnitorul Neagoe Basarab este considerat primul erudit român. Lucrarea sa "Învătăţurile către fiul meu Teodosie" poate sta alături de "Principele" lui Machiaveli, ca una dintre scrierile europene importante din sec. XVI. În aceeaşi vreme, Gavril Pretul scrie "Viaţa Patriarhului Nifon". Datorită comentariilor sale politice, el este considerat un precursor al pamfletului românesc.

  Scurta domnie a lui Petru Cercel (1583-1585), erudit renascentist adimirat de Henric III de Valois şi de curţile Veneţiei şi Romei este deosebit de importantă. El reconstruieşte şi înfrumuseţează palatul domnesc, biserica şi parcul acestuia, realizează aducţiunea de apă pe conducte de olane, deschide prima turnătorie de bronz pentru tunuri şi în sfârşit, înfiinţează prima academie domnească.

  Matei Basarab şi domnul Moldovei Vasile Lupu ridică fiecare în ţara celuilalt câte o biserică, în semn de prietenie. Aceasta va determina inspiraţia reciprocă a meşterilor zidari, adică unificarea stilistică a arhitecturii româneşti. În vremea lui Matei Basarab se formează în tipografiile de la Dealu şi Mitropolie, două centre de copişti şi miniaturişti. Apar primele cărţi tipărite în limba română: "Carte românească de învăţătură" în Moldova şi "Îndreaptarea legii" la Târgovişte, care pot fi considerate printre primele coduri de limbă naţională din Europa.

  Secolul XVI reprezintă şi perioada în care se dezvoltă la Târgoviste o adevărată şcoală de zugravi şi iconari, din care fac parte Dobromir şi fiul său, urmaţi în secolele următoare de Stroe şi Radu (de la care s-a păstrat singurul caiet de modele din epocă, folosit până în 1870). Iar din 1698, Constantinos, Ioan, Ioachim şi Stan formează o echipă care pictează câteva biserici din Târgovişte, printre care şi cea Domnească. Remarcabilă este şi sculptura în lemn, cu deosebire a iconostaselor încrustate.

  Secolul XVII este marcat profund de lunga domnie a lui Constantin Brâncoveanu. Se creează acum un stil arhitectural specific românesc, aplicat la marile biserici şi conace construite în această vreme şi care va fi preluat de celebri arhitecţi români moderni. Este vorba de arcaturi cu acolade la cerdace şi foişoare, cu stâlpi din piatră bogat ornamentaţi.

  Primul stihuitor cult român este considerat Udrişte Năsturel care în traducerile sale menţionează caracterul latin al limbii române. Se pune baza învăţământului în Ţara Românească prin şcoala înfiinţată în 1646, în Târgovişte.

  La cumpăna dintre veacurile XVIII si XIX se poate vorbi despre o adevărată şi originală renaştere spirituală naţională, generată de scriitori ai acestor meleaguri, care au aşezat temeliile moderne ale limbii române: Ienăchiţă, Nicolae şi Iancu Văcărescu, Vasile Cârlova, Ion Heliade Rădulescu, Grigore Alexandrescu, Alexandru Vlahuţă, Ion Ghica, Ion Alexandru Brătescu Voineşti, Iancu Constantin Visarion, Elena Văcărescu şi Smaranda Gheorghiu (Maica Smara) - autoarea unor note ale călătoriilor sale care au purtat-o până la Polul Nord.

  Documente importante, manuscrise şi cărţi rare pot fi văzute şi studiate la Muzeul de Arheologie, Muzeul de Istorie, Muzeul Tiparului, Muzeul Scriitorilor, Muzeul pictorului Petraşcu, Casa Sindicatelor, a Tineretului, Casa de Cultură a Municipilului sunt de asemenea locuri de răspândire a culturii în oraş.

Judeţul Dâmboviţa are o remarcabilă tradiţie culturală:

·  La Dealu, s-a tipărit prima carte – în 1508, la doar 50-60 ani de la descoperirea tiparului. Aici, Petru Cercel, voievod renascentist, a înfiinţat, după model occidental prima “curte literară”.

·  La Târgovişte dăinuie celebrele “ruinuri” ale curţii domneşti, unde “poeţii Văcăreşti” au pus bazele limbii literare moderne şi s-a născut graţie lui Heliade Rădulescu, primul act de normare al limbii române.

·  La Potlogi, se află în plin proces de  restaurare Palatul Brâncovenesc, monument de arhitectură medievală românească de mare valoare.

·  În apropiere de Ghergani, se află conacul şi parcul dendrologic “Ion Ghica“.

La Târgovişte au trăit şi au creat o parte din operele lor cronicarii:

·  Stolnicul Constantin Cantacuzino,

·  Radu Popescu şi Stoica Ludescu,

·  Călugărul Macarie şi diaconul Coresi.

  În comunele din judeţ s-au născut poeţii Văcăreşti şi scriitorul I.L.Caragiale care a văzut lumina zilei în mahalaua Haimanale care îi poartă acum numele;    la Târgovişte s-au născut, I.Heliade-Rădulescu, Vasile Cârlova şi Grigore Alexandrescu. Tot aici şi-au desfăşurat o parte din activitate Alexandru Vlahuţă, Duiliu Zamfirescu şi Smaranda Gheorghiu (Maica Smara).

Dâmboviţeni prin origine sunt şi:

·  pictorul Nicolae Grigorescu (satul Pitaru comuna Potlogi),

·  savantul doctor Gheorghe Marinescu şi Alexandru Brătescu Voineşti,

·  artiştii plastici Gheorghe Petraşcu şi Gabriel Popescu, sculptorul Vasile Blendea

·  compozitorul Ionel Fernic şi actorii Tony Bulandra şi Mihai Popescu.

O mare parte din viaţa şi activitatea sculptorului Vasile Blendea este legată de Târgovişte unde a fost profesor şi unde i s-au păstrat o parte din lucrări.
   

          II.1 Istoria instituţională

Nici în perioada interbelică nici în perioada comunistă nu a existat teatru profesionist instituţionalizat în Târgovişte, au existat însă nenumărate deplasări ale teatrelor profesioniste din împrejurimi, care acopereau o necesitate exprimată, de vreme ce sălile se umpleau de fiecare dată.

La rândul ei, Casa de Cultură a adăpostit o vreme nişte trupe de amatori, care printr-o energie remarcabilă au declanşat mişcarea de teatru şi au condus la punerea în discuţie a reprezentării fenomenului teatral. Proiectul “Întâlnirea Şcolilor de Teatru ”găzduit de Târgovişte în 1996, a fost punctul nodal care a declanşat şi atenţia autorităţilor locale şi de altfel, de atunci datează şi primele referate, note de fundamentare, discuţii şi toate celelalte demersuri pentru constituirea unei instituţii profesioniste.

 

           II.2 Sediul Instituției

Imobilul din Bd. Carol I nr. 43 a fost construit în 1960 ca sediu al Clubului Petroliştilor. Mai târziu, după 1989, Casa de Cultură şi-a desfăşurat activitatea în acest imobil, unde în anul 2002 a primit spre găzduire proaspăt înfiinţatul Teatru Tony Bulandra (TTB).

În decursul anilor ce au urmat, TTB a ocupat din ce în ce mai multe spaţii din imobilul respectiv, necesare de altfel unei funcţionări coerente şi, mai mult, a modificat multe din dotările scenei, precum şi spaţiile aferente pentru a asigura o mai bună funcţionare ca teatru. Aceste amenajări, care nu sunt optimale, ci mai degrabă intervenţii minimale asupra spaţiului, au fost făcute din fonduri publice în intervalul de timp în care directorul TTB, Mihai Constantin a gestionat aceste resurse.

Capacitatea teatrului este de 200 de spectatori (plus încă 30-40 în sala mică), adică 0,2% faţă de populaţia municipiului sau 0,04% faţă de populaţia judeţului. Adică un procent mult prea redus de public faţă de cel relevat ca fiind interesat de spectacolul de teatru din Târgovişte.

Sala principală dispune de cele mai multe dotări necesare dar este departe de a fi utilată modern, nu există ştăngi suficiente, adâncime, şi nu dispune de mijloace de scenotehnică suplimentare (trape, fose, etc.). În clădire au fost amenajate ateliere tehnice şi croitorie în spaţii improprii (foste spaţii de circulaţie sau de debarasare). Scena nu este foarte bună, şi deşi a suferit modificări succesive, avanscena adăugată are o pantă destul de acuzată ceea ce poate dăuna jocului actorilor; scena nu are pod şi nici culise suficiente.

Sala secundară, a fostului Teatru pentru Copii și Tineret, este un subsol cu boltă, în care s-a amenajat cu mare greutate un spaţiu de spectacol de 40 de locuri. Din acestea, o parte se află la etaj, pe o pasarelă circulară. Accesul este unul singur şi pentru spectatori şi pentru artişti. Mai mult, actorii nu au acces direct de la cabine la scenă. Circulaţia se face prin curtea imobilului, prin stradă. Nu există toalete pentru public şi separat pentru actori, nu există garderobă şi nici o altă amenajare destinată primirii spectatorilor.

Spaţiile destinate atelierelor sau depozitării decorurilor sunt risipite prin oraş în spaţiile fostei Case de Cultură.

 

        III. Dezvoltarea specifică a instituţiei

A) DATE DESPRE ACTIVITATEA, BUGETUL ŞI SPECIFICUL INSTITUŢIEI

III.1. Obiectul de activitate

  ”Teatrul Municipal Târgovişte” are ca obiectiv principal promovarea valorilor culturale locale şi naţionale, ale artelor interpretative de Teatru, creşterea accesului publicului la spectacole şi concerte, susţinerea iniţiativei pentru diversificarea artelor spectacolului, în concordanţă cu necesităţile comunităţii;

Pentru atingerea obiectivului prevăzut la alin. (1), Teatrul desfăşoară următoarele activităţi principale:

a)           produce spectacole de teatru pentru adulţi şi copii;

b)          produce spectacole muzicale;

c)           produce evenimente culturale, programe, proiecte şi acţiuni în parteneriat cu artişti, organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole din ţară şi din străinătate;

d)          coproduce sau participă la organizarea de spectacole în colaborare cu alte instituţii artistice, cu persoane fizice sau juridice din ţară sau din străinătate;

e)          dezvoltă programe şi proiecte menite să favorizeze accesul comunităţii locale şi regionale la spectacole şi concerte;

f)sprijină debutul şi afirmarea tinerilor creatori şi interpreţi;

g)          se implică în educarea prin artă a publicului;

h)          realizează şi editează cărţi, studii, publicaţii specifice pe orice tip de suport, înregistrări audio şi video;

i) comunică şi promovează producţii şi evenimente culturale pentru comunitatea locală;

j) organizează şi impresariază spectacole sau artişti ai Teatrului, în condiţile legii;

k)           prestează servicii sau alte activităţi ecomonice în vederea creşterii veniturilor proprii, în acord cu reglementările legale în vigoare.

      ”Teatrul Municipal Târgovişte” poate recurge la externalizarea, în condiţiile legii, a unor servicii, inclusiv a celor tehnice, administrative şi de producţie.

      ”Teatrul Municipal Târgovişte” îndeplineşte orice alte activităţi şi atribuţii prevăzute de legile în vigoare în domeniul său de activitate.

      ”Teatrul Municipal Târgovişte” are deplină autonomie în stabilirea repertoriului precum şi în realizarea programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale şi artistice proprii sau în colaborare, în acord cu politicile şi strategiile culturale elaborate de către autorităţii locale, pentru a răspunde nevoilor comunităţii.

 

III.2. Structură existentă

III.2.1. Scurt istoric instituțional

      Teatrul Municipal Târgovişte este o instituţie publică de cultură, constituită în anul 2010 din comasarea prin reorganizare a Teatrului Municipal „Tony Bulandra”, Teatrului Municipal pentru Copii şi Tineret „Mihai Popescu” şi a Casei Municipale de Cultură „I.G. Vasiliu” din Târgovişte.

      Teatrul Municipal „Tony Bulandra” a fost înfiinţat iniţial prin HCL 100 /21.10.1996 ca teatru profesionist, în baza proiectului CL, a unor note din partea Universităţii Valahia şi a I.S.J.D, cu agreere din partea MC-ICJD. Teatrul a avut o  activitate intensă, repertoriul activ publicat şi actualizat pe site ( www.tonybulandra.ro), este edificator pentru această afirmaţie. Din declaraţia proprie, TTB a avut 85 de reprezentaţii a celor 20 de spectacole proprii, în sala mare şi sala studio.

Teatrului Municipal pentru Copii şi Tineret „Mihai Popescu” - dat fiind faptul că în 1974 s-a deschis Casa de Cultură a Sindicatelor care adăpostea manifestări culturale printre care şi teatrul pentru copii, acesta a luat fiinţă prin anii 1977-1978 - Teatrul “Neghiniţă“, după cum i-au spus iniţiatorii. In 1992, Teatrul “Neghiniţă“ a fost recunoscut ca teatru profesionist de Ministerul Culturii şi Uniter. Primul director al Teatrului a fost Marius Mihălcioiu. La un moment dat, teatrul a avut o forma privată, din 1997 până în 1998, când este preluat de Primărie pe lângă Casa de Cultură.    După ani de zile, comunitatea îşi instituţionalizează această formă de teatru pentru copii şi tineret, devenind în 2007, “Teatrul Municipal pentru Copii şi Tineret”, prin HCL. 320/2006. În perioada 2007-2008, la sediul teatrului au avut loc 107 spectacole, iar alte 20 de reprezentaţii s-au ţinut în oraşele şi comunele limitrofe. Mai multe informații se află la adresa www.teatrulmihaipopescu.ro

  Casa de Cultură “I.Gh.Vasiliu” a fost constituită ca aşezământ cultural în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2006 aprobată prin Legea nr. 143 din 21/05/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii asezămintelor culturale, respectând în principiu atât obiectivele cât şi modalitatea de organizare şi funcţionare prevăzută de aceasta.

Probabil că la începuturile ei, Casa de Cultură reprezenta interfaţa instituţională pentru toate evenimentele oraşului. După înfiinţarea celor două teatre şi a Filarmonicii, aceasta şi-a pierdut obiectul principal de activitate, ocupându-se exclusiv de evenimentele ocazionale pe care le finanţa Primăria. Deasemenea neaflându-se sub autoritatea Consiliului Județean, nu a avut nici rolul de coordonare metodologică ale altor aşezăminte culturale de pe raza judeţului, aşa cum prevede legea. Prin înființarea TMT, Casa de Cultură și-a pierdut personalitatea juridică, urmând ca funcțiunile de organizare de evenimente culturale să fie preluate integral de către secțiunea dedicată a TMT.

III.2.2. Analiză SWOT a TMT

Puncte tari

·                 echipă de actori bine calibrată şi bine pregătită,

·                 istorie teatrală pozitivă,ambele teatre din care a fost compus TMT au rezultate remarcabile și sunt apreciate în cercurile de specialitate,

·                 lipsa de concurenţă în judeţ, nu există alt fel de ofertă artistică corespondentă,

·                 are o imagine vizuală coerentă, materialele de promovare, pagina de internet sunt foarte bine făcute şi au o imagine profesională, dar evident vor trebui aplicate modificări și completări având în vedere fuziunea celor două teatre.

Puncte slabe

·              spre sfârșitul mandatului Dlui Mihai Constantin, la TTB se poate observa o limitare sau tendinţă către plafonare a activităţii artistice, teatrul avea deja o identitate prea distinctă, nu mai era un teatru municipal pentru publicul potenţial, ci unul special pentru un public specializat

·  impedimentul spaţiului existent, doar aparent suficient, dar care în realitate nu dă posibilitatea unei dezvoltări, ci blochează teatrul la stadiul în care se află,

·  plafonarea la un public subiectiv, teatrul TTB era el însuşi subiectiv în relaţia cu publicul său,

Oportunități

·              teatrul poate trece la următoarea fază de dezvoltare artistică şi socială dacă autoritatea şi conducerea sunt în consens şi agrează o politică viitoare coerentă,

·              înființarea TMT prin reorganizarea celor trei instituții sus-menționate a creat o structură curățată de balast, a comasat resurse materiale și financiare dar a primit un potențial rol important în comunitate și anume organizarea de evenimente culturale.

·              nou creata secțiune de marketing cultural va deschide noi posibilități de promovare a TMT dacă managementul va ști să exploateze această resursă.

Amenințări

·              un buget redus de circumstanţe va ţine pe loc sau va stopa avântul teatrului,

·              TMT riscă pierderea încrederii publicului dacă nu găseşte mijloacele să comunice cu publicul potenţial.

 

III.3. Personalul şi conducerea

III.3.1. Personalul

Statul de funcţii se regăsește ca anexe la acest material, împreună cu Organigrama și Regulamentul de Organizare și Funcționare.

III.3.2. Conducerea instituţiei

Conform prevederilor art. 4 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 189 din 25 noiembrie 2008, privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept public, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009 în vederea asigurării managementului instituţiilor, conducătorul instituţiei – directorul general sau, după caz, directorul –, denumit în continuare manager, este desemnat în urma câştigării concursului de proiecte de management, organizat de Consiliul Local al Municipiului Târgoviște.

Atribuţiile managerului sunt conform:

   alin. (1), (2) şi (3), Art. 27 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 189 din 25 noiembrie 2008, privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept public, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009;

   Art. 18 şi Art. 19, Capitolul IV, din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 aprobată şi modificată cu Legea nr. 353/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic.

Atribuțiile și drepturile Managerului TMT le găsiți în ROF, capitolul V, art. 28.

III.3.2.1. Evoluţia criteriilor de performanţă ale conducerii instituţiei între anii 2008–2009:

Întrucât TMT este o instituție nou-creată, vă anexăm raportul de activitate pentru anul 2009 al teatrelor ”Tony Bulandra” și ”Mihai Popescu”, teatre din care a fost compus TMT.

 

III.4. Bugetul

Întrucât TMT este o instituție nou-creată, bugetul TMT va trebui alcătuit de către noua conducere și prezentat spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Târgoviște. În acest scop vă anexăm ca reper și sursă de informare, bugetele separate ale instituțiilor comasate.

 

III. 5. Programele și III.6. Situația Programelor

Întrucât TMT este o instituție nou-creată, programul TMT va trebui alcătuit de către noua conducere și prezentat Consiliului Local al Municipiului Târgoviște. În acest scop vă anexăm ca reper și sursă de informare, raportul de activitate al managerilor instituțiilor comasate.

 

III.7. Regulamentul de Organizare și Funcționare

Regulamentul de Organizare și se regăsește ca anexă la acest material.

 

IV. SARCINI ŞI OBIECTIVE PENTRU MANAGEMENT

IV.1. Sarcini

Pentru perioada 2010-2013, managementul va avea următoarele sarcini:

·  elaborarea misiunii şi obiectivelor instituţiei (în primul an de mandat)

·  refacerea ROF-ului şi organigramei conform statului de funcţii în acţiune (în primul an de mandat)

·  elaborarea documentaţiilor şi fazelor de proiectare necesare pentru modernizarea clădirii şi a instalaţiilor funcţionale ale TMT;

·  realizarea modernizării clădirii şi a instalaţiilor funcţionale ale TMT;

·  îndeplinirea tuturor obligaţiilor care derivă din aprobarea proiectului de management şi în conformitate cu ordinele/dispoziţiile/hotărârile ordonatorului principal de credite al Consiliului Local al Municipiului Târgoviște, respectiv cele prevăzute în legislaţia în vigoare şi în reglementările care privesc funcţionarea instituţiei;

·  realizarea unor studii privind masurarea publicului, identificarea categoriilor de public şi segmentarea acestuia pe programele create

·  crearea unei strategii de marketing pentru sporirea vizibilitatii;

·  crearea unor programe educaţionale.

 

IV.2. Obiective

Pentru perioada 2010-2013, managementul va avea ca obiectiv principal dezvoltarea Teatrului Municipal Târgoviște, urmărind:

a) în domeniul managementului resurselor umane:

(i) în privinţa conducerii:

·  asigurarea participării personalului de conducere la cursuri de management în vederea certificării diverselor competenţe individuale necesare în domeniul managementului instituţiilor publice de cultură.

·  dimensionarea şi utilizarea eficientă a personalului de conducere necesar funcţionării instituţiei;

(ii) în privinţa personalului:

·  dimensionarea şi utilizarea eficientă a personalului de execuţie necesar funcţionării instituţiei;

·  refacerea și/sau actualizarea fişelor de post pentru tot personalului instituţiei;

b) în domeniul managementului economico-financiar:

(i) în privinţa bugetului de venituri

·  stabilirea precisă a obiectivelor prioritare a cheltuielilor care vor trebui angajate de către instituție;

·  departajarea mai exactă pe costuri pe programe şi proiecte;

·  creşterea şi diversificarea veniturilor proprii

(ii) în privinţa bugetului de cheltuieli:

·  ajustarea ponderii cheltuielilor efectuate în cadrul raporturilor contractuale, altele decât contractele de muncă (drepturi de autor, drepturi conexe, contracte şi convenţii civile) astfel încât acestea să fie în acord cu sensul impus de prevederile Legii nr. 353 din 2007 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 21 din
31 ianuarie 2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic.

c) în domeniul managementului administrativ:

(i) modificarea/completarea documentelor interne de organizare şi funcţionare; actualizarea periodică, în funcţie de necesităţi, a regulamentului de organizare şi funcţionare; actualizarea periodică, în funcţie de necesităţi, a procedurilor operaţionale privind activitatea internă şi controlul managerial propriu.

d) în domeniul managementului de proiect: consolidarea capacităţii interne privind elaborarea şi implementarea de proiecte.

 

V. Perioada pentru care se întocmeşte proiectul de management

Perioada pentru care se va întocmi proiectul de management este: 2010 – 2013.

În evaluarea proiectului de management se va urmări modul în care oferta candidatului răspunde la obiectivele şi sarcinile formulate în baza prevederilor art. 12 alin.(1) din ordonanţa de urgenţă, având în vedere următoarele prevederi, care reprezintă totodată şi criteriile generale de analiză şi notare a proiectelor de management:

a) analiza socio-culturală a mediului în care îşi desfăşoară activitatea instituţia şi propuneri privind evoluţia acesteia în sistemul instituţional existent;

b) analiza activităţii profesionale a instituţiei şi propuneri privind îmbunătăţirea acesteia;

c) analiza organizării instituţiei şi propuneri de restructurare şi/sau de reorganizare, după caz;

d) analiza situaţiei economico-financiare a instituţiei;

e) strategia, programele şi planul de acţiune pentru îndeplinirea misiunii specifice a instituţiei, conform sarcinilor şi obiectivelor prevăzute la pct. IV;

f) previzionarea evoluţiei economico-financiare a instituţiei, cu menţionarea resurselor financiare necesar a fi alocate de către autoritate.

Proiectul, structurat obligatoriu pe modelul din Hotărârea Guvernului nr. 1301/ 2009, Anexa 3 ”Caiet de obiective pentru concursul de proiecte de management”, trebuie să conţină soluţii manageriale concrete și detaliate, în vederea funcţionării şi dezvoltării instituţiei, pe baza sarcinilor şi obiectivelor.

 

 

Detalii privind proiectul de management:

Proiectul întocmit de candidat (autor responsabil), în baza legii române, cu respectarea prevederilor din actele normative indicate în bibliografie trebuie să conţină punctul de vedere al candidatului asupra dezvoltării şi evoluţiei “Teatrului Municipal Târgoviște“  în perioada (2010–2013) în întocmirea proiectului se cere utilizarea termenilor în înţelesul definiţiilor prevăzute la art.2 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008, privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009.

 

VI. Structura proiectului de management

Conform Anexei 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1301/2009

 

VII. Alte precizări

Candidatul, în baza unei cereri motivate, poate solicita de la Consiliul Local al Municipiului Târgoviște informaţii şi relaţii suplimentare, necesare elaborării proiectului de management (Adresa: Str. REVOLUTIEI nr. 1-3, cod postal 130011, Tel.  0040-245-611222; 0040-245-613928; 0040-245-611378, Fax: 0040-245-217951),

 

 

 

REGULAMENT

de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de Manager al Teatrului Municipal Târgoviște

 

 

CAPITOLUL I: Dispoziţii generale

Art. 1

Concursul de proiecte de management pentru TEATRUL MUNICIPAL TÂRGOVIȘTE aflat în subordinea Consiliului Local al Municipiului Târgoviște, denumit în continuare autoritatea, se organizează în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, denumită în continuare OUG, precum şi cu cele ale HG 1301/2009 și ale prezentului Regulament.

Art. 2

(1) Concursul de proiecte de management se desfăşoară conform unui calendar, stabilit cu respectarea dispoziţiilor art. 9 din Ordonanţa de urgenţă189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009

 (2) Consiliul Local Târgoviște va delega Primarului obligația de a stabili datele exacte de desfășurare ale etapelor concursului, bibliografia si conditiile de participare la concurs

CAPITOLUL II: Organizarea şi funcţionarea comisiei de concurs

Art. 3

 (1)Comisia de concurs, denumită în continuare Comisia, este alcătuită din:

a)2 reprezentanţi ai autorităţii – numiți prin hotărâre a  Consiliului Local

b) 4 specialişti din domeniul artelor spectacolului și managementului cultural.

(2) Membrii Comisiei de concurs vor fi votați nominal de Consiliul Local.

(3) Lista membrilor aprobați va conține și un număr proporțional de membri supleanți pentru situații neprevăzute.

(4) Consiliul Local va delega Primarului, respectiv Secretariatului Tehnic, obligația de a convoca membrii Comisiei de Concurs la sediul autorității, la data agreată pentru susținerea celor 2 probe.

(2)Membrii Comisiei sunt numiţi prin Hotărârea Consiliului Local Municipal Targoviste

Art. 4

 (1)Comisia are următoarele atribuţii principale:

a)elimină din concurs proiectele de management care conţin informaţii privind identitatea autorului;

b)analizează proiectele de management depuse de candidaţi, acordând note pentru fiecare etapă a concursului;

c)stabileşte rezultatul concursului pe baza rezultatelor fiecărei etape;

d)alege în prima ședință a Comisiei un Președinte de Comisie

 (2)Comisia poate formula recomandări autorităţii privind durata contractului de management, în limitele prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. d) din ordonanţa de urgenţă, şi, după caz, privind conţinutul acestuia.

 (3)Lucrările şi dezbaterile din cadrul Comisiei sunt confidenţiale.

Art. 5

 (1)Secretariatul Comisiei este asigurat prin grija doamnei Neagu Veronica din cadrul Compartimentului Resurse Umane si Asigurarea Calitatii al Aparatului de Specialitate al Primarului

(2)Secretariatul are următoarele atribuţii:

a)asigură condiţiile tehnico-organizatorice pentru desfăşurarea concursului;

b)verifică legalitatea şi conformitatea documentelor depuse de candidaţi;

c)elimină, pe bază de proces-verbal, mapele de concurs incomplete şi pe cele care conţin documente neconforme cu cerinţele din anunţul public şi îi anunţă pe candidaţii în cauză;

d)certifică pentru conformitatea cu originalul copiile actelor din dosarul de concurs, pe baza documentelor originale;

e)întocmeşte pentru membrii Comisiei declaraţiile de confidenţialitate;

f)transmite membrilor Comisiei proiectele de management ale candidaţilor cu dosare admise;

g)participă la şedinţele Comisiei, fără drept de vot;

h)consemnează în documente redactate la finele fiecărei etape nota fiecărui candidat;

i)aduce la cunoştinţa candidaţilor, în scris, nota obţinută în prima etapă, în termenul prevăzut la art. 19 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă;

j)calculează nota fiecărui candidat şi redactează procesul-verbal al concursului, consemnând, după caz, recomandările Comisiei;

k)aduce la cunoştinţa candidaţilor, în scris, nota obţinută în prima etapă a concursului, în termenul prevăzut la art. 19 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, şi asigură afişarea acesteia la sediul autorităţii, la sediul instituţiei, precum şi pe pagina de internet a acesteia, după caz;

l)aduce la cunoştinţa candidaţilor, în scris, rezultatul concursului, în termenul prevăzut la art. 19 alin. (8) din ordonanţa de urgenţă, şi asigură afişarea acestuia la sediul autorităţii, la sediul instituţiei, precum şi pe pagina de internet a autorităţii, după caz;

m)asigură aducerea la cunoştinţa publică a rezultatului final al concursului, a listei nominale a candidaţilor şi a altor informaţii de interes public, în termenul prevăzut la art. 20 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă;

n)se ocupă de retribuirea membrilor Comisiei pentru activitatea prestată în ședințele Comisiei.

CAPITOLUL III: Analiza şi notarea proiectelor de management

SECŢIUNEA 1: Rezultatul concursului

Art. 6

 (1)Membrii Comisiei studiază individual proiectele de management primite în format electronic şi/sau pe suport hârtie de la secretariat.

 (2)Analiza şi notarea proiectelor de management se fac în baza criteriilor generale din caietul de obiective, prevăzute la art. 12 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă.

 (3)Comisia îşi desfăşoară activitatea în şedinţe, organizate la sediul autorităţii, în cadrul cărora membrii acesteia:

a)analizează Caietul de obiective şi stabilesc punctajul/grila de evaluare pentru criteriile în baza cărora se notează proiectele de management şi interviul;

b)dezbat, analizează şi notează proiectele de management - pentru prima etapă a concursului;

c)acordă note pentru cea de-a doua etapă a concursului - susţinerea, în cadrul interviului, a proiectelor de management de către candidaţii admişi;

(4) Președintele Comisiei certifică punctajul/grila de evaluare stabilită în prima ședință a Comisiei și verifică notarea corectă de către fiecare membru al Comisiei în grilele completate individual.

 (5)Data, ordinea de zi şi locul de desfăşurare a şedinţelor sunt anunţate de către secretariat cu cel puţin 48 ore înainte de desfăşurarea acestora.

Art. 7

 (1)Notarea se face prin acordarea de către fiecare membru al Comisiei de note, de la 1 la 10, pentru fiecare etapă.

 (2)Nota candidatului, acordată de fiecare membru, se calculează prin aplicarea însumării punctajului stabilit de Comisie în cadrul şedinţelor prevăzute la art. 6 alin. (3).

 (3)Rezultatul final al fiecărei candidaturi se calculează prin media aritmetică a notelor acordate candidatului de fiecare membru al Comisiei.

 [Rezultatul final] = (nota 1 + nota 2 + nota 3 + nota 4 + nota x)/x

x - nr. membrilor Comisiei stabilit de autoritate pentru respectivul concurs

CAPITOLUL IV: Soluţionarea contestaţiilor

Art. 8

Candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului la Compartimentului Resurse Umane si Asigurarea Calitatii al Aparatului de Specialitate al Primarului în termen de 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţă a rezultatului concursului.

Art. 9

 (1)Contestaţiile se soluţionează în termenul prevăzut la art. 20 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă.

 (2)Comisia de soluţionare a contestaţiilor este alcătuită din 3 membri, numiţi/desemnaţi cu respectarea dispoziţiilor art. 21 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.

(3)Membrii Comsiei de soluționarea contestațiilor sunt aprobați nominal de către membrii Consiliului Local Municipal Targoviste prin hotarare.

(4)Lista membrilor propuși va conține și membrii supleanți pentru situații neprevăzute.