Anexa nr. 1
CAIET DE OBIECTIVE
pentru concursul de
proiecte de management organizat pentru
”TEATRUL MUNICIPAL TÂRGOVIȘTE”
Perioada
de management este de 3 ani, începând cu data la care se face public rezultatul
concursului.
OBIECTIVELE
ŞI MISIUNEA INSTITUŢIEI
I.1.Subordonare
”Teatrul Municipal Târgovişte” este o instituţie de spectacol de repertoriu, care realizează şi prezintă producţii artistice conform legii.
”Teatrul Municipal Târgovişte” are
personalitate juridică proprie, este înfiinţată şi
funcţionează potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului
nr. 21/2007, privind instituţiile şi companiile de spectacole sau
concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat
artistic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 353/2007, în conformitate cu legislaţia română în vigoare.
”Teatrul
Municipal Târgovişte”, funcţionează în subordinea Consiliului
Local al Municipiului Târgovişte şi este finanţată din
venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul local
şi din alte surse potrivit prevederilor legale.
I.2.Obiectivele instituţiei
În acord cu strategia culturală a Municipiului
Târgoviște, strategia repertorială a „Teatrului
Municipal Târgoviște“ vizează satisfacerea nevoilor
culturale ale comunităţii prin îndeplinirea următoarelor obiective:
·
asigurarea
unui cadru favorabil creaţiei şi difuzării spectacolului în cele
mai bune condiţii;
·
favorizarea
accesului unui număr cât mai mare de spectatori la reprezentaţiile
teatrului;
·
sprijinirea
creaţiei dramatice naţionale, asigurând valorificarea scenică a
acesteia;
·
fundamentarea
şi desăvârşirea unui profil propriu, în conformitate cu
proiectul de management;
·
stimularea
şi ocrotirea afirmării personalităţiilor artistice din
domeniul artelor spectacolului;
·
instaurarea
şi cultivarea unui climat artistic superior;
·
educarea
şi creşterea unui public tânăr în vederea
îmbunătăţirii indicatorilor de consum cultural la nivel local
şi naţional.
I.3.Misiunea instituţiei
În conformitate cu Strategia culturală 2010 elaborată de Consiliul Local al Municipiului Târgoviște, misiunea “Teatrului Municipal Târgoviște“ este de a oferi producţii teatrale performante la nivel local şi regional pentru creşterea nivelului de dezvoltare culturală a comunităţii.
II.
EVOLUŢIILE SOCIOCULTURALE ALE COMUNITĂŢII ÎN CARE
INSTITUŢIA ÎŞI DESFĂŞOARĂ ACTIVITATEA
Târgoviştea a fost unul din marile centre de cultură ale evului mediu românesc şi
sud-est european. Locuri de cult ortodox de mare valoare, precum Bisericile
Domneşti, Mânăstirile Stelea şi Dealu, biserica Mitropoliei, a
Târgului dar şi Biserica Catolică, sunt mărturii ale gloriei secolelor
trecute.
O lungă înşiruire de nume
datorate Târgoviştei înseamnă priorităţi pentru cultura românească.
Astfel, călugărul Macarie a imprimat în teascurile Mănăstirii Dealu, în vremea
lui Radu cel Mare, primele tipărituri din ţară, în limba slavonă - trei
cărţi ecleziastice, tradiţia fiind continuată de Dmitri Liubovici
şi de diaconul Coresi. Tot de aici datează primele xilogravuri româneşti.
Domnitorul Neagoe Basarab este
considerat primul erudit român. Lucrarea sa "Învătăţurile către fiul
meu Teodosie" poate sta alături de "Principele" lui Machiaveli,
ca una dintre scrierile europene importante din sec. XVI. În aceeaşi
vreme, Gavril Pretul scrie "Viaţa Patriarhului Nifon". Datorită
comentariilor sale politice, el este considerat un precursor al pamfletului
românesc.
Scurta
domnie a lui Petru Cercel (1583-1585), erudit renascentist adimirat de Henric
III de Valois şi de curţile Veneţiei şi Romei este
deosebit de importantă. El reconstruieşte şi înfrumuseţează
palatul domnesc, biserica şi parcul acestuia, realizează aducţiunea
de apă pe conducte de olane, deschide prima turnătorie de bronz pentru tunuri
şi în sfârşit, înfiinţează prima academie domnească.
Matei
Basarab şi domnul Moldovei Vasile Lupu ridică fiecare în ţara
celuilalt câte o biserică, în semn de prietenie. Aceasta va determina
inspiraţia reciprocă a meşterilor zidari, adică unificarea stilistică
a arhitecturii româneşti. În vremea lui Matei Basarab se formează în
tipografiile de la Dealu şi Mitropolie, două centre de copişti
şi miniaturişti. Apar primele cărţi tipărite în limba română:
"Carte românească de învăţătură" în Moldova şi
"Îndreaptarea legii" la Târgovişte, care pot fi considerate
printre primele coduri de limbă naţională din Europa.
Secolul
XVI reprezintă şi perioada în care se dezvoltă la Târgoviste o adevărată
şcoală de zugravi şi iconari, din care fac parte Dobromir şi
fiul său, urmaţi în secolele următoare de Stroe şi Radu (de la care s-a
păstrat singurul caiet de modele din epocă, folosit până în 1870). Iar din
1698, Constantinos, Ioan, Ioachim şi Stan formează o echipă care pictează
câteva biserici din Târgovişte, printre care şi cea Domnească.
Remarcabilă este şi sculptura în lemn, cu deosebire a iconostaselor
încrustate.
Secolul
XVII este marcat profund de lunga domnie a lui Constantin Brâncoveanu. Se
creează acum un stil arhitectural specific românesc, aplicat la marile biserici
şi conace construite în această vreme şi care va fi preluat de
celebri arhitecţi români moderni. Este vorba de arcaturi cu acolade la
cerdace şi foişoare, cu stâlpi din piatră bogat ornamentaţi.
Primul
stihuitor cult român este considerat Udrişte Năsturel care în traducerile
sale menţionează caracterul latin al limbii române. Se pune baza
învăţământului în Ţara Românească prin şcoala înfiinţată în
1646, în Târgovişte.
La
cumpăna dintre veacurile XVIII si XIX se poate vorbi despre o adevărată şi
originală renaştere spirituală naţională, generată de scriitori ai
acestor meleaguri, care au aşezat temeliile moderne ale limbii române:
Ienăchiţă, Nicolae şi Iancu Văcărescu, Vasile Cârlova, Ion Heliade
Rădulescu, Grigore Alexandrescu, Alexandru Vlahuţă, Ion Ghica, Ion
Alexandru Brătescu Voineşti, Iancu Constantin Visarion, Elena Văcărescu
şi Smaranda Gheorghiu (Maica Smara) - autoarea unor note ale călătoriilor
sale care au purtat-o până la Polul Nord.
Documente
importante, manuscrise şi cărţi rare pot fi văzute şi studiate
la Muzeul de Arheologie, Muzeul de Istorie, Muzeul Tiparului, Muzeul
Scriitorilor, Muzeul pictorului Petraşcu, Casa Sindicatelor, a
Tineretului, Casa de Cultură a Municipilului sunt de asemenea locuri de
răspândire a culturii în oraş.
Judeţul
Dâmboviţa are o remarcabilă tradiţie culturală:
· La Dealu,
s-a tipărit prima carte – în 1508, la doar 50-60 ani de la descoperirea
tiparului. Aici, Petru Cercel, voievod renascentist, a înfiinţat,
după model occidental prima “curte literară”.
·
La Târgovişte dăinuie celebrele
“ruinuri” ale curţii domneşti, unde “poeţii
Văcăreşti” au pus bazele limbii literare moderne şi s-a
născut graţie lui Heliade Rădulescu, primul act de normare al
limbii române.
·
La Potlogi, se află în plin proces
de restaurare Palatul Brâncovenesc, monument de arhitectură
medievală românească de mare valoare.
·
În apropiere de Ghergani, se află
conacul şi parcul dendrologic “Ion Ghica“.
La Târgovişte au trăit
şi au creat o parte din operele lor cronicarii:
·
Stolnicul Constantin Cantacuzino,
·
Radu Popescu şi Stoica Ludescu,
·
Călugărul Macarie şi diaconul Coresi.
În
comunele din judeţ s-au născut poeţii Văcăreşti şi scriitorul I.L.Caragiale care a
văzut lumina zilei în mahalaua Haimanale
care îi poartă acum numele; la
Târgovişte s-au născut, I.Heliade-Rădulescu,
Vasile Cârlova şi Grigore Alexandrescu. Tot aici şi-au
desfăşurat o parte din activitate Alexandru Vlahuţă, Duiliu Zamfirescu şi Smaranda Gheorghiu (Maica Smara).
Dâmboviţeni prin origine
sunt şi:
·
pictorul Nicolae Grigorescu
(satul Pitaru comuna Potlogi),
·
savantul doctor Gheorghe
Marinescu şi Alexandru
Brătescu Voineşti,
·
artiştii plastici Gheorghe
Petraşcu şi Gabriel
Popescu, sculptorul Vasile Blendea
·
compozitorul Ionel Fernic
şi actorii Tony Bulandra şi
Mihai Popescu.
O mare parte din viaţa
şi activitatea sculptorului Vasile
Blendea este legată de Târgovişte unde a fost profesor şi
unde i s-au păstrat o parte din lucrări.
II.1 Istoria instituţională
Nici în perioada interbelică nici în
perioada comunistă nu a existat teatru profesionist instituţionalizat
în Târgovişte, au existat însă nenumărate deplasări ale
teatrelor profesioniste din împrejurimi, care acopereau o necesitate
exprimată, de vreme ce sălile se umpleau de fiecare dată.
La rândul ei, Casa de Cultură a
adăpostit o vreme nişte trupe de amatori, care printr-o energie
remarcabilă au declanşat mişcarea de teatru şi au condus la
punerea în discuţie a reprezentării fenomenului teatral. Proiectul
“Întâlnirea Şcolilor de Teatru ”găzduit de Târgovişte în 1996, a
fost punctul nodal care a declanşat şi atenţia
autorităţilor locale şi de altfel, de atunci datează
şi primele referate, note de fundamentare, discuţii şi toate
celelalte demersuri pentru constituirea unei instituţii profesioniste.
II.2 Sediul Instituției
Imobilul din Bd. Carol I nr. 43 a fost construit în 1960 ca sediu al Clubului Petroliştilor. Mai târziu, după 1989, Casa de Cultură şi-a desfăşurat activitatea în acest imobil, unde în anul 2002 a primit spre găzduire proaspăt înfiinţatul Teatru Tony Bulandra (TTB).
În decursul anilor ce au urmat,
TTB a ocupat din ce în ce mai multe spaţii din imobilul respectiv,
necesare de altfel unei funcţionări coerente şi, mai mult, a
modificat multe din dotările scenei, precum şi spaţiile aferente
pentru a asigura o mai bună funcţionare ca teatru. Aceste amenajări, care nu sunt
optimale, ci mai degrabă intervenţii minimale asupra spaţiului,
au fost făcute din fonduri publice în intervalul de timp în care
directorul TTB, Mihai Constantin a gestionat aceste resurse.
Capacitatea teatrului este de 200 de
spectatori (plus încă 30-40 în sala mică), adică 0,2%
faţă de populaţia municipiului sau 0,04% faţă de
populaţia judeţului. Adică un procent mult prea redus de public
faţă de cel relevat ca fiind interesat de spectacolul de teatru din
Târgovişte.
Sala principală dispune de cele mai
multe dotări necesare dar este departe de a fi utilată modern, nu
există ştăngi suficiente, adâncime, şi nu dispune de
mijloace de scenotehnică suplimentare (trape, fose, etc.). În clădire
au fost amenajate ateliere tehnice şi croitorie în spaţii improprii
(foste spaţii de circulaţie sau de debarasare). Scena nu este foarte
bună, şi deşi a suferit modificări succesive, avanscena
adăugată are o pantă destul de acuzată ceea ce poate
dăuna jocului actorilor; scena nu are pod şi nici culise suficiente.
Sala secundară, a fostului Teatru pentru
Copii și Tineret, este un subsol cu boltă, în
care s-a amenajat cu mare greutate un spaţiu de spectacol de 40 de locuri.
Din acestea, o parte se află la etaj, pe o pasarelă circulară.
Accesul este unul singur şi pentru spectatori şi pentru artişti.
Mai mult, actorii nu au acces direct de la cabine la scenă.
Circulaţia se face prin curtea imobilului, prin stradă. Nu
există toalete pentru public şi separat pentru actori, nu există
garderobă şi nici o altă amenajare destinată primirii
spectatorilor.
Spaţiile destinate atelierelor sau
depozitării decorurilor sunt risipite prin oraş în spaţiile
fostei Case de Cultură.
III.
Dezvoltarea
specifică a instituţiei
A) DATE DESPRE ACTIVITATEA,
BUGETUL ŞI SPECIFICUL INSTITUŢIEI
III.1.
Obiectul de activitate
”Teatrul Municipal Târgovişte” are ca obiectiv principal promovarea valorilor culturale locale şi naţionale, ale artelor interpretative de Teatru, creşterea accesului publicului la spectacole şi concerte, susţinerea iniţiativei pentru diversificarea artelor spectacolului, în concordanţă cu necesităţile comunităţii;
Pentru atingerea obiectivului prevăzut
la alin. (1), Teatrul
desfăşoară următoarele activităţi principale:
a)
produce
spectacole de teatru pentru adulţi şi copii;
b)
produce
spectacole muzicale;
c)
produce
evenimente culturale, programe, proiecte şi acţiuni în parteneriat cu
artişti, organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole
din ţară şi din străinătate;
d)
coproduce
sau participă la organizarea de spectacole în colaborare cu alte
instituţii artistice, cu persoane fizice sau juridice din ţară
sau din străinătate;
e)
dezvoltă
programe şi proiecte menite să favorizeze accesul
comunităţii locale şi regionale la spectacole şi concerte;
f)sprijină debutul şi afirmarea
tinerilor creatori şi interpreţi;
g)
se
implică în educarea prin artă a publicului;
h)
realizează
şi editează cărţi, studii, publicaţii specifice pe
orice tip de suport, înregistrări audio şi video;
i) comunică şi promovează
producţii şi evenimente culturale pentru comunitatea locală;
j) organizează şi impresariază
spectacole sau artişti ai Teatrului,
în condiţile legii;
k)
prestează
servicii sau alte activităţi ecomonice în vederea creşterii
veniturilor proprii, în acord cu reglementările legale în vigoare.
”Teatrul
Municipal Târgovişte” poate recurge la externalizarea, în condiţiile
legii, a unor servicii, inclusiv a celor tehnice, administrative şi de
producţie.
”Teatrul
Municipal Târgovişte” îndeplineşte orice alte activităţi
şi atribuţii prevăzute de legile în vigoare în domeniul său
de activitate.
”Teatrul Municipal Târgovişte” are deplină autonomie în
stabilirea repertoriului precum şi în realizarea programelor, proiectelor
şi acţiunilor culturale şi artistice proprii sau în colaborare,
în acord cu politicile şi strategiile culturale elaborate de către
autorităţii locale, pentru a răspunde nevoilor
comunităţii.
Scurt
istoric instituțional
Teatrul
Municipal „Tony Bulandra” a fost înfiinţat iniţial prin HCL
100 /21.10.1996 ca teatru profesionist, în baza proiectului CL, a unor note din
partea Universităţii Valahia şi a I.S.J.D, cu agreere din partea
MC-ICJD. Teatrul a avut
o activitate intensă, repertoriul activ publicat şi
actualizat pe site ( www.tonybulandra.ro), este edificator pentru această
afirmaţie. Din declaraţia proprie, TTB
a avut 85 de reprezentaţii a celor 20 de spectacole proprii, în sala mare
şi sala studio.
Teatrului Municipal pentru Copii şi
Tineret „Mihai Popescu” - dat fiind faptul că în 1974 s-a deschis
Casa de Cultură a Sindicatelor care adăpostea manifestări
culturale printre care şi teatrul pentru copii, acesta a luat
fiinţă prin anii 1977-1978 - Teatrul “Neghiniţă“, după
cum i-au spus iniţiatorii. In 1992, Teatrul
“Neghiniţă“ a fost recunoscut ca teatru profesionist de Ministerul
Culturii şi Uniter. Primul director al Teatrului a fost Marius
Mihălcioiu. La un moment dat, teatrul a avut o forma privată, din
1997 până în 1998, când este preluat de Primărie pe lângă Casa
de Cultură. După ani de zile,
comunitatea îşi instituţionalizează această formă de
teatru pentru copii şi tineret, devenind în 2007, “Teatrul Municipal pentru Copii şi Tineret”, prin HCL. 320/2006. În perioada 2007-2008, la sediul teatrului au avut
loc 107 spectacole, iar alte 20 de reprezentaţii s-au ţinut în
oraşele şi comunele limitrofe. Mai multe informații se află la adresa www.teatrulmihaipopescu.ro
Casa de
Cultură “I.Gh.Vasiliu” a fost
constituită ca aşezământ cultural în baza Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 118/2006 aprobată prin
Legea nr. 143 din 21/05/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi
desfăşurarea activităţii asezămintelor culturale,
respectând în principiu atât obiectivele cât şi modalitatea de organizare
şi funcţionare prevăzută de aceasta.
Probabil că la începuturile ei, Casa de Cultură reprezenta
interfaţa instituţională pentru toate evenimentele
oraşului. După înfiinţarea celor două teatre şi a
Filarmonicii, aceasta şi-a pierdut obiectul principal de activitate,
ocupându-se exclusiv de evenimentele ocazionale pe care le finanţa
Primăria. Deasemenea neaflându-se sub autoritatea Consiliului Județean, nu a avut nici rolul de coordonare
metodologică ale altor aşezăminte culturale de pe raza
judeţului, aşa cum prevede legea. Prin înființarea TMT, Casa de Cultură și-a pierdut personalitatea juridică,
urmând ca funcțiunile de
organizare de evenimente culturale să fie preluate integral de către
secțiunea
dedicată a TMT.
III.2.2.
Analiză SWOT a TMT
Puncte tari
·
echipă
de actori bine calibrată şi bine pregătită,
·
istorie teatrală pozitivă,ambele teatre din
care a fost compus TMT au rezultate remarcabile și sunt apreciate
în cercurile de specialitate,
·
lipsa de
concurenţă în judeţ, nu există alt fel de ofertă
artistică corespondentă,
·
are o imagine vizuală coerentă, materialele
de promovare, pagina de internet sunt foarte bine făcute şi au o
imagine profesională, dar evident vor trebui aplicate modificări și completări
având în vedere fuziunea celor două teatre.
Puncte slabe
·
spre
sfârșitul mandatului Dlui Mihai Constantin, la TTB se
poate observa o limitare sau tendinţă către plafonare a
activităţii artistice, teatrul avea deja o identitate prea
distinctă, nu mai era un teatru municipal pentru publicul potenţial,
ci unul special pentru un public specializat
·
impedimentul
spaţiului existent, doar aparent suficient, dar care în realitate nu
dă posibilitatea unei dezvoltări, ci blochează teatrul la
stadiul în care se află,
·
plafonarea la un public subiectiv, teatrul TTB era el
însuşi subiectiv în relaţia cu publicul său,
Oportunități
·
teatrul poate trece la următoarea fază de
dezvoltare artistică şi socială dacă autoritatea şi
conducerea sunt în consens şi agrează o politică viitoare
coerentă,
·
înființarea TMT prin reorganizarea celor trei instituții sus-menționate a creat o
structură curățată de balast, a comasat resurse materiale și financiare dar a
primit un potențial
rol important în comunitate și anume organizarea de evenimente culturale.
·
nou creata secțiune de marketing cultural va deschide noi
posibilități
de promovare a TMT dacă managementul va ști să exploateze
această resursă.
Amenințări
·
un buget
redus de circumstanţe va ţine pe loc sau va stopa avântul teatrului,
·
TMT riscă pierderea încrederii publicului dacă
nu găseşte mijloacele să comunice cu publicul potenţial.
III.3. Personalul şi conducerea
Personalul
Statul de funcţii se regăsește ca anexe la acest
material, împreună cu Organigrama și Regulamentul de Organizare și Funcționare.
Conducerea
instituţiei
Atribuţiile managerului sunt conform:
• alin. (1), (2) şi (3),
Art. 27 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 189 din 25 noiembrie 2008,
privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor
şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor
culturale de drept public, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 269/2009;
• Art. 18 şi Art. 19,
Capitolul IV, din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 aprobată şi
modificată cu Legea nr. 353/2007 privind instituţiile şi
companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii
de impresariat artistic.
Atribuțiile și drepturile Managerului TMT le găsiți în ROF, capitolul V, art. 28.
#III.3.2.1.
Evoluţia criteriilor de performanţă ale conducerii
instituţiei între anii 2008–2009:
Întrucât TMT este o instituție nou-creată, vă anexăm
raportul de activitate pentru anul 2009 al teatrelor ”Tony Bulandra” și ”Mihai Popescu”, teatre din care a fost
compus TMT.
III.4. Bugetul
Întrucât TMT este o instituție nou-creată, bugetul TMT va trebui
alcătuit de către noua conducere și prezentat spre aprobare Consiliului
Local al Municipiului Târgoviște. În acest
scop vă anexăm ca reper și sursă de
informare, bugetele separate ale instituțiilor comasate.
III. 5. Programele și III.6. Situația Programelor
Întrucât TMT este o instituție nou-creată, programul TMT va
trebui alcătuit de către noua conducere și prezentat Consiliului Local al
Municipiului Târgoviște. În acest scop vă anexăm ca
reper și sursă de informare, raportul de
activitate al managerilor instituțiilor comasate.
III.7. Regulamentul
de Organizare și Funcționare
Regulamentul de Organizare și
Funcționare se regăsește
ca anexă la acest material.
IV.
SARCINI ŞI OBIECTIVE PENTRU MANAGEMENT
Sarcini
Pentru perioada 2010-2013, managementul va avea
următoarele sarcini:
·
elaborarea misiunii şi obiectivelor
instituţiei (în primul an de mandat)
· refacerea ROF-ului şi organigramei conform statului de funcţii în acţiune (în primul an de mandat)
· realizarea
modernizării clădirii şi a instalaţiilor funcţionale
ale TMT;
· îndeplinirea tuturor obligaţiilor care derivă din aprobarea proiectului de management şi în conformitate cu ordinele/dispoziţiile/hotărârile ordonatorului principal de credite al Consiliului Local al Municipiului Târgoviște, respectiv cele prevăzute în legislaţia în vigoare şi în reglementările care privesc funcţionarea instituţiei;
· realizarea unor studii privind masurarea
publicului, identificarea categoriilor de public şi segmentarea acestuia
pe programele create
· crearea unei strategii de marketing pentru
sporirea vizibilitatii;
· crearea unor programe educaţionale.
Obiective
Pentru perioada 2010-2013, managementul va avea ca
obiectiv principal dezvoltarea Teatrului Municipal Târgoviște, urmărind:
a) în domeniul managementului
resurselor umane:
(i) în privinţa conducerii:
· asigurarea
participării personalului de conducere la cursuri de management în vederea
certificării diverselor competenţe individuale necesare în domeniul
managementului instituţiilor publice de cultură.
· dimensionarea
şi utilizarea eficientă a personalului de conducere necesar
funcţionării instituţiei;
(ii) în privinţa personalului:
· dimensionarea şi
utilizarea eficientă a personalului de execuţie necesar
funcţionării instituţiei;
·
refacerea
și/sau actualizarea fişelor de post
pentru tot personalului instituţiei;
b) în domeniul managementului
economico-financiar:
(i) în privinţa bugetului
de venituri
· stabilirea
precisă a obiectivelor prioritare a cheltuielilor care vor trebui angajate
de către instituție;
· departajarea
mai exactă pe costuri pe programe şi proiecte;
· creşterea
şi diversificarea veniturilor proprii
(ii) în privinţa bugetului de cheltuieli:
· ajustarea ponderii cheltuielilor efectuate în cadrul
raporturilor contractuale, altele decât contractele de muncă (drepturi de
autor, drepturi conexe, contracte şi convenţii civile) astfel
încât acestea să fie în acord cu sensul impus de prevederile Legii nr. 353
din 2007 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 21 din
31 ianuarie 2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau
concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de
impresariat artistic.
c) în domeniul managementului administrativ:
(i) modificarea/completarea documentelor interne de organizare şi funcţionare; actualizarea periodică, în funcţie de necesităţi, a regulamentului de organizare şi funcţionare; actualizarea periodică, în funcţie de necesităţi, a procedurilor operaţionale privind activitatea internă şi controlul managerial propriu.
d) în domeniul managementului
de proiect: consolidarea capacităţii interne privind elaborarea
şi implementarea de proiecte.
V. Perioada pentru care se
întocmeşte proiectul de management
Perioada pentru care se va întocmi proiectul de management este: 2010 – 2013.
În evaluarea proiectului de management se va
urmări modul în care oferta candidatului răspunde la obiectivele
şi sarcinile formulate în baza prevederilor art. 12 alin.(1) din
ordonanţa de urgenţă, având în vedere următoarele
prevederi, care reprezintă totodată şi criteriile generale de
analiză şi notare a proiectelor de management:
a) analiza socio-culturală a mediului în care
îşi desfăşoară activitatea instituţia şi
propuneri privind evoluţia acesteia în sistemul instituţional
existent;
b) analiza activităţii profesionale a
instituţiei şi propuneri privind îmbunătăţirea
acesteia;
c) analiza organizării instituţiei şi
propuneri de restructurare şi/sau de reorganizare, după caz;
d) analiza situaţiei economico-financiare a
instituţiei;
e) strategia, programele şi planul de acţiune
pentru îndeplinirea misiunii specifice a instituţiei, conform sarcinilor
şi obiectivelor prevăzute la pct. IV;
f) previzionarea evoluţiei economico-financiare a
instituţiei, cu menţionarea resurselor financiare necesar a fi
alocate de către autoritate.
Proiectul, structurat obligatoriu pe modelul din
Hotărârea Guvernului nr. 1301/ 2009, Anexa 3 ”Caiet de obiective pentru
concursul de proiecte de management”, trebuie să conţină
soluţii manageriale concrete și detaliate, în vederea funcţionării
şi dezvoltării instituţiei, pe baza sarcinilor şi
obiectivelor.
Detalii privind proiectul de management:
Proiectul întocmit de candidat (autor responsabil),
în baza legii române, cu respectarea prevederilor din actele normative indicate
în bibliografie trebuie să conţină punctul de vedere al
candidatului asupra dezvoltării şi evoluţiei “Teatrului
Municipal Târgoviște“ în
perioada (2010–2013) în întocmirea proiectului se
cere utilizarea termenilor în înţelesul definiţiilor prevăzute
la art.2 din Ordonanţa de
Urgenţă a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008, privind
managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009.
VI. Structura proiectului de
management
Conform Anexei 3 din Hotărârea
Guvernului nr. 1301/2009
Candidatul, în baza unei
cereri motivate, poate solicita de la Consiliul Local al Municipiului Târgoviște informaţii şi
relaţii suplimentare, necesare elaborării proiectului de management (Adresa: Str. REVOLUTIEI nr. 1-3, cod postal
130011, Tel. 0040-245-611222; 0040-245-613928;
0040-245-611378, Fax: 0040-245-217951),