Anexa 22 la HCL nr. 31/05.02.2016

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        aprobată în baza

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         HCL nr. 382/19.12.2016

 

PROCEDURA DE ACORDARE A SCUTIRII

PENTRU CLĂDIRILE LA CARE PROPRIETARII AU EXECUTAT PE CHELTUIALĂ PROPRIE LUCRĂRI DE INTERVENȚIE PENTRU CREȘTEREA PERFORMANȚEI ENERGETICE

 

Art. 1. Clădirile la care proprietarii au executat pe cheltuială proprie lucrări de intervenție pentru creșterea performanței energetice, pe baza procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenție recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 158/2011, cu modificările și completările ulterioare sunt scutite la plata impozitului pe clădiri pe o perioada de 7 ani.

Art. 2. De scutire la plata a impozitului beneficiază persoanele fizice proprietare ale apartamentelor din blocurile de locuințe și ai imobilelor care au executat lucrări de intervenție în condițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performanței energetice a blocurilor de locuință, actualizată.

Art. 3.   (1) Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, actualizată stabilește lucrările de intervenție pentru creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990, precum și a locuințelor realizate după proiecte elaborate în perioada 1950-1990 cu destinația de:

a) locuințe sociale și celelalte unități locative, aflate în proprietatea/administrarea consiliului local, indiferent dacă sunt amplasate în blocuri de locuințe sau sunt locuințe unifamiliale;

b) locuințe unifamiliale aflate în proprietatea persoanelor fizice, cu adaptarea soluțiilor în funcție de caracteristicile, particularitățiile și valoarea arhitecturală a locuințelor.

  (2) Se exceptează de la prevederile alin. (1):

a) locuințele clasate/în curs de clasare ca monumente istorice, precum și locuințele amplasate în centrele istorice ale localităților, în zonele de protecție a monumentelor și/sau în zonele construite protejate, aprobate potrivit legii;

b) locuințele expertizate tehnic și încadrate în clasa I de risc seismic prin raport de expertiză tehnică la care nu s-au executat sau se află în curs de execuție lucrări de intervenție pentru creșterea nivelului de siguranță la acțiuni seismice a construcției existente.

Art. 4. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe clădiri, aflate în proprietea persoanelor fizice trebuie îndeplinite următoarele condiții:

a)    să se realizeze lucrările de intervenție prevăzute în Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, actualizată;

b)   lucrările de intervenție realizate la clădiri trebuie sa fie recomandate de  către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau după caz în raportul de audit energetic;

c)    din procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor trebuie să reiasă că s-au realizat lucrările recomandate de către auditorul energetic;

d)   lucrările de intervenție au fost executate pe cheltuială proprie.

Art. 5. (1) Scutirea se acordă pe o perioada de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului următor celui în care persoana depune documentele justificative.

            (2) Cererea se va depune până cel târziu la data de 31 decembrie a anului în care s-a întocmit procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

           (3) În cazul înstrăinării clădirii, scutirea nu se aplică noului proprietar.

Art. 6. (1) Scutirea la plata impozitului pe clădiri se acordă pe baza cererii depusă de proprietar, și în baza documentelor depuse.

           (2) Cererea va fi însoțită de următoarele documente:

a)    documentele de dobândire în proprietate a imobilului în cauză din care să rezulte destinația de locuință a acestuia (contract de vânzare-cumpărare, autorizație de construire, etc)

b)   copii după actele de identitate ale titularilor din care să rezulte adresa de domiciliu;

c)    autorizația de construire eliberată în conformitate cu prevederile legislației în vigoare sau negația că nu este necesară această autorizație, clădirea încadrându-se în prevederile art. 11 alin. (1) lit. h) pct. 3 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții, republicată cu modificările și completările ulterioare;

d)   certificatul de performanță energetică inițială a clădirii, înainte de executarea lucrărilor de intervenție sau, după caz, raportul de audit energetic în care sunt precizate măsurile de intervenție pentru reabilitarea termică;

e)    dovada efectuării lucrărilor pe cheltuiala proprie (copie facturi, chitanțe, ordine de plată);

f)    certificatul de performanță energetică din care să rezulte clasa de performanță energetică la care se încadrează imobilul după efectuarea lucrărilor de reabilitare, întocmit înainte de încheierea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor;

g)   procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenție recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau, după caz, raportul de audit energetic. 

 

                                                                                                                                                                     VIZAT DE LEGALITATE,

   PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,                                                                                           SECRETARUL MUNICIPIULUI,                             

       ec. Silviu-Gabriel Tănase                                                                                                          jr. Chiru Cătălin Cristea